کوجیما: رئیس کونامی مایل است نسخه جدید سایلنت هیل را من بسازم

Heart Broken

کاربر سایت
Feb 22, 2011
2,418
نام
Ali
76uozpkpvetz6ns84psr.jpg

Hideo Kojima در جلسه توسعه دهندگان نمایشگاه Eurogamer صحبت‌های راجع به سایلنت هیل کرد:

شخصاً عاشق بازی‌های ماجراجویی هستم. من علاقه دارم قسمت‌های جدیدی از سری بازی‌هایی مثل Snatcher یا Policenaut را ببینم. اما از نگاه تجاری انجام این کارها بسیار سخت است. من باید حرکت رو به جلو داشته باشم پس فکر می‌کنم نمی‌توانم این کار را انجام بدهم.

وی افزود:

من فکر می‌کنم احتمال اینکه بخواهم یک بازی ماجراجویی را با همکاری یک سازنده بزرگ بازی‌های این سبکی بسازم وجود دارد، مثلاً در ساخت Remake بازی Snatcher. ما نمی‌توانیم خودمان این کار را به طور کامل انجام دهیم ولی می‌توانیم در این مورد با کسی شریک شویم.

کوجیما قبلاً در یک توئیت از علاقه خود در ساخت نسخه جدیدی از سری سایلنت هیل به وسیله انجین FOX خبر داده بود. او در این باره افزود:

قبلاً من صحبت‌هایی راجع به سایلنت هیل داشتم، برای همین، رئیس کونامی با من تماس گرفت و گفت که تمایل دارد تا نسخه بعدی سری سایلنت هیل را من بسازم.

حقیقت این است که وقتی من به یک فیلم ترسناک می‌روم شبیه به یک گربه ترسو می‌شوم! پس مطمئن نیستم که بتوانم یک بازی ترسناک بسازم، البته ترس‌هایی وجود دارد که فقط افرادی که از آن می‌ترسند و آن را تجربه کرده‌اند می‌توانند ایجادش کنند، پس شاید این کار را من هم بتوانم انجام بدهم.

من فکر می‌کنم بازی سایلنت هیل یک اتمسفر خاص و مشخصی دارد. فکر می‌کنم این سری باید ادامه پیدا کند و من واقعاً دوست دارم به ادامه این سری کمک کنم. حتی اگر من نتوانم یک نسخه جدید سایلنت هیل را بسازم، بسیار مشتاقم تا با نظارت بر ساخت بازی و استفاده از Fox Engine در توسعه بازی به ساخت آن کمک کنم.

متن کامل این مصاحبه را در لینک منبع بخوانید.

منبع
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
سایلنت هیل کلا از نظر گیم‌پلی مشکل داره. کوجیما هم به خاطر یه سری چیزای دیگه معروفه. خوب و بد کار رو نمیشه پیش‌بینی کرد.
من هم موافقم، از همون اول هم داشت و روز به روز هم مشکل گیم پلی بازی بیشتر شد...
واسه همین دوست دارم یه تیم بازیساز خیلی خبره شماره جدیدش رو بسازه، کوجیما هم ناظر کیفی باشه. نه که شخصا بسازتش...
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
من هم موافقم، از همون اول هم داشت و روز به روز هم مشکل گیم پلی بازی بیشتر شد...
واسه همین دوست دارم یه تیم بازیساز خیلی خبره شماره جدیدش رو بسازه، کوجیما هم ناظر کیفی باشه. نه که شخصا بسازتش...
نکته دقیق و ظریف و باریک موضوع همینه. اون گیم پلی که بنظر شما "مشکل" داره در واقع نقطه اوج بازی هست (بغیر از داستان) که سازنده با این روش تونسته یه موقعیتی به وجود بیاره که سایلنت هیل اسطوره بشه و این جریان تاثیر مثبت و عجیبی روی اتمسفر بازی گذاشته. بازی رو ترسناکتر میکنه.

همینو بگم که اگر بتونید با دنیای این سری ارتباط برقرار کنید; کوچکترین مشکلی با این گیم‌پلی هماهنگ و حساب شده و دقیق نخواهید داشت :D.
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
یاد این جمله از سایت IGN در مورد بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots افتادم. تقدیم به ترولینگ...

Is it possible to give a game an 11? If so, this would be the game that would merit that score. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots is a title that exceeds all of the hype that was attached to the title. Regardless of whether you've seen every trailer and screenshot, read every preview and heard every interview, you won't get a full sense of how phenomenal this title is unless you sit down and experience it for yourself.

Legends die hard and deserve a heroic story that lives on when they are gone. Metal Gear Solid 4 is such an ending for the legendary warrior Solid Snake. Not only does it sum up the full franchise of Metal Gear, its depth and its complexity, coupled with its technical prowess, make it one of the best games of the year and, indeed, one of the best games ever made. Get some well earned rest, Snake. You've earned it. We salute you.

در اخر

successful troll is successful
 

habibmp3

کاربر سایت
Dec 5, 2011
1,236
نام
ابوالفضل
فقط پست اول و همین صحفه رو خوندم و اصلا نه میخوام و نه دوست دارم وارد بحث های جانبی بشم. چون از عاشقان سایلنت هیل هستم فقط نظر شخصیم رو میگم ...
ببینید ... کوجیما یه بازیسازه که کاملا دارای سبکه .. کوجیما یه کارگردان فوق العاده حرفه ای هستش که کارش رو تو سبک خودش بلده ولی هنوز از این چارچوب خارج نشده تا ببینیم چه میشود.
سری متالگیر خیلی خیلی روی کات سین ها میچرخه و گیمپلی خاصی هم داره ولی سایلنت هیل بیشتر روی گیمپلی خاص خودش استواره که حین بازی از داستان اطلاع پیدا می کنیم ... سایلنت هیل کاملا گنگه و به مرور اطلاعات به دست میاریم ولی متالگیر شالوده و پی کار رو از همین ابتدا سفت می کنه ...
اگه کوجیما یه وقت بخواد این بازی رو بسازه باید با استفاده از المان های قدیمی این سری کارش رو پیش ببره نه با سبکی که توی متالگیر معرفی کرد ...
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
منظورت شماره اصلی هست یا این اراجیفی که بعد از the room منتشر شد؟

اصلا سایلنت هیل روی گیم پلی نیست که بخوایم در مورد خوب یا بد بودنش بحث کنیم. ولی از همون لحظات اولیه بازی استاندارد لازم رو نداشت.

نکته دقیق و ظریف و باریک موضوع همینه. اون گیم پلی که بنظر شما "مشکل" داره در واقع نقطه اوج بازی هست (بغیر از داستان) که سازنده با این روش تونسته یه موقعیتی به وجود بیاره که سایلنت هیل اسطوره بشه و این جریان تاثیر مثبت و عجیبی روی اتمسفر بازی گذاشته. بازی رو ترسناکتر میکنه.

همینو بگم که اگر بتونید با دنیای این سری ارتباط برقرار کنید; کوچکترین مشکلی با این گیم‌پلی هماهنگ و حساب شده و دقیق نخواهید داشت :D.

مثلا مشکل دوربین که توی سابلنت هیل 2 بود به حساب اتمسفر بازی بذاریم یا ضعف بازی؟
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,788
نام
مراد حلیمی
كوجيما عاليه- فوق العادس- خيلي موفق ولي توي يك ip و سبك تاكنون.......همه بازيهاي ديگه اي هم كه توشون نقش داشته مثل zone of elder يا castelvina در حد متال گير برجسته و قوي نبوده
در نتيجه اينكه بگيم تو هر سبكي باشه حتما خدا ميشه و ايشون فقط ناجيه و .......يه جور اغراق و تعصب هستش نسبت به ايشون و مطمينا حضورش تو سايلنت هيل مفيد ولي اينكه بازي رو نجات ميده اصلا نميشه پيش بيني كرد
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
اصلا سایلنت هیل روی گیم پلی نیست که بخوایم در مورد خوب یا بد بودنش بحث کنیم. ولی از همون لحظات اولیه بازی استاندارد لازم رو نداشت.
مثلا مشکل دوربین که توی سابلنت هیل 2 بود به حساب اتمسفر بازی بذاریم یا ضعف بازی؟
خب متاسفانه من تک افتادم و نمیتونم به خوبی اساتید محمد و اشکان (Nemesis و horror_08) ولی مطمئن هستم اگر اون گیم‌پلی عجیب و اون حالتها رو مُخی دوربین رو طراحی نمیکردن به کل ساختار بازی لطمه وارد میشد :D.

پ.ن. اینطوری بگم بهتره. فرض کن یه شخصی دچار اون گرفتاری های وحشتناک شده باشه و مسائل روانی اون رو تا حد جنون پیش برده باشه; نمیتونه به نرمی و انعطاف پذیری مثلا ناتان دریک حرکت کنه یا از وسایل پیرامونش به خوبی استفاده کنه. حالتهای بد دوربین گیم پلی میخواد یه موقعیت روانی برای بازیباز بوجود بیاره. نمیتونید از یه بازی با داستان ماورا الطبیعه که محور پگانیسم و مراسم قربانی کردن و وحشت و مسائل روانی و .... داره توقع یه گیم پلی رون و عالی مثل RE2 ِیا Tekken 3 ِیا Tomb Raider 3 رو داشته باشه :D.

پ.ن. 2. بازی های که بالا مثال زدم فقط از نظر عالی بودن گیم پلی بود (بنظر خودم) و هم دوره سایلنت هیل اورجینال هستن. جنبه مقایسه و Versusـی نداره.
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
خب متاسفانه من تک افتادم و نمیتونم به خوبی اساتید محمد و اشکان (Nemesis و horror_08) ولی مطمئن هستم اگر اون گیم‌پلی عجیب و اون حالتها رو مُخی دوربین رو طراحی نمیکردن به کل ساختار بازی لطمه وارد میشد
biggrin1.gif
.

پ.ن. اینطوری بگم بهتره. فرض کن یه شخصی دچار اون گرفتاری های وحشتناک شده باشه و مسائل روانی اون رو تا حد جنون پیش برده باشه; نمیتونه به نرمی و انعطاف پذیری مثلا ناتان دریک حرکت کنه یا از وسایل پیرامونش به خوبی استفاده کنه. حالتهای بد دوربین گیم پلی میخواد یه موقعیت روانی برای بازیباز بوجود بیاره. نمیتونید از یه بازی با داستان ماورا الطبیعه که محور پگانیسم و مراسم قربانی کردن و وحشت و مسائل روانی و .... داره توقع یه گیم پلی رون و عالی مثل RE2 ِیا Tekken 3 ِیا Tomb Raider 3 رو داشته باشه
biggrin1.gif
.

پ.ن. 2. بازی های که بالا مثال زدم فقط از نظر عالی بودن گیم پلی بود (بنظر خودم) و هم دوره سایلنت هیل اورجینال هستن. جنبه مقایسه و Versusـی نداره.




ببین حرفت درسته به شرطی که واقعا این طور باشه. اما من حس میکنم اینها توجیهات فن‌ها هست. اگر یکی مشکل روانی داشته باشه خیلی کارای دیگه میتونه ازش سر بزنه. مثلا تلو تلو خوردن، مدام با خودش حرف زدن، سردرد و ... اگر سازنده‌ها قرار باشه به همچین مسائلی فکر کنن باید یه سری کارای دیگه هم میکردن.
البته من از گیم‌پلی The Room راضی بودم . اکثر مشکلات رو نداشت. از طرفی روایت داستان عالی بود از دید من.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
18 عدد پست پاک شد توی این تاپیک اگه نمی تونید مثل چندتا انسان متشخص و متمدن دور هم بحث کنید بگید که چاره ـی دیگه ای برای تاپیک بیاندیشیم.
 

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
18 عدد پست پاک شد توی این تاپیک اگه نمی تونید مثل چندتا انسان متشخص و متمدن دور هم بحث کنید بگید که چاره ـی دیگه ای برای تاپیک بیاندیشیم.
كسی كه اول بحث بی ربط و مضحك فن بوی بازی و طرفداری از پلتفرم مورد علاقه اش رو شروع كرد (اونم تو اين تاپيكی كه هيچ ربطی به اين مباحث نداره) و توهين كرد و بعد كاملا بچه گانه الان بحث رو عوض كرده، عجالتا بايد يه مدت مرخصی اعزام می شدن تا هم گفتارش رو عوض كنه و هم ديگه ترك عادت كنه. ولی عيب نداره فردين جان، اين تاپيك رو بوكمارك كردم بعدا خيلی چيزا معلوم می شه با اتفاقی كه اينجا افتاد...
لطفا فقط اشتباه و بچه بازی يه نفر رو به بقيه مردمی كه اعصابشون بهم ريخته ربط نديد خواهشا. ;)
ممنون.
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
كسی كه اول بحث بی ربط و مضحك فن بوی بازی و طرفداری از پلتفرم مورد علاقه اش رو شروع كرد (اونم تو اين تاپيكی كه هيچ ربطی به اين مباحث نداره) و توهين كرد و بعد كاملا بچه گانه الان بحث رو عوض كرده، عجالتا بايد يه مدت مرخصی اعزام می شدن تا هم گفتارش رو عوض كنه و هم ديگه ترك عادت كنه. ولی عيب نداره فردين جان، اين تاپيك رو بوكمارك كردم بعدا خيلی چيزا معلوم می شه با اتفاقی كه اينجا افتاد...
لطفا فقط اشتباه و بچه بازی يه نفر رو به بقيه مردمی كه اعصابشون بهم ريخته ربط نديد خواهشا. ;)
ممنون.
من کسی رو مستقیما خطاب قرار ندادم. اینکه یه نفر بره هوا خوری یا نه هم بیشترش تصمیمش با مدیراست. اگر هم کسی اشتباه کرد لازم نیست با هر چی که در توان دارید شما توهین کنید بهش. میتونید گزارش بدید که رسیدگی بشه. من خودم دیر دیدم و الا نمیذاشتم اصلا 2 صفحه جلو بره تاپیک. اگر قرار بر هواخوری و بن شدن باشه خیلی ها باید بن میشد توی این 2 صفحه.
 

ccie

کاربر سایت
Jan 30, 2008
1,300
نام
xerxes
کارش حرف نداره اما فکر نمیکنم تو این جریان موفق باشه
بهتر سایلنت هیل رو به سازنده اولش برگردونند
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
البته من از گیم‌پلی The Room راضی بودم . اکثر مشکلات رو نداشت. از طرفی روایت داستان عالی بود از دید من.
شما از ضعیفترین مشاره اصلی سری راضی هستی !!. بزرکترین مشکل ما همون The Room هست :D. احد جون همونطور که گفتم من نمیتونم بیشتر و بهتر از این توضیح بدم که چرا گیم‌پلی سری سایلنت هیل این گونه ست. ساختارش اینطوریه. اگر این رو هم نداشت یه Resident Evil یا alone in the Dark دیگه بود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر