شایعه ACIV:BF بر روی X1 به صورت 1080p نخواهد بود!

Cloud Strife

Loyal Member
گویا پس از صحبت‌های یکی از تسترهای بازی Destiny، عنوان جدید شرکت بانجی، مبنی بر 1080p نبودن این بازی بر روی کنسول X1 اکنون نوبت به بازی بزرگ یوبیسافت، یعنی Assassin’s Creed رسیده است!

منابع مختلفی درباری اختلاف گرافیکی موجود میان دو نسخه PS4‌ و X1 این بازی صحبت کرده‌اند و بنظر می‌رسید ACIV:BF نیز راه BF4 و CoD را در پیش گرفته است.

آقای مارکوس بیر (Marcus Beer)، یکی از منتقدین دنیای بازی‌های رایانه‌ای پس از تجربه هر دو نسخه بازی ورژن X1 را نسخه ضعیف‌تر نامیده و اظهار داشته‌‌اند که بازی بر روی X1 "تفاوت‌های آشکار"ی با نسخه PS4 دارد. آقای بیر نسخه PS4 را خیلی نرم، روان و با Draw Distance بهتر توصیف کرده و گفته‌اند نسخه X1 دندانه دار و کمی کشیده بنظر می‌رسد.

آقای جرمی کونراد، منتقد سابق IGN که پیش‌تر درباری 720p بودن CoD و BF4 بر روی X1 خبر داده بود، نیز به ماجرا اضافه شده و اشاره کرده است از منابعی آگاه شنیده ACIC:BF بر روی X1 با رزولوشن پایین‌تر از 1080p اجرا می‌شود که احتمالا ضعف‌های ذکر شده توسط آقای مارکوس بیر ناشی از همین اختلاف رزولوشن میان دو نسخه از بازی باشد.

با توجه به اینکه این عنوان بر روی فریم ریت 30 ثابت است، بنظر می‌رسد نسخه X1 رزولوشن 900p داشته باشد، اما برخی دیگر نیز معتقدند 720p است.

Multiple sources hint at Assassin's Creed IV: Black Flag being sub-1080p on Xbox One | GearNuke
 
برادر من کینکت چه ربطی به سخت افزار xone داره ؟:d
مایکروسافت میتونست بودجه ای که سر گذاشتن کینکت روی کنسول کرده صرف سخت افزارش بکنه تا نتیجه ی بهتری بگیره
به هر حال من که خیلی از این موضوع خوشحالم چون میدونم سونی کیفیت کاراش مثل نینتندو بالاست
 
کی گفته کارکردن با X1 سخته ولی با PS4 آسونه ؟! X1 نه CPU عجیب و غریب و متفاوتی داره ( مثل Cell ) و نه GPU ش خیلی خاصه ، اتفاقا خیلی خیلی شبیه هم هستن این 2 تا هر دوتا هم AMD هستند . این وسط فقط یه ESRAM میمونه که قبلا هم مشابه ش در 360 بوده و هیچ مشکلی نداشته . اگر هم خیلی خاص باشه دیگه پردازنده که نیست که بخواد کنفیکون کنه ! نهایتا به RAM کمک میکنه دیگه ... بیشتر از اینه ؟!

از همه اینا گذشته ، مگه 360 کنسول رله ای نبود ؟ مگه Dev ها همه راضی نبودن ازش ؟ خب مگه مایکروسافت خوددرگیری داره که بیاد این نسل کنسول پیچیده بسازه ؟!!! یا اینکه سونی از نسل قبل خودش درس گرفته و تغییر رویه داده ولی MS خواسته جای سونی رو پر کنه ؟!

هر موقع یه دلیل منطقی آوردید برای اینایی که گفتم من قبول میکنم X1 پیچیده ست و قراره بعدا شق القمر کنه ...
یعنی الان این DME ها و 15 special processors هیچن دیگه ؟ و همین اول بازی سازها ازش بهروه وری کردند و کار شده این ؟! فکر نمیکنی استفاده از اینها برنامه نویسی خاص خودش را میخواد ؟! من نمیدونم چطوری توضیح بدم این قضیه را ؟! اول از اینکه خودت میدونی دوکیت های نهایی مایکرو خیلی دیرتر دست بازی سازها رسیده ! و دارایورهای نهایی مایکرو هم باز دیر رسیده دستشون ! بگو ماکیروسافت حداقل این 2 مورد را دروغ میگه ما با دید دیگه صحبت کنیم ؟!
سوم اینکه باز میگم و به علت اینکه سخت افزار PS4 اشنا تر و راخت تره بازی راحت روش پورت میشه و جواب میگیری .

من متوجه نمیشم چرا این اول راهی میخواید نتیجه گیری خوب کنید به خدا چند ماهه دیگه راه فراری برای خودتون نمیزارید !
 
آخرین ویرایش:
فقط یه چیز بگم تمام سری های اساسین همیشه x360 بهتر بوده ولی کسی صداش در نمیومد ، ولی الان قضیه فرق میکنه گرافیک PS4 اینطور که معلوم هست بهتر هست ، ولی من یکی نسل جدید برای گرافیک نمیخوام
 
کی گفته کارکردن با X1 سخته ولی با PS4 آسونه ؟! X1 نه CPU عجیب و غریب و متفاوتی داره ( مثل Cell ) و نه GPU ش خیلی خاصه ، اتفاقا خیلی خیلی شبیه هم هستن این 2 تا هر دوتا هم AMD هستند . این وسط فقط یه ESRAM میمونه که قبلا هم مشابه ش در 360 بوده و هیچ مشکلی نداشته . اگر هم خیلی خاص باشه دیگه پردازنده که نیست که بخواد کنفیکون کنه ! نهایتا به RAM کمک میکنه دیگه ... بیشتر از اینه ؟!

از همه اینا گذشته ، مگه 360 کنسول رله ای نبود ؟ مگه Dev ها همه راضی نبودن ازش ؟ خب مگه مایکروسافت خوددرگیری داره که بیاد این نسل کنسول پیچیده بسازه ؟!!! یا اینکه سونی از نسل قبل خودش درس گرفته و تغییر رویه داده ولی MS خواسته جای سونی رو پر کنه ؟!

هر موقع یه دلیل منطقی آوردید برای اینایی که گفتم من قبول میکنم X1 پیچیده ست و قراره بعدا شق القمر کنه ...

من از خودم حرف نمی زنم همین Crytek گفت ESRAM باید مدیریت برنامه نویسی بشه تا به کارکرد بالاش برسه و حتی خودش گفته بود ما هنوز این مدیریت رو به طور کامل روی Ryse انجام ندادیم در کل من نمیدونم چرا این اتفاق برای XO افتاد ولی فکر میکنم ماکرو نمی دونست سونی از رم GDDR5 استفاده میکنه و خیال میکرد ESRAM یک برتری محسوسی رو در آینده ایجاد میکنه ولی سونی همه رو قافل گیر کرد و ماکرو نتونست سازنده ها رو برای استفاده بهینه از ESRAM تجهیز کنه..
حالا به غیر از ESRAM یک سری ME و شتاب دهند و چیپ هم کنسول داره که برای تقویت گرافیکی کنسول گذاشته شدن که اینها هم پیچیدگی خاص خودشون رو دارن و سخته برای سازنده ای مثل COD که بازیش رو روی چندین پلتفروم عرضه میکنه بیاد از اینها استفاده بهینه کنه


میگم من یه سوالی برام پیش اومده ؟

واقعا اینقدر سخته قبول کردن این موضوع که ps4 با اختلاف از x1 قدرت بیشتری داره؟

من جای شما بودم دیگه رو سخت افزار و بهانه کد نویسی و dev kit و نااشنا بودن حسابی باز نمیکردم و میرفتم سراغ بازیهای انحصاریم و رو اونا حساب باز میکردم مثل نینتندو فن های عزیز که تا بحث سخت افزار wiiu میشد یا wii پای زلدا و سوپر ماریو میومد وسط.

روی کاغذ بله این رو همه قبول کردن که GPU قوی تری داره ولی این ساده پندارانه هست که ما فکر کنیم با وجود 10 برابری قدرت XO نسبت به 360 این کنسول به خاطر ضعف نتونه بازی مثل COD رو درست اجرا کنه COD گرافیک خاصی نداره که بخواد این 10 برابر شدن قدرت رو به چالش بکشه
 
روی کاغذ بله این رو همه قبول کردن که GPU قوی تری داره ولی این ساده پندارانه هست که ما فکر کنیم با وجود 10 برابری قدرت XO نسبت به 360 این کنسول به خاطر ضعف نتونه بازی مثل COD رو درست اجرا کنه COD گرافیک خاصی نداره که بخواد این 10 برابر شدن قدرت رو به چالش بکشه

دقیقا توی نسل قبل همینطور بود شما الانه برید یه نگاه بندازی PS3 توی بازی های مولتی پلتفروم همیشه شکست میخورد، زمان همه چیز رو معلوم میکنه
این حرف شاید خیلی بی ربط باشه ولی ماها فن های ایکس باکس بخاطر گرافیک نمیخوایم ما ها بیشتر برای کنترل ، محیط ایکس باکس این رو میخوایم ،
این حرف شاید کم خنده دار باشه ولی زمان قدیم از بس ps1 بازی میکردم دستم جوش میزد ولی رو ایکس باکس راحته !
مایکروسافت باید سخت افزار رو بهتر میزد ، و همینطور کینکت رو از وان جداگونه میفروخت که بشه 400 دلار ، اگر این کاری میکرد راحت بازار رو به دست میگرفت ، اون موقع سونی جز انحصاریاش چیزی نداشت ،
 
دقیقا توی نسل قبل همینطور بود شما الانه برید یه نگاه بندازی PS3 توی بازی های مولتی پلتفروم همیشه شکست میخورد، زمان همه چیز رو معلوم میکنه
این حرف شاید خیلی بی ربط باشه ولی ماها فن های ایکس باکس بخاطر گرافیک نمیخوایم ما ها بیشتر برای کنترل ، محیط ایکس باکس این رو میخوایم ،
این حرف شاید کم خنده دار باشه ولی زمان قدیم از بس ps1 بازی میکردم دستم جوش میزد ولی رو ایکس باکس راحته !
مایکروسافت باید سخت افزار رو بهتر میزد ، و همینطور کینکت رو از وان جداگونه میفروخت که بشه 400 دلار ، اگر این کاری میکرد راحت بازار رو به دست میگرفت ، اون موقع سونی جز انحصاریاش چیز/:@MM نداشت ،

همیشه این بحث به اینجا میرسه که من کنسولم رو خیلی دوس دارم و با دنیا عوضش نمیکنم !
نمیدونم مگه کسی خواست منعتون کنه از خریدنِ X1 :))
بحث سرِ قدرت بیشتر PS4 هست که نمیخواید قبول کنید و البته توقع نداریم قبول کنید
یه جور از قدرت نهفته X1 میگید انگار PS4 از حداکثر قدرتش استفاده شده رفت پی کارش ! البته که PS4 هم مثل X1 پیشرفت میکنه ! ولی این فاصله بین بازیهای مولتی پلتفرم کمابیش باقی میمونه ! اختلاف 1080 و 720 کم نیست واقعا !
 
یعنی الان این DME ها و 15 special processors هیچن دیگه ؟ و همین اول بازی سازها ازش بهروه وری کردند و کار شده این ؟! فکر نمیکنی استفاده از اینها برنامه نویسی خاص خودش را میخواد ؟! من نمیدونم چطوری توضیح بدم این قضیه را ؟! اول از اینکه خودت میدونی دوکیت های نهایی مایکرو خیلی دیرتر دست بازی سازها رسیده ! و دارایورهای نهایی مایکرو هم باز دیر رسیده دستشون ! بگو ماکیروسافت حداقل این 2 مورد را دروغ میگه ما با دید دیگه صحبت کنیم ؟!
سوم اینکه باز میگم و به علت اینکه سخت افزار PS4 اشنا تر و راخت تره بازی راحت روش پورت میشه و جواب میگیری .

من متوجه نمیشم چرا این اول راهی میخواید نتیجه گیری خوب کنید به خدا چند ماهه دیگه راه فراری برای خودتون نمیزارید !

خب شما بگین اصلا اونا چین ؟! من واقعا نمیدونم این 15 تا پروسسور چیه ، کارشون چیه ؟ یا Data Move Engine چیه ؟ اینطوری که شما میگید 15 تا پروسسور انگار مثلا 15 تا CPU و GPU داره ! الان اگه از من میپرسی تا وقتی که خودشون هیچ مانوری روی اینا ندادن با اینکه میبینن الان چقدر اوضاع به ضررشونه و چپ راست دارن میخورن ، جوابم اینه که با توجه به توضیحات مختصر و در حاشیه ای که در مورد اینا دادن ، من فکر نمیکنم کار خاصی در زمینه ی گرافیک بازیها انجام بده . بیشتر فکر میکنم مربوط به multi Tasking و ... میشه . ضمن اینکه اتفاقا PS4 هم یه چیپ ثانویه داره که در اولین معرفی بهش اشاره کردن ولی خیلی راجع بهش توضیح ندادن . ممکنه اون چیپ هم یه چیزی باشه مثل همینی که MS استفاده کرده .

41674875385534157083.jpg


یه نکته ای که جالبه تو این مدت این همه از PS4 تعریف شده ، محض رضای خدا یدونه Developer اومد بگه X1 فلان ؟! همین سران MS هم که تا چند وقت پیش لحظه شماری میکردن و میگفتن تا بازیهای لانچ صبر کنید Truth Comes Out و ... همین چند روز پیش یارو نمیدونم کی بود بعد از اون همه هارت و پورت اومده میگه شما بازی کنید و حال کنید با رزولوشن چیکار دارید !!! فقط مونده یه سری فن X1 مثل شما که هی چپ و راست واسه تسکین خودتون میگید ESRAM ، DME ، پیچیده و ... انگار ملت 10 ساله دارن با PS4 کار میکنن و تا فیها خالدونش رو درآوردن و کلا Max Out شده ولی X1 طفل معصوم تازه 2 روزشه !! همین PS4 هم این اواخر RAM ش رو از 4 به 8 ارتقا داده .

راجع به قسمت آخر هم والا همونجوری که شما تا 1 ماه پیش دهن ما رو سرویس کردید و لحظه شماری میکردید و میلیاردها دلار و ترازیستور و ... ولی الان با دیدن این اوضاع همچنان ادامه میدید و از پذیرش حقیقیت فرار میکنید ، ما هم اگه شرایط برعکس شد یه راه فراری پیدا میکنیم ، شما نگران نباش . :)

من از خودم حرف نمی زنم همین Crytek گفت ESRAM باید مدیریت برنامه نویسی بشه تا به کارکرد بالاش برسه و حتی خودش گفته بود ما هنوز این مدیریت رو به طور کامل روی Ryse انجام ندادیم در کل من نمیدونم چرا این اتفاق برای XO افتاد ولی فکر میکنم ماکرو نمی دونست سونی از رم GDDR5 استفاده میکنه و خیال میکرد ESRAM یک برتری محسوسی رو در آینده ایجاد میکنه ولی سونی همه رو قافل گیر کرد و ماکرو نتونست سازنده ها رو برای استفاده بهینه از ESRAM تجهیز کنه..
حالا به غیر از ESRAM یک سری ME و شتاب دهند و چیپ هم کنسول داره که برای تقویت گرافیکی کنسول گذاشته شدن که اینها هم پیچیدگی خاص خودشون رو دارن و سخته برای سازنده ای مثل COD که بازیش رو روی چندین پلتفروم عرضه میکنه بیاد از اینها استفاده بهینه کنه
روی کاغذ بله این رو همه قبول کردن که GPU قوی تری داره ولی این ساده پندارانه هست که ما فکر کنیم با وجود 10 برابری قدرت XO نسبت به 360 این کنسول به خاطر ضعف نتونه بازی مثل COD رو درست اجرا کنه COD گرافیک خاصی نداره که بخواد این 10 برابر شدن قدرت رو به چالش بکشه

ESRAM یک حافظه ی 32 مگابایتی هست با سرعت بالا که قراره به حافظه ی 8 گیگابایتی با سرعت پایین کمک کنه که روند انتقال دیتا در سیستم سریعتر بشه ... OK ؟ در مقابل PS4 یه حافظه ی 8 گیگابایتی داره با سرعتی بیشتر از 2.5 برابر حافظه ی اصلی X1 . حالا شما دوست دارید صبر کنید تا ESRAM معجزه کنه ، مشکلی نیست ، صبر کنید .
 
کی گفته کارکردن با X1 سخته ولی با PS4 آسونه ؟

شما کافیه به صحبت های developer ها قبل از عرضه نگاه کنید همه گفتن کار کردن با ps4 آسونه ولی هیچکس چنین نظری رو برای x1 نداده و حتی edge ایراد هم گرفته حالا اینو با مشکلات dev kit ها و درایور جمع بزن
نه که این پیچیدگی یه مزیت خوبه ولی خب نیاز به زمان داره حداقل 1 سال به پیچیدگی cell نیست ولی خب یه مقدار قلق داره الان crytek خم و چم ماجرا و تکنیک ها دستش اومده ...
کافیه نسخه ps4 بذاری کنار 360 به جرات میگم هیچ تفاوتی ندارن عکس و فیلم زیاد هست از مقایسه نسخه نسل حاضر با نسل بعد ولی چرا رو x1 همون رزولیشنه ؟چون یه پورت الکی زدن ولی چون ps4 راحتر میشه پورت کنی نتیجه بهتری گرفتن ولی اگه بازی مخصوص نسل بعد بود اونوقت مشخص بود
فقط کافیه تا ac و cod و...بعدی صبر کنید به حرف من میرسید ماشالله هر سال هم عرضه میشن
 
خب شما بگین اصلا اونا چین ؟! من واقعا نمیدونم این 15 تا پروسسور چیه ، کارشون چیه ؟ یا Data Move Engine چیه ؟ اینطوری که شما میگید 15 تا پروسسور انگار مثلا 15 تا CPU و GPU داره ! الان اگه از من میپرسی تا وقتی که خودشون هیچ مانوری روی اینا ندادن با اینکه میبینن الان چقدر اوضاع به ضررشونه و چپ راست دارن میخورن ، جوابم اینه که با توجه به توضیحات مختصر و در حاشیه ای که در مورد اینا دادن ، من فکر نمیکنم کار خاصی در زمینه ی گرافیک بازیها انجام بده . بیشتر فکر میکنم مربوط به multi Tasking و ... میشه . ضمن اینکه اتفاقا PS4 هم یه چیپ ثانویه داره که در اولین معرفی بهش اشاره کردن ولی خیلی راجع بهش توضیح ندادن . ممکنه اون چیپ هم یه چیزی باشه مثل همینی که MS استفاده کرده .



یه نکته ای که جالبه تو این مدت این همه از PS4 تعریف شده ، محض رضای خدا یدونه Developer اومد بگه X1 فلان ؟! همین سران MS هم که تا چند وقت پیش لحظه شماری میکردن و میگفتن تا بازیهای لانچ صبر کنید Truth Comes Out و ... همین چند روز پیش یارو نمیدونم کی بود بعد از اون همه هارت و پورت اومده میگه شما بازی کنید و حال کنید با رزولوشن چیکار دارید !!! فقط مونده یه سری فن X1 مثل شما که هی چپ و راست واسه تسکین خودتون میگید ESRAM ، DME ، پیچیده و ... انگار ملت 10 ساله دارن با PS4 کار میکنن و تا فیها خالدونش رو درآوردن و کلا Max Out شده ولی X1 طفل معصوم تازه 2 روزشه !! همین PS4 هم این اواخر RAM ش رو از 4 به 8 ارتقا داده .

راجع به قسمت آخر هم والا همونجوری که شما تا 1 ماه پیش دهن ما رو سرویس کردید و لحظه شماری میکردید و میلیاردها دلار و ترازیستور و ... ولی الان با دیدن این اوضاع همچنان ادامه میدید و از پذیرش حقیقیت فرار میکنید ، ما هم اگه شرایط برعکس شد یه راه فراری پیدا میکنیم ، شما نگران نباش . :)



ESRAM یک حافظه ی 32 مگابایتی هست با سرعت بالا که قراره به حافظه ی 8 گیگابایتی با سرعت پایین کمک کنه که روند انتقال دیتا در سیستم سریعتر بشه ... OK ؟ در مقابل PS4 یه حافظه ی 8 گیگابایتی داره با سرعتی بیشتر از 2.5 برابر حافظه ی اصلی X1 . حالا شما دوست دارید صبر کنید تا ESRAM معجزه کنه ، مشکلی نیست ، صبر کنید .

کاری به بحث ندارم ولی یک جوری حرف می زنی انگار سر جنگ داری که درست نیست ما هم یا مجبوریم با همین لهن جواب بدیم یا جواب ندیم یکم ملایم تر پست بگزاری طرف مقابلت هم ملایم جوابت رو میده و تنشی هم ایجاد نمی شه..با تشکر

اما در مورد بحث این شتاب دهندها کارایشون از روی اسموشون معلوم هست و جای CPU و GPU رو نمی گیرن قدرت خام CPU و GPU یک بحث هست و سرعت رسوندن اطلاعات و میزان رساندن اطلاعت به GPU و CPU یک بحث دیگه در بحث بازی های لانچ که قدرت گرافیکی کمتری دارن قطعا از توان CPU و GPU قدرتمند هر دو کنسول استفاده نمیشه و بیشتر بحث سر موضوع رساندن اطلاعات هست این وسط کار شتاب دهندها و رم و ESRAM همین سرعت بخشیدن به اطلاعات هست که PS4 به پاس معماری ساده تر و PC گونه اون می تونه از تمام این قابلیت ها استفده کنه که یکیش پهنای باند GDDR5 هست ولی کنسول XO این کارو مستقیم انجام نداده حالا به هر علتی که من بی خبرم و ESRAM رو اورده وسط که چون مقدارش فقط 32 مگ هست مشکل ساز شده و باید این رو بهینه کنن که بعضی سازنده ها این کار تونستن انجام بدن مثل بازی RYSE یا FM5 بعضی هم حالا یا نتونستن یا کمتر این کارو کردن
در کل XO هیچ وقت با این GPU از PS4 جلو نمی زنه و این یک چیز مشخص هست و اگر بخوای بنچمارک بگیری قطعا PS4 قوی تر هست ولی اینکه تا چه اندازه می تونه به PS4 نزدیک بشه با زمان نیاز هست چون یک سری منابع XO هنوز بهینه نشده مثل ESRAM و یک سری هم هنوز آزاد نشده مثل 10 درصد GPU

-----------

من یکم خستم رفتم بخوام اگر بحثی بود فردا دنبال می کنم
 
آخرین ویرایش:
کاری به بحث ندارم ولی یک جوری حرف می زنی انگار سر جنگ داری که درست نیست ما هم یا مجبوریم با همین لهن جواب بدیم یا جواب ندیم یکم ملایم تر پست بگزاری طرف مقابلت هم ملایم جوابت رو میده و تنشی هم ایجاد نمی شه..با تشکر

اما در مورد بحث این شتاب دهندها کارایشون از روی اسموشون معلوم هست و جای CPU و GPU رو نمی گیرن قدرت خام CPU و GPU یک بحث هست و سرعت رسوندن اطلاعات و میزان رساندن اطلاعت به GPU و CPU یک بحث دیگه در بحث بازی های لانچ که قدرت گرافیکی کمتری دارن قطعا از توان CPU و GPU قدرتمند هر دو کنسول استفاده نمیشه و بیشتر بحث سر موضوع رساندن اطلاعات هست این وسط کار شتاب دهندها و رم و ESRAM همین سرعت بخشیدن به اطلاعات هست که PS4 به پاس معماری ساده تر و PC گونه اون می تونه از تمام این قابلیت ها استفده کنه که یکیش پهنای باند GDDR5 هست ولی کنسول XO این کارو مستقیم انجام نداده حالا به هر علتی که من بی خبرم و ESRAM رو اورده وسط که چون مقدارش فقط 32 مگ هست مشکل ساز شده و باید این رو بهینه کنن که بعضی سازنده ها این کار تونستن انجام بدن مثل بازی RYSE یا FM5 بعضی هم حالا یا نتونستن یا کمتر این کارو کردن
در کل XO هیچ وقت با این GPU از PS4 جلو نمی زنه و این یک چیز مشخص هست و اگر بخوای بنچمارک بگیری قطعا PS4 قوی تر هست ولی اینکه تا چه اندازه می تونه به PS4 نزدیک بشه با زمان نیاز هست چون یک سری منابع XO هنوز بهینه نشده مثل ESRAM و یک سری هم هنوز آزاد نشده مثل 10 درصد GPU

-----------

من یکم خستم رفتم بخوام اگر بحثی بود فردا دنبال می کنم

با این آیدی فقط یکنفر فعالیت میکنه ؟!! اگه آره باید بگم که این پستت خیلی واسم جالب بود ! به هر حال با اکثریت این پست کاملا موافقم !!

لحنم هم درسته ملایم نیست بدلیل اینکه از حرفهای تکراری خسته شدم ، اما توهین آمیز هم نیست و مشکلی نداره ، شما کاملا این حق رو داری با همین لحن با من بحث کنی .
 
یعنی الان این DME ها و 15 special processors هیچن دیگه ؟ و همین اول بازی سازها ازش بهروه وری کردند و کار شده این ؟! فکر نمیکنی استفاده از اینها برنامه نویسی خاص خودش را میخواد ؟! من نمیدونم چطوری توضیح بدم این قضیه را ؟! اول از اینکه خودت میدونی دوکیت های نهایی مایکرو خیلی دیرتر دست بازی سازها رسیده ! و دارایورهای نهایی مایکرو هم باز دیر رسیده دستشون ! بگو ماکیروسافت حداقل این 2 مورد را دروغ میگه ما با دید دیگه صحبت کنیم ؟!
سوم اینکه باز میگم و به علت اینکه سخت افزار PS4 اشنا تر و راخت تره بازی راحت روش پورت میشه و جواب میگیری .

من متوجه نمیشم چرا این اول راهی میخواید نتیجه گیری خوب کنید به خدا چند ماهه دیگه راه فراری برای خودتون نمیزارید !

چند میلیون ترانزیستور اومد رسید به 720@30fpsحالا ببینیم مایکرو میخواد با این دو تا چیکار کنه ...من قصدم وان بود .. ولی نظرم داره برمیگرده ..
من با اعداد و ارقام کاری ندارم دوست عزیز... من خروجی رو میبینم ..شونصد تا اسپشل پروسس داشته باشه ..وقتی نمیتونه این بازی رو فول اچ دی بیاره .. چه چیزی ازش میمونه جز عدد و ..
(امیدوارم کامنتم به کسی برنخوره و موجب بن من نشه ... بنده هم نظرم روی وان بود ...تا قبل از این اخبار کال و بتل و حالا هم این.)
 
اما در مورد بحث این شتاب دهندها کارایشون از روی اسموشون معلوم هست و جای CPU و GPU رو نمی گیرن قدرت خام CPU و GPU یک بحث هست و سرعت رسوندن اطلاعات و میزان رساندن اطلاعت به GPU و CPU یک بحث دیگه در بحث بازی های لانچ که قدرت گرافیکی کمتری دارن قطعا از توان CPU و GPU قدرتمند هر دو کنسول استفاده نمیشه و بیشتر بحث سر موضوع رساندن اطلاعات هست این وسط کار شتاب دهندها و رم و ESRAM همین سرعت بخشیدن به اطلاعات هست که PS4 به پاس معماری ساده تر و PC گونه اون می تونه از تمام این قابلیت ها استفده کنه که یکیش پهنای باند GDDR5 هست ولی کنسول XO این کارو مستقیم انجام نداده حالا به هر علتی که من بی خبرم و ESRAM رو اورده وسط که چون مقدارش فقط 32 مگ هست مشکل ساز شده و باید این رو بهینه کنن که بعضی سازنده ها این کار تونستن انجام بدن مثل بازی RYSE یا FM5 بعضی هم حالا یا نتونستن یا کمتر این کارو کردن در کل XO هیچ وقت با این GPU از PS4 جلو نمی زنه و این یک چیز مشخص هست و اگر بخوای بنچمارک بگیری قطعا PS4 قوی تر هست ولی اینکه تا چه اندازه می تونه به PS4 نزدیک بشه با زمان نیاز هست چون یک سری منابع XO هنوز بهینه نشده مثل ESRAM و یک سری هم هنوز آزاد نشده مثل 10 درصد GPU-----------من یکم خستم رفتم بخوام اگر بحثی بود فردا دنبال می کنم
بنده تا حدی با حرف های شما موافقم و به نظرم هنوز از تمام امکانات و قابلیت های این کنسول به طور کامل استفاده نشده ولی تا جایی که یادم میاد بازی های مولتی تو این نسل با وجود سخت افزار بسیار پیچیده ی PS3 تا این حد اختلاف فاحش نداشتند و فقط بعضی از بازی ها رو PS3 کمی افت فریم و رزولوشن پایین تری داشتند که با آشنایی بیشتر سازنده ها با سخت افزار PS3 این مشکل کمتر شد.ولی در مورد Xone نمیشه انتظار داشت که در آینده بتونه تمام بازی ها رو با رزولوشن و گرافیک برابر با PS4 اجرا کنه چون قدرت برابر با PS4 هم نداره تا سازنده ها ازش استفاده کنن و الان فقط باید برید دعا کنید که حرف های Crytek درست باشه و کار کردن با این کنسول نیاز به زمان بیشتری باشه و الا اینجوری که داره پیش میره شاید تا آخر نسل بعد هم دووم نیاره...
 
مایکروسافت میتونست بودجه ای که سر گذاشتن کینکت روی کنسول کرده صرف سخت افزارش بکنه تا نتیجه ی بهتری بگیره
به هر حال من که خیلی از این موضوع خوشحالم چون میدونم سونی کیفیت کاراش مثل نینتندو بالاست
مگه صد دلار اضافه نمیگیره ؟دیگه بهانه ای نمیمونه...
 
اگه آدم دنبال دلیل بخواد بگرده که کدوم بهترن راحت میتونه به این نتیجه برسه.دیگه کسی بخاطر 4تا انحصاری لانچ بیشتر نمیره کنسول ضعیفترو انتخاب کنه که اگه اینکارو کنه نشون از این میده که میخواد راه اعصاب خورد کنیه خودش و اطرافیانش رو برگزینه.من نمیدونم نسل قبل که PS3 اومد بازیهای ابتداییش از نظر رزولوشن و فریم از کنسول PS2 ضعیفتر بود.شما وقتی به بازیه Beyond نگاه میکنی متوجه میشی که انتظارت از نسل بعدی حداقل باید اگه نگیم خیلی بیشتر باشه" باید یه تفاوت محسوسی رو ببینیم.

آدم وقتی به شرکتهایی که میخوان بصورت انحصاری برای Sony بازی بسازن فکر میکنه یا بازیهای ایندی و تعریف و تمجید سازندگان و مقایسه های سایتهای معتبر که تقریبا اکثرشون رای به برتری کامل سخت افزاری و خوش ساخت بودن بازیها روی این کنسول دادن مگه زده به سرش که بخاطر وفاداری به مایکروسافت یه نسل خودشو عذاب بده.اگه مایکرو همچین ویژگیهایی داشت مطمئنم عده ای از فنهای کنسولهای دیگه به سمتش توی نسل جدید گرایش پیدا میکردن.PS3 نسل قبل اگه هیچی نداشت لاقل انقدر بازیه انحصاری برای طرفداراش رو کرد که همه مارو تا چند سال راحت باهاش سرگرم کنه و فن هاش غصه چیزی رو از قحطی بازی نخورن.فقط یه نگا به این اواخر نسل بندازین متوجه میشین که کدوم طرف توی کف بازیهای انحصاری توپ طرف مقابل خورده.دارندگان PS3 یا دارندگان X360.

حتی از لحاظ قیمتی هم با اینکه PS4 قویتر و بازیهاش خوش ساختتره 100$ ارزونتر پای مشتری در میاد.دیگه یه کنسول چی باید داشته باشه که خریدارانشو راضی کنه. من که هیچ وقت از سونی و سیاستهاش بدم نیومده و خدارو شکر اکثر برنامه هاش در جهت خوشحال کردن طرفداراشه و مهمتر از اون با این اصل حتی داره نظر مثبت فن های دیگر کنسولها رو هم بسمت خودش میکشونه.حالا این وسط یه عده ای میگن که مرغ 1پا داره"باشه ما به نظر دوستان احترام میزاریم و میگیم که مرغ اصلا پا نداره.هیچ کس نمیتونه به زور یه نفرو به چیزی علاقمند کنه و شما هم کاملا آزادین که کنسول آیندتونو خودتون انتخاب کنید
ولی باور کنید هر کس این نسل PS4 نگیره 10 سال خودشو تحقیر کرده:d
 
خب شما بگین اصلا اونا چین ؟! من واقعا نمیدونم این 15 تا پروسسور چیه ، کارشون چیه ؟ یا Data Move Engine چیه ؟ اینطوری که شما میگید 15 تا پروسسور انگار مثلا 15 تا CPU و GPU داره ! الان اگه از من میپرسی تا وقتی که خودشون هیچ مانوری روی اینا ندادن با اینکه میبینن الان چقدر اوضاع به ضررشونه و چپ راست دارن میخورن ، جوابم اینه که با توجه به توضیحات مختصر و در حاشیه ای که در مورد اینا دادن ، من فکر نمیکنم کار خاصی در زمینه ی گرافیک بازیها انجام بده . بیشتر فکر میکنم مربوط به multi Tasking و ... میشه . .
بعد از 600 صفحه توضیح تو تاپیکهای مختلف میگی هنوز ندونستی چیه ؟!
15 special processors برای فیزیک و گرافیک و قسمیش برای صدا در نظر گرقته شده که حتی خود صدا وقتی دوش اینها می افته خودش باعث میشه تا اونجا که میدونم 10 درصد از قدرت CPU ازاد بمونه .

در مورد Data Move Engine یه ترجمه در از دهن خود جوات یرلی که مصاحبش را مهدی گذاشت :
DF: ایکس باکس وان Data Move Engine داره ، پردازنده اختصاصی جدا برای صدا و چیزهای دیگه داره که باید منابع پردازنده رو آزاد بزارن. آیا ما شاهد دیدن وضعیتی تقریبا معکوس 360/PS3 هستیم یعنی در این زمان سونی منابع کمتری روی CPU ولی در عوض قدرت بیشتری روی GPU داره؟

CY:
Move Engine ایکس باکس وان ثابت کرده که میتونه برای ما با شتاب دادن به جریان داده های تکسچر و بقیه چیزها بسیار مفید باشه.اما اینکه چقدر خوبه و در مقایسه با قابلیت موتورهای محاسبه PS4 باید منتظر بود تا ببینیم و به احتمال زیاد بستگی به نوع خاصی از بازیهایی که شما میخواین بسازین داره.
چیزی که داره میگه بسیار مفیده .

خب حالا برای من جالبه چرا میخوای اینها را در مرحله هیچ قرار بدی ؟! و بگی تاثیر انچنانی نداره ؟ خب تو خودت میتونی قسمی از گرافیک بسیار خوبی که مثلا FORZA و RYSE داره تاثیرش را همین چیزها بزاری ! به نظر نمیشه ؟!

داریم از اول میگیم چون دوکیتها و درایورهای نهایی X1 دست خیلی بازی سازها نبوده نتونستن از کنسول بهره وری کنند و مشکلات سر راهشون بوده . بعد میگی ما حقیقت را قبول کنیم در حال اینکه شما همین نسل اولش میتونستید حقیقت را قلول کنید ؟! شما دارید تمام مشکلات عم از مشکلات درایور و دکیت ها و و پردازنده های اضافه را در مرحله هیچ قرار میدید بعد انتظار دارید بتونیم بحث را خیلی خوش و عادی جلو ببریم !
من از الان میگم بهتره صبر پیشه کنی وگرنه خودتون سوژه میشید نه ما !
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or