هیدتاکا میازاکی از میزان سختی بازی Elden Ring می‌گوید

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
کارگردان بازی Elden Ring معتقد است با وجود اینکه تیم سازنده درجه سختی این عنوان را از قصد پایین‌تر نیاورده، بازیکنان بیشتری قادر به تمام کردن آن خواهند بود. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
تصویر Hidetaka Miyazaki

بازی‌های استودیوی From Software همیشه به خاطر سختی خود و به چالش کشیدن مهارت بازیکنان شهرت داشته‌اند. حال که به عرضه Elden Ring، جدیدترین اثر این استودیو نزدیک هستیم باری دیگر بحث و گفتگوهای مختلف در خصوص میزان سختی آن شکل گرفته است.

هیدتاکا میازاکی، کارگردان Elden Ring و رئیس استودیوی فرام سافتور به تازگی در مصاحبه‌ای که با وبلاگ رسمی پلی استیشن داشته توضیحاتی را در این مورد ارائه داده و گفته:

«احساس می‌کنم رویکرد ما نه‌تنها در Elden Ring، بلکه در همه این بازی‌ها، این است که طراحی آن‌ها به گونه‌ای باشد که بازیکنان را به غلبه بر سختی‌ها تشویق کند. ما نمی‌خواهیم سختی را به بازیکنان تحمیل سازیم یا صرفا فقط برای اینکه این‌کار را انجام داده باشیم، همه چیز را سخت کنیم.

ما می‌خواهیم که بازیکنان از زیرکی خود استفاده کنند، به بررسی بازی بپردازند، اتفاقاتی که رخ می‌دهد را به خاطر بسپارند، و از اشتباهات خود درس بگیرند. نمی‌خواهیم که بازیکنان احساس کنند به طور ناعادلانه توسط بازی مجازات می‌شوند، چرا که شانس پیروزی در نبردها و پیشرفت کردن وجود دارد.»

او در ادامه توضیح می‌دهد که طراحی اپن ورلد Elden Ring به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با شیوه و سرعت دلخواه خود چالش‌های بازی را پشت سر بگذارند و مواردی مانند المان‌های مخفی‌کاری و دسترسی راحت‌تر به تجربه مولتی پلیر، باعث می‌شود که افراد بیشتری بتوانند این بازی را به اتمام برسانند: «در Elden Ring ما سختی بازی را به طور عامدانه پایین‌تر نیاورده‌ایم، اما فکر می‌کنم که این‌بار افراد بیشتری بازی را تمام خواهند کرد.»

مدتی پیش اعلام شد که ساخت بازی Elden Ring به پایان رسیده و این عنوان برای عرضه در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند) بر روی رایانه‌های شخصی، پلی استیش 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس|اس آماده خواهد بود.​
 
کلا به نظر من اگر فاکتور اولین بار بازی کردن بازی های سری سولز را بذاریم کنار یعنی بخواهیم در شرایط برابر به سری سول بورن - سکیرو به لحاظ سختی نگاه کنیم دارک سولز 1 سخت ترین و در عین حال بهترین ساخته میازاکی هست. (البته من دیمن سولز را بازی نکردم)

کلا یک سری از گونه های سختی فقط تو دارک سولز بود که بعدا تو سری کم رنگ تر شد یا کلا حذف کردن.

مثلا همینطور که دوستان اشاره کردن بازی تقریبا تا اواخرش چیزی به اسم فست ترول نداشت. یا تقریبا کندترین حالت حرکت و مبارزه را ما تو نسخه اول داشتیم. از طرفی فاصله بون فایرها توی دارک سولز 1 خیلی زیاد بود و البته اکثر مواقع در مجاورت باس فایت ما بون فایر نداشتیم . ترکیب این موراد باعث می شد که مجبور بشی به دفعات با یک سرعت لاکپشتی مسیرهای طولانی را طی کنی و واقعا صبر و تحمل گیمر را به چالش می کشید.

از یک طرف دیگه من خودم یک اصطلاح دارم میگم همیشه که دارک سولز 1 یک سختی یا چالش استیج یا محیطی هم داشت که تو باقی بازی ها نداشتیم یا خیلی کم تر بود. مثلا ناحیه Sen's Fortress را داشتیم که باید از یک سری راه رو باریک رد میشدی و تو مسیر هم کلی تله زمینی و سقفی و غیره بود وسط کار هم سقوط میکردی تو سیاهچاله اش کتلتت میکردن:D. بعد همین مورد را توی یک سری از باس فایت هم پیاده کرده بودن. مثلا Capra Demon که مجبورت کرده بودن توی یک اتاق 4*4 با دوتا سگ باهاش مبارزه کنی، یا Iron Golem که باز روی سکوی کوچیک با یک باس بزرگ مجبور به مبارزه بودی و از اطراف هم هر لحظه ممکن بود بیفتی پایین، تازه برا همین هم دو ساعت از همون تله های Sen's Fortress که بالاتر گفتم مجبور بودی عبور کنی تا بهش برسی.

در حالی که برای اکثر باس فایت های Sekiro بون فایرش دقیقا دو قدم اینورتر بود. صدبار هم میمردی در کسری از ثانیه میتونستی برسی به باس فایت. یک مورد دیگه هم اینکه دسترسی به نواحی سخت تو Dark Souls به خاطر لول دیزاین بهم پیوسته اش از همون اول خیلی راحت بود و برای گیمری که تازه با سری آشنا شده بود و ممکن بود راه را درست نره کلی درد سر میتونست بوجود بیاره. خودم یادم نمیره اولین بار چقدر مثلا تلاش کردم مسیر را از Catacomb برم . یا اژدهای روی پل توی و ده ها جای دیگه تو بازی که الان یادم نیست ولی آدم را به مرز جنون میرسوند. :D

خلاصه برای من چندبار تمرین و سعی و خطا برای کشتن باس های سکیرو به مراتب راحت تر از اینایی بود که گفتم
 
آخرین ویرایش:
کلا به نظر من اگر فاکتور اولین بار بازی کردن بازی های سری سولز را بذاریم کنار یعنی بخواهیم در شرایط برابر به سری سول بورن - سکیرو به لحاظ سختی نگاه کنیم دارک سولز 1 سخت ترین و در عین حال بهترین ساخته میازاکی هست. (البته من دیمن سولز را بازی نکردم) :D

کلا یک سری از گونه های سختی فقط تو دارک سولز بود که بعدا تو سری کم رنگ تر شد یا کلا حذف کردن.

مثلا همینطور که دوستان اشاره کردن بازی تقریبا تا اواخرش چیزی به اسم فست ترول نداشت. یا تقریبا کندترین حالت حرکت و مبارزه را ما تو نسخه اول داشتیم. از طرفی فاصله بون فایرها توی دارک سولز 1 خیلی زیاد بود و البته اکثر مواقع در مجاورت باس فایت ما بون فایر نداشتیم . ترکیب این موراد باعث می شد که مجبور بشی به دفعات با یک سرعت لاکپشتی مسیرهای طولانی را طی کنی و واقعا صبر و تحمل گیمر را به چالش می کشید.

از یک طرف دیگه من خودم یک اصطلاح دارم میگم همیشه که دارک سولز 1 یک سختی یا چالش استیج یا محیطی هم داشت که تو باقی بازی ها نداشتیم یا خیلی کم تر بود. مثلا ناحیه Sen's Fortress را داشتیم که باید از یک سری راه رو باریک رد میشدی و تو مسیر هم کلی تله زمینی و سقفی و غیره بود وسط کار هم سقوط میکردی تو سیاهچاله اش کتلتت میکردن:D. بعد همین مورد را توی یک سری از باس فایت هم پیاده کرده بودن. مثلا Capra Demon که مجبورت کرده بودن توی یک اتاق 4*4 با دوتا سگ باهاش مبارزه کنی، یا Iron Golem که باز روی سکوی کوچیک با یک باس بزرگ مجبور به مبارزه بودی و از اطراف هم هر لحظه ممکن بود بیفتی پایین، تازه برا همین هم دو ساعت از همون تله های Sen's Fortress که بالاتر گفتم مجبور بودی عبور کنی تا بهش برسی.

در حالی که برای اکثر باس فایت های Sekiro بون فایرش دقیقا دو قدم اینورتر بود. صدبار هم میمردی با در کثری از ثانیه میتونستی برسی به باس فایت. یک مورد دیگه هم اینکه دسترسی به نواحی سخت تو Dark Souls به خاطر لول دیزاین بهم پیوسته اش از همون اول خیلی راحت بود و برای گیمری که تازه با سری آشنا شده بود و ممکن بود راه را درست نره کلی درد سر میتونست بوجود بیاره. خودم یادم نمیره اولین بار چقدر مثلا تلاش کردم مسیر را از Catacomb برم . یا اژدهای روی پل توی و ده ها جای دیگه تو بازی که الان یادم نیست ولی آدم را به مرز جنون میرسوند. :D

خلاصه برای من چندبار تمرین و سعی و خطا برای کشتن باس های سکیرو به مراتب راحت تر از اینایی بود که گفتم
کاملا موافقم دقیقا نکاتی رو گفتی که دارک سولز 1 رو با بقیه بازی های میازاکی متفاوت می کرد دیمنز سولز محیطش کاملا خطی بود و هر منطقه یه آرکستون داشت (چک پوینت) و لول دیزاین بازی طوری بود که شما باید کل یه منطقه رو می رفتید و یه شورت کات می خورد به اول محیط و چک پویت. از دارک سولز 2 به بعد هم که لول دیزاین تقریبا یکسانی برای این سری در نظر گرفته شد ولی دارک سولز 1 کاملا با بقیه متفاوت بود یادمه اول اوایل که بازی اومده بود تو تاپیکش که بحث می کردیم همیشه اونایی که بازی رو تموم کرده بودن توصیه می کردن که gift اول بازی رو master key بردارید یادمه چقدر سر همین مستر کی بچه ها یهو همون اول بازی سر از بلایتاون در آوردند و اونقدر اذیت شدن که بیخیال بازی شدن:D حتی اگه مستر کی رو هم برنمی داشتی خیلی ها به اشتباه همون اول بازی سر از نیو لاندو و Catacomb در میاوردن و همین قضیه باعث شد اون زمان خیلی ها بازی رو دراپ کنن از طرفی فاصله بانفایر ها که گفتن نداره برای مثال بهتون بگم که منطقه ای مثل نیو لاندو با باس فور کینگز که همه چیزش سخت بود اصلا چیزی به اسم بانفایر توش پیدا نمیشد و شما از فایرلینک شراین تا انتهای ابیش بدون بانفایر باید می رفتید .یه نکته مهم دیگه که اشاره کردید چالش محیطی بود که من شخصا این چالش رو فقط تو دیمنز سولز دیدم (به غیر از دارک سولز) شما سنز فورترس رو مثال زدید منم دو تا مثال دیگه می زنم که مثلا چالش اصلی تومب اف جاینت این بود که بیشتر از نیم متر دید نداشتید و یه سری از سخت ترین دشمنای بازی تو همون منطقه بودن (سگ اسکلتی بزرگ ها ) از طرف با نیم متر دید خیلی امکان داشت از پرتگاه بیوفتید پایین برای اینکه دیدتون بیشتر باشه باید لنترن دستتون می گرفتید که این برای اونایی که سپر استفاده می کردن خیلی سخت بود (البته راه دیگه ای هم بود که نیاز به لنترن پیدا نکنید ولی بعیده تو دور اول بازی پیداش می کردید ) یا مثلا تو بلایتاون اولش که به غیر از دشمنای سمی و پرتگاه های عجیب و غریب و بانفایر های خیلی دور یه سری دشمن بودن که با یه تیرشون toxic می کردن واقعا toxic شدن تو دارک سولز 1 از هر چیزی فکر کنید بدتر بود
کلا دارک سولز 1 لول دیزاینش طوری بود که دیگه خود میازاکی هم نتونست تکرارش کنه
 
خیلی دوست داری به چالش بکشی مهارتت رو؟
با لول 1 بازی رو به اتمام برسون
یا لااقل سلاح ها رو تا خرخره آپگرید نکن
اصلا با چَک و لغت برو به جنگ لودویگ و اورفان و.. ببین چند چندی با خودت:D
وقتی قبل رسیدن به باس اولِ بازی، تا خرخره لول آپ میکنی، طبیعتا بازی واست سخت نخواهد بود!

پ.ن: فن های میازاکی در وهله ی اول شیفته ی لوره بازی هاشن، اتمسفر دارک و مریضشن، لول دیزاین و طراحی انمی و باس ها و موسیقی و معماری های مرگبار و ...
حالا سختی هم یه اپشن لذت بخش در کنار سایر جزئیاتشه
 
کلا به نظر من اگر فاکتور اولین بار بازی کردن بازی های سری سولز را بذاریم کنار یعنی بخواهیم در شرایط برابر به سری سول بورن - سکیرو به لحاظ سختی نگاه کنیم دارک سولز 1 سخت ترین و در عین حال بهترین ساخته میازاکی هست. (البته من دیمن سولز را بازی نکردم)

کلا یک سری از گونه های سختی فقط تو دارک سولز بود که بعدا تو سری کم رنگ تر شد یا کلا حذف کردن.

مثلا همینطور که دوستان اشاره کردن بازی تقریبا تا اواخرش چیزی به اسم فست ترول نداشت. یا تقریبا کندترین حالت حرکت و مبارزه را ما تو نسخه اول داشتیم. از طرفی فاصله بون فایرها توی دارک سولز 1 خیلی زیاد بود و البته اکثر مواقع در مجاورت باس فایت ما بون فایر نداشتیم . ترکیب این موراد باعث می شد که مجبور بشی به دفعات با یک سرعت لاکپشتی مسیرهای طولانی را طی کنی و واقعا صبر و تحمل گیمر را به چالش می کشید.

از یک طرف دیگه من خودم یک اصطلاح دارم میگم همیشه که دارک سولز 1 یک سختی یا چالش استیج یا محیطی هم داشت که تو باقی بازی ها نداشتیم یا خیلی کم تر بود. مثلا ناحیه Sen's Fortress را داشتیم که باید از یک سری راه رو باریک رد میشدی و تو مسیر هم کلی تله زمینی و سقفی و غیره بود وسط کار هم سقوط میکردی تو سیاهچاله اش کتلتت میکردن:D. بعد همین مورد را توی یک سری از باس فایت هم پیاده کرده بودن. مثلا Capra Demon که مجبورت کرده بودن توی یک اتاق 4*4 با دوتا سگ باهاش مبارزه کنی، یا Iron Golem که باز روی سکوی کوچیک با یک باس بزرگ مجبور به مبارزه بودی و از اطراف هم هر لحظه ممکن بود بیفتی پایین، تازه برا همین هم دو ساعت از همون تله های Sen's Fortress که بالاتر گفتم مجبور بودی عبور کنی تا بهش برسی.

در حالی که برای اکثر باس فایت های Sekiro بون فایرش دقیقا دو قدم اینورتر بود. صدبار هم میمردی در کسری از ثانیه میتونستی برسی به باس فایت. یک مورد دیگه هم اینکه دسترسی به نواحی سخت تو Dark Souls به خاطر لول دیزاین بهم پیوسته اش از همون اول خیلی راحت بود و برای گیمری که تازه با سری آشنا شده بود و ممکن بود راه را درست نره کلی درد سر میتونست بوجود بیاره. خودم یادم نمیره اولین بار چقدر مثلا تلاش کردم مسیر را از Catacomb برم . یا اژدهای روی پل توی و ده ها جای دیگه تو بازی که الان یادم نیست ولی آدم را به مرز جنون میرسوند. :D

خلاصه برای من چندبار تمرین و سعی و خطا برای کشتن باس های سکیرو به مراتب راحت تر از اینایی بود که گفتم
فاصله bonfire های ds 2 و 3 , واقعا مسخره بود انگار هر ده قدم یه دونه گذاشته بودن.
جادوی گشت گذار توی بازی رو از بین بردن اونم تقسیر تیم ds 2 با اون لول دیزاین داغونش هست همه چیز رو خراب کرد.
 
به نظرم یک درجه سختی یا اپشنی که بعد از مرگ های بیش از حد اجازه بده بازی برای بازیباز راحت تر بشه خیلی ضروریه(گزینه ی اختیاری بدون اچیومنت)
 
منظور از درجه سختی چیه اصلا؟ این که دمج شما بیشتر و دمج انمی‌ها کمتر بشه؟ حتی اگه این رو هم اعمال کنن، با چالش‌های محیطی چیکار می‌خواید بکنید؟ :D همین Sen's Fortress جهنمی که بچه‌ها مثال زدن، پوستتون رو در هر صورت می‌کنه. از اونور اگه شما ترسی از انمی‌ها نداشته باشی، اتمسفر ترسناک بازی‌ها تا حد زیادی افول می‌کنه.
سختی بازی‌های فرام با تار و پود دیزاینشون گره خورده و منهای دارک سولز ۲، اضافه کردن حالتای سختی مختلف به کل طراحی بازی رو خراب می‌کنه.
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
حالا فارغ از اینکه در مجموع بازی های میازاکی سخت هستن یا نه، من تعجب می کنم از این دوستانی که می گن DS2 و DS3 آسون تر از نسخه 1 بودن :-" شما fume knight یا sister friede رو با چیت نکنه زدین؟ :D

---------------------------

یه نکته بی ربط هم بگم :D به نظر من بلا استثنا هر سه نسخه دارک سولز دی ال سی هاشون از بازی اصلی بهتر بودن :-" :D
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
حالا فارغ از اینکه در مجموع بازی های میازاکی سخت هستن یا نه، من تعجب می کنم از این دوستانی که می گن DS2 و DS3 آسون تر از نسخه 1 بودن :-" شما fume knight یا sister friede رو با چیت نکنه زدین؟ :D

---------------------------

یه نکته بی ربط هم بگم :D به نظر من بلا استثنا هر سه نسخه دارک سولز دی ال سی هاشون از بازی اصلی بهتر بودن :-" :D
2 که واقعا آسون بود. اینقدر از این نظر نابود بود که سازنده ها برای انتقام Fume Knight رو ساختن توی DLCها:D در واقع DLC های 2 از نظر سختی در رده سولز 1 یا یه کم بیشتر قرار میگیرفتن.
===
هم سولزها، هم بلادبورن:D حالا نمیدونم الدن رینگ هم قراره دی ال سی داشته باشه یا نه ولی از همین الان مطمئنم بهتر از خود بازی اصلی میشن:D
 
حالا فارغ از اینکه در مجموع بازی های میازاکی سخت هستن یا نه، من تعجب می کنم از این دوستانی که می گن DS2 و DS3 آسون تر از نسخه 1 بودن :-" شما fume knight یا sister friede رو با چیت نکنه زدین؟ :D

---------------------------

یه نکته بی ربط هم بگم :D به نظر من بلا استثنا هر سه نسخه دارک سولز دی ال سی هاشون از بازی اصلی بهتر بودن :-" :D
فیوم نایت و سیستر فریدا جفتشون تو دی ال سی بودن و اتفاقا جفتشون پشت فاگ گیت یه بان فایر داشتند پس اگه شونصد بار هم می مردی چون قرار نبود راه رسیدن به باس سخت باشه سریع وارد فاگ گیت می شدی تا بلاخره باس رو بزنی
کلا دی ال سی های دارک سولز همیشه از نظر سختی تو سطح دیگه ای بودن و دارک سولز 2 وحشتناک ترین دی ال سی ها رو داشت تو اون دی ال سی آیوری کینگ اون دو تا گربه سرطان ترین چیز هایی بودن که تو یه بازی دیدم اصلا رسیدن بهشون تقریبا غیر ممکن بود بدترین دیزاینی که تو یه منطقه در این سری دیدم همین بود به اضافه اسملتر دیمن آبی تو دی ال سی الد آیرون کینگ که اونم دست کمی از این دو تا نداشت
 
حالا فارغ از اینکه در مجموع بازی های میازاکی سخت هستن یا نه، من تعجب می کنم از این دوستانی که می گن DS2 و DS3 آسون تر از نسخه 1 بودن :-" شما fume knight یا sister friede رو با چیت نکنه زدین؟ :D

---------------------------

یه نکته بی ربط هم بگم :D به نظر من بلا استثنا هر سه نسخه دارک سولز دی ال سی هاشون از بازی اصلی بهتر بودن :-" :D
2 که واقعا آسون بود. اینقدر از این نظر نابود بود که سازنده ها برای انتقام Fume Knight رو ساختن توی DLCها:D در واقع DLC های 2 از نظر سختی در رده سولز 1 یا یه کم بیشتر قرار میگیرفتن.
===
هم سولزها، هم بلادبورن:D حالا نمیدونم الدن رینگ هم قراره دی ال سی داشته باشه یا نه ولی از همین الان مطمئنم بهتر از خود بازی اصلی میشن:D
تنها نكته مثبت 2 به نظرم، این بود كه انمی ها بعد از یه مدت غیب میشدن و عملا اجازه اورپاور به پلیر نمیداد، كه البته همونم با یكی از covenant قابل برگشت بود، یه همچین مكانیكی یا طراحی 1 كه اجازه میداد تا قبل anor londo به راحتی بدون نیاز به فست ترول بازی پیش بره به نظرم خیلی خوبه...
باید دید ow شدن بازی چه تاثیری داشته،

در كل بنظرم بازی های فرامسافور خیلی راحت بر اساس نوع بازی پلیر میتونه سخت یا اسون باشه، مثلا برای من كه بیشتر از همه dodge باز هستم بلادبورن آسون ترینه(99% مواقع دوربینمم رو انمی لاك نمیكنم، هر بازی كه باشه، در نهایت آزاد راحتترم)
حتی سولز هاهم تمركزم رو stamina/endurance هست و لباس سبك، در عین حال به دلیل عادت به سریع و بدون پری بازی كردنم، سكیرو برام از همه سخت تر بود(همینم عملا با دوج بازی كردم)، به نظرم در مجموع بلادبورن آسون ترینه اما سولز ها هم واقعا خیلی سخت نیستند، دفاع خیلی كمك میكنه،
در كل خیلی راحت میشه با بیلد و ستاپ مثل ارمور و سلاح و لول اپ، سختی بازی رو adjust كرد حالا چه سخت دوست داشته باشیم چه راحت... DLC هام = حق

داركست دانجنز هم خیلی خوب اومدین، كلا این بازی شاهكاره، اما از نظر سختی یه سری بازی ها به دلیل وجود درجه های مختلف خیلی اندرریت هستند، مثل دیفیكالتی God of War گاو 2018..
 
«احساس می‌کنم رویکرد ما نه‌تنها در Elden Ring، بلکه در همه این بازی‌ها، این است که طراحی آن‌ها به گونه‌ای باشد که بازیکنان را به غلبه بر سختی‌ها تشویق کند. ما نمی‌خواهیم سختی را به بازیکنان تحمیل سازیم یا صرفا فقط برای اینکه این‌کار را انجام داده باشیم، همه چیز را سخت کنیم.

ما می‌خواهیم که بازیکنان از زیرکی خود استفاده کنند، به بررسی بازی بپردازند، اتفاقاتی که رخ می‌دهد را به خاطر بسپارند، و از اشتباهات خود درس بگیرند. نمی‌خواهیم که بازیکنان احساس کنند به طور ناعادلانه توسط بازی مجازات می‌شوند، چرا که شانس پیروزی در نبردها و پیشرفت کردن وجود دارد.»

 
برای من سختی بازیهای میازاکی و یارانش دقیقا بر اساس تاریخ انتشار زیاد میشه یعنی با وجود اینکه اول دارک سولز 1 رو بازی کردم بعد دیمن و بعد 2 و الی اخر ولی دیمن سولز ( اورجینال) اسونترین بود و سکیرو از نظر سختی دقیقا معادل جهنم بود. هیچ بازی دیگه ای حتی امثال نینجا گیدن به اندازه سکیرو از نظر سختی عذابم نداد(منظور بازیهای AAA). تاجایی هم که یادمه هر دفعه میازاکی میگفت بازی بعدی اسونتره و دقیقا برعکسش اتفاق میافتاد و با این روند احتمالا الدن رینگ سخترین بازی میازاکیه که البته امیدوارم اینطور نشه چون برخلاف خیلی از دوستان علاقه ای به چالش و سختی ندارم و این جنبه بازیهای میازاکی برام اهمیتی نداره و برام فقط لول دیزاین و اتمسفر و آرت و این چیزا مهمه.
البته یه نکته ای هم هست اینکه بنظر میرسه سختی بازیهای میازاکی پلیر به پلیر با توجه به روحیات و سبک بازی و چیزای دیگه فرق میکنه مثلا این خواهر فریده که خیلی ها ازش شاکین برام زیاد سخت نبود ولی بجاش Dancer of the Boreal Valley که برای خیلی ها اسون بود عذاب الهی بود انگار دقیقا میدونست میخوام چیکار کنم دقیقا حرکت معادلش رو میزد و تمام.
بعد بیلد درست هم تو این سختی تاثیر زیادی داشت مثلا من فکر میکردم در دارک سولز 3 برای اسونتر شدن بازی بهتره با بیلد مجیک برم ولی یکبار که از اول با بیلد dex بازی کردم بدون هیچ مجیک و ایتمی و فقط melee خالی بازی انگار از درجه سختی very hard اومد رو very easy
البته همه اینها منهای سکیروست. کلا درجه سختی سکیرو تو یه سطح دیگه ای بود و امیدوارم تکرار نشه.
 
برای من سختی بازیهای میازاکی و یارانش دقیقا بر اساس تاریخ انتشار زیاد میشه یعنی با وجود اینکه اول دارک سولز 1 رو بازی کردم بعد دیمن و بعد 2 و الی اخر ولی دیمن سولز ( اورجینال) اسونترین بود و سکیرو از نظر سختی دقیقا معادل جهنم بود. هیچ بازی دیگه ای حتی امثال نینجا گیدن به اندازه سکیرو از نظر سختی عذابم نداد(منظور بازیهای AAA). تاجایی هم که یادمه هر دفعه میازاکی میگفت بازی بعدی اسونتره و دقیقا برعکسش اتفاق میافتاد و با این روند احتمالا الدن رینگ سخترین بازی میازاکیه که البته امیدوارم اینطور نشه چون برخلاف خیلی از دوستان علاقه ای به چالش و سختی ندارم و این جنبه بازیهای میازاکی برام اهمیتی نداره و برام فقط لول دیزاین و اتمسفر و آرت و این چیزا مهمه.
البته یه نکته ای هم هست اینکه بنظر میرسه سختی بازیهای میازاکی پلیر به پلیر با توجه به روحیات و سبک بازی و چیزای دیگه فرق میکنه مثلا این خواهر فریده که خیلی ها ازش شاکین برام زیاد سخت نبود ولی بجاش Dancer of the Boreal Valley که برای خیلی ها اسون بود عذاب الهی بود انگار دقیقا میدونست میخوام چیکار کنم دقیقا حرکت معادلش رو میزد و تمام.
بعد بیلد درست هم تو این سختی تاثیر زیادی داشت مثلا من فکر میکردم در دارک سولز 3 برای اسونتر شدن بازی بهتره با بیلد مجیک برم ولی یکبار که از اول با بیلد dex بازی کردم بدون هیچ مجیک و ایتمی و فقط melee خالی بازی انگار از درجه سختی very hard اومد رو very easy
البته همه اینها منهای سکیروست. کلا درجه سختی سکیرو تو یه سطح دیگه ای بود و امیدوارم تکرار نشه.
اسم Sekiro که میاد یاد این میفتم که از باس Armored Warrior به بعد ، مابقیشو بدون اینکه بدونم روی هارد مود رفته بودم😶:D
جالب اینکه اینو یاسر @END_BOY از توی اسکرین شاتی که قبل از باس اخر تو تاپیکش فرستاده بودم متوجه شد و گفت داستانو!
یادمه حساب کردم از زمان زدن زنگوله ۳۳تا باسو روی این حالت زده بودم:))!!!!!!
چه خون و دل ها که نخوردم -_-

GIFaKArP3AyoI6tnMmVj0.gif
 
من سکیرو رو بازی نکردم ولی دوستان زیاد میگن سخته ولی نمیدونم یکی از فن های بازی چجوری با چشم بسته کل بازی رو تموم کرده بودش تو 2 ساعت ونیم
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or