گیرباکس:Duke Nukem باز می گردد.

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
Duke-Nukem-forever-logo.jpg


Gearbox اعلام کرد در صدد ساخت عناوین بیشتری از سری Duke Nukem هست.

سایت IGN در مصاحبه ای که با رئیس شرکت Gearbox Software اقای Randy Pitchford داشته رئیس این شرکت اعلام کرده است : تمایل زیادی برای ساخت عناوینی دیگر از سری بازی های Duke Nukem دارد.
شرکت Gearbox حق نام و نشر بازی های Duke Nukem را سال 2010 خریداری کرد.در حالی که این شرکت یکی از ناشرین پروژه و توسعه دهندگان Duke Nukem Forever بوده است.

به نقل از Randy Pitchford :
من علاقه زیادی برای دست اوردن این نام تجاری داشتم، وفتی من این امتیاز را خریداری کردم، هدف من این نبود که بفهمم همه باید Duke Nukem Forever را بازی کنند." خطاب به IGN : هدف واقعی من این بود که Duke Nukem را دوباره بسازم.

او همچنین ادامه داد:
چیزی که فکر می کنم من به همراه Gearbox می خواهیم انجام بدهیم تفاوت کمی با بازی "Duke Nukem Forever" خواهد داشت. احساس می کنم این کار بسیار شگفت انگیز است، و من به اینده امیدوارم.

می توانید مصاحبه Randy Pitchford را که درباره Borderlands 2 on Vita و ادامه بازی Brothers in Arms و دیگر گفته ها در مورد ساخت Duke Nukem را در منبع اصلی ببینید.

 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,840
619 :
از لحاظ محبوبیت که گفتیم خیلی محبوبه :d. فروششم والا من اطلاعاتم در حد شما نیست، ولی خوب اگه اینطور باشه پس با این نسخه ی اخیر ( DNF ) بدجوری به کامیونیتی این بازی ضربه زدن. کلا حرف ما سر میزان تاثیر گذاریش بود که خوب مسلما در حد wolf3d و doom و quake و hl توی دهه ی 90 نیست. دست آوردی که مثلا یه بازی ای مثل quake2 توی صنعت گیم داشت خوب duke نداشته، مولتی quake 2 تا اواخر سال 98 پرطرفدارترین مولتی در بین بازی ها بوده ، حالا بحث انجین و level design و .... هم باید در نظر گرفت. به هر حال ما که از خدامونه GB محبوبیت این بازی رو برای طرفدارانش برگردونه.
 

R!HANNA

کاربر سایت
Apr 22, 2012
352
نام
فهیمه
نسخه اول بازی که سال 91 اومد و 2D بود. اولین حضور 3Dـیش هم اگه اشتباه نکنم Duke Nukem 3D بود که سال 96 اومده. اون اوایلش که زیر Wolfenstein 3D خورد شد. شماره های بعدیش هم زیر Doom و Quake. کلا همون موقع هم یه بازی متوسط رو به پایین بود که همیشه زیر سایه رقباش بوده و هیچ وقت از این وضعیتش خارج نشده. بهترین نسخه اش همون DN 3D هست که در قیاس با بازی هایی که خودت گفتی هم هیچ حرفی برای گفتن نداره. دلیل محبوبیتش هم با بخش "معدود بودن این بازی ها" موافقم.
والا من که هر 3 تا این بازی ها رو بازی کردم . باید بگم دوک 3D یه سر و گردن از بقیه بالاتر بود .

! راستش این بازی توی دهه ی 90 ریلز شد سال 96 یا 97 . اونموقع تازه این ژانر ( FPS ) داشته شکل میگرفته که این بازی هم همراه quake و doom و wolf3d روانه ی بازار شده و طبیعتا بدلیل بدیع بودن این ژانر و تعداد معدود این بازیها زود به محبوبیت رسیده. من این بازیرو هیچ کدوم از نسخه هاشو بازی نکردم چون همون سال ها هم تا وقتی عناوینی مثل quake بودن اصلا وجود امسال duke واسم به چشم نمیومدن. البته بماند که اونموقع این بازی هارو هم سخت میشد توی ایران پیدا کرد مثلا من تمام نسخه های quake و doom رو روی سیستم یکی از اقواممون که که مقیم انگلستان هست بازی کردم که مدتی به ایران اومده بودن. در کل من حتی این نسخه ی آخری رو هم رغبت نکردم بازی کنم از بس بی محتوا بود.
دوست عزیز بنده هر شه تا این بازی ها رو بازی کردم و باید بگم که از لحاظ فنی دوک کاملا بالا تر از این عناوین بود . حالا نمیدونم چرا دوست دارید بازی های هم رده با بازی های کارمک رو کوچک جلوه بدید؟ ولی واقعیت رو نمیتونید تغییر بدید!;)
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,840
والا من که هر 3 تا این بازی ها رو بازی کردم . باید بگم دوک 3D یه سر و گردن از بقیه بالاتر بود .


دوست عزیز بنده هر شه تا این بازی ها رو بازی کردم و باید بگم که از لحاظ فنی دوک کاملا بالا تر از این عناوین بود . حالا نمیدونم چرا دوست دارید بازی های هم رده با بازی های کارمک رو کوچک جلوه بدید؟ ولی واقعیت رو نمیتونید تغییر بدید!;)
آقا بیخیال با شما بحث کردن که عملا نتیجه ای نداره :d. الان نمیدونم کی حرف از کارمک زد، شما کلا نسبت به اسم این آدم و عناوینی که ساخته آلرژی داری :d ، این که میگی از لحاظ فنی یه سرو گردن بالاتر بود نشون میده که شما چقدر اطلاعات داری ، با این حرفت فقط میتونم امیدوار باشم که این بازی هارو بازی نکرده باشی چون اگر بازی کردی و یه همچین نظری داری واقعا نمیدونم در جوابت چی بگم. توی کامنتتم به نظر نمیاد که نظر شخصیتو گفته باشی.
در هر صورت باید دید آینده ی این بازی چطور خواهد بود.
 

R!HANNA

کاربر سایت
Apr 22, 2012
352
نام
فهیمه
آقا بیخیال با شما بحث کردن که عملا نتیجه ای نداره :d. الان نمیدونم کی حرف از کارمک زد، شما کلا نسبت به اسم این آدم و عناوینی که ساخته آلرژی داری :d ، این که میگی از لحاظ فنی یه سرو گردن بالاتر بود نشون میده که شما چقدر اطلاعات داری ، با این حرفت فقط میتونم امیدوار باشم که این بازی هارو بازی نکرده باشی چون اگر بازی کردی و یه همچین نظری داری واقعا نمیدونم در جوابت چی بگم. توی کامنتتم به نظر نمیاد که نظر شخصیتو گفته باشی. در هر صورت باید دید آینده ی این بازی چطور خواهد بود.
باشه شما درست میگی.! همین الان ه م این بازی ها رو میشه پیدا کرد . دوستان میتونن امتحتن کنن ببینن که بار فنی کدوم بیشتره!
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
سینا این اطلاعت من در اوری از کجا میگی ؟ می دونستی فروش دوک سه بعدی از دوم و کوئک خیلی بیشتر بوده ؟ دوک ناکم 3 بعدی با فروش 3/5 میلیون پرفروش ترین بازی اول شخص تاریخ شده بود. من نمی دونم چرا هر چیزی میشه پای بازی های id رو وسط میکشید. دوک ناکم اولین باری تاریخ بود که یه چیزی به اسم تعامل با محیط رو به صورت درست جا انداخت. یه بازی انقلابی بود. سال 99 با اون میزان تورم اتاری 14 میلیون فقط پول پای حق نشر بازی داد ! اگه از لحاظ فروش و واکنش مردم قبول ندارید حداقل برید توی لیست بهترین fps های تاریخ یه چک بکنید. حالا به من بگو بر اساس کدوم امار زیر پای بازی های id له شده ؟ چون نظر شخصی من توی این جمله نمی بینم.
استدلالی که میبینم یکی فروشه، که فکر میکنم واضح گفتم، دلیل محبوبیت زیاد این عنوان رو هیچ وقت نفهمیدم. اعتراف هم میکنم با اینکه میدونستم بازی پر طرفداری بود، ولی اطلاعی از این آماری که از فروش دادی نداشتم (میشه منبعش هم بدی؟). البته این موضوع فروش رو هم میشه با مقایسه فروش سری COD با HL ازش گذشت. یعنی از نظر فروش من حرفی ندارم. یکی هم تعامل با محیطه که اگه منظورت کشیدن سیفون توالت و رقصیدن استریپرهائه که از اون نظر آره حق با توئه.:D (منظورت رو فهمیدم، شوخی بود فقط:D) قبول. در مقابل منم میتونم در مورد Doom از شکل دهی و گسترش مفاهیمی مثل گرافیک سه بعدی، مولتی پلیر و mode و وارد کردن چیزی به نام اتمسفر به FPS بگم. یا از جریانی که راه انداخت و همین چند روز پیش ران گیلبرت شاکی بود از دستش. جریانی که FPSها رو برای جامعه Mainestream هم گسترش داد و از توش همین Duke Nukem 3D سری بین سرها پیدا کرد.
اگه میگی شماره اولش زیر اولین بازی اول شخص تاریخ له نشد که نمیدونم چی بگم. شماره های بعدیش هم به جز Duke Nukem 3D چیز مالی نبودن که این 3D توشون از بقیه بهتر بود که از نظر تاثیر گذاری، خیلی با Doom فاصله داشت.
من هر چی میشه پای بازی های id رو وسط نمیکشم، این دیگه مشکل من نیست که دهه 90 دهه فرمانروایی شوترهای id بود.:D من از بازی های هم دوره و هم سبکش مثال زدم که اتفاقی همه شوترهای id دراومدن:D
 

ANDM

کاربر سایت
Mar 31, 2012
178
نام
آرمان
دوك هيچ وقت از سطحش بالاتر نرفته و هميشه يك عنوان دست چندم و مسخره و ضعيف بوده.تنها محبوبيتش هم به خاطر شخصيت اصلي هستش كه نسل به نسل منتقل مي شه
 

619

مدیر انجمن
Nov 23, 2007
6,178
نام
كسري
استدلالی که میبینم یکی فروشه، که فکر میکنم واضح گفتم، دلیل محبوبیت زیاد این عنوان رو هیچ وقت نفهمیدم. اعتراف هم میکنم با اینکه میدونستم بازی پر طرفداری بود، ولی اطلاعی از این آماری که از فروش دادی نداشتم (میشه منبعش هم بدی؟). البته این موضوع فروش رو هم میشه با مقایسه فروش سری COD با HL ازش گذشت. یعنی از نظر فروش من حرفی ندارم. یکی هم تعامل با محیطه که اگه منظورت کشیدن سیفون توالت و رقصیدن استریپرهائه که از اون نظر آره حق با توئه.:biggrin1: (منظورت رو فهمیدم، شوخی بود فقط:biggrin1:) قبول. در مقابل منم میتونم در مورد Doom از شکل دهی و گسترش مفاهیمی مثل گرافیک سه بعدی، مولتی پلیر و mode و وارد کردن چیزی به نام اتمسفر به FPS بگم. یا از جریانی که راه انداخت و همین چند روز پیش ران گیلبرت شاکی بود از دستش. جریانی که FPSها رو برای جامعه Mainestream هم گسترش داد و از توش همین Duke Nukem 3D سری بین سرها پیدا کرد.
اگه میگی شماره اولش زیر اولین بازی اول شخص تاریخ له نشد که نمیدونم چی بگم. شماره های بعدیش هم به جز Duke Nukem 3D چیز مالی نبودن که این 3D توشون از بقیه بهتر بود که از نظر تاثیر گذاری، خیلی با Doom فاصله داشت.
من هر چی میشه پای بازی های id رو وسط نمیکشم، این دیگه مشکل من نیست که دهه 90 دهه فرمانروایی شوترهای id بود.:biggrin1: من از بازی های هم دوره و هم سبکش مثال زدم که اتفاقی همه شوترهای id دراومدن:biggrin1:

این آمار خیلی قدیمه.

In most games, the world was static, but Duke Nukem players could interact with objects — they could get Duke to play pool or admire himself in a mirror (“Damn, I’m looking good!” he’d say). The title sold about 3.5 million copies, making Miller and Broussard straightforwardly wealthy.

بذار دونه دونه جوابتو بدم.

1 - این بازی سال 97 اومد. اونوقت بازار به هیچ انقدر بزرگ نبود. بهترین FPS ها تا اون روز هیچ کدومشون همچین فروشی رو توی خواب نمی دیدند. از همه مهم تر خبری از بازار کنسول نبود ( برای بازی های اول شخص). وقتی بازی فروشش از دوم و ولف روی هم بیشتر بوده پس قطعا ویژگی های مثبت زیاد داشته.

2 - بعد این موضوع باز هیچ ربطی به id نداره. من اصلا مقایسه نکردم تو اومدی اینا رو مقایسه کردی. دوک سه بعدی چیزی به اسم شخصیت رو وارد بازی های اول شخص است. چیزی که پیش از اون شاهدش اصلا نبودیم. این ویژگی هیچ وقت حتی تا همین الان هم در بازی های id دیده نمیشه.

اگه میگی شماره اولش زیر اولین بازی اول شخص تاریخ له نشد که نمیدونم چی بگم. شماره های بعدیش هم به جز Duke Nukem 3D چیز مالی نبودن که این 3D توشون از بقیه بهتر بود که از نظر تاثیر گذاری، خیلی با Doom فاصله داشت.
نظر من می خوای ؟ چیزی نگو. جدی میگم. چه طوری ممکنه دوک ناکم سه بعدی له بشه وقتی فروشش از همه این بازی ها بیشتر بوده ؟ ببین سینا بیا رک باشیم. از لحاظ فروش ، نمره ، محبوبیت دوک بازی بزرگتریه. تو غیر ممکن بتونی سه تا بازی رو با متوسط 40 گیر بیاری که فروشش به 2 میلیون رسیده باشه.این که میگی له شده فقط و فقط نظر شخصی خودته. اینجا کسی اصلا حرف از تاثیر گذاری نزد. بعد تو نگفتی شماره اول توی پست قبلیت. گفتی دوک سه بعدی. بعدشم اصلا این مقایسه تو خیلی خیلی خنده داره. اصلا از دبیر تحریریه بعیده. تو داری یه بازی دو بعدی پلتفرمر رو با یک بازی سه بعدی اول شخص مقایسه می کنی ؟ نظرت چیه من از فردا بیام ماریو رو با دووم مقایسه کنم ؟ تا یادم نرفت باید بگم فروش ولف سه بعدی 200 هزارتا نسخه بود !
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
این آمار خیلی قدیمه.



بذار دونه دونه جوابتو بدم.

1 - این بازی سال 97 اومد. اونوقت بازار به هیچ انقدر بزرگ نبود. بهترین FPS ها تا اون روز هیچ کدومشون همچین فروشی رو توی خواب نمی دیدند. از همه مهم تر خبری از بازار کنسول نبود ( برای بازی های اول شخص). وقتی بازی فروشش از دوم و ولف روی هم بیشتر بوده پس قطعا ویژگی های مثبت زیاد داشته.

2 - بعد این موضوع باز هیچ ربطی به id نداره. من اصلا مقایسه نکردم تو اومدی اینا رو مقایسه کردی. دوک سه بعدی چیزی به اسم شخصیت رو وارد بازی های اول شخص است. چیزی که پیش از اون شاهدش اصلا نبودیم. این ویژگی هیچ وقت حتی تا همین الان هم در بازی های id دیده نمیشه.


نظر من می خوای ؟ چیزی نگو. جدی میگم. چه طوری ممکنه دوک ناکم سه بعدی له بشه وقتی فروشش از همه این بازی ها بیشتر بوده ؟ ببین سینا بیا رک باشیم. از لحاظ فروش ، نمره ، محبوبیت دوک بازی بزرگتریه. تو غیر ممکن بتونی سه تا بازی رو با متوسط 40 گیر بیاری که فروشش به 2 میلیون رسیده باشه.این که میگی له شده فقط و فقط نظر شخصی خودته. اینجا کسی اصلا حرف از تاثیر گذاری نزد. بعد تو نگفتی شماره اول توی پست قبلیت. گفتی دوک سه بعدی. بعدشم اصلا این مقایسه تو خیلی خیلی خنده داره. اصلا از دبیر تحریریه بعیده. تو داری یه بازی دو بعدی پلتفرمر رو با یک بازی سه بعدی اول شخص مقایسه می کنی ؟ نظرت چیه من از فردا بیام ماریو رو با دووم مقایسه کنم ؟ تا یادم نرفت باید بگم فروش ولف سه بعدی 200 هزارتا نسخه بود !
خُب باز رسیدیم به همون سوال اول من. دلیل محبوبیت این بازی چیه؟
من هیچ رقمه نمیتونم قبول کنم، بازی که تو تمام لیستای بهترین FPS های تاریخ، بهترین بازی های تاریخ و تاثیرگذارترین بازی های تاریخ همیشه زیر Doom قرار داره، به دلیل بهتر بودن، بیشتر بفروشه. نمره هم شخصا نمره ای که با 8 تا و 5 تا نقد ثبت شده باشه رو قبول ندارم.
اگه هم بخوایم دقیق تر بررسی کنیم، جریانی که Doom بوجود آورد و تو حرفای گیلبرت هم دقیقا مشخص بود هم بی تاثیر نبود تو فروش Duke Nukem 3D.
بحث له شدن و نشدن بازی هم بحث دوست داشتن نیست که نظر شخصی توش دخیل باشه. یه بازی یا زیر یه بازی دیگه له شده یا نشده:D یعنی اینجا یا من دارم اشتباه میکنم یا تو.
منم هیچ وقت نگفتم Duke Nukem 3D زیر Wolfenstein 3D له شد! این پست من:
نسخه اول بازی که سال 91 اومد و 2D بود. اولین حضور 3Dـیش هم اگه اشتباه نکنم Duke Nukem 3D بود که سال 96 اومده. اون اوایلش که زیر Wolfenstein 3D خورد شد. شماره های بعدیش هم زیر Doom و Quake.
بله تو حرف از تاثیر گذاری نزدی ولی من از همون اول حرف از تاثیر گذاری زدم. حتی قبل از پست تو:
اگه شما فکر میکنید خدماتی که Duke Nukem به این صنعت کرده از خدمات Wolfenstein، Doom و Quake بیشتر بوده یا Duke بازی بهتری هست نسبت به اینا، من حرفی ندارم.

در کل من آدم یه دنده ای نیستم. اگه اشتباه بکنم، میگم اشتباه کردم. اشتباهی هم که اینجا کردم، گفتن اینکه Duke Nukem 3D زیر Doom و Quake خورد شد، بود. چون همین فروشش (که از میزانش خبر نداشتم، هر چند میدونستم محبوب تره) باعث میشه خورد شده حساب نشه. ولی در مورد بهتر و تاثیرگذارتر بودنش هیچ رقمه کوتاه نمیام. چون این هیچ بحثی نداره.
 

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
دلیل محبوبیت این بازی چیه؟

"
Duke Nukem 3D moves the 'shooter' through p.ornography stores, where Duke can use X.XX s.ex posters for target practice. Duke throws cash at a p.rostituted woman telling her to 'Shake it, Baby' his gun ever ready. In the game bonus points are awarded for the murder of these mostly p.rostituted and partially n.ude women. Duke blows up stained glass windows in an empty church or goes to s.trip clubs where Japanese women lower their k.imonos exposing their b.reasts. Duke is encouraged to kill defenseless, often bound women.

+ خود دوک نوکم و شخصیتش

من خودم دوک نوکم فنم ( به همون دلیل که زدبازی فن هم هستم!!!)، ولی خداییش باید یه سری حقایق رو قبول کرد.
پی نوشت: می‌گم بروبکس، بیاین ما هم یه بازی تعاملی درست کنیم شاید صنعت ایران متحول شد:d
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
امار می گوید:(مخصوص سینا)
Their reception of this element varied: Tim Soete of GameSpot felt that it was "morally questionable", while the Game Revolution reviewer noted that it was "done in a tongue-in-cheek manner," and he was "not personally offended". IGN editor Cam Shea ranked it ninth on his top 10 list of Xbox Live Arcade games. He stated that it was as fun as it was in its initial release, and praised the ability to rewind to any point before the player died. It was named #37 overall among the "150 Best Games of All Time" by Computer Gaming World Magazine (15th Anniversary Issue—November 1996), was voted #13 overall in PC Gamer Magazine's Readers All-Time Top 50 Games Poll (April 2000 issue), the editors of PC Gamer ranked it #12 in the Top 50 Games of all time, in their October 2001 issue, citing the game's humor and pop-culture references and it was ranked #15 in the 50 Best Games of All Time list published by PC Gamer Magazine in its April 2005 issue.[SUP]][/SUP]

این امار فروش : نسخه 3d دوک:
It was a commercial hit, selling about 3.5 million copies
 
آخرین ویرایش:

PPPPPishrOOOOO

کاربر سایت
Aug 23, 2012
324
نام
بهروز
تو PS1 بود گمونم که تجربش کردم ! اونموقع هم جوون و دنبالِ بازیهای این مدلیش ( بله ) :|

وقتی میشنوم دوک یادِ 2 چیز میوفتم : یکی ر○ــــقـــ♣ـــــص مــــ♥ــــیــــ☺ـــلـــ◘ـــه و یکی هم سوزن نخ :|
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,999
نام
احمد
اگه هم بخوایم دقیق تر بررسی کنیم، جریانی که Doom بوجود آورد و تو حرفای گیلبرت هم دقیقا مشخص بود هم بی تاثیر نبود تو فروش Duke Nukem 3D.

این یه تیکه رو متوجه نشدم میشه شفاف سازی بکنی؟!

یه سری جریان رو دووم راه انداخته بعد این جریانات رو فروش دوک تاثیر گذاشته؟!
 

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
به خدا اون سوال، استفهام انکاری داره...
این یه تیکه رو متوجه نشدم میشه شفاف سازی بکنی؟!

یه سری جریان رو دووم راه انداخته بعد این جریانات رو فروش دوک تاثیر گذاشته؟!
این خبر رو بخون. اینو دیگه من نگفتم.
 

veryhigh

کاربر سایت
Jan 8, 2009
3,999
نام
احمد
به خدا اون سوال، استفهام انکاری داره...

این خبر رو بخون. اینو دیگه من نگفتم.

منظورم اینه چرا این تاثیر رو رو بازیای خودش نزاشت؟ عجیب نیست؟ یه بازی سر و صدا بکنه بعد یکی دیگه نفعشو ببره! هر چقدر هم تاثیر داشته باشه دیگه به اون رقم نمیرسونتش ...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر