Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
نه دیگه شما متوجه نشدی بعد فکر کردی من متوجه نشدم و این حرفارو میزنی :d یعنی خیلی هم باحالیا :d همیشه عصبی هستی و داری به همه چیز و همه کس هم گیر میدی :d

درباره اکشن شدن هم تو اینجا هم تو تاپیک VII زیاد حرف زده شد و بیخیال من اون پست رو برا کسایی نوشتم که میگفتن مخفی کاری تو بازی چیکار میکنه و جوری گیر میدادن که انگار به Waifuشون توهین شده :d

الکی دارین گیر میدین :d کپکام اصلا قابل مقایسه با SE نیست. کپکام زیاد گند زد ولی SE فقط و فقط با 13 و مخلفاتش گند زد. بعدشم کپکام شروع کرد RE مسخره کردن و حال بهم زن کردنش اما XV الان یه بازی معرکه شده حالا هرکی ندونه تریلر رو ندیده باشه حرفای شمارو بخونه فکر میکنه چه چیز داغونیه بازی :)) بازی هرچی بگین فوق العادست تا الان :d

_____________________________

محمد آفرین خسته نشو من که شروع کردم جواب دادن تو هم کمک کن XDDD

در ضمن توریاما خری بیش نیست مرتیکه فلان فلان شده :d

شما نمیتونی محترمانه تر صحبت کنی ... هی لقب و این جور چیزا به کسی نچسبونی ...

یکی از علت هایی هم که زیاد نمیام وارد بحث ها بشم .. همین ادبیات خیلی قشنگه دوستانه ...

..............

بازی خیلی خوبه .... مبارک همتون ... شما اگه jrpg باز بودی اینطوری شیرینی پخش نمیکردی ...

...............

فعلا این بحث ها مسخره و بس نتیجه است ... بازی باید بیاد نمراتش بیاد .. خودمون بازی کنیم ببینیم در چه سطحی بوده ....

البته اخرش هستن دوستانی که روی یه دنده میرن جلو و حتی از re 6 هم دفاع میکردن و میگفتن بهترین re بوده و کپکام باید مخاطب های جدید رو ببینه ...
...............

من همین الانم دارم ۱۳ رو بازی میکنم .. دیگه دارید افراطی با بازی برخورد میکنید ... بازی تنها ایرادی که داره ازادی عمل رو از گیمر گرفته .... بعد ۱۰ و ۱۲ با اون همه ازادی عمل و اپشن و امکانات .. بیان یه سیستم بزارن و بگن فقط باید تحت این سیستم بازی کنی و فقط یه شخصیت رو میتونی کنترل کنی و بقیه شخصیت ها سر خودشون معطل هستن .... من دقیقا یادمه توی ۱۲ یه اسپیر به اسم زودیاک بود اولین بار که باهاش جنگیدم ... ۵ تا شخصیت هام مردن با اخرین شخصیت تونستم میلی متری بکشمش ... تو ۱۳ همچین مبارزات نفس گیری رو نمیتونی تجربه کنی ... ولی بد تر از همه این بود که قبل از شروع مبارزه نمیتونی خودت رو اماده کنی ...

ولی واقعا حس یه jrpg و یه دنیای فانتزی بهت منتقل میکنه ... و المان های کاملی داره که وقتی میبینی میگی اره من دارم یه ff بازی میکنم .

البته درسته سیستم کرفتینگ بازی نسبت به شماره قبلی افت کرده بود .. ولی بازم خوب بود ... کسایی که ۱۰ رو بازی کردن میدونن سیستم کرفتینگ و ارتقا بازی خودش یه مینی گیم اعصاب خورد کن بود ...
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
شما نمیتونی محترمانه تر صحبت کنی ... هی لقب و این جور چیزا به کسی نچسبونی ...

یکی از علت هایی هم که زیاد نمیام وارد بحث ها بشم .. همین ادبیات خیلی قشنگه دوستانه ...

..............

بازی خیلی خوبه .... مبارک همتون ... شما اگه jrpg باز بودی اینطوری شیرینی پخش نمیکردی ...

...............

فعلا این بحث ها مسخره و بس نتیجه است ... بازی باید بیاد نمراتش بیاد .. خودمون بازی کنیم ببینیم در چه سطحی بوده ....

البته اخرش هستن دوستانی که روی یه دنده میرن جلو و حتی از re 6 هم دفاع میکردن و میگفتن بهترین re بوده و کپکام باید مخاطب های جدید رو ببینه ...
...............

من همین الانم دارم ۱۳ رو بازی میکنم .. دیگه دارید افراطی با بازی برخورد میکنید ... بازی تنها ایرادی که داره ازادی عمل رو از گیمر گرفته .... بعد ۱۰ و ۱۲ با اون همه ازادی عمل و اپشن و امکانات .. بیان یه سیستم بزارن و بگن فقط باید تحت این سیستم بازی کنی و فقط یه شخصیت رو میتونی کنترل کنی و بقیه شخصیت ها سر خودشون معطل هستن .... من دقیقا یادمه توی ۱۲ یه اسپیر به اسم زودیاک بود اولین بار که باهاش جنگیدم ... ۵ تا شخصیت هام مردن با اخرین شخصیت تونستم میلی متری بکشمش ... تو ۱۳ همچین مبارزات نفس گیری رو نمیتونی تجربه کنی ... ولی بد تر از همه این بود که قبل از شروع مبارزه نمیتونی خودت رو اماده کنی ...

ولی واقعا حس یه jrpg و یه دنیای فانتزی بهت منتقل میکنه ... و المان های کاملی داره که وقتی میبینی میگی اره من دارم یه ff بازی میکنم .

البته درسته سیستم کرفتینگ بازی نسبت به شماره قبلی افت کرده بود .. ولی بازم خوب بود ... کسایی که ۱۰ رو بازی کردن میدونن سیستم کرفتینگ و ارتقا بازی خودش یه مینی گیم اعصاب خورد کن بود ...

بله کاملا معلومه کی بلده حرف بزنه کی بلد نیست :d

کلا عصبی بودن از شما میریزه

بازم از سلاح " شماها JRPG باز نیستین و . . . " دارین استفاده میکنین؟ :)) بسه دیگه خیلی قدیمی شده این حرفا :)) باشه هرجور راحتی فکر کن :d

آخه نمراتش خوب/بد هم باشه بعد میاید میگید نه نمرات مهم نیستن مهم خود آدمه و من بدم اومده/ خوشم اومده یعنی آخرش هرچیزی هم بشه بازم شمایید که حرف خودتونو میزنید :d
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
بله کاملا معلومه کی بلده حرف بزنه کی بلد نیست :d

کلا عصبی بودن از شما میریزه

بازم از سلاح " شماها JRPG باز نیستین و . . . " دارین استفاده میکنین؟ :)) بسه دیگه خیلی قدیمی شده این حرفا :)) باشه هرجور راحتی فکر کن :d

آخه نمراتش خوب/بد هم باشه بعد میاید میگید نه نمرات مهم نیستن مهم خود آدمه و من بدم اومده/ خوشم اومده یعنی آخرش هرچیزی هم بشه بازم شمایید که حرف خودتونو میزنید :d

خوب حقیقته دیگه حقیقتم تلخه ... میخواید یه جوری ماست مالی و انکارش کنید :-):-*
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,973
نام
محمد
بابا ول کنید این بحث ها را.بالاخره میاد یا میترکه یا یهچیزی میشه که همه کف و خون قاطی کنند.فعلا رو لبه تیغه:d
 

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,274
به نظر من یه سری از این ایراداتی که داره به XV گرفته میشه بی پایه و اساسه . FF مدت زیادی هست که مسیرش تغییر پیدا کرده و با توجه به بزرگی اسمش و تاریخچه ای که داشته ، لازمه که خودش رو با زمان جلو ببره . این وسط یک سری چیزها هم تا حدی قربانی شدن مثل گیم پلی کلاسیک نوبتی . منتها چیزی که مهمه اینه که ببینیم سیستم جایگزین در چه حد و کیفیتی قرار داره . این که تا ببینیم گیم پلی اکشن تر شده بیایم بگیم نه دیگه به درد نمیخوره کوته فکریه . بازی میتونه اکشن تر و سریع تر بشه ولی همچنان در بطن خودش خصوصیات یک RPG خوب رو داشته باشه . درسته که دیگه نوبتی نیست ولی دلیل نمیشه که خوب از آب در نیاد . این دیگه به تیم Game Design بر میگرده . از اونجایی که بازخوردایی که از نسخه دمو ملت دادن تا الان اکثرا مثبت بوده ، پس میشه تا حدی از این جهت خیالا راحت باشه . من خودم از این دموی آخر زیاد خوشم نیومد . بخصوص اونجا که ناکت میره پشت ماشینگان اصلا با فضای FF جور نبود . ولی اگه فقط یه بخش کوچیک از بازی باشه ، فکر نکنم مشکلی پیش بیاد . منم هایپم رو برای این عنوان تا حدی پایین آوردم ولی مطمئنم در هر صورت از زباله دونیه XIII با اختلاف زیاد بهتر میشه :D یعنی من به هیچ وجه کسایی که از XIII دفاع میکنن رو درک نمیکنم :D نه Adventureیی توش داشت نه چالشی . به تاباتا هم اعتماد دارم چون قبلا سر Crisis Core خودش رو اثبات کرده ( بهترین عنوان PSP برام بود ) .
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان




پ.ن : هنوز بحث روی ریل تایم و نوبتیه :D نمی خوام دفاع یا جانبداری کنم ولی همون باید یه XIII دیگه بکنن توی پاچتون تا ببینید همه چیز گیم پلی نوبتی نیست :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,211
نام
ماکان




پ.ن : هنوز بحث روی ریل تایم و نوبتیه :D نمی خوام دفاع یا جانبداری کنم ولی همون باید یه XIII دیگه بکنن توی پاچتون تا ببینید همه چیز گیم پلی نوبتی نیست :D

خوب XIII تنها قسمت مثبتش همین گیم پلی نصفه و نیمه اش بود! وگرنه داستان و شخصیت و موسیقی و کارگردانی هنری و... که اصلا تو یه فاز دیگه ای میچرخید. XV تا الان غیر از شخصیت های جذابش هیچ نکته مثبت دیگه ای نداره. یعنی چیزی نمیگن که امیدوار کنه. نه از داستان، نه از شخصیت پردازی و.... اگه حداقل نوبتی بود میشد کنار امد باهاش.

کلا XV برای من اصلا امیدوار کننده نیست. برعکس روز به روز منفی تر میشه. تمرکز روی چیزهایی که ربطی به FF نداره و در عوض مانور دادن روی جزییات بی اهمیت. من اسمش رو حرکت به سمت اشتباه میزارم. فکر هم نمیکنم این همه تغییر و تحول به نفع بازی تموم بشه. البته شخصا قبل از هرچیزی داستان و شخصیت پردازی برام مهم باشه. اگه از این حیث خوب باشه از گیم پلی هم شکایت نمیکنم. یعنی کمتر غر میزنم!:D اما لامصب ها انقدر هیچی از داستان نمیگنن که ترسناک شده! میترسم یه آشغالی عین XIII باشه! داستان بی سر و ته که من آخرشم نفهمیدم این فال سی ها فازشون چی بود! مرض داشتن، نداشتن ....

در کل XV در عین اینکه خوب به نظر میرسه بده!:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
داستان بی سر و ته که من آخرشم نفهمیدم این فال سی ها فازشون چی بود! مرض داشتن، نداشتن .... ی
نکته : قصد دفاع از ۱۳ ندارم ...

ولی این مورد فاز fal'cie ها به کرات اشاره میکنه که بارز ترین نکاتش رو تو رویارویی با cid raines افشا میشه

. (The divinity responsible for creating both fal'cie and human ... (know only as the maker departed long ago, leaving the world to fall into ruin.to save it, the makar must return , but to call back the maker , millions of lives must be sacrificed..thus the sanctum fal'cie carfully nurture the people within their floating shell in preparation for this bloody tribute.

yet , unable to unmake that which themselves have made , the fal'cie have long sought suitable tools to carry out cocoons destruction. The pules l'cie , in short have been surreptitiously watched and protected so that they might gain the strenght necessary to complete their trrrible focus ...

علت اینکه هم fal'cie ها نصمیم به این اقدام گرفتن این بوده که انسان ها شروع میکنن به جنگیدن با هم و تعادل رو به هم میزنن ...

موارد زیادی هست که در مورد نقش fal'cie ها و برنامه شون توضیح میده

... تا اونجا که من فهمیدم و میدونم درسته که شاید plot داستان کلا از اساس سطحی و قطعا ضعیف تر از ff ها دیگه بود ولی به نظرم خط سیر و روایتش خوب و کامل و منطقی بود .

در مورد اینده سری هم که همون منتظر ریمیک بمونیم بهتره .همین که ادم بشینه حضرت سفیروث رو فول اچ دی تماشا کنه برای حض کردن و لذت بردن کفایت میکنه.
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,973
نام
محمد
ماشاءالله ماکان یه طوری از 13 حرف می زند که انگار قول ابر شاهکار بهش دادن و بعد اپیک فیل تحویل دادن.
13 را حتی ابر هیتر هاش هم می گن بهترین گیمپلی نوبتی کل سری را ارائه کرده. ماکان به نظرت زیادی نسبت به 13 هیت نمی ورزی؟ این جور که تو درباره 13 حرف می زنی، اگه کسی بخواهد به حرکات استناد کنه که فکر می کنه 13 فاجعه بوده!در حالی که درسته یه سری ایراد داشت ولی دیگه شورش را دارید در میارید. اون ایرادات هم کمابیش تو 13-2 برطرف شده بود.
یه جوری می گی فاجعه 13 انگار متاش 2 شده.
و در مورد xv :کلا شما انگار یه بت از x وVI و VII وIX ساختی، انتظار داری بقیه بازی های سری هم مثل همون ها باشه. در حالی که همین تغییرات هست که هم تعداد مخاطب را زیاد می کند و هم برای نسل جدید جذابه. همین 13،برای کسانی که ff را تو نسل 7 شروع کردن، یه شاهکاره.
شما هم که انگار واقعا بدت میاد از 13و 15،bravely default را اسکویر برا شما گذاشته. اصل ff به اون تم پس زمینش و حال و هواشه که هم 13 داشت و هم 15 داره.داستان xv را هم درسته یه سری تغییرات توش دادن. ولی کور قضیه همون ورسوس هست. پس برا چی نگرانی؟ :d
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,274
این چه جویه افتاده که XIII گیم پلیش خوب بود ؟ چیش خوب بود دقیقا ؟ بهترین گیم پلی نوبتی ؟ give me a break
گیم پلی XIII تلاشی بود برای ارتباط بین اکشن بودن و نوبتی بودن که در نهایت از هر جفتش جا موند . یک مکانیزم خیلی ساده شده که با کمترین حد تاکتیک و استراتژی عملا بازی رو به قدم زدن تو پارک تبدیل کرده بود . حتی سخت ترین دشمنان بازی هم با یک سری زمان بندی مناسب به راحتی از پا در میومدن .
در مورد اینده سری هم که همون منتظر ریمیک بمونیم بهتره .همین که ادم بشینه حضرت سفیروث رو فول اچ دی تماشا کنه برای حض کردن و لذت بردن کفایت میکنه.
الان گیم پلی VII Re نوبتی نیست اشکالی نداره؟:-/
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
این چه جویه افتاده که XIII گیم پلیش خوب بود ؟ چیش خوب بود دقیقا ؟ بهترین گیم پلی نوبتی ؟ give me a break
گیم پلی XIII تلاشی بود برای ارتباط بین اکشن بودن و نوبتی بودن که در نهایت از هر جفتش جا موند . یک مکانیزم خیلی ساده شده که با کمترین حد تاکتیک و استراتژی عملا بازی رو به قدم زدن تو پارک تبدیل کرده بود . حتی سخت ترین دشمنان بازی هم با یک سری زمان بندی مناسب به راحتی از پا در میومدن .

الان گیم پلی VII Re نوبتی نیست اشکالی نداره؟:-/

اینجاست که باید به حرف من برسید :d

شماها خیلیاتون (همه نه) اصلا نمیدونم درگیریتون با چیه؟ یه روز به یه چیز گیر میدین یه روز به یه چیز دیگه ولی جالبه تو پستای خودتون هم گیر میدین هم دارین ضدش رو میگین

از یه طرف میگین وای چرا این versus نیست versus مرد و کاشکی نومورا هنوز بود و . . . از طرفی میایین به اکشن بودنش گیر میدین. خب مگه versus اکشن نبود؟
:d
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,973
نام
محمد
:|
همین الان کلی مقاله دادن که گیمپلی 13 بهترین تو سری بود. از IGN بگیر که به خاطر گیمپلی می گه بازی اندر ریتد بود تا مقاله هایی که به خاطر گیمپلی بازی را تو رتبه 6-8 برترین ff تاریخ قرار دادن. اونم فقط به خاطر گیمپلی. گیمپلی یه سری ایراد داشت که اونم تو 13-2 برطرف شده بود. در ضمن اگه درست کاراکتر ها را ارتقا نمی دادی، فقط با خدا خدا میشد باس ها را رد کرد. حالا هر چه قدر هم که زمان بندیت خوب می بود.

- - -ویرایش - - -

بعد این چه جویه. الان 7R نوبتی نیست، ایرادش دقیقا چیه؟ اصلاً من نوب. واقعا ایرادش چیه؟ به بازی های دو نسل پیش سری وفادار نبوده؟!
به خدا فاکتور هایی که شما دارید یه ff خوب را باهاش می سنجید تو این زمان دیگه منسوخ شده.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
این چه جویه افتاده که XIII گیم پلیش خوب بود ؟ چیش خوب بود دقیقا ؟ بهترین گیم پلی نوبتی ؟ give me a breakگیم پلی XIII تلاشی بود برای ارتباط بین اکشن بودن و نوبتی بودن که در نهایت از هر جفتش جا موند . یک مکانیزم خیلی ساده شده که با کمترین حد تاکتیک و استراتژی عملا بازی رو به قدم زدن تو پارک تبدیل کرده بود . حتی سخت ترین دشمنان بازی هم با یک سری زمان بندی مناسب به راحتی از پا در میومدن . الان گیم پلی VII Re نوبتی نیست اشکالی نداره؟:-/
معلومه یه ریمیکه ... از اینده سری هم ازش یاد نشده ... هر جوذ میخوان بسازنش .. بعدم vii اگه تغییراتی تو شخصیت ها و داستان ندن و بتونن همون اتمسفر فوق العاده ای که vii اصلی داشت منتقل کنن ... اصلا بگو یه چیزی مثل نجات کودگان بسازن و فقط وایسی تماشاش کنی

... هفت کلی شخصیت و یه داستان و اتمسفر تضمین شده داره .... نه چیزی که سر و تهش معلوم نیست و بین چندین ایده متفاوت گیر کرده ... دقیقا همون توضیحی که در مورد گیم پلی ۱۳ دادی و به شدت باهاش موافقم .. همین مورد در همه موارد ۱۵ حس میکنم ...

من اگه xv هم هنوز همون نسخه فرعی بود و نومورا قصد نداشت مسیر سری ff رو تغییر بده من هیچ مشکلی باهاش نداشتم چه بسا که تا دو سال پیش یکی از کسایی بودم که تک تک کنفرانس ها رو به خاطر همین بازی نگاه میکردم ... هر چی عشق و علاقت نسبت به یه چیزی زیاد باشه ... اگه نظرت عوض شه .. نفرت هم به همون اندازه عمیقه

خیلی ها میگن سری ۱۳ و به خصوص بازگشت لایتینگ ابروی سری رو برده .. سوال کن اینه چطور یه اسپین اف و یه نسخه فرعی ابروی کل سری میبره؟اگه اینطور بود که x 2 این عملیات رو به خوبی قبل ازمتعلقات۱۳ انجام میداد.

من مخالف تغییرات و پیشرفت سری نیستم همون طور که محبوب ترین شماره من xii که فن های سنتی تر بازی فقط به خاطر نداشتن اسکرین بتل و گامبیت که کاملا استفاده ازش اختیاری بود و اپن ورلد شدن بازی که همگی این تغییرات هم یه خوبی عمل کردن و مثبت بودن و جدا از اینکه اصالت سری و گیم پلی atb حفظ شده بود, دودمان بازی رو به باد دادن .. هنوزم که هنوزه ما داریم متلک هاشون رو میشنویم...

ولی اینکه یه بازی کاملا جدید و با یه سبک متفاوت بسازی ولی فقط به تضمین فروش و موفقیت تجاری اسمش رو final fantasy xv ... این چیزیه که من ازش خوشم نمیاد .
 
آخرین ویرایش:

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
تنها دلیل تغییر گیم پلی سری اصلی FF عامه پسند تر کردن اون و سعی در جذب مخاطب بیشتر بود، به قیمت نارضایتی جمعی از طرفدار های قدیمی

این دور و زمونه بازی Turn-Based طرفدار داره، حتی بیشتر از قبل :)
 

Persona.Q

Don't Listen To Ondore's Lies
کاربر سایت
Jun 8, 2014
816
نام
محمد
آقا دعوا نکنید هرچی بود بازی میکنیم :d ولی یکی نیست بگه اینهمه بازی چرت گذاشتید تو قسمت ps2 to ps4 یه فاینال 12 هم اضافه کنید پوسیدیم :d چه کیفی میده با تروفی بشینیم 100 ساعت پاش. پدرشو بیامرزه دارک کلود 2 و روجه گالاکسی رو اضافه کرد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر