Multi Platform Assassin's Creed Shadows

Assassins-creed-red.jpeg
عنوان جدیدی از سری Assassin's Creed در شوکیس این عنوان معرفی شد. این بازی بخشی از پروژه Assassin's Creed Infinity است که در همین شوکیس معرفی شد.
تاپیک جامع اینفینتی: Assassin's Creed Infinity
--------------------------------------------
سازنده: Ubisoft Quebec
ناشر: Ubisoft
تاریخ عرضه: 15 نوامبر 2024 (25 آبان 1403)
پلتفرم: PC, PS5, XSX|S
--------------------​
اطلاعات
  • در این نسخه سری به ژاپن فئودال سفر خواهد کرد.
  • بازی 2 شخصیت اصلی به نامهای Yasuke و Naoe خواهد داشت که به دلخواه خود میتوانید بین آنها سوئیچ کنید.
  • با پیشرفت در داستان بازی شاهد تغییر فصل خواهیم بود و بازی هر چهار فصل وجود دارد.
  • نائویی دارای یک قلاب است که می‌تواند آن را به لبه سقف‌های خانه‌های بازی و همچنین نقاط مختلف دیگر پرتاب کند و از آن برای بالا رفتن از اجسام استفاده کند.
  • تقریبا تمام آیتم های درون بازی می‌توانند به صورت پویا توسط سلاح های شما آسیب ببینند. به عنوان مثال کاتانا ها می‌توانند بوته ها و سبد ها را برش بزنند و علائم دقیق تیغه خود را بر جای بگذارند.
  • سیستم مبارزه سلاح های متنوعی از جمله کاتانا و Kanabo و نیزه Yari و Kunai و Kusarigama را در اختیار شما می‌گذارد.
  • دو شخصیت بازی دارای درخت های مهارت کاملا جدا از یک دیگر هستند ولی میتوانید از XP و منابع و سلاح های جمع آوری شده برای هر دو آنها استفاده کنید.
  • سیستم فصول همچنین بر روی رفتار NPCهای بازی تأثیر می‌گذارند. در تابستان سامورایی‌ها به جستجوی بازیکن بوته‌ها را از بین می‌برند، در زمستان آن‌ها به دور آتش و مکان‌های گرم تجمع می‌کنند و مسیر‌های جدید و سردتری رویت می‌شود.
  • اندازه نقشه بازی شبیه به نقشه‌ AC Origins خواهد بود و منطقه مرکزی ژاپن را به تصویر خواهد کشید.
  • بازی بخشی از پروژه اینفینیتی میباشد.
  • این نسخه توسط تیم و کارگردان پروژه‌های AC Odyssey و Immortals Fenix Rising ساخته میشود.
  • سبک بازی همچون نسخه‌های اریجینز، ادیسی و والهالا RPG خواهد بود.
تریلرها
-------------


تصاویر
-------------
 
آخرین ویرایش:
بلک فلگ که والا اولین نسخه سری بود گفتن آساسین نیست قشنگ عین جمله هم این بود "آساسین و دزد دریایی آخه؟" :D یاسوکه هم اولین شخصیت غیر آساسین قابل بازی سری نیست، هیتم کنوی، بایک، شی پاتریک کورمک، کاساندرا و الکسیوس و ایوور هم آساسین نبودن. ادوارد هم تا اواسط بلک فلگ نمیدونست اصلا اینها کی هستن. از نظر دقت تاریخی هم آساسین همیشه برای داستان گویی خودش تاریخ رو تغییر داده. همون آساسین یک تاریخ مرگ یک سری شخصیتهای تاریخی مثل Robert de Sable رو تغییر دادن و این روند تو 2 به بعد تا امروز هم ادامه داشته. دیگه اول همه نسخه های آساسینز کرید نوشته "inspired by historical events and charachters, this work of fiction" و ادامش. تاریخ برای آساسینز کرید صرفا یک playground برای داستان سرایی هست و قرار هیچوقت نبوده دقت کامل داشته باشه.
 
آخرین ویرایش:
سوال: آیا سوئیچ بین کرکترها بصورت ریل تایم انجام میشه؟
ریل تایم میشه سوییچ کرد.
ولی بعضی از مراحل مختص یکی از کرکترهاست و فقط با اون کرکتر میتونی اون مرحله رو تموم کنی که بازی پیش بره .
 
احسنت.
به مورد خیلی خوبی اشاره کردی.
یاسوکه خوراکش یه اکسپنشن مثل Mirage بود.
تازه همه تحسینش هم میکردن که به این مورد پرداخته و از دیدش دور نمونده.

بازی باید یه شخصیت ژاپنی جذاب مرد یا زن میداشت. (منظورم جذابیت ظاهری نیست)
اون رو نداره که هیچ حتی نایومی هم به اون حدی جذابیت شخصیتی نداره که کار رو بتونه در بیاره.

این نسخه ای که الان هست انگاری بعد از اینهمه سال که درخواست یه AC تو ژاپن رو داشتیم برآورده شده ولی در نقش یه مسافر میریم به ژاپن و باهاش خداحافظی میکنیم!

حالا باید امید داشت که آیا یوبی به این مورد فکر کرده و مثل Mirage اکسپنشنی با محوریت یه شخصیت مرد ژاپنی رو تو برنامش داره یا نه؟
اینکه اکسپنشنه یا بازی کاملی ازش میخواد بده بیرون.

چون در غیر اینصورت مطمئنا تا سالها دوباره به ژاپن برنمیگردیم و فرصتیه که کاملا از دست رفته.(تازه اگه ubi همچنان سرپا بمونه)
اصلا مشکل اساسی من به شخصه با یاسوکه واقعا سیاه بودنش نیست. یا اینکه بگم بازی ووکه. چون از منظر دایورسیتی و ووکیسم بخوایم به قضیه نگاه کنیم ژاپنی ها تو جوامع غربی خیلی بیشتر از سیاه پوستا تو اقلیتن.

چیزی که حال منو شدیدا گرفته اینه که آساسینز کرید که دیگه سال هاس از اون خط داستان اصلیش خارج شده. تنها چیز فانی که داشت این بود که تو هر شماره یه داستان لوکال درمورد یه ملت یا منطقه رو با شخصیت های بومیش تجربه میکردیم. مثل الطیر و بسیم، آرنو تو فرانسه، اتزو تو ایتالیا جیکوب و ایوی تو انگلیس یا بایک تو مصر یا ایوور تو عصر وایکینگ ها. حالا رسیدیم به ژاپن یه کاراکتر سیاه دو متری گذاشتن که ژاپنو باهاش تجربه کنیم. خب گند زدید به حس و حال بازی دیگه :D

حالا هر کدوم از اون کشور ها اگه کاراکتر غیر بومی نداشتن قابل درک بود مخصوصا جاهایی مثل انگلیس یا خاورمیانه ولی ژاپن تنها کشوری بود که به هیچ وجه نباید کاراکتر غیر ژاپنی میذاشتن چون کل هویت اون دوره به همون سامورایی ها با فرهنگ خاص ژاپنیه.
 
ولی انصافا یاید قبول کرد یوبی سافت یکی از راحترین کارا رو واسه ستینگ ژاپن داشت که به شکل وحشتناکی گند زد توش . یعنی اخه مگه چقدر باید پرت باشی که باخودت بگی "خوب من حالا سیتنگ ژاپن رو دارم بزار دست بزارن رو یکی از دور دست ترین چیزایی که عاشقای ژاپن دوست دارن ، سامورایی خارجی"
جدا باید از این نظر بهش جایزه داد LOL
 
آخرین ویرایش:
بلک فلگ که والا اولین نسخه سری بود گفتن آساسین نیست قشنگ عین جمله هم این بود "آساسین و دزد دریایی آخه؟" :D یاسوکه هم اولین شخصیت غیر آساسین قابل بازی سری نیست، هیتم کنوی، بایک، شی پاتریک کورمک، کاساندرا و الکسیوس و ایوور هم آساسین نبودن. ادوارد هم تا اواسط بلک فلگ نمیدونست اصلا اینها کی هستن. از نظر دقت تاریخی هم آساسین همیشه برای داستان گویی خودش تاریخ رو تغییر داده. همون آساسین یک تاریخ مرگ یک سری شخصیتهای تاریخی مثل Robert de Sable رو تغییر دادن و این روند تو 2 به بعد تا امروز هم ادامه داشته. دیگه اول همه نسخه های آساسینز کرید نوشته "inspired by historical events and charachters, this work of fiction" و ادامش. تاریخ برای آساسینز کرید صرفا یک playground برای داستان سرایی هست و قرار هیچوقت نبوده دقت کامل داشته باشه.
خب چون اصلا این سوژه بحث نیست.
همه قبول داریم که این سری همیشه المانهای فانتزی درش وجود داشته و یه بازی کاملا براساس وقایع تاریخی نبوده.

ولی کاری که یوبی به خوبی در نسخه های گذشته انجام میداد این بوده که مسائلی که جلوی چشم پلیر هست رو به خوبی روش حساس بوده و سعی میکرده که تا اونجایی که امکان داره قابل باور و بر اساس حقایق تاریخی بسازه.

برای مثال برای من پلیر شاید این مهم نیست که یاسوکه تو چه سالی وارد ژاپن شده ، کدوم شهر مقصد اولش بوده و بعد کجا رفته و بعد مرده یا خارج شده و...
به عنوان یه گیمر معمولی که تاریخشناس نیستم اصلا اطلاعاتی در موردش ندارم که بخوام برام مهم باشه.

ولی برام مهمه که اسلحه ، ابزار یا آرموری که استفاده میکرده بر اساس واقعیت تاریخی باشه ، دیگه در این حد رو با یه سرچ ساده میتونم اطلاع داشته باشم و برام مهم باشه.
یا برای یه پلیر ژاپنی مثلا فضای شهری که داستان درش اتفاق میفته ، بافت و معماری اون ...
یا یکسری شخصیتهای معروفی که احیانا تو اون دوران زندگی میکردن و ویژگیهایی از این دست رو از اونها استفاده کنه که بازی رو برای پلیر جذاب تر کنه.
از این موارد تو نسخه های قبل خیلی دیدیم.

مثل اودیسی که مصر رو خیلی خوب ساخته بود و بعدها حتی یک نسخه ازش دادن که تو موزه ها ازش استفاده میشد یا اساتید برای آشنا کردن دانش آموزها ازش کمک میگرفتن.

اینکه این سری همیشه عنصر مهمش فانتزی بوده که بدیهیه و بحثی که حول تاریخ شکل گرفته جدای از این مورده.

البته اینها رو نگفتم که بگم shadows در متعهد بودن به ویژگیهای تاریخی خیلی وضعیتش خرابه ، چون هنوز بازی رو که تجربه نکردیم و این منصفانه نیست.
فقط چندتا باگ از توش در اومده که خب تو بازیهای قبلی هم باگهای مشابه تاریخی وجود داشته و چیز عجیبی نیست.

ولی وقتی کلیت بازی رو بر پایه یه ایدئولوژی اشتباه و از پیش بازنده پایه ریزی میکنی ــ به نظرم یوبیسافت این بار یک خطای ساختاری کرده و دانسته یا ندانسته ریسک بالایی رو به جون خریده ــ که منطقی درش دیده نمیشه خب باید انتظار این هجمه ها رو هم داشته باشه که به بالا و پایین بازی گیر بدن.
 
آخرین ویرایش:
خب چون اصلا این سوژه بحث نیست.
همه قبول داریم که این سری همیشه المانهای فانتزی درش وجود داشته و یه بازی کاملا براساس وقایع تاریخی نبوده.

ولی کاری که یوبی به خوبی در نسخه های گذشته انجام میداد این بوده که مسائلی که جلوی چشم پلیر هست رو به خوبی روش حساس بوده و سعی میکرده که تا اونجایی که امکان داره قابل باور و بر اساس حقایق تاریخی بسازه.

برای مثال برای من پلیر شاید این مهم نیست که یاسوکه تو چه سالی وارد ژاپن شده ، کدوم شهر مقصد اولش بوده و بعد کجا رفته و بعد مرده یا خارج شده و...
به عنوان یه گیمر معمولی که تاریخشناس نیستم اصلا اطلاعاتی در موردش ندارم که بخوام برام مهم باشه.

ولی برام مهمه که اسلحه ، ابزار یا آرموری که استفاده میکرده بر اساس واقعیت تاریخی باشه ، دیگه در این حد رو با یه سرچ ساده میتونم اطلاع داشته باشم و برام مهم باشه.
یا برای یه پلیر ژاپنی مثلا فضای شهری که داستان درش اتفاق میفته ، بافت و معماری اون ...
یا یکسری شخصیتهای معروفی که احیانا تو اون دوران زندگی میکردن و ویژگیهایی از این دست رو از اونها استفاده کنه که بازی رو برای پلیر جذاب تر کنه.
از این موارد تو نسخه های قبل خیلی دیدیم.

مثل اودیسی که مصر رو خیلی خوب ساخته بود و بعدها حتی یک نسخه ازش دادن که تو موزه ها ازش استفاده میشد یا اساتید برای آشنا کردن دانش آموزها ازش کمک میگرفتن.

اینکه این سری همیشه عنصر مهمش فانتزی بوده که بدیهیه و بحثی که حول تاریخ شکل گرفته جدای از این مورده.

البته اینها رو نگفتم که بگم shadows در متعهد بودن ویژگیهای تاریخی خیلی وضعیتش خرابه ، چون هنوز بازی رو که تجربه نکردیم و این منصفانه نیست.
فقط چندتا باگ از توش در اومده که خب تو بازیهای قبلی هم باگهای مشابه تاریخی وجود داشته و چیز عجیبی نیست.

ولی وقتی کلیت بازی رو بر پایه یه ایدئولوژی اشتباه و از پیش بازنده پایه ریزی میکنی ــ به نظرم یوبیسافت این بار یک خطای ساختاری کرده و دانسته یا ندانسته ریسک بالایی رو به جون خریده ــ که منطقی درش دیده نمیشه خب باید انتظار این هجمه ها رو هم داشته باشه که به بالا و پایین بازی گیر بدن.
درسته، منم شخصا ترجیحم بود شخصیت اصلی ژاپنی باشه تا فرهنگ ژاپنی رو با شخصیتهای اصلی ژاپنی تجربه کنیم و منم احتمالا تمام بازی رو با نائوئی برم. اما اصلا یه چیزهایی عجیبی خوندیم این چند وقت مخصوصا تو X سر Shadows که اون سرش ناپیدا. :D اریجینز که حیرت آور بود توجهشون به جزئیات مخصوصا اگر اون تور تاریخی که درسته کرده بودن میدیدی تازه متوجه میشد آدم که چه توجهاتی داشتن.
 
منکه ووک شدن AC برام مهم نیست و هیچ موقع هم این داستانا که الان باب شده و چپ و راست در مورد بازی ها می گن رو درک نکردم ولی تمام انتقادم همیشه به یوبی باگ این بوده که چرا از تکراری شدن گیم پلی، ماموریت های بدرد نخور و عدم خلاقیت در این آی پی جلوگیری نمی کنه و یه تنوع اساسی بهش نمی ده.
برای همین تو این نسخه بعد از ویدیو گیم پلی که از یاسوکه دیدم بنظرم حالا نه اون تغییر اساسی ولی مبارزه ی یک سامورایی که رو در رو هست و نه اساسینی، تا حدودی خوب در اومده و یکم این نسخه رو دچار تغییر کرده و احتمالا از اون تکراری شدن گیم پلی جلوگیری بکنه. (منو یاد سوشیما هم می اندازه)
یجورایی می شه با این دو کاراکتر به گیم پلی تنوع داد و این خیلی خوبه.
اوناییم که از یاسوکه بدشون میاد اگر بازی رو تهیه کنند حتما بازی رو با همین کاراکتر پیش می برن و احتمالا هم با گیم پلی این کاراکتر هم خیلی حال کنن. اینو بعد از عرضه ی بازی اگر حرف واقعی دلشون رو بزنن متوجه می شیم!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or