کارمک: فقط من نبودم.

Gojira

Remembering
کاربر سایت
جان کارمک، یکی از بهترین Programmer های دنیا، می گوید که خیلی بد است که او تمام اعتبار برای بازیهای قدیمی موفق id software مثل Doom و Wolfenstein را می گیرد.

20110825wolfenstein3d.jpg


تکنیک های برنامه نویسی کارمک خیلی از تکنولوژی های استفاده شده در بازی هایی مثل DOOM, Quake و ولفنشتاین را باز کرده بود، ولی او در مصاحبه ای اعتبار را به بقیه تیم برای موفق بودن بازی ها داده است.

او گفت:"
مردمی که در بازیها کارهای جالب و زیبا انجام می دهند هنرمندان و طراحان هستند."

این ناعادلانه است که شما فقط مرا برای تکنولوژی استفاده شده در Doom می شناسید، مردم دیگری هم در ساخت این بازی شرکت داشتند و اعتبار بیش از حدی که من برای این بازی ها می گیرم بی انصافی در حق آنهاست و درست نیست."

در واقع کارمک خود را از موفقیت هایش دور کرده و می گوید که او نفر کلیدی در ساخت بسیاری از بازیهای بزرگ نبوده.
"با اینکه من اولین کسی بودم که بسیاری از کار ها را برای بار اول انجام داده، من شک دارم که مردم دیگر هم آنها را انجام می دادند. "وقتی چیزی آسان و ممکن است، مردم آن را انجام می دهند."
این عادلانه است که بگوییم که ما کارهایی را در قبل انجام دادیم که شاید بعد آنها انجام می شدند. حالا با این گرافیکهای 3D هر کس می تواند از OpenGPL bindings اسفاده کند. بیست سال پیش ساختن یک تصویر گرافیکی که بین polygon های آن شکاف وجود نداشت کاری بود که فقط چند نفر می توانستند انجام دهند. اما در قدیم نوشتن این چیزهای اولیه بسیار سخت بود."

او اضافه کرد که خیلی از ایده های او مثل: مولتی پلیر، نگاه اول شخص و .... با پرسیدن این سوال از خودش:"عالی نخواهد شد اگر ؟" شروع شده است. متاسفانه او گفت فعلا بازی طراحی نمی کند و مشکلات مردم دیگر را حل می کند.

در مصاحبه کامل کارمک می گوید که از بازیهای تبلت و موبایل به اندازه بازی های بزرگ AAA لذت می برد.

ایشان با اینکه یکی از بهترین برنامه نویس ها در دنیای بازی هستند، مهندس هوافضا هم هستند و کمپانی برای تحقیق در این زمینه را اداره می کنند.

این مقاله خلاصه شده این مقاله است.
 
آخرین ویرایش:
rage هر چی بود از crysis 3 خیلی بهتر بود،اینقدر هم شلدون نباشید بچه هم میفهمید اون پست ها کنایه هست
در کل کارمک آشغال هم عرضه کنه هنوز از خیلی از بازی ها بهتره
 
عزیز من یعنی فقط صرفا تهیه کننده نیستن مثل آقای ایکس
یا صرفا فقط کارگردان نیستن مثل آقای ایگرگ
یا فقط موسس چند استودیو نیستن مثل اون بزرگ مرد سیستم های نانو سوئیتی ابر کامپیوتری چند میلیونی
که بازی میسازه ی دنیا پشتش دعای خیر میکنه و فقط اسمش = با dx11
یعنی ارزش کار کارمک به خاطر این موارد پیش پا افتاده نبوده و نیست .
هنوز جواب من رو ندادی!!:)
ببین رضا حرفت مثل این میمونه که بگیم ادیسون لامپ رو اختراع کرد ولی الان چه دستآوردی داشته. الان باید بگیم چون لوستر و نورافکن توی بازار هست، ادیسون باید بره بوق بزنه؟ (دقت کن برای بی ربط بودن حرفتون همچین مثالی زدم اونم در حالیکه بدونیم ادیسون خیلی وقته که مرده) نه اینجوری نیست. اینکه در حال حاضر بازی نمیسازه دلیل بر این نیست که نمیتونه. اراده کنه بقیه رو پودر میکنه ولی کارمک آدمیه که با برنامه ریزی میره جلو و کسی هم که برنامه ریزی داشته باشه، مطمئنا با یه سری دیگه توی یه سطح قرار نمیگیره.
ایشون پایه گذار یه سبک هستن. دقت کنین پایه گذار. میتونین این کلمه رو روزانه چندین بار با خودتون تکرارش کنین تا به معنی واقعیش دست پیدا کنین. گرافیک بالا بردن کار همه هست. کافیه یه نگاهی به مترو، ویچر و یه مشت دیگه بندازین که به عقیده خیلیا بهتر از کرایسیس هستن. ولی ارائه یه تکنولوژی جدید که میتونه چندتا ویژگی کاملا جدید به گرافیک بازی ها اضافه کنه، کار هرکسی نیست. از قدیم هم گفتم کار هر کس نیست خرمن کوفتن / گاو نر میخواد و مرد کهن
علی اخه چرا این بشر رو با ادیسون مقایسه میکنی!!:dنمیخوام فلسفه بافی کنم ولی خوب این حرفایی که زدی مورد قبول هستش ولی چی بخوایم چه نخواییم این بشر الان چند سالی هستش که علنا تو دنیایی گیم تاثیر انچنانی نداشته و هر از گاهی میاد یه استدلالی از خودش درمیاره و دوباره میره.اخرین شاهکارشم که دیگه همه یادشون هستش و نیازی به یاداوری نداره.;)
 
هنوز جواب من رو ندادی!!:)

علی اخه چرا این بشر رو با ادیسون مقایسه میکنی!!:dنمیخوام فلسفه بافی کنم ولی خوب این حرفایی که زدی مورد قبول هستش ولی چی بخوایم چه نخواییم این بشر الان چند سالی هستش که علنا تو دنیایی گیم تاثیر انچنانی نداشته و هر از گاهی میاد یه استدلالی از خودش درمیاره و دوباره میره.اخرین شاهکارشم که دیگه همه یادشون هستش و نیازی به یاداوری نداره.;)

خوب مگه قراره 247 در صنعت گیم تاثیر داشته باشه تا بشه مهم؟
الان میشه یکیو معرفی کنین که 247 در خدمت صنعت گیم باشه؟
ادیسون هم چندین ساله که در زندگیه ما تاثیری نداره :دی چرا باید فرد مهمی حساب بشه؟:-b
 
هنوز جواب من رو ندادی!!:)

علی اخه چرا این بشر رو با ادیسون مقایسه میکنی!!:dنمیخوام فلسفه بافی کنم ولی خوب این حرفایی که زدی مورد قبول هستش ولی چی بخوایم چه نخواییم این بشر الان چند سالی هستش که علنا تو دنیایی گیم تاثیر انچنانی نداشته و هر از گاهی میاد یه استدلالی از خودش درمیاره و دوباره میره.اخرین شاهکارشم که دیگه همه یادشون هستش و نیازی به یاداوری نداره.;)
این بشر اگر نبود الان استاد قَمصور هم نبود.
برای درک بهتر مطلب اینجا رو بخون:
http://forum.bazicenter.com/blogs/blog4896/
 
اگر جان کارمک چند ساله در صنعت بازی سازی حضور فعال و جدی نداره به این خاطره که ایشون علاوه بر بازیسازی ، بنیانگذار و مهندس ارشد شرکت هوافضای نوپای Armadillo Aerospace هم هست! که در سال 2000 تاسیس شده به همین دلیل از سال 2000 به اینور ایشون تمام وقت سر بازیسازی و استودیوی ID Software نبوده همه چیز که آخه ویدئو گیم نیست! کارهای مهمتری هم هست!
خوندن این پست کوتاه شدیدا توصیه میشه:
http://forum.bazicenter.com/thread18755/#post2682760

 
اگر کارمک و تیمش پایه گذار fps بودن جواد و تیمش هم پایه گذار انقلاب تکنیکی در کل صنعت بود

انصافا جواد و تیمش آخرش بود!!! مُردم از خنده :))

اما جدا از این مسائل وقتی خود کارمک خودش رو قبول نداره حالا چرا یه سری ازش بالا میرن
 
علی اخه چرا این بشر رو با ادیسون مقایسه میکنی!!:dنمیخوام فلسفه بافی کنم ولی خوب این حرفایی که زدی مورد قبول هستش ولی چی بخوایم چه نخواییم این بشر الان چند سالی هستش که علنا تو دنیایی گیم تاثیر انچنانی نداشته و هر از گاهی میاد یه استدلالی از خودش درمیاره و دوباره میره.اخرین شاهکارشم که دیگه همه یادشون هستش و نیازی به یاداوری نداره.;)
رضا اومدم جواب بدم دیدم محمد توضیح داده:d خب آره الان خیلی وقته خبری ازش نیست. البته ناگفته نماند وقتی هم توی ساخت یه بازی شرکت داره، بازم زیاد ازش خبری نمیشنویم چون سرش به کار خودشه و کمتر مصاحبه می‌کنه.
کارمک بیشتر روی یه تکنولوژی جدید گرافیکی کار می‌کنه. مثلا خودت برو تویترش رو چک کن و ببین چجوری حرف می‌زنه:d بیوگرافیش رو هم بخونی متوجه این اخلاق و روحیاتش میشی. همش سرش توی کامپیوترشه و داره محاسبات میکنه. نظرات ت*خمی تخیلی از خودش ول نمیده. آدمه جالبیه و به نظرم متفاوته از همینش خوشم میاد و براش احترام زیادی قائلم چون یکی از محبوب ترین ژانر ها و صنعت بازی بهش مدیونه.
 
کارمک که کارش گرافیک و ... بازی هاست, پایه گزاری FPS کار رومرو باید باشه قائدتا:دی
پ.ن: البته از ارزش های کارمک هیچ کی کم نمیشه. وقتی تکنولوژی ای که کارمک از سال 2007 شاید هم قبل تر داره باهاش کار میکنه تازه توی DX اومده, یعنی حداقل 6 سال از دنیا جلوتره این بشر:دی
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or