هیدتاکا میازاکی از میزان سختی بازی Elden Ring می‌گوید

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
کارگردان بازی Elden Ring معتقد است با وجود اینکه تیم سازنده درجه سختی این عنوان را از قصد پایین‌تر نیاورده، بازیکنان بیشتری قادر به تمام کردن آن خواهند بود. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
تصویر Hidetaka Miyazaki

بازی‌های استودیوی From Software همیشه به خاطر سختی خود و به چالش کشیدن مهارت بازیکنان شهرت داشته‌اند. حال که به عرضه Elden Ring، جدیدترین اثر این استودیو نزدیک هستیم باری دیگر بحث و گفتگوهای مختلف در خصوص میزان سختی آن شکل گرفته است.

هیدتاکا میازاکی، کارگردان Elden Ring و رئیس استودیوی فرام سافتور به تازگی در مصاحبه‌ای که با وبلاگ رسمی پلی استیشن داشته توضیحاتی را در این مورد ارائه داده و گفته:

«احساس می‌کنم رویکرد ما نه‌تنها در Elden Ring، بلکه در همه این بازی‌ها، این است که طراحی آن‌ها به گونه‌ای باشد که بازیکنان را به غلبه بر سختی‌ها تشویق کند. ما نمی‌خواهیم سختی را به بازیکنان تحمیل سازیم یا صرفا فقط برای اینکه این‌کار را انجام داده باشیم، همه چیز را سخت کنیم.

ما می‌خواهیم که بازیکنان از زیرکی خود استفاده کنند، به بررسی بازی بپردازند، اتفاقاتی که رخ می‌دهد را به خاطر بسپارند، و از اشتباهات خود درس بگیرند. نمی‌خواهیم که بازیکنان احساس کنند به طور ناعادلانه توسط بازی مجازات می‌شوند، چرا که شانس پیروزی در نبردها و پیشرفت کردن وجود دارد.»

او در ادامه توضیح می‌دهد که طراحی اپن ورلد Elden Ring به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با شیوه و سرعت دلخواه خود چالش‌های بازی را پشت سر بگذارند و مواردی مانند المان‌های مخفی‌کاری و دسترسی راحت‌تر به تجربه مولتی پلیر، باعث می‌شود که افراد بیشتری بتوانند این بازی را به اتمام برسانند: «در Elden Ring ما سختی بازی را به طور عامدانه پایین‌تر نیاورده‌ایم، اما فکر می‌کنم که این‌بار افراد بیشتری بازی را تمام خواهند کرد.»

مدتی پیش اعلام شد که ساخت بازی Elden Ring به پایان رسیده و این عنوان برای عرضه در تاریخ 25 فوریه (6 اسفند) بر روی رایانه‌های شخصی، پلی استیش 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس|اس آماده خواهد بود.​
 
هنوز یادم نمیره همه از جمله خودم فکر میکردیم سکیرو قراره آسون باشه و فلان ولی هنوز جای درد و زخمش باقی مونده:|:D سر هر بازی میازاکی همیشه این بحث کم شدن سختی مطرحه و هر دفعه خلافش ثابت میشه:D
الدن رینگ هم من احساس میکنم یه چیزی در حد سولز 3 باشه. چیزی که مشخصه اینه که بازی قابلیت ها و آیتم های خیلی زیادتری نسبت به عناوین قبلی بهت میده که احتمالا پیشروی رو آسون تر کنن ولی به این معنی نیست که چالش توی بازی کم شده.
در واقع، الان گزینه های بیشتری برای رویارویی ها داریم فقط. اگرچه فقط یکیشون کافیه (شمشیر 5 متری نخراشیده نتراشیده + سپر زنگ زده هم قد خود شخصیت + زره فولادی)
 
بازیکنان بیشتری قادر به تمام کردن آن خواهند بود​
می خوام تموم نکنن
عجب بدبختی یی گیر کردیم
هنوز یادم نمیره همه از جمله خودم فکر میکردیم سکیرو قراره آسون باشه و فلان ولی هنوز جای درد و زخمش باقی مونده:|:D سر هر بازی میازاکی همیشه این بحث کم شدن سختی مطرحه و هر دفعه خلافش ثابت میشه:D
خدا کنه اینجوری باشه
 
