گزارش: Horizon: Zero Dawn در سال جاری میلادی از طریق Steam و Epic Games Store به PC خواهد آمد

Hamid Payne

کاربر سایت
797864.jpg

منابعی مورد اعتماد به وبسایت Kotaku اعلام کرده اند که ساخته تحسین شده استودیو Guerrilla Games برای PlayStation 4 یعنی Horizon: Zero Dawn امسال به کامپیوترهای شحصی خواهد آمد.
به گفته 3 منبع آگاه به برنامه های Sony، این شرکت در حرکتی بی سابقه عنوان Horizon: Zero Dawn را به PC خواهد آورد تا به سنت عرضه انحصاری ساخته های استودیوهای داخلی خود بر روی کنسول های PlayStation پایان داده و آینده عناوین اختصاصی خود را طور دیگری رقم بزند. اکنون سه سال از عرضه Horizon می گذرد و این بازی برای اولین بار به پلتفرم دیگری خواهد آمد. منابع Kotaku از عرضه همزمان این بازی بر روی Steam و Epic Games Store خبر داده اند (البته این مسئله هنوز نهایی نشده است). از زمان تصاحب استودیو Guerrilla در سال 2005 توسط Sony...

Continue reading...
 
آخرین ویرایش:
مثلا یکی عشق یه بازی یا سازنده بازیه میره بازیش رو پیش خرید میکنه یا day 1 می‌خره، 6 ماه بعد باز باید پول dlc بده،، ولی کسی که میزاره یه سال دیگه بخره، بازی و dlcش رو با هم می‌خره 20 دلار... زیبا نیست...؟؟؟؟
من کاری به مسائل دیگه ای که مطرح شد ندارم، ولی همیشه با این طرز فکر مشکل داشتم.
کسی که بازی رو پیش خرید میکنه یا day1 میخره اسمش روشه: early adopter... این یه چیز طبیعیه، شما واسه یه بازی حاضری فول پرایس هزینه کنی چون میخوای بدون معطلی به بازی مورد انتظارت دسترسی داشته باشی. دو سال بعد از عرضه، هر بازی ای قیمتش پایین میاد. حالا میخواد 10 میلیون طرفدار دو آتیشه داشته باشه یا نه فرقی نمیکنه.
من خیلی جاها دیدم یه استودیو دی ال سی 20-30-40 دلاری معرفی میکنه بعد تو یوتوب یا توییتر بعضیا میان میگن من منتظر میمونم تا نسخه GOTY بازی منتشر بشه و بعد میخرم. خب این یعنی طرف حاضره یک سال، دو سال یا حتی بیشتر منتظر بمونه تا نسخه کامل بازی بیاد. ولی مشکل اون early adopter هایی هستن که با معرفی نسخه GOTY انگار بهشون توهین شده چون خوششون نمیاد که بقیه میتونن همه محتوای بازی رو با قیمت خیلی مناسب تر نسبت به عرضه اولیه بخرن.

بحث من اینه که باید قبول کنیم اگه میخوایم زودتر از دیگران از یه بازی لذت ببریم، باید بیشتر هم هزینه کنیم.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: hitman68 and vaan 2
من کاری به مسائل دیگه ای که مطرح شد ندارم، ولی همیشه با این طرز فکر مشکل داشتم.
کسی که بازی رو پیش خرید میکنه یا day1 میخره اسمش روشه: early adopter... این یه چیز طبیعیه، شما واسه یه بازی حاضری فول پرایس هزینه کنی چون میخوای بدون معطلی به بازی مورد انتظارت دسترسی داشته باشی. دو سال بعد از عرضه، هر بازی ای قیمتش پایین میاد. حالا میخواد 10 میلیون طرفدار دو آتیشه داشته باشه یا نه فرقی نمیکنه.
من خیلی جاها دیدم یه استودیو دی ال سی 20-30-40 دلاری معرفی میکنه بعد تو یوتوب یا توییتر بعضیا میان میگن من منتظر میمونم تا نسخه GOTY بازی منتشر بشه و بعد میخرم. خب این یعنی طرف حاضره یک سال، دو سال یا حتی بیشتر منتظر بمونه تا نسخه کامل بازی بیاد. ولی مشکل اون early adopter هایی هستن که با معرفی نسخه GOTY انگار بهشون توهین شده چون خوششون نمیاد که بقیه میتونن همه محتوای بازی رو با قیمت خیلی مناسب تر نسبت به عرضه اولیه بخرن.

بحث من اینه که باید قبول کنیم اگه میخوایم زودتر از دیگران از یه بازی لذت ببریم، باید بیشتر هم هزینه کنیم.
بله بابت بازی کسی گلایه ای نداره، همه دیگه میدونن بعد مدتی افت میکنه با سیستم فعلی... ولی به نظرت حرکت خوبیه کسی که روز اول و وقتی بازی در بالاترین ارزش خودش بوده بازیشون رو خریده و حمایت کرده سر محتوای اضافی تیغش بزنن؟؟؟

به شرطی حرف شما درسته که قبل از انتشار بیان زمان بندی عرضه دی ال سی و کاهش قیمت ها رو اعلام کنن... خیلی از سازنده ها که حتی احتمال عرضه دی ال سی بعد از عرضه بازی رو رد میکنن، بعد یهو میبینی یه دی ال سی 20، 30 دلاری دادن....

مثلا همین هورایزن، خود من یک سال بعد عرضه کامپلت ادیشن رو فول پرایس خریدم، دقیق یادم نیست یک هفته یا دو هفته بعد شد 20 دلار، 40 دلار زخم شدم...
 
  • Like
Reactions: DFSHINNOK7
بله بابت بازی کسی گلایه ای نداره، همه دیگه میدونن بعد مدتی افت میکنه با سیستم فعلی... ولی به نظرت حرکت خوبیه کسی که روز اول و وقتی بازی در بالاترین ارزش خودش بوده بازیشون رو خریده و حمایت کرده سر محتوای اضافی تیغش بزنن؟؟؟
کلا محتوای اضافی بازیهای تریپل اِی دیگه راهی شده برای دور زدن قیمت استاندارد 60 دلاری بازیها. هزینه ی ساخت بازیهای بزرگ خیلی نسبت به گذشته بیشتر شده، ولی در عین حال قیمت 60 دلار ثابت مونده و کسی نمیتونه بیشتر از این قیمت بزنه. در نتیجه سازنده ها میان دست به این کار میزنن که منم اصلا موافق نیستم. با این حال بازم اگه محتوای اضافه واقعا ارزش داشته باشه، میشه قبول کرد.
منتها مشکل از جایی شروع شد که از این مسئله سوء استفاده کردن و محتوایی که از روز اول تو بازی هست رو جداگونه میفروشن، علاوه بر 60 دلار اول، از همه ی ترفندهای موبایل و F2P و... برای سود بیشتر استفاده میکنن، و یا حتی وقتی میخوان نشون بدن که چقدر شفاف و با صداقتن، بازم همیشه یه خنجر دم دستشون هست.
همه این مشکلات از جایی شروع شد که سرمایه دارا وارد عرصه ی گیم شدن و روز به روز از این صنعت بیشتر برای سود خودشون استفاده کردن.
 
  • Like
Reactions: vaan 2
طبیعتا اگه کسی کنسول میخرید "فقط" بابت انحصاری هاش،الان هیچ دلیلی نداره سمت کنسول بره...
حالا چه PS5 و چه XBOX .
یه سری هم هستن به هر حال کنسول گیمرن. چون تفاوت های مشخصی هست بین کنسول و PC . اینا شاید براشون مهم نباشه اومدن انحصاری رو PC . خدا شاهده برا من که مهم نبود و نیست. هیچوقت حس بدی نداشتم. وقتی خبر رفتن کوانتوم بریک رو PC هم اومد برام مهم نبود. نسل بعدم که خب تعداد بازی های استودیو های مایکرو و بازی هاش خیلی بیشتره برام مهم نیست. الانم که که همزمان با عرضه اری رو گیم‌پس، تاپیک بازی برا PC رو هم میبینم اصلا حس بدی ندارم. نوش جونشون.

هیچ کدوم از دو دسته هم مشکلی ندارن. دلایلشون فقط شاید متفاوت باشه برا انتحاب پلتفرم.

ولی خیلی عجیب نیست کسی که رفته سمت PS4 برای انحصاری هاش، الان تصمیم بگیره بره سمت PC . یه جوری برخورد نکنن یه عده که انگار ما عهد وفاداری بستیم با سونی و مایکرو و الان داره یه خیانت بزرگ صورت میگیره.
وقتی سیاست هاشون رو نپسندیم خب پلتفرممون رو عوض میکنیم. منی که نسل بعد قطعا میدونم بازم اکس باکس خواهم داشت بابت عشق و علاقه قلبی به بیل گیتس و فیل اسپنسر نیست. برا اینه که با وجود همه ترول ها و مسخره بازی هایی که بعضی تاپیک ها هست، به هرحال کاملا به برنامه های آینده شون اعتماد کامل دارم و بابت کارهای این یکی دو سال اخیر که حاصلش برای اینده است، هیجان زده ام.

راجب سیاست جدید سونی هم شک نکنید این عرضه هورایزن حکم دست‌گرمی داره.
بازی های بعدی هم از راه میرسن. خوشتون/خوشمون بیاد یا نیاد، سونی داره این مسیر رو میره. حالا یکی ممکنه بهش بگه خراب کردن برند پلی استیشن، یکی مثل من کاملا منطقی به نظر بیاد اینکار و اجتناب ناپذیر با توجه به مسیری که صنعت میره.
باید وایسیم ببینیم واقعا حق با کدوم دسته است تو این قضیه.
 
خبر خوشحال‌کننده‌ای بود و به‌شدت توصیه می‌کنم افرادی که بازی نکردند و الان میتونن، حتماً روی PC بازی رو انجام بدن. هورایزن با ایرادهایی که داشت ولی یکی از بهترین بازی های نسل و یکی از بهترین آی پی‌های جدید این نسل بود.
یه نکته‌ی جالب دیگه صحبت هرمن هالست بود که خیلی از قضایا رو شفاف کرد.

عملاً حدس زده می‌شد که هدف سونی چنین چیزی باشه و بخواد مخاطب بیش‌تری رو جذب کنه. هرچند همه میدونن که هورایزن 2 در دست ساخته ولی با این کار احتمالاً اومدنش نزدیکه. احتمالاً یا لانچ PS5 یا نیمه اول 2021.

البته هرمن هالست این رو هم گفته که سیاست سونی رو درمورد این موضوع نشون میده.
تنها سیاستی که میبینم فروش مجدد یه گیم سه ساله ست روی دوتا یا احتمالا سه تا فروشگاه جدید (steam GOG و اون اشغال دیگه :دی) هست و بنظرم عالی. هر مبلغی از بابت فروشش روی pc بدست بیارن خرج تکنولوژی های جدید و گیم های به مراتب بهتری میشه.

مابقی صحبتها مثل نشون بدیم چی رو دارن از دست میدن هم شعر و غزلی بیش نیست با دیدن چند تا ویدئو یا استریم میشه فهمید چیز خاصی رو داریم از دست میدم یا نه.
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou
طبیعتا اگه کسی کنسول میخرید "فقط" بابت انحصاری هاش،الان هیچ دلیلی نداره سمت کنسول بره...
حالا چه PS5 و چه XBOX .
یه سری هم هستن به هر حال کنسول گیمرن. چون تفاوت های مشخصی هست بین کنسول و PC . اینا شاید براشون مهم نباشه اومدن انحصاری رو PC . خدا شاهده برا من که مهم نبود و نیست. هیچوقت حس بدی نداشتم. وقتی خبر رفتن کوانتوم بریک رو PC هم اومد برام مهم نبود. نسل بعدم که خب تعداد بازی های استودیو های مایکرو و بازی هاش خیلی بیشتره برام مهم نیست. الانم که که همزمان با عرضه اری رو گیم‌پس، تاپیک بازی برا PC رو هم میبینم اصلا حس بدی ندارم. نوش جونشون.

هیچ کدوم از دو دسته هم مشکلی ندارن. دلایلشون فقط شاید متفاوت باشه برا انتحاب پلتفرم.

ولی خیلی عجیب نیست کسی که رفته سمت PS4 برای انحصاری هاش، الان تصمیم بگیره بره سمت PC . یه جوری برخورد نکنن یه عده که انگار ما عهد وفاداری بستیم با سونی و مایکرو و الان داره یه خیانت بزرگ صورت میگیره.
وقتی سیاست هاشون رو نپسندیم خب پلتفرممون رو عوض میکنیم. منی که نسل بعد قطعا میدونم بازم اکس باکس خواهم داشت بابت عشق و علاقه قلبی به بیل گیتس و فیل اسپنسر نیست. برا اینه که با وجود همه ترول ها و مسخره بازی هایی که بعضی تاپیک ها هست، به هرحال کاملا به برنامه های آینده شون اعتماد کامل دارم و بابت کارهای این یکی دو سال اخیر که حاصلش برای اینده است، هیجان زده ام.

راجب سیاست جدید سونی هم شک نکنید این عرضه هورایزن حکم دست‌گرمی داره.
بازی های بعدی هم از راه میرسن. خوشتون/خوشمون بیاد یا نیاد، سونی داره این مسیر رو میره. حالا یکی ممکنه بهش بگه خراب کردن برند پلی استیشن، یکی مثل من کاملا منطقی به نظر بیاد اینکار و اجتناب ناپذیر با توجه به مسیری که صنعت میره.
باید وایسیم ببینیم واقعا حق با کدوم دسته است تو این قضیه.

سونی در نهایت سبک/سنگین میکنه شرایط رو و میبینه که چقدر بدست آورده و چقدر از دست میده که به نظرم چیز زیادی از دست نمیده چون فنهای دو آتیشه صداشون بلند هست ولی تعدادشون کم :دی در نهایت هم سرویسهای بیشتری میاره روی PC و هم بازیهای بیشتری رو (بخصوص بازیهای آنلاین) و روزی میرسه که Day One بازیها رو روی PC و کنسول و PS Now عرضه کنن :دی انحصار فقط بازارشون رو محدود میکنه
 
روال کاملا مشخصه الان دیگه. نباید جوری رفتار کرد که به نظر بیاد این اولین مورد هست. اگر با دقت به قضیه نگاهی کنی اینجوری بوده مسیری که سونی اومده :

Everybody's Gone to the Rapture
Journey
Heavy Rain/Beyond
Detroit
Death Stranding
Madden
Horizon

مشخصه که دارن یک Smooth Transition از سمت تک پلتفرمی به سمت PC/PS5 برای بازی های سینگل و با احتمال کمتر PC/PS5.XBOX برای مولتی پلیر ها طی میکنن. این فاصله سه ساله هم فقط برای کیس Horizon اتفاق افتاده و مشخصا برای Death Stranding و Detroit کمتر از اون بوده. پس نمیشه گفت حتما فاصله سه سال خواهد بود. برای سونی هیچ فرقی بین Detroit و Horizon وجود نداره. مالک هردوتاش هست. اگر نمیخاست اونم نمیذاشت عرضه بشه.

در مورد کنسول و PC هرکس باید با توجه به شرایط باید خودش ارزیابی بکنه ببینه چه به نفعشه اون را تهیه کنه. برای همین میگم بهتره سونی یکم سیاست هاش را شفاف تر بکنه تا مخاطب بهتر بتونه تصمیم بگیره.
 
دوستان فقط برای سرگرمی و یه نگاه کوچیک به سودی که ممکنه سونی از عرضه هورایزن روی PC داشته باشه میخواستم با هم یکی دو مورد رو به روش زیر بررسی کنیم.
این متود برای برآورد حداقل فروش بازیها رو استیم بین توسعه دهنده های ایندی خیلی محبوبه.

اول اینکه تعداد reviewهای بازی رو در نظر میگیریم. یه بازی جدید مثلا Gears 5.

گیرز 5 در حال حاضر تو استیم 8434 نقد کاربران داره.
تا همین چند ماه پیش میگفتن برای بازیهای بزرگ، نسبت به نوع و محبوبیت بازی، این رقم رو ضرب در عددی بین 70 تا 80 میکنیم، ولی اخیرا با تغییر تو سیستم Review استیم، ظاهرا تعداد نقدها بیشتر شده، پس 50 رو در نظر میگیریم.
50x8434=421700
حالا نتیجه رو در سود خالص ناشر برای هر نسخه ضرب میکنیم. اینجا کمی کار پیچیده میشه چون بازیها ممکنه تخفیف بخورن یا نسخه های گرون تر هم داشته باشن. سود استیم هم نباید فراموش کنیم که بدون در نظر گرفتن حد نصاب جدید کاهش سود استیم برای بازیهای پر فروش، همون 30 درصد در نظر میگیریم. برای گیرز 5، هفتاد درصد قیمت فعلی میشه 42 دلار، ولی با این حال بازم کمتر میگیریم چون هر چی به حداقل سود نزدیک تر باشیم بهتره. نصف قیمت فعلی رو حساب میکنیم یعنی 30 دلار.

نتیجه میشه حداقل دوازده و نیم میلیون دلار سود ناشر.

حالا برای یک بازی AAA خیلی جدید که دیروز اعلام شد دو میلیون نسخه رو تمام پلتفرم ها فروش داشته یعنی Dragon Ball Z Kakarot

بیش از 450 هزار نسخه رو استیم فروش داشته. با جمع و ضرب مشابه، به چیزی بیش از 13 میلیون دلار میرسیم.
.
.
.
از نظر من هورایزن میتونه چند برابر این دو بازی فقط رو استیم فروش کنه. یعنی رقمی بسیار بزرگتر. این مقدار سود (حداقل سود) چیزی نیست که سونی در طی این سال ها بهش فکر نکرده باشه، و با افزایش هزینه ی ساخت سخت افزار و نرم افزار، واقعا چشم پوشی از چنین سودی سخته. همونطور که دو روز پیش گفتم تعجب آوره که سونی اینقدر دیر تصمیم گرفت.

قضاوت با شما.
 
  • Like
Reactions: milad.ps4
روال کاملا مشخصه الان دیگه. نباید جوری رفتار کرد که به نظر بیاد این اولین مورد هست. اگر با دقت به قضیه نگاهی کنی اینجوری بوده مسیری که سونی اومده :

Everybody's Gone to the Rapture
Journey
Heavy Rain/Beyond
Detroit
Death Stranding
Madden
Horizon

مشخصه که دارن یک Smooth Transition از سمت تک پلتفرمی به سمت PC/PS5 برای بازی های سینگل و با احتمال کمتر PC/PS5.XBOX برای مولتی پلیر ها طی میکنن. این فاصله سه ساله هم فقط برای کیس Horizon اتفاق افتاده و مشخصا برای Death Stranding و Detroit کمتر از اون بوده. پس نمیشه گفت حتما فاصله سه سال خواهد بود. برای سونی هیچ فرقی بین Detroit و Horizon وجود نداره. مالک هردوتاش هست. اگر نمیخاست اونم نمیذاشت عرضه بشه.

در مورد کنسول و PC هرکس باید با توجه به شرایط باید خودش ارزیابی بکنه ببینه چه به نفعشه اون را تهیه کنه. برای همین میگم بهتره سونی یکم سیاست هاش را شفاف تر بکنه تا مخاطب بهتر بتونه تصمیم بگیره.
xbox
Madden ؟
1584003390038.png
منظورت mlb
ربطی به تصمیم سونی نداشت قرارداد جدید mlb بود که باید بازی مولتی پلتفرم بشه
---------------------------------------
اگه این روندی که شما میگی چرا سونی هیچ سودی از انتشار Journey Heavy Rain/Beyond Detroit روی pc نبرد ؟ چرا حق و سود انتشار نسخه pc به خود سازنده ها داد ؟
Death Stranding هم مشخص نیست استاد چه قراداد ترکمنچای با سونی بسته که سود نسخه pc بین خودش و 505 که هیچ نقشی در ساخت بازی نداشته تقسیم میشه سر سونی بی کلاه مانده
Detroit و Horizon خیلی تفاوت داره
131715 131716

Horizon اولین انحصاری بزرگ که سونی روی pc عرضه میکنه
این تغییرات حاصل تغییر مدیریت پلی استیشن
شان لیدن e3 2018 مدیر استودیوهای بازی‌سازی سونی بود صحبت از انحصاری واقعی می کرد مشخص بود هدف سونی همین
از اون زمان تا الان پلی استیشن تغییرات مدیریتی بسیاری کرده
طبیعیه با تغییر تصمیم گیرنده های اصلی برخی سیاست ها هم تغییر کنه
اون زمان با اون مدیریت سیاست سونی صرفا انحصاری ها بود امروز کسب سود بیشتر از بازی های قدیمی تر
مثلا 10 ها میلیون نفر با شبیه ساز های مثل ppsspp و pcsx1/2 بازی انحصاری سونی تجربه کردن بدون اینکه سودی به سونی به عنوان خالق برسه
اگه 5 سال پیش God of War Saga روی steam عرضه می کرد به راحتی 5 تا 10 میلیون نسخه فروش می رفت حالا سونی میخواد این روند تغییر بده
به هر حال
تا زمانی که ps5 تولید میشه انحصاری هم خواهد داشت
بعضی بازی ها انلاین روی pc عرضه می شن
بازی های aaa در انحصار ps5 می مونه


دوستان فقط برای سرگرمی و یه نگاه کوچیک به سودی که ممکنه سونی از عرضه هورایزن روی PC داشته باشه میخواستم با هم یکی دو مورد رو به روش زیر بررسی کنیم.
این متود برای برآورد حداقل فروش بازیها رو استیم بین توسعه دهنده های ایندی خیلی محبوبه.

اول اینکه تعداد reviewهای بازی رو در نظر میگیریم. یه بازی جدید مثلا Gears 5.

گیرز 5 در حال حاضر تو استیم 8434 نقد کاربران داره.
تا همین چند ماه پیش میگفتن برای بازیهای بزرگ، نسبت به نوع و محبوبیت بازی، این رقم رو ضرب در عددی بین 70 تا 80 میکنیم، ولی اخیرا با تغییر تو سیستم Review استیم، ظاهرا تعداد نقدها بیشتر شده، پس 50 رو در نظر میگیریم.
50x8434=421700
حالا نتیجه رو در سود خالص ناشر برای هر نسخه ضرب میکنیم. اینجا کمی کار پیچیده میشه چون بازیها ممکنه تخفیف بخورن یا نسخه های گرون تر هم داشته باشن. سود استیم هم نباید فراموش کنیم که بدون در نظر گرفتن حد نصاب جدید کاهش سود استیم برای بازیهای پر فروش، همون 30 درصد در نظر میگیریم. برای گیرز 5، هفتاد درصد قیمت فعلی میشه 42 دلار، ولی با این حال بازم کمتر میگیریم چون هر چی به حداقل سود نزدیک تر باشیم بهتره. نصف قیمت فعلی رو حساب میکنیم یعنی 30 دلار.

نتیجه میشه حداقل دوازده و نیم میلیون دلار سود ناشر.

حالا برای یک بازی AAA خیلی جدید که دیروز اعلام شد دو میلیون نسخه رو تمام پلتفرم ها فروش داشته یعنی Dragon Ball Z Kakarot

بیش از 450 هزار نسخه رو استیم فروش داشته. با جمع و ضرب مشابه، به چیزی بیش از 13 میلیون دلار میرسیم.
.
.
.
از نظر من هورایزن میتونه چند برابر این دو بازی فقط رو استیم فروش کنه. یعنی رقمی بسیار بزرگتر. این مقدار سود (حداقل سود) چیزی نیست که سونی در طی این سال ها بهش فکر نکرده باشه، و با افزایش هزینه ی ساخت سخت افزار و نرم افزار، واقعا چشم پوشی از چنین سودی سخته. همونطور که دو روز پیش گفتم تعجب آوره که سونی اینقدر دیر تصمیم گرفت.

قضاوت با شما.
عرضه انحصاری ها روی pc = با کاهش فروش کنسول
مایکروسافت با وجود برتری کامل نسبت به سونی در 3 سال گذشته قیمت قدرت سرویس ها یک دوم تا یک سوم ps4 فروش داشته
یه نکته که دوستان در نظر نمی گیرن که استیم هر ریجن قیمتش خودش داره تغییر ریجن هم مثل اب خوردن یه بازی 60 دلاری پلی استیشن بین 30 تا 60 دلار استیم
چقد ؟
2 میلیون 3 میلیون 5 میلیون ؟

بلومبرگ ادعا کرده صرفا هزینه ساخت ps5 450 دلار + تبلیقات و هزینه انتقال و سود فروشنده ها بیش از 500 دلار
پیش بینی فروش ps5 حداقل 6 میلیون در 4 ماه اول تا 15 میلیون در سال اول
با توجه به کنسول 300 دلاری مایکروسافت اگه سونی برای فروش بیشتر 449 دلار قیمت گذاری کنه سر هر کنسول 60 تا 70 دلار ضرر بده
میشه 1 میلیارد دلار ضرر
این ضرر قراره با پلاس و سهم سونی از فروش بازی ها روی psn جبران بشه
131719
6 سال گذشته 20 میلیارد دلار از 1.15 میلیارد نسخه بازی که روی psn فروخته شده درامد داشته
 
آخرین ویرایش:
عرضه انحصاری ها روی pc = با کاهش فروش کنسول
(الان اگه من بخوام به این کامنت جواب بدم، دوستانی که کامنتای قبلی منو نخوندن میان فکر میکنن من طرفدار پلتفرم خاصی‌ام. پس اول مشخص کنم که من طرفدار هیچ پلتفرمی نیستم!)
/
/
بله درسته کاهش فروش کنسول برای امروز و فردا و 5 سال دیگه. ولی روزی که دیگه کنسولی وجود نداشته باشه، تنها راه سونی فروش نرم افزار هست.
همونطور که هرمن هالست گفت سونی به هیچ عنوان نمیخواد بازیهای جدیدش رو همزمان برای PC عرضه کنه. این یعنی اگه کسی اسپایدرمن 2، هورایزن 2 و... میخواد مجبوره PS5 بخره. ولی آماده بودن برای آینده ای که اجتناب ناپذیره کار عاقلانه ایه.
شما جای سونی بودی چیکار میکردی؟ اگه به جایگاه فعلیش اکتفا کنه و برای آینده برنامه ای نداشته باشه اول اینکه بالاخره یه روزی سرویس های استریم جای کنسولها رو میگیرن، چه 10 سال دیگه چه 15 یا 20 سال دیگه. سونی صد در صد برای آینده‌ی پلتفرم استریمش (PS Now) برنامه های زیادی داره. ولی در این بین یک بازه ی زمانی طلایی هست که میتونه از همه ی کاتالوگ انحصاریش روی PC سود ببره، و همه ی این سود رو برای محکم تر کردن پایه های سرویس های جدیدش استفاده کنه.

یه نکته که دوستان در نظر نمی گیرن که استیم هر ریجن قیمتش خودش داره تغییر ریجن هم مثل اب خوردن یه بازی 60 دلاری پلی استیشن بین 30 تا 60 دلار استیم

خب پس هیچی دیگه.
پلتفرمی که سود نداره چرا ناشرا اینقدر خودشونو اذیت کنن واسه پورت بازیاشون. کار بیهوده ایه واقعا..



پ.ن. در ضمن، سونی از فروش DS و Detroit روی PC هم سود میکنه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Tolkien
اینده واسه پی سی هست رفته رفته سیستم کنسول ها به pc نزدیک و نزدیک تر میشه مثل همین الانه ps4 یا xbox one
فردا پس فردا امولاتورشون میاد بازی هارو نسبت به کنسول با fps بهتر اجرا می کنن رو پی سی همین کاری که با بازی های ps1 ps2 و ps3 کردن و سونی از سودی که با انتشار اونا واسه pc بدست میاورده بی نصیب مونده کاربر
dfshinnok7 به خوبی اشاره کرده به این مسئله
الان هم بازی هوریزون رو pc اوندقدری میفروشه تا سونی ترغیب بشه برای عرضه دیز گان یا بلاد یا اسپایدرمن 2 و.............
من بشخصه دیگه سمت کنسول نمیرم و پلتفرم اصلیم رو مثل قبل pc انتخاب می کنم اما اگه ارزونی شد و ارزش داشت به عنوان پلتفرم دوم ps5 هم بخرم
و اینکه هوریزون بازیش عالیه حتما سعی کنین اورجینال بخرین تا حمایتی بشه برای انتشار های بعدی
 
روال کاملا مشخصه الان دیگه. نباید جوری رفتار کرد که به نظر بیاد این اولین مورد هست. اگر با دقت به قضیه نگاهی کنی اینجوری بوده مسیری که سونی اومده :

Everybody's Gone to the Rapture
Journey
Heavy Rain/Beyond
Detroit
Death Stranding
Madden
Horizon

این وسط، Madden قضیه اش کامل متفاوته البته و نمیشه جزو این "Smooth Transition" حسابش کرد
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou
یه جوری میگین دیگه کنسول نمیگرین و میرید سمت PC ادم فک میکنه همه الان اماده نسل بعدی انویدیا نشستین برین بخرین اصلا انگار خبر ندارین یه کارت میانرده مثه 2060 شده بالای 6 میلیون تومن من پریسال یه کیس بستم با 1070 کلا شد 6 تومن الان یکی بخواد با این اوضاع قیمتا یه چیزی بخره که بازیای نسل بعد رو با کیفیت بهتر از کنسول اجرا کنه معلوم نیست چقد پاش میفته اتفاقا کنسول برای نسل بعد خیلی به صرفه تره اگه 500 دلار هم قیمت بخوره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Cait Sith

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or