حتما تا حالا دفعات زیادی شده که از اختلاف دمو نشان داده شده در E3 و ورژن نهایی بازی تعجب کردید. این قضیه علاوه بر گرافیک، به Gameplay هم مربوط می شود. سازنده ها از یک سری تکنیک استفاده می کنند که تا لب مرز گول زدن مشتری پیش می رود. 3 روز پیش کاربر یوتیوب PtoPOnline ویدیو ای آپلود کرد که در آن توانسته به دمو بازی Ghost Recon Future Soldier که در سال 2010 نشان داده شد دسترسی پیدا کند. با دیدن این دمو می بینید که تمام بازی کاملا script است. هر عمل باید به حالت خاصی انجام شود. هوش مصنوعی تقریبا وجود خارجی ندارد و همه عکس العمل ها از پیش تعیین شده هستند. همچنین برای نشان دادن تغییر مرحله، نور پردازی تغییر می کند تا به جای لود کردن مرحله، همان نقشه استفاده شود.
[video=aparat;kZ48B]http://www.aparat.com/v/kZ48B[/video]
http://www.aparat.com/v/kZ48B
با دیدن این دمو، می توان به جرات گفت در اکثر مواقع، دمو نشان داده شده واقعا یک "دمو" هست، یعنی 90% اتفاقات بصورت اتوماتیک بدون نیاز به کاربر به صورت از پیش تایین شده اتفاق می افتند. این مسئله علاوه بر نشان دادن بازی به صورت غیر واقعی و مصنوعی، از نظر سخت افزاری هم overhead را بسیار کم می کند. به عبارت دیگر بدون نیاز به هوش مصنوعی (برای مثال)، بازی بسیار بهتر اجرا می شود.
حال مسئله این است که این کار تا چه حد اخلاقی هست، طبیعی است که بازی در حین ساخته شدن مشکلات زیادی دارد و برای نشان دادن به عموم آماده نیست، پس سازنده ها به ساختن دمو روی می آورند. ولی مشکل اینجاست که اکثریت قریب به اتفاق در نشان دادن بازی و گرافیک غلو می کنند و بازی را بهتر از آنچه که هست و خواهد شد نشان می دهند (همه Watch Dogs و Dark souls 2 را بیاد داریم!). این قضیه منجر به این می شود که مشتری با توجه به دمو بازی را پیش خرید کند و پس از مدتی با محصولی با کیفیت پایین تر مواجه شود...
[video=aparat;kZ48B]http://www.aparat.com/v/kZ48B[/video]
http://www.aparat.com/v/kZ48B
با دیدن این دمو، می توان به جرات گفت در اکثر مواقع، دمو نشان داده شده واقعا یک "دمو" هست، یعنی 90% اتفاقات بصورت اتوماتیک بدون نیاز به کاربر به صورت از پیش تایین شده اتفاق می افتند. این مسئله علاوه بر نشان دادن بازی به صورت غیر واقعی و مصنوعی، از نظر سخت افزاری هم overhead را بسیار کم می کند. به عبارت دیگر بدون نیاز به هوش مصنوعی (برای مثال)، بازی بسیار بهتر اجرا می شود.
حال مسئله این است که این کار تا چه حد اخلاقی هست، طبیعی است که بازی در حین ساخته شدن مشکلات زیادی دارد و برای نشان دادن به عموم آماده نیست، پس سازنده ها به ساختن دمو روی می آورند. ولی مشکل اینجاست که اکثریت قریب به اتفاق در نشان دادن بازی و گرافیک غلو می کنند و بازی را بهتر از آنچه که هست و خواهد شد نشان می دهند (همه Watch Dogs و Dark souls 2 را بیاد داریم!). این قضیه منجر به این می شود که مشتری با توجه به دمو بازی را پیش خرید کند و پس از مدتی با محصولی با کیفیت پایین تر مواجه شود...
آخرین ویرایش: