Alan Wake | پست اول تاپیک حتمآ خوانده شود

amirsaman2

کاربر سایت
Feb 17, 2008
639
نام
سامان
والا من نمیخوام بگم بازی بد هست ولی نمیدونم چرا بعد از نیم ساعت بازی کردن بشدت تو ذوقم خورد. گرافیک و انیمیشن حرکت ها و صورت شخصیتها خیلی ضعیف تر از تریلر های بازی هست . بازی هم گرافیک خوبی داره هم گیم پلی و هم داستان ولی فکر میکنم بزرگ ترین دروغ مایکروسافت تو سال جدید همین الن ویک هست. من نه ps3 دارم نه ضد مایکروسافتم ولی فکر میکنم مایکروسافت با زیرکی هر چه بیشتر تریلر ها و عکس های بازی رو تهیه و دستکاری کرده بود . اگه همه چیز بازی خوب باشه از انیمیشن ها و کات سین ها نمیشه گذشت.اول بازی صحنه ای که الن با زنش سوار ماشین میشن و از قایق پیاده میشن یک افتضاحه به نظرم . ماشین به شکل Stop motion واری حرکت میکنه . البته نمیخوام وارد جزیات بشم ولی قبلنم تو همین تاپیک یه ایراداتی از بازی گرفته بودم و به بچه ها گفته بودم بعضی از خصوصیات خوب بازی رو بیش از حد بزرگ نکنید ولی از اون جایی که به بعضی از مدیران و ... برخورده بود که چرا من گفتم الن بالا چشمت ابروه پست هام پاک میشد.که این یکی پاک نمیشه ایشالا چون خود اونایی که پست هامو پاک میکردن بیشترشون در کما بسر میبرن. در هر صورت فکر کنم بازی به اونایی که تریلر هارو دنبال نکرده بودن بیشتر میچسبه . الن ویک بازی خیلی خوبیه. امیدوارم همه لذت ببرن از بازی

حرف شما رو کاملا قبول دارم ، حق با شماست
بازی از لحاظ گرافیکی اون چیزی نبود که فکرشو میکردیم ولی از نظر گیم پلی به نظر بازیه خوبی میاد
یه بازی شاهکار باید همه چیش شاهکار باشه
این بازی حدود 5 سال ساختش طول کشیده ، من شخصا انتضار خیلی بالایی ازش داشتم
متاسفانه بعضی دوستان جو گیر میشن و از همه چیه بازی تعریف میکنن !!!!!
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
همین buffer سنگینشون باعث کم شدن رم مورد نیاز برای رزولوشن تکستچرها شده
ولي اينو از خودت هم پرسيدي كه چرا باعث شده اين buffer اين همه سنگين باشه ؟ حتما يه چيزهايي خيلي زيادي داره كه باعث شده نه ؟


حتی اگه موتور Open World هم باشه باز هم هیچ تفاوتی نمی کنه چون در یک بازی معمولی و خطی مثل Alan Wake دیگه تمام اطلاعات و Data و تکسچر تماما در زمان load بار گزاری می شه و هیچ نوع بارگزاری همزمان ( real Time Load ) مثل Gta یا Mafia2 وجود نداره

كاش اين مدته تو هم مثل من تو فروم remedy بودي كه ديگه اين حرفها را نميزدي !
در مورد load هم بگم بازي در cutscene ها load ميشه .
بازم ميگم چون بازي از اول open world بوده ميزان تكسچرها را در اون محيط تنظيمش كردن وبازي از اول خطي نبوده كه تكسچرها را در اون محيط موجود پياده كنند .

Gartall عزیز ، میشه من یه خواهشی از شما بکنم ؟

جان عزیزت دیگه بس کن ... باور کن انقدر تعریف و تمجید کردی که حالم از آلن بهم خورده و گذاشتم بعد امتحانات با یک روحیه خوب برم ... الان هم که انقدر بحث بیخود کردی تو تاپیک امتیازات و اونجا هم بسته شد و اومدی اینجا دوباره داری شروع میکنی ... باور کن دیگه حالم داره از گیم هم بهم میخوره.
شما استادی اصلا من ازت خواهش میکنم این بحثای تکراری گرافیک رو تموم کنی.

كسي مجبور نكرده اين قبيل پستها را بخوني تا حالت قاطي بشه !

اگه اينطور بود الان neogaf با اون فروم كه نصف بحثها فقط سر گرافيكه بايد درش را تخته ميكرد ؟!
 

ricosev

کاربر سایت
Mar 17, 2009
571
كاش اين مدته تو هم مثل من تو فروم remedy بودي كه ديگه اين حرفها را نميزدي !
در مورد load هم بگم بازي در cutscene ها load ميشه .
بازم ميگم چون بازي از اول open world بوده ميزان تكسچرها را در اون محيط تنظيمش كردن وبازي از اول خطي نبوده كه تكسچرها را در اون محيط موجود پياده كنند .

WoW .... من هم می تونستم به GG گیر بدم که چرا از اول بازی Killzone2 رو با موتور Defrend رندرینگ نساختن و دو بار بازی رو از اول ساختن

حتما می دونی دیگه بازی با گرافیکی که در دموی 2007 نشون دادن در مراحل تکمیلی بود ( تغریبا تموم شده بود )
( حتی ویدئو های مراحل تکمیلی توی خود سایت Killzone موجود بود )
اما وقتی انتقادات رو دیدن کل پروزه رو لغو کردن و بعد از یک پروسه تحقیقاتی دموی نهایی 2008 رو نشون دادن و بازی رو با موتور Defrend ساختن
و دیدیم که حداقل تونستن یک بنچمارک گرافیکی در اون زمان از خودشون به جا بزارن

الان این بهانه ها قابل قبول نیست ... یک پروسه ساخت 5 ساله حالا دیگه نمی شه گفت وقت کم بوده

بی خیال
اصل بازی یک شاهکار هست ... این بحث ها هم بعد از اومدن امتیاز های بازی دیگه بی دلیل هست;)
 

<{ALTAIR}>

کاربر سایت
Apr 11, 2008
5,080
عجب وضعیه اینجا!همه موافق بازیند و باز بحث می کنند!آقا جون بیخیال گرافیکش شید(هر چند به نظر من بجز حالات روحی صورت ها یکی از بهترین گرافیک های تاریخه)خود بازی و جذابیتش را بچسبید که به شدت آدمو میخکوب می کنه!من الان بعد از 3 ساعت دو تا اپیزودش تموم شد!واقعا هیجان داره!از این حالت سریال وارش هم خیلی خوشم اومد!شاید بعد از یکی دو سال باید منتظر سیزن دوش باشیم!
می گم تا الان به نظرم من G.O.T.Y بوده!ولی به نظر من جدی ترین رقیبش mafia 2 هست!باید ببینیم چی می شه!
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
بازم ميگم چون بازي از اول open world بوده ميزان تكسچرها را در اون محيط تنظيمش كردن وبازي از اول خطي نبوده كه تكسچرها را در اون محيط موجود پياده كنند .
برادر من یکجوری حرف میزنی که انگار تو ساخت AW نظارت کامل داشتی, یا اینکه شما تو پروسه Alan Wake دایرکتور/پرودیسری چیزی بودی ما خبر ندارشتیم؟!
برای این حرفایی که میزنی یک منبع موسخ بیار ؟ چون بازی OW بوده دیگه تکسچر هارو بعد از خطی شدن بیخیال شدن ؟ o.O
چون بازی نتونسته با خطی شدن و تمرکز روی محیط و بافت های نزدیک گرافیک عالی رو تقدیم کنه استدلال شما بر اینه "برای اینکه بازی قبلش OW بوده"؟!
 

FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,493
نام
Ali
كسي مجبور نكرده اين قبيل پستها را بخوني تا حالت قاطي بشه !

اگه اينطور بود الان neogaf با اون فروم كه نصف بحثها فقط سر گرافيكه بايد درش را تخته ميكرد ؟!
وقتی یکی مثل شما هی میخواد نظرات شخصیش رو بزور هم که شده ثابت کنه و به وفور هم بچشم میاد مگه میشه چشم ادم بهش نیوفته..من کاری به فروم های دیگه ندارم فقط میگم بیخیال بشید.

لطفا حرف من رو درک کنید ، بد نیست حداقل کمی به حرفهای دیگران احترام بگذاریم.;)
 

LEERY

کاربر سایت
Jan 16, 2008
2,833
نام
رامين
من نميدونم چرا هر پستي ميدم توي اين تاپيك پاك ميشه!
اومدم گفتم "اين بازي براي گرافيك عرضه نشد هدفش يه چيزي فراتر از اين حرفا هست و به خوبي از عهده اين كار بر اومد!"
حالا اين پست من براي چي بايد پاك بشه؟!
-----
به نظر من بي شك تا اينجا GOTY هست براي من.
 
آخرین ویرایش:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,086
نام
آریا
من نميدونم چرا هر پستي ميدم توي اين تاپيك پاك ميشه!
اومدم گفتم "اين بازي براي گرافيك عرضه نشد هدفش يه چيزي فراتر از اين حرفا هست و به خوبي از عهده اين كار بر اومد!"
حالا اين پست من براي چي بايد پاك بشه؟!
رامین آخرین پستت که برای 3 روز پیش هست , در جواب دوستی بوده که پستش پاک شده و پست تو هم قاعدتآ باید پاک میشده. این چیزی که گفتی هم ننوشته بودی !
 

