AMD: ما سخت‌افزاری را برای PS4 خلق کردیم که Nvidia قادر به ان نبود.

  • Thread starter Thread starter Farh@d
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال

IMGP1643-580-75.jpg


درود.

چندی پیش در خبرها امده بود که شرکت Nvidia پیرامون سخت‌افزار کنسول PS4 سخن گفته و اذعان کرده بود که این پلتفرم یک دستگاه High-end نمی‌باشد و بیشتر به یک سیستم معمولی به ضعیف شبیه است. در همین راستا از شرکت AMD که مسئول ساخت CPU و VGA کنسول PS4 را برعهده داشته است در جواب سخنان شرکت انودیا اعلام کرد، "ما چیزی را برای سخت‌افزار PS4 خلق کردیم که انودیا قادر با آن نبود."

شرکت AMD که در مراسم GDC 2013 کارت Radeon HD 7990 را با ارائه تریلری 17 دقیقه‌ای از بازی Battlefield 4 به نمایش در‌آورد، در مورد سخنان انودیا و کنسول PS4 سخنان جالبی را بیان نمود. اقای Neal Robison در مصاحبه ای که داشت اذعان کرد:

"فکرش را هم نمی‌توانید بکنید که چقدر منتظر این بودیم که سونی کنسول جدید خود را معرفی کند، زیرا سال‌ها برایش کار و زحمت کشیدیدم و حال می‌توانیم بنشینیم و از تمام زحماتی که کشیدیم صحبت کنیم."

Robison در ادامه سخنان اذعان کرد؛ دلیل اینکه سونی اینبار مارا انتخاب نمود به خاظر عملکردی بود که ما در کنسول‌های 360- Wii و دیگر پلتفرم‌ها داشتیم، ان‌ها برای کنسول نسل بعد خود چیپ AMD را برگزیدند چون در PS3 شاهد چیپ Nvidia بودند. مسئله فقط ساخت معماری x86 نیست بلکه اساس همه چی در Jaguar APU نهفته است، جایی که CPU و گرافیک قادر خواهند بود چیزی فراتر را خلق کنند که به همانند x86 PC باشد.

"پیش‌تر ان‌ها اعلام کرده بودند به دنبال این هستند که چگونه سخت‌افزاری را که درست کرده‌اند را بهبود و ارتقاء ببخشند، ان‌ها به ما به عنوان شرکتی که قادر به این امر بود نگاه کردند و AMD هم چیزی را به آنها داد که Nvidia قادر به ساختش نبود. با بهتر و بهینه کردن جریان اطلاعات، ایجاد و تولید عملکرد بیشتر، قدرت و کارایی بهتر بخش گرمایی و با ارائه ابزارهای خوب کنسول PS4 به یک سیستم قدرتمند تبدیل شد. سوی با قرار دادن 8GB of GDDR5 در دستگاه خود به شما اجازه انجام کارهای بسیار ار می‌دهد که به راحتی می‌تونید دیتا و کارهای خود را به اشتراک بگذارید.

در اخر نیز وی در مورد شرکت ماکروسافت سخن کوتاهی اورد و اعلام کرد کنسول 360 تاکنون یک عملکرد بسیار عالی را داشته است و ما از همکاری که با این شرکت داشتیم بسیار لذت بردیم.


TechRadar
 
آخرین ویرایش:
هر چه قدرم چیپ گوشی های موبایل قوی بشه بازم مخاطبان موبایل در نهایت دنبال بازی های ساده و سرگرم کننده هستند و طرف نمیاد Crysis 3 رو گوشی موبایل بازی کنه!

حالا اون به کنار و هیچ وقت هزینه ساخت بازی که برای کنسول ها خرج میشه 1 به 10 20 اشم برای موبایل خرج نمیشه و هیچ وقت بازی ها رو اسمارت فون ها چه از لحاظ کیفیتی و چه از لحاظ فروش قابل قیاس با کنسول نخواهند بود...حالا اسمارت فون ها اصلا بشن 100 هسته ای ..اینا مهم نیست...مهم کیفیت هست.
 
من الان طبق صحبت های دوستان ps فن به این نتییجه رسیدم که پراید قویتر و به صرفه تر از بنز amg هست ! چون هم راه میره هم قیمت مناسبتری داره!

در ps3 خود پردازنده سل باعث گرانی کنسول شد. چه طور حرف های خود سازنده مبنی بر ساخته شدن cell از سال 2001 با هزینه تحقیقاتی برابر با 400 میلیون دلار رو نادیده میگیرید .


بعد چه طوری به این نتیجه رسیدید که rsx باعث افزایش قیمت ps3 شده بود ؟ احتمالا دو شرکت سونی و انویدیا با برخی از ps فن های بازی سنتر در زمینه ساخت ps3 مزاکره و مشورت داشته اند که این گونه برخی از فن های ps3 با قاطعیت در مورد قرار داد ها و علل افزایش قیمت ps3 صحبت میکنن! =))

من ps fan نیستم ولی میدونم دو تراشه استفاده شده در 360 و ps3 در اون زمان از لحاظ قیمت تقریبا برابر بودند و فکر میکنم rsx گرون تر بود rsx شبیه 7800 بود که قیمتش 500-600 بود و فکر کنم تعداد ترانزیستور بیشتری هم داشت...+ فرکانس بیشتر....ولی معماری قدیمتری داشت نسبت این رو هم باید در نظر داشت اون دوره اوج amd و افول nvidiaموقت بود....در کل فکر میکنم amd واسه یه کنسول 400 دلاری صرفش بیشتر باشه
ps3 در کل همه چیزش گرون بود از سل تا بلوری
ولی بهتر بود cpu ps4رو اینتل بر میداشت که با توجه به رابطه amd اینتل بعید ....
 
آخرین ویرایش:
من ps fan نیستم ولی میدونم دو تراشه استفاده شده در 360 و ps3 در اون زمان از لحاظ قیمت تقریبا برابر بودند و فکر میکنم rsx گرون تر بود rsx شبیه 7800 بود که قیمتش 500-600 بود و فکر کنم تعداد ترانزیستور بیشتری هم داشت...+ فرکانس بیشتر....ولی معماری قدیمتری داشت نسبت این رو هم باید در نظر داشت اون دوره اوج amd و افول nvidiaموقت بود....در کل فکر میکنم amd واسه یه کنسول 400 دلاری صرفش بیشتر باشه
ps3 در کل همه چیزش گرون بود از سل تا بلوری
ولی بهتر بود cpu ps4رو اینتل بر میداشت که با توجه به رابطه amd اینتل بعید ....

ساخت تراشه ها فکر نمی کنم تفاوتی زیادی با هم داشته باشه ( از لحاظ قیمت ) یه دیسکه میاد میچرخه روش یه چند لایه خمیز ترانزیستور و .. . میریزن ! البته من زیاد اطلاعات ندارم شاید هم اشتباه گفته باشم :d . ولی هزینه های تحقیقات و آزمایش ها هست که زیاد .
خود سونی اعلام کرد که سل رو با هزینه تحقیقات 400 میلیون دلار به نتیجه رسوند. و این رقم زیادی هست.
از طرفی rsx و xenos تقریبا در یک سطح هستند. ولی xenos بهتر بود .
در کل اگر منطقی باشیم . مشخص هست که بلوری و سل باعث افزایش قیمت ps3 شده .
 
آخرین ویرایش:
یک مطلب درمورد RSX و اینکه سونی انتخاب خودش معماری splite shader بوده و مایکروسافت انتخاب unified shader داشته - تحقیقات روی معماری unified shader انویدیا کلا اینگونه شرکت ها معماری هاشون رو از حدود 6-7 سال قبل بخش به بخش توسعه و تغییر میدن (به طور مثال همین معماری KEPLER انویدیا که در سری 600 میبینید از زمان G80 یعنی 8800GTX درحال تسعه بوده ) . خوبه بدونید انویدیا قبل از AMD معماری UNIFIED هاشو به بازار عرضه کرد یعنی در زمان توسعه PS3 سونی میتونسته معماری Unified ها رو برای کنسل خودش انتخاب کنه - اینکه چرا نکرده باید از سونی و انویدیا پرسید - هرچی که بوده شاید بر سر قیمت یا نظر سونی درباره اینده بازی های کامپیوتری بوده.

معماری xenos ازنوع unified shader های 5D issue SIMD برند AMD بود که مدت ها بعد در دنیای PC ها به نام R600 series وارد شد بود (البته زنوس یکسری تفاوت های تکنیکی با R600 داره مثلا همه Graphic ffp ها به 5way ISMD وصل نیستن و ...) که خوب نسبت به معماری Unified shader انویدیا که از نوع 1d issue SIMD ها بود در زمان خودش ضعیف های بسیار زیادی داشت و کلا معماری vliw به خاطر استفاده سنگین از متد ILP به درد GPGPU و محاسبات سنگین و پیچیده نمیخوره ( نسل جدید معماری های AMD به نام GCN که در PS4 و XBOX next و hd7000 هست ازنوع 1d issue is هست و شبیه معماری nvidia ازجهاتی شده - رجوع شود به مقاله موجود در امضای بنده حقیر) .

خلاصه اینکه سونی در زمان تحقیقات و توسعه ps3 میتونست از انودیا معماری unified اشو بخره و از معماری اون در کنسولش استفاد کنه که بنا به دلایلی نکرد.

نکته :

به لحاظ عدد محاسباتی خام وچیزی که دیده میشه قدرت RSX بسیار فراتر از Xenos بود اما در عمل معماری unified ای که در xenos بود قدرت قابل توجه بیشتری برای xbox360 فراهم میکرد.

مثلا معماری VLIW5 موجود در کارت HD5870 با 1600 هسته گرافیکی قدرت محاسباتی 2.7 teraflops داره اما درمواجهه با دستورات پیچیده گرافیکی نسل بعد تنها قدرتی درحدود یک hd7770 ghz با قدرت محاسباتی حدودا 1.3 teraflops داره. یعنی قدرت محاسباتی بیش از 2 برابر معماری vliw5 موجود در hd5870 اصلا ملاک درستی برای برسی قدرت تراشه های با معماری مختلف نیست.(البته در نرمافزار های خطی محاسباتی کارایی معماری GCN بالای 6-7 برابر معماری VLIW «سل قبل هست )
 
باشه باشه من اطلاعات ندارم اطلاعات دوستان رو تو تاپیک دیدم برای هفت پشتم بس بود طرف دیگه انقدر کم اورده میگه اگه تو راستی میگی بلدی خودت بگو ببینم :)) بعد شما حضور فعال من رو در همه تاپیک های ps4 نشون بده اگرنه صحبتی نکن شما. چون من خودم جزو کسانی بودم که گفتم کنسول نسل بعدی رو که میخوام کنار pc بگیرم بدون شک ps4 خواهد بود پس نه اگه منو میشناسی نه چیزی میدونی رو هوا برای من حرف نزن. یعنی تو حضور فعال منو تو همه تاپیک ها نشون بدی من دیگه پا تو bc نمیزارم.

عزیز من کم نیاوردم که بگم بلدی خودت بگو این دوستتون هی میگه تایتان اینقدر کوداکور داره میخوام بدونم اصلا میدونه این کودا کاربردش چیه یا فقط ویکی نگاه میکنه.
لزومی هم نمیبینم که با شماها در این مورد بحث کنم چون ارزششو نداره برامم مهم نیست که شماها(مهندسین انویدیا) چی دربارم فکر میکنین
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or