Alan Wake | پست اول تاپیک حتمآ خوانده شود

  • Thread starter Thread starter Fratos
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
بابک تو چند بار پست اخر در این رابطه میدی:دی
ولش کن جان من!هر چی هست دیگه،هست!تغییرم پیدا نمیکنه!بهتره به امید گیم پلی داستان و موسیقی بازی زنده بمونی:دی
بازی هم همونجور که میدونی 2 زار هم گرافیک نداره:دی پس بی خیال!3 نقطه قوت فوق العاده داره که نمیشه به راحتی از کنارشون گذشت!اصلا نمیشه گذشت:دی
 
فری میدونی که همه این بچه ها 3D TV دارن! از این قضیه که بازی 1080 نیست و 3D ساپورت نمیکنه ناراحتا:دی
شنیدم دو نفر از شدت ناراحتی دست به اعتصاب غذا زدن و 3 نفر از اون دو نفر هم فوت کردن!
امیدوارم برای بقیه دوستان فن بوی اتفاقی نیفته:((

بلی اونی که هنوز زنده مونده منم.کاش از 720p هم بهتر بود.چون من میخوام با بهترین و آخرین جزئیات و با بزرگی بازی رو بازی کنم.آخه مانیتور من رو فکر نکنم حتی یکی از بچه های این جا داشته باشه.مانیتور من lg از مدل crt ها هستش:cheesygri:blushing::blushing::(:((

-----------

به خدا فحش هستش با این مانیتور من این بازی شاخ رو بازی کنم:punish::((:((
 
انگار این بحث رزولوشن اصلا تمومی نداره:دی

هنوز تو فروم AW و فروم تخصصی Beyond3D این بحث رزولوشن ادامه داره! از اونجایی که Remedy خیلی صریح نگفته که بازی 720p هست یا نه، اینها اینطور برداشت کردند که بافتها و تکستچرها 540 هست و افکتها 720 ! خیلی از اعضای beyond3D هم اینو تایید کردند! حالا من دقیقا نمیدونم چطور میشه، ولی اگه اینطور باشه بازی همون 540p به حساب میاد که به 720p Upscale میشه.

البته گفتم، من نمیدونم دقیقا بازی چطوریه، ولی هر کسی که تا حالا بازی رو از نزدیک امتحان کرده، کف کرده و گرافیکش رو یکی از بهترین های این نسل به حساب آورده! (یعنی اصلا نظر منفی نداشتیم تا حالا !).
یعنی دیگه روانی شدم سر این بحث رزولوشن:دی
scene renderer بازی 540p هستش که engine بازی اون رو بصورت internal به 720p upscaleمیکنه با این حساب بازی رو باید یک بازی با رزولوشن 540p حساب کرد
 
خب بچه ها يه چند تا چيز جالب هست تمام ويدئو ها و عكسها كه توسايتها درج شده بودن يكي يكي داره از روي سايتها دلت ميشه ! يعني حذف شدن .
اين نشون ميده قضيه بوداره و واقعا ويدئو ها دست كاري شدن كه واقعا هم شدن چون دلايلي دارن كه در زير تو فرومها اشاره شده :

توي فرمهاي neogaf و remedy چندتا نكته جالب اشاره كردن :

1: بر فرض بزاريد كه تصاوير دست كاري نشدن و همون در سايز اصلي 720 بودن , مگه ويدو ها كه براي نمايش گذاشته شده و همه دانلود كردن 540p نبودن ؟ مگه اينا تصاوير را از خود اين ويدئو نگرفتن ؟ چطور ممكنه سايز تصوير از ويدئو بزرگتر باشه .
نتيجتا تصاوير واقعا upscale شدن كه حرف remedy درسته .

2:اگه بر فرض بزاريم كه تصاوير upscale نبودند و همون سايز اصلي 720 بودن ولي ويدئو 540p هست . چطور امكان داره كه remedy اين روزليشن از بازي را بده دست سايتها تا بررسيش كنن ؟
نتيجتا ميشه ويدوها downscale شدن كه دوباره حرف remedy درسته .

3:ويدئو ها كاملا مشخصه كه در بدترين حالت كپچر شدن به خاطر بلوري شدن و پرش پيكسلي . در اولين و اخرين نمايش هاي اين بازي به هيچ وجه حالت بلوري از بازي ديده نميشده . حتي نمايش tgs كه پشت درهاي بسته بوده كسي به مشكل رزوليشن اشاره نكرده تمام سايتهايي كه در اولين هندسوان از بازي هيچ كدام مشكل رزوليشن از بازي را اشاره نكردند . تمام كساني كه بازي را از نزديك 2 اپسود اول را تجربه داشتند از مشكل رزوليشن هيچ حرفي نزدند .


اينا دقيقا نشون ميده كه يه جورايي remedy داره حقيقت را بيان ميكنه و همچنين remedy مجبور نيست عين بيكارها به هر كامنتي از يوزر ها كه ميپرسن جوابي بده و اينم بگم remedy از اولين روز اعلام كلمه native را براي بازيش بكار نبرده و فقط گفته بازي روي 720 اجرا ميشه و اين كه شايد مثل بقيه شركتها يه دروغ نباشه كه چنين جمله اي را بگه چون حقيقتا روي كنسولها بازي هاي بسيار كمي وجود دارن كه سراسرا و كاملا از يك رزوليشن 720p native استفاده كنند و بيشتر بازي ها رزوليشنشون در محيط بازي متفاوته مثل بازي هاي killzone 2 و mw ولي عملا از هر دو يك گرافيك عالي شاهد بوديم . كلا اينو بگم كلمه اي به معناي واقعي native روي كنسولها با اين سطح جزئيات وجود نداره و يا بسيار بسيار كمه .

كلا بحث رزوليشن alan wake تبديل به پيچيده ترين معادلات دنيا شده كه هر كس يك نظريه ي گران بها ول ميده :biggrin1:

هنوز تو فروم AW و فروم تخصصی Beyond3D این بحث رزولوشن ادامه داره! از اونجایی که Remedy خیلی صریح نگفته که بازی 720p هست یا نه، اینها اینطور برداشت کردند که بافتها و تکستچرها 540 هست و افکتها 720 ! خیلی از اعضای beyond3D هم اینو تایید کردند! حالا من دقیقا نمیدونم چطور میشه، ولی اگه اینطور باشه بازی همون 540p به حساب میاد که به 720p Upscale میشه.

پس اونوقت بايد خيلي از بازي مثل killzone2 و mw2 و خيلي بازي ها مثل mgs4 كه تو سايه رزوليشن كمتر داشت , روزوليشن پايينتر از از رزوليشن واقعيش كه تعريف شده حساب بشه . اين حرفها همش چرته بشنو ولي باور نكن . اينا همش فرضيه هستند كه يوزر ها دادن از خودشون ول ميدن بالا دلايل بهتري گفتن كه اين حرفها را رد ميكنه .

يكي از يوزرهاي remedy هم دوتا تصوير از u2 گذاشته و ثابت ميكنه كه وقتي از گيم ژلي بازي تصوير بگيري يا كپچر كني بازي بلوري به نظر مياد اين تصاوير را نگاه كنيد خيلي واضحه وهيچ فرقي با تصاوير alan wake نداره :

image_uncharted_2_among_thieves-11774-1769_0008.jpg


image_uncharted_2_among_thieves-11773-1769_0013.jpg

ولي وقتي از framebuffer خود كنسول اين كار را بكنن بازي خيلي شفاف و غير بلوري نشون داده ميشه . من نميدونم چطور خيلي ها اينو متوجه نيستند ؟
 
آخرین ویرایش:
نه!!!
مثل اینکه تا بازی نیاد شما قانع نمیشید!!!
شما همونهایی هستید که میخواستید با خرید بازی اورجینال از شرکت حمایت کنید!!!
خوب اگه بازی براتون ارزش داره این بحث مسخره رزولوشن رو دیگه تموم کنید!!
شما که حتی با حرف خود remedy اعتماد ندارید و قانع نمیشید صبر کنید تا بازی عرضه بشه!!!
 
بابک بخور!:biggrin1:اینقد به رزولوشن Conviction گیر دادی حالا تحویل بگیر!:biggrin1:امیدوارم رزولوشن Reach هم پایین تر از این حرفا باشه تا من دلم خنک بشه!!:biggrin1:
.آخه مانیتور من رو فکر نکنم حتی یکی از بچه های این جا داشته باشه.مانیتور من lg از مدل crt ها هستش:cheesygri:blushing::blushing::(:((
----------
به خدا فحش هستش با این مانیتور من این بازی شاخ رو بازی کنم:punish::((:((
داداش واسه ما کلاس مانیتور نیا!:biggrin1:اگه ماله تو LG ـه CRT هست ماله من TVMـه CRT هست!:biggrin1:از اونایی که الان تو دورافتاده ترین بانکها و موسسات قرض الحسنه هم پیدا نمیشه!!!:biggrin1::biggrin1:
 
80 مگابایت حجم Framebuffer این بازیه:eek: !!! یادمه Killzone 2 بخاطر حجم سنگین افکت های Post-processingـی که داشت بیشترین حجم Framebuffer رو داشت که 38 مگابایت بود که همون موقع میگفتن 360 قادر به اجرای این حجم نیست.
در مورد رزولوشن بازی همونجور که خود Remedy مشخص کرده انجین بازی برای کنترل کیفیت و Performance از سیستم Renderer پیشرفته استفاده میکنه که از روزولوشن های متفاوت و متغییر استفاده میکنه یعنی میشه این انتظار رو داشت که در اپیزود ها و مکان های مختلف بر حسب حجم اون محیط رزولوشن Geometry که 576p هستش تغییر کنه.
 
مگابایت حجم Framebuffer این بازیه !!! یادمه Killzone 2 بخاطر حجم سنگین افکت های Post-processingـی که داشت بیشترین حجم Framebuffer رو داشت که 38 مگابایت بود که همون موقع میگفتن 360 قادر به اجرای این حجم نیست.
درسته! دلیلش هم میزان و کیفیت فوق العاده بالای افکتهای Post-processing بازی است، و اینطور که تو فرومها میگفتن همچین frame bufferـی تو کنسول ها نبوده!
========
آخرین پستم در این رابطه رو میدم!
یوزرهای beyond3d هنوز دارن سر این قضیه بحث تکنیکی میکنن و هنوز هم هیچکدوم به طور قطعی نگفتن که بازی 540 هست یا 720. در واقع گیج شدند! انجین بازی خیلی پیشرفته تر از اونی است که فکر میکردند و به این سادگی ها نیست که بگیم رزولوشن Native 720 هست یا 540! فکر میکنم دلیل اینکه Remedy نمیاد درست بگه بالاخره 720 هست یا نه همینه!
هرکسی سطح زبان و علمش در این رابطه بالاست میتونه بره اینجا و بحث رو بخونه، من که درست حسابی چیزی نفهمیدم.

بازم به اون حرف 10 صفحه قبل من می رسیم و باید صبر کنیم بازی بیاد.
 
اخه بابك اون حرفهايي كه در مورد 540p ميزنن چرته نتيجه را از يه تصوير upscale گرفتن ! كه بالا گفتم به وضوح ميشه پي به حقيقت برد .
مطمئن باشيد همينطور remedy ميگه از يه سيستم پيچيده و پيشرفته استفاده ميكنه . ممكنه رزوليشن در هر محيط و روي هر چيز متفاوت باشه كه خودشون هم اينو ميگن و تصوير كلي كه بوجود مياد همون 720 هست .
تمام كساني كه بازي را تجربه داشتند النا اومدن گفتن هيچ مشكلي نديدن و بازي فوق العاده بوده .

اون حرف هايي كه يه عده دارن ميگن ساخته و پرداخته ذهن خودشون هست و بيشترشون فن بوي تشريف دارن! و هيچ دليل منطقي كه بخواد اثبات كنه نيست .
بخدا اگه اين معادلات را روي هر بازي انجام ميدادن مطمئن باشيد در اون صورت هيچ بازي native نبود ! انچنان مثالها ودلايلي اين چند روزه تو فروم ها خوندم دارم شاخ در ميارم .
كلا فكر كنم بحث رزوليشن alan wake بحث سال در بياد :biggrin1:
 
بابک بخور!:biggrin1:اینقد به رزولوشن Conviction گیر دادی حالا تحویل بگیر!:biggrin1:امیدوارم رزولوشن Reach هم پایین تر از این حرفا باشه تا من دلم خنک بشه!!:biggrin1:

داداش واسه ما کلاس مانیتور نیا!:biggrin1:اگه ماله تو LG ـه CRT هست ماله من TVMـه CRT هست!:biggrin1:از اونایی که الان تو دورافتاده ترین بانکها و موسسات قرض الحسنه هم پیدا نمیشه!!!:biggrin1::biggrin1:


بسی خوشحال شدم از این که میبینم یکی مثل من مانیتورش خوبه و مثل بقیه در پیت نیست.:cheesygri
:cheesygri چه حالی بده این بازی:cheesygri
 
خوب این پست در beyond3d بحث رزولوشن رو بکلی روشن میکنه
But shadowmap, PP etc res wont change how many pixels exist onscreen. If framebuffer is 960x540 then that is the amount of pixels available, the main resolution. If shadowmap res is higher or lower wont change amount of pixels nor image sharpness, just shadow detail and/or quality radius.

About shadowmaps, PP etc having different resolution goes for almost all other games. This is nothing new. Shadows is one thing that tends to be higher (more pixels) than 1280x720. IIRC FC2 on consoles has 1024x1024 shadowmap res, 512x512 reflection map res etc.
 
همه این نتایج رو فقط از یک ویدئو برداشت کردن؟! عجوبه های هستن هآ !!.
اونها بیخیال این مسخره بازی نمیشن، ما بشیم، هوم؟ تا وقتی بازی منتشر نشه همه اینها 1 شاهی ارزش نداره.
 
خوب این پست در beyond3d بحث رزولوشن رو بکلی روشن میکنه
But shadowmap, PP etc res wont change how many pixels exist onscreen. If framebuffer is 960x540 then that is the amount of pixels available, the main resolution. If shadowmap res is higher or lower wont change amount of pixels nor image sharpness, just shadow detail and/or quality radius.

About shadowmaps, PP etc having different resolution goes for almost all other games. This is nothing new. Shadows is one thing that tends to be higher (more pixels) than 1280x720. IIRC FC2 on consoles has 1024x1024 shadowmap res, 512x512 reflection map res etc.

اينا همش نظريس ديگه! اين تصميمات همش از تصاوير upscale شدست .
جالبه بدوني killzone2 فقط 36 مگابايت حافظه buffer را به خود اختصاص ميداد ولي alan wake تقريبا 3 برابر اون 80 مگابايت !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or