همیشه بحث در مورد سختی بازی میازاکی زیاد بوده یا کلا این سبک. نمیدونم مشکلش چیه آپشن‌هایی داخل بازی باشن که این امکان رو برای افراد بیشتری فراهم کنن تا بازی رو پیش ببرن. منظورم از آپشن درجه سختی نیستش. همین کواپ یا لول آپ کردن که این انتخاب رو به طرف میده تا بره واسه خودش فارم کنه و داخل لوکیشن فعلی اوورپاور بشه! اولا که الدن رینگ با هیچ متر و معیاری بازی آسونی نیست. با تجربه‌ی بتا به وضوح مشخص بود این موضوع. شما حتی اگه خوب دمیج بدی خیلی خوبتر هم دمیج میخوری و زیاد پیش میاد که توسط ۸ ۹نفر محاصره بشید! ضمن اینکه با توجه به گستردگی بازی هنوز هیچی ازش ندیدیم. دوستانی که دنبال چالش اضافی هستن میتونن کرکترشون یا سلاحشون رو کمتر آپگرید کنن و بازی رو برای خودشون سختر کنن و میزان استرس رو بالاتر ببرن. حالا بگذریم که قبلا در مورد سکیرو هم میگفت دث پنالتی نداریم ولی هم پولتو میگرفت هم npcهای بازی سرطان و جوزام و ایدز و مرضای دیگه میگرفتن با هر بار مُردن شما :D به هر حال امیدوار هر کی هرجور حال میکنه بتونه لذت ببره ازین بازی
 
به عنوان فن همیشگی بازی‌های میازاکی، با این موضوع که بعضی از دوستان ارزش واقعی این بازی‌ها رو در درجه نخست، در سختی بالا و چالش سنگینشون می‌دونن مشکل دارم. بله؛ من هم قبول دارم که یکی از امضاهای همیشگی سری سولز بورن، سخت بودنشونه و حس رضایت و لذت بعد از یک چالش سنگین واقعا وصف‌ناپذیره ولی به نظرم چیزی که این بازی‌ها رو به یک شاهکار منحصر به فرد و متمایز تبدیل می‌کنه، طراحی هنری بی‌نظیر و لول دیزاین استثنایی ـه که با یه کامبت دیزاین عالی همراه شده. به شخصه از پیدا کردن یه شورتکات بعد از ده ها ساعت بازی که در کمال ناباوری من رو به يكي از محيط‌هاي ابتدايي بازي مي‌رسونه به اندازه شكست دادن يه باس فايت لذت مي‌برم. برای همین گاهی پیش میاد که وسط بازی با یک منظره هنری به شدت چشم‌نواز و در عين حال مرموز و كنجكاوي‌برانگيز روبه رو میشم که شبیهش رو در هیچ بازی دیگه ندیدم و بابت اینکه بعضی از دوستام به دلایلی مثل سخت بودن بازی، خودشون رو از همچین تجربه‌ نابي محروم کردن تاسف می‌خورم. من حتی با اضافه شدن Difficulty Level به بازی‌های میازاکی هم مشکلی ندارم؛ چون مطمئنم که حداقل در مورد این بازی‌ها خودم رو گول نمیزنم و با بالاترین درجه سختی بازی می‌کنم. در عوض افراد بيشتري هم این فرصت رو پیدا می‌کنن که بسته به میل و سلیقه‌شون از تجربه این بازی‌ها لذت ببرن. اتفاقا یکی از دوستام که اون هم با اضافه شدن درجه سختی مخالف بود، اعتراف کرد که یکی از دلایل مخالفتش اینه که يه وقت وسوسه بشه و بازی رو رو درجه سختی پایین‌تر بره :D (تازه خير سرش سولزبورن باز ماهري هم هست). اگر احساس كرديد كه Elden Ring به خاطر قابليت‌ها و امكانات جديدي كه در اختيارتون ميذاره، آسون‌تر شده، خب از اين قابليت‌ها استفاده نكنيد؛ منظورم اینه که بیاید در اين مورد با خودمون رو راست باشیم :-" :D
 
به چالش کشیدن مهارت بازیکنان شهرت داشته‌اند.

لول آپ کردن که این انتخاب رو به طرف میده تا بره واسه خودش فارم کنه و داخل لوکیشن فعلی اوورپاور بشه!
منم همیشه این موضوع برام عجیب بوده...! که من اصولا خودمو gamer بامهارتی نمیدونم ولی دقیقا به خاطر اینکه زیاد level up میکنم، توی محیط فعلی بازی و یا برای Boss Fight اون منطقه به مشکلی بر نمیخورم. یعنی اینجوری که مثلا از یه محیط روستایی میرسم به یه قلعه ای جایی و با دشمنای قویتر روبرو میشم، اگر ببینم زورم بهشون نمیرسه :D بدو برمیگردم توی روستاهه و اونقدر فارم میکنم تا توی قلعه اذیت نشم :-"
 
  • Like
Reactions: NaViiDii
والا من هنوز که هنوزه اصلا به نظرم بازی های میازاکی سخت نیستن صرفا متفاوتن و خب ملت عادت ندارن فکر می کنن سختن :D الدن رینگ هم از اون جایی که دست پخت خودشه بعید می دونم فرق خیلی خاصی داشته باشه در این زمینه با بقیه بازیهاش. این صحبت های بالا پایین رفتن سختی اینام همه ش کشکه به نظرم :-"
 
به نظرم یه مدته در مورد سختی بازی‌های میازاکی زیادی داره اغراق میشه، بعد بلادبورن، هم سولز ۳ و هم سکیرو آسون‌تر شده بودن و اصلا قابل مقایسه با بلادبورن نبودن، حتی ریمیک دیمونزسولز هم واقعا آسون بود، نه این‌که بد باشه این موضوع ولی دیگه زیادی دارن قضیه رو بزرگ می‌کنن.
 
سری سولز یه نسخه رفته باشی دو نسخه بعدی خیلی ساده و آسونتر تموم میکنی اما تجربه اول سرویس میکنه
خودم از dark souls 2 شروع کردم خیلی عذاب کشیدم تا تموم شد همه میگفتن در مقایسه با نسخه اول اسونتره ولی وقتی ریمستر dark1 تموم کردم بازی خیلی اسونتر از dark souls 2 تموم شد باس های بازی بار اول یا دوم میزدم دارک 3 هیچی حتی از دو نسخه اول اسون تر بود sekiro چون سیستم گیم پلی جدید بود بار اول خیلی سخته اما وقتی یادبگیری تمام باس هارو بدون دمیج خوردن میزنی
 
والا من هنوز که هنوزه اصلا به نظرم بازی های میازاکی سخت نیستن صرفا متفاوتن و خب ملت عادت ندارن فکر می کنن سختن :D الدن رینگ هم از اون جایی که دست پخت خودشه بعید می دونم فرق خیلی خاصی داشته باشه در این زمینه با بقیه بازیهاش. این صحبت های بالا پایین رفتن سختی اینام همه ش کشکه به نظرم :-"
میشه چنتا بازی سخت معرفی کنی؟
 
سری سولز یه نسخه رفته باشی دو نسخه بعدی خیلی ساده و آسونتر تموم میکنی اما تجربه اول سرویس میکنه
خودم از dark souls 2 شروع کردم خیلی عذاب کشیدم تا تموم شد همه میگفتن در مقایسه با نسخه اول اسونتره ولی وقتی ریمستر dark1 تموم کردم بازی خیلی اسونتر از dark souls 2 تموم شد باس های بازی بار اول یا دوم میزدم دارک 3 هیچی حتی از دو نسخه اول اسون تر بود sekiro چون سیستم گیم پلی جدید بود بار اول خیلی سخته اما وقتی یادبگیری تمام باس هارو بدون دمیج خوردن میزنی
با این نظر موافقم سبک بازی دستت بیاد برات به نسبت اسونتر میشه تا اینکه دفعه اول بشینی بازی کنی ولی بازم دهنت سرویس میشه تو بازی
 
  • Like
Reactions: RohFa
به نظرم یه مدته در مورد سختی بازی‌های میازاکی زیادی داره اغراق میشه، بعد بلادبورن، هم سولز ۳ و هم سکیرو آسون‌تر شده بودن و اصلا قابل مقایسه با بلادبورن نبودن، حتی ریمیک دیمونزسولز هم واقعا آسون بود، نه این‌که بد باشه این موضوع ولی دیگه زیادی دارن قضیه رو بزرگ می‌کنن.
به نظرم Sekiro سخت تر از BB بود. ولی DS رو قبول دارم.
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
به نظرم یه مدته در مورد سختی بازی‌های میازاکی زیادی داره اغراق میشه، بعد بلادبورن، هم سولز ۳ و هم سکیرو آسون‌تر شده بودن و اصلا قابل مقایسه با بلادبورن نبودن، حتی ریمیک دیمونزسولز هم واقعا آسون بود، نه این‌که بد باشه این موضوع ولی دیگه زیادی دارن قضیه رو بزرگ می‌کنن.
شما با بازی بیشتر اشنا شدی بازیت بهتر شده ، اطلاعی از اچیومنت BB ندارم ولی Sekiro روی استیم کمترین میزان اچیومنت تموم کردن بازی رو داره اخرین بار که چک کردم 30 درصد بود ، تازه یکسریشون چیت زدن
 
  • Like
Reactions: Grey Warden

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or