Nintendo َAnimal Crossing: New Horizons

سازنده
Nintendo
تاریخ انتشار
March 2020
ناشر
Nintendo
پلتفرم‌ها
  1. Nintendo Switch
109324

Animal Crossing: New Horizons

ناشر: Nintendo
سازنده: Nintendo EAD
سبک: شبیه ساز زندگی
تاریخ عرضه: 20 مارس 2020
پلتفرم: Nintendo Switch
عنوان جدید مجموعه انیمال کراسینگ که این بار در یک جزیره استوایی جریان داره که در آن شما دوباره در نقش شهردار (یا این بار جزیره دار) عهده دار آباد کردن این جزیره هستید و تام نوک، تانوکی همیشه همراه شما نیز در ازای مبلغ "عظیمی" از پول به شما کمک می کند تا در مسیر آباد کردن این جزیره و ساکن کردن حیوانات دوست داشتنی مجموعه موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
126260

همزمان با حضور گرم خانواده پرمحبت Tom Nook تو شبکه های اجتماعی و شروع تبلیغات نینتندو رو بازی منم موتور هایپ بازی رو قرار یکم بیشتر گرم کنم >:)
منتظر یکی از بزرگترین لانچ های امسال و عید باشید
 
  • Like
Reactions: Cait Sith

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
آه اینم Key Art بازی...
اگه بخش آنلاین بازی به مشکل نخوره واقعا بعید نیست بازی بره برای متای بالای 90 به نظرم... در و تخته بازی قشنگ جوره برای یکی از بهترین های سبکش شدن

126266
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
اوه بالاخره خبر جدید


نینتندو دیروز باندل... که نه! ادیشن جدید سوییچ با شمایل Animal Crossing رو معرفی کرد که بازی تو خودش نیست ولی قیمتش همون 300 دلاره

128402

و این که خییلی خوشگله :x:x:x
(به شدت هم واکنش مثبت داشته معرفی این یکی، نزدیک 130K لایک خورده بود توییت معرفیش، عجب چیزی بشه فروش اینا دم عید، باندل های انیمال کراسینگ، زمان 3DS هم جزو محبوب ترین ها بود همیشه)

+ تایید شده که بازی صرف نظر از هر تعداد کپی یا اکانتی که داشته باشید تو هر دستگاه سوییچ بهتون فقط یه جزیره برای مدیریت میده و بین همه مشترکه
نمیدونم برای اکانت های اشتراک چجوریه قضیه، در کل چیز خیلی خوبی نیست ولی با فلسفه بازی یه جورایی جور در میاد
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
View attachment 116521

و گیم کیوب وارد می شود

نینتندو بالاخره تو سال 2001 گیم کیوب رو تو نسل ششم کنسول های خونگی میده بیرون که اونم بخاطر مینی دیسک، قیمت ارزون PS2 و موارد دیگه زیرپای PS2 عملا له شد و تقریبا یک ششم PS2 فروخت که بعدا زنگ خطر رو زد برای مدیریت نینتندو و ایواتا رو آوردن سرکار که زد نسل بعد همه رو له کرد :D)

نینتندو دید که "خب کنسول جدید، مخاطب ها جدید و پرذوق میاره و ظاهرا کسی هم دوبوتسو نو موری رو بازی نکرده آن چنان رو اواخر عمر N64" واسه همین تو یه پروسه سریع، "دوبوتسو نو موری +" برای گیم کیوب عرضه میشه که یه سری قابلیت های جدید، گرافیک پولیش شده تر و ... رو به بازی اضافه می کنه و سال 2001 در دسترس مخاطبا قرار می گیره... همون جور که خوندید اسم بازی "دوبوتسو نو موری +" بود که یعنی بازی فقط باری جاپونی ها عرضه شده بود. اون موقع نینتندو هنوز تو فاز اول ژاپن بعدا آمریکا و سپس اروپا بود! (ایواتا خیلی زور زد بعدها تا پروسه عرضه همزمان جهانی رو تو نینتندو راه بندازه) فلذا بر و بچ آمریکن! تقریبا یه سال بیشتر صبر کردند (یا نکردند... چون احتمالا اصن روحشون هم از این بازی خبر نداشته) تا Animal Crossing رو ببینند.

View attachment 116520

بالاخره سال 2002 غربی ها هم نسخه تماما غربی بازی رو تحت عنوان Animal Crossing دیدن... بازم البته بازی تو این پروسه لوکالیزیشن یه سری تغییرات کرد و یه سری اعیاد و ایونت ها تو بازی برای مخاطب های غربی اضافه کردن که دیگه خیلی هم بازی ژاپنی نباشه

بعد ژاپنی ها دیدن "واو چقدر محتوا اضافه داره نسخه غربی بازی" دوباره گرفتن بازی رو باز-لوکالیزیشن کردن به ژاپنی با تمام محتواهای جدید و تحت نام "دوبوتسو نو موری e+" دادن بیرون بازی رو :D

اروپایی های واقعا بدبخت (کلا تو تاریخ ریلیزهای عناوین نینتندو، اروپایی ها قشر به شدت بدبختی اند.. و هنوزم تقریبا هستند :D) تازه سال 2004 دستشون به Animal Crossing میرسه... سه سال بعد از عرضه نسخه اولیه بازی رو N64!
البته چینی ها از اروپایی ها هم بدبخت تر بودند و بعد 5 سال دستشون به بازی رسید... خیلی وارد اون جزئیات نمیشیم :D

انیمال کراسینگ رو گیم کیوب واقعا عنوان موفقی بود... رو کنسولی که به زور بالای 20 میلیون پلیر بیس داشت تو یه سبک نسبتا جدید، 2.3 میلیون نسخه فروخت و استارت فرنچایز رو خیلی خوب زد... ولی میدونید کی انیمال کراسینگ واقعا ترکوند؟ وقتی رجی، Nintendo DS رو از تو جیب اش در آورد و شما اون دهکده گردی رو تونستید در ابعاد اون کنسول ریز جیبی تصور کنید

View attachment 116524
اون لحظه ای که رجی از تو جیبش DS رو درآورد قشنگ معادلات صنعت گیم به هم ریخت

دهکده تاشو!

یه سال بعد عرضه DS تو سال 2004، بازی دوم مجموعه تحت عنوان Animal Crossing: Wild World برای این کنسول عرضه شد
بازی کامل از اول برمبنای انجین جدید رو DS توسعه پیدا کرده بود... سازنده ها این بار با اطمینان با کله رفتن برای شبیه ساز کردن بازی با کلی Cuteness و حیوونای بامزه... بعلاوه کلی محتوای جدید..

View attachment 116525
این کوچولو نزدیک 12 میلیون نسخه فروخته!

مهم ترین چیزی که Wild World اضافه کرد قابلیت آنلاین بازی کردن و سر زدن به دهکده بقیه بود... این کار باعث شد بازی واقعا تبدیل به یه شبیه ساز اجتماعی تبدیل شه و یه کامیونیتی فعال رو دور خودش تشکیل بده و قویترین پایه انیمال کراسینگ رو بنا کنه

همه اینا بعلاوه پورتابل بودن بازی رو کنسولی که واقعا داشت عین بنز میفروخت (DS تا آخر عمرش بیشتر از 150 میلیون دستگاه فروخت که فقط PS2 با اختلاف اندک ازش جلوئه) باعث شد بازی به معنای واقعی بترکونه و 11.75 میلیون نسخه فروش داشته باشه

تو این نقطه بود که انیمال کراسینگ به یه فرنچایز مهم برای نینتندو تبدیل شد و پتانسیل اش برای همه مخاطباش به طور کامل درک شد!

روند رو به رشد فرنچایز رو تو دوران Wii و 3DS رو میذاریم برای یه روز دیگه و یه داستان دیگه :D

حالا که داریم به عرضه بازی نزدیک میشیم بهتره این تاریخچه انیمال کراسینگ رو ادامه بدم

شهری در دوردست ها

روزهای Wii نینتندو C گنده Capitalism رو جوری با فرنچایزهای خودش و بقیه می چلوند که ایام فعلی سوییچ خیلی مهربانانه به نظر می رسند در مقایسه :D
طبیعتا انیمال کراسینگ که داشت پاره می کرد بازار رو با عرضه اش رو DS برای نینتندو خیلی مهم بود
و تو نوامبر سال 2008 (که از قضا نقطه اوج فروش Wii تو تاریخ زندگانی شه) سومین انیمال کراسینگ تاریخ عرضه میشه

128733

نسخه City Folk در نهایت عملکردش مثبت بود ولی با نگاه به متای 73 اش و فروش 4.3 میلیونی اش در مقایسه با Wild World میشه فهمید یه جای کار می لنگه
مسئله این جاست تفاوت سخت افزاری نامحسوس Wii نسبت به GC و تفاوت نامحسوس تم و گیم پلی بازی نسبت به خود Wild World باعث شده بود منتقدها لقب "ادامه نسبتا تکراری" به بازی بدن، با این وجود عموما نقدهای مثبتی دریافت کرد بازی و جدای ساختار خیلی مشابهش با نسخه قبلی، بازی خوبی بود

فروش بازی هم اساسا به خاطر این پایین تر بود که اگه کسی میخواست واقعا انیمال کراسینگ بزنه، DS و Wild World قطعا گزینه بهتری بودند، هم کامیونیتی فعال تری داشت بازی، هم ارزون تر بود، و هم بازی کردن با DS تو حالت دستی، هر جا هر وقت با یه دهکده تو جیبت، قطعا راحت تر نشستن پای Wii و نانچاک و ویموت دست آدم گرفتن بود، ویژگی ها و تغییرات City Folk تغییرات خوب و قابل توجهی بودن، اضافه کردن شهر مرکزی، ویس چت به واسطه میکروفون ویموت و کلی ایونت و شهروند های جدید، همه هر چند خوب ولی در کل نتونسنتن بازی رو از زیر سایه Wild World بکشن بیرون

البته این دوره Wii همزمان میشه با شیوع عناوین Shovelware (بخونید بازی های آشغال دوزاری Wii) که خیلیاشون سعی کردن با میمیک کردن و کپی ها درجه دو و سه از روی فرمول انیمال کراسینگ به یه نون و نوایی برسن. این در مورد عناوین لایسنسی روی Wii خیلی رایج بود اون موقع و خب از 2011 به بعد موجش خدا رو شکر خوابید#:-S

البته گفتم که... ملت خیلی دوست دارن یه دهکده خوش و خرم تو جیب شون داشته باشن، پس مشخصه نینتندو برای عرضه کنسول دستی بعدیش بخواد "حسابی" از این مسیر پول به جیب بزنه$-)

تداخل دو دوران

وقتی 3DS سال 2011 عرضه شد، نه تنها جلوی ویتا و رشد غیر قابل توقف بازی های موبایل محکوم به شکست بود، بلکه به خاطر قیمت و ساپورت نرم افزاری عجیب غریبش داشت واقعا میخورد تو در و دیوار!
البته نینتندو یکهو آخر 2012 جوری ورق رو چرخوند و جاخالی داد که یهو سونی با ویتا رفتن تو دیوار خیلی موذیانه، نینتندو از قِبَل بازی های موبایل به روش خودش حسابی خورد و آخرشم کنسولش کلی فروش کرد و کلی سود کرد از کل قضیه
ولی دقیقا نینتندو 2012 و پشت بندش 2013 چی کار کرد؟

ساده است، در وهله اول قیمت غیر منطقی کنسول رو منطقی کرد و تو وهله دوم یه سری بازی داد که نشه از خیرشون به این راحتی ها گذشت
Luigi's Mansion 2، یه Zelda ـی جدید، ماریوی سه بعدی و دو بعدی جدید رو کنسول، پوکمون!
و صد البته Animal Crossing: New Leaf تو ژوئن 2013>:) شاید اگه ویتا میذاشت ملت دهکده خودشون رو با یه دستیار خوشمل که از قضا یه سگ شی زو هم هست بگردونن، اون جوری بهش انتقاد نمیشد و زمین نمیخورد :-? همیشه این چیزا تو یه زاویه های خاصی پیچیده تر از چیزیه که فکر می کنیم

128734
البته اون اوایل یکم خلوت تر بود کاور بازی که تعریف می کنم چی میشه این وسط

متای 88 و فروش 12 میلیونی بازی به نظرم باید مشخص کنه که New Leaf قطعا از هر نظر عنوان موفقی برای نینتندو و فرنچایزش بوده، ولی موفقیت بازی به متا و فروشش ختم نمیشه اساسا
از معرفی تو E3 2010 تا عرضه از تو ژوئن 2013، بازی سه سال تو لیست انتظار ملت بود، و 6 ماه اختلاف عرضه بین نسخه ژاپن و عرضه جهانی اصلا کمکی به این ماجرا نمی کرد. سازنده ها قشنگ یه سال بعد از شروع توسعه این ایده به ذهنشون میرسه که برای دادن آزادی بیشتر به کاربرها، بهشون این بار نقش شهردار رو بده تا بهتر و راحتتر دهکده کوچیک شون رو توسعه بدن. این باعث یه تغییر جهت دهی تو کارگردانی بازی شد که طعم خاص جدیدی به سری Animal Crossing داد و بهبود های بصری به واسطه 3DS این حس رو تقویت کرد و بر خلاف Wii که گیمیک هاش اون قدره با ذات Animal Crossing هماهنگ نبود، گیمیک تصاویر 3D کنسول جدید نینتندو اتفاقا حسابی با نحوه نمایش و گردش تو سری جور در اومد و خیلی حس جالبی به کل قضیه می داد.

نتیجه مسلما موفقیت آمیز از اب در اومد و کیفیت ساخت و حجم ترسناک بالای محتوا تو بازی باعث شد تا سال ها بازی کامیونیتی بزرگ شو حفظ کنه... بازی مخصوصا بین افراد مسن تر خیلی محبوبیت پیدا کرد و اسم Animal Crossing رو بین گیمرهای جوون تر هم بیشتر جا انداخت (به استثنای ایران... این جا کلا همیشه یه چیزی هست این اسم ها نمی پیچه توش :D)

و آه... میدونید که انیمال کراسینگ پر شخصیت های حیوونی انتروپومورفیک (انسان نما) ـه... ولی تا عرضه New Leaf اصولا Tom Nook و K.K Slider آیکون های سری بودند، با معرفی دستیار شهردار جدیدتون، Isabelle سری آیکون اش عوض شد و شهردار بامزه New Leaf نماد مجموعه شد

128735
دوره دوره جدید ایسابل بود اصن! تازه تو اکانت توییتر بازی هم کلی توییت می کرد!
سلطنتی می کردها، تازه اسمش هم راه دادنش تا نشون بده میتونه کلاد و اسنیک رو هم تیکه پاره کنه!


ولی این تمومش نبود، New Leaf به لطف آپدیت ها و کامیونیتی فعالش بازی ای بود که زیاد عمر کرد و تو همین مدت با سر محکم خورد تو یه دوران دیگه
دوران آمیبوها!
آمیبوها، یه مجموعه از فیگورین هایی بودن که نینتندو از شخصیت های مختلف اش تو مقیاس انبوه تولید می کرد و اگه تو بازی به واسطه NFC کنسول های Wii U یا 3DS و Switch این آمیبوها شناسایی می شدند یه سری جایزه مایزه و آیتم مایتم می گرفتید
آمیبوها از 2013 شروع به فعالیت کردن، و 2014 با (Smash Bros (WiiU/3DS آتیششون حسابی گرم تر شد و 2015 و 2016 که نقطه اوج شون بود New Leaf با یه آپدیت گنده ساپورت از آمیبو ها رو شروع کرده و خب طولی نکشید که اکثر فروشگاه های ویدیو گیم پر شد از آمیبوهای انیمال کراسینگ

128738

موفقیت این قضیه اون قدر خوب بود و واسه نینتندو مهم بود که بازی تو 2016 اسم اش عوض شد و تبدیل شد به Animal Crossing: New Leaf: Welcome Amiibo
بعد یه مدت هم بازی رفت تو مجموعه Nintendo Select و باکس آرت نهایی چیزی شد که بالا می بینید
New Leaf به نینتندو اثبات کرد که با پشتیبانی دراز مدت میتونه تا بیشتر از سه سال از قِبَل یه بازی موفقیت کسب کنه و حتی چیزهایی مثل آمیبو هم این وسط کمک کننده بزرگ باشند

البته که... آمیبو ها باعث شدند چند سال دوره به شدت تاریکی برای سری Animal Crossing و طرفداراش رقم بخوره8-|
بالاخره تاریخ هر سری بازی ویدیویی یه سری نقاط ترسناک و تاریک داره و به زودی به نقطه تاریک و تیره سری Animal Crossing میرسیم>:)>:)
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
عجب دایرکتی بود :x:x:x

جدا از همه خبرهای خوب، تنها خبر بد این که اگه سوییچ تون به فنا بره نینتندو (برای این که زیاد با کلاد سیو، مسخره بازی در نیارید و قواعد بازی رو به هم بریزید) فقط "یه بار" میتونید جزیره تون رو ریکاور کنید از بک آپ

نینتندوئه دیگه، سخت میگیره بیخودی:|
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
حالا که داریم به عرضه بازی نزدیک میشیم بهتره این تاریخچه انیمال کراسینگ رو ادامه بدم

شهری در دوردست ها

روزهای Wii نینتندو C گنده Capitalism رو جوری با فرنچایزهای خودش و بقیه می چلوند که ایام فعلی سوییچ خیلی مهربانانه به نظر می رسند در مقایسه :D
طبیعتا انیمال کراسینگ که داشت پاره می کرد بازار رو با عرضه اش رو DS برای نینتندو خیلی مهم بود
و تو نوامبر سال 2008 (که از قضا نقطه اوج فروش Wii تو تاریخ زندگانی شه) سومین انیمال کراسینگ تاریخ عرضه میشه

View attachment 128733

نسخه City Folk در نهایت عملکردش مثبت بود ولی با نگاه به متای 73 اش و فروش 4.3 میلیونی اش در مقایسه با Wild World میشه فهمید یه جای کار می لنگه
مسئله این جاست تفاوت سخت افزاری نامحسوس Wii نسبت به GC و تفاوت نامحسوس تم و گیم پلی بازی نسبت به خود Wild World باعث شده بود منتقدها لقب "ادامه نسبتا تکراری" به بازی بدن، با این وجود عموما نقدهای مثبتی دریافت کرد بازی و جدای ساختار خیلی مشابهش با نسخه قبلی، بازی خوبی بود

فروش بازی هم اساسا به خاطر این پایین تر بود که اگه کسی میخواست واقعا انیمال کراسینگ بزنه، DS و Wild World قطعا گزینه بهتری بودند، هم کامیونیتی فعال تری داشت بازی، هم ارزون تر بود، و هم بازی کردن با DS تو حالت دستی، هر جا هر وقت با یه دهکده تو جیبت، قطعا راحت تر نشستن پای Wii و نانچاک و ویموت دست آدم گرفتن بود، ویژگی ها و تغییرات City Folk تغییرات خوب و قابل توجهی بودن، اضافه کردن شهر مرکزی، ویس چت به واسطه میکروفون ویموت و کلی ایونت و شهروند های جدید، همه هر چند خوب ولی در کل نتونسنتن بازی رو از زیر سایه Wild World بکشن بیرون

البته این دوره Wii همزمان میشه با شیوع عناوین Shovelware (بخونید بازی های آشغال دوزاری Wii) که خیلیاشون سعی کردن با میمیک کردن و کپی ها درجه دو و سه از روی فرمول انیمال کراسینگ به یه نون و نوایی برسن. این در مورد عناوین لایسنسی روی Wii خیلی رایج بود اون موقع و خب از 2011 به بعد موجش خدا رو شکر خوابید#:-S

البته گفتم که... ملت خیلی دوست دارن یه دهکده خوش و خرم تو جیب شون داشته باشن، پس مشخصه نینتندو برای عرضه کنسول دستی بعدیش بخواد "حسابی" از این مسیر پول به جیب بزنه$-)

تداخل دو دوران

وقتی 3DS سال 2011 عرضه شد، نه تنها جلوی ویتا و رشد غیر قابل توقف بازی های موبایل محکوم به شکست بود، بلکه به خاطر قیمت و ساپورت نرم افزاری عجیب غریبش داشت واقعا میخورد تو در و دیوار!
البته نینتندو یکهو آخر 2012 جوری ورق رو چرخوند و جاخالی داد که یهو سونی با ویتا رفتن تو دیوار خیلی موذیانه، نینتندو از قِبَل بازی های موبایل به روش خودش حسابی خورد و آخرشم کنسولش کلی فروش کرد و کلی سود کرد از کل قضیه
ولی دقیقا نینتندو 2012 و پشت بندش 2013 چی کار کرد؟

ساده است، در وهله اول قیمت غیر منطقی کنسول رو منطقی کرد و تو وهله دوم یه سری بازی داد که نشه از خیرشون به این راحتی ها گذشت
Luigi's Mansion 2، یه Zelda ـی جدید، ماریوی سه بعدی و دو بعدی جدید رو کنسول، پوکمون!
و صد البته Animal Crossing: New Leaf تو ژوئن 2013>:) شاید اگه ویتا میذاشت ملت دهکده خودشون رو با یه دستیار خوشمل که از قضا یه سگ شی زو هم هست بگردونن، اون جوری بهش انتقاد نمیشد و زمین نمیخورد :-? همیشه این چیزا تو یه زاویه های خاصی پیچیده تر از چیزیه که فکر می کنیم

View attachment 128734
البته اون اوایل یکم خلوت تر بود کاور بازی که تعریف می کنم چی میشه این وسط

متای 88 و فروش 12 میلیونی بازی به نظرم باید مشخص کنه که New Leaf قطعا از هر نظر عنوان موفقی برای نینتندو و فرنچایزش بوده، ولی موفقیت بازی به متا و فروشش ختم نمیشه اساسا
از معرفی تو E3 2010 تا عرضه از تو ژوئن 2013، بازی سه سال تو لیست انتظار ملت بود، و 6 ماه اختلاف عرضه بین نسخه ژاپن و عرضه جهانی اصلا کمکی به این ماجرا نمی کرد. سازنده ها قشنگ یه سال بعد از شروع توسعه این ایده به ذهنشون میرسه که برای دادن آزادی بیشتر به کاربرها، بهشون این بار نقش شهردار رو بده تا بهتر و راحتتر دهکده کوچیک شون رو توسعه بدن. این باعث یه تغییر جهت دهی تو کارگردانی بازی شد که طعم خاص جدیدی به سری Animal Crossing داد و بهبود های بصری به واسطه 3DS این حس رو تقویت کرد و بر خلاف Wii که گیمیک هاش اون قدره با ذات Animal Crossing هماهنگ نبود، گیمیک تصاویر 3D کنسول جدید نینتندو اتفاقا حسابی با نحوه نمایش و گردش تو سری جور در اومد و خیلی حس جالبی به کل قضیه می داد.

نتیجه مسلما موفقیت آمیز از اب در اومد و کیفیت ساخت و حجم ترسناک بالای محتوا تو بازی باعث شد تا سال ها بازی کامیونیتی بزرگ شو حفظ کنه... بازی مخصوصا بین افراد مسن تر خیلی محبوبیت پیدا کرد و اسم Animal Crossing رو بین گیمرهای جوون تر هم بیشتر جا انداخت (به استثنای ایران... این جا کلا همیشه یه چیزی هست این اسم ها نمی پیچه توش :D)

و آه... میدونید که انیمال کراسینگ پر شخصیت های حیوونی انتروپومورفیک (انسان نما) ـه... ولی تا عرضه New Leaf اصولا Tom Nook و K.K Slider آیکون های سری بودند، با معرفی دستیار شهردار جدیدتون، Isabelle سری آیکون اش عوض شد و شهردار بامزه New Leaf نماد مجموعه شد

View attachment 128735
دوره دوره جدید ایسابل بود اصن! تازه تو اکانت توییتر بازی هم کلی توییت می کرد!
سلطنتی می کردها، تازه اسمش هم راه دادنش تا نشون بده میتونه کلاد و اسنیک رو هم تیکه پاره کنه!


ولی این تمومش نبود، New Leaf به لطف آپدیت ها و کامیونیتی فعالش بازی ای بود که زیاد عمر کرد و تو همین مدت با سر محکم خورد تو یه دوران دیگه
دوران آمیبوها!
آمیبوها، یه مجموعه از فیگورین هایی بودن که نینتندو از شخصیت های مختلف اش تو مقیاس انبوه تولید می کرد و اگه تو بازی به واسطه NFC کنسول های Wii U یا 3DS و Switch این آمیبوها شناسایی می شدند یه سری جایزه مایزه و آیتم مایتم می گرفتید
آمیبوها از 2013 شروع به فعالیت کردن، و 2014 با (Smash Bros (WiiU/3DS آتیششون حسابی گرم تر شد و 2015 و 2016 که نقطه اوج شون بود New Leaf با یه آپدیت گنده ساپورت از آمیبو ها رو شروع کرده و خب طولی نکشید که اکثر فروشگاه های ویدیو گیم پر شد از آمیبوهای انیمال کراسینگ

View attachment 128738

موفقیت این قضیه اون قدر خوب بود و واسه نینتندو مهم بود که بازی تو 2016 اسم اش عوض شد و تبدیل شد به Animal Crossing: New Leaf: Welcome Amiibo
بعد یه مدت هم بازی رفت تو مجموعه Nintendo Select و باکس آرت نهایی چیزی شد که بالا می بینید
New Leaf به نینتندو اثبات کرد که با پشتیبانی دراز مدت میتونه تا بیشتر از سه سال از قِبَل یه بازی موفقیت کسب کنه و حتی چیزهایی مثل آمیبو هم این وسط کمک کننده بزرگ باشند

البته که... آمیبو ها باعث شدند چند سال دوره به شدت تاریکی برای سری Animal Crossing و طرفداراش رقم بخوره8-|
بالاخره تاریخ هر سری بازی ویدیویی یه سری نقاط ترسناک و تاریک داره و به زودی به نقطه تاریک و تیره سری Animal Crossing میرسیم>:)>:)

چون دایرکت اخیر ناجور چسبید و هایپ من برای این بازی چسبیده به سقف و یه حسی بهم میگه بازی بالاخره پتانسیل گرفتن متای بالای 90 رو داره
میریم برای پارتی که گفتن شیرینه، تجربه کردنش به شدت تلخ :D

تصور کنید نزدیک 4 سال از آخرین God of War ـی که عرضه شده گذشته (خودمون رو گول نزنیم، این جا همتون PS بازید، بهترین نوع مثال، انحصاری های خود PS ـه :D) و خب شما همه این وسط منتظرید که "آقا نسخه بعدی چی شد" "کریتوس کجا رفت" "آترئوس کشت باباش رو یا نه؟" و... و سونی و سانتا مونیکا در یک حرکت ماهرانه دو سال بعد بهتون این بازی ها رو بدن
یه App مجانی رو PSN که کلا کتاب Lore تر و تمیز اساطیر نورس و یونان اند
یه بازی پازل (فقط هم پازل، تازه نه درجه یک اش) که منحصر به VR ـه
و یه بازی ناقص که عملا حکم چالش های موسفلهایم رو داره که گسترش پیدا کردن
همش هم رو PS5 که تازه خریدید روش God of War جدید رو بزنید... چطوره؟

خوش اومدید... به یکی از تاریک ترین دوران هایی که هر فرنچایز و فن هاش بعد یه موفقیت گنده مثل New Leaf می تونن درگیرش بشن و عذاب بکشن به صورت مداوم درونش >:)

کوه انتظارات

یه مدت کوتاه بعد از عرضه New Leaf، یه نرم افزار مجانی رو Wii U تحت عنوان Animal Crossing Plaza منتشر شد که آممم چیز خوبی برای تبلیغ کردن New Leaf روی 3DS بود، مخصوصا اون موقع که نینتندو شدیدا زور میزد یه دموگرافی مشتری های منعطف بین 3DS و Wii U درست کنه (که میدونیم تهش چی شد8-|)

129862

AC:Plaza حقیقتا یه App ساده بود که بیشتر شبیه یه فعالیت جانبی واسه Miiverse بود که میتونستید توش با حیوون های مختلف مجموعه تو همین پارکی که می بینید شروع کنید صحبت کردن... بدبختی این نرم افزار ساده، موقع عرضه یا محتوای ارائه شده اش نبود، چون هم موقع عرضه اش خوب بود هم F2P بودنش بقیه چیزها رو توجیح می کرد، مشکل این بود که این بازی، ملت رو با پدیده "انیمال کراسینگ HD" آشنا کرد که خب تا اون موقع هیچ انیمال کراسینگ HD ای نداشتیم و این در ادامه کلی انتظارات رو برد بالا که چرا Wii U هم یه انیمال کراسینگ HD نداره که با "کیفیت;;)" بازی کنن ملت سری رو

نینتندو جای جواب دادن به این درخواست ها تصمیم گرفت ببینه شیره پلیرهای New Leaf رو هنوز چقدر میشه کشید؟

به همین منظور، نینتندو رو 3DS تو سال 2015 یه بازی Spin-off داد تحت عنوان Happy Home Designer که تمرکزش به جای ساختار کامیونیتی محور و شبیه ساز زندگی بودن انیمال کراسینگ های اصلی، به طور کامل روی کاستومایز کردن و چینش و... بود که از اسم اش هم مشخصه

129867

گیم پلی این نسخه بر مبنای ماموریت شما واسه خونه ساختن واسه اهالی دهکده بودید، از آمیبوها هم کلی بهره گرفته بودند به صورت اختیاری تو بازی، و یه بخشی از ساخته های شما نه تنها میتونست به New Leaf منتقل شه، بلکه به خاطر ساختار کد های QR اش میتونستن حتی تو بازی های "آینده" سری هم اسکن بشن
بازی به نوعی به عنوان مکمل کل مجموعه بازاریابی شد. هر چند منتقدها به عنوان Spin-off خیلی تحویل اش نگرفتن ولی حقیقتا فروش خوبی داشت بازی
و همه منتظر بودن با تمام این تفاسیر "همگونی پلیر بیس 3DS و Wii U" و "محتوای قابل اشتراک بین نسخه های مختلف" و "نرم افزار پشتیبان و F2Pو..." کم کم خبرهای انیمال کراسینگ جدید روی Wii U بشه:!!

و اوه فکر کردید نینتندو جواب این انتظارات رو چجوری داد؟ :D

ریزش کوه!

ژوئن 2015، تو نمایش E3 شوم و ننگین اون سال که باعث شد خیلیا فاتحه نینتندو رو بخونن کامل (قبل این که تو E3 2016 با Zelda:BotW عین تریلی از روی همه رد شه) همگان شاهد معرفی ای بودند که قلب طرفدارهای مجموعه اش رو به هشتاد تیکه تقسیم کرد=((=((=(( و خنده شیطانی نینتندو شنیده می شد که فکر می کرد نقشه شیطانی اش برای کشیدن شیره پلیرهای مجموعه انیمال کراسینگ به مرحله نهایی موفقیت آمیزش رسیده>:)>:)>:)

درسته داریم در مورد لحظه معرفی Animal Crossing: Amiibo Festival صحبت می کنیمx_x

129872 129871
چیزی که طرفدارا میخواستن---------------------- چیزی که نصیب شون شد

کوتاه می کنم: بعد نزدیک به سه سال انتظار، یه اسپین آف board Game برای مجموعه به صورت انحصاری برای Wii U معرفی شد :D
خودتون تا تهش رو بخونید

همیشه من به این ویدیوی ری اکشن افسانه ای واسه درک عمق فاجعه نگاه می کنم، قشنگ می تونید لحظه ای که قلب پسره می شکنه رو بوکمارک کنید :))

بازی عملا یه اسپین آف تو فاز چیزی بود که Mario Party برای سری ماریوئه
با سه فرق اساسی
بازی به شدت تو موقع بدی و برای بد پلتفرمی عرضه شد، به نظرم لازم نیست بگم چرا
بازی احتیاج به آمیبو برای تجربه کاملش داشت همیشه
و در نهایت این که اصن در حد ماریو پارتی بازی خوبی نبود

ملت هم ماس ماس نیگاه نکردن، پدر نینتندو رو درآوردن :D

129873

بازی جدا از این که یکی از بدترین متا اسکورهای ثبت شده لای بازی های خود نینتندو رو داره، خیلی راحت بدترین یوزر اسکور کل تاریخ نینتندو رو متاکریتیک رو داره (اگه حافظه ام درست یاری کنه) بازی عملا نمی فروشه و حتی تاثیر منفی هم روی فروش آمیبوها میذاره و نیت شرارت آمیز پشت شون رو هویدا می کنه

و هر چند آروم ولی بعد از این فاجعه تاریخی، نینتندو با بازی Animal Crossing: Pocket Camp تو سال 2017 روی گوشی های هوشمند، اوردن Isabelle به اسمش تو 2018 و خبر انتشار انیمال کراسینگ برای سوییچ تو 2019 تو همون سال (که تاخیر میخوره با 20 مارس 2020) آروم آروم نظر طرفدارا رو برمیگردونه تا برسیم به الان که Animal Crossing: New Horizons یکی از مورد انتظار ترین بازی های 2020 شده

این تاریخچه نسبتا عجیب و غریب Animal Crossing
دفعه بعد حوصله ام بگیره، در مورد این که چرا این قدر سری محبوبیه و چی شه که خاصش کرده صحبت می کنم
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر