انیمال کراسینگ... از کجا اصن شروع شد!؟
قبل این که بخوام توضیح بدم انیمال کراسینگ چی هست و چی نیست، باید یکم تاریخچه بگم... اصولا وقتی اسم نینتندو میاد همه فکر می کنن، زلدا و ماریو (و اگه یکم بهتر باشن) پوکمون... اخیرا دوستان یکم چشاشون بازتر شده و بازی های دیگه رو هم می بینن، ولی اساسا ایرونی جماعت، بقیه فرنچایزهای بزرگ نینتندو مثل فایر امبلم، انیمال کراسینگ و زنوبلید و... رو نمیشناسن و وقتی من با ذوق از این چیزا تعریف می کنم شبیه آدم هایی به نظر میرسم که دارن نون خشک های ته نونوایی ابراز علاقه می کنن
مخصوصا انیمال کراسینگ... اگه صرف موفقیت تجاری بخوایم به بازی نگاه کنیم... فروش کل سری با 4 تا نسخه اصلی و دو تا نسخه فرعی تو طول عمرش (تا آخرین آمار تو مارس 2017) نزدیک 32 میلیون نسخه بوده که با فروش سری گاد آف وار (که اونم چهار تا نسخه اصلی و سه تا نسخه فرعی داره) تا آخرین آماری که ازش ارائه شده برابری می کنه! (مقایسه چرتیه اگه بخوایم منطقی باشیم

ولی فکر کنم دید خوبی میده که این سری واقعا چقدر گنده است)
پس اگه این قدر گنده است! چرا تو ایران کسی نمیشناستش!؟

بهتره شروع کنیم و آروم آروم جوابمون رو بگیریم...
اگه یکم مطالعات تون بهتر از گیمرهای عادی باشه، یحتمل باید بدونید که انیمال کراسینگ سری ای بود که نینتندو سال 2002 و تو دوران گیم کیوب استارتش رو زد دیگه نه؟
نــــــــــه!!!
بهتون اشتباه رسوندن... اصل بازی از دوران گیم کیوب شروع نشده و باید در حقیقت یخورده عقب تر برگردیم
نفس های آخر 64
برگردیم به ایام عجیب N64... همون جور که میدونید با این که نینتندو زورش رو زد که با ابهت تمام فرنچایزهاش رو وارد فضای سه بعدی کنه با N64 و یه سری از خفن ترین بازی های تاریخ رو براشون بده، پلی استیشن با CD.. عملا فقط با CD از روی نینتندو عین تریلی رد شد

... N64 دچار شکست تجاری نشد به هیچ وجه ولی پلی استیشن تقریبا سه برابرش فروخت... نینتندو که به خودش اومد تصمیم گرفت با یه افزونه Disk Drive این کمبود رو جبران کنه... ولی به لطف نبوغ مدیریتی یامائوچی ها

این پروژه با سر به سنگ خورد و با کلی تاخیر و مشکل عرضه و ... آخرای 1999 این Disk Drive تحت عنوان N64 DD دادن بیرون و کلا 15 هزار تا نسخه فروخت... گفتم که... رفت تو دیوار
N64 DD مهجور که بنده خدا خیلی عمر نکرد
حالا ربط انیمال کراسینگ به N64 DD چیه این وسط؟
N64 DD یه فانکشن
(Function... خدا رو شکر دیگه مجبور نیستم تو این سایت های گیمینگ تک تک این چیزا رو فارسی کنم) داشت که ساعت دقیق منطقه ای رو به کنسول اضافه می کرد... انیمال کراسینگ بازی ای بود که قرار بود بر مبنای این فانکشن رو N64 DD عرضه شه! که خب تو همون دوران ساخت بازی، خبر تو دیوار رفتن N64 DD به گوش همه تو نینتندو رسید... شما که دلتون نمیخواد برای یه دیوایس 15 هزار نسخه ای بازی بسازید؟ میخواید؟
با این حال اینا تسلیم نشدن و تصمیم گرفتن بازی رو روی همون N64 بدن و عوضش تو خود کارتریج یه چیپ جدا برای محاسبه زمان واقعی منطقه شما بذارن... درسته، اگه شما سال 2001، تو ژاپن یه N64 داشتید و بازی (Dobotsu no Mori (
Dōbutsu no Mori رو داشتید (همون اسم ژاپنی انیمال کراسینگ ـه) میتونید مطمئن باشید که کارتریج تون مجهز به یه ساعت دیجیتالی بوده
اگه نکته رو فهمیده باشید دوبوتسو نو موری فقط توی ژاپن برای N64 عرضه شد و تازه اونم سال 2001 که عملا عمر N64 تموم شده بود و همه تو کف PS2 و Gamecube بودن...
و آمریکا و اروپا رنگ این دوبوتسو نو موری رو ندیدن تا این که گیم کیوب عرضه شد..
قصه این که چجوری دوبوتسو نو موری تبدیل به انیمال کراسینگ شد و کی واقعا فرنچایز "رسما" ترکوند رو تو یه پست دیگه، یه روز دیگه میگم
