343Industries : در Halo 5 عالی تر خواهیم بود

Techman

کاربر سایت
Jan 12, 2010
448
Halo-4311.jpg

343 Industries: در Halo 5 عالی تر خواهیم بود

با این که چند وقتی نیست که از انتشار Halo 4 در ماه نوامبر می گذرد، اما استودیوی 343 Industries در حال حاضر به دنبال راه هایی است که بتواند با آنها این عنوان سابق Bungie را در نسخه پنجم آن بیش از پیش ارتقا ببخشد. به همین سبب مدیر این استودیو آقای Frank O’Connor به بیان دیدگاهش و اقدامات جاه طلبانه ای که برای آینده در نظر دارد، پرداخته است.

براساس پستی که O’Connor بر روی بلاگ Halo Waypoint قرار داد، اعلام کرد که این تیم در حال بررسی و جستجوی هر چه بیشتر برای یافتن زمینه های تازه و همچنین شناسایی مناطقی است که در آینده می توانند به پیشرفت این عنوان کمک بسزایی کنند.

O’Connor در اینباره گفت:
" Halo 4 بهترین و سریعترین فروش را در بین سری بازی های Halo را داشته است. این عنوان تحسین منتقدان را برانگیخت. این بازی موفق به کسب جوایز بسیاری شد، از جایزه بهترین گرافیک در مراسم VGA گرفته تا عنوان برترین بازی سال در Inside Gaming Awards. ما موتور این بازی را تغییر دادیم. ما این جهان را گسترش دادیم و روش های نوآورانه ای را در زمینه های بازگو کردن داستان، فناوری و حتی بازاریابی بنا نهاده ایم."

" با این که در مقایسه با تصوراتمان این یک عنوان بی عیب و نقص نبود، ولی از لحاظ اکثر معیارهایی که داشتیم این یک موفقیت قابل توجه محسوب می گردد. بنابراین می دانیم که خیلی کارها در آینده بایستی بکنیم، ومی دانیم که باید خیلی چیزها را یاد بگیریم، ولی با توجه به قابلیت ها ، کارهای گروهی، تکنولوژی و تجربه ای که داریم مطمئنیم که در آینده خیلی بهتر خواهیم بود. "

O’Connor در رابطه با Halo 5 و قطعیت عرضه آن بر روی کنسول نسل بعد مایکروسافت افزود:
" هزاران مورد است که ما امیدواریم در آینده بتوانیم آنها را بهتر و عالی تر کنیم. مورادی که در آخرین عنوانمان نتوانستیم آنها را عملی کنیم. اعم از مشکلاتی که در بازی رخ می داد، ساخت مواردی که از آنها راضی نبودیم، مشکلات بسته الحاقی و همچنین خرابی های بخش ارتباطات بازی. اما مورادی نیز هستند که در خلق آنها به طرز حیرت آوری موفق ظاهر شدیم، همچون ایجاد یک تیم در بین استودیو های رقابتی AAA و برتری یافتن نسبت به آنها، جمع آوری مجموعه ای از استعداد ها و روحیاتی که حقیقتا در این نسل و همچنین نسل آینده سخت افزار ها فوق العاده هستند. ساخت یک موتور فوق العاده که البته ساخت آن واقعا نیاز بود و همچنین جمع آوری دانش برترین سیستم ها، انسان ها، کدها و مخاطبانی که در آینده نیز همراه و وفادار به ما خواهند بود. "





منبع
 
آخرین ویرایش:

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
بعضی ها یجوری حرف میزنند ادم فکر میکنه بازیسازی خیلی راحته چون اگه یه سازنده شاهکار بسازه و بدن دسته یه بازی ساز دیگه میتونه با همون فرمول شاهکار بسازه ! لابد فردا اگه بازیه HL3 را بدن دسته یه بازیساز دیگه با همون فرمول والو موفق میشه ؟! لول !

دیدیم این نسل COD ها چه بلایی سرشون اومد ! یا دیدیم نینجا گایدن 3 چه افتضاحی به بار اورد ! دیدیم بازیه FEAR به چه حاله روزی افتاد و...............

الان شما 343 را با استادیوهای اورجینال خالق خود IP میتونید مقایسه کنید همون GG که KZ2 را ساخت خودش تو شماره 3 بازری میانگین بازیش شد 84 ! یا کرایتک که کرایسیس 1 را با میانگین 90 و 91 تحویل داد شماره 2 بازی شد میانگینش 84 .

الان هیلو 4 با تغییر سازندش شده این ! اونم یه بازی در حد نام هیلو که خیلی بزرگتر از بازیهای نام برده شده هست ! ولی با فرقه اینکه مورد ستایش سایتهای خیلی معتبر شد و جایزه هم گرفت ! از خیلی سایتها (که امسال از لحاظ بازیهای شوتر فوق العاده بود ) کلی جایزه بهترین شوتر را گرفته ! الان میتونید قشنگ کار 343 را انالیز کنید !
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,101
Halo 5 با دو سه تا مُد کاملا جدید + یک مُد که شبیه بازیهای MMO میتونید اسپارتان خودتون رو بسازید، تو محیط گشت بزنید، quest بگیرید و با دیگران انجام بدید خواهد بود. دقت کنید گفتم MMO، یعنی فراتر از بوردرلندز و اینا.
you heard it here first :D
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
من کاری به موضوع اصلی تاپیک ندارم اما یه چیزی رو میگم که اطلاعات عمومی دوستان اضافه بشه.

استدیوی Ready at Dawn عنوان God of War رو که سانتامونیکا میساخت رو تحویل گرفت و 2 تا بازی بسیار عالی با متای 91 و 88 تحویل داد و با هر کدوم از این عناوین علاوه بر ارائه ی داستان و گیم پلی عالی گذشته مرز های گرافیک اون کنسول رو هم یک قدم به جلو برد.

یا مثلا آنچارتد ویتا که توسط استدیوی Sony Bend ساخته شد و میانگین 80 هم گرفت و همینطور که میبینید آشغال و مزخرف نشد.

همینطور که میبینید ادامه دادن یک فرمول موفق بدون اینکه تغییری درش ایجاد کنید اونقدرا هم کار غیر ممکنی نیست. اونایی که میبینید گند زدن دلیلش این بوده که اومدن تغییر ناگهانی و احمقانه ای ایجاد کردن که مغز خوردن زمین.
اینکه در کنار المان های زیبا یه سری المان جدید معرفی کنید که در همون اندازه جذاب باشه و اینکه بتونید المان های قبلی رو ارتقا بدید خیلی خیلی کار سختیه که 343 این به درستی این کار رو انجام داد به نظرم خودمم توی این نسل fps بهتر از halo 4 نداریم حتی روی pc که زادگاهشه..... اما در مورد تغییر dmc کلی تغییر داشته اما بازم نمراتش خیلی خوب شده نمونه های مثل: اینم زیاده مهم اینه که سازنده کارش رو بلد باشه هر چند به شخصه خودمم با تغییر ریشه ی بازی ها به شدت مخالفم
 

Captain America

I am become Death, The Destroyer of Worlds
کاربر سایت
Aug 13, 2010
7,101
نام
Jesus
343 کاری کوچیکی نکرد یه فرانچزر بزرگ با فن بیس عظیم و کلی موفقیت در گذشته از بانجی تحویل گرفته و تو اولین تجربه یه نسخه شماره دار منتشر کردن که هم ریسک بالایی داشت و هم اینکه ممکن بود هر اتفاق بدی بیفته اگه یه نسخه اسپین آف برای شروع میساختن کلا ریسک پذیری کمتری داشت چون به هر حال هر تغییری حساسیت بهش کم بود
درسته نسبت به نسخه های شماره دار چیز زیادی اضافه نکرد ولی همین هم حساسیت نسبت بهشون برده بود بالا همه میترسیدن که بازی خراب بشه یا اصالتش با تغییر سازنده از بانجی به 343 از دست بده
ولی خب تغییر محیط بازی و ساخت دشمنان جدید به همراه اسلحه و داستان جدید هم ریسک به حساب میاد و بخش Spartan Ops خودش یه بخش جدید بود که اضافه شده که با استقبال خوبی هم رو به رو شده و موشن کپچر و بخش صدا که عالی کار شده بود و درسته یه جالت ریبوت داره ولی به هرحال ادامه سه گانه به حساب میاد 343 هم اومد دل فن ها بدست بیاره و به نظرم کار درست را هم کرد و اتفاقا هم کاملا موفق بود هم از نظر فروش و هم از نظر تعداد افرادی که لایو بازی می کنند و گرفتن 17 تا جایزه (هم منتقد ها و هم بازی کنندگان لیستی که ممد گذاشته بلاگا را نمیدونم :D ) جوایز بسیاری که برای بخش گرافیک و بهترین شوتر گرفته و نامزدی 343 برای بهترین استودیو و نامزدی هیلو 4 تو اکثریت بخش ها تو VGA نشون میده که بازی از سطح بالایی برخوردار بوده
Halo 4 هم آغاز یه سه گانه جدید هست و به هرحال ریسک بالایی داره ساخت یه سه گانه جدید بعد یک سه گانه کاملا موفق و سطح بالا و کار 343 به نظر جای تحسین داره
در هرحال مشکلاتی هم داشته که اوکانر هم خودش گفته و هم میدونه و این مشکلات تو نسخه های بعدی حل میکنه البته هیچ چیزی بدون مشکل نیست قطعا ولی 343 با ساخت Halo 4 به نظرم قابلیت های بالاشون به نمایش گذاشتن و تو نسخه بعدی میشه انتظار بیشتری داشت
 

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
کافیه تو نام تاپیک یه کلمه HALO وجود داشته باشه تا دوباره 5-6 صفحه بحث شکست و گند زدن بیاد وسط

بابا بخدا ما که از زمان اومدن HALO4 حداقل روزی 2 ساعت داریم بازیش میکنیم میگیم بازی عالیه مشکلی باهاش نداریم ولی یه عده که تجربه دو سه ساعته هم باش نداشتن دم از افتضاح میزنن.حالا بماند که سر HALO3 و REACH هم همین بثات بود و اصلا کاری به متا و فروش و اینجور چیزا ندارن...وظیفه الهی دارن.

کلا خوشتون میاد تمام بازیها غیر از بازیهای مورد علاقتون رو بکوبین...وضع تمام سایت های گیم ایرانی شده همین
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
الآن دیگه کمتر کسی توی توانایی این استودیو شک داره.

من هنوز چیزی از نوآوری های این شرکت ندیدم! شما دیدی به منم نشون بده!:D

ماکان ام یه چیزی واسه خودش میگه !. 343i چیزی ارائه کرد بالاتر از استاندارد بانجی، بالاتر از هر FPS کنسولی این نسل.

پس چرا این ابر بازی که بالاتر از هر FPS و استانداردهای Bungie هست میانگین از بدترین Halo بانجی هم پایین تر بود؟ یا مثلا چجوری میشه که امتیازهای بهترین FPS نسل از یه مجموعه از FPS ها پایین تره؟ ولمون کن بابا فریدون! Halo 4 هیچ ایرادی نداشت. بر منکرش لعنت. اما هیچ چیز جدیدی هم نداشت. صرفا کپی پیست مکانیسم Bungie در یک مدیوم گرافیکی خوب بود.

البته من نمیگم 343 بده (چون عالیه) یا Halo 4 بده (چون خوب بود) یا Halo 5 قرار نیست شاهکار بشه (احتمالا بشه) اما اغراق در مورد Halo 4 ....
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
تو این نسل اینقدر فرمول های بازی سازی تغییر کرد و شاهکارهای بیشماری عرضه شد که سابقش تو صنعت بازی سازی بینظیر بوده ... آی پی های زیادی ساخته شده و دنباله هایی زیادی نیز عرضه شدن که کیفیت و شاخص های جدیدی به دنیای بازی سازی معرفی کردند. یکی از همین شرکت ها 343 بود که تونست از پس این مسئولیت عظیم بر بیاد . حتی شرکت هایی مثل Id Software و Valve با اون همه پیش زمینه و ادعا نتونستن جلوی پیشرفت های دیگران قد علم کنن و تقریبا خودشونو کنار کشیدن و نتونستن جلوی غول های این نسل چیزی برای عرضه تو چنته داشته باشن و تنها بهانه جویی کردن و عقب افتادگی خودشونو به پای ویندوز و سخت افزارهای کنسول ها ربط دادن .
آفرین به 343 که با این همه پیشرفت با قدرت میاد و اعلام میکنه باز هم جا برای کار بیشتر و بهبود کیفی کارای آیندشون هست.:x
 

GPSY

کاربر سایت
Dec 30, 2010
2,009
نام
اسماعیل
هيلو 4 چيز جالبي نداشت فقط از گرافيكش خوشم اومد ولي گيم پلي بازي از اول تا آخر بازي شده بود:مرحله آغاز ميشد چند نفر رو ميكشتي ميرفتي يه دكمه رو ميزدي بازم چند نفر ديگه و يه دكمه ديگه حالا مرحله تموم شد از مرحله 1 تا 8يعني آخر همينجوري بود حتي تو مرحله آخر بايد ميرفتي دو تا دكمه فشار بدي تا يه پل ايجاد بشه و...:d
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,917
نام
نـــــــویـــــــــد
هيلو 4 چيز جالبي نداشت فقط از گرافيكش خوشم اومد ولي گيم پلي بازي از اول تا آخر بازي شده بود:مرحله آغاز ميشد چند نفر رو ميكشتي ميرفتي يه دكمه رو ميزدي بازم چند نفر ديگه و يه دكمه ديگه حالا مرحله تموم شد از مرحله 1 تا 8يعني آخر همينجوري بود حتي تو مرحله آخر بايد ميرفتي دو تا دكمه فشار بدي تا يه پل ايجاد بشه و...:d

خُب اگه بخوای اینجوری به بازی نگاه کنی 99% بازی ها همینجوری هستن :d
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
خب هیلو 4 اومد و رفت و ضعف های کاملا مشخصی داشت ( حالا یه سری از دوستان به هر دلیلی هی بیان روش ماله بکشند ، چیزی عوض نمیشه)
امیدوارم سانده محترم یه حرف خودش عمل کنه و تو نسخه بعدی بازی بده بیرون که حداقل ، کشش داستانی و طراحی مراحل جذابی داشته باشه نه copy & paste و بتونه لذتی که هیلو 2 و 3 داشتند رو برگدونه .
در زمینه موتور بازی روی 360 کارشون واقعا خوب بود و لی تو بقیه زمینه ها عالی نبودند

---------- نوشته در 01:52 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:50 AM ارسال شده بود ----------

هيلو 4 چيز جالبي نداشت فقط از گرافيكش خوشم اومد ولي گيم پلي بازي از اول تا آخر بازي شده بود:مرحله آغاز ميشد چند نفر رو ميكشتي ميرفتي يه دكمه رو ميزدي بازم چند نفر ديگه و يه دكمه ديگه حالا مرحله تموم شد از مرحله 1 تا 8يعني آخر همينجوري بود حتي تو مرحله آخر بايد ميرفتي دو تا دكمه فشار بدي تا يه پل ايجاد بشه و...:d

دقیقا . ضعف طراحی
 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
من هنوز چیزی از نوآوری های این شرکت ندیدم! شما دیدی به منم نشون بده!:D

حالا منظورم نواوری نیست ولی در مورد چیزه جدید نداشتن باید عرض کنم مرحله 3 بازی Forerunner که وارد یه دنیا دیگه از هیلو با محیط دگرگون شده کلکسیونی از سلاح های جدید و همچنین چندتا دشمنهای جدید ! خب بگو مثلا سلاح ها بد طراحی شده بودند ؟ یا دشمنهاش بد بودند ؟ تو همین مرحله 343 خواسته بود یکم از ایده هاش را نشون بده و واقعا هم نشون داد از لحاظ طراحیه سلاح هیچی کم نداره ! از لحاظ طراحیه دشمنهای جدید هم فوق العاده بود . و همچنین نشون دادند که از لحاظ طراحیه محیط هم خیلی خیلی پیشرفته هستند ! و خیلی تخیلی تر از بانجی میتونند عمل کنند !
یکی از مراحل هم مرحله ربات سواری بود که باز یه چیزه جدید تو سریه هیلو بود ! که بازم فوق العاده طراحی شده بود مرحله ربات سواریش .

اینها را گفتم که نگی چیزه جدیدی نداشت ! ولی قرار هم نبود 343 تو این شماره بازی را دگرگون کنه ! چون خودشون هم گفته بودند سعی میکنند محتویات اصلیه هیلوهای قبلی را نگه میدارند .

پس چرا این ابر بازی که بالاتر از هر FPS و استانداردهای Bungie هست میانگین از بدترین Halo بانجی هم پایین تر بود؟

چون مثله همون هیلو ریچ که به گفته خود بانجی! بهترین ساخته خودشون هست ولی میانگینش پایینتر از تمام سریه هیلو های قبل بود ! پس یعنی بانجی خودش نتونسته بود استانداردهای خودش را نگه داره ؟! و با این حساب باید بگیم ضعیفترین هیلو بود ؟!
پس هیلو 4 هم همین قضیست همون اتفاق دوباره افتاده علتش هم دقیقا برمیگرده به گیری که منتقدها به هیلو ریچ داده بودند به این هم دادند ! یعنی نبود تغییرات محسوس تو بازی . الان میتونم چندتا سایت بیارم که ببینی گفتند هیلو 4 بهترین سینگل را ما بین همه هیلوها داره ولی امتازش را پایینتر دادند !
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
هيلو 4 چيز جالبي نداشت فقط از گرافيكش خوشم اومد ولي گيم پلي بازي از اول تا آخر بازي شده بود:مرحله آغاز ميشد چند نفر رو ميكشتي ميرفتي يه دكمه رو ميزدي بازم چند نفر ديگه و يه دكمه ديگه حالا مرحله تموم شد از مرحله 1 تا 8يعني آخر همينجوري بود حتي تو مرحله آخر بايد ميرفتي دو تا دكمه فشار بدي تا يه پل ايجاد بشه و...:d
This is Absolutely Bad Joke.
 

Red V

کاربر سایت
Sep 19, 2010
2,641
نام
وحيد
هيلو 4 چيز جالبي نداشت فقط از گرافيكش خوشم اومد ولي گيم پلي بازي از اول تا آخر بازي شده بود:مرحله آغاز ميشد چند نفر رو ميكشتي ميرفتي يه دكمه رو ميزدي بازم چند نفر ديگه و يه دكمه ديگه حالا مرحله تموم شد از مرحله 1 تا 8يعني آخر همينجوري بود حتي تو مرحله آخر بايد ميرفتي دو تا دكمه فشار بدي تا يه پل ايجاد بشه و...:d

خب اینجوری بخوای بگی دقیقا 87 درصد بازی های این نسل همین شکلی بودن !! :| کاری به نظرتون در رابطه با بد یا خوب بودن هیلو ندارم ولی اون یکی قسمت پستتون دیگه خیلی .......
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
خب اینجوری بخوای بگی دقیقا 87 درصد بازی های این نسل همین شکلی بودن !! :| کاری به نظرتون در رابطه با بد یا خوب بودن هیلو ندارم ولی اون یکی قسمت پستتون دیگه خیلی .......

اون 87% ادعای فرانسل بودن و شاهکار بودن ندارند !!!!
 

GPSY

کاربر سایت
Dec 30, 2010
2,009
نام
اسماعیل
خب اینجوری بخوای بگی دقیقا 87 درصد بازی های این نسل همین شکلی بودن !! :| کاری به نظرتون در رابطه با بد یا خوب بودن هیلو ندارم ولی اون یکی قسمت پستتون دیگه خیلی .......

پس اون 13% چی شد؟:)) آخه این بازی لامصب داره لقلب بهترین fps نسل رو یدک میکشه=))کل سری بازی رو فقط بخاطر اسم بازی تموم کردم ولی به غیر از شماره 3 از هیچکدوم از شماره هاش خوشم نیومده به اینم میگید بازی آخه!;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر