پشت صحنه دموهای E3، کلاه برداری؟

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
حتما تا حالا دفعات زیادی شده که از اختلاف دمو نشان داده شده در E3 و ورژن نهایی بازی تعجب کردید. این قضیه علاوه بر گرافیک، به Gameplay هم مربوط می شود. سازنده ها از یک سری تکنیک استفاده می کنند که تا لب مرز گول زدن مشتری پیش می رود. 3 روز پیش کاربر یوتیوب PtoPOnline ویدیو ای آپلود کرد که در آن توانسته به دمو بازی Ghost Recon Future Soldier که در سال 2010 نشان داده شد دسترسی پیدا کند. با دیدن این دمو می بینید که تمام بازی کاملا script است. هر عمل باید به حالت خاصی انجام شود. هوش مصنوعی تقریبا وجود خارجی ندارد و همه عکس العمل ها از پیش تعیین شده هستند. همچنین برای نشان دادن تغییر مرحله، نور پردازی تغییر می کند تا به جای لود کردن مرحله، همان نقشه استفاده شود.

[video=aparat;kZ48B]http://www.aparat.com/v/kZ48B[/video]
http://www.aparat.com/v/kZ48B
با دیدن این دمو، می توان به جرات گفت در اکثر مواقع، دمو نشان داده شده واقعا یک "دمو" هست، یعنی 90% اتفاقات بصورت اتوماتیک بدون نیاز به کاربر به صورت از پیش تایین شده اتفاق می افتند. این مسئله علاوه بر نشان دادن بازی به صورت غیر واقعی و مصنوعی، از نظر سخت افزاری هم overhead را بسیار کم می کند. به عبارت دیگر بدون نیاز به هوش مصنوعی (برای مثال)، بازی بسیار بهتر اجرا می شود.
حال مسئله این است که این کار تا چه حد اخلاقی هست، طبیعی است که بازی در حین ساخته شدن مشکلات زیادی دارد و برای نشان دادن به عموم آماده نیست، پس سازنده ها به ساختن دمو روی می آورند. ولی مشکل اینجاست که اکثریت قریب به اتفاق در نشان دادن بازی و گرافیک غلو می کنند و بازی را بهتر از آنچه که هست و خواهد شد نشان می دهند (همه Watch Dogs و Dark souls 2 را بیاد داریم!). این قضیه منجر به این می شود که مشتری با توجه به دمو بازی را پیش خرید کند و پس از مدتی با محصولی با کیفیت پایین تر مواجه شود...
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,274
یادش بخیر کنفرانس سونی تو E3 2005 کلکسیون تاریخی اینجور حرکتها بود لامصبا بعدش که ازشون سوال میکردن توضیح که نمیدادن هیچی پیاز داغشم بیشتر میکردن دیگه کارو کشونده بودن به فول اچی دی با 120 فریم و 4 بعدی!!
project-milo.jpg
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,897
نام
malek
این مسئله که دموها اکثرا توی E3 روی کامپیوتر و با God Mode انجام میشن فکر نکنم چیز جدیدی باشه.. مطمئنن انتظار ندارین سازنده بیاد با یه گرافیک داغونه کنسولی و یا گلیچ شدن کاراکتر توی یه مرحله بازیشو معرفی کنه..
نه پ، بیاد آواتار کامرون رو بزاره بگه آنچارتید جدیدمونه ما هم یه سال بریم گردش فضایی
 

Skull Knight

کاربر سایت
Jan 15, 2016
278
یک مصاحبه‌ای هم بود از سازندگان Bioshock infinite اوناها خودشون اصلا تایید کردن نمایش اولیه بازی کلا متفاوت بود با محصول نهایی حتی هوش مصنوعی هم وجود نداشته موقع نمایش همه چیز از قبل اسکریپ شده بوده.
لینکشو پیدا کردم میذارم همینجا
درسته متاسفانه Bioshock: Infinite هم دانگرید داشت، من اون دمویی که میگید رو ندیدم ولی تو گف درموردش خوندم:
Biggest downgrades from initial reveal? - NeoGAF
ولی هر چی بود با همون گرافیک کمتر هم شاهکار بود:x


واقعا باز خوبه لاقل بازی انحصاری سونی ولو با دانگرید گرافیک عرضه شد ولی مثل بعضی چیزا کلا غیب نشد (:D)
یادش بخیر ناتال...:D
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
نه هوش مصنوعی دو نسل پیشرفتی کرده تو صنعت بازی ، نه فیزیک تغییراتی داشته همه دنبال افکت فلان و... هستن
این نمایش بعضی وقتا دلیل چشم گیر بودنشون همون نبود هوش مصنوعی هست تو ویدیو ها .
بازی که هوش مصنوعی چالش زایی داشته باشه که تعداد انگشت دستم نیست ارزش زیادی داره یا همون فیزیک خوب و تخریب پذیر
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
چیزی که خیلی از گیمر ها رو شاکی میکنه اینه که اکثر سازنده ها میگن این ویدیو از خود انجین بازی داره رندر میشه و درستم میگن
ولی خوب چیزی که تو این ویدیو ها بی نقص و ممکنه تو نسخه نهایی تفاوت پیدا کنه همون اسکریپت بودن و نبود هوش مصنوعی هست .
 

CAP\MortezA63

کاربر سایت
Mar 13, 2009
1,653
نام
MortezA
واقعا انتظار دارید نمایش های اولیه بازی با بیلد نهایی برابری کنه؟

بله دقیقا باید اینطور باشه چون هم پول خرج میکنه طرف میره بازی میخره هم باید به شعورش احترام بزارن..!!!دلیل نداره قناری رو رنگ کنن جا فلوکس واگن بدن به خلق الله که..!!!نمیتونن بازی رو مثله دمو یا بخشه تبلیغاتی یکی کنن شکر میخورن بلند پروازی میکنن..!!!مگه فرقشون باشرکتهایی lمثله ND یا CD Project چیه.؟که بازی رو همونی که هست و نشون دادن تحویل میدن.تازه به نظر من باید پیگری هم بشه اون شرکتهایی مثله یوبی یا غیره که این کارو باب کردن خسارت هم بدن به اونایی که بازی رو پیش خرید کردن تا این کار باب نشه یا جا نیفته.هیچ کس فکر نمیکرد روزی همین قضیه DLC یا تیکه تیکه فروختن بازی مد بشه ولی متاسفانه شده و داره بدتر میشه..!!!!(فردا هم کلا بخشه Single حذف میشه)باید یه اتفاقی بیافته بعضی شرکتها کاسه کوزه شونو جمع کنن از این مسخره بازیا وگرنه ادامه پیدا کنه خیلی اوضاع بدتر میشه قول میدم بهت.
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
واقعا انتظار دارید نمایش های اولیه بازی با بیلد نهایی برابری کنه؟
نه والا، کل مجمع گیمران دنیا توقع دارن گیم پلی در حد CG ببینیم ولی خب بازی ای که تحویل میگیریم در حد میرمهنا و گرشاسپ باشه. اصلا اینجوری عنصر سوپرایز اش هم به بی نهایت میل میکنه!
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,657
از اول هم معلوم بود تاحالا پیش خودتون فکر نکرده بودین چرا هیچ کاراکتر بازی وسط کنفرانس ها نمرده
ولی هیچی کنفرانس e3 2005 نمیشد سراسر هایپ بود
از اون نمایش KILLZONE 2 بگیرید تا UNREAL TURNOMENT و حتی GHOST RECON و .... همش فیلم بود تازه اون موقع این چیزا ما نمیدونستیم چیه
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
بله دقیقا باید اینطور باشه چون هم پول خرج میکنه طرف میره بازی میخره هم باید به شعورش احترام بزارن..!!!دلیل نداره قناری رو رنگ کنن جا فلوکس واگن بدن به خلق الله که..!!!نمیتونن بازی رو مثله دمو یا بخشه تبلیغاتی یکی کنن شکر میخورن بلند پروازی میکنن..!!!مگه فرقشون باشرکتهایی lمثله ND یا CD Project چیه.؟که بازی رو همونی که هست و نشون دادن تحویل میدن.تازه به نظر من باید پیگری هم بشه اون شرکتهایی مثله یوبی یا غیره که این کارو باب کردن خسارت هم بدن به اونایی که بازی رو پیش خرید کردن تا این کار باب نشه یا جا نیفته.هیچ کس فکر نمیکرد روزی همین قضیه DLC یا تیکه تیکه فروختن بازی مد بشه ولی متاسفانه شده و داره بدتر میشه..!!!!(فردا هم کلا بخشه Single حذف میشه)باید یه اتفاقی بیافته بعضی شرکتها کاسه کوزه شونو جمع کنن از این مسخره بازیا وگرنه ادامه پیدا کنه خیلی اوضاع بدتر میشه قول میدم بهت.
اتفاقا همون CD Project هم یکی از متهم‌های قضیه‌ی دانگرید بود.. اینم جواب یکی از اعضای استدیوی CDPR در این مورد!:
“If you’re looking at the development process, we do a certain build for a tradeshow and you pack it, it works, it looks amazing. And you are extremely far away from completing the game,” says CD Projekt’s Marcin Iwinski. “Then you put it in the open-world, regardless of the platform, and it’s like ‘oh shit, it doesn’t really work’. We’ve already showed it, now we have to make it work. And then we try to make it work on a huge scale. This is the nature of games development.”
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
اون نمایش اولیه Watch_Dogs از ضایع ترین و تابلو ترین دمو های فیک تاریخ بود، اولا گفتن رو کنسول بوده که بعد معلوم شد رو PC بوده! بعد اگه خیلی راحت دقت میکردید اصلا حرکات دست اون کسی که داشت مثلا بازی میکرد کوچکترین همخونی با بازی نداشت و همینوری الکی دکمه میزد! تازه فکر کنم دسته اش هم با کابل وصل شده بود که دلیل ارا شدن بازی رو pc بوده!

من تا جایی که به یاد دارم تو اولین مصاحبشون تایید کردند رو یه High end PC نمایش E3 2011 رو اجرا کردند، بحث اون نمایش یه مقدار پیچیده تر از کلاه گذاشتن سر تماشاچی ها هست، دقیقا عین ویچر 3، یه جورایی میشه گفت تو ادامه ساخت به بن بست خوردند و مجبور به دانگرید شدند (البته اضافه کنم که با این حال در اصل موضوع تغییری ایجاد نمیشه) ...
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر