Multi Platform Alan Wake II

سازنده
Remedy
تاریخ انتشار
27 October
ناشر
Epic Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Alan Wake II

FGNa5MZXwAErZAM.png
This story is a monster. And monsters wear many faces.

پس از 11 سال انتظار سرانجام Remedy Entertainment در طی مراسم The Game Awards 2021 با انتشار تریلر سینماتیک از Alan Wake 2 رونمایی کرد.
بعد از نمایش تریلر Alan Wake 2 سم لیک خالق و نویسنده بازی اعلام کرد که Alan Wake 2 اولین عنوان در سبک وحشت و بقای استودیو Remedy خواهد بود. Sam Lake در ادامه بیان کرد که در حین توسعه قسمت اول همزمان بر روی Alan Wake 2 هم کار میشده، و در طول این سالیان بارها ایده ها و کانسپت دنیای Alan Wake 2 تغیر کرده که هر بار بهتر از ایده قبلی در مسیر مثبتی تغیر کرده. Sam Lake در ادامه افزود، در طی 10 سال گذشته Remedy Entertainment بر روی هر پروژه ای که کار کرده اند همیشه مشتاقانه با یک تیم اصلی کوچک در حال توسعه Alan Wake 2 بوده. از آنجایی Control 2019 و Alan Wake در یک جهان جریان دارند بسته الحاقی AWE دنیای Alan Wake و Control را به هم متصل کرد و اشاره هایی به Alan Wake 2 شد. Sam Lake همچنین اعلام کرد برای لذت بردن از Alan Wake 2 نیازی به تجربه عناوین قبلی (Control و Alan Wake) نیست، ولی کسانی که مشتاق باشند با تجربه عناوین قبلی با پس زمینه Alan Wake 2 بیشتر آشنا خواهد شد. در حالیکه قسمت اول Alan Wake المان های "ترس" داشت ولی یک بازی اکشن ماجراجویی بود، Alan Wake 2 اولین ساخته survival horror ( وحشت و بقا) Remedy Entertainment خواهد بود به گفته Sam Lake عنوان Alan Wake 2 برداشت آنها از ژانر وحشت بقا است که نوید یک تجربه خاص و محصر به فرد را میدهد.
Sam Lake در نهایت اعلام کرد که در تابستان سال 2022 اطلاعات بیشتری از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Alan Wake 2 در سال 2023 برای کنسول های نسل 9( PlayStation 5, Xbox Seris X/S) و PC منتشر خواهد شد.

تاپیک آپدیت خواهد شد...
 
آخرین ویرایش:
دوستان تو ماموریت come up with new plan هیچ اتفاقی نمیوفته؟یه مورد دیگ من هنه جعبهارو پیدا کردم ولی تو تروفسا زده ۴۲تا درصورتی که ۴۳؟
باگه؟
 
  • Like
Reactions: all4u
من بعد از حدود ۵۰ ساعت تمومش کردم.
واقعا این مدت خیلی سخت میشه یک چیزی منو مثل قدیم تحت تاثیر قرار بده به خصوص اگر ویدیو گیم باشه. (فکر کنم آخرین بازی death stranding بود تا حدودی). انتظار نداشتم الن ویک ۲ هم این کار رو انجام بده اما خب بعد از تموم کردنش دقیقا همون حس و حال شماره اول تا حد زیادی برام تکرار شد.
داستان بازی به شدت جذاب و درگیر کنندست و تا همون ثانیه آخرش با ذهن و روان مخاطب بازی می‌کنه. بخش های ساگا فوق العاده از آب دراومدن و ترکیب این بخش ها با مونولوگ های الن ویک به شدت بازی رو ترسناک کرده. در جایی از بازی واقعا مخاطب رو مجبور می‌کنه تا به همه چیز شک کنه و این اتفاق هم به شکل ماهرانه ای رخ میده.
البته همچنان بازی بدون اشکال نیست و پیسینگ بخش الن ویک رو خیلی دوست نداشتم، اما در کل به نظرم یکی از بهترین ساخته های رمدی تا به امروز به حساب میاد و از اون بازی هاست که تا مدت ها در موردش صحبت کنیم.

اون صحنه که وارد کابین و اتاق لوگان میشیم و میبینم که تو آب غرق شده و اصلا زنده نیست و بعد از اون هم واکنش ساگا رو میبینیم که سریع با گوشی به دیوید و لوگان زنگ میزنه، یکی از ترسناک ترین مراحل کل بازی بود و واقعا مو رو به تن سیخ میکرد. اونجا قشنگ من چند دقیقه بازی رو گذاشتم کنار و به این فکر میکردم که نکنه واقعیت همین باشه که لوگان مرده و کلی سوال جدید تو ذهنم مطرح شد. به این میگن یک ترس واقعی. بعد هم به شکل استادانه ای باس مرحله رو بیرون از کابین میبینیم که منتظر ما ایستاده همراه با یک موزیک درام و ترس رو چند برابر افزایش میده.
1000014451.jpg
 
آخرین ویرایش:
دوستان من یک جایی از داستان رو متوجه نشدم
رسیدم به جایی که میشه بین ۲ کاراکتر سویچ کرد الان الان قبل رو توضیح میده یا هی میره تو تاریکی
 
خب من هم بازی رو تموم کردم بعد از 20 ساعت. نسخه یک بازی رو هم سه بار تموم کردم، یک بار روی X360، پی سی و نسخه remaster.
در کل بازی فوق العاده هستش. داستان چند بعدی، پیچیده و جالب. شخصیت پردازی هم بسیار خوبه. حتی بازیگرا هم تو live action خوب بازی کردن. مخصوصا Alex Casey با صدای زیبای James McCaffrey آدم رو یاد Max Payne میندازه.
گیم پلی هم شبیه RE4 Remake هستش همانطور که سازنده گفته بودن. برعکس نسخه یک باید resource رو بهتر مدیریت کرد و inventory دارین. تنوع اسلحه ها هم به نسبت خوبه. اضافه شدن پازل ها هم کمی گیمر ها رو به فکر کردن و خوندن متن ها تشویق میکنه.
گرافیک بازی هم نیاز به تعریف نداره. از نظر فنی و هنری بسیار زیباست. روی PC با path tracing یک tech showcase هستش و یکی از بهترین گرافیک هایی هستش که تو چند سال اخیر دیدم. با آخرین تنظیمات و path tracing، رزولوشن 4K native و FG با حدود 60 فریم میشد بازی کرد (نیاز به RTX 4090 هستش).
صدا گذاری و موسیقی در بازی قشنگه. بعضی صحنه ها با موسیقی بازی قشنگ آدرنالین تون بیشتر میشه!
نکته "منفی" شاید تو این بازی تکرار در بعضی مراحل هستش و بعضی از location هم یکم زیاد visit میشه.

نمره کلی من به این بازی با در نظر گرفتن همه جوانب:
9.5/10
 
هشت ساعتی پیش رفتم ولی خب زیاد پیش روی نداشتم و ۶ ساعتش در منطقه اول بازی سپری شد. دارم روی تمام جزئیات دقت میکنم. گرافیک بازی ویران کننده‌س و مهمترین مسئله در این اثر اینه که اصلا برام مهم نیست بازی رو با کدوم کارکتر دارم پیش میبرم، چون مشخصا غلظت immersion و فرو رفتن در دنیای بازی انقدر بالاست که خود ما هم مثل سم لیک داریم تو دنیای بازی قدم میزنیم. کانسپت های خیلی خوبی رو برای روایت انتخاب کردن. یک نکته مهم دیگر که به چشم میاد اینه که بعد از سال ها، یک اثر ترسناک روانی رو شاهدیم که صرفا به سبب حضور زامبی و اتمسفر ترسناک نیست. بار روانی و تنش سایکاتیک بازی بالاست و این باعث میشه با یک اثر کاملا جدی مواجه باشیم. آخرین بار این حس رو با Evil Within تجربه کرده بودم و بعدش هم تا حدودی TLOU. هیچ خنده ی غیرهیستیریکی در کارکتر ها نمیبینید. همگی استرس رو یدک میکشن و رو شونه هاشون سنگینی میکنه. اوپنینگ بازی که یکی از بیادموندنی ترین ها بود واسم. آخرین بار چنین حس غریبی رو زمانی داشتم که با متیو مک کانهی در فصل یک True Detective همراه میشدم. سندباکس بازی هم بسیار لذت بخش در اومده. بازی مشخصا از اسم خودش سواستفاده نکرده و نخواسته شوآف راه بندازه بگه من عالی ام. در کمال فروتنی سعی میکنه قصه تعریف کنه و به چالش بکشه و به وقتش عرضه اندام میکنه و نشون میده دود از کنده بلند میشه.

خیلی وقت بود بازی ها قصه تعریف نمیکردن. ما هنوز همون نوجوان های ۱۳ چهارده سال پیشیم. صدای جلد پلاستیکی دیسک Alan Wake که از رفیق مون گرفتیم رو توی کیف دبیرستان مون خفه میکردیم که مدیر ناظم نشنون، بتونیم سالم برسیم خونه و در یک بعدظهر غمناک، منتظر پرشدن خط نصب شدن بازی باشیم‌.
امیدوارم تا به انتها حسی که الان دارم رو داشته باشم و با یک احساس الن ویکی، پرونده بازی رو ببندم.



و چه ۲۰۲۳ ای شد.... . نسخه ی دوم Hades و Hollow Knight رو فقط کم داریم که به یکی از بیادموندنی ترین سال های گیمینگ تبدیل بشه.
 
خیلی وقت بود بازی ها قصه تعریف نمیکردن. ما هنوز همون نوجوان های ۱۳ چهارده سال پیشیم. صدای جلد پلاستیکی دیسک Alan Wake که از رفیق مون گرفتیم رو توی کیف دبیرستان مون خفه میکردیم که مدیر ناظم نشنون، بتونیم سالم برسیم خونه و در یک بعدظهر غمناک، منتظر پرشدن خط نصب شدن بازی باشیم‌.
داداش من که نسخه یک بازیو دانلود کرده بودم خدایی نسخه یک زیاد قدیمی هم نبود
زیادی نوستالژیکی کردی یاد زمان ps1 افتادم
 
با اینکه خود بازی این نکته رو بهتون میگه ولی لازمه یادآوری کنم اگه زیر نور Safe Haven نیستید وقت زیادی رو تو نقشه و Mind Place نگذرونید و هر لحظه منتظر حملات دشمن باشید
دیشب وسط بخش Watery داشتم تو نقشه میچرخیدم که یهو دنیا رو سرم خراب شد و دیدم سه تا Taken ریختن سرم :D
تا اینجای بازی چندجاش برام حسابی ترسناک بوده ولی این یکی یه چیز دیگه بود 😰
 
تازه استارت زدم و فاز بازیو گرفتم. تا پایان مرحله Talk Show رفتم و میتونم بگم فقط رمدی می‌تونست بعد این همه سال همچین کامبک شکوهمندانه ای بزنه . همه چیز به بهترین شکلش سرجایش خودشه .
یه سوال در مورد اولین مرحله با آلن
چطوری میشه وارد caldera station شد ؟ فقط راه پله اش باز میشه با لامپ کلیکر
 
  • Like
Reactions: Destro and ArMaN458
من بعد از حدود ۵۰ ساعت تمومش کردم.
واقعا این مدت خیلی سخت میشه یک چیزی منو مثل قدیم تحت تاثیر قرار بده به خصوص اگر ویدیو گیم باشه. (فکر کنم آخرین بازی death stranding بود تا حدودی). انتظار نداشتم الن ویک ۲ هم این کار رو انجام بده اما خب بعد از تموم کردنش دقیقا همون حس و حال شماره اول تا حد زیادی برام تکرار شد.
داستان بازی به شدت جذاب و درگیر کنندست و تا همون ثانیه آخرش با ذهن و روان مخاطب بازی می‌کنه. بخش های ساگا فوق العاده از آب دراومدن و ترکیب این بخش ها با مونولوگ های الن ویک به شدت بازی رو ترسناک کرده. در جایی از بازی واقعا مخاطب رو مجبور می‌کنه تا به همه چیز شک کنه و این اتفاق هم به شکل ماهرانه ای رخ میده.
البته همچنان بازی بدون اشکال نیست و پیسینگ بخش الن ویک رو خیلی دوست نداشتم، اما در کل به نظرم یکی از بهترین ساخته های رمدی تا به امروز به حساب میاد و از اون بازی هاست که تا مدت ها در موردش صحبت کنیم.

