Alan Wake | پست اول تاپیک حتمآ خوانده شود

  • Thread starter Thread starter Fratos
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
خُب فکر میکنم دیگه قضیه تمومه! اولش هم گفته که Markus Maki که مدیر تولید بازی است با خانواده در تعطیلات به سر می بردند (:دی)، به خاطر همین تو این دو روز جوابی ندادند!

این طور هم که این توضیح داد، به نظر می رسد بازی 720p Native هست. گفته که Renderer های جدید دیگه همه چیز رو تو یه تصویر یه جا رندر نمیکنه، بلکه تلفیقی از چندین تکنیک و بافر رو رندر میکنه که نهایتا باعث میشه سازنده گرافیک و Peformance بازی رو بسیار بهتر کنه!
پس با این حساب Remedy واقعا جادو کرده:دی
 
آخرین ویرایش:
بچه ها بحث دوباره شروع شد :biggrin1: نه باید بگم تموم شد !

پست جدید از OskariRMD
Guys, unfortunately Markus Mäki, Director of Development, has been grounded in southern Europe with family due to the volcanic ash. We are sorry you haven’t gotten an answer sooner. This is Markus’s reply to your questions.

"Modern renderers don't work by rendering everything to a certain final on-screen resolution, but use a combination of techniques and buffers to compose the final detail-rich frames, optimizing to improve the visual experience and game performance.

Alan Wake's renderer on the Xbox360 uses about 50 different intermediate render targets in different resolutions, color depths and anti-alias settings for different purposes. These are used for example for cascaded shadow maps from sun & moon, shadow maps from flashlights, flares and street lights, z-prepass, tiled color buffers, light buffers for deferred rendering, vector blur, screen-space ambient occlusion, auto-exposure, HUD, video buffers, menus and so on. In the end all are combined to form one 720p image, with all intermediate buffer sizes selected to optimize image quality and GPU performance. All together the render targets take about 80 MB of memory, equivalent in size to over twenty 720p buffers."


میگه در alan wake از 50 رندر رزولیشنی حالا از ماه و نورپردازی و سایه ها و رنگها و حالا.......... استفاده میشه که سرجمع یک تصویر 720p را تشکیل میده یعنی 720p buffers . پس دیگه نگران نباشید که بازی upscale میشه . remedy از یه تکنیک فوق العاده میشه گفت هوشمندانه استفاده کرده در حقیقت modern rendring technique .

لازم به ذکر هست تعدادی از کسانی که بازی را تست کردن در beyond3d پست دادن گفتن ما داشتیم بازی میکردم ( اون تورهایی که remedy برای نمایش عموم گذاشته ) بازی فوق العاده و شگفت انگیز بوده و ما این مشکلاتی که دارن ازش مثال میزنن را ندیدیم .
واقعا این remedy ذهن بسیار خلاقی داره باید افرین گفت بهشون .

برای پیگیری برید اینجا :

http://forum.alanwake.com/showthread.php?p=69935#post69935
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=50676&page=66





بحثها در beyond3d :

ممنون فرخ یکی یه شات گذاشته بود -خدایش خوراک افرادی هست که شایعه درست کردن!
الان قیافشون اینجوریه:دی
confused.jpg


خیلی خیلی خوشحال شدم.فکر میکنم هم امتیازهای فوق العاده ای بگیره هم فروش فوق العاده ای داشته باشه.
تا دو هفته دیگه منتظر شاهکار remedy با بهترین گرافیک نسل حاضر هستیم:((

یکی از پستهایی که خیلی برام جالب بودو گذاشتم بخونید .از فروم aw.:biggrin1:
sony fanboy now can return to play with the PS3 ... here you have nothing more to do

اسپویلره واقعا اس بود!:دی
 
آخرین ویرایش:
درود.

Remedy با AW بازي ساخت كه چيزي فراتر از هر فيلم سينمايي يا يك بازي ويدئويي است.
اینجاست که باید گفت rise of fanboy:biggrin1: اخه حالا نیومده، بازی که هیچ بهتر از تمامی فیلمهای سینمایی ساخته شده هم شد!:eek:
فکر کنم بعد اومدن alan wake شاهد نبردهای سهمگینی میان فن بوی ها خواهیم بود که احتمالا تلافات زیادی هم خواهد داد...
 
این طور هم که این توضیح داد، به نظر می رسد بازی 720p Native هست. پس با این حساب Remedy واقعا جادو کرده:دی

اینا از یک سیستم جدید و مدرن استفاده کردند . Native یعنی این که تو بازی همه چی داره در این رزولیشن رندر میشه ولی باید بگم لازم نیست همه چی در بازی تو این رزولیشن باشه . remedy از یه تکنیک پیشرفته استفاده کرده که ممکنه هر چیزی که تو چشمه به صورت native پردازش بشه و هرچیزی که نیاز نیست نباشه .

من خودم کلا گیج زدم که اینا چطور این کار را کردند ؟! ولی تکنیک پیچیده ای هستش , فقط اینو میتونم بگم . حالا شاید بشه مثالی اورد ولی AI تون کار نمیکنه :biggrin1:

کلا ما نمایش زیادی دیدیم همین اخریه که مال TGS بود بازی داشت حقیقتا در یه رزولیشن بالا اجرا میشد و شاید داشته با همین تکنیک پردازش میشده! بالاخره هرچی هست شاهکار بود .
بالاخره من کوچکترین شکی به کار REMEDY ندارم و میدونم بازی را با بهترین کیفت ممکن برامون عرضه میکنه .

این تریلر های اخری هم دیگه مال روزش .........! استثنایی بود .

تمام کسانی که بازی را تجربه کردند میگن بازی از لحاظ گرافیکی فوق العاده بوده این یه تصویر را هم ببینید با این که OFF هست ولی میشه حدس زد که چه خبره !

h90.jpg
 
البته این تکنیک فوق پیشرفته در تمام بازی ها تقریبا استفاده میشه. اسمش هست استفاده بهینه از دستگاه .مثلا رزولوشن کیلزون 720p هستش ولی رزولوشن shadowmaps ها متغیر بین 480p و 720p هستش یا particle effect ها رزولوشن 480pبا 4xaa هستش یا رزولوشن reflection اب 320pهستش یا transparenciesها 640 در 480 هستش حتی رزولوشن motionblur هم متغیر هستش
 
البته این تکنیک فوق پیشرفته در تمام بازی ها تقریبا استفاده میشه. اسمش هست استفاده بهینه از دستگاه .مثلا رزولوشن کیلزون 720p هستش ولی رزولوشن shadowmaps ها متغیر بین 480p و 720p هستش یا particle effect ها رزولوشن 480pبا 4xaa هستش یا رزولوشن reflection اب 320pهستش یا transparenciesها 640 در 480 هستش حتی رزولوشن motionblur هم متغیر هستش
نه این تکنیک تو همه بازی ها استفاده نمیشه! بیشتر تو بازی های با گرافیک مدرن مثل همین کیلزون 2 . مثلا یه نفر تو فرومش Halo 3 رو مثال زده بود که کلا همه چی رو با هم تو 640p رندر میکرد، چون Rendererـش قدیمی بود.
در کل AW هم همینجوریه! یعنی مثلا ممکنه افکتهای کت آلن (که همه تو کف جزئیاتشن:دی) تو یه رزولوشن خیلی بالا رندر بشه، ولی یه سری افکتهای کم اهمیت تر در رزولوشن پایینتر! در کل این صحبت ها زیاد ربطی به شایعات نداشت!:دی همه میگفتن که بازی تو 720p هست یا نه، که ایشون اومد این توضیحات رو داد و گفت تمام این ها جمع میشه و آخرش 720p میشه!
دیگه فکر میکنم روشن باشه، هرچند هنوز بعضی ها تو beyond3d بیخیال نمیشن:دی
 
با این تصاویر جدید من فکر کنم رزولوشن بازی 550 در 125 باشه:دی(رزولوشن امضا در بازی سنتر:دی)



راستی یک Umbrella نامی بود(موتور بود،برنامه بود،شیوه بود -چی چی بود:دی) که قدیم ندیما گفتن ازش تو بازی استفاده میکنن!
کارایش چی بود؟
یادم نمیاد -همینطوری تو ذهنم جرقه زد:دی گفتم بپرسم
 
درود.

Remedy با AW بازي ساخت كه چيزي فراتر از هر فيلم سينمايي يا يك بازي ويدئويي است. پس براي هديه Fan هاي اين بازي دور هم جمع شدند و پوستري رو درست كردن و هر كدوم امضاي خودشون رو روي پوستر نوشتن و به Matias دادند كه به دست همه ي اعضاي Remedy برسونه. خوده Matias گفته قراره اين پوستر رو تويه اتاق كنفرانس Remedy بزنند.

تويه اين پوستر اسم من (Hamid Nikoufar) بر فراز اسمهاي ديگه نوك قله هست.:biggrin1:

اينم پوستر :

http://anyhub.net/file/sigsmall.png

اين عكس هم Matias رو مي بينيم كه پوستر رو در دستش گرفته و Morry و رئيس سايت Remedy هم در كنارش هستند. (تو اين عكس هم فقط امضا من معلومه):biggrin1::
حمید این چند وقته انقدر با AW دیدمت که اگه اسمت توی Credits هم بیاد تعجب نمیکنم :دی ایشالله بازی بعدی Remedy :دی
 
با اين تصاوير جديد من فکر کنم رزولوشن بازي 550 در 125 باشه:دي(رزولوشن امضا در بازي سنتر:دي)

1: اين تصاوير جديد باز مربوط به videogameszone.de است . واقعا چه رويي دارن اينا ! الان جالبته همه تصاوير حذف شدند !

2 : هيچ وقت تصاوير کپچر شده با کيفيت تصاوير framebuffer خود کنسول که ازش تصوير گرفته ميشه يکي نيست .
يکي از بچه ها تو فروم REMEDY يه مثال اورده از UNCHARTED 2 .
اين تصوير مربوط به framebuffer خود کنسول و تصويري که توسط خود شرکت سازنده منتشر شده :
image_uncharted_2_among_thieves-10712-1769_0002.jpg


اين يه تصويري که از رو بازي کپچر شده . اگه دقت کني تصوير بلوري و فکر ميکني رزوليشن پايينتره به صورت و لباس در هر دو عکس توجه کن :
image_uncharted_2_among_thieves-11356-1769_0008.jpg
ولي نتيجتا وقتي بازي را تجربه ميکني چيزي که ميبيني همون تصوير اوليست . الان تصاوير ALAN WAKE هم اينطوري ولي با تفاوت اينکه برداشتند يه ويدئو در سايز کوچکتر را UPSCALE کردن .

يکي از بچه هاي فروم REMEDY هم اين مثال را زد که بيشتر متوجه بشيد .
alan%20wake%20pic.jpg

تصوير را وقتي downscale ميکني ( يعني کوچکترش ميکني )
alanwakepic6j09wgzp.jpg

و دوباره تصوير downscale شده را را UPSCALE ميکني که تصویر بلوری و دندانه دار نشون داده میشه :
alanwakepic51deb49n.jpg

دقيقا همين بلا را REMEDY ميگه سر تريلر ها اوردن . که ويدئو 720 را يه بار downscale کردن و در سايز 540*960 در اوردن و تصاوير را از روش کپچر کردن و اونا را UPSCALE کردن و گذاشتند روي سايت . که الانم روش شکايت شده !
ولي يه عده اينو ميگفتن که با اين که ويدئو 540P هست ولي HUD در 720P هست و اين چطور ممکنه که UPSCALE شده باشه که باز باعث شد سوالات زيادي ايجاد بشه و ...........
بالاخره يکم قضيه پيچيده شده که اخر سر REMEDY يه پست ديگه داد که صفحه قبل خبرش را گذاشتم .

اقا اين سورس اين عکسا چه سايتيه
سورس اصلي همين تصاوير که من ديدم videogameszone.de است که الانم همين تصاوير حذف شده .
 
آخرین ویرایش:
1: اين تصاوير جديد باز مربوط به videogameszone.de است . واقعا چه رويي دارن اينا ! الان جالبته همه تصاوير حذف شدند !

2 : هيچ وقت تصاوير کپچر شده با کيفيت تصاوير framebuffer خود کنسول که ازش تصوير گرفته ميشه يکي نيست .
يکي از بچه ها تو فروم REMEDY يه مثال اورده از UNCHARTED 2 .
اين تصوير مربوط به framebuffer خود کنسول و تصويري که توسط خود شرکت سازنده منتشر شده :
image_uncharted_2_among_thieves-10712-1769_0002.jpg


اين يه تصويري که از رو بازي کپچر شده . اگه دقت کني تصوير بلوري و فکر ميکني رزوليشن پايينتره به صورت و لباس در هر دو عکس توجه کن :
image_uncharted_2_among_thieves-11356-1769_0008.jpg
ولي نتيجتا وقتي بازي را تجربه ميکني چيزي که ميبيني همون تصوير اوليست . الان تصاوير ALAN WAKE هم اينطوري ولي با تفاوت اينکه برداشتند يه ويدئو در سايز کوچکتر را UPSCALE کردن .

يکي از بچه هاي فروم REMEDY هم اين مثال را زد که بيشتر متوجه بشيد .
alan%20wake%20pic.jpg

تصوير را وقتي downscale ميکني ( يعني کوچکترش ميکني )
alanwakepic6j09wgzp.jpg

و دوباره تصوير downscale شده را را UPSCALE ميکني که تصویر بلوری و دندانه دار نشون داده میشه :
alanwakepic51deb49n.jpg

دقيقا همين بلا را REMEDY ميگه سر تريلر ها اوردن . که ويدئو 720 را يه بار downscale کردن و در سايز 540*960 در اوردن و تصاوير را از روش کپچر کردن و اونا را UPSCALE کردن و گذاشتند روي سايت . که الانم روش شکايت شده !
ولي يه عده اينو ميگفتن که با اين که ويدئو 540P هست ولي HUD در 720P هست و اين چطور ممکنه که UPSCALE شده باشه که باز باعث شد سوالات زيادي ايجاد بشه و ...........
بالاخره يکم قضيه پيچيده شده که اخر سر REMEDY يه پست ديگه داد که صفحه قبل خبرش را گذاشتم .


سورس اصلي همين تصاوير که من ديدم videogameszone.de است که الانم همين تصاوير حذف شده .
خدایش چی کارا که نمیکنن یکسری انسان ..........(انسان نیستند مطمئنن:دی)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or