کدام سیستم عامل به نظر شما بهتره

کدام سیستم عامل بهتره


  • مجموع رای دهنده‌ها
    40

MAMALY_SANDY

کاربر سایت
Apr 29, 2006
262
نام
محمد
نوشته شده توسط pandora tomorrow:
میگم هر موقع ساپورتی که از ویندوز میشه رو لینوکس هم بشه من سریعا به جامعه لینوکس میپیوندم;):D
ولی نمیشه عمرا....


میگم چه قدر پست بلند میدید مردم این قدر خوندم.:confused:

در مرود ساپورت همین الآن هم ساپورت خوبی از لینوکس میشه هم بصورت رایگان هم بصورت تجاری
چند تا از سایتهاشو هم مصطفی تو پستهای قبلیش گذاشته.

من که بعدش معزت خواهی کردم ولی برای روشنگری لازمه مطلب رو بصورت کامل و نه خلاصه نوشت :-"
GPL رو هم خوندی؟
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,792
نام
امین
نوشته شده توسط MAMALY_SANDY:
در مرود ساپورت همین الآن هم ساپورت خوبی از لینوکس میشه هم بصورت رایگان هم بصورت تجاری
چند تا از سایتهاشو هم مصطفی تو پستهای قبلیش گذاشته.

من که بعدش معزت خواهی کردم ولی برای روشنگری لازمه مطلب رو بصورت کامل و نه خلاصه نوشت :-"
GPL رو هم خوندی؟
من منظورم ساپورتیه که شبیه حال حاضر ویندوز هست;)

درسته تا دلت میخواد زیاد بنویس:cheesygri
 

mostafa_cpp

کاربر سایت
Jan 29, 2006
977
نام
مصطفي
نوشته شده توسط pandora tomorrow:
خب یکی مثل من و تو اگه بشیم چه فرقی میکنه مهم شرکت های مختلف و مخصوصا برای ما ها شرکت های بازی سازیه که همه ی بازی هاشون بر پایه dx هست;) و فکر نیکنم اونا کوتاه بیان .

شركهاي بزرگ بيان براي كي بازي بسازن ؟ براي خودشون كه نميسازن ، براي يوزرها ميسازن :p
پس بايد يوزرهاي يك سيستم عامل زياد باشن تا شركتها هم راغب بشن تا براش بازي بسازن

در ضمن همه شركتها بازيهاشون بر پايه DX نيست ، اما اگر فرض كنيم كه به همين صورته باز هم چيزي تغيير نميكنه ، بازي سازها ميتونن براي لينوكس مثل بازي سازي براي كنسولها از OpenGl استفاده كنن
 

Nameless

کاربر سایت
Oct 12, 2005
352
نام
محمد
با سلام به همه دوستان گل .

من همه پست ها رو خوندم . البته تو نظر سنجی هم شرکت نکردم . چون به نظر من سیستم عامل بهتر وجود نداره . هر سیستم عاملی برای یه سری کارا بهتره . هر کدوم محاسن و معایب خودشون رو دارن .

فقط چند تا نکته میخواستم بگم :

سیستم عامل نرم افزار ماشین حساب یا مین روب نیست که همینحوری بیای بگی فلانه بهمانه .
Source code سیستم عامل هم سورس کد پروژه دانشجویی نیست. فقط صدها نفر تا به حال تز دکتراشون در مورد مدیریت کش cpu توسط سیستم عامل بوده .

وقتی در مورد سیستم عامل صحبت میکنید دارید در مورد یکی از دو نرم افزار پیچیده در دنیا که وجود داره صحبت میکنید (سیستم عامل و کامپایلر )

نرم افزار فقط فتوشاپ و اتوکد واین نرم افزارهایی که تو بقالی سر کوچمون هم 500 تومن میفروشن نیست . تعداد نرم افزارهایی که ما اونا رو نمیشناسیم و اسمش هم نشنیدیم n برابر همه نرم افزار هایی هست که میشناسیم .

نرم افزار صد هزار دلاری هم داریم . بیشترش هم داریم . البته نرم افزاریی که custome ننوشتن. نرم افزار custom که خدا داند . ERP هایی با مبالغ چند ملیون دلار وجود دارن .


حالا با تمام این تفاسیر فرض کنید این نرم افزار صد هزار دلاری فقط تحت ویندوز کار میکنه . و زندگی 1000 نفر هم در یک شرکت متوسط به این نرم افزار وابستس .

حالا کدوم سیستم عامل بهتره ؟

سیستم عامل رو میشه فقط از جنبه خودش بررسی کرد مثل امنیت و سهولت و ... . و یا اینکه از این لحاظ که سیستم عامل یه ابزاری هست برای اینکه نرم افزار X من روش کار کنه و اینها با هم خیلی فرق داره.

بعد مطمئن باش یه نرم افزار گران قیمت که نوشته شده تا 20 و یا ... سال بعد هم محیطش عوض نخواهد شد مگر اینکه تمام ابزارهای convert کدش در اینده مهیا بشه.

(یکی از پروژهای فعال linux ، mono هست که هدفش پشتیبای .net platform در لینوکسه)

-----------------------------------------
به نظر من مهمترین حسن لینوکس متن باز بودنش هست . این چه فایده ای داره . برای کابران عادی مثل من و شما زیاد فرق نداره ولی برای شرکتهای دیگری که اقدام به تولید انواع ادوات دیجیتالی میکنن این به معنای داشتن یک مغر متفکر برای بدنی است که ساختن . این شرکت ها با استفاده از نسخه های سبک هسته و تغییر کدش یه مغز متفکر برای موجودشون میسازن .
Ps3 یه نمونه از این هستش . 99% رباتهایی که در دنیا ساخته میشه با هسته لینوکس کنترل میشه . با دنیایی که ما شاهد اون هستیم و همه چیز داره به سمت هوشمندی پیش میره اگه چند سال بعد تو کفشتون یک لینوکس بود تعجب نکنید !;)

و همه اینها رو باید مدیون لینوکس و جنبش متن باز بود
حسن دیگه لینوکس پایداری و امنیت بشتر اون هست که دوستان گفتن و در این مورد کسی شک نداره . حتی خود بیل گیتس.:)

اما ویندوز ؛ ویندوز مثل یه ماشین پیشرفته میمونه که شما به راحتی میتونید کنترلش کنید . user friendly . سهولت استفاده از ویندوز ، تفاوت اصلی اون با لینوکس البته بعد از مجموعه نرم افزارهای پشتیبانی شده در اون هست.

این حرف هم که میگن ویندوز هی هنگ میکنه و باگ داره و ....
فکر میکنم منظورشون windows 95 بوده .
ویندوزهای جدیدتر بسیار پایدارتر از اجداد قدیمیشون هستن. به windows server 2003 نمیتونید بگید هی هنگ میکنه و ....
من خودم شصد و چند روز سرور روشن داشتم و همیشه هم کار سروری رو انجام میداد و هنگ هم نکرد. بعد از اون همه روز هم به علت تعمیرات برقی و ... خاموشش کردم.

۞۩ محمد ۩۞
 

MAMALY_SANDY

کاربر سایت
Apr 29, 2006
262
نام
محمد
RedHat
کم درنمیاره ولی مفایسه کن با 3 شرکت دیگه مثل Microsoft و Apple و Oracle Corporation

REDHAT : 196.47 Million USD
Microsoft : 39.79 BILLION USD
Apple Computer : 17.3 BILLION USD
Oracle Corporation : 11.799 BILLION USD
لابد شما فکر میکنی Redhat بدش میاد درامدش مثل این 3 تا باشه؟

دوست عزیز خواهش میکنم با این آمارها ذهن بچه ها رو مغشوش نکن
ردهت بدش نمیاد درآمدش بیشتر بشه ولی به این توجه کن که ردهت فقط از پشتیبانی لینوکس پول درمیاره ولی ماکروسافت و اپل توی زمینه های دیگه ای مثل سخت افزار موسیقی لپ تاپ و... درآمدزایی دارند و در مورد اوراکل باید بگم کاری که oracle انجام میده بدون اقراق بی نظیره و قیمت محصولاتش به شدت بالاست ولی چون هیچ شرکتی نمیتونه باهاش رقابت کنه فروش خوبی داره
خوب میشد اگه درآمد حاصل از فروش نسخه سرور این 3 شرکت رو با هم مقایسه میکنی.

یک توضیح بی ربط: همین شرکت اوراکل data base هاش رو از نسخه 10 به بعد فقط برای لینوکس میسازه
 

MAMALY_SANDY

کاربر سایت
Apr 29, 2006
262
نام
محمد
سیستم فایل در لینوکس

خوب بچه ها متاسفانه چند روز بود که نتونستم بیام شما هم که سنگ تموم گذاشتید و تاپیک به کل تعطیل شد;) ولی برای جبران مافات میخام راجع به سیستم فایل لینوکس کمی توضیح بدم :
(در اینجا بخاطر طولانی شدن بحث عزرخواهی میکنم):blushing:
فايل‌ها يكي از بنيادي‌ترين مفاهيم سيستم‌عامل هستند. هر سيستم‌عاملي براي ساخت يك فايل، نگهداري اطلاعات آن، دسترسي و بازيابي فايل، تغيير خصوصيات فايل و عمليات‌ و مفاهيم مرتبط با فايل از ساختاري بهره مي‌برد كه از آن به سيستم فايل (File system) ياد مي‌شود. FAT16 سيستم فايل معروفMS-DOS است، FAT32 وNTفایل سیستم در ويندوز استفاده مي‌شوند و يونيكس، سولاريس،BSD و OSL2 هر كدام سيستم فايل مرتبط با ساختار كرنل خود را دارندExt . هم سيستم فايل انحصاري سيستم‌عامل اپن‌سورس گنو/ لينوكس است كه همزمان با توسعه اين سيستم‌عامل خلق شد. گنو/ لينوكس بخشي از پايداري و قدرتمندي خود را همراه ويژگي‌هاي منحصربه ‌فردي مانند دادن مجوزها و مالكيت‌ها به هر فايل را مديون سيستم ‌فايل خود است.
ويژگي مهم فایل سیستمEXT حافظه دو گيگا بايتي براي سيستم فايل و نامگذاري 255 كاراكتري فايل‌ها است. همراه ساير بخش‌هاي لينوكس كه روح توسعه در آن‌ها جريان داشت، در ژانويه 1993، سيستم فايل بهSecond Extended File system ارتقاء داده شد. EXT مشكلاتي داشت كه مي‌بايست برطرف مي‌شدند. مانند عدم كارايي مناسب Inode ها وLink List ها و عدم امكان استفاده از Time stamps ثبت زمان‌هاي مربوط به هر فايل EXT2 fs نسبت به نگارش قبلي خود بسيار بهتر و مطمئن‌تر بود و مشكلات و باگ‌هاي موجود برطرف شده بودند. ولي از پايداري لازم برخوردار نبود. همزمان با فایل سیستمEXT2 ، سيستم فايلي هم براساس ساختارMinix به نام Xia طراحي شد كه يك سيستم فايل مطمئن و پايدار بود. در نسخه‌هاي بعديEXT2 fs ، پايداري آن هم به حد مناسب رسيد و به عنوان سيستم فايل مخصوص لينوكس معرفي و عرضه شد. پس از مدت زيادي كه از زمان عرضه و استفاده EXT3 گذشت، نسل جديدEXT به نامEXT3 طراحي شد. پررنگ‌ترين ويژگي 3EXT استفاده از فناوري journaling است. Journaling روشي براي ثبت وقايع هر فايل است تا انسجام و سازگاري داده‌ها با سيستم براي هميشه تضمين شود. EXT3اين توانايي را هم ايجاد كرده است كه لينوكس بتواند با ديگر سيستم‌ فايل‌هاي موجود نيز در تعامل باشد و سيستم‌ فايل‌هاي ديگري هم براي عمليات‌خود تعريف كند
Inode
براي هر فايل يك ساختار بلوك مانندInode وجود دارد و هر فايل در لايه فيزيكي سيستم‌عامل تبديل به يكInode مي‌شود. هرInode از بخش‌هاي مختلفي تشكيل مي‌شود كه هر بخش شامل يك سري اطلاعات است. نوع فايل، اندازه فايل،owner يا مالك فايل، مجوزها و خصوصيات فايل، تاريخ‌هاي ثبت شده براي فايل مانند تاريخ ايجاد، آخرين دسترسي، اصلا‌ح و اشاره‌گرها، مهم‌ترين اطلاعات هرInode را تشكيل مي‌دهند
Link
همانند يونيكس، مفهوم لينك هم درext مطرح و به كار برده شده استLink List . مي‌تواند يك اشاره‌كننده به فايل يا دايركتوري يا بلوك‌هايي از داده‌ها باشد. شما با ايجاد يك لينك مي‌توانيد دسترسي سريع به فايل يا دايركتوري داشته باشيد. خود هسته سيستم‌عامل هم براي دسته‌بندي اطلاعات ازLink List ها استفاده مي‌كندLink .ها در سطح كاربر هم قابل تعريف و به‌كارگيري هستند و به لينك‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري تقسيم‌بندي مي‌شوند
سيستم فايلext لينوكس ساختار فيزيكي‌ همانند سيستم فايلBSD دارد. بدين‌صورت كه حافظه سيستم‌ فايل تماماً بهBlock Group ها تقسيم مي‌شود. اين بلوك‌ها در اندازه‌هاي 1K، 2K،4K قرار مي‌گيرند و هر بلوك براي يك سري اطلاعات با كاربردي خاص استفاده مي‌شود
Ext3 fs نسل جديد سيستم فايل گنو / لينوكس
در كرنلي كه ازExt2 fs استفاده مي‌كند اگر عملياتshut down به درستي انجام نشود، به عنوان مثال قطع برق ياCrash كردن سيستم، شاهد بروز دو مشكل عمده هستيم: امكان خرابي و از بين رفتن داده‌ها و دوم اين‌كه سيستم براي بوت مجدد نيازمند به استفاده از ابزار اسكن داده‌ها براي شناسايي و تشخيص داده جهت سازگاري آن‌ها با سيستم فايل است. گاهي در اين موارد مدت زمان زيادي بايد صبر كنيد تا چند گيگابايت اطلاعات توسط سيستم خوانده شوند كه اين بسيار نامطلوب استthree Extended fs . نسل جديدExt2 fs مشكل را برطرف كرده استExt3 fs . با بهره‌گيري از تكنولوژي <>journaling يا <سيستم ثبت وقايع فايل‌ها>، امنيت داده‌ها و سازگاري و انسجام اطلاعات را در هنگام وقوع خطاهاي سخت‌افزاري تظمين مي‌كند.
Ext3 fs توسط آقاي Tweedie (از بنيان‌گذاران سيستم فايل (Ext fs توسعه يافته و از هسته 15.4.2 به بعد قابل استفاده است.
Journaling از روشي در ذخيره و نگهداري داده‌ها بر روي ديسك استفاده مي‌كند كه ديگر نيازي به سازمان‌دهي اطلاعات بلوك‌هاي سيستم فايل و تنظيم كردن آدرس‌هاي منطقي نيست و هيچ زماني در فرايند بوت براي شناخت داده‌ها و انسجام آن‌ها با سيستم فايل صرف نمي‌شود. در ضمن امنيت داده‌ها هم تأمين مي‌شود. در زمان وقوع يك خطاي سخت‌افزاري، ژورنالينگ از اطلاعات داده‌ها پشتيباني مي‌كند و باعث مي‌شود هيچ‌گونه اطلاعات جديدي بر روي داده‌ها نوشته نشود.
سرعت و بهره توان عملياتيExt3 fs به مراتب بيشتر ازExt2 fs استExt3 fs . از سه روش براي بالا بردن سرعت استفاده مي‌كند. در روشData = write back ، پس ازCrash كردن سيستم، داده‌هاي قديمي استفاده مي‌شود. در اين روش اطمينان صحت داده‌ها پايين مي‌آيد ولي سرعت بالا‌ مي‌رود. در روش Data = ordered (پيش‌فرض) از هر گونه اضافه شدن اطلاعات به داده‌هاي بلوك‌هاي سيستم فايلInode ها جلوگيري مي‌شود. اين مد بهترين كارايي را دارد. در سومين روشData= journal ، سيستم از يك فايل بزرگjournal براي نگهداري اطلاعات سيستمي ضروري براي ذخيره و بازيابي داده‌هاي ديسك استفاده مي‌كند. مي‌شود گفت كه فايل journal در واقع فايلBackup سيستم است.
 

MAMALY_SANDY

کاربر سایت
Apr 29, 2006
262
نام
محمد
نوشته شده توسط mostafa_cpp:
ممد عكس امضات چقدر باحاله :p بزرگشو داري ؟
قربونت چشات قشنگ میبینه:p
http://su2.info/graphics/gnu_tux/gnu_tux-1600x1200.jpg

http://www.blogs4biz.info/media/linux_penguin_suck-microsoft.jpg

دست به دست هم دهیم برای داشتن جهانی بدون نرم افزار تجاری::thumbup:

Microsoft-cat5-linux-bsd.jpg
 

789

کاربر سایت
Oct 17, 2005
846
نام
رامتین
مدت زماني كه توسعه و برنامه نويسي Windows XP به طول انجاميد مجموعاً 600 روز (1999/12/20 تا 2001/8/24)
تعداد افراد فعال در اين پروژه : 5736 نفر
تعداد كاربراني كه اين ويندوز را آزمايش نمودند : 1.4 ميليون نفر
تعداد بچه هاي كه در طول اين پروژه بدنيا آمدند : 452 نفر
تعداد كارمنداني كه در اين مدت استخدام شدند : 504 نفر
مقدار ماكاروني كه در طول 40 جلسه تحقيقات در مورد اين سيستم عامل خورده شد : 6000 بسته
تعداد بطري نوشابه هاي مصرف شده در اين مدت 86400 عدد
مقدار پولي كه در اين مدت توسط كاركنان اين شركت در رستورانهاي McDonald خرج شد : 2 ميليون دلار
آزمايشات صورت گرفته بر روي تكنولوژي System Restore ، تا رسيدن به نسخه نهايي 1.6 ميليون مرتبه
آزمايشات صورت گرفته بر روي Direct3D پس از ساخت Windows XP RC1 تعداد 43114143 مرتبه
تعداد نرم افزارهاي آزمايش شده براي هم خواني با اين سيستم عامل : 5500 برنامه تعداد
سخت افزارهاي آزمايش شده بر روي اين سيستم عامل : 12000 قطعه
طولاني ترين مدت زمان يك فايل ويديوئي كه توسط نرم افزار Windows Movie Maker ذخيره شد : 114 ساعت
تعداد زبانهاي قابل پشتيباني توسط اين ويندوز: 24 زبان بطور كامل و 9 زبان بصورت مختصر
تعداد كشورهايي كه در تهيه ويندوز XP همكاري داشتند : بيش از 50 كشور
 

789

کاربر سایت
Oct 17, 2005
846
نام
رامتین
پس از اعلام پايان پشتيباني مايکروسافت از ويندوزهاي 98 و ME احتمال پايان پشتيباني اين شرکت از ويندوز Windows XP SP1 هم شدت گرفته است.
به گزارش بخش خبر تراشه از هموطن، پيش از اين رسما اعلام شده بود که مايکروسافت پشتيباني فني از Windows XP Service Pack 1 و Service Pack 1a را تا تاريخ دهم اکتبر پايان خواهد داد و ديگر هيچ وصله امنيتي جديدي براي آن عرضه نخواهد کرد.
Service Pack 1 ويندوز XP در تاريخ 9 سپتامبر سال 2002 و تنها يک سال پس از توليد آن و به منظور برطرف کردن برخي نواقص آن عرضه شده بود .
مقامات مايکروسافت از اداي هرگونه توضيح جديد در اين مورد خودداري کرده و مي گويند 12 ماه پس از عرضه هر service pack جديد به پشتيباني از service pack خاتمه مي دهند و اين تصميم هم بر همين مبنا گرفته شده است. Service Pack 2 ويندوز XP در سپتامبر سال 2004 عرضه شد.
گفتني است که بر اساس يک پژوهش 61 درصد از آمريکايي ها از Windows XP همراه با Service Pack 2 استفاده مي کنند.
 

789

کاربر سایت
Oct 17, 2005
846
نام
رامتین
Windows History

  1. timeline_dates.gif

A Windows Vista Capable PC includes at least:
  • A modern processor (at least 800MHz1).
  • 512 MB of system memory.
  • A graphics processor that is DirectX 9 capable.
Windows Vista Premium Ready PCs
To get an even better Windows Vista experience, including the Windows Aero user experience, ask for a Windows Vista Capable PC that is designated Premium Ready, or choose a PC that meets or exceeds the Premium Ready requirements described below. Features available in specific premium editions of Windows Vista, such as the ability to watch and record live TV, may require additional hardware.

A Windows Vista Premium Ready PC includes at least:
  • 1 GHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor1.
  • 1 GB of system memory.
  • A graphics processor that runs Windows Aero2.
  • 128 MB of graphics memory.
  • 40 GB of hard drive capacity with 15 GB free space.
  • DVD-ROM Drive3.
  • Audio output capability.
  • Internet access capability.

Windows Vista Capable and Premium Ready footnotes

  • Processor speed is specified as the nominal operational processor frequency for the device. Some processors have power management which allows the processor to run at lower rate to save power.
  • Windows Aero requires:
    • DirectX 9 class graphics processor that:
      • Supports a WDDM Driver.
      • Supports Pixel Shader 2.0 in hardware.
      • Supports 32 bits per pixel.
    • Adequate graphics memory.
      • 64 MB of graphics memory to support a single monitor less than 1,310,720 pixels
      • 128 MB of graphics memory to support a single monitor at resolutions from 1,310,720 to 2,304,000 pixels
      • 256 MB of graphics memory to support a single monitor at resolutions higher than 2,304,000 pixels
      • Meets graphics memory bandwidth requirements, as assessed by Windows Vista Upgrade Advisor running on Windows XP
  • A DVD-ROM may be external (not integral, not built into the system).
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر