Multi Platform Alan Wake II

سازنده
Remedy
تاریخ انتشار
27 October
ناشر
Epic Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Alan Wake II

FGNa5MZXwAErZAM.png
This story is a monster. And monsters wear many faces.

پس از 11 سال انتظار سرانجام Remedy Entertainment در طی مراسم The Game Awards 2021 با انتشار تریلر سینماتیک از Alan Wake 2 رونمایی کرد.
بعد از نمایش تریلر Alan Wake 2 سم لیک خالق و نویسنده بازی اعلام کرد که Alan Wake 2 اولین عنوان در سبک وحشت و بقای استودیو Remedy خواهد بود. Sam Lake در ادامه بیان کرد که در حین توسعه قسمت اول همزمان بر روی Alan Wake 2 هم کار میشده، و در طول این سالیان بارها ایده ها و کانسپت دنیای Alan Wake 2 تغیر کرده که هر بار بهتر از ایده قبلی در مسیر مثبتی تغیر کرده. Sam Lake در ادامه افزود، در طی 10 سال گذشته Remedy Entertainment بر روی هر پروژه ای که کار کرده اند همیشه مشتاقانه با یک تیم اصلی کوچک در حال توسعه Alan Wake 2 بوده. از آنجایی Control 2019 و Alan Wake در یک جهان جریان دارند بسته الحاقی AWE دنیای Alan Wake و Control را به هم متصل کرد و اشاره هایی به Alan Wake 2 شد. Sam Lake همچنین اعلام کرد برای لذت بردن از Alan Wake 2 نیازی به تجربه عناوین قبلی (Control و Alan Wake) نیست، ولی کسانی که مشتاق باشند با تجربه عناوین قبلی با پس زمینه Alan Wake 2 بیشتر آشنا خواهد شد. در حالیکه قسمت اول Alan Wake المان های "ترس" داشت ولی یک بازی اکشن ماجراجویی بود، Alan Wake 2 اولین ساخته survival horror ( وحشت و بقا) Remedy Entertainment خواهد بود به گفته Sam Lake عنوان Alan Wake 2 برداشت آنها از ژانر وحشت بقا است که نوید یک تجربه خاص و محصر به فرد را میدهد.
Sam Lake در نهایت اعلام کرد که در تابستان سال 2022 اطلاعات بیشتری از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Alan Wake 2 در سال 2023 برای کنسول های نسل 9( PlayStation 5, Xbox Seris X/S) و PC منتشر خواهد شد.

تاپیک آپدیت خواهد شد...
 
آخرین ویرایش:
واقعا شاهکاره این dlss
البته تفاوت رو میشه احساس کرد با رزولوشن native ولی دیگه خدایی رزولوشن 1280در720 رو طوری upscale کنی روی 3840در2160 که تو ذوق نزنه و تصویر قابل قبولی بده کار بزرگیه
البته dlss این قابلیت رو با هوش مصنوعی انجام میده و خیلی خوب هم داره این کار رو انجام میده.
من که تو اون تاپیک هم خدمتت عرض کردم DLSS بخصوص اگر رندر از 1440P و اپسکیل به 4K باشه (DLSS Quality) حتی کیفیت خروجی بهتری از Native میده. البته بازم به بازیش بستگی داره ولی تو اکثر بازیهای جدید اینطوریه. برای همین میگم دیگه دوران اجرا رو رزولوشن native بسر رسیده.
اخباری هست که مایکروسافت از داخل خود ویندوز میخواد تکینک اپسکیل رو اعمال کنه و نیازی به اعمال از داخل بازی نیست یا حتی در مورد PS5 Pro هم شایعات معتبری هست که یکی از پایه های تکنیکی اصلیش سیستم اپسکیل جدید مبتنی بر AI هست که از پایه اینکار انجام بشه . حسن اینکارها اینه که دست سازنده ها برای اعمال فیچرهای گرافیکی سنگین مثل ری تریسینگ تو بازیها کاملا باز میشه.
 
  • Like
Reactions: SHAYAN1999
واقعا شاهکاره این dlss
البته تفاوت رو میشه احساس کرد با رزولوشن native ولی دیگه خدایی رزولوشن 1280در720 رو طوری upscale کنی روی 3840در2160 که تو ذوق نزنه و تصویر قابل قبولی بده کار بزرگیه
البته dlss این قابلیت رو با هوش مصنوعی انجام میده و خیلی خوب هم داره این کار رو انجام میده.
من روی مانیتور 28 اینچ بازی میکنم و فاصله ام حدود ۱۲۰ سانت میشه شاید رو اینچ های بالا حس بشه ولی شخصا چیزی ندیدم و به معنای واقعی کلمه عین native بود
 
چقدر بعضی مراحل این بازی نا مفهوم و گونگه.
تا الان پیش نیومده بود که برای رد کردن مراحل بازی تا این حد به یوتیوب مراجعه کنم.

برای پیدا کردن بعضی ابجکتها باید علم غیب داشت و هیچ نشون و علامتی بهت نمیده. مثلا توی شهربازی باید بری پشت چرخ و فلک یه وسیله ای رو برداری ببری بچسبونی به اون پایین استیج مجسمه های چوبی.

سازنده ها گفته بودن از evil 2 remake الهام گرفتن ولی اون بازی محیطاش کوچکتر بود.
 
آخرین ویرایش:
چقدر بعضی مراحل این بازی نا مفهوم و گونگه.
تا الان پیش نیومده بود که برای رد کردن مراحل بازی تا این حد به یوتیوب مراجعه کنم.

برای پیدا کردن بعضی ابجکتها باید علم غیب داشت و هیچ نشون و علامتی بهت نمیده. مثلا توی شهربازی باید بری پشت چرخ و فلک یه وسیله ای رو برداری ببری بچسبونی به اون پایین استیج مجسمه های چوبی.

سازنده ها گفته بودن از evil 2 remake الهام گرفتن ولی این بازی اون بازی محیطاش کوچکتر بود.
من 80 درصد بازیو از طریق این سایت رفتم
Alan Wake 2 Walkthrough and Guide
اکثرا ترنسلت به فارسی میکردم
من کلا سری اویل رو از alan wake 2 یه سر و گردن برتر میدونم
کلا از اول با سری آلن ویک مشکل داشتم موقع بازی سردرد میگرفتم یه جورایی بازیش زیادی تخیلیه
 
  • Like
Reactions: ehsan M
چقدر بعضی مراحل این بازی نا مفهوم و گونگه.
تا الان پیش نیومده بود که برای رد کردن مراحل بازی تا این حد به یوتیوب مراجعه کنم.

برای پیدا کردن بعضی ابجکتها باید علم غیب داشت و هیچ نشون و علامتی بهت نمیده. مثلا توی شهربازی باید بری پشت چرخ و فلک یه وسیله ای رو برداری ببری بچسبونی به اون پایین استیج مجسمه های چوبی.

سازنده ها گفته بودن از evil 2 remake الهام گرفتن ولی این بازی اون بازی محیطاش کوچکتر بود.
تا جایی که یادم میاد خوده شخصیت ی کُلیتی میگفت که به چی نیاز داری و باید چیکار کنی حالا پیدا کردنش با خودتون بود مثلا همین شهربازی که مثال زدین وقتی ی چرخ و فلک گذاشتن و باید براش ی فیوز پیدا کنین تا کار کنه دیگه معلومه بازی داره هینت میده که باید برای رد کردن مرحله با اون چرخ فلک ی کاری انجام بدین و جزئی از پازل اون مرحله هست
 
تا جایی که یادم میاد خوده شخصیت ی کُلیتی میگفت که به چی نیاز داری و باید چیکار کنی حالا پیدا کردنش با خودتون بود مثلا همین شهربازی که مثال زدین وقتی ی چرخ و فلک گذاشتن و باید براش ی فیوز پیدا کنین تا کار کنه دیگه معلومه بازی داره هینت میده که باید برای رد کردن مرحله با اون چرخ فلک ی کاری انجام بدین و جزئی از پازل اون مرحله هست
درسته شخصیت بازی خودش یه توضیحاتی میده. ولی منوظر اون فیوز نیست.
کنار استیج مجسمه ها باید یه دستگاه نصب کنی که پازل کامل بشه. وقتی جلوش میری باید یه چیزی نشون بده که گیمر بفهمه اینجا قراره چیزی نصب بشه.
وقتی جلوی جعبه فیوض میری دکمه ضربدر میزنه نشون میده خالیه ولی اون یکی نه.
 
  • Like
Reactions: Kaiki
بهرحال منصف باشیم نمیتونیم منکر مشکلات (هرچند کم) لول دیزاین بشیم..
خودم گاه به گاه سردرگم میشدم و اتفاقا همون فیوز باکس Expresso Express رو خیلی زودتر از موعدی که باید پیدا کردم و این چند دقیقه ای گیجم کرد..
مشابه همین اتفاق برای فیوز Basement والهالا هم افتاد و یه encounter بالقوه پر تنش , پرپر شد عملا!
 
  • Like
Reactions: Kaiki
من توی پازل ها به مشکلی نخوردم تمای پازل ها یا از طریق دیالوگ ها یا از طریق متن ها راهنمای میکنه من فقط برای پیدا کردن محل باکس های فرقه و ظرف نهار الکس گاهی به اینترنت مراجعه می کردم
 
  • Like
Reactions: Kaiki
نمیدونم این مصاحبه ها رو با بازیگرهای بازی رو قبلا دیدین ، اینجا معرفی شده یا نه.
ولی این آخری با خود سم لیک بود و واقعا خیلی خوب بود.
در مورد بازیهای قبلی هم درش صحبت میکنه .
اینکه همیشه دوست داشته کارهایی که تو AW2 انجام دادن رو تو اونها هم انجام بده ولی امکانش فراهم نمیشد.
 
دوستانی که میگفتن کارتت منسوخه و فلان بیسار...
خودتون برید به گوشه ای و از حرفهای خودتون خجل شوید :D
خودم گفته بودم؟
بگذریم :))

با این آپدیت آخری بالای 50-40 فریم میگیرم ، اون هم تو جاهای سنگین بازی (متوسط 40 وخورده ای که برای این سبک واقعا کفایت میکنه)
کم کاری سازنده تو زمان توسعه رو نباید پای سخت افزار نوشت.
واقعا 1080ti تو هیچ بازیی اذیتم نکرده بود اینطوری که به فکر خرید سیستم جدید بیفتم.
بسیار راضیم از رمدی که بالاخره یک تکونی به خودش داد و بازی رو بهینه تر کرد.
برای من روز اول با کارت ۱۶۵۰ اشیا و لباس ها دیر لود می شد الان درست شده مگه!؟ 😁 سیستمم اون زمان نکشید تا نصفه رفتم پاک کردم روی ps دیروز تمومش کردم که دیدم مثل اینکه میگی بهینه شده اینم شانس مایه 😅😅
 
اگه Control و AW2 رو بازی کردین این ویدئو رو حتما ببینین :



همه میدونیم که بازیها تو یک دنیا ساخته شدن و به هم ارتباط دارن ولی خب باز هم یک جاهایی موهای تن آدم سیخ میشه وقتی ارتباط ها رو میبینه.

واقعا رمدی نعمتیه برای صنعت گیمینگ .
امیدوارم همیشه همینطوری بمونن.

========
در ضمن اگر بازی نکردین و ویدئو رو دیدید (بازیها رو اسپویل نمیکنه) که مبارکه چون مطمئنا بعد دیدن ویدئو میرید بازیهاشون رو یکی یکی شخم میزنین :D
 
آخرین ویرایش:
اومدم بعد مدت ها احساسمو در مورد بازی بگم.نظر من بعد از گذشت چند ماه از تموم کردن بازی اینه که از هر نظری بنظرم مدرن ترین و نسل جدید ترین بازی ای هست که تا الان بدست بشر ساخته شده.دور دوم بازی رو میزارم برای زمانی که تمام دی ال سی های داستانی بیاد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or