Multi Platform Assassin's Creed: Valhalla

سازنده
Ubisoft Montreal
تاریخ انتشار
November 10, 2020
ناشر
Ubisoft
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Xbox One
  5. Xbox Series X|S
https___forum.bazicenter.com_attachments_1633365649901-png.227035_.jpg

Publisher: Ubisoft
Developer: Ubisoft Montreal
Genre: Open-World RPG
Release Date: Holiday 2020
Platforms: PS4-PS5-X1-XSX-PC-Stadia​
اطلاعات کلی
  • تیم Black Flag و Origins مسیئولیت ساخت بازی را بر عهده دارد.
  • علاوه بر استودیو مانتریال، 12 استودیوی دیگر یوبیسافت و همچنین استیودی Sperasoft در ساخت بازی همکاری دارند.
  • بازی بین نسلی بوده و برای اکثر پلتفرم های موجود منتشر میشود.
  • بازی یک نفره بوده و قابلیت Co-Op وجود ندارد.
  • همچون ادیسه، قابلیت انتخاب جنسیت کرکتر وجود دارد
  • وقایع بازی در انگلستان و نروژ اتفاق می افتد.
  • انگلستان شامل 3 شهر بزرگ می شود: London، Winchester وJórvík
  • نقشه ی بازی مقداری از ادیسه بزرگ تر است.
داستان
  • وقایع بازی در سال 873 آغاز میشود.
  • شخصیت اصلی Eivor نام دارد.
  • بازی مناطق مختلفی همچون نروژ و اسکاتلند را شامل می شود.
  • Hidden Ones و Order of the Ancients نقش بسیار مهمی در بازی دارند و از این نظر بازی با AC4 مقایسه شده است.
  • بازی در نروژ آغار میشود، Eivor به دلیل سختی های داخل کشور و به منظور یک شروع تازه به همراه افرادش راهی انگلستان میشود.
  • Eivor در مقطعی از داستان، با اساسین ها ملاقات و از آن ها هیدن بلید را دریافت میکند.
  • دلیل نصب هیدن بلید بالای مچ، ترساندن دشمنان است.
  • باور بر این است که اساسین ها ارتباطاتی با ادین دارند.
  • Eivor در ابتدا به دلیل اهداف مشترک با اساسین ها همکاری میکند اما در ادامه و با پیشرفت داستان به صورت کامل به آن ها میپیوندد.
  • فیگور های تاریخی همچنین المان های ماورایی مرتبط با اساطیر نورث در بازی وجود دارد.
  • قابلیت انتخاب دیالوگ تا حدودی در بازی وجود دارد. برخی از آن ها مرتبط با تصمیم های داستانی داخل Settlement می باشد.
  • با این حال تایید شده که Eivor یک شخصیت مشخص و پابرجا داشته و همانند یک صفحه ی سفید نبوده که توسط بازیکن پر شود.
  • از این رو سازندگان Eivor رو با Geralt نزدیک تر میدانند تا Dragonborn.
  • شخصیت داخل تریلر، شاه آلفرد، در ابتدا یکی از ویلن های بازی می باشد، اما در ادامه همه چیز ممکن است تغییر کند.
  • ساکسون ها دشمنان اصلی می باشند، با این حال برخی از وایکینگ ها ممکن است در مقابل بازیکن قرار بگیرند.
  • هر 2 حالت مذکر و مونث برای شخصیت اصلی Canon می باشد، اما چگونگی آن مشخص نیست با این حال سازندگان اطمینان داده اند که با انجام بازی این سوال رفع خواهد شد.
  • بخش مدرن بازی، ماجرای لیلا حسن را دنبال میکند. سازندگان اذعان داشته اند که ایده ای که مدت ها برای این بخش در نظر داشته اند در این نسخه انجام داده اند.
  • از لفظ "خاتمه" برای داستان بازی استفاده شده و گفته شده پلات های داستانی مهمی در این شماره به سرانجام میرسد.
گیم پلی
  • تمرکز بیشتر روی المان های RPG
  • بازگشت سپر
  • مشابه سری سولز، قابلیت Dual-Wield با هر ترکیبی از سلاح ها، حتی ۲ سپر!
  • قابلیت شخصی سازی مو، لباس، ریش، تتو و War Paint وجود دارد.
  • تمامی Gear ها منحصر به فرد هستند.
  • Gear ها قابلیت آپگرید دارند، با این حال امکان اتمام بازی با Gear های آغازین وجود دارد.
  • Ability ها برمیگردند و انواع مختلفی همچون پرتاب تبر را شامل می شود.
  • مهارت ها از Skill Tree وسیع بازی که اینبار Skill Graph نامیده میشود، قابل دریافت هستند.
  • سیستم لول بندی از بازی حذف شده و سیستمی بر مبنای قدرت جایگزین آن شده است.
  • بر خلاف لول، اینبار اسکیل و Gear راه های اصلی ارتقا و پیشرفت کرکتر هستند.
  • سیستم مبارزات بازی خشن، سنگین و پر سر وصدا توصیف شده.
  • سلاح ها با استفاده از Rune ها قابل شخصی سازی هستند. (مشابه سیستم Engraving در ادیسه)
  • سیستم قطع عضو در بازی وجود دارد.
  • تیم تمرکز ویژه ای روی تنوع و شکه کننده بودن مبارزات داشته است.
  • دشمنان جدید در سرتاسر بازی ظاهر میشنود تا از حس یکنواختی جلوگیری شود.
  • هر نوع از دشمنان دارای نقاط ضعفی هستند که با شناسایی آن ها میتوان سرنوشت مبارزه را تغییر داد.
  • دشمن سرسختی که در تریلر توسط Eivor کشته میشود یک Ring Leader است.
  • Longboat ها ابزاری برای حمل و نقل سریع می باشند، نه مبارزه.
  • همچنین Raid ها با استفاده از Longboat صورت میگیرد.
  • خدمه ی Lonboat قابل شخصی سازی هستند.
  • Eivor میتواند Raid هایی علیه سایر گروه ها همچون، تمپلارها، ساکسون ها، وایکینگ های رقیب و "یک گروه مرموز" هدایت کند.
  • علاوه بر Raid ها، Assault ها نیز وجود دارند که شامل ست-پیس های بزرگ هستند.
  • نفرات استخدام شده، در Settlement مشغول میشوند.
  • Settlement هاب بزرگ بازی میباشد که نقش حیاطی در روند داستانی خواهد داشت.
  • با پیشرفت در بازی قابلیت ساخت Tavern، انواع خانه ها و همچنین Black Smith در هاب، جهت ارتقای سلاح ها وجود دارد.
  • برخی از المان های UI جهت تشویق بیشتر به گشت گذار، حذف شده است.
  • قابلیت رومنس در بازی وجود دارد.
  • مینی گیم های مختلفی از جمله تاس بازی، ماهی گیری، رجز خوانی و مسابقات نوشیدن در بازی وجود دارد.
  • کلاغ ادین نقش عقاب در نسخه های قبلی را خواهد داشت.
  • بازگشت Social Stealth!
  • هیچ اجباری برای انجام ساید کوئست ها به منظور پیش روی در داستان وجود ندارد و بازیکن می تواند به هر ترتیبی که میخواد محتوای بازی را مصرف کند.
نسخه های مختلف


