پیتر مور: ایکس باکس جنگ های کنسول در دوران ایکس باکس ۳۶۰ را به راه می انداخت!

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
May 18, 2012
4,711
نام
Ebrahim
xboxplaystation.jpg

«نه برای ایجاد تفرقه، بلکه برای به چالش کشیدن یکدیگر»


دوران ایکس باکس ۳۶۰ از مهمترین و متفاوت ترین لحظات در صنعت بازی سازی بود؛ مخصوصا برای برندی مثل ایکس باکس که تشنه برای به دست آوردن نامی قدرتمند برای خود بود و این گرسنگی اغلب به «جنگ‌های کنسولی» سرایت می‌کرد و اساساً، مردم بر سر اینکه کدام کنسول بهتر است بحث می میکردند. در حالی که این رقابت شدید در سال های اخیر تا حدودی کاهش یافته است (اگرچه نه کاملاً)، در آن زمان، ایکس باکس حتی آن را تشویق می کرد.

پیتر مور، مدیر اجرایی سابق، اخیراً در پادکست My Other Passion حاضر شده و صحبت های خود را در مورد دوران اولیه ایکس باکس ۳۶۰ با مخاطبان به اشتراک گذاشته بود!

در حالی که موضوع اصلی پادکست در درجه اول بر روی ورزش تمرکز کرده بود و در دیگر زمینه های کاری مور، آنها نیز در مورد ایکس باکس و به ویژه دوران ۳۶۰ که مور درگیر آن بود، صحبت کردند.

«ما جنگ های کنسولی را تشویق کردیم، نه برای ایجاد تفرقه، بلکه برای به چالش کشیدن یکدیگر، و منظور من مایکروسافت و سونی است. اگر مایکروسافت پس از ایکس‌باکس، پس از حلقه‌های قرمز مرگ، مسیر خود را ادامه نمی‌داد، شما رقابت امروزی را نداشتید.»

بنابراین، در حالی که این روزها فیل اسپنسر با شور و اشتیاق فراوان در مورد عشق خود به سایر پلتفرم های بازی صحبت می کند، در آن زمان اوضاع بسیار متفاوت بود. احتمالاً مدیران اجرایی هنوز از سیستم‌های دیگر لذت می‌بردند، اما علنی بودن در مورد آن امری عادی نبود.

منبع
 

Amir09

کاربر سایت
Aug 10, 2008
1,700
نام
امیر
یکی دیگه از دوستان زیبا اشاره کرد. نسل ۷ حاصل شکوفایی خلاقیت هنری بود ولی نسل ۸ و ۹ هم خلاقیت ها ته کشیده هم بازی ها بر اساس مدلهای موفقیت تجاری ساخته میشن. اضافه کنم که دیگه همه چیز تو یوتیوب موجوده شما قبل از ریلیز بازی ۷۰ درصدش رو میدونی بعد از ریلیز بازی همه ایستراگ هاش میاد توی فیدت.

ولی این از همه حق تره که مشکل خودمونیم که پیر شدیم دیگه کو اون شور و هیجان؟ کجاست اون فکر و خیال راحت؟

عجب نسلی بود چه خاطراتی چه E3 هایی داشتیم. یوبیسافت مادر خلاقیت بود هنر اوج میزد تو کاراش. مایکروسافت صدش رو میذاشت که برسه به سونی. سونی اول نسل یک سخت افزار غول داد بیرون بعد خیلی سخت فهمید که بیزنس بی رحمه رفت انحصاری های شاهکار ساخت. اپیک فورتنایت نمیساخت آنریل تورنمنت و گیرز میساخت. راکستار چهار تا شاهکار داد بیرون. کوجیما چهار تا شاهکار ساخت! دوتا الدر اسکرولز داشتیم دوتا فالاوت !!! بانجی دستینی نمیساخت هیلو میساخت. EA با اینکه همون موقع هم دی****وث بود ولی ببینید فقط چندتا از شاهکارهای گیم رو ریلیز کرد با نسل ۸و ۹ مقایسه کنید.
 
آخرین ویرایش:

Frozen Flame

کاربر سایت
Dec 26, 2014
795
نام
دانیال
هونلی سورد
:x :x :x :x
یادش بخیر، من عاشق این بازی بودم. همیشه هم امید دارم یه sequelـی چیزی براش بیاد :D البته شاید زیبایی بازی به همون تک شماره بودنشه. مثل Bloodborne!

ولی این از همه حق تره که مشکل خودمونیم که پیر شدیم دیگه کو اون شور و هیجان؟ کجاست اون فکر و خیال راحت؟
دقیقااااا
یه چیزی!!! برای منم نسل 7 و PS3 و Xbox360 واقعا نسل جذاب و دوست داشتنی ای بود. به شدت... ولی آیا بچه هایی که الان 12 - 13 سالشونه و با PS4 یا PS5 بازی رو شروع کردن، چندین سال بعد، برای اونا، این نسل خاطره انگیز نیست؟ یعنی دقیقا همون حسی که ماها نسبت به نسل 7 داریم رو اونا نسبت به نسل 8 یا 9 داشته باشن! نمیدونم واقعا.

میدونم که ماها تغییر گرافیک خفن دیدیم یا سخت افزار جذاب... اما خب الان اونا هم دارن کلی نوآوری میبینن مثل VR یا load screen های 2-3 ثانیه ای یا حالا هر چیز دیگه ای! به نظرم، یه بخشی از این خاطره انگیز بودن اون نسل برای ماها، بی دغدغه بازی کردنامونه...

شت، چقدر حس کردم پیر شدم :D
 

Amir09

کاربر سایت
Aug 10, 2008
1,700
نام
امیر
دقیقااااا
یه چیزی!!! برای منم نسل 7 و PS3 و Xbox360 واقعا نسل جذاب و دوست داشتنی ای بود. به شدت... ولی آیا بچه هایی که الان 12 - 13 سالشونه و با PS4 یا PS5 بازی رو شروع کردن، چندین سال بعد، برای اونا، این نسل خاطره انگیز نیست؟ یعنی دقیقا همون حسی که ماها نسبت به نسل 7 داریم رو اونا نسبت به نسل 8 یا 9 داشته باشن! نمیدونم واقعا.

میدونم که ماها تغییر گرافیک خفن دیدیم یا سخت افزار جذاب... اما خب الان اونا هم دارن کلی نوآوری میبینن مثل VR یا load screen های 2-3 ثانیه ای یا حالا هر چیز دیگه ای! به نظرم، یه بخشی از این خاطره انگیز بودن اون نسل برای ماها، بی دغدغه بازی کردنامونه...

شت، چقدر حس کردم پیر شدم :D
این سوالیه که منم بهش فکر کردم!
اگه ۱۲-۱۳ ساله های الان هم مثل ما دسته جمعی، یک مدت قبل از انتشار تکن ۶ یا MK9 آواتارشون رو شخصیت مورد علاقشون میذارن آره براشون خاطره انگیزه.(بگذریم که چقدر تکن ۶ نا امید کننده بود) ولی بعید میدونم اونا کلا انقدر شور و هیجان داشته باشن.
به نظر من ۱۲-۱۳ ساله های الان Cyborg هایی هستند که از اول با تکنولوژی بزرگ شدند و نسبت به این پیشرفت ها numb شدند این رو میشه از استقبال کمی که از E3 میشه و هایپ پایینشون فهمید.
برداشته بودن ساختمون تو لس آنجلس رو با تبلیغ GTA IV رنگ کرده بودند ما کفمون بریده بود این رو نشون یک نوجوون الان بدی میگه خب که چی :D
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,886
نام
malek
البته در مورد KZ2 بارها و بارها خود سازنده ها گفتن که در واقع این افتضاح شیرین کاری سونی و حاصل جوگیری مدیرانش بوده، وگرنه اصلا قرار نبوده بگن این گیم پلیه، فقط یه CG بوده که نشون بدن چی میخوان بسازن، ولی مدیران سونی رو جو میگیره و میان میگن این گیم پلی بازیه:D و یکی از اجحاف های بزرگی گه در حق KZ2 شد هم ماحصل همین حماقت مدیران سونی بود.
مقایسه CG با گیم پلی(افتضاح) 😁
انگار فقط منم که از گیم پلی اصلی بیشتر از اون CG خوشم اومده
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,887
نام
حسين
ولی آیا بچه هایی که الان 12 - 13 سالشونه و با PS4 یا PS5 بازی رو شروع کردن، چندین سال بعد، برای اونا، این نسل خاطره انگیز نیست؟

کاش میرفتن سمت کنسول چارتا بازی درست حسابی انجام میدادن. بچه های الان نسل بچه های بازی های موبایلی انلاین و صد البته نسل به شدت کرینجی هستن.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,192
نام
ماکان
مقایسه CG با گیم پلی(افتضاح) 😁
انگار فقط منم که از گیم پلی اصلی بیشتر از اون CG خوشم اومده

به نظر منم گرافیک بازی از اون CG خیلی بهتر بود. اما میگم کلا این حماقت که مدیرای سونی کردن و یهو روی سن گفتن CG گیم پلیه، از ابتدای تولید گوریلا رو تحت فشار قرار داد و کلا همه چیز بازی رفت زیر سایه ترول و قیاس های عجیب غریب.

کلا که نگاه میکنم میبینم سونی با KZ اصلا خوب تا نکرد:D در همه زمینه ها:D
 

x23are

میروم تا این تاریکی را از دل بیرون کنم......
کاربر سایت
Oct 2, 2010
1,425
نام
علیرضا
جمع همه پیرمردا جمعه اینجا.:D
اون نسل بهترین نسلی بود که میشد تجربه کرد و حقیقتا بچه های الان نمیتونن درکش کنند. تکنولوژی داشت یواش یواش پیشرفت میکرد و میشد حسش کرد و اینترنت هم خیلی نبود و بیشتر وقتا با کنسولا میگذشت تهش شبا هم با فوتبالا شبکه سه. نه موبایلی بود نه شبکه اجتماعیی که وقتای همه رو بگیره. دیگه چند تا انجمن بودند مثل همین انجمن اینجا که دیگه کسایی ک میومدن توش بروز ترین ادما بودن:))
یادمه چقدر اینجا دعوا بود سالای 88-89 بین فنای سونی و ماکروسافت. سونی فنا میگفتن شما پایرسی نبود عمرا میرفتین سمت 360. 360 ها میگفتن نه این خوبه. دستگاه قبلیشم از پلی2 قوی تر بوده.

چقدر ادم اینجا بن شد سر کل کلای کنسولی.

چه شور هیجانی بود هر سال خرداد سر کنفرانسا e3

چه شور شوقی بود برای اومدن رد دد. چه فک هایی افتاد زمین سر اومدن جی تی ای 4 اونم تو سال 2008

چه رو ابرا بودن طرفدارا 360 با بازی کردن گیرز 1 و پز دادن باهاش و بعد اومدن گیرز 2


سال بعدش چه فخری فروختن سونی فنا با انچارتد 2 و گرافیک جادوییش به کل دنیا (هنوزم گرافیکش خدایی برام جذابه)

دعواهای درون حزبی سونی فنا و همچنین بین کنسولی سر هوی رین داوود قفس (قدیمیا این اسم رو قشنگ یادشون)

حتی پیسی بازا هم با کرایسیسشون پز میدادن به کنسولا که ما هم انحصاری داریم (هر چند دوم نداشت ورداشتن رو کنسولا هم دادنش بیرون)

حالا بگذریم از داستانای هک کنسولا این نسل که بنظرم بهترین دوره بود و بهترین هکرا روشون کار میکردن و جذاب ترین کارا انجام شد. نسل الان که یه بازی رو پورت میکنن ملت کف خون قاطی میکنن.
 
آخرین ویرایش:

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,047
نام
سهند
یک سوالی ...
الان این کشورا با دنیا تعامل دارن بازی توشون ارزونه بعد کشور های اروپایی تعامل ندارن اینقدر گرونه 8->
جسارتا اون بازی ها توی اون کشور ها ارزون نیست درآمد اون کشورها مثل اروپا زیاد نیست به همین خاطر توی اون کشورها بازی ها با قیمت پایین تری عرضه میشن و قیمت محلی دارن
ضمن اینکه این کشورها تورم شدیدی مثل ایران دارن ( آرژانتین که بدتر از ایرانه )
شما هرچی بگی توجیه فقدان سالها بدون کپی رایت بودن نمیشه . چرا با ریال خودمون نباید خرید کنیم ؟
 
  • Like
Reactions: Frozen Flame

simplexcomic96

کاربر سایت
Jun 12, 2014
689
And the biggest scam of the 7th gen goes to (Drum rolls) : KINECT AKA PROJECT NATAL

یعنی یه تریلر و تیزر دادن بیرون که 1% شبیه چیزی که قرار بود بشه نشد :)) :)) قشنگ اسکم شدم بعد خرید
بزرگترین اسکم تاریخ تکنولوژی بودش .
یه عده منتظر بازی کردن مکس پین 3 با کینکت بودن :)):))
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
من تقریبا از سال ۱۹۹۶-۱۹۹۷ بازی کردن را شروع کردم. نسل چهارم را با تاخیر بازی کردم ولی نسل پنج به بعد را تقریبا ۹۰ درصد عتاوین مهمش را در زمان عرضه تجربه کردم.

به نظرم نسل هشت و پشت بندش نسل نه تا اینجا بیخود ترین دوره گیمینگ بوده. میشه گفت صنعت بازی بعد ۲۰۱۳ تقریبا به کما رفته و ما بازی های با کیفیت به اندازه سال های قبل نداشتیم. هنوز هم بازی خوب ساخته میشه ولی اون رگبار بازی خوب که عرضه میشد را دیگه نداریم. کافیه لایناپ مثلا سال ۲۰۰۴- ۲۰۰۷-۲۰۱۱ را با سال های نسل هشت مقایسه کنیم.

اوج خلاقیت الان شده یک مپ بزرگ با اسکیل تری و یک مشت فچ کوئست.

برای هر کدوم از سال های ۲۰۰۰ به بعد میتونم یک روایت از تجاربم و لذت هایی که بردم بگم ولی بعد ۲۰۱۳ این حس ها محدود شده به یکی دوتا عنوان در طول سال.

نسل هفت وقتی میگیم من یاد اینا می افتم:
F.E.A.R
Oblivion
Condemned
Bayonetta
God of War 3
Crysis
Modern Warfare
Fallout 3
Skyrim
Bioshock, Bioshock Infinite
Batman Arkhams
Dead Space
Uncharted 2
Last of Us
Gears Of War
Mass Effect 2
Rayman Legends
Heavy Rain
Castlevania Lords Of shadow
Metal Gear Rising
و این لیست ادامه دارد.یعنی انقدر بازی خوب داشت که باور نمیکنه آدم چجوری ممکنه. یادش به خیر
 

Lmoo

کاربر سایت
Jul 24, 2022
77
اینکه هر سازنده ای از کوچک و بزرگ برای هر بازی میرن سراغ تکنیک های روز و ری تریسینگ و موشن کپچر و ... هزینه و تایم ساخت رو میبره بالا و همه انرژی رو بجای باقی جنبه ها بخودش تلف میکنه
هنوز گرافیک بازیهایی که مثلا با سورس ساخته شده بشدت شفاف و آی کندی هستن، اینکه رزولوشن رو بزور تا خرخره بخای ببرن بالا با فریم داغون اونم برای هر بازی ای، حالا یکسری شوکیس هستند بکنار، سمِ
البته اینکه اکثر تِم ها دستمالی و اشباع شده از بولت تایم تا گودزیلا و فنتزی و شوتر نظامی و سایبر پانک و آپوکالیپس، بی تاثیر نیست تو کرختی و حس نشدن نوآوری، خوراک داره کم میاد، تقصیر مدیوم های دیگست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر