گزارش: سازندگان مستقل از نحوه همکاری پلی استیشن به شدت ناراضی هستند

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
1625079783298.png
ظهر امروز، لین گارنر (Lain Garner) موسس استدیوی مستقل Neon Doctorine در رشته توییتی با تندی به انتقاد از نحوه برخورد پلی استیشن با بازیسازهای مستقل پرداخت
او در ابتدای این رشته توییت نوشته:
اوکی، من اون قدر عصبانی ام که میخوام یه سری پل های پشت سرمو بسوزونم، چون که آخه این پل چه اهمیتی داره وقتی همین جوریش هم نمیشه ازش رد شد.
رشته توییت زیر در مورد پلتفرم X ـه. کامل این پلتفرم رو افشا نمی کنم، ولی در این حد میتونم بگم که این پلتفرم برای یکی از کنسول های به شدت موفقه که گیم پس روش نداره...​

در ادامه رشته توییت، لین به سختی بیش از حد کار با ساختار بک اند فروشگاه PSN، پروسه طاقت فرسا برای گرفتن پروموشن و فرصت تبلیغاتی روی این پلتفرم و دردسرهای ثبت بازی روی آن اشاره کرده و میگوید که علی رغم سهم عمده پلی استیشن در بازار ویدیو گیم، آن ها روی این پلتفرم به خاطر این دلایل همیشه بدترین عملکرد مالی را دارند.
لین در ادامه از محدودیت های زیاد پلی استیشن برای تخفیفات هنگام لانچ نیز برای عناوین مستقل صحبت کرده و با تندی از پروسه حضور در بخش Featured استور پلی استیشن عنوان می کند که نیازمندی آن پرداخت مبلغ بزرگ 25000 دلار به سونی برای حضور در این بخش است.
لین در انتها به سیستم Invite-only برای تخفیف های پلی استیشن اعتراض کرده و آن را مانعی برای برگزاری تخفیف های گسترده میان همه پلتفرم های بازار دانسته و اذعان می کند که سازنده های کوچک تر از وی بیشتر از این موارد جهت عرضه بازی هایشان با مشکل روبرو هستند.
(در تمامی این توییت ها، لین هیچ اشاره کاملی به پلی استیشن نکرده و از آن با نام Platform X یاد می کند. هر چند در ریپلای ها، وی به وضوح پلی استیشن بودن X را تایید می کند)


1625080954130.png 1625081076270.png
البته این موضوع به توییت لین گارنر ختم نمی شود.
متیو وایت (Matthew White) رییس استدیوی مستقل White horn Games به دنبال این رشته توییت، در پاسخی طنازانه، می گوید که علی رغم علاقه به طرفداران پلتفرم مذکور و حتی سابقه کاری برای پلی استیشن، آن ها نیز از این جنبه کاری پلی استیشن ضربه خورده اند و تنها سه درصد فروش بازی های استدیو متعلق به پلفترم پلی استیشن بوده. او در کنار این توییت یک Pie Chart از میزان درآمد حاصله استدیو از پلتفرم های مختلف گذاشته که پلی استیشن از همه پلتفرم های دیگر سهم کمتری را به خود اختصاص داده.
متیو در ادامه توییت اش از ابزارهای مارکتینگ، آنالیز و CPM پلی استیشن شکایت کرده و می گوید همچین مواردی عملا موقع کار با پلی استیشن وجود ندارد. او از نحوه عجیب بازخوردهای آماری از پلی استیشن گفته و این قضیه را این گونه روایت می کند:
ما این جا یه کارمند تمام وقت داریم که عملا نصف وقتشو صرف زیر و رو کردن گزارش های فروش برای PX (پلی استیشن) می کنه، برای این که از طرف اون ها آمار فروش های شبیه فاکتورهای جدول بندی شده ای میاد که رسما نیاز به بازگردانی داره تا بشه خوندشون، انگار که تو سال 1928 ـید.​
متیو نیز در انتهای توییت هایش می گوید نحوه کاری پلی استیشن به شدت برنامه ریزی و پلن چینی برای موارد مختلف را برای آن ها سخت کرده و به گونه ای به فروش آن ها صدمه زده که سخت می توان انتظار داشت عناوین شان موفقیتی روی این پلتفرم پیدا کنند.


1625081907862.png
کریستین بوته‌آ (Christian Botea) مدیر پروژه استدیوی SomeAwesomeGuys نیز در رشته توییت کوتاه دیگری به دنبال این داستان، از میزان درآمد استدیوی شان در دو سال اخیر آمار داده که در آن جا نیز پلی استیشن با 0.3 درصد، کمترین میزان درآمد حاصله را به خود اختصاص داده. وی نیز گفته با این حساب به نظر می آید که پلتفرم پلی استیشن آن چنان برای بازی های آن ها مناسب نمی باشد.

1625082296639.png

در انتها نیز مایک رز (Mike Rose) مدیر استدیوی No More Robots از صحبت های مطرح شده حمایت کرد و گفته که این شرایط تقریبا برای همه سازندگان مستقل صادق بوده و دلیل این که تعداد بیشتری این توییت ها را نمی توان دید به خاطر نگرانی سازندگان از عمومی سازی این موارد و شکایات است.


منابع: رشته توییت لین گارنر - رشته توییت متیو وایت - رشته توییت کریستین بوته‌آ - توییت مایک رز
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,248
نام
امیر حسین
میگم این Hades ایندی محسوب میشه؟
اگه اره پس بزنین همه اینایی که با ایندی مخالفن یا میگن ایندی نباید بیاد رو کنسول سونی رو بنشون کنین :D
بلی هیدس هم ایندی هست!
و منم موافقم:-"
 

franticfixer

کاربر سایت
Mar 5, 2011
395
منطق بعضی از دوستان خیلی خوبه! ظاهرا از دید بعضی از دوستان ممکن نیست که گیمر هم بازی بزرگ و AAA دوست داشته باشه هم ایندی!!! پس گیمرها دو دسته میشن: یا پلی استیشن یا سویچ، و اونی که God of War دوست داره نمیتونه هیدس دوست داشته باشه، و اگر هیدس رو کنسولش بیاد کسر شانه! کلا این تاپیک و اون دوستمون خیلی خوبه، آدم رو شاد می‌کنه!
 
آخرین ویرایش:

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,136
نام
Melkor
منطق ایرانی جماعت : بازیی که گرافیکش ریلستیک نباشه بازی موبایل و اندروید ئه ؛ بازیی که گرافیکش سل شید باشه بازی نیست بچه بازیه .

اگر ترولی که هیچی ولی اگر واقعا ۲۸ سالته و اینجوری فکر میکنی حرفی ندارم .
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
خبر خوب
تو گزارش پایان سال میلادی ای که سونی بیرون داده خیلی روشن و واضح مشخص کردن که دارن رو سیستم بک اند و ارتباطاتی شون با دولوپرهای ایندی کار می کنن تا این انتقادات مربوط به چند ماه پیش برطرف بشه
IGN کامل جزئیاتشو آورده
مثل این که روی قابل کشف شدن بازی های ایندی روی استور پلی استیشن داره آروم بهبود پیدا می کنه
سرعت پاسخ گویی بین روابط عمومی ها به طرز چشمگیری کاهش داشته
حتی از یه سری آدم مثل کریستین بوته‌آ هم دعوت کردن واسه کمک کردن

خلاصه که به انتقادات کامل دارن گوش میدن

Sony Wants to Repair its Relationship With its Indie Partners - IGN
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر