گلکسی اس 4 سامسونگ رسما معرفی شد

yonestm

کاربر سایت
Dec 13, 2010
4,914
نام
U-N-3-S
خدایا چرا شرکت سامسونگ و اپل دارن اینجوری میکنن ؟؟؟؟؟ خاک تو سر 2 تاشون

دلم برای گوشی های با کیفیت مخصوصا نوع نوکیاش تنگ شده .
 

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
^نوکیا سیستم عامل محبوب خودش رو کلا رها کرد و رفت زیر سایه Microsoft و دارهبا کوپن های اون به زندگی اش ادامه میده.اگر meego رو ادامه میداد یا با jolla ادغام میشد که از Sailfish استفاده کنند ، به این وضع فلاکت بار نمی افتاد.این ایلاپ فقط دنبال پوله برای همین هیچ اهمیتی برای سرنوشت نوکیا قائل نیست.
 

mansoor dk

کاربر سایت
Dec 3, 2011
2,582
نام
منصور
^It earns you bragging rights
جدا از این ، نکته ای که دوستان به آن دقت نمی کنند ، تکنولوژی big.LITTLE هست

چیپست Nvidia Tegra 3 که در گوشی هایی مثل Optimus 4X و HTC ONE X به کار رفته اند در واقع از 4+1 هسته تشکیل شده که 4 هسته A9 و یک هسته مسئول کاهش مصرف شارژ هست
تکنولوژی big.LITTLE که توسط سامسونگ استفاده شده (ساخته نشده.این از اختراعات ARM هست ) تقریبا نگرش متفاوتی به پردازش داره.این چیپست از 4 هسته قوی A15 (مشابه چیپست Qualcomm snapdragon 600 ) و 4 هسته ی ضعیفتر A7 ساخته شده و پردازش به گونهای انجام میشه که در زمان کارهای سنگین مثل بازی کردن ، اون چهارهسته قوی و در زمان کارهایی که به قدرت پردازشی زیادی نیاز ندارند ، چهار هسته ی ضعیفتر کار رو انجام بدند.این تکنولوژی نتیجه بهتری در کاهش مصرف انرژی نشون خواهد داد.

و کسانی که از بزرگ بودن گوشی می نالند ، باید ذکر کنم که با وجود افزایش 2 دهم اینچی ( 4.8 به 5 ) این گوشی از HTC One که صفحه ی 4.7 اینچی داره کوچکتر و سبکتره.گوشی XZ هم با این که اندازه بدنه کوچکتری داره اما سنگینتره.به علاوه این گوشی آرگونومیک تر از Z ساخته شده.اما واقعا از جنس بدنش ناامید شدم.فکر نمی کردم سامسونگ در این مورد اشتباه کنه
خب کوالکام هم در جواب big.lttle از معماری کلاک نا متقارن استفاده کرده که هر هسته میتونه با کلاک+ولتاژ متفاوت عمل کنه که بسار هوشمندانس
 

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
ممنون میشم اگر مقاله ای در این رابطه معرفی کنید چون بنده تابحال از این تکنولوژی چیزی نخوندم

پ.ن : S IV از Z هم کوچکتر و سبکتره !
 

u_2

کاربر سایت
Aug 20, 2011
2,718
از نظر طراحی هم انگار هیچ ایده ی جدیدی نمی تونه بر طراحی همیشگی سامسونگ غلبه کنه، از گوشی 100 دلاری تا 500 دلاری این شرکت همگی یک شکل بنظر می رسن و فقط ابعادشون متفاوت هست! توی گوشیهای اندرویدی فعلا طراحی و بدنه ی HTC One پرچمدار هست.
تقصیر سامسونگ نیست تقصیر اپله.سامسونگ پارسال همه طراحشو جمع کرد و بهشون گفته بود طراحی میخواد که از هیچ پتنت طراحی برنده های دیگه استفاده نکنه.اونام اس3رو همینجوری طراحی کردن و هیشکی نمیتونه به طراحیش گیره بده براهمین همه گوشی هاش همین شکلی شدن چون مجبوره...الان اگه سامسونگ گوشی رو مثل اچ تی سی طراحی میکرد100درصد اپل ازش شکایت میکرد...ولی چون فروش بقیه برنده ها پایینه کسی بهشون گیر نمیده ولی سامسونگ فروشش خیلی بالاست نمیتونه ریسک کنه...اپل از اچ تی سی هم شکایت کرد ولی با مذاکره و چند صد میلیون دلار حل شد و الان اچ تی سی وان رو ببین خیلی شبیه ایفونه...پس این تقصیر بچه بازی اپله
 

.:Metallica:.

Gold User
Sep 18, 2008
3,834
نام
علی متالیکا
خيلي تكراري. اخه فايده ي ١٠٨٠ p چيه؟ همون ٧٢٠ هم زياد بود.
کلا تنها چیزی که به درد میخوره همینه:d، شما رو نمیدونم ولی من بینهایت trailer, Movie, music video و... دارم که الان روی این Note II من همشون 720p پخش میشن که ته ضد حاله :d
 

ash@ash

کاربر سایت
Oct 15, 2012
955
مشکل طرح رو بیشتر از همه Sony Xperia داره فعلا

همشون یک شکلن فقط اندازشون با مشخصاتشون فرق داره، از لحظ بدن N تا مدل داره همشون یک شکلن
 

† Salvat€ore †

کاربر سایت
Mar 3, 2009
841
نام
محمد
من نمیدونم چرا بعضی ها به تعداد هسته های سی پی یو گیر میدن که چرا 8 هسته ای شده؟ که چی ؟ چه فایده ای داره؟
یا مثلا چرا رم 2گیگ شده... چرا فلان شده...
این حرفتون درصورتی درست بود که سامسونگ فقط به ارتقا سخت افزاری بسنده میکرد و هیچ کدوم از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری جدیدشو رو رونمیکرد.
بد نیست یکم در مورد امکانات جدیدش اطلاعات کسب کنید بعد بیاید ترول کنید

Smart Scroll. حتما آن شایعات قبلی که در مورد ردگیری حرکت چشم و اسکرول خودکار صفحه بودند را خوانده اید. شاید سامسونگ در حال کار بر روی چنین ویژگی جدیدی بوده باشد ولی هنوز آن را آماده یک محصول مهم نکرده. در عوض تلفن شما می تواند متوجه شود که چه موقع در حال نگاه کردن به آن هستید و سپس با کج کردن آن به بالا یا پایین، اسکرول صفحه انجام می پذیرد. بنابراین ترکیبی از تشخیص با استفاده از دوربین جلو و حرکت فیزیکی در این زمینه به کار گرفته شده.

Smart Pause. این ویژگی به خوبی کار می کند. تصور کنید که در حال تماشای یک ویدیو هستید، وقتی سرتان را به سمتی دیگر بچرخانید و یا نگاه شما از نمایشگر دور شود، پخش ویدیو به طور خودکار متوقف خواهد شد. البته برای شروع مجدد پخش آن، باید نمایشگر را لمس کنید.

Air View و Air Gesture. سامسونگ در این زمینه از گلکسی نوت 2 چیزهایی را برای پرچمدار جدیدش قرض گرفته. با گلکسی اس 4 کافی است انگشت خود را بدون تماس فیزیکی، با فاصله نزدیک در سطح نمایشگر نگه دارید تا یک پیش نمایش از عکس، ایمیل، پیام دریافتی یا متن داخل مرورگر مشاهده کنید. این ویژگی را با نام Air View می شناسیم.

اما در عین حال زمان هایی هست که نمی توانید یا نمی خواهید با لمس نمایشگر دستورات را منتقل کرده یا کارهای خود را انجام دهید. در چنین وضعیت هایی با حرکت دست در مقابل تلفن یعنی انجام Air Gesture ها، می توانید تلفن را کنترل کنید. به عنوان مثال برای حرکت بین صفحات مرورگر یا حرکت بین آهنگ ها یا کلیپ ها، می توانید دست تان را از راست به چپ یا بالعکس در مقابل تلفن حرکت دهید. با حرکت از بالا به پایین هم امکان اسکرول را خواهید داشت. با تکان دادن دست در مقابل تلفن نیز، تماس دریافتی وصل شده و می توانید به آن پاسخ بگویید.

برنام امنیتی Knox. اگر از تلفن خودتان همزمان برای کارهای شخصی یا کارهای شغلی استفاده می کنید، Knox به کمک شما می آید تا دو فضای مختلف برای زندگی و کار داشته باشید. به این شکل که موارد مرتبط با شغل شما را در فضای امن و محافظت شده با رمز قرار می دهد ولی موارد غیر کاری را همچنان بدون رمز در دسترس قرار می دهد.

چند ویژگی دیگر. S Translator یک سرویس ترجمه داخلی است که هم برای ترجمه صوتی و هم برای ترجمه متنی (در ایمیل، پیام و سرویس ChatON سامسونگ) به کار گرفته خواهد شد. البته گویا در جیمیل یا گوگل تاک به کار نخواهد آمد. Group Play هم به حداکثر 8 دستگاه امکان می دهد تا به طور مستقیم از طریق NFC به هم متصل شده و عکس و آهنگ به اشتراک بگذارند یا حتی در کنار هم بازی کنند. ویژگی Adapt Display را هم داریم که وقتی تلفن متوجه شود شما در حال مطالعه طولانی با رنگ پس زمینه سفید برای متن هستید، به طور خودکار رنگ را تیره می کند تا چشم شما کمتر خسته شود.

تو فایل پیوست هم مقایسه اس 4 با Xperia z و HTC One گذاشتم که نشون میده تو همه زمینه ها اس 4 از رقیباش سر تره
 

Attachments

  • Galaxy-S4-vs-Xperia-Z-and-HTC-One.jpg
    Galaxy-S4-vs-Xperia-Z-and-HTC-One.jpg
    90.3 KB · مشاهده: 51

McSaturday

کاربر سایت
Feb 15, 2011
399
نام
مک‌ستردی
136333890944853_034.png
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,582
نام
حسین
واقعا لذتی که تو کار کردن با گوشی های گلکسی اس هست توی هیچ گوشی نیست
فقط کاش طرحی گوشی بجای اینکه به s3نزدیگه باشه نزدیک به همونs2 میبود خیلی قشنگ تره
 

S1NA

کاربر سایت
Mar 7, 2009
937
نام
سينا
از نظر طراحی که اصلا جالب نیست به نظر بنده ، من S III داشتم به هیچ وجه طراحی بدنه ش خوب نبود ....
قیمت و زمان عرضه مشخص شده ؟؟
 

Dragon

کاربر سایت
Jan 5, 2006
1,749
نام
آریا
ادم نظرات بعضی از استادان فن در زمینه گوشی رو که خودشون سالها دستی بر اتش داشتند رو میخونه واقعا دچار اختلالات مزاجی میشه!
خواهشا جان هر کسی که دوست دارید از روی بی اطلاعی یا فن فلان برند بودن حرفتان رو به عنوان Fact به خورد بقیه ندید.
سامسونگ یکی از پیشرو ترین کمپانی ها توی صنعت صوت و تصویر و گوشی و تبلت بوده (خصوصا تو سالهای اخیر). اون دسته عزیزان فن اپل (البته بدون منطق هاش) هم در جریان باشن که همین صفحات رتینای اپل رو هم سامسونگ میزنه ، در عین حال به جز نسخه های گوشیش که برای اپراتورهای خاص میزنه (مثل AT&T ) از چیپستهای CPU که طراحی خودش هست استفاده میکنه نه مثل HTC هر تکه از گوشیش ساخت یه شرکتِ !
در مورد اینکه چه فایده ایی داره سی پی یو 8 هسته ایی زده ، یکی از نکات کاهش مصرف باتری هست و کمتر گرم شدن چون بنا به نوع App سی پی یوهای مربوط به اون فعالیت میکنن و نیازی نیست کل هسته های CPU ها اصطلاحا Full Online باشند و الی اخر...
در مورد جنس بدنه هم کاملا درسته باید سامسونگ دست از استفاده از پلی کربنات و پلاستیک و... بر داره و یه خورده به ظاهر گوشیهاش برسه.



اینقدر قوی میزنه که چی بشه ؟
اپولو میخوان باهاش هوا کنن ؟
مگه میخوان بنچمارک بگیرن باهاش ؟ گوشی باید کارامد باشه نن 8 هسته ای باشه

ظاهرش هم که ادم روش نمیشه جایی بگیره دستش:|
مثل رادیو شده ادم نمیتونه بزاره تو جیبش
و بدون هیچ ایده خلاقانه ای !

البته از کره ای ها بیشتر نمیشه انتظار داشت
بله کلا مشخصه کره ایی هایی که ضریب هوشیشون در جهان جزو 5 تا اول هست چیزی حالیشون نیست اما حتما ما ایرانی های مقتدر مثلا با ساخت گوشی من دراوردی GLX شاخ غول رو شکوندیم!!!!
نه جدی اگه کسی یکی از کاربرد های اون CPU 8 هسته ای 1.6 گی رو به من بگه بنده به شخصه فن سامسونگ میشم :| فوق فوقش دیگه یه Modern Combat 4 دیگه از این فراتر ؟
از نظر ظاهری چه تفاوتی با s3 داره ؟
اون Air Play قبلا تو Ipod 4 , 5 بود ! لول
انشالله یکی در یکی از کنفرانسها ی سامسونگ ، اختصاصا کاربرد CPU هاش رو برای شما توضیح میده (لول)
شمایی که هنوز تفاوت Air Play که قابلیت استریم کردن از روی دیوایسهای اپل روی Apple TV هست رو با Air View که در واقع نوعی از سیستم لمس شناور هست نمیدونی دیگه چیزی برای گفتن باقی نمیذاره.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر