کمپانی سونی: مطمئن باشید پلی‌استیشن 5 ساخته خواهد شد

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
1.png
کمپانی سونی تأیید کرده است که پلی‌استیشن ۵ ساخته خواهد شد و به‌احتمال‌زیاد رویکرد فقط ارتقاء را در نسخه جدید کنسول به کار نمی‌گیرد.

به‌تازگی شایعاتی منتشرشده است که کمپانی سونی درصدد است به‌جایی انتشار کامل پلی‌استیشن ۵، فقط به رویکرد ارتقاء کنسول‌های فعلی اتکا کند، اما رئیس و مدیرعامل Sony Interactive Entertainment، آقای Shawn Layden تأیید کرده است که پلی‌استیشن ۵ درزمانی نامشخص عرضه خواهد شد.

طبق گفتگو وب‌سایت آلمانی Golem.de با آقای Shawn Layden و به دنبال انتشار بیانیه‌ای در مورد ارتقاء کنسول پلی‌استیشن ۴ Pro، این سؤال مطرح شد: آیا بدان معنی نیست که شما به‌احتمال‌زیاد به انتشار پلی‌استیشن ۵ تکیه خواهید کرد، هرزمانی که عرضه شود؟

آقای Layden در جواب به این سؤال گفت:

«بله به‌احتمال‌زیاد ممکن است ولی درزمانی نامشخص.»

بعضی از تحلیلگران در مورد تاریخ انتشار PS5 احتمال می‌دهند که این کنسول در اوایل سال ۲۰۱۹ و یا ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

منبع

Read the whole post here.
 
البته نبايد ناديده بگيريم كه تغيير ذائقه گيمر ها هم بي تاثير نبوده ! الان يكي مثل منم كه اصلا اهل انلاين بازي كردن نبود نسل قبل ! الان بخش مولتي پلير بازي ها ! يكي از موارديه كه موقع خريد بازي در نظر ميگيرم!
البته همچنان بخش داستاني اولويت اولمه
نكته ديگه فقط سازنده ها نيستن كه تغيير كردن ! گيمر ها هم اخيرا ترجيح ميدن به جاي ٦٠ دلار پول دادن جاي بازي هايي كه ١٠ ساعت بازي ميكنن و تموم شه بره ! بازي هايي بخرن كه طولاني مدت ساپورت ميشه و چند ماه يا چند سال سرگرمشون ميكنه
به قول اسنيك the games has changed
دقیقا....منی که نسل 6 یا نسل 7(به جز یکی دو بازی) اولویت اول و اخرم قسمت داستانی بود حالا هر بازی که میخرم مطمینا یه نیم نگاهی به بخش آنلاینش دارم.... .

همونطور که حضور و گسترش اینترنت تو تغییر الگوی مصرف همه چیز تاثیر گذاشته(از تغییر کاربری موبایل گرفته تا کاهش رغبت به tv و تغییر ارتباطات و کشیده شدنش تو خیلی از موارد به شبکه های اجتماعی) تو صنعت بازی هم لاجرم این تغییرات اتفاق افتاده و نمیشه ازش فرار کرد.

یه جورایی باهات موافقم ولی باید قبول کرد خلاقیت و ایده جدید هم خیلی کمتر شده و اگه هم ایده جدیدی برای یه بازی داستانی وجود داشته باشه ترس از شکست باعث میشه سازنده ها سراغش نرن
این قضیه نسل به نسل داره تشدید میشه نسل شش رو ببینید جی تی ای 3 و مافیا دنیای ow رو تغییر دادند رزیدنت 4 همه پیش فرض های یه بازی اکشن سوم شخص رو عوض کرد گاد اف وار دویل می کرای و ... به همچنین این ایده های جدید و بعضا شجاعانه نسل شش رو به نظرم افسانه ای کرد تو نسل هفتم به جز چند عنوان خاص (مثل دیمنز سولز ) بقیه عناوین تحت تاثیر همون پیش فرض های قدیمی به راه خودشون ادامه دادند و الان تو نسل هشتم رسما چیز جدید و خاصی دیگه نداریم و شده تکرار تکرار تکرار برای همینه که عناوین آنلاین اینطور شدید رشد پیدا کرده چون با توجه به صحبت شما با یه ایده تکراری می تونند تا سالها درآمدزایی کنند
تو وقتی میتونی از یه ایده متوسط چند سال درامدزایی کنی چرا باید خودتو به خطر بندازی؟؟:D
ولو وقتی فقط از فروش ایتم تو dota2 میلیاردی درامد داره چرا خودشو به خظر بندازه بشینه هف لایف 3 بسازه؟
اپیک هم همینطور / بانجی هم همینطور و کلی موارد دیگه...منابع درآمد آنلاین اینجور شرکتا رو نسبت به مطرح کردن ایده های جدید تنبل می کنه

درسته الان ترس از شکست ایده خیلی شدیدتر شده چون هزینه ها بالاتر رفته ولی در نسل های قبل نمیشد با یه ایده چند سال پول دراورد و هی هی باید ایده های نو میدادی بیرون چون منابع درامد پایدار مثه الان نبود...ولی الان میشه

کلا شرایط خیلی عوض شده و همین تغییر شرایط باعث شده هم سازنده ها و هم ذائقه بازیکنا به سمت دیگه ای بره و شاهد بازیهای AAA کمتری هر نسل نسبت به نسل قبل باشیم

.
 
آخرین ویرایش:
البته از لحاظ شدت به سمت آنلاین رفتن بازیها من راضیم این نسل ، انتظاراتم خیلی بدتر بود و اون Online Madness که فکر میکردم اتفاق نیوفتاد !

خدا رو شکر بازیهای سینگل پلیر قوی ( یا با تمرکز اصلی رو بخش سینگل پلیر ) بسیار زیاد داریم تو این نسل ( چه AAA و چه ایندی ) و این روند همینجوری هم داره ادامه پیدا میکنه ، شرکت هایی مثل EA هم به بازیهاشون بخش داستانی قوی اضافه کردن مثل تایتان فال و بتلفرانت و ... ، سینگل پلیر بتلفید هم که فوق العاده روش کار کردن و چیز قوی تحویل دادن ...
بهترین بازیهای هر سال هم خیلیهاشون فقط Single Player بودن ...

این فقط آنلاین سمی هست که امیدوارم دنیای گیم رو نگیره ... بازیهای آنلاین و بخش آنلاین بازیها جایگاه خودشون رو دارن و خواهند داشت ، ولی نباید همه سازنده ها از روی تنبلی و کم کاری و نظر به سودآوری برن سمتش و ریشه بازیهای داستان محور خشکیده بشه ...
 
در مورد کم شدن تعداد ip ها، دوستان همه عوامل رو گفتن ولی فکر کنم یه چیز رو از قلم انداختن؛ اونم اینه که:
تقریباً تمام ایده های خوب قبلاً براش بازی ساخته شده و دیگه ایده جدیدی که خوب و جذاب باشه باقی نمونده!!
برای همین مجبورن بازیهای بزرگ قبلی رو مرتباً بازسازی کنن. بازم تکرار میکنم، ببین از چی لذت میبری، گیر نده که حتماً باید توی هر نسل ۳۰ تا ip جدید بیاد. اگه سونی تونسته تو این نسل با ترکیبی از ریمیک و ip جدید گیمر رو راضی نگه داره پس کارشو درست انجام داده.
 
آخرین ویرایش:
در مورد کم شدن تعداد ip ها، دوستان همه عوامل رو گفتن ولی فکر کنم یه چیز رو از قلم انداختن؛ اونم اینه که:
تقریباً تمام ایده های خوب قبلاً براش بازی ساخته شده و دیگه ایده جدیدی که خوب و جذاب باشه باقی نمونده!!
برای همین مجبورن بازیهای بزرگ قبلی رو مرتباً بازسازی کنن. بازم تکرار میکنم، ببین از چی لذت میبری، گیر نده که حتماً باید توی هر نسل ۳۰ تا ip جدید بیاد. اگه سونی تونسته تو این نسل با ترکیبی از ریمیک و ip جدید گیمر رو راضی نگه داره پس کارشو درست انجام داده.
با کمال احترام به شما اما من این رو قبول ندارم که همه ی ایده های خوب تموم شده .چون منم اواخر نسل شش همین طرز فکر رو داشتم و می گفتم بالاتر از این و با کیفیت تر از این چی می تونه بیاد اما به نسل هفت منو سورپرایز کرد و همینطور نسل هشت . این واسم نتیجه شد که مغز بشر حد و مرزی نداره و هستن کسانی امثال کن لیواین ، هیدئو کوجیما و استودیوهایی مثل نائوتی داگ و راک استار و ... که در اوج وخامت اوضاع ، سورپرایزهای جدیدی رو کنند.
 
در مورد کم شدن تعداد ip ها، دوستان همه عوامل رو گفتن ولی فکر کنم یه چیز رو از قلم انداختن؛ اونم اینه که:
تقریباً تمام ایده های خوب قبلاً براش بازی ساخته شده و دیگه ایده جدیدی که خوب و جذاب باشه باقی نمونده!!
برای همین مجبورن بازیهای بزرگ قبلی رو مرتباً بازسازی کنن. بازم تکرار میکنم، ببین از چی لذت میبری، گیر نده که حتماً باید توی هر نسل ۳۰ تا ip جدید بیاد. اگه سونی تونسته تو این نسل با ترکیبی از ریمیک و ip جدید گیمر رو راضی نگه داره پس کارشو درست انجام داده.
سینما ۱۲۰ ساله هست، داستان‌نویسی به عنوان حرفه اقلاً ۳ قرن سابقه به صورت مدون داره، این همه سال توی هنرهای مختلف نوآوری شده بعد به بازی‌سازی که هنوز به یک تعریف مشخص هنری نرسیده میگیم خالی شدن ایده؟ شما فرض کن تمام چالش‌های داستانی که میشه درآینده با کیفیت بهتر رندرینگ به مخاطب القا کرد و با استفاده از تعامل‌پذیری بازی‌ها بشه به یه رویه‌ی داستان‌سرایی متفاوت از سینما و امثالهم رسید. برخلاف چیزی که الان هست و اکثر بازی‌ها داستان‌سرایی بلاک‌باستری دارند.

مشکل فعلی صنعت حذف بازی‌های کم‌بودجس. ما یه سری بازی Indie داریم، یه سری بازی AAA ولی خلأیی این وسط پیش اومده که توی نسل ششم و پنجم و قبلش نبود. وقتی هزینه‌ی ساخت بازی‌های بزرگ کمتر شه، این شکاف هم برطرف میشه.
 
در مورد کم شدن تعداد ip ها، دوستان همه عوامل رو گفتن ولی فکر کنم یه چیز رو از قلم انداختن؛ اونم اینه که:
تقریباً تمام ایده های خوب قبلاً براش بازی ساخته شده و دیگه ایده جدیدی که خوب و جذاب باشه باقی نمونده!!
برای همین مجبورن بازیهای بزرگ قبلی رو مرتباً بازسازی کنن. بازم تکرار میکنم، ببین از چی لذت میبری، گیر نده که حتماً باید توی هر نسل ۳۰ تا ip جدید بیاد. اگه سونی تونسته تو این نسل با ترکیبی از ریمیک و ip جدید گیمر رو راضی نگه داره پس کارشو درست انجام داده.
داداش اینو یادت باشه هیچ وقت ایده ها تموم شدنی نیست هیچ وقت
ناتی داگ یا راکستار اگه برا سخت افزار بی نهایت بالا بازیشون رو میساختن به طوری که هیچ محدودیتی تو بازی ساختنشون نداشتن بازم سر بازی بعدیشون ایده های تازه میدیدیم این که ما فکر میکنیم تمام ایده ها تموم شده بخاطر کوته فکریه ماست که نمیتونیم بیشتر از این رو تصور کنیم:)
 
آخرین ویرایش:
سینما ۱۲۰ ساله هست، داستان‌نویسی به عنوان حرفه اقلاً ۳ قرن سابقه به صورت مدون داره، این همه سال توی هنرهای مختلف نوآوری شده بعد به بازی‌سازی که هنوز به یک تعریف مشخص هنری نرسیده میگیم خالی شدن ایده؟ شما فرض کن تمام چالش‌های داستانی که میشه درآینده با کیفیت بهتر رندرینگ به مخاطب القا کرد و با استفاده از تعامل‌پذیری بازی‌ها بشه به یه رویه‌ی داستان‌سرایی متفاوت از سینما و امثالهم رسید. برخلاف چیزی که الان هست و اکثر بازی‌ها داستان‌سرایی بلاک‌باستری دارند.

مشکل فعلی صنعت حذف بازی‌های کم‌بودجس. ما یه سری بازی Indie داریم، یه سری بازی AAA ولی خلأیی این وسط پیش اومده که توی نسل ششم و پنجم و قبلش نبود. وقتی هزینه‌ی ساخت بازی‌های بزرگ کمتر شه، این شکاف هم برطرف میشه.
فیلم سینمایی یه مقدار فرق داره، از این نظر که توی فیلم هرکی رول خودشو داره ولی تو بازی شما باید یه رول خیلی خوب برای گیمر داشته باشی که این رول معمولاً شخصیت اصلی یا یکی از شخصیتهای اصلیه. که هرچی بازی تاحالا ساخته شده همینطوری بوده و اگه میخواست غیر از این باشه بازی پوچ و بی معنی میشد.
ضمناً حتی توی فیلم هم آثاری از کفگیر به ته دیگ خوردن رو میشه دید، تا سی-چهل سال قبل توی فیلمای عاشقانه آخرش عاشق به معشوق میرسید که قطعاً این چیزیه که طبع انسان بیشتر از هر حالت دیگه ای میپسنده، ولی در چند سال اخیر شما نگاه کن توی ۹۰ درصد فیلمای عاشقانه دیگه آخرش عاشق به معشوق نمیرسه چون اون حالت اول با تمام مطابقتی که با طبع ما داره تکراری شده. پس فیلمنامه نویس میاد بین بد و بدتر بد رو انتخاب میکنه میگه عیب نداره بزار بیننده آخرش خیانت ببینه اعصابش خرد بشه ولی چیز تکراری نبینه. خود بیننده ها هم همینطورن میگن عیب نداره آخرش دلخراش باشه بهتر از اینه که تکراری باشه. خلاصه میخوام بگم حتی توی فیلمنامه نویسی هم نقطه اشباع داریم چه برسه به داستان گیم.
کیفیت رندر و گرافیک بهتر در آینده ارتباطی به ایده نداره.
 
آخرین ویرایش:
با کمال احترام به شما اما من این رو قبول ندارم که همه ی ایده های خوب تموم شده .چون منم اواخر نسل شش همین طرز فکر رو داشتم و می گفتم بالاتر از این و با کیفیت تر از این چی می تونه بیاد اما به نسل هفت منو سورپرایز کرد و همینطور نسل هشت . این واسم نتیجه شد که مغز بشر حد و مرزی نداره و هستن کسانی امثال کن لیواین ، هیدئو کوجیما و استودیوهایی مثل نائوتی داگ و راک استار و ... که در اوج وخامت اوضاع ، سورپرایزهای جدیدی رو کنند.
دوست عزیز، قبول داری که همیشه همون اول بهترینها گلچین میشن؟ توی هر قضیه ای این موضوع صادقه، الان مثلاً جلوی شما یه سبد سیب بزارن و بخوای یه دونه برداری بهترینش رو برمیداری. یا مثلاً چندتا ماشین بهت نشون بدن بگن از بین اینا دو تا انتخاب کن بهترینشو انتخاب میکنی. خب همینه دیگه این قانون جهان ماست. من نمیگم دیگه ایده ای برای ساختن بازی باقی نمونده، میگم ایده های درجه یک قبلاً مصرف شدن. نمیدونم چرا دوستان واقعیت رو کتمان میکنند. البته واقعیت تلخی هم هست متاسفانه.
 
نمیدونم چرا دوستان واقعیت رو کتمان میکنند. البته واقعیت تلخی هم هست متاسفانه
مگه می خوایی حرف فلسفی بزنی که میگی واقعیت تلخه؟
کدوم واقعیت؟ واقعیت برا تو چیه؟
کی فکرشو میکرد اخرین ما ساخته بشه کی فکرشو میکرد بایوور anthem رو بسازه
این که قرار باشه اینطوری فکر کنی هر بازی تو سبک خاصی ساخته شد چون اون سبک قبلا بوجود اومده و الان با پیشرفت تکنولوژی داره بهش ویژگی های جدیدی اصافه میشه پس الان دیگه ایده ی جدیدی نیست کاملا مسخرس
همین ترکیب سبک ها مثل anthem خودش یک ایده کاملا جدیده یا هر بازیه دیگه ای سینما هم همینطوره فرقی نداره
مگه الان اخرین ما شوتر سوم شخص نیست خب از این سبک خیلی بوجود اومده ولی ببین با ترکیبش با یک سری المان های دیگه چی ساختن
 
فیلم سینمایی یه مقدار فرق داره، از این نظر که توی فیلم هرکی رول خودشو داره ولی تو بازی شما باید یه رول خیلی خوب برای گیمر داشته باشی که این رول معمولاً شخصیت اصلی یا یکی از شخصیتهای اصلیه. که هرچی بازی تاحالا ساخته شده همینطوری بوده و اگه میخواست غیر از این باشه بازی پوچ و بی معنی میشد.
ضمناً حتی توی فیلم هم آثاری از کفگیر به ته دیگ خوردن رو میشه دید، تا سی-چهل سال قبل توی فیلمای عاشقانه آخرش عاشق به معشوق میرسید که قطعاً این چیزیه که طبع انسان بیشتر از هر حالت دیگه ای میپسنده، ولی در چند سال اخیر شما نگاه کن توی ۹۰ درصد فیلمای عاشقانه دیگه آخرش عاشق به معشوق نمیرسه چون اون حالت اول با تمام مطابقتی که با طبع ما داره تکراری شده. پس فیلمنامه نویس میاد بین بد و بدتر بد رو انتخاب میکنه میگه عیب نداره بزار بیننده آخرش خیانت ببینه اعصابش خرد بشه ولی چیز تکراری نبینه. خود بیننده ها هم همینطورن میگن عیب نداره آخرش دلخراش باشه بهتر از اینه که تکراری باشه. خلاصه میخوام بگم حتی توی فیلمنامه نویسی هم نقطه اشباع داریم چه برسه به داستان گیم.
کیفیت رندر و گرافیک بهتر در آینده ارتباطی به ایده نداره.
پیپیشنهاد میکنم پس آثار فاخر فعلی سینما رو حتماً‌ دنبال کنید، که محدود هم فقط به هالیوود نیست. به نظر من کلیت حرفای شما غلطه(بعضی جزئیات صحیحن به نظرم) و نتیجه‌گیری هم بالببع غلط میشه.
مشکل اصلی همین "Role" یا نقش هست، این رو شما می‌تونین هر جور دوست دارید تعریف کنید؛ صرفاً به خاطر سرمایه‌ی بزرگی که الان در گردش هست و بودجه‌های عظیم ریسک نمیکنن در این زمینه. بازی‌های ایندی دارن با این ایده‌ها زیاد بازی میکنن ولی بازی‌های ایندی اول یه دلیلی هست که مستقل حساب می‌شن دوم این که اصولاً بازی‌های پلتفرمر دو بعدی هستندو ..و یعنی توی همونا هم تنوع نیست چون ساخت بازی‌های سبک‌های دیگه نیازمند منابع و بودجه و تیم تکنیکال قوی‌تر هست.
تا وقتی که خرج بخش تکنیکال (مثه لایسنس کردن موتورها یا ساخت موتورهای جدید، بهینه‌سازی‌های گسترده، موشن کپچر و ...) برای اکثر بازی‌ها بچربه به بخش طراحی و داستان‌نویسی و ... اوضاع صنعت همینه.
 
از لحاظ داستانی چرا. صنعت تموم شده است. همین ناتی داگ که این همه سنگشو به سینه میزنن چیزی جز اقتباس از آثار گذشته (چه سینمایی چه گیم) ارائه نمیده.

این وسط گیمپلی میمونه که مختص به هنر هشتم هست. و مثل لیگ فوتبال که هر سال از نو شروع میشه و هیچوقت تمومی نداره. بازیهای آنلاین هم حتی شده بصورت یه مُد مثل DotA هیچوقت تمومی ندارن...
 
بازی ها به عنوان هنر هنوز اولای راهن، چه طور تموم شدن ایده ها؟ همین چند سال پیش مگه نبود که سیستم نمسیس رو دیدیم؟ قبلش مگه بتمن اون سبک مخفی کاری رو اختراع نکرد؟ دارک/دیمن سولز مگه نبود با سبک مبارزات جدیدش؟ 2-3 کیلو بازی Indie که خلاقیت ازشون چکه می کنه چی؟ داستان هم به نظرم داره این صنعت به بلوغ می رسه؛ مثالش ویچر ها، تلو و دارک سولز. و حتی یه سری بازی که امکان نداشت بتونن توی مدیوم دیگه ای داستانشون رو به اون زیبایی تعریف کنن؛ مثلا Brothers: a Tale of Two Sons و To The Moon و کلی بازی دیگه.
پ.ن: To The Moon درسته خیلی گیم پلی نداشت ولی نصف لذت داستانش گشتن اینور اونور دنبال سرنخ بود:دی
 
دوستان یه موضوع مدت هاست ذهن منو درگیر کرده ps5 اگر بخوایم حدس بزنیم سال 2020 عرضه بشه نسل 8 سونی میشه 7 سال (با توجه به اینکه سونی اختلاف بین پرو و مدل معمولی رو خیلی هوشمندانه کنترل کرده) و اختلاف فاحشی تو بازی ها ندارن البته به جز رزولوشن بهتر. مایکروسافت داره آخر 2017 xbx رو عرضه میکنه یعنی دو سال بعد دوباره قراره اکس باکس جدید بده بیرون اونم فقط طی دو سال؟؟؟؟ از طرفی ساخت کنسول به همین سادگی ها نیست کما که سونی اعلام کرده که بعد از ساخت مدل اسلیم شروع به تحقیق برای ساخت ps5 کرده که اگه 2020 بیاد حدود 5 سال زمان هست که کاملا منطقی و قابل قبول هست. مورد دیگه هم اینه که سونی مدل پرو رو بیشتر روی بهینه سازی اون کار کرده طوری که دارندگان مدل های معمولی کاملا راضی باشن ولی وان اکس اختلاف فاحش با مدل معمولی داره یجورایی اندازه یه نسل. برام خیلی جالبه مایکروسافت داره چیکار میکنه معلوم نیس؟؟:D
 
از لحاظ داستانی چرا. صنعت تموم شده است. همین ناتی داگ که این همه سنگشو به سینه میزنن چیزی جز اقتباس از آثار گذشته (چه سینمایی چه گیم) ارائه نمیده.

این وسط گیمپلی میمونه که مختص به هنر هشتم هست. و مثل لیگ فوتبال که هر سال از نو شروع میشه و هیچوقت تمومی نداره. بازیهای آنلاین هم حتی شده بصورت یه مُد مثل DotA هیچوقت تمومی ندارن...

برو کارایی مثل Danganronpa یا Nier یا کلی Visual Novel های مختلف مثل Stein's Gate و . . . رو انجام بده ببین از نظر داستان به آخر رسیدیم یا نه
 
ساخته شدن ps5 توسط سوني يعني اينكه نسل بعد هم مثل همين نسل سخت افزار و كنسول وجود داره و بازي ها اينترنتي نميشن.
ممنون بابت خبر
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or