عمرا اگه اجرا شه !
تازه اگر هم بخواد اجرا شه رزیدنت ایول 4 با اون گرافیکی که من ازش دیدم حداقل یه کارت 6800 میخواد !!!
دوست من چیزی از شبیه سازی نمی دانی بی خودی سخن نگو ! اتفاقا" شبیه سازی پلی استیشن 2 خیلی کم به کارت گرافیکی بستگی دارد بلکه بیشتر به یک پردازشگر قوی نیازمند است.
---------------------------------------------------------------------------------
دوستان با این تفاسیر بازی های دوبعدی را می توانم بگویم که تقریبا" همه اش را اجرا خواهد کرد حتی بعضی ها را بیشتر از فریم ریت 50 یا 60 تا. در منوها هم به 80 فریم رسیده است !
در مورد بازی فاینال فانتزی 10 هم بگویم در جاهایی که 1000 ppf (primitives per second) داریم سرعت به 50 fps رسیده است. در سایر جاها که 3000 ppf داریم به 20 فریم می رسد.
تازه تیم برنامه نویسی گفته که "" a bit optimization "" یعنی یک خورده بهینه سازی انجام دادند. یعنی با یک خورده بهینه سازی کدها این همه سرعت افزایش پیدا کرده دیگر چه برسد که بقیه کدها را تغییر دهند !!
من با آقای refraction - مدیر تیم برنامه نویسی - صحبت کردم. ایشان گفتند که همگی این تست ها تحت شرایط Vurec گرفته شده است. تازه یک چیز جالب از این به بعد آنهایی که پردازشگرهایی مثل Athlon xp هم دارند می توانند از حالت Vurec استفاده کنند. یعنی چی ؟؟ همان طور که قبلا" می دانستیم تنها آنهایی که پردازشگرهای پشتیبانی کننده از sse2 داشتند مثل آنهایی که پنتیوم 4 دارند می توانستند از حالت vurec استفاده کنند. اما هم اکنون سایر افراد هم می توانند استفاده کنند چون تیم برنامه نویسی بعضی از دستورات را برای آتلون ایکس پی شبیه سازی کرده است.
پس از آن که آقای linuzapp که مدیر کل تیم بود به دلیل مشکلات شخصی از تیم خداحافظی کرد تقریبا" تمام امیدها به یاس تبدیل شده بود اما چندی پیش آقای zerofrog که به وی لقب ""Recompiler man"" داده بودند به تیم ملحق شد. با افزوده شدن وی به تیم دیگر براحتی تیم برنامه نویسی در حال تبدیل دستورات کدها از حالت interpreter بهcompiler است و حتی از اسمبلی هم استفاده کرده اند و به همین خاطر یک دفعه این قدر سرعت زیاد شده است. تمامی آن عکس ها را هم که می بینید در حالت شیدر 2.0 گرفته شده است. حتی اگر شیدرها را خاموش کنیم سرعت بازهم افزایش می یابد !!
-------------------------------------------------------------------------------
پلی استیشن 2 هیچی نداره !! هیچی !! فقط مولتی پروسسور است.
حالا می دانید اینها چه جوری این کار را کردند ؟ اینها از خاصیت multi threading استفاده کردند. پیشنهاد آنها داشتن یک پردازشگر با خاصیت multi threading یا dual core است.
دور dual core مثل amd 64 x2 را خط بکشید. من زیاد در پردازشگرها حرفه ای نیستم. در مورد multi threading تا آنجا که می دانم پردازشگر تک هسته ای است اما به طور مجازی طوری وانمود می کند که دو هسته ای عمل می کند.
الان پردازشگر من پنتیوم 4 - 1700 است. الان می خواهم یک پردازشگر پنتیوم 4 با خاصیت multi threading بگیرم. دوستان مدل های این جور پردازشگرها را می دانند ما را راهنمایی کنند.
-------------------------------------------------------------------------------
خواهشن یکم مطالب رو درست بخونید کسی نگفت که این برنامه می تونه بازی ها رو کامل اجرا کنه. این نسخه 0.9 هم که هنوز عرضه نشده تونستن یسری بازی ها رو با مشکلات باهاش اجرا کنن نه کامل. فعلا فکر بازی کردن بازی های PS2 با این برنامه رو از سر بیرون کنید. قصد جناب sakamoto هم از زدن این تاپیک اعلام خبر موفقیت این تیم برای ایجاد تحول در این برنامه و افرایش چشم گیر فریم ریت در بازی ها بوده است نه اینکه با این برنامه از این به بعد می تونید بازی ها رو اجرا و بازی کنید.
حرف شما نسبتا" صحیح است.
البته باید بگویم که بازی های دو بعدی مثل Disgaera و Phantom brave و Capcom vs snk و Capcom fighting jams و Street fighter ex3 و metal slug و king of fighters : neo wave و چند ده بازی دو بعدی و تعداد کمتر از آن سه بعدی دیگر بطور کامل قابل اجرا خواهند بود.( در صورت داشتن یک سیستم سریع با پشتیبانی از multi threading و یا dual core ) !!!
ضمنا" صدای بعضی از بازی ها هم کاملا" به گوش می رسد و بصورت perfect اجرا می شود.
همچنین از پلاگین جدید گرافیکی با پشتیبانی از شیدرهای 3 هم استفاده خواهد شد ( قابل توجه آنهایی که جیفورس 6200 و به بالا دارند ).
--------------------------------------------------------------------------------
دوستان شاید شما یکی دو سال هست که برنامه این شبیه ساز را پیگیری می کنید اما من از همان 6 سال پیش یا درست تر پنج و نیم و خورده ای !! سال پیش پیگیر بودم.
این پیشرفت آنقدر زیاد هست که انگار اون 5 سال دیگر باد هوا بوده است !!
چه جوری برایتان مثال بزنم تا درک کنید. فرض کنید که شما در پنج سال 2 قدم راه رفته اید و بعد در عرض یک ماه یک دفعه 10 قدم راه رفته اید !!
این خبر ان قدر شگفت آور بود که حتی بدبین ترین افراد هم عاجز مانده اند !
تازه هنوز یک ماه دیگر بازهم می خواهند کدها را بهینه سازی کنند.
هیچ شبیه سازی این قدر طولانی نشده بود ! تنها شبیه سازهایی که این قدر طولانی شده بودند یکی دوتا آن هم برای sega saturn بودند که آنها هم فرجام خوشی نداشتند و نویسندگان آنها را رها کرده بودند ! اما بسیار جالب است که تیم شبیه سازی pcsx2 پس از این همه سال از هم نپاشید و وقتی که مدیر گروه برنامه نویسی تیم را رها کرد ( 9 ماه پیش) تیم به کارش ادامه داد و ناممکن را ممکن ساخت ! جالب است بدانید که بعضی از شرکتهای بازی سازی برای پلی استیشن 2 بازیهای خود را ابتدا با این برنامه تست می کنند !!! این را یکی از برنامه نویسان تیم pcsx2 گفته است.
-----------------------------------------------------------------------------
لینک لیست سازگاری یا compatibility list قبلا" در تاپیک دیگری برایتان پست کرده ام. این لیست به زودی دگرگون خواهد شد. صبر کنید یکی دو هفته دیگر نسخه جدید لیست را دانلود کنید.
----------------------------------------------------------------------------
ولی هیف فکر نکنم اصلا بشه فکر بازی کردن بازی های پی اس تیری رو کرد
هیچ چیزی ناممکن نیست.....
مشکل آن هم با یک dual core یا triple core حل می شود !!