چرا Anthem تبدیل به یک شکست شد ؟

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
Jason Schreier در جدید ترین مقاله اش در سایت کوتاکو که با مصاحبه از 19 نفر از سازندگان بازی تهیه شد از دلایل شکست پروژه Anthem پرده برداری کرد این مقاله شامل مسائل زیادی میشه که در آخر باعث شکست مفتضحانه این بازی در سال 2019 شد یک سری از مسائلی که بهش توی این مقاله اشاره میشه عبارت است از :

- موتور Frostbite یک فاجعه به تمام معنا بوده و EA سازندگان رو مجبور به استفاده از این موتور کرده
- نمایش E3 سال 2017 تماما فیک بوده
- در طول مراحل ساخت بازی تعداد زیادی از سازنده های اصلی بازی از تیم جدا شدن
- از همون اول سازندگان بازی بر روی متای حوالی 70 حساب باز کرده بودن
- مشکلات شدید مدیریتی دوباره گریبان گیر استدیو شده بوده (مثل اندرومدا)
- تا سال 2018 فقط یک مرحله (Mission) از بازی ساخته شده بوده
-پروسه ساخت بازی (تمام نیرو) فقط 18 ماه طول کشیده
-بعد از ترک کردن افراد کلیدی استدیوی به خاطر فشار کاری زیاد بعضی از افراد باقی مونده در استدیو به افسردگی دچار شده بودن !

این مقاله به شدت بزرگ و طولانی ـه و به شدیدا پیشنهاد میشه که خونده بشه

How BioWare's Anthem Went Wrong
 
آخرین ویرایش:

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
اینا اومدن بیرون اینجوری حرف میزنن یا آزادی بیان انقدر بالاست؟
ببینید موتور بازی و ez to use بودنش چقدر میتونه مهم باشه برای پیشرفت و کیفیت نهایی یک پروژه.لازم هم نیست که مرزهای گرافیک رو هم جا به جا کنه
هوس cryengine کردم یهو.یادمه موقع اومدن کراسیس 2 رو کنسولا چقدر ذوق داشتم و میخواستم ببینم چطور از آب درمیاد.امید داشتم ea بره سمت Cryengine و بازیهای بیشتری رو ببینیم تو این نسل، نه یه مشت aa که ماهیت موتور رو نمیتونه نشون بده البته که cryengine نسبت به frostbite مدرن پیشکسوت تر هست تو جلوه بصری اما به نظر هردو مشکل بازدهی رو دارن،
والان بهترین گزینه آنریل هست برای بازیساز های سردرگم و ناشرین مغرور و آینده ی خوبی داره اگر استفاده بشه ،به شرطی که aaa ها برن سمتش مثل rocksteady که جواب هم گرفته
 

p990_judi

کاربر سایت
Jul 25, 2009
815
البته برعکس گفتی خود سازندهاش میتونن باهاش کار کنن ولی بقیه نه :D


در وحله اول اینکه این موتور برای بازی های FPS ساخته شده که خوب خیلی بهش تا الان ور رفتن که رو همه پلتفرم ها جواب بده در وحله دوم اینکه موتور موتور قدرتمندی هستش ولی کار باهاش به قول طراح سابق بایور کابوس وارـه و هزار تا دنگ و فنگ داره و فقط خود دایس تونسته از پسش بر بیاد دقیقا مثل کرای انجین Crytek که اونم مشکل سختی کار باهاش بیداد میکرد و خوب موقعی که Free شد هیشکی به اون صورت تحویلش نگرفت !
والا یه باگ هایی دیدم از بتلفیلد V و بدتر از همه سنگین بودن بازی که حالم بد شده
استفاده خود دایس هم به صورت صد در صد بهینه نیست
البته نمی دونم اینجا نظر بچه ها چیه
اما فیفا 19 هم چنگی به دل نزد امسال و چند ساله با فیلتر تصویر و بهتر شدن AA داره به بازار عرضه میشه (کاری به pes ندارم )
یه زمانی می گفتن ea داره منحل میشه خوشحال بودم اما این شرکت ها هر روز پولدار تر میشن و سقوطشون غیر حتمی متاسفانه ea شخص مهمی مث کوجیما یا میکامی هم نداره که بره و شرکت به خاک سیاه بشینه
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
بحث فراستبایت یه طرفه قضیه است و قسمت کوچیکی از مقاله و مشکل بازیه.
قسمت عمده مدیریت افتضاح بالادستی ها چه EA و چه خود بایوور توی آستین تگزاس و ادمونتون هست.
اون پاتریک سودرلاند خرفت ابله که هیچی بارش نیست و طرف یه جای مقاله میگه که یهو اعلام شد قراره بیاد استودیو و ما هم یه چیزی سر هم کردیم در حالی که خیلی از دولوپرا اصلا از وجود همچنین امکاناتی و مکانیک هایی تو بازی خبر نداشتن، یکیش هم پرواز بوده (این قضیه پرواز کردن هم کلی خر تو خر کرده بوده اوضاع رو)، نتیجتا آقا پاتریک خیلی هیجان زده میشه از قسمت پرواز و میگه حتما باید باشه، در حالی که توافق کرده بودن بین خودشون که نباشه!!
خلاصه اینکه بعد از رفتن کیسی هادسون کل بایوور دچار بی برنامگی میشه و چهار نفر میشن مسئول بازی که خیلی وقتا اصلا به حرف سازنده های پایین دستشون گوش نمیدادن. اوضاع به حدی وحشتناک میشه که بین استودیوشون تو آستین و ادمونتون اختلاف پیش میاد و از لحاظ روحی هم به سازنده ها فشار زیادی وارد میشه. یه جا گفته که فقط میخواستیم یه اتاق خالی پیدا کنیم و گریه کنیم!!! و حتی پند نفر مرخصی اظطراری برای هفته ها یا یکی دو ماه میگرفتن از استرسی که بهشون وارد شده.
آشنا نبودن به بازیای تماما آنلاین یه قسمت دیگه بوده، حتی کار تو این مورد تا جایی بیخ پیدا کرده که اسمی از "دستینی" نباید آورده میشده و یکی از کارمندای سابق میگفته که خب باباجان، موفق ترین بازی آنلاین لوت شوتر بوده و ما هم هیچی نمیدونستیم، بعد حتی اسمی از بانجی و بازیشون نمیتونستیم بیاریم!!! حتی خود تسترا و QAها هم نه، خود سازنذه ها هم نمیتونستن بازیو تست کنن چون اصلا بازی بالا نمیومده به خاطر مشکل توی سرورها!!
تا اینکه با بدختی خودشونو میرسونن تا اوایل سال 2018 که تازه از pre-production وارد production میشن، یعنی چیزی بین 8 تا 10 ماه فقط!!!

در کل خیلی اوضاع وحشتناکی بوده این 4، 5 سال برای سازنده ها، از جدا شدن همکارای قدیمی و زبده شون تا فشار از سمت EA.
امیدوارم بسته نشه فقط بایوور
 

.PinkFloyd.

کاربر سایت
Jun 23, 2010
224
نام
Ali
NFS و فیفا رو هم با فراست بایت میسازن! چرا اونا مشکلی ندارن اونم با موتوری که واسه FPS ساخته شده؟!:-?
مشکل اینجاست که میگن کار باهاش سخته و نیاز بوده دائما با تیم پشتیبانی موتور همکاری کنند و تیم پشتیبانی هم بیشتر با بازی هایی مثل فیفا و مدن همکاری داشتن تا bioware که فکر می کنم بخاطر اینه که اون بازی ها microtransaction های بیشتر داشتن و ea هم که ...
البته نمیشه همه تقصیر هارو سر موتور بازی انداخت خود bioware هم ثبات نداشته

اگر بازی کرده باشید و مراحل رو ببینید کلا یه مرحله هست که جزئیات خیلی زیادی داره و طراحی محیط خیلی خوب کار شده بقیه مراحل و محیط های بازی خیلی خالیه
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,149
نام
∂αнмα
بحث فراستبایت یه طرفه قضیه است و قسمت کوچیکی از مقاله و مشکل بازیه.
قسمت عمده مدیریت افتضاح بالادستی ها چه EA و چه خود بایوور توی آستین تگزاس و ادمونتون هست.
اون پاتریک سودرلاند خرفت ابله که هیچی بارش نیست و طرف یه جای مقاله میگه که یهو اعلام شد قراره بیاد استودیو و ما هم یه چیزی سر هم کردیم در حالی که خیلی از دولوپرا اصلا از وجود همچنین امکاناتی و مکانیک هایی تو بازی خبر نداشتن، یکیش هم پرواز بوده (این قضیه پرواز کردن هم کلی خر تو خر کرده بوده اوضاع رو)، نتیجتا آقا پاتریک خیلی هیجان زده میشه از قسمت پرواز و میگه حتما باید باشه، در حالی که توافق کرده بودن بین خودشون که نباشه!!
خلاصه اینکه بعد از رفتن کیسی هادسون کل بایوور دچار بی برنامگی میشه و چهار نفر میشن مسئول بازی که خیلی وقتا اصلا به حرف سازنده های پایین دستشون گوش نمیدادن. اوضاع به حدی وحشتناک میشه که بین استودیوشون تو آستین و ادمونتون اختلاف پیش میاد و از لحاظ روحی هم به سازنده ها فشار زیادی وارد میشه. یه جا گفته که فقط میخواستیم یه اتاق خالی پیدا کنیم و گریه کنیم!!! و حتی پند نفر مرخصی اظطراری برای هفته ها یا یکی دو ماه میگرفتن از استرسی که بهشون وارد شده.
آشنا نبودن به بازیای تماما آنلاین یه قسمت دیگه بوده، حتی کار تو این مورد تا جایی بیخ پیدا کرده که اسمی از "دستینی" نباید آورده میشده و یکی از کارمندای سابق میگفته که خب باباجان، موفق ترین بازی آنلاین لوت شوتر بوده و ما هم هیچی نمیدونستیم، بعد حتی اسمی از بانجی و بازیشون نمیتونستیم بیاریم!!! حتی خود تسترا و QAها هم نه، خود سازنذه ها هم نمیتونستن بازیو تست کنن چون اصلا بازی بالا نمیومده به خاطر مشکل توی سرورها!!
تا اینکه با بدختی خودشونو میرسونن تا اوایل سال 2018 که تازه از pre-production وارد production میشن، یعنی چیزی بین 8 تا 10 ماه فقط!!!

در کل خیلی اوضاع وحشتناکی بوده این 4، 5 سال برای سازنده ها، از جدا شدن همکارای قدیمی و زبده شون تا فشار از سمت EA.
امیدوارم بسته نشه فقط بایوور
به این قضیه سوء مدیریت سر یـ همچنین مقاله ای که واسه MEA که خود همین جیسون نوشته بود اشاره شده بود واقعا معلوم نیست تو بایور دارن چه غلطی میکنن کیسی هادسون دقیقا واسه چی برگشته به استدیو !؟ ینی بعد اون فاجعه هنوزم اینا مشکل مدیریتی دارن ! واقعا خنده داره اصلا یـ سری چیزا رو که میخونه تو مقاله یاد خاله بازی میوفته انگار نه انگار که بایور یـ زمانی حکم فرمایی میکرده تو این صنعت !
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,371
نام
سید محمد حسین
NFS و فیفا رو هم با فراست بایت میسازن! چرا اونا مشکلی ندارن اونم با موتوری که واسه FPS ساخته شده؟!:-?

حالا والا NFS ها هم تعریفی ندارن...
فیفا هم که کلاً فکر نکنم پروسه ای به سنگینی بازی های بایوور داشته باشه
 
  • Like
Reactions: White Injun

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
چه افتضاحی بوده. من بازم فکر میکنم با این حجم از بی برنامگی و آشفتگی و کسالت و عدم مدیریت واقعا تیم خبره ای بودن که بازی رو لانچ کردن و بازم همین نقدهارو گرفته. واقعا من خودم رو که میزارم توی همچین شرایطی اصلا حس کار کردن ندارم و انگیزه م زیر صفره و تحمل چنین شرایطی واقعا عذاب آوره.
 

Big boss_returns

کاربر سایت
Jan 29, 2019
965
نام
ژوبین
NFS و فیفا رو هم با فراست بایت میسازن! چرا اونا مشکلی ندارن اونم با موتوری که واسه FPS ساخته شده؟!:-?
Nfs نمیدونم ولی fifa هم کم مشکل نداره کلی باگ ضایع داره...........همین fifa19 نیومده بخاطر باگ هاش قیمتش امد پایین البته بیشتر از 20دلار هم نمی ارزه fifa
 

ashi73

کاربر سایت
Apr 13, 2009
297
نام
اشکان
خیلی توی این تاپیک به ea فحش داده شد ولی خب توی خود مقاله هیچ چیزی به اندازه سوءمدیریت خود تیم سازنده بازی پررنگ و برجسته دیده نمیشد...اینطوری که مقاله شرح داده مشکل شماره یک این بازی سوءمدیریت و بی برنامگی ای بود که برای شیش هفت سال، حتی تا مدتی بعد از نمایش e3 به قوت خودش ادامه داشت!

پ.ن:من از ea دفاع نکردم اصلا! نیاین سرم خراب شین الان...بحث اینه که اصلا مقاله مضمونش چیز دیگه ای بود که اتفاقا خیلی هم جالب و قابل تاءمل هم بودش...شما همه اون مسائل دیگه رو نادیده گرفتین و فقط دارین به ea فحش میدین...

پ.ن2: لطفا اصل مقاله رو بخونید...کامل!
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
بیشتر از هرچیزی، مدیریت بسیار بد تیم، عدم همکاری شعبه سازنده با شعباتی که استعداد ساخت همچین عناوینی رو دارند، عدم استفاده از کدهای قدیمی و شروع کردن همه چیز از پایه توی متن بهش اشاره شده.
درسته زور و اجباری که EA سر استفاده از فراست بایت به همه تیم‌هاش کرده مطرح باشه اما این موضوع کلا 2% قضیه رو دربر می‌گیره. بایوور خودش گند زده و الانم باید مسؤلیت گندکاری‌هاش رو بپذیره و شروع به جبران کنه.
طرف عملاً میگه از شعبه آستین به ما می‌گفتن چیکار کنیم (چون تجربه ساخت بازی مشابه داشتن) ولی بالا سریا اجازه نمی‌دادن و می‌گفتن نه، ما کار خودمون رو می‌کنیم:D حالا به واسطه بازگشت کیسی هادسن انگار یه سری تغییرات درست و حسابی داره ایجاد می‌شه... چون Dragon Age 4 هم قراره از کدهایی که برای انتم نوشته شده استفاده بکنه. اینجوری دیگه مسئله استارت پروژه از 0 مطرح نیست و روند توسعه هم تسریع می‌شه.
به جرات می‌تونم بگم یکی از بهترین مقاله‌هاییه که تا به امروز خوندم. از وقتی مقاله منتشر شده از تیم‌ها و شرکت‌های مختلف توی توییتر دارن می‌گن ماهم چنین مشکلاتی رو با کمپانی‌های مختلف داشتیم (حتی سر Tlou 1 هم ناتی داگ نه به این شدت اما با شرایطی نسبتاً مشابه مواجه شده)
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,542
نام
محمدرضا . م
سلام،

من هنوز دستم به بازی Anthem نرسیده، ولی این بازی هایی که مبنای نت داره و می تونن با محتواهایی که در ادامه کار می دهند روند بازی رو بهبود بببخشن من رو امیدوار می کنه که بازی یواش یواش بهتر میشه و بایوور می تونه خودشو از این منجلاب در بیاره.

خیلی دوست دارم بازی رو امتحان کنم و پتانسیل بازی رو ببینم.

دوستانی که بازی کردن اگه یکم از پتانسیل بازی بگن خوشحال می شم.

با تشکر
 
آخرین ویرایش:

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
بار ها درباره EA و همین Frostbite صحبت کردم و هر چی بگم تکرار مکرراته ! مقصر اصلی این داستان ها باید برید یقه اندره ویلسون رو بگیرید که این بلا رو سر EA و استدیو های مختلف این کمپانی آورده ! از به زور چپوندن موتور گرافیکی Frostbite در تمامی استدیوی ها بگیرید و آنلاین محور کردن افراطی ( گفتم افراطی ) هر بازی و استدیویی که تجربه زیادی در بازی های آنلاین نداره ! هر استدیوی سبک و تجربه و علاقه مندی مخصوص به خودش رو داره ولی به یک باره ویلسون و تیم پشت سرش اومد گفت : همه چیز باید یک شکل بشه و هر چی من بگم همونه ! ( اینا دیدن از بخش التیمیت فیفا و بتلفیلد که بازی آنلاین محور هستش دیدن دارن کلی سود میکنن ! گفتن چه کاریه !!!! بریم بازی های آفلاینمون رو بترکونیم و به همشون بگیم برید سر وقت آنلاین و پول به جیب بزنیم و وقتی سطح فکری مدیران این کمپانی انقدر پوچ و تو خالی باشه خب آخرش اینم میشه نتیجش و ... )

( Frostbite موتور گرافیکی فوق العاده ای هستش ولی برای بازی های اول شخص و اصلا این موتور گرافیکی رو دایس طراحی کرده بود برای استایل سبک بازی های خودش و سری بتلفیلد و بعد EA این موتور رو دید و گفت ! اه چه موتور خوبی !!! و بدیم به استدیوی های دیگه و این کار برای کاهش هزینه استفاده موتور های گرافیکی در استدیو های مختلف بود و اصلا خنده داره !!! حتی استدیو های انحصاری سونی هم موتور های گرافیکی مخصوص به خودشون رو دارن با توجه به سبک های متفاوت بازی که میسازن !!! )

تا اندره ویلسون و تیم مدیریتی ایشون در EA هستش شما شک نکنید این کمپانی روز های سیاه تر و بد تری رو در پیش رو داره و اگه ایده و سیاست های کلان این کمپانی در بالاترین سطوح تغییری نکنه داستان همین طور ادامه خواهد داشت و استدیو های این کمپانی همین طور به سقوط خودشون ادامه میدن !

همون دایس هم چند سال هستش داره میگه آقا ما دوست داریم ادامه داستان بتلفید بد کمپانی رو بسازیم و کاملا مشخصه EA بهشون این اجازه رو نمیده ! وقتی اون استدیوی به اون خفنی سازنده دد اسپیس رو نابود کردن دیگه برید تا انتهای داستان !
 
آخرین ویرایش:

pc fan

کاربر سایت
Jul 25, 2018
143
نام
مازیار
قسمت خنده دار ماجرا اینه که هنوز یک عده از این بازی آشغال طرفداری میکنن،طرف تو مقاله ای که تو سایتش نوشته میگه:خیلی خوشحالم که خبر سود بسیار زیاد و فروش فوق العاده بازی Anthem را خواندم و متوجه شدم که گیمرها هنوز خیلی زرنگ تر از توجه به متا و … هستند. بگذارید نکته ای را به شما بگویم. تقریبا ۹۵ درصد کسانی که بازی Anthem را می کوبند فقط با الکترونیک آرتز مشکل دارند و غیر از تریلر، حتی نزدیک بازی هم نشده اند. می دانید چرا؟ چون وقتی با آن هایی که این بازی را تجربه کرده اند یا دارند بازی می کنند صحبت کنید (من با چندین گیمر خارجی در مورد این بازی چند ساعت صحبت کرده ام) می بینید که چقدر زیاد از این بازی تعریف می کنند و چقدر از آن راضی هستند، مخصوصا با آپدیت هایی که برای بازی می آید. =))=))=))
 
  • Like
Reactions: Aperture

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر