25 بازی بزرگ سبک RPG در تمام دوران به انتخاب GameSpot

VahiD_ST

کاربر سایت
درود
وب سایت GameSpot لیستی از 25 بازی بزرگ سبک RPG در تاریخ را انتخاب کرد که به قول آنها اگر به سبک RPG علاقمند هستید تا قبل از مرگتان حتما آن ها را تجربه کنید

(این لیست چند نکته جالب دارد:
1. حضور پر رنگ Final Fantasy (چهار نسخه)
2. عدم حضور هیچ نسخه ای از The Witcher و Dragon Age و سری Souls و Neverwinter Nights و در مجموع RPGــهای کلاسیک
3. لیست بیش از حد ژاپنی پسند است)


1. Final Fantasy VI
2. Dragon Quest VIII
3. Chrono Trigger
4. Shining Force 2
5. Xenogears
6. Elder Scrolls V: Skyrim
7. Final Fantasy IV
8. Fallout 2
9. Final Fantasy Tactics
10. Earthbound
11. Ultima 7
12. Lunar: Silver Star Story Complete
13. Pokemon Red and Blue
14. Final Fantasy VII
15. Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars
16. Phantasy Star IV
17. World of Warcraft
18. Star Wars: Knights of the Old Republic (2003)
19. Diablo
20. Fire Emblem: Awakening
21. Mass Effect 2
22. Elder Scrolls III: Morrowind
23. Baldur's Gate II: Shadows of Amn
24. Secret of Mana
25. Disgaea Triple Play Collection



منبع
 
آخرین ویرایش:
واقعا حرف دلمو زدی:|
بنظر من chrono coss و ffx جز برترین rpg های تاریخ هستن

نزن این حرف رو این ها یه مشت چرت و پرت ژاپنی هستن که هیچ کس هم اسمی ازشون نشنیده و طرفداری ندارن بس که افتضاحن ....

اگه یکی به یه arpg یا wrpg گفته بود بالا چشت ابرو تا حالا به پنجاه صورت مختلف بن شده بود...
 
من (آریامکس) در بیانیه ای هم اکنون و به شدت این لیست رو رد میکنم :دی
چی میگن اینا
اصلا اعتبار نداره لازم هم نیست زورکی قبل مرگ تجربه کنید :دی
 
آخرین ویرایش:
FF X از لحاظ داشتن گرافیک بسیار خوب تو زمان خودش روی PS2، از لحاظ داشتن صداگذاری (دوبله) برای شخصیتها (اولین فاینال فانتزی دارای صداگذاری برای شخصیتها بود،اونم به بهترین شکل تو زمان خودش) خوب بود ولی گیم پلیش نکات منفی ای داشت (سیستم کسل کننده و وقت گیر لول آپ شخصیتها، مینی گیم مسابقات بلیتزبال و پایینتر بودن سطح کلی گیم پلی نسبت به شماره های قبلی) داستان بازیش هم باید بگم خوب بود ولی نه در حد قبلیا. قطعه پیانوی To Zanarkand ـشم که لازم نیست بگم فراموش نشدنیه.
تاکید میکنم بازی خوبی بود ولی سه تا فاینال فانتزی موجود توی این لیست تحت هر شرایطی که حساب کنید ازش بهترن. نظرات منتقدین رو هم چک کنید میبینید همینطوره.
 
FF X از لحاظ داشتن گرافیک بسیار خوب تو زمان خودش روی PS2، از لحاظ داشتن صداگذاری برای شخصیتها (اولین فاینال فانتزی دارای صدا گذاری برای شخصیتها بود،اونم به بهترین شکل تو زمان خودش) خوب بود ولی گیم پلیش نکات منفی ای داشت (سیستم کسل کننده و وقت گیر لول آپ شخصیتها، مینی گیم مسابقات بلیتزبال و پایینتر بودن سطح کلی گیم پلی نسبت به شماره های قبلی) داستان بازیش هم باید بگم خوب بود ولی نه در حد قبلیا. قطعه پیانوی To Zanarkand ـشم که لازم نیست بگم فراموش نشدنیه.
تاکید میکنم بازی خوبی بود ولی سه تا فاینال فانتزی موجود توی این لیست تحت هر شرایطی که حساب کنید ازش بهترن. نظرات منتقدین رو هم چک کنید میبینید همینطوره.

فکر کنم دیگه اینجا رو نتونم باهات موافق باشم ... گیم پلی کاملا پیشرفت کرده و تکامل یافته نسخه های قبل بود ... تو مثلا مقایسه اش کن با پارتی و ابلیتی های کارکتر ها تو vii کاملا یه سر و گردن سرتره و صد االیته بایدم اینطور باشه ...
داستان هم خوب بود نه در حد قبلیا نشد حرف ... مثلا ایراداتش چی بود .. کم و کاستی ها ... موضوعات کلیشه ای .. داستان یا ایراد داره یا نه ... چون تا ضعف واضحی در داستان وجود نداشته باشه .. اینکه چه داستانی بهتره مبنای سلیقه ای به خودش میگیره ...
سیستم کرفتش که از بهترین هاست .. رسما خودش یه مینی گیم خدای جذابیت و سرگرمی بود ... و به شدت ضد حال زن و اعصاب خورد کن ... من واقعا ایرادی نمیبینم بهش ... به نظرم 10 بهترین سیستم ارتقا رو تو کل سری داشت .... اگه ایرادی بود به اون قسمت اپگرید سلاح بود که بگی نگی تاثیر چندانی نداشت تو بازی ...

من چهار و شش رو هنوز بازی نکردم ... ولی نظرات منتقد ها و فن ها رو که خوندم حداقل در مورد ۴ نمیشه قاطعانه گفت بهتر از ۱۰ ه

من هر چی لیست از برتبه بندی های ff دیدم x یا اول بود یا دوم یا سوم ... وجود حضرات یونا و auron و ریکو چان کفایت میکنه برای بهترین بودن ... اتفاقا همین امروز داشتم اندینگش رو میدیدم ....

بعدشم وقتی میگیم 10 کو ... منظورمون این نیست که جای اون سه تا باید باشه ...:-P
 
فکر کنم دیگه اینجا رو نتونم باهات موافق باشم ... گیم پلی کاملا پیشرفت کرده و تکامل یافته نسخه های قبل بود ... تو مثلا مقایسه اش کن با پارتی و ابلیتی های کارکتر ها تو vii کاملا یه سر و گردن سرتره و صد االیته بایدم اینطور باشه ...
داستان هم خوب بود نه در حد قبلیا نشد حرف ... مثلا ایراداتش چی بود .. کم و کاستی ها ... موضوعات کلیشه ای .. داستان یا ایراد داره یا نه ... چون تا ضعف واضحی در داستان وجود نداشته باشه .. اینکه چه داستانی بهتره مبنای سلیقه ای به خودش میگیره ...
سیستم کرفتش که از بهترین هاست .. رسما خودش یه مینی گیم خدای جذابیت و سرگرمی بود ... و به شدت ضد حال زن و اعصاب خورد کن ... من واقعا ایرادی نمیبینم بهش ... به نظرم 10 بهترین سیستم ارتقا رو تو کل سری داشت .... اگه ایرادی بود به اون قسمت اپگرید سلاح بود که بگی نگی تاثیر چندانی نداشت تو بازی ...

من چهار و شش رو هنوز بازی نکردم ... ولی نظرات منتقد ها و فن ها رو که خوندم حداقل در مورد ۴ نمیشه قاطعانه گفت بهتر از ۱۰ ه

من هر چی لیست از برتبه بندی های ff دیدم x یا اول بود یا دوم یا سوم ... وجود حضرات یونا و auron و ریکو چان کفایت میکنه برای بهترین بودن ... اتفاقا همین امروز داشتم اندینگش رو میدیدم ....

بعدشم وقتی میگیم 10 کو ... منظورمون این نیست که جای اون سه تا باید باشه ...:-P

حالا بگیم همه چی گیم پلی X هم خوب بود (که انصافا برای گفتن این باید فقط فن FF X بود نه سایر FF ها) سیستم لول آپش نافرم رو اعصاب بود. زیادم مپش به اندازه شماره های قبل گستردگی نداشت، به وضوح یادمه تو بازی کشتی (دریایی نه پرنده-البته با همون کشتی پرنده هم نمیشد زیاد کار خاصی کرد چون مثل فاینالهای پلی1 نمیتونستی بری تو فضای بین شهرها و مکانها بگردی) نبود. و اینکه تو پست قبل یادم رفت بگم، کلی کلاسهای خفن FF نظیر Dark Knight (که تو FF IV بود) تو این بازی غایب بودن یا آیتمهایی مثل Tent و... کلا بخوام همه کاستیهاش نسبت به شماره های قبل رو بگم سخن به درازا میکشه.

داستان مشکلش این بود زیاد درونمایه ی شماره های قبلا رو نداشت همینطور از لحاظ شخصیت پردازی تا جایی که نه سیمور جذبه لازم برای شخصیت منفی بودن رو داشت نه جشت
یونا و ریکو از لحاظ شخصیت پردازی تو اوت بودن همینطور خود تیدوس. تیدوس رو مقایسه کن با کلود، ترا، اسکوآل یا حتی زک فیر و وینسنت ولنتاین. دختراش شخصیت پردازی خاصی نداشتن ریکو کپی پیست سلفی از FF VIII بود:دی یونا هم تابلو معلوم بود عاشق تیدوسه:دی غیر از آرون بقیه شخصیتها ضعیف بودن به نظر من درست مثل 13 که دیگه از حدش گذرونده بود اون بازی. الحق و الانصاف از لحاظ شخصیت پردازی اصلا خوب نبود... 7 که خیلیا جوری میگن چرا FF X نیست که حق X رو خورده یه شخصیت جانبیش که خیلیام ممکن اصلا بود بازش نکنن یعنی وینسنت ولنتاین، همین آرون رو درسته قورت میداد چون سازنده ها کلی داستان و پیشینه براش ساخته بودن.
و اون جو داستانی ساده X رو نمیشه با یه سناریو قوی مثل FF VI یا FF VII مقایسه کرد. تنها بدبختی این بود که یه موجودی به اسم Sin هی حمله میکنه به اسپیرا یه چیزی در حد سریال یوزاسریف:دی
اندینگ هم که انقدر اندینگ بهتر تو فاینال داریم... شماره 7-8-9 کرایسیس کور و...
حالا شانس بد من، نمیدونم این بازی دقیقا چی داره صد بار برای کنسولای مختلف اومده ولی 12 نه مثلا.
در مورد 4 گفتی نظر منتقدین این بازی سالها پیش برای کنسول سوپر نینتندو اومده وقتی منتقدا به بهترین بازیها هم نمره بالا در حد الان نمیدادن. اگه بخوای عیار واقعیش رو محک بزنی باید نمره های نسخه ریمیک سه بعدیش برای DS رو لحاظ کنی.
شماره شش هم فوق العاده ست و صد در صد ارزش ریمیک داره-حیف که مثل سایر فاینالهای قدیمی، بایستی حدالمقدور رو کنسول دستی بازی کردش.
 
آخرین ویرایش:
لیست خیلی هم ژاپنی پسند نیست ها:d

FF X واسه من که کلن مرجع مقایسه هست نیست توش.
شاهکار VALKYRIA CHRONICLES هم که نیست!
PERSONA رو هم که حساب نکردن.

نبود دراگون ایج (شماره اول) و بودن مس افکت رسمن لیست رو تعطیل کرده.

دیدن همچین لیست هایی باعث میشه ادم بفهمه بیشتر منتقد جماعت نمیتونه حرفشون همیشه سند باشه.
 
@dragonslayer
کاری به این ندارم که میگین Neverwinter Nights تاثیرگذار نبود اون هم عنوانی که از پیشکسوتان MMO هست. یا مثلا دارک سولز تاثیرگذار نبود؛ اون هم عنوانی که خودش تبدیل به سبک شده! صحبت من بیشتر سر همین Inquisition هست و همینم با کلی استخاره رو فال حافظ گرفتن جواب میدم! اون هم دلیلش فقط شما نیستی! خیلی‌ها گول افتخارات دست نیافتنی! این بازی رو خوردن! اما نکته جالبی که در پست‌های شما میبینم اینه که کلا فاقد نظری مستدل و بیشتر بر اساس اعداد و ارقام هست. یعنی از شما بپرسی نظرت در مورد فلان بازی چیه میگی نمراتش بالاست! اینجا بحث ما فنیه بعد شما هی فروش بازی رو به رخ میکشی! موفقیت و فروش بحثش با موارد فنی جداست. بذار یه چیزی رو همون اول کاری بگم ... وقتی بحث فنی و زیرلایه‌ای سر ژانر RPG هست حداقل برای من اون سیاهی‌لشکر دنیای گیمینگ که با AC و CoD پا به عرصه گداشتن اهمیتی نداره! چرا؟ چون که سنشون قد نمیده. من بگم Neverwinter Nights یعنی باید بریم سال 2002 اون موقع خود شما تو کلاس اول ابتدایی بودی! از طرف دیگه نظر نه اون منتقدی که اصلا مشخص نیست نظر خودش رو میگه یا تحت فشار یک عده قرار داره هم نباید مهم باشه. بلکه نظر کسی باید مهم باشه که روی بازی وقت گذاشته باشه و ساعت‌ها و شاید روزها(درمجموع ساعتیش) عمرش رو به پای اون بازی گذاشته. دقت کن من نمیگم یه فن بیس حرفش درسته؛ من میگم چون بازی را از همه ابعاد تجربه کرده حرفش قابل قبول‌تره. دیگه آمار فلان بود و منتقدین فلان کردن و بازی بهترین تاریخ بشریت هست جزو اصول حرفه‌ای یک بحث ریشه‌دارنیست! بگذریم ...

شما که از ایکویزیشن برای خودتون بت درست کردید بهتره به این سوالات جواب یدید!

بخش اعظمی از بازی رو صرف پیذا کردن Shardها می‌کنیم. آخرش هم یه سری آیتم دستمون میرسه که دیگه تا اون موقع ارزشش رو از دست داده. یکی اشکالات اصلی بازی سیستم loot بازی هست. یعنی فلان boss حتما آیتم‌هایی که دراپ میکنه مخصوص لول 15 هست. یعنی حتی شما زرنگ هم باشی و با لول پایین بری بزنیش باز باید منتظر بشی 15 بشی تا ازش استفاده کنی. متاسافانه این بازی اصلا سیستم لوت هوشمند نداره.
بعدش میای همه اژدهایان رو میکشی و آخرش آیتم‌هاش رو میگیری ... که چی؟ کیو دیگه میخوای باهاش بزنی؟ وقتی بعد زدن قوی‌ترین باس بازی اسلحه‌ها و آیتم‌هایی که میده به درد نمیخوره اصلا چرا و چه انگیزه‌ای هست برای زدنش؟ ویچر با اون عظمتش NG+ داد این که نصف اون هم نیست!
بازی اومده در اقدامی عجیب و غریب Heal رو از بازی حذف کرده! با این جواب‌های سطح پایین مثل "بازی خواستن اکشنش بیشتر بشه" یا مثلا "پوشن کار اونو انحام میده" و امثالهم از این فاجعه دفاع نکنین که اوضاع خراب‌تر از این حرفهاست. Heal از مکانیزم‌های اصلی نقش‌آفرینی هست! اصلا ما تو این سبک شخصی به اسم Healer داریم. Healer چند تا کار اساسی داره.1- پرکردن سلامتی بقیه که خودش انواع اقسام داره. 1- یک نفر رو Heal کنه 2- گروه رو با هم Heal کنه 3- Over Time Healing بکنه. 4- Shield بندازه و ... دومین کارش Dispell کردن هست. یعنی میاد هر شر چی Debuff هست رو از بین میبره که خودش مکانیزم پیچیده و خفنی داره. اولش باید Type اون Debuff مشخص بشه و بعدش بسته به اون Dispell بشه. این کمبود زمانی پررنگ‌تر میشه که بعد سال‌ها حالت مولتی‌پلیر هم به بازی اضافه کرده بودن!
بازی از نظر داستانی مهاطب رو به نقاط اوج داستان میبره ولی همون جا ولش میکنه و با کله میزنتش زمین. موقعی کریفیوس و اژدهاش وارد داستان میشن و اژدهاش اوایل یک آرچدیمن معرفی میشه یک حس عجبی به آدم دست میده. البته خواستگاه این حس مشخصه ... داستان خوب شماره 2 و شاهکار شماره اول. یعنی با اعتبار این 2 تا بازی هست که انتظاراتت از داستان بیشتر میشه. تیم نویسنده هم وظیفه داره پاسخ خوبی به این انتظارات و توقعات بده. بعدش که به اواخر بازی نزدیک میشیم و هویت اژدها اون هم به اون بدی مشخص میشه همه اون اننتظارات نابود میشه.
اون مکانیزم تکراری بستن ریفت ها و پیدا کردن کمپ‌ها به همراه ساید کوئست‌های بی‌محتوا هم به کنار ...
دیگه باگ‌هاش رو توضیح نمیدم چون باگ ممکنه تو خیلی از بازی‌ها بشه!

شما هر موقع توستی بدون استفاده از آمار و ازقام و متا و game of the year و ... توجیهشون کنی من مطمئنا خواهان خوندنش خواهم بود.
 
آخرین ویرایش:
@dragonslayer
کاری به این ندارم که میگین Neverwinter Nights تاثیرگذار نبود اون هم عنوانی که از پیشکسوتان MMO هست. یا مثلا دارک سولز تاثیرگذار نبود؛ اون هم عنوانی که خودش تبدیل به سبک شده! صحبت من بیشتر سر همین Inquisition هست و همینم با کلی استخاره رو فال حافظ گرفتن جواب میدم! اون هم دلیلش فقط شما نیستی! خیلی‌ها گول افتخارات دست نیافتنی! این بازی رو خوردن! اما نکته جالبی که در پست‌های شما میبینم اینه که کلا فاقد نظری مستدل و بیشتر بر اساس اعداد و ارقام هست. یعنی از شما بپرسی نظرت در مورد فلان بازی چیه میگی نمراتش بالاست! اینجا بحث ما فنیه بعد شما هی فروش بازی رو به رخ میکشی! موفقیت و فروش بحثش با موارد فنی جداست. بذار یه چیزی رو همون اول کاری بگم ... وقتی بحث فنی و زیرلایه‌ای سر ژانر RPG هست حداقل برای من اون سیاهی‌لشکر دنیای گیمینگ که با AC و CoD پا به عرصه گداشتن اهمیتی نداره! چرا؟ چون که سنشون قد نمیده. من بگم Neverwinter Nights یعنی باید بریم سال 2002 اون موقع خود شما تو کلاس اول ابتدایی بودی! از طرف دیگه نظر نه اون منتقدی که اصلا مشخص نیست نظر خودش رو میگه یا تحت فشار یک عده قرار داره هم نباید مهم باشه. بلکه نظر کسی باید مهم باشه که روی بازی وقت گذاشته باشه و ساعت‌ها و شاید روزها(درمجموع ساعتیش) عمرش رو به پای اون بازی گذاشته. دقت کن من نمیگم یه فن بیس حرفش درسته؛ من میگم چون بازی را از همه ابعاد تجربه کرده حرفش قابل قبول‌تره. دیگه آمار فلان بود و منتقدین فلان کردن و بازی بهترین تاریخ بشریت هست جزو اصول حرفه‌ای یک بحث ریشه‌دارنیست! بگذریم ...

شما که از ایکویزیشن برای خودتون بت درست کردید بهتره به این سوالات جواب یدید!

بخش اعظمی از بازی رو صرف پیذا کردن Shardها می‌کنیم. آخرش هم یه سری آیتم دستمون میرسه که دیگه تا اون موقع ارزشش رو از دست داده. یکی اشکالات اصلی بازی سیستم loot بازی هست. یعنی فلان boss حتما آیتم‌هایی که دراپ میکنه مخصوص لول 15 هست. یعنی حتی شما زرنگ هم باشی و با لول پایین بری بزنیش باز باید منتظر بشی 15 بشی تا ازش استفاده کنی. متاسافانه این بازی اصلا سیستم لوت هوشمند نداره.
بعدش میای همه اژدهایان رو میکشی و آخرش آیتم‌هاش رو میگیری ... که چی؟ کیو دیگه میخوای باهاش بزنی؟ وقتی بعد زدن قوی‌ترین باس بازی اسلحه‌ها و آیتم‌هایی که میده به درد نمیخوره اصلا چرا و چه انگیزه‌ای هست برای زدنش؟ ویچر با اون عظمتش NG+ داد این که نصف اون هم نیست!
بازی اومده در اقدامی عجیب و غریب Heal رو از بازی حذف کرده! با این جواب‌های سطح پایین مثل "بازی خواستن اکشنش بیشتر بشه" یا مثلا "پوشن کار اونو انحام میده" و امثالهم از این فاجعه دفاع نکنین که اوضاع خراب‌تر از این حرفهاست. Heal از مکانیزم‌های اصلی نقش‌آفرینی هست! اصلا ما تو این سبک شخصی به اسم Healer داریم. Healer چند تا کار اساسی داره.1- پرکردن سلامتی بقیه که خودش انواع اقسام داره. 1- یک نفر رو Heal کنه 2- گروه رو با هم Heal کنه 3- Over Time Healing بکنه. 4- Shield بندازه و ... دومین کارش Dispell کردن هست. یعنی میاد هر شر چی Debuff هست رو از بین میبره که خودش مکانیزم پیچیده و خفنی داره. اولش باید Type اون Debuff مشخص بشه و بعدش بسته به اون Dispell بشه. این کمبود زمانی پررنگ‌تر میشه که بعد سال‌ها حالت مولتی‌پلیر هم به بازی اضافه کرده بودن!
بازی از نظر داستانی مهاطب رو به نقاط اوج داستان میبره ولی همون جا ولش میکنه و با کله میزنتش زمین. موقعی کریفیوس و اژدهاش وارد داستان میشن و اژدهاش اوایل یک آرچدیمن معرفی میشه یک حس عجبی به آدم دست میده. البته خواستگاه این حس مشخصه ... داستان خوب شماره 2 و شاهکار شماره اول. یعنی با اعتبار این 2 تا بازی هست که انتظاراتت از داستان بیشتر میشه. تیم نویسنده هم وظیفه داره پاسخ خوبی به این انتظارات و توقعات بده. بعدش که به اواخر بازی نزدیک میشیم و هویت اژدها اون هم به اون بدی مشخص میشه همه اون اننتظارات نابود میشه.
اون مکانیزم تکراری بستن ریفت ها و پیدا کردن کمپ‌ها به همراه ساید کوئست‌های بی‌محتوا هم به کنار ...
دیگه باگ‌هاش رو توضیح نمیدم چون باگ ممکنه تو خیلی از بازی‌ها بشه!

شما هر موقع توستی بدون استفاده از آمار و ازقام و متا و game of the year و ... توجیهشون کنی من مطمئنا خواهان خوندنش خواهم بود.

اول در مورد neverwinter nights :
درسته ،من زمان عرضه ی این بازی 6-7 ساله بودم ولی این دلیلی نمیشه که بعد از این همه سال هم این بازی رو انجام نداده باشم . البته بیایید فرض رو بر این بزاریم که افرادی که در زمان عرضه ی این بازی ، این بازی رو انجام دادن و ساعت های زیادی از وقتشون رو صرف انجام این بازی و module هاش کردن ، درک بهتری از این بازی نسبت به من دارن . اما اکثر همون افراد هم چندان از این بازی یاد نمیکنن ، شما اگه تو forum های طرفداران بازی های rpg بری و بحث هایی رو که در مورد برترین wrpg های تاریخ میشه رو بخونی ، نسبتا کم اسم این بازی رو به چشت میخوره ،در حالیکه بازی های قدیمی تری مثل baldurs gate و یا planescape و یا حتی بازی خیلی قدیمی تری مثل ultima خیلی ازشون یاد میشه و نام برده میشن . اگر nwn اون قدری که شما میگی تاثیر گذار بود ، همون افرادی که زمان انتشارش بازیش کردن ، علاقه ی خیلی بیشتری بهش نشون میدادن .
در مورد dragon age : inquisition :
اولا ، کسی از این بازی بت نساخته . بت از بازی دیگه ای ساخته شده ، بازی که طرفداراش تا حد هنر متعالی بالا بردنش و مورد تقدس قرارش میدن ، به سازندش لقب استاد دادن و در کنار استاد اعظم میکامی (!) یکی از دو استاد بزرگ این صنعت میدوننش . البته ، احتمالا من اشتباه میکنم و اون بازی و سازندش واقعا مقدس هستن ! دلیل اشتباهاتم هم به احتمال زیاد اینه که اهل دل نیستم و عظمت تو نگاهم نیست !
دوما ، تا قبل از این پست شما که من نقل قول کردم ، کسی وارد بحث فنی در مورد dragon age: inquisition نشده بود و صرفا اومده بودن نظراتی مثل " این بازی با da : o توی یک لیگ قرار نداره " و یا " این بازی در شان da : o نبود " و ... رو بدون این که بتونن هیچ دلیل و یا استدلالی برای حرفشون بیارن،گفته بودن . بهترین جواب هم برای این گونه طرفدارنما ها همون امار و ارقام کوبندست ، بهترین جواب برای این افراد حقیقته ، حقیقتی که نمیشه کتمانش کرد .
سوما ، بهترین شاهکار ها هم توشون ایراد پیدا میشه و این طور نیست که بی ایراد باشن . به عنوان مثال TLOU به عنوان یکی از برترین و پر افتخار ترین بازی های تاریخ مگه فاقده ایراده ؟! مگه ایراد های زیادی توی قسمت هوش مصنوعی دشمنا نداره ؟! و یا مثلا همین WITCHER3 که با عرضه شدنش ، تاریخ بازی های نقش افرینی رو به دو قسمت فبل از W3 و بعد از WITCHER 3 تقسیم کرد ، مگه کم ایراد فنی داشت ؟! و یا همون DARK SOULS که این همه ستایشش میکنید ، کم ایراد فنی داره ؟!
به دلیلی یک سری ایراد ،ما نباید ارزش های یک بازی رو نادیده بگیریم . البته بعضی از ایراد هایی که شما ذکر کردی ، بیشتر شبیه ایراد بنی اسرائیلی میمونه تا ایراد واقعی !
مثلا شما به تاثیر کمِ پیدا کردن SHARD ها توی فرایند بازی اشاره کردی، واقعا این خیلی مسئله ی مهمیه ؟! الان مثلا توی UNCHARTED و یا کلا هر بازیه دیگه ای جمع اوری COLLECTIBLE ها چه تاثیر به خصوصی توی فرایند گیم پلی بازی میذاره ؟!
اون ایرادی هم که شما به سیستم LOOTING بازی گرفتی ، در واقع یک ایراد نیست و بلکه ابزاریه برای balance کردن گیم پلی بازی !
اون ایراد که چون دشمنی قوی تر از اژدهاها توی بازی وجود نداره ، پس گیمر تمایلی نداره برای شکست دادنشون ، هم ازون ایراداست ها !
یعنی شما فقط یک دشمن رو شکست میدید که loot ِش کنید ؟! یعنی توی سایربازی های offline پی در پی دشمن های جدید معرفی میشن ؟!
حذف شدن کلاس healer کمی بازی رو ساده تر کرد ، ولی با وجود معجون ها و سازوکار مخصوص به خودشون ، اسیب خاصی به گیم پلی بازی نرسیده . من خودم زمانی که da : i رو شروع کردم ، از حذف کلاس healer یکم تعجب کردم ولی در ادامه ی بازی اصلا نبودشو حس نکردم .
در مورد باگ هم ، da : i یکی از کم باگ ترین بازی های rpgیه . در این مورد ، خودتون این بازی رو با امثال tes و یا ds مقایسه کنید ، حرف من رو تصدیق میکنید .
در مورد داستان da : i قبلا هم گفتم ، داستان این بازی در مورد رشد و شکل گیری inquisition هستش و به خوبی هم وظیفش رو انجام میده . توی این بازی با companion هایی اشنا میشیم که هر کدوم گذشته و شخصیت مربوط به خودشون رو دارن و به بهترین شکل و در مسیر درستی شخصیت پردازی شدن . پروتاگونیست بازی فقط یک ماشین پذیرش ماموریت نیست و واقعا گیمر میتونه باهاش همزادپنداری کنه و همچنین هدفپروتاگونیست بازی برای ایفای نقشش کاملا منطقی و باور پذیره . quest بی ربط کم توی این بازی میبینیم و اکثر quest های بازی در جهت رشد inquisition و همچنین مقابله با افرادی که تهدیدی برای thedas هستن ، هست .
در کل ، به احتمال زیاد ، این بحث ها افرادی که نمیخوان قانع بشن رو قانع نمیکنه و شما باز هم از بازی ایراد های بنی اسرائیلی جدیدی پیدا میکنی و به بهانه تراشی ادامه میدی ، پس برای من بهتره به جای بحث کردن با شما ، به شما توصیه کنم که رجوع کنی به همون امار و ارقام کوبنده !
 
میگم این بازی های که بچه ها اعتراض دارن به نبودشون بیشتر اکشن RPG هستن مخصوصن بلود بورن ولی این لیست RPG هست ممکنه دلیلش این باشه؟؟؟؟
 
[MENTION=83017]dragonslayer[/MENTION]
همون طور که حدس میزدم صحبت‌های شما عاری از جواب قانع‌کننده بود. سوال‌های من رو هم که با سوال جواب دادین. نصف جواب‌هاتون هم بی ربط بود و نمیدونم چطوری تجربه یک بازی آرپی‌جی رو به یه شوتر مقایسه کردی! منطق بحث شما در نوع خودش بی نظیره ... اون از بحث آمارها و فروش و اینم از تکنیک جدیدتون! من میگم این اشکال دراگون ایج رو توضیح بده میگین آنچارتد هم اون طوری بود. میگم باگ داشت میگی فلانی هم باگ داشت. یکی از شما انتقاد کنه و بگه مثلا زود عصبانی میشی تو جوابش میگی فلانی هم عصبانی میشه؟ من خودم طرفدار دارک سولز هستم ولی در همون حد هم ایراداتش رو قبول دارم و مثل شما نیستم که بازی رو قاقد اشکال ببینم! شما با Inquisition حال کردی و ظاهرا هم بدجوری حال کردی! امیدوارم افسانه این بازی براتون به قوت خودش باقی بمونه در نهایت تبدیل به اسطوره بشه!
 
@dragonslayer
همون طور که حدس میزدم صحبت‌های شما عاری از جواب قانع‌کننده بود. سوال‌های من رو هم که با سوال جواب دادین. نصف جواب‌هاتون هم بی ربط بود و نمیدونم چطوری تجربه یک بازی آرپی‌جی رو به یه شوتر مقایسه کردی! منطق بحث شما در نوع خودش بی نظیره ... اون از بحث آمارها و فروش و اینم از تکنیک جدیدتون! من میگم این اشکال دراگون ایج رو توضیح بده میگین آنچارتد هم اون طوری بود. میگم باگ داشت میگی فلانی هم باگ داشت. یکی از شما انتقاد کنه و بگه مثلا زود عصبانی میشی تو جوابش میگی فلانی هم عصبانی میشه؟ من خودم طرفدار دارک سولز هستم ولی در همون حد هم ایراداتش رو قبول دارم و مثل شما نیستم که بازی رو قاقد اشکال ببینم! شما با Inquisition حال کردی و ظاهرا هم بدجوری حال کردی! امیدوارم افسانه این بازی براتون به قوت خودش باقی بمونه در نهایت تبدیل به اسطوره بشه!
پس انگار ایراد بنی اسرائیلی جدیدی پیدا نکردید ! ولی شگرد جدیدتون هم به همون اندازه جالبه ! آفرین به شما !
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or