Multi Platform Alan Wake II

سازنده
Remedy
تاریخ انتشار
27 October
ناشر
Epic Games
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

Alan Wake II

FGNa5MZXwAErZAM.png
This story is a monster. And monsters wear many faces.

پس از 11 سال انتظار سرانجام Remedy Entertainment در طی مراسم The Game Awards 2021 با انتشار تریلر سینماتیک از Alan Wake 2 رونمایی کرد.
بعد از نمایش تریلر Alan Wake 2 سم لیک خالق و نویسنده بازی اعلام کرد که Alan Wake 2 اولین عنوان در سبک وحشت و بقای استودیو Remedy خواهد بود. Sam Lake در ادامه بیان کرد که در حین توسعه قسمت اول همزمان بر روی Alan Wake 2 هم کار میشده، و در طول این سالیان بارها ایده ها و کانسپت دنیای Alan Wake 2 تغیر کرده که هر بار بهتر از ایده قبلی در مسیر مثبتی تغیر کرده. Sam Lake در ادامه افزود، در طی 10 سال گذشته Remedy Entertainment بر روی هر پروژه ای که کار کرده اند همیشه مشتاقانه با یک تیم اصلی کوچک در حال توسعه Alan Wake 2 بوده. از آنجایی Control 2019 و Alan Wake در یک جهان جریان دارند بسته الحاقی AWE دنیای Alan Wake و Control را به هم متصل کرد و اشاره هایی به Alan Wake 2 شد. Sam Lake همچنین اعلام کرد برای لذت بردن از Alan Wake 2 نیازی به تجربه عناوین قبلی (Control و Alan Wake) نیست، ولی کسانی که مشتاق باشند با تجربه عناوین قبلی با پس زمینه Alan Wake 2 بیشتر آشنا خواهد شد. در حالیکه قسمت اول Alan Wake المان های "ترس" داشت ولی یک بازی اکشن ماجراجویی بود، Alan Wake 2 اولین ساخته survival horror ( وحشت و بقا) Remedy Entertainment خواهد بود به گفته Sam Lake عنوان Alan Wake 2 برداشت آنها از ژانر وحشت بقا است که نوید یک تجربه خاص و محصر به فرد را میدهد.
Sam Lake در نهایت اعلام کرد که در تابستان سال 2022 اطلاعات بیشتری از بازی به اشتراک گذاشته خواهد شد.
Alan Wake 2 در سال 2023 برای کنسول های نسل 9( PlayStation 5, Xbox Seris X/S) و PC منتشر خواهد شد.

تاپیک آپدیت خواهد شد...
 
آخرین ویرایش:
اینکه فلان بازی رو کارت گرافیک شما که نسل قبلی حساب میشه ، اجرا نمیشه در وهله اول خب ناراحت کننده ولی آرزوی شکست برای بازی دیگه تهشه :| .
سری ۹۰۰ و ۱۰۰۰ ان‌ویدیا واسه سال 2015,16 هستش طبیعیه کم کم از رده خارج بشن .
 
این رو جهت آگاهی بهتون میگم علت اینکه سری کارتهای 1000 انویدیا و 5000 amd درج نشده به خاطر قدرتشون نیست که نمیتونن اجرا کنن بلکه به خاطر نوع معماری جدیدی هست که تو گرافیک alan wake 2 استفاده شده و این معماری تو کارتهای قدیمی نیست که ساپورت کنه

Lea-Newin از رمدی، این عنوان به کارت‌های گرافیکی نیاز دارد که از Mesh Shaders پشتیبانی کند و همانطور که می‌دانید هر دو سری Nvidia 10 و AMD 5000 به هیچ وجه از Mesh Shaders پشتیانی نمی‌کنند

عنوان Alan Wake 2 یکی از اولین بازی هایی است که از DX12 Ultimate نهایت استفاده را خواهد برد

الان 2060 پایین ترین رده گرافیکی هست که از این نوع معماری استفاده میکنه یا گرافیک 3050
یعنی با ۱۰۸۰ti اصلا اجرا نمی شود ؟!!
 
همین که DLSS و FSR اجباری هستن خودش عمق فاجعه رو نشون میده، احتمالا باید کنسول رو گذاشت تو فریزر موقع بازی کردن
DLSS یعنی کارت 3070 باید بره زیر 720p که 60 فریم بده، بعد اینا ادعا میکنن پرفورمنس مود 60 فریم قراره بدن :))
فاجعه نیست ، باید این موضوعات رو درک کنید که در آینده این دو گزینه DLSS و FSR یک گزینه پیش فرض اجباری میشه و برای اجرا از شما سوال میشه که باید بین این دو گزینه یکی رو انتخاب کنید
چون تکنولوژی میخواد بسمتی بره که هر چه زودتر وضوح 1080 رو منسوخ کنه و وضوح 4K و رهگیری پرتو رو یک گزینه پیش فرض برای اجرا باشه، کنسول نسل بعد هدفش همینه
در حال حاضر کنسولها نمیتونن وضوح 4K بصورت عادی فریم 60 با کیفیت عالی نمایش بدن و هر نسلی کیفیت گرافیکها بالا میره و مشتری هم انتظار داره قیمت کنسول افزایش پیدا نکنه ، اینجاست که تنها راه همین دو گزینه DLSS و FSR هستن که خوشبختانه روز به روز کیفیت خروجیشون عالی تر میشه
 
اینکه نسل جدید باید کیفیت و امکانات خروجی منطبق با پیشرفت تکنولوژی باشد بحثی نیست .

به هر حال هم گیمر انتطار تغییرات انقلابی در سال جدید رو داره هم شرکت ها زحمت می کشند و محصولات جدید تولید می کنند و انتظار فروش برای برگشت سرمایه دارند

این وسط مشکل اینه ما در این جبر جغرافیایی گیر کردیم و هزینه ارتقا سیستم گاهی برابر با درآمد یک سال کارمند هست. زیباست
 
اینکه نسل جدید باید کیفیت و امکانات خروجی منطبق با پیشرفت تکنولوژی باشد بحثی نیست .

به هر حال هم گیمر انتطار تغییرات انقلابی در سال جدید رو داره هم شرکت ها زحمت می کشند و محصولات جدید تولید می کنند و انتظار فروش برای برگشت سرمایه دارند

این وسط مشکل اینه ما در این جبر جغرافیایی گیر کردیم و هزینه ارتقا سیستم گاهی برابر با درآمد یک سال کارمند هست. زیباست
نه دیگه این یه مورد جهانیه
تکنولوژی به حدی رسیده که دیگه جهش واقعا انقلابی نداریم، دیگه حتی مردم جهان اولی هم زورشون میاد واسه چهار تا افکت تابش و انعکاس نور هر سه سال یه بار چند صد دلار پول بی زبون بریزن تو جیب انویدیا
دیگه دوره تغییرات واقعا خفن که حتی روی گیم پلی هم تاثیر داشتن مثل انجین های فیزیک پیشرفته و افزایش جزییات مدل ها و غیره گذشته واسه همین دیگه نسل جدید زیاد جذابیتی نداره
 
اینکه فلان بازی رو کارت گرافیک شما که نسل قبلی حساب میشه ، اجرا نمیشه در وهله اول خب ناراحت کننده ولی آرزوی شکست برای بازی دیگه تهشه :| .
سری ۹۰۰ و ۱۰۰۰ ان‌ویدیا واسه سال 2015,16 هستش طبیعیه کم کم از رده خارج بشن .
کارت ۴۰۹۰ رو ۴کی ۳۲ فریم میده طبیعیه ؟

ادیت: اگر با Path Tracing باشه طبیعیه و حالت عادی با ۳۰۸۰/۴۰۷۰ راحت میشه ۲کی الترا ۶۰ گرفت
 
  • Like
Reactions: Booker DeWitt
کنترل روی کنسول ها با تنظیمات گرافیکی Low اجرا میشد و بازم خروجی تصویر خوب بود، کلا جدیدا تنظیمات گرافیکی Low خیلی از بازیا با اون چیزی که قدیما بود فرق داره و لزوما اینطور نیست که گرافیک و تکسچرا پیکسلی بشن!!
RayTracing هم چه خوشمون بیاد چه نیاد دیگه استاندارد صنعت گیم شده، مخصوصا که برای دولوپر هم کارو خیلی خیلی راحت تر میکنه و دیگه نیازی نیست وقت زیادی روی Baked Lighting بذاره (البته که ازونطرفم باعث شده خیلی از استودیوها بازی ها رو با بهینه سازی در حد Shit بیرون بدن)، در نتیجه متاسفانه کارتای سری 2000 به قبل دیگه واقعا برای این نسل منسوخ حساب میشن
 
کنترل روی کنسول ها با تنظیمات گرافیکی Low اجرا میشد و بازم خروجی تصویر خوب بود، کلا جدیدا تنظیمات گرافیکی Low خیلی از بازیا با اون چیزی که قدیما بود فرق داره و لزوما اینطور نیست که گرافیک و تکسچرا پیکسلی بشن!!
RayTracing هم چه خوشمون بیاد چه نیاد دیگه استاندارد صنعت گیم شده، مخصوصا که برای دولوپر هم کارو خیلی خیلی راحت تر میکنه و دیگه نیازی نیست وقت زیادی روی Baked Lighting بذاره (البته که ازونطرفم باعث شده خیلی از استودیوها بازی ها رو با بهینه سازی در حد Shit بیرون بدن)، در نتیجه متاسفانه کارتای سری 2000 به قبل دیگه واقعا برای این نسل منسوخ حساب میشن
Ray tracing بحثش جداست، مشکل اینه که 3070 بدون RT هم upscaling نیاز داره واسه 60 فریم رو 1080p
بازی شوتر سوم شخصه، بیگ بنگ که داره شبیه سازی نمیکنه :|
 
Ray tracing بحثش جداست، مشکل اینه که 3070 بدون RT هم upscaling نیاز داره واسه 60 فریم رو 1080p
بازی شوتر سوم شخصه، بیگ بنگ که داره شبیه سازی نمیکنه :|
اینم شبیه کنترل فضای بازیش به شدت به نورپردازی داینامیک وابسته اس حتی شایدم بیشتر، حالا تا بازی ریلیز نشده نمیشه نظر داد ولی خب مشخصا از تکنیک هایی برای نورپردازی استفاده کردن که حداقل دردسر برای دولوپرو داشته و حداکثر بار پردازشی برای یوزر
دیگه حداقل کاری که باید انجام داده باشن اینه که تنظیمات گرافیکی گسترده ای در اختیار یوزر قرار بدن که بتونه لااقل به فریم و گرافیک مدنظرش برسه!
 
حرفت کاملا درسته ولی 1080ti کمتر بیشتر در حد 3060 کارایی داره تقریبا.
خلاصه اینکه کارت پرچم داری داشته باشم که 6-5 سال بعد اصلا نتونه بازی رو اجرا کنه خیلی سال بود که تجربه نکرده بودم.
ناراحت شدم اصلا:D

بیا آقا.
شاهد از غیب رسید.
میگم دیگه ، کار خود انویدیاست کاشی.
عمر کارت گرافیک همیشه 4 ساله و خود کنسولم لامصب 6 سال عمرشه :D
تا هنوز کارت ماینی خوش قیمت توی بازاره ردش کن 3080 تی ای بگیر حالش ببر ماکان
 
  • Like
Reactions: m.d.makan
Ray tracing بحثش جداست، مشکل اینه که 3070 بدون RT هم upscaling نیاز داره واسه 60 فریم رو 1080p
بازی شوتر سوم شخصه، بیگ بنگ که داره شبیه سازی نمیکنه :|
همین انریل تک دمو داده تازه ری هم نداره مشابه ش هست نه هوش مصنوعی نه هیچ انفجذی چیزی 40 فریم می ده کارتم کلا این تکنیک rt بیش از حد سنگینه همین بازی stray dx12 که فعال می کنم 2k بهش بعضی جاهاش 60 فریم می ده تازه همچین خیلیم تغییر نمی کنه
در مورد dlss هم باید بگم که من اکثرا ازش استفاده می کنم چون لبه های بازی ها هم از بین می ره و اگه نکنی taa که کلا گند می زنه به کیفیت تصاویر جایگزینش می شه اکثرا خوب dlss یا fsr استفاده می کنی تازه فریم بیشتریم می گیری
مگه dlaa یا همین fsr ultra q استفاده کنید که native هست دیگه البته بازم همینا هم چند فریم اضافه می کنن
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or