Samiel Danach

کاربر سایت
Dec 13, 2007
111
نام
امیرعلی
WoW .... من هم می تونستم به GG گیر بدم که چرا از اول بازی Killzone2 رو با موتور Defrend رندرینگ نساختن و دو بار بازی رو از اول ساختن

حتما می دونی دیگه بازی با گرافیکی که در دموی 2007 نشون دادن در مراحل تکمیلی بود ( تغریبا تموم شده بود )
( حتی ویدئو های مراحل تکمیلی توی خود سایت Killzone موجود بود )
اما وقتی انتقادات رو دیدن کل پروزه رو لغو کردن و بعد از یک پروسه تحقیقاتی دموی نهایی 2008 رو نشون دادن و بازی رو با موتور Defrend ساختن
و دیدیم که حداقل تونستن یک بنچمارک گرافیکی در اون زمان از خودشون به جا بزارن

الان این بهانه ها قابل قبول نیست ... یک پروسه ساخت 5 ساله حالا دیگه نمی شه گفت وقت کم بوده

بی خیال
اصل بازی یک شاهکار هست ... این بحث ها هم بعد از اومدن امتیاز های بازی دیگه بی دلیل هست;)
deferred shading موتور نیست ! موتور اصلی بازی همون Edge هست و Guerrilla Games از تکنیک deferred shading به طور گسترده در ساخت بازی استفاده کرد
 

Skychaser

The Betrayer
مدیر انجمن
Apr 15, 2006
5,269
نام
جواد محسنی
من 4 تا اپیزود بازی کردم... انتظار من یکی رو بر آورده کرد، ارزش این همه سال انتظار رو داشت به نظرم.
یه سری مشکلات داره مثل رزولوشن کمی پایین...
شاید بزرگترین مشکلی که می تونم بگم تا اینجا اینه که بازی خیلی خیلی خیلی خطی طراحی شده، بازی پتانسیل این رو که گیم پلیش گسترده تر باشه رو داشت ولی ازش استفاده خاصی نشده.
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
بازیرو تموم کردم !!!
بازی بعضی جاها به نظر من بیشتر Run & Gun با خمیرمایه های Horror میاد تا یه بازی که بخواد بیشتر به فاکتورهای روانشناسی برای ایجاد ترس تاکید داشته باشه (البته این فاکتور در بازی وجود داره) به همین خاطر برای هیجان بیشتر بالا بردن درجه سختی بازی صد در صد روی القاء بیشتر هیجان تو بازی تاثیر داره داستان بازی هم کامپلکس زیادی داره که با جلو رفتن کم کم زوایاش پدیدار میشه (البته به نظر من چندان ترسناک نیست) از همه این حرفا گذشته به نظر من بازی در نهایت اثر خودش رو میگذاره.
کنترل بازی نرم و روونه البته مثل بیشتر بازیهای Free camera بعضی وقتها دوربین جای درست قرار نمیگیره ولی در کل خوبه و من باهاش مشکلی نداشتم و بیشتر وقتها دوربین بدون تنظیمات اضافه جای درست و خوبی قرار میگیره.
توی بازی آلن بعضی جاها یه تیکه هایی از فیلمهای سینمایی میاد که برای کسایی که فیلم باز هستن باید جالب باشه!!
این اپیزود اپیزود بودن بازی هم در کل جالبه و حس سریالی خوبی ایجاد میکنه (برای من که اینطور بود)
گرافیک بازی جزو بهترین گرافیکهای کنسولی هست بعضی وقتها تعداد زیادی افکت به طور همزمان تو بازی وجود داره , تو بیشتر بازیهای 1st P سونی سعی شده ار افکتهای بلور برای ایجاد حالت سینمایی تو بازی کمک بگیرن در مورد Alan wake هم من فکر میکنم داستان به همین صورت هست , Camera motion blur و Object motion blur که القاء کننده حالت سینمایی به بازی هستن با حجم زیادی تو این بازی به کار گرفته شدن افکتهای دیگه مثل حرارت و اثر باد و افکتهای مربوط به تغییرات آب و هوا به ویژه افکت مه Volumetric در کنار نورپردازی فوق العاده زیبای بازی به خصوص در شب جلوه های زیبایی رو به وجود میاره تعداد نورهای داینامیک و سایه های داینامیک بازی به شکل جالب توجهی بالا هست و حس واقعگرایانه خوبی ایجاد میکنه.
یه نکته جالب دیگه در مورد گرافیک بازی که حتما باید بهش اشاره کرد عظیم بودن محیطهای بازی در کنار همه موارد بالا هست.
اما گرافیک بازی نکات منفی هم داره مثلا انیمیشن بازی !!!... برای من عجیب این هست که انیمیشن بازی در بیشتر Cut scene ـهای بازی هم که ریل تایم نیستن (البته با انجین بازی ساخته شدن) چندان جالب نیست به نظر من Remedy باید بیشتر روی Motion capture کردن حرکات صورت کاراکترها حساسیت نشون میداد.
در کل به نظر من Alan wake یه بازی خوش ساخت هست که کسایی که 360 دارن نباید از دستش بدن.
از بازی لذت ببرید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر