همین مونده بود که فلاکت کرایتک هم بیفته گردن مایکیمن می دونم داستان AW2 و مایکروسافت چی بود، نیاز به توضح این مورد نبود اما حالا که توضیح دادی، تا جایی که یادمه تو صحبت های سم لیک از "پایین تر از سطح انتظار بودن AW2" صحبت نشد! کانسپت کار رو تا جایی که یادمه به اسپنسر نشون دادن و لیک هم گفت مایکروسافت اون موقع چیز دیگه ای میخواسته و برای همین QB رو ساختیم!
این صحبت های اخیر رمدی در مورد AW2 هم به همون سال هایی بر می گرده که نمونه کار رو به مایکرو نشون دادن! من جایی نخوندم که رمدی دوباره بعد از اون زمان رفته باشه سراغ AW2 و اینکه ایده هاشون در سطح انتظار نبوده و این حرفا و اولین باره می شنوم!!
در مود بخش دوم، مشخصه رو بیخیال! برای حرفت منبع هم داری یا نه؟
قرارداد ناشرها با استودیوهای مستقل پیچیده تر از اینه که خیلی راحت بگیم چون فلان استودیو بازیشو با همکاری فلان ناشر ساخته پس تو تمام مدت ساخت بازی همه هزینه هاشو ناشر تامین می کرده و استودیو فقط بازی رو میساخته!
yager سازنده اسپک آپس سر همکاری با دیپ سیلور تو ساخت دد آیلن 2 وقتی بازی کنسل شد کمرش شکست و دیگه نمی تونه از جاش بلند بشه! کلی سرمایه از دست داد کلی از نیروهاشو بیرون کرد و یک کلا به خاک سیاه نشست! اگه 100% هزینه ساخت بازی با دیپ سیلور بود هیچوقت همچین بلایی سر استودیو نمیومد!
یا در مورد کرایتک که کلی سر ساخت رایز ضرر کرد و باعث اصلی تا مرز ورشکستگی رفتن کرایتک همین رایز و همکاریش با مایکروسافت بود!
نظر من اینه که بخش زیادی از سرمایه ساخت بازی های رمدی رو خودش تامین کرده، مایکروسافت نقش حامی رو داشته و کارای بازاریابی رو انجام می داده!
اون رفیقتون در مورد درآمد و سرمایه کمپانی حرف میزد نه فروش بازی یا درآمد بخش گیمینگ
مثل اون کسی که به جای هنر و حرفه خودش بیاد بگه بابام خیلی پولداره !
اره مثل گیرز جاجمنت و هیلو وارز 2؟؟؟ lol
بههمین مونده بود که فلاکت کرایتک هم بیفته گردن مایکی
عامل بدبختی کرایتک
1.خود کرایتک و داستان گرافیک 80درصد یک گیم است !!!
2.طمع f2p و warface
3.کرایسیس 3 و اون داستاناش
4.کرای انجین
در مورد رمدی هم بحث دیگه زیادی داره کش پیدا می کنه
رمدی یک استودیوی متوسط با مدیریت فاجعه بار هستش که بزرگترین تواناییش هدر دادن سرمایه و زمان هست
حتی خود AW هم که الان دارن براش یقه پاره می کنن به جز فضاسازی و طراحی هنری باقی بخش هاش در دیوار بود بد هم در دیوار بود
QB هم همون مشکلات توجه کنید همون مشکلات + یکسری موارد فاجعه دیگه جمع شدن تا بازی از دیوار هم رد بشه
حالا قراره سونی بخردش خوب بخردش مبارکه سونی و سونی فن ها این جوسازی ها برای چیه؟یه طوری می کنین که کسی ندونه فکر می کنه بهترین و خفن ترین و باکلاس ترین و گوتی سازترین و سیستم سلرترین و غیره ترین و این جور حرف هاترین استودیویی که با مایکی همکاری می کرد رو سونی طی یک عملیات آب-خاکی گسترده که نرماندی در مقابل بچه بازی حساب میشه داره میاره سمت خودش
GOW A
KZ SF
U GA
GT S
این جمله رو "“We were working on Alan Wake 2 years ago and it just didn’t pan out” – Remedy" شما چی ترجمه می کنی؟تو لینک خبری که گذاشتم اشاره میکنه دوسال پیش روی ایده الن ویک 2 کار کردند ولی نتیجه نداده (نه اینکه به مدت زمان دوسال روی بازی کار کردند)
چیزی که فکت هست در عرض ده سال گذشته استدیو رمدی حداقل دوبار به سراغ پروژه Alan wake 2 رفته
بار اول حدود سال 2011 که دموش هم پخش شده و هیچ ناشری برای بازی پیدا نشد و بعد با سرمایه گذاری مایکروسافت یکسری ایده های بازی تبدیل به کوانتوم بریک شده (اگر دموی رو دیده باشی متوجه میشی)
بار دوم هم بعد از رابطه ده ساله با مایکروسافت حدود سال 2017 بوده که هم داخل استدیو پروژه به نقطه نظر سرمایه گذاری نرسیده
در کل نمیشه ادامه پیدا نکردن الن ویک رو تقصیر مایکروسافت دونست. چون برخلاف کوانتوم بریک، الن ویک در اختیار کامل رمدی هست و تا حالا دوبار به جز مایکروسافت سراغ ناشرهای دیگه هم رفته.
اتفاق عجیبه؟اون رفیقتون در مورد درآمد و سرمایه کمپانی حرف میزد نه فروش بازی یا درآمد بخش گیمینگ
مثل اون کسی که به جای هنر و حرفه خودش بیاد بگه بابام خیلی پولداره !
اره مثل گیرز جاجمنت و هیلو وارز 2؟؟؟ lol
این جمله رو "“We were working on Alan Wake 2 years ago and it just didn’t pan out” – Remedy" شما چی ترجمه می کنی؟
به نظر من که داره میگه ما چند سال قبل (years ago) رو Alan Wake 2 کار می کردیم نه اینکه 2 سال قبل رو Alan Wake کار می کردیم.
منظورش همون زمانی هست که نمونه کارشون رو به چند تا ناشر از جمله مایکروسافت و اسپنسر نشون دادن!!! دوبار کجا بود؟
همین مصاحبه که لینکشو گذاشتی واسه آوریل 2019 هست، رمدی آوریل 2016 QB رو عرضه کرده، همون موقع همزمان قطعا کنترل رو هم داشتن میساختن بعلاوه CrossFire... تازه بعید نیست IP جدیدی که الان دارن روش کار می کنن هم همون استارت ایده پردازیش خورده باشه!
چطور می تونن همزمان به فکر AW هم باشن؟
“We were working on Alan Wake 2 years ago and it just didn’t pan out, so there’s nothing – we’re just booked solid for the next couple of years, really,” Puha explained. “We do own the Alan Wake IP, but it’s never quite as simple as that, but yeah, we do own it.”
تو مصاحبه ای که آوریل 2019 انجام داده داره میگه تا چند سال آینده برنامه مون پره، الان شرایطشون اینه دو سال قبل مگه چقدر سرشون خلوت بوده؟ 2 سال قبل هم وضعیتشون دقیقا مثل الان بوده اصلا منطقیه که شما فک کردی 2 سال پیش دوباره رفتن سراغ AW؟
شکی نیست که رمدی هم تو این مسائل نقش داشته، ولی رد پای مدیریت افتضاح مایکروسافت هم به وضوح قابل مشاهده هست! مایکروسافت میخواسته AW2 ساخته نشه و رمدی بازی دیگه ای رو براشون بسازه، اون بازی شده QB !
از نظر من، AW2 خیلی بیشتر جواب می داد تا QB !
دقیقا همینطورهبنظر من رمدی و سونی بصورت پیش فرض برای هم ساخته شدن. دقیقا نوع بازی سازی رمدی فارق از کیفیت کاریشون همون چیزی هست که سونی درش مهارت داره. اتفاقا در صورت درست بودن این شایعه سونی میتونه کمک خوبی براشون باشه.
اتفاقا اگر دوستان مایکرو فن واقعا از ته دل رمدی رو دوست دارن باید از این شایعه خوشحال باشن. من که بشخصه امیدوارم این اتفاق بیفته
دگرگونم کردی با این منابعی که گذاشتی اما می تونستی منابع درست حسابی تری رو پیدا می کنی که حرف منو دارن می زنن، یعنی حرف درستو!من الان گرفتم که شما کجای متن رو متوجه نشدید! شاید این تیترها وضعیت رو از حالت گنگ خارج کنه براتون:
Remedy Entertainment Cancelled Alan Wake 2 Two Years Ago
Remedy Entertainment Cancelled Alan Wake 2 Two Years Ago | SegmentNext
Remedy Entertainment’s Alan Wake 2 Was Already Cancelled 2 Years Ago
Remedy Entertainment's Alan Wake 2 Was Already Cancelled 2 Years Ago
Alan Wake 2 Was in Development Two Years Ago But It 'Didn't Work Out' For Remedy
Alan Wake 2 Was in Development Two Years Ago But It 'Didn't Work Out' For Remedy
خب چندتا بازی مورد علاقه ات رو فقط نام بردی ، بزار یادی هم از The Order و killzone بکنیم تا یکم پرونده سونی دربرابر مایکرو عادلانه تر بشه ...راجع به دیزگان گفتی ، به نظرم یه بازی زامبی محور کلیشه ای چه جذابیتی داره ؟ ... با دید منطقی نگاه کنیم ، درسته بعضی تصمیمات مایکرو بدجور کفری کننده و احمقانه هست ولی به این نیمه پر لیوان هم نگاه کنیم که همین مایکرو نسل قبل باXbox Arcade , این نسل با بها دادن به استودیو هایی مثل Moon و MDHR که دومی کلا 2 تا دولوپر داره چه IP های خفنی معرفی کرده ...بحث مدیریت شد منطقی نگاه کنیم به نظر من این نسل عملکرد سونی در این زمینه غیر از 2 مورد عالی بوده
اون دو مورد یکی لانچ ناقص DC بود (بخاطر فشار سونی) و بستن استدیو (واقعا اون بازی بعد آپدیت ها و DLCها و ... در بدترین حالت یه بازی خیلی خوب بود با اون گرافیک فک برانداز و حتی DC BIKES هم خیلی خوب از آب در اومد) و خب سر یه اشتباه هم پتانسیل استدیو سوخت هم یه فرنچایز
مورد دوم هم نخریدن استدیو QD , چون هر جور نگاه کنی detroit یه بازی موفق بود هم از نظر منتقدا که آخر سال در لیست سایت ها و جوایز و ... خیلی خوب درخشید و هم از نظر فروش عملکرد عالی داشت
ولی غیر از این 2 مورد به نظرم سونی هم در تبلیغات هم در مدیریت بازی هاش عالی کار کرد چند تا new ip عالی , ادامه های عالی , فروش های بالا , موفقیت در جوایز و نمرات , گرافیک های فک برانداز و ...
حتی new ip مثل days gone که بعضی ها ترول میکنن فروش به شدت خفن و کاملا بالاتر از انتظار داشته و گیمرها راضی بودن ازش با توجه به اینکه تیم 100 نفره که بازی کنسول دستی میساختن روش کار کرده , شماره بعدی همین بازی میتونه با یه تیم بزرگ تر و هزینه بیشتر خیلی خفن تر از این حرفا ظاهر بشه . الان ادامه بازی مثل هورایزن برا لانچ کنسول بعد میتونه یه سیستم سلر خیلی بزرگ باشه IP که همین نسل متولد شد
همین GT Sport اینکه موقع لانچ محتوا کم داشت کاملا تصمیمش به Yamauchi بر میگشت و بخاطر همون تا الان دارن ساپورت قوی و مجانی از بازی انجام میدن ولی با دیداری که اخیرا یوشیدا باهاش داشته شک ندارم که قراره GT7 با یه پکیج کامل بیاد حالا اینکه لانچ PS5 هم بشه و برا PS4 هم بیاد به شدت میتونه قضیه رو خفن تر کنه (یه چیزی مثل هیلو اینفینیت)
من راجب مدیریت صحبت کردم نه بازی های متا بالا و این داستانا که به نظرم همون 2 مورد میشه گفت خوب نبود بقیه موارد در حده خیلی عالی کار کردنخب چندتا بازی مورد علاقه ات رو فقط نام بردی ، بزار یادی هم از The Order و killzone بکنیم تا یکم پرونده سونی دربرابر مایکرو عادلانه تر بشه ...راجع به دیزگان گفتی ، به نظرم یه بازی زامبی محور کلیشه ای چه جذابیتی داره ؟ ... با دید منطقی نگاه کنیم ، درسته بعضی تصمیمات مایکرو بدجور کفری کننده و احمقانه هست ولی به این نیمه پر لیوان هم نگاه کنیم که همین مایکرو نسل قبل باXbox Arcade , این نسل با بها دادن به استودیو هایی مثل Moon و MDHR که دومی کلا 2 تا دولوپر داره چه IP های خفنی معرفی کرده ...
آقا من کلا با ایده خریده شدن رمدی و کوانتیم و اینسامنیاک مخالفم به نظرم اینا هر نسل یکی در میون بیان برای هر دو شرکت یه انحصاری بسازند یه مولتی اینطوری شاید از دعواهامون کمتر بشهRemedy استودیوی جذابیه، ولی اون حس و حال قدیم رو نداره دیگه. من که Quantum Break رو بازی نکردم، ولی طبق شنیدهها از سطح انتظارات پایینتر بود. Control هم هرچی ازش میبینم، یه جوریه و بهم حس خاصی نمیده. یه حالتی داره که انگار دارم یه دموی تکنیکی خفن میبینم که هی از این اتاق میره توی اون یکی و یه عده رو میترکونه و میره توی اتاق بعدی و...
در این شکی نیست که مدل بازیهای Remedy به سونی میخوره و همخونی خوبی داره، ولی نیاز به یه سری تغییرات و بهینهسازیها هم داره تا به دوران خوبش با Max Payne و Alan Wake برگرده و سونی میتونه در این زمینه بهش کمک کنه.
به شخصه استودیویی که دوست دارم از دست سونی در نره Insomniac هست. اینا همینطوری هم یه جورایی نیمچه فرست پارتی هستن و برای پلی استیشن انحصاری میسازن، ولی نگران اون روزی هستم که مایکروسافت دست بکنه توی کیسه پولش و کلی اسکناس بریزه جلوی Insomniac و تمام!