پنج دلیلی که بازی های رایانه ای مفید هستند

MILAD619

کاربر سایت
Jul 21, 2012
626
نام
MILAD
5 دلیل که چرا بازی های ویدئویی مفید هستند
چند روز پیش سایت IGN یه مقاله جالبی در مورد فواید بازی های ویدئویی گذاشته بود که دقیقا مخالف چیزی بود که والدین و اطرافیان به ما می گفتند.مطلب زیر خلاصه ای از اون مقاله هست:

1) بازی های ویدئویی باعث افزایش مهارت های جرکتی می شود:

معمولا والدین به بازی های ویدئویی به چشم یک عامل تنبلی نگاه می کنند.این باور تا حدی درست است ولی نه در مورد همه بازی ها.محققین به این نتیجه رسیده اند که بازی های اینتراکتیو (مثل بولینگ Wii)باعث بهبود کیفیت حرکات کودکان می شود.همچنین بازی های معمولی باعث افزایش ارتباط چشم و دستان می شود.

http://www.deakin.edu.au/news/2012/2...otorskills.php

اما این مسئله فقط مربوط به کودکان نیست.در دانشگاه روانشناسی بوستون آمریکا که مغز جوانان در حین مدتی که بازی های ویدئویی را تجربه می کنند بیشتر درگیر نقشه ریزی و حل مسئله (planning and problem-solving) می شود در حالیکه این فعالیت در بالغین کمتر است.

تحقیق جالب دیگری در داشنگاه Iowa آمریکا صورت گرفت.گروه مورد مطالعه جراحان لاپاراسکوپی بودند.همانطور که می دانید جراحی لاپاراسکوپی از طریق یک زخم عمقی ریز (نیم تا یک و نیم سانتیمتر)،دوربین و سوزن و دیگر ابراز بسیار ریز انجام می شود. مشخص شد که با در نظر گرفتن سن و میزان تحصیلات و تجربه و موارد دیگر ، جراحانی که بازی های ویدئویی بازی می کردند 27 درصد سریعتر بودند و 33 درصد کمتر خطا داشتند!

http://www.theage.com.au/digital-lif...#ixzz25ZGWPpOH


2)بازی های ویدئویی باعث کاهش درد می شوند:

یک تحقیق در American Pain Society نشان داد که بازی های ویدئویی و واقعیت مجازی در بیماران شیمی درمانی باعث کاهش قابل توجه درد می شوند.در بیماران بخش سوختگی نیز باعث کاهش 30 تا 50 درصدی درد می شوند.

Does playing video games help reduce pain? | Crave - CNET

تحقیق دیگری که چند روز قبل در دانشگاه Kelee انگلستان انجام شد نشان داد که بازی های خشن این کاهش را بیشتر می کنند (ترد مربوطه)

http://www.keele.ac.uk/pressreleases...aneasepain.php


3)بازی های رایانه ای باعث بهبود بینایی می شوند:

وقتی که آخرین تیر والدین مخالف بازی های ویدئویی به سنگ بخورد!کمتر بازیبازی هست که تا به حال با جمله معروف :"بسه دیگه کور میشی از بس بازی می کنی" را نشنیده باشد.دیگر نگران نباشید.محقققین این مشکل را نیز حل کردند!

در سال 2007 در دانشگاه Rochester نیویورک مشخص شد که 30 ساعت تمرین بازی های First Person Shooter باعث افزایش محسوس قابلیت تفکیک فضایی (توانایی تشخیص واضح اجسام ریز فشرده به هم) انسان می شود.

http://www.livescience.com/1382-stud...-eyesight.html

در سال 2009 مشخص شد که افرادی که بازی های اکشن تجربه می کنند 58 درصد قابلیت تفکیک کنتراست بهتری دارند.هنگام رانندگی در طلوع یا غروب آفتاب در هوایی که مه اندکی دارد ، بدون این 58 درصد اضافی نمی توانید ماشین جلویی را ببینید!

http://www.livescience.com/5360-acti...ve-vision.html


تحقیق دیگری در اوایل امسال نشان داد که 10 ساعت بازی کردن باعث بهبود شدید بینایی افراد (و کودکان تقریبا نابینا) می شود.پس 40 ساعت بازی کردن افراد مورد مطالعه قادر بودند 2 خط بیشتر را هنگام تست بینایی بخوانند!

Home | Mail Online

هفته قبل محقق تحقیق بالا ، Maurer ، در مصاحبه ای گفت : اگر دنبال درمان موثری برای ناراحتی های بینایی هستید بازی های FPS دارای اکثر آن چیزی هست که می خواهید.بازیکن باید کل منطقه بینایی را بررسی کند نه فقط آن چیزی که مستقیم در جلویش است.دشمن ممکن است همه جا باشد و سرعت بازی نیز بالاست.اگر شما لحظه ای غافل شوید کشته می شوید.

http://www.nytimes.com/2012/08/28/sc...sion.html?_r=2

در تحقیق دیگری در سال 2011 مشخص شد که بالغینی که از Amblyopia (تنبلی چشم) رنج می برند،با پوشاندن چشم سالم و 40 ساعت بازی کردن با چشم معیوب، در درک عمق و تیزبینی پیشرفت قابل ملاحظه ای کردند.محققین در صددند این تحقیق را بر روی کودکان نیز انجام دهند.گویا کودکان امروزی دیگر چشم بند را مانند گذشته چیز خفنی نمی دانند!

http://www.livescience.com/15884-vid...-lazy-eye.html


اسنیک هم داره به جال بچه های امروزی غصه میخوره!

4)بازی های رایانه ای سرعت تصمیم گیری را بالا می برند:

این برای آن دسته از والدینی است که سر بچه ها غر می زنند :اینقدر بازی نکن خنگ میشی نمی فهمی دور و برت چی میگذره!

در سال 2010 محققین دریافتند که بازی های ویدئویی باعث افزایش حساسیت و توجه افراد به آنچه که پیرامونشان می گذرد می شود.این قابلیت نه فقط برای بازی کردن مفید است بلکه باعث پیشرفت مهارت های مختلفی همچون انجام همزمان چندکار (Multitasking) ، رانندگی، خواندن متن های ریز، دنبال کردن دوستان در جاهای شلوغ و گشتن راحت تر در شهر می شود.

Video Games Lead to Faster Decisions that are No Less Accurate : Rochester News


البته این چیز عجیبی نیست.برای یک تصمیم سریع،مغز انسان باید اطلاعات اندک و مختلف شنیداری و دیداری را جمع آوری کند تا بتواند یک راه حل مناسب ارائه دهد.همانطور که مشخص شده بود، مغز بازیبازها قدرت بیشتر در جمع آوری اطلاعات دیداری و شنیداری دارد و باعث می شود که این افراد سریعتر از مردم عادی اطلاعات را درک کنند و بتوانند تصمیم بگیرند.

5)بازی های ویدئویی می توانند بیماری های روانی را درمان کنند

اصولا برای بازیبازها زیاد پیش می اید که بهشان گفته شود "اینقدر بازی نکن تو روح و روانت تاثیر داره روانی میشی! ".

در یک تحقیق جالب در دانشگاه Aukland نیوزیلند،94 بیمار مبتلا به افسردگی بازی ای به نام SPARX را بازی کردند. این بازی یه بازی سه بعدی فانتزی بود که به بیماران کمک می کرد تکنیک های درمانی رفتار درمانی را آموزش ببیند.(بازی دارای چندین منطقه بود و در هر منطقه فرد یک تکنیک درمانی مخصوص یاد می گرفت)نتیجه این درمان در حد یک مشاوره تک نفره و در مواردی بهتر از آن بود!

The effectiveness of SPARX, a computerised self help intervention for adolescents seeking help for depression: randomised controlled non-inferiority trial | BMJ

در تحقیق دیگری توسط دانشگاه آکسفورد مشخص شد که بازی کردن Tetris به فاصله کمی از یک تجربه ی دردناک می تواند از فلش بک های مربوط به PTSD (استرسهای پس از یک تجربه دردناک) جلوگیری کند.به گفته محققین Tetris مانند یک واکسن روانی برای ایمن شدن به این فلش بک ها است.

در این آزمایش به شرکت کنندگان یک فیلم حاوی صحنه های دردناک جراحت و مرگ نشان داده شد و 30 دقیقه بعد آنها را به 3 گروه تقسیم کردند.گروه اول مشغول بازی تتریس شدند،گروه دوم یک کوییز حل کدند و گروه سوم هیچ کاری نکردند.در نوبت بعد این ازمایش مجدداً تکرار شد ولی زمان انتظار از 30 دقیقه به 1 ساعت افزایش یافتو.در هر دو مرحله گروهی که تتریس بازی می کردند از فلش بک های کمتری رنج بردند.تصور میشود که بازی تتریس در مسیر های ذخیره حافظه تداخل ایجاد می کند (این مسیرها 6 ساعت طول می کشند) و باعث میشود مغز نتواند خاطره های دردناک را بسازند و منسجم کند و بعداً آنها را به صورت فلش بک نشان دهد.

Oxford Docs: We Can Prevent PTSD ... With Tetris | Danger Room | Wired.com


در آخر یک توصیه دارم براتون.چیزهایی که در بالا نوشته شده همگی ثابت شده اند ولی دلیل نمی شود که شما از این به بعد 24 ساعت شبانه روز به بازی مشغول باشید.همانقدر که بازی مهارت حرکتی را افزایش می دهد مغز را نیز خسته می کند و خواب را افزایش می دهد.همانطور که تتریس در مسیر خاطره های دردناک دخالت می کند ممکن است در خاطرات و حافظه درسی هم تداخل ایجاد کند.به هر حال هرچیزی به اندازه خوبه.
BazyRayaneh.com
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,458
من که بابام میگه انقد با PC نشین :| ! از آخر کور میشی !

راس میگه ؟! :-s

:(( :d
No :D
کی گفته؟ :D من 7 ساله شب و روزم PC هست عینکی هم هستم ولی هیچ تغییری در وضعیت بیناییم پدید نیومده :)) (لازم به ذکر است من از موقعی که یادم میاد عینکی بودم :| :( پس به گیم مربوط نیست :D )
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,392
نام
مهدی یوسفی اصیل
215721_304.jpg


آقای مجری این راست میگه؟
 

amirhosein s.a

کاربر سایت
Oct 10, 2010
785
نام
experimental man
شب قبل کنکور 360 وروشن کردم مامان وبابام:فردا کنکور تمرکز نداری خستت میکنه نمیتونی تست هارو بزنی
زمان های دیگر :مامانم بچه اینهمه بازی میکنی چشت درد نمیگیره چشات سرخ شد کور میشی ایشالله ککورشی:|پات درد نمیگیره {مثلا دلم درد بگیره }بچه تو دل دلدردت بخاطره اینکه میشینی بازی میکنی:dاصلا چه لذتی از بازی میبری الان موندم لذت این چیه:((
 

halker-sniper

کاربر سایت
Jan 2, 2011
946
نام
ΑmΨr
ولا والدین من زیاد گیر نمیدن سنت که از یک حدی گذشت دیگه خودتی کسی چیزی نمیگه منم شب کنکور داشتم minecraft بازی میکردم :d
 

MILAD619

کاربر سایت
Jul 21, 2012
626
نام
MILAD
من هر چیم بشه میگن بخاطر کامپیوتره.
دلم درد بگیره:کامپیوتر
گشنم شه:کامپیوتر
پام بشکنه:کامپیوتر
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.بمیرم:کامپیوتر
 

Ƥ.s.Y.c.H.o

Hala Madrid ...y nada más
کاربر فعال
Apr 5, 2012
7,176
نام
Matthew
راستش من جمله ی اول رو خوندم خیلی خوشم اومد

1) بازی های ویدئویی باعث افزایش مهارت های جرکتی می شود:

بخدا اینو 100% قبول دارم جون خودم تــــــــــــه جو هستم . :d روی میز حرکت از روی میز پریدن Wei Shen و Sam Fisher رو انجام میدم

بعضی اوقات مثل لیون با زامبی ها می جنگم واقعا تاثیر داره

باور کنید یکی از بازی هایی که موقع بیکاری شدید انجام میدم همین Re بازی خودم هست
:))
 

habibmp3

کاربر سایت
Dec 5, 2011
1,236
نام
ابوالفضل
تو خانواده ما هیچکس نه گیمره و نه پشت سیستم میشینه و تنها کسی که بیشتر وقتش رو پای این دو میزاه منم و نکته جالب اینه که همشون عینکی هستن الا من!!! :>:D
حالا نکته جالب اینه که دیروز یه کتابچه (که ضمیمه یکی از روزنامه های خراسان بود) رو من خوندم که راجع به ضررها و معایب بازی های کامپیوتری بود! یعنی دقیقا هرچی که تو پست اول نوشته اونجا پارادوکسش بود ... :D
60 صحفه معایب نوشته بودن تا توی 10 صحفه آخر از 4تا بازی ایرانی تعریف کنند و بگن پسر .. بازی ایرانی خوبه!!! :))
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر