Multi Platform Assassin's Creed Shadows

Assassins-creed-red.jpeg
عنوان جدیدی از سری Assassin's Creed در شوکیس این عنوان معرفی شد. این بازی بخشی از پروژه Assassin's Creed Infinity است که در همین شوکیس معرفی شد.
تاپیک جامع اینفینتی: Assassin's Creed Infinity
--------------------------------------------
سازنده: Ubisoft Quebec
ناشر: Ubisoft
تاریخ عرضه: 15 نوامبر 2024 (25 آبان 1403)
پلتفرم: PC, PS5, XSX|S
--------------------​
اطلاعات
  • در این نسخه سری به ژاپن فئودال سفر خواهد کرد.
  • بازی 2 شخصیت اصلی به نامهای Yasuke و Naoe خواهد داشت که به دلخواه خود میتوانید بین آنها سوئیچ کنید.
  • با پیشرفت در داستان بازی شاهد تغییر فصل خواهیم بود و بازی هر چهار فصل وجود دارد.
  • نائویی دارای یک قلاب است که می‌تواند آن را به لبه سقف‌های خانه‌های بازی و همچنین نقاط مختلف دیگر پرتاب کند و از آن برای بالا رفتن از اجسام استفاده کند.
  • تقریبا تمام آیتم های درون بازی می‌توانند به صورت پویا توسط سلاح های شما آسیب ببینند. به عنوان مثال کاتانا ها می‌توانند بوته ها و سبد ها را برش بزنند و علائم دقیق تیغه خود را بر جای بگذارند.
  • سیستم مبارزه سلاح های متنوعی از جمله کاتانا و Kanabo و نیزه Yari و Kunai و Kusarigama را در اختیار شما می‌گذارد.
  • دو شخصیت بازی دارای درخت های مهارت کاملا جدا از یک دیگر هستند ولی میتوانید از XP و منابع و سلاح های جمع آوری شده برای هر دو آنها استفاده کنید.
  • سیستم فصول همچنین بر روی رفتار NPCهای بازی تأثیر می‌گذارند. در تابستان سامورایی‌ها به جستجوی بازیکن بوته‌ها را از بین می‌برند، در زمستان آن‌ها به دور آتش و مکان‌های گرم تجمع می‌کنند و مسیر‌های جدید و سردتری رویت می‌شود.
  • اندازه نقشه بازی شبیه به نقشه‌ AC Origins خواهد بود و منطقه مرکزی ژاپن را به تصویر خواهد کشید.
  • بازی بخشی از پروژه اینفینیتی میباشد.
  • این نسخه توسط تیم و کارگردان پروژه‌های AC Odyssey و Immortals Fenix Rising ساخته میشود.
  • سبک بازی همچون نسخه‌های اریجینز، ادیسی و والهالا RPG خواهد بود.
تریلرها
-------------


تصاویر
-------------
 
آخرین ویرایش:
واقعا مساله داغون بودن سلیقه نیست..
تماما برمیگرده به توقع شخص از فعلِ بازی کردن!

من هیچوقت بازیهای سولزلایک بازی نمیکنم و شرمساری هم ندارم بابتش. معتقدم بیش از اندازه nerve-grinding هستن و در تضاد کامل با هدف من از نشستن پای گیم که چیل کردن و لذت بردن از جهان خلق شده (و البته با کمی چاشنی چالش) باشه.
بنابراین میشه حدس زد سری AC جزو مورد علاقه هام بوده باشه.
مهمترین معضلی که منو از نسخه های اخیر سری (و ایضا نسخه آخر فارکرای) زده کرد, npc های Dull, بی مغز و سرگردانه. تجربه یه جهان پویا و ایمرسیو, این روزا بدون npcهایی با رفتارهای باورپذیر چطور ممکنه..؟
در نهایت Shadows رو هم بازی خواهم کرد.. و احتمالا دائما حسرت میخورم که چقدر میتونست بهتر باشه!
آره اگه اون ایرادات وجود نداشت و یه سری بهبودها توی بخش‌های مختلف می‌دادن که واقعاً عالی می‌شد. انتقاد نسبت به عدم رسیدگی به این جور چیزها خیلی منطقیه و یوبیسافت توی بعضی زمینه‌ها کوتاهی می‌کنه متأسفانه.
ولی باز حال و هوای کلی این نسخه‌های اخیر (بعد از Origins) انقدر با سلیقه من جوره که می‌تونم کمبودها رو ببخشم. :دی دقیقاً همون‌طور که حسین گفت، AC از Origins به بعد برای من حکم تجربه‌هایی رو داره که می‌تونم باهاشون سفر کنم به نقاط مختلف دنیا توی بازه‌های زمانی مختلف و در عین حال که از داستان و ماجراهای متنوع لذت می‌برم، یه حس و حال گردشگری رو هم به دست بیارم. گیم‌پلی این بازی‌ها بی‌ایراد نیست و مشکلاتی مثل هوش مصنوعی و باگ و... هم وجود داره، ولی اون نتیجه نهایی برای من لذت‌بخشه و نکات مثبتش بیشتر از منفی‌هاش هست.
یه چیزی هم که باید بهش اشاره کنم اینه که از نقشه‌های عظیم و پُر از آیکون AC خوشم میاد و پاکسازی این نقشه‌ها برام یه حس آرامش‌بخشی داره! :-" این پیرمردها رو دیدین که هر روز می‌شینن چند ساعت جدول حل می‌کنن؟ آدم بعد از یه مدت که جدول حل کنه، دیگه با ۸۰،۹۰٪ جواب‌ها آشنا می‌شه و حالت تکراری پیدا می‌کنه، ولی باز یه عده حس خوبی نسبت به این کار دارن و نمی‌تونن ولش کنن. پاکسازی نقشه‌های AC هم برای من این‌طوریه و با اینکه می‌فهمم چرا ملت انقدر گیر می‌دن، ولی حس خوبی برای من داره.
بقیه بازی‌های یوبیسافت برام این مدلی نیستن و مثلاً Far Cryها رو معمولاً نیمه‌کاره ول می‌کنم یا اخیراً Star Wars Outlaws رو که بازی می‌کردم، از یه جایی به بعد حوصله‌م از بخش‌های جانبی سر رفت و فقط چسبیدم به داستان اصلی، ولی AC یه فضای دیگه‌ای برام داره و حتی شاید بتونم بگم این پاکسازی نقشه باعث می‌شه حداقل برای مدت کوتاهی، استرس و مصیبت‌های روزانه رو فراموش کنم و توی این وظیفه شرعی(!) غرق بشم که باید همه‌جای بازی رو بگردم و ۱۰۰٪ـش کنم، در حالی که این حس رو نسبت به خیلی از بازی‌های دیگه ندارم. :دی
 
در مورد رویکرد سری جدید اساسینز

به دنیای مصر باستان علاقه داری: اوریجین بزن
به دنیای یونان علاقه داری: اودیسه بزن
به دنیای وایکینگ ها و نورث علاقه داری: والهالا بزن
به دنیای بغداد علاقه داری: میراژ بزن
به دنیای ژاپن علاقه داری: شدوز بزن

حالا میدونم الان یکی میاد میگه میخوایم گیم بزنیم نه تاریخ ولی خب در مدیوم گیم هم بازی های به شدت سرگرم کننده و قابل احترامی هستند! (برعکس فارکرای 6 مثلا) من توی هیچ اثر سرگرمی من جمله فیلم و سریال و گیم نمیتونم اون تجربه ای که توی اوریجینز از مصر داشتم رو تجربه کنم.

من اگر یکی بازی رو تجربه کنه و خوشش نیاد کاملا بهش حق میدم ولی اگه بازی نکردی و هیت میدی قبول نمیکنم حرفت رو. خیلی ها رو دیدم دید خوبی نداشتن به بازی ولی توی تخفیف یه نسخه رو گرفتن و بازی کردن انقدر خوششون اومده که رفتن بقیه نسخه ها رو هم تجربه کردن.
فارکرای 6 خیلی هم خوبه و سرگرم کننده :-":D
 
من هیتر نیستم ولی assassins creed اصلا جای دفاع نداره.همین mirrage که میگفتن خوب دراومده و از دست یوبی در رفته همون فرمول مسخره کمپ خالی کردن رو داره که سه ساعته دراپش کردم.چرا وقتی یه بازی ضعیفه و ملت شاکین برچسب هیتر میزنید؟خودم از کسایی بودم که برعکس با veilguard سری اول حال کردم .یکی خوشش میاد از یه بازی یا شرکت یکی هم نمیاد دیگه.این برچسب زدنه جالب نیست.
 
فارکرای 6 خیلی هم خوبه و سرگرم کننده :-":D
کوچکترین تفاوتی با نسخه ۴ و ۵ نداشت ٬ خیلیم سریع بازی میفته رو دور تکرار
کاش حداقل برای نسخه بعدی سلول های از هم گسیخته دولپر ها دچار تحولاتی بشه وگرنه که بازم همون آش و همون کاسه...
 
در مورد رویکرد سری جدید اساسینز

به دنیای مصر باستان علاقه داری: اوریجین بزن
به دنیای یونان علاقه داری: اودیسه بزن
به دنیای وایکینگ ها و نورث علاقه داری: والهالا بزن
به دنیای بغداد علاقه داری: میراژ بزن
به دنیای ژاپن علاقه داری: شدوز بزن

حالا میدونم الان یکی میاد میگه میخوایم گیم بزنیم نه تاریخ ولی خب در مدیوم گیم هم بازی های به شدت سرگرم کننده و قابل احترامی هستند! (برعکس فارکرای 6 مثلا) من توی هیچ اثر سرگرمی من جمله فیلم و سریال و گیم نمیتونم اون تجربه ای که توی اوریجینز از مصر داشتم رو تجربه کنم.

من اگر یکی بازی رو تجربه کنه و خوشش نیاد کاملا بهش حق میدم ولی اگه بازی نکردی و هیت میدی قبول نمیکنم حرفت رو. خیلی ها رو دیدم دید خوبی نداشتن به بازی ولی توی تخفیف یه نسخه رو گرفتن و بازی کردن انقدر خوششون اومده که رفتن بقیه نسخه ها رو هم تجربه کردن.
یعنی مثلا اصلا برات مهم نبود که با چه کاراکتری مصر رو تجربه کردی؟ یعنی مثلا به جای بایک یه کاراکتر چینی یا هندی بود هم همین حسو میگرفتی؟ تازه همونم باز واسه من منطقی بود چون مصر صرفا اون لوکیشنشه که هویت داره نه مردمش.

دنیای ژاپن چیه؟ فقط خونه هاش و هندونه و شکوفه های گیلاسش؟ راه و رسم جنگجویی و سامورایی و فرهنگ و مسلک ساموراییا احیانا نباید تو ژاپن وجود داشته باشه؟ اصلا همه ژاپن قدیم رو دوست دارن چون توش سامورایی داره. گوست آف سوشیما موفق شد چون یه کاراکتری مثل جین ساکای داشت که هایکو میگفت، با طبیعت یه پیوندی داشت، باهاش میرفتی اونسن، خانواده ژاپنی داشت، سامورایی به معنای واقعی کلمه بود. اصلا دیالوگ هایی که بین این و بقیه شکل میگرفت قشنگ حس میکردی وسط ژاپنی.

اگه هر بازی ای جز آساسینز کرید بود من هیچ مشکلی نداشتم که کاراکتر غیر ژاپنی بذارن ولی فلسفه یوبیسافت در قبال آی پیش یه تجربه کامل و بومی از اون جغرافیا و دوره زمانیه.

حالا اینارو بذاریم کنار یه چیز فوق احمقانه تو شدوز اینه که یاسوکه تو شهر راه میرفت و حرفای فلسفی میزد :)) که چمیدونم نفرت و خشونت سرزمینو فرا گرفته و ظاهر کشور اینه باطنش فلانه. بابا لعنتی تو رو از وسط آفریقا به خاطر شکست تو جنگ های بی پایان قبیله تون به عنوان برده فروختن به اروپاییا اونوقت یه فازی گرفته بود انگار افلاطونه :)) خیلی جدی طرز تفکر سناریو نویس این بوده که تو آفریقا یه جا مثل واکاندا وجود داشته که تکنولوژی فضایی داشتن و قرن ها از بقیه مردم زمین جلوتر بودن.
 
یاسوکه با توجه به دوره میتونست شخصیت فرعی باشه که تو داستان بهش بربخوری چون تو اون سال تو ژاپن بود در هر صورت ولی انتخاب کاراکتر از سرزمین دیگه به عنوان کاراکتر اصلی اصلا پذیرفتنی نیست.
 
به این تاپیک ربطی ولی کلا درست میگید من خودم بار اول که بازی کردم حوصلم سر رفت بعد 3-4 ساعت ولش کردم ولی سال پیش رفتم سراغش دوباره این دفعه برعکس دفعه قبل جذبش شدم خیلی. یعنی ایرادها مشخص ولی فان بود برام خیلی. مشکل اصلی بازیهای یوبی کمیت که به بقیه بخشها هم آسیب میزنه و نمیدونم این اصرار به کمیت از کجا میاد وقتی نیازی بهش نیست و اینهمه بازی به ابعاد کوچکتر هست که موفقم هستن.

منم نسخه ۶ رو خیلی دوس داشتم. عجیب بهم خوش گذشت در حدی که سیزن‌پس رو هم تو آف خریدم و اونم خیلی چسبید.
یه چیز دیگه در مورد یوبی و استدویوهاش اینه که تو روزایی که خیلی آرزو دارن بازی مورد علاقشون لااقل ۶۰ فریم بشه، یوبی داره بازی‌های قدیمی خودش رو ۶۰ فریم میکنه با آپدیت. اول اسسین سیندیکیت بود و چند روز پیش هم فارکرای نیو دان. حالا شاید اینجا اکثرا بگن چیز مهمی نی ولی خب احترام به مخاطبش محسوب میشه. من خودم دوس داشتم فارکرای نیو دان رو بازی کنم. حالا درسته داستان قطعا به خوبی ۵ نیست اما دوس داشتم ببینم چی شده بعد جریانات شماره ۵. در مورد بزرگی و ابعاد هم اینا با کرو موتورفست قشنگ به چشم دیدن که کوچک کردن مپ چقدر به کیفیت کار کمک کرد، امیدوارم توی باقی بازیاشون هم این حرکت رو انجام بدن. نیاز نی بازی خطی بسازن اما مپ کوچک‌تر بشه خیلی بهتره در کل. ولی در کل حس جالبیه که چند نفری هنو تو این فروم هستن که شیلنگ نمیگیرن رو یوبی زبون بسته و کاملا سیاه سفید نمیبینن این بیچاره‌هارو :D
 
من فقط منتظرم که ign بازی رو بده به اون منتقد معلوم‌الحالی که پارسال به RE5 گفت نژادپرستیه و اینکه نباید ریمیک بشه و...

میخوام بدونم حالا که یه سیاهپوست رفته تو یک کشور آسیایی یا ژاپنی که از دید اونها یه نژاد رده پایینتره و اینکه راه میره مردها و زنها و... رو سلاخی میکنه و گردن میزنه چه حسی داره و نقدش چیه؟!

که از قرار معلوم دادن به خودش چون الان چک کردم و مثل اینکه یکی دوتا پیش نمایش هم از بازی داده.
Matt Purslow - IGN
خیلی دوست دارم ببینم تو این نقدش چطور میخواد احمق بودنش رو دوباره فریاد بزنه.
==========

خلاصه امیدوارم مکانیکها و لوپ گیم پلی بازی همچنان سرگرم کننده باشه و کشش لازم رو تو پلیر ایجاد کنه.
خیلی اتفاق عجیبی باید بیفته که این موارد رو هم درش کوتاهی کرده باشن.
قبلا هم اشاره کرده بودم که اگه تو این موارد مشکلی نداشته باشه هیچ دلیلی نداره که بازی فروش خوبی رو تجربه نکنه.
این مجموعه کلی طرفدار داره و فرمولی که بهش رسیدن با اینکه قبل هر نسخه ما غر میزنیم ولی نشون داده که همیشه تو فروش موفق بوده.
 
ظاهرا یه نفر کل آرت بوک بازی رو تو یه وبسایت (e-hentai) آپلود کرده. لینک دانلود فایل pdf برای اونهایی علاقمند هستند.

https://www.mediafire.com/file/xc2tlix641mi6b3/Art_of_Assassin%27s_Creed_Shadows.pdf/file
الان که آرت هاش رو میبینم چقدر دلم میسوزه که ژاپن و تاریخش چقدر پتانسیل واسه یه اثر خفن و بیاد موندنی داشت ، ولی الان با حواشی ووک و هزار چیز چرت و پرت دیگه داره تلف میشه!
البته امیدوارم همه ی اینا حواشی باشه و خود بازی جدا از اساسین بودن یا نبودنش اثر خوبی بشه.
 
  • Like
Reactions: FERYGAMER
در مورد رویکرد سری جدید اساسینز

به دنیای مصر باستان علاقه داری: اوریجین بزن
به دنیای یونان علاقه داری: اودیسه بزن
به دنیای وایکینگ ها و نورث علاقه داری: والهالا بزن
به دنیای بغداد علاقه داری: میراژ بزن
به دنیای ژاپن علاقه داری: شدوز بزن

حالا میدونم الان یکی میاد میگه میخوایم گیم بزنیم نه تاریخ ولی خب در مدیوم گیم هم بازی های به شدت سرگرم کننده و قابل احترامی هستند! (برعکس فارکرای 6 مثلا) من توی هیچ اثر سرگرمی من جمله فیلم و سریال و گیم نمیتونم اون تجربه ای که توی اوریجینز از مصر داشتم رو تجربه کنم.

من اگر یکی بازی رو تجربه کنه و خوشش نیاد کاملا بهش حق میدم ولی اگه بازی نکردی و هیت میدی قبول نمیکنم حرفت رو. خیلی ها رو دیدم دید خوبی نداشتن به بازی ولی توی تخفیف یه نسخه رو گرفتن و بازی کردن انقدر خوششون اومده که رفتن بقیه نسخه ها رو هم تجربه کردن.
البته میشه اینجور گفت که اگه میخوای همون بازی قبلی رو با تم ژاپنی بری شادوز رو بخر
اگه میخوای با تم یونان بری اودیسی بخر و ....
کلا بازی همونه فقط تم عوض میشه
 
البته میشه اینجور گفت که اگه میخوای همون بازی قبلی رو با تم ژاپنی بری شادوز رو بخر
اگه میخوای با تم یونان بری اودیسی بخر و ....
کلا بازی همونه فقط تم عوض میشه
این حرفت مث این میمونه که بگی انچارتد همه بازیاش یکیه فقط لوکیشن عوض شده! LOL یا گاد او وار و رگناروک گیمپلی یکیه چرا الکی دو نسخه دادن!

مثلا چه انتظاری داشتید که فرق بین دو نسخه باشه؟ بازی رو بکوبن از نو بسازن؟
 
این حرفت مث این میمونه که بگی انچارتد همه بازیاش یکیه فقط لوکیشن عوض شده! LOL یا گاد او وار و رگناروک گیمپلی یکیه چرا الکی دو نسخه دادن!

مثلا چه انتظاری داشتید که فرق بین دو نسخه باشه؟ بازی رو بکوبن از نو بسازن؟
در مورد اون بازیام همون صادقه منتها اونجا باقی چیزا تو اوج خودش قرار داره و این باعث میشه شما از بازی لذت ببری
مثلا شما تو انچارتد واقعا بین نسخه 3 و 4 تفاوتی نمیبینی؟!؟
یا گاد اف وار رگناروک شما داری ادامه یه داستان جذاب رو دنبال میکنی که به بهترین شکل کارگردانی شده شخصیت پردازی ها عالی گرافیک فنی و بصری عالی ،خب اینا باعث میشه شما از بازی لذت ببری ولی تو اساسین ها انگار همون اساسین قبلی رو یه ماد زدن از یونان شده ژاپن
 
در مورد اون بازیام همون صادقه منتها اونجا باقی چیزا تو اوج خودش قرار داره و این باعث میشه شما از بازی لذت ببری
مثلا شما تو انچارتد واقعا بین نسخه 3 و 4 تفاوتی نمیبینی؟!؟
یا گاد اف وار رگناروک شما داری ادامه یه داستان جذاب رو دنبال میکنی که به بهترین شکل کارگردانی شده شخصیت پردازی ها عالی گرافیک فنی و بصری عالی ،خب اینا باعث میشه شما از بازی لذت ببری ولی تو اساسین ها انگار همون اساسین قبلی رو یه ماد زدن از یونان شده ژاپن
نباید بین 3 و 4 میگفتی! باید 2 و 3 میگفتی!! این فقط یه مثال بود وگرنه مشخصه که هم 2 یه شاهکار بود هم 3 یه بازی عالی ولی هیچ تغییر خاصی نداشت به جز لوکیشن که اگه میداشت باید تعجب میکرد. چون قرار نیست برای هر نسخه از نو بکوبی دوباره بسازی!

جالبه شما اصن هیچ نکته مثبتی توی این اساسینز های جدید نمی بینی و صرفا بازیا رو فقط یه ماد می بینی! بیخیال طراحی مپ فوق العاده بازی توی نسخه اساطیری شدی که به بهترین شکل دنیاهای باستان رو ساختن. بیخیال اکسپلوریشن جذاب بازی شدی. بیخیال کامبت فان بازی و تنوع سلاح های متنوع بازی در هر نسخه شدی.

بازی قطعا نکته منفی داره مثلا توی اوریجینز گرایند برای لول آپ روی مخ بود یا توی اودیسه مپ به شدت گسترده بود در عین زیبا بودن و در نسخه 3 خود بازی به شدت طولانی بود ولی نکات مثبت به شدت زیادی هم داشتند.

سه نسخه سه دنیای مختلف با کرکتر های مختلف و داستان های متفاوت. این چجوری ماد محسوب میشه. دارید کم لطقی می کنید.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or