یک مثال تو دنیا دارید به نام COD ، همون رو هی بگید! باشه منم مثال میزنم آنچارتد4 ، پرفروش ترین انحصاری PS4 !
خیلی راحت میشه یه عالمه مثال هم زد که هم کار فوق العاده ای باشن و هم فروش خفنی داشته باشن!
حالا سوالم اینه، چطور میشه اونا رو نداشت ولی فروش داشت؟ چرا بلیچ نتونست در همون حدی که بود بمونه، چرا ناروتو نتونست؟ چرا خیلی از کارهای دیگه نمیتونند؟
یا چرا هانتر بدون داشتن یک ولوم جدید میومد جزو پرفروش ترین ها؟
بازم میگم اگر وان پیس هیچکدوم این موارد رو نداشت، مطمئنا نمیتونست عامه پسند هم بشه، و الان پرونده ش بسته شده بود رفته بود کنار Demon's Plan مثلا!
داستان فقط رفتن به دنبال گنج بوده؟ باشه...من تو خیلی از آرک ها چیزای اشتباهی دیدم، توی همون آرک فیشمن کلا داستان در مورد لوفی بود که میخواست پادشاه دزدان دریایی بشه! اصلا مسائل جدیی مطرح نبود! گروه های مختلفی که اونجا بودن صرفا برای قدرت جنگیدن!
من برای خودم وان پیسی تعریف نکردم، وان پیس 400 قسمت خودش رو تعریف کرده، 400 قسمت تمام کلاه حصیری ها با هم هستن، برای هدف هاشون میرن، ماجراجویی میکنند و پیشرفتشون چه از نظر قدرت و چه از نظر شخصیتی رو میبینیم! ، توی مارینفورد ما خیلی از این چیزا رو نداشتیم!
روبین محل سگ نمیزاشته؟

شما بهتره یکبار دیگه واتر7 رو ببینی! اصلا چی شد که کلاه حصیری ها رفتن انیس لابی! وقتی از کنار چنین چیز تابلویی میگذری و میشه"محل سگ نزاشتن" چی بگم؟
شما مثل اینکه یادت رفته ایس بود که وسط فرار برگشت، اون تیکه کاغذم شکر خدا مفهومش زندگیه ایس بود، برگشتن ایس بود که باعث فداکاریش شد، و همینطور مرگ وایت بیرد!
وایت بیرد شخصیت بزرگی بود، اصلا هیچ شکی درش نیست! راه و روش زندگیش مورد احترام بود و همین بزرگش کرده بود، نه قدرت میوه ش! همینطور کاراکتری مثل شنکس! توی مارینفورد مرگ وایت بیرد خیلی تاثیر گذارتر از مرگ ایس بود!
بله میدونم منظورت زورو بود! ولی اشتباه به هدف زدی برادر! چون زورو واقعا شخصیت خوبیه و اصلا به خاطر اینکه من دوستش دارم نیست، دقیقا از هموناییه که روش کار شده!

سوبارو ری زیرو

ممنون از مقایسه!

زورو چون سوندره بازی در اورده با ارزش تر بوده به نظر من؟

زورو چنین اخلاقی داشته، هدف های بزرگی هم داشته ، ولی با وجود داشتن هدف هاش، تغییر میکنه! همچین چیزی شخصیت پردازی خوبش رو میرسونه، که از کجا به کجا رسیده! چنین چیزاییه که با ارزش تر میکنه مرگش رو!
اتفاقا برعکس، اون مبارزه ی لوفی و اسوپ دل هر فنی رو به درد میاره، وقتی ببینی لوفی و اسوپ انقدر نزدیکن(شاید بعد از لوفی و زورو، اینا نزدیک ترین زوج باشن) اینجا به اختلاف عقیده میخورن و اسوپ با تمام ترسو بودن و ناتوان بودنش اونجوری جلوی لوفی میجنگه کوچیکیش رو نمیرسونه اصلا!
در کنار این مبارزه، اون لگد سانجی به لوفی توی کابین، حرف های زورو و لوفی بعد از مبارزه و خیلی چیزای دیگه تاثیر گذار بود! و اتفاقا آخرش دیدیم که لوفی در مورد قضیه ی مری اشتباه میکرد!
اسوپ رفت که برگرده به گروه؟

اسوپ به انتخاب خودش از گروه رفت و میدونست چه اتفاقاتی هم میفته! شما باز مثل اینکه یادت رفته اسوپ به خاطر یک ناکاما جلوی لوفی ایستاد، بعد یکی دیگه رو جلو چشمش ول کنه به امون خدا؟ اسوپ بعد از انیس لابی بود که قصد برگشتن داشت، اسوپ ماسک سوگه کینگ رو زد چون نمیخواست با لوفی چشم تو چشم بشه، لوفی هم احمق و نفهمید سوگه کینگ کیه! وگرنه اسوپ که در کنارشون جنگید، ماسک نمیزد و ثابت میکرد هنوز میخواد کلاه حصیری باشه!
باز هم سر برگشتش و جملاتی که زورو به لوفی گفت خیلی مهم بودن!
اتفاقا ناکاما بازیه وان پیس دلیل منطق پشتش زیاده! خیلی بهتر از هرجای دیگه ای که ناکاما بازی دیدی!
همه ی شخصیت هایی که مثال زدم، تمام شخصیت های موندنی نبودن! اینا رو به خاطر بحث فداکاریه ایس مثال زدم!
یه بخشی از اینکه چیزی رو در حد وان پیس نمیبینم مسلما سلیقه ست، ولی خیلی چیزاش هم فکته!

به هر حال کار خوب باشه، عامه پسند هم میشه، هم نظرها هم زیاد باشن یعنی فکتی این وسط وجود داره! یک داستان حتما نباید دارک باشه یا به دنبال نظم و صلح جهانی باشه تا حتما بشه " اوفففف عجب داستانی"!

ولی بد نیست دوباره حداقل فلش بک های وان پیس رو ببینی! میبینی که "اوفففف عجب داستانی" شامل وان پیس هم میشه! خیلی از چیزایی که داستان حول اون محورهاست، تو دنیای واقعی بوده و هست!
منم استاندارد تعریف نکردم، ولی چیزی که تا الان دیدم و دارم میبینم، وقتی یک داستان طولانی باشه ، کاراکترها وقت پرداخت خیلی بهتری دارن، بیننده خیلی بهتر با کاراکترها رابطه برقرار میکنه(اگر بخواد!) چون تا ریزترین موارد زندگی و عادت های کاراکترها آشنا میشه!
جدا از اینکه کارهای بلند، توی هر آرکشون اندازه ی یک انیمه ی کوتاه کاراکتر دارن و بهشون پرداخته میشه! دنیای این کارها(مخصوصا!!!! و باز هم تاکید میکنم، مخصوصا وان پیس) زنده هستن! هر گوشه و کنارش اتفاقی میفته، هیچکی بیکار ننشسته و تمام اتفاقات به چند نفر خاص خلاصه نمیشه!
اگر کلاه حصیری ها یکجا کاری میکنند، بقیه ی دنیا هم داره حرکت میکنه! اینم یک نمونه ی دیگه از نکات مثبت انیمه های بلند و وان پیس!