 
Last edited by a moderator:
از عکس آواتارت خجالت بکش:D. از کلمه ی فوق العاده برای The last of us هم استفاده میشه. انقدر سطح انتظاراتت رو پایین نیار از یه بازی. اینکه صرفاً فضای تاریخی داره دلیلی نمیشه براش هایپ باشیم. نمایشی که این بازی داشت در بهترین حالت فقط با کلمه ی "مضحک" توصیف میشه. راجب کدوم محتوا و گیم پلی حرف میزنی؟ این اگر فوق العاده س RDR 2 و امثالش چی ان؟
برادر چه ربطی به هم داره من میگم این بازی عالی هستش چون امثال اون بازیها هر 10 سال یک بار میان ولی این شرکت بدبخت هر سال داره این بازیها را با این وسعت تولید میکنه من همین الان دارم last of us 2 بازی میکنم اون red dead 2 را هم قبلا تمام کردم ولی مشکل اینه اون بازیها یک بار رفتی دیگه نمیشه تکرار کرد ولی همین اساسین اودیسه را من 3 بار تمام کردم با اینهمه طولانی بودنش اصلا یه حس خاصی اساسین توش هست حالا میخاد سبک قدیمی ساخته بشه یا شبیه ویچر باشه بازیش خیلی عالی هم هست
 
چند نکته :

1-دوستان عزیز بازی مثل رد دد و لست 7 تا 8 سال روشون کار شده و طرافدار های این شرکت ها انتظار 1 تا 2 بازی از این شرکت ها دارند از یوبی سافت بدبخت هم انتظار اساسین هم فار کرای هم واچ داگز و اسپلینتر سل و pop داره این شرکت روی همه این بازی ها کار میکنه بعد و انتظار این بازی ها همشون کیفیت رد دد داشته باشند حتی اگر با 100 تا استدیو هم همکاری کنه ممکنه کیفیت بازی بیاد پایین

2- دوستانی به خاطر گرافیک بازی ایراد میگیرد و میگید نسل هشتمی نیست واقعا فازتون چیه؟ از کی تا حالا گرافیک بازی ملاک خوبی و بدی بازی شده؟؟؟

3- من خودم از طرافدار های قدیمی اساسین و یوبی سافت هستم زمانی که اودیسه دیدم و این که چقدر شبیه اوریجنز جزء اولین کسایی بودم که توی همین سایت بازیسنتر نوشتم که چقدر نامید شدم و عصبانی بودم ولی وقتی بازی گرفتم شوکه شده بودم چقدر بازی خوبه پس تا زمان انتشار صبر کنید بعد ببنید چه از آب در میاد

(p.s: دوستانی که میگن یوبی کپی پیست میکنه شما که فقط کافی ea عدد روی جلد بازی عوض کنه از شدت هایپ می میرید :D:D)

(اگر کسی ناراحت شد عذر خواهی میکنم قصد بی احتمرامی به دوستان نداشتم :x:x)
 
دو تا مسئله رو از این تریلری که لیک شد من برداشت کردم:

۱- بازی جای کار زیاد داره
۲- تا ده سال دیگ هم روش کار کنن درست بشو نیست :D:|

متاسفانه من توی این بازی نه چیزی از Assassin's دیدم (که البته انتظار می‌رفت) و نه چیزی از وایکینگ‌ها! چرا اینقد وایکینگا تو بازی شسته رفته بودن :| اون قسمت حمله با قایقاش به قلعه انتظار داشتم یکم حالت استراتژی به خودش بگیره (مثلا تعیین کنی چه تعداد برن، با چه مهماتی و...) به جا اینکه صرفا این باشه چارتا تیراتشی پرت شه و تو سپر بگیری :|.. من علاوه بر اینکه حس اودیسه رو گرفتم، یکم منو یاد بلک فلگ هم انداخت... به خصوص وقتی داشتن قلعه رو میگرفتن.
 
تیم AC U آخرین تیم اصلی از سری اساسین بود بعدش دیگه بازی افتاد دست یه مشت خل و چل ...
AC BF هم که اصلا اساسین نبود ولی حداقلش روایت داستانی جالبی داشت و آدم لذت میبرد!! نمیدونم یوبی سافت چرا همیشه تلاش میکنه گند بزنه به ایده های اصلی ای که داشته؟ اون از واچ داگز که تو نسخه دوم قشنگ از ریشه ها بازیو سوزوند! اون از فارکرای 5 اینم از اساسین!
این اشرف همون بهتر که رفت کنار امیدوارم دیگه برنگرده جز گند زدن به این سری هیچ کار مثبتی نکرد! یونیتی بهترین گرافیک، بهترین گیم پلی و سیستم مبارزه ای رو داشت من باز با اورجینز کنار اومدم چون یه خط داستانی رو دنبال میکرد بعد هم شخصیت مخصوص به خودشو داشت و کلیات بازی خیلی نزدیک بود اودیسه واقعا افتضاح بود منی که همه AC هارو بازی کردم اودیسه رو وسط کار ول کردم نقشه بزرگ بیخود داستان چرت و پرت، انیمیشن های مسخره گیم پلی شدیدا تکراری!

توی سری اساسین ها همیشه دو یا 3 نسخه داشتیم شبیه هم ولی المان های جدید توشون پیدا میکردی مثلا AC2 و AC BH و AC R خیلی نزدیک به هم بودن ولی باز یه سری چیز جدید داستان که جذبت میکردن به خصوص که هر سه داستان جالبی داشتن!
توی اودیسه یه کپی کامل از اورجینز دیدیم با یه داستان بی سر و ته و توی اینم حس میکنم همون اودیسه رو میخوان دنبال کنند
صمیمانه امیدوارم که شکست میخوره! این سری لازمه برگرده به ریشه هاش نه این مسخره بازی ها که دارن به اسم اساسین میدن بیرون! اسمشو عوض کنند یه بازی جدید کنند بدن دست مشتری این چیه آخه!
Unity که وجود ندارن تیمشون. خیلیاشون کلا تو کارای دیگه هم هستن بازی نمیسازن کلا.

اما تیم black flag و origin و vallhala یکیه (مونترال)

تیم سیندیکیت و اودیسی هم یکی (کبک)

به شخصه خیلی اوریجین رو دوست داشتم. بازیه خوبیه همه جوره. اما تیم کبک رو اصلا. تنها ac ی که تموم نکردم سیندیکیته. اودیسی هم با اینکه نزدیک ۱۲۰ ساعت بازی کردم اما مشکل زیاد داره. ولی خب روند مونترال حداقل برای من جوری بوده که به والهالا امید داشته باشم. چون بلک فلگ و اوریجین رو خیلی خوشم اومد.

الانم بحث گرافیک نیست واقعا. اما با حرف هایی که میزدن یه دید دیگه نسبت به کامبت و ai و ... داشتم. چون این زیادی شبیه اودیسی بود. حالا اگر ردیت رو جدی بگیریم بیلدش مال ۱ سال پیش بوده و "ممکنه" خیلی چیزاش بهتر باشه تو نمایش کنفرانس یوبیسافت. ولی خب انتظارم رو خیلیی اوردم پایین از بازی
 
من امروز دوباره موشکافانه نگاه کردم گیم پلیو
خدایی چرا اینجوریه ؟؟؟ :دی
برادر چه ربطی به هم داره من میگم این بازی عالی هستش چون امثال اون بازیها هر 10 سال یک بار میان ولی این شرکت بدبخت هر سال داره این بازیها را با این وسعت تولید میکنه من همین الان دارم last of us 2 بازی میکنم اون red dead 2 را هم قبلا تمام کردم ولی مشکل اینه اون بازیها یک بار رفتی دیگه نمیشه تکرار کرد ولی همین اساسین اودیسه را من 3 بار تمام کردم با اینهمه طولانی بودنش اصلا یه حس خاصی اساسین توش هست حالا میخاد سبک قدیمی ساخته بشه یا شبیه ویچر باشه بازیش خیلی عالی هم هست
همون دیگه مسئله اینه که این بازی با شواهد فعلی اصلا عالی نیست . چون انگار همون اوریجینزه تازه پسرفت داشته
 
من کلا نه از اون افرادیم که همینطور بی خود و بی جهت از یوبی نفرت دارن و نه از اون دسته افرادی که بی خود و بی جهت ازش حمایت میکنن. تو این نسل هم یوبی هرچی بازی داده بیرون به جز بریکپوینت رو بازی کردم و حتی بازیهای نه چندان محبوبی مثل اوریجینز، واچ داگز 2 و فارکرای 5 و نیودان رو هم دوست داشتم. اما به نظر من بین همه بازیهای یوبی، در حال حاضر AC بدترین بازیشونه و انگار که کلا نمیدونن میخوان باهاش چیکار کنن. همینطور شلاقی دارن هی نسخه های جدید میدن بیرون و حتی فرصت نفس کشیدن هم نمیدن.
بازی الان کلا معلوم نیست چیه. نه ACـه، نه ویچره، نه رد دده. انگار همه چیز تو خودش داره، ولی هیچی نیست.
مشکلات بازی رو هم هممون میدونیم و به نظرم بزرگترینشون ساختار مراحل و پلات کلی بازی هست. الان ما از Unity به اینور یه شخصیت درست و حسابی نداشتیم. اصلا اسم قهرمان های دو سه نسخه اخیر یادتون هست؟ چیزی از گذشته و اخلاقیاتشون یادتون مونده؟ یه شخصیت فرعی درست و حسابی مثل داوینچی رو یادتون میاد که تو این چند بازی اخیر دیده باشیم؟ حالا اینا هیچی. یه مرحله به یاد موندنی از یونیتی به بعد یادتون میاد؟ مکانیک خاص و جدیدی تو گیم پلی رو کردن؟ والا تنها چیزی که من یادم میاد ترکوندن کشتی و نبردهای دریایی بوده که الان دو سه نسله دارن به خوردمون میدن. بالاخره هر چیزی جذاب باشه بعد از یه مدت تکراری میشه. تا کی میخوایم کشتی بترکونیم؟ به خدا حالمون بهم خورده. حالا چه میخواد تو مصر باشه، چه تو یونان باشه، چه تو اسکاندیناوی باشه یا چه تو ژاپن باشه.
به نظرم بعد از Unity بازی واقعا نیاز داشت تا یه تغییری کنه. شاید الان خیلیاتون بگید یونیتی عجب جواهری بود، اما اگر یوبی سافت بازم میومد همون یونیتی رو برای چندین سال بیرون میداد، عملا سری نابود میشد. من خودم از اونایی بودم که از تغییرات اوریجینز خیلی خوشحال شدم و میشه گفت بازی حداقل اون زمان تونست یه AC درست و حسابی باشه اما بعد از اون کلا مسیر اشتباهی رو رفتن و دارن میرن و حتی همین باعث شد منم حالا دیگه از اوریجینز متنفر بشم.
یوبی سافت الان منو بیشتر یاد این سایت ها و کانالهای یوتیوبی میندازه که میبینن الان چی رو بورسه و چطور میتونن clickbait بیشتری بگیرن، میاد همونارو تلپی میندازه تو بازیاش. ساید کوئست های ویچر ترکونده؟ پس هزارتاشو بسازیم و بریزیم تو بازی. بازیهای طولانی مخاطب بیشتری دارن؟ پس بیاید پنج میلیارد کیلومتر نقشه بسازیم و هرجاشو با یه چیزی پر کنیم، بقیشم آب میکنیم و...
من واقعا نمیدونم اون تیم Editorial یوبی سافت که همین چند وقت عوض شد چه غلطی دارن میکنن! :دی والا من که تغییری احساس نکردم. باور کنید اگر یوبی میومد دو سه نسخه اخیر رو با یه اسم دیگه مثل The Red Dead Creed بیرون میداد، باز میتونست یکم بهتر عمل کنه اما به نظر من یوبی بین شرکتایی که سینگل میسازن یکی از ترسوترین ها تو ساخت IPهای جدید هستن و کلا دستشون نمیره بشینن یه AAA رو از اول و خیلی درست و حسابی بسازن. مثل کپکام.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or