اون صحنه که وارد کابین و اتاق لوگان میشیم و میبینم که تو آب غرق شده و اصلا زنده نیست و بعد از اون هم واکنش ساگا رو میبینیم که سریع با گوشی به دیوید و لوگان زنگ میزنه، یکی از ترسناک ترین مراحل کل بازی بود و واقعا مو رو به تن سیخ میکرد. اونجا قشنگ من چند دقیقه بازی رو گذاشتم کنار و به این فکر میکردم که نکنه واقعیت همین باشه که لوگان مرده و کلی سوال جدید تو ذهنم مطرح شد. به این میگن یک ترس واقعی. بعد هم به شکل استادانه ای باس مرحله رو بیرون از کابین میبینیم که منتظر ما ایستاده همراه با یک موزیک درام و ترس رو چند برابر افزایش میده.
View attachment 317773
' درود
برای من بدون شک گوتی و سوروایل هورور ساله !( خیلی سخته سالی که totk اومده با رزی 4 ریمیک بگید گوتی شده یک بازی دیگه ) ولی کاری که رمدی اینجا انجام داده به نظرم کلاس بازی های کامپیوتری رو کلاً برد بالاتر به عنوان به نظر من قدرتمند ترین فرم . عظمت کار بعدا مشخص میشه- قشنگ اگر دیوید لینچ بازی میساخت شبیه الن ویک 2 بود .
 
تازه استارت زدم و فاز بازیو گرفتم. تا پایان مرحله Talk Show رفتم و میتونم بگم فقط رمدی می‌تونست بعد این همه سال همچین کامبک شکوهمندانه ای بزنه . همه چیز به بهترین شکلش سرجایش خودشه .
یه سوال در مورد اولین مرحله با آلن
چطوری میشه وارد caldera station شد ؟ فقط راه پله اش باز میشه با لامپ کلیکر
به دو تا نور نیاز داری، یکی از روی ماشینی که پشت فنس هاست برمیداری، یکی هم از انتهای کوچه ای که روشنه
 
  • Like
Reactions: king of north
با کمال احترام به نظرات همه دوستان، ولی برای من تجربه بازی جز کلافگی چیزی نداشته. خود بازی رو واقعا دوست دارم. بر خلاف بعضی از دوستان من کلا بازیای با ریتم کند رو دوست دارم و تا الان هم که ۱۴ ساعت بازی کردم فقط تک تک نقاط محیطو گشتم و تازه رسیدم به منطقه watery . اما مشکل بازی وضعیت فاجعه بار پولیش بازیه. از فریم تایم و فریم ریت به شدت ناپایدار تا IQ پر از آرتیفکت و شیمر. اما با همه اینا کنار اومدم ولی دیشب یه باگ باعث شد کلا نتونم تو قصه پیشروی کنم. و فعلا منتظر آپدیت نشستم. تو ردیت هم رفتم مشکل خیلیاست(رو همه پلتفرما گزارش دادن هست)برای من بازی صرف تماشا کردن و شنیدن نیست. من نمیخوام ناظر باشم می‌خوام تجربه کنم و تعامل داشته باشم. و AW2 هرچقدر استادانه ناظر رو ارضا میکنه اما تو ارائه یه تجربه پولیش شده ناتوانه. هنوز هم هر بار تو بازی حملات دشمنو داج میکنم بازی در حد نیم ثانیه فریز میشه. قاعدتا به مرور زمان احتمالا خیلی از این مشکلات حل میشن. رمدی واسه من همیشه یه استودیوی ویژه بوده و هست. اما واقعا دیگه از این همه پورت داغون خسته شدم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

  • H^D^
Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or