وقتی به عناوین THQ نگاه می کنیم,می فهمیم که این شرکت همیشه به دنبال افزایش کیفیت کار های
خود و مشتری مداری بوده است. THQ ممکن است که برای همیشه از بین ما رفته باشد: ولی ما در این مقاله
قصد داریم ببینیم چگونه این کمپانی در چندین نسل با ما همراه بود:
1990 - 1995
THQ کار خود رو با ساخت بازی برای NES شروع کرد.ان ها با خرید لایسنس هایی مثل:Ren & Stimpy, Where’s Waldo?, Rocky Bullwinkle, Wayne’s World بازی هایی برای این کنسول ساختند.در ان سال ها بازی های این کمپانی کیفیت بالایی نداشتند
و برای فروش بیشتر بر روی نام های شناخته شده تکیه کرده بودند.
1996 - 2000
در اواخر دهه 90 , این کمپانی لایسنس بازی های مبنی بر کشتی کج را خرید.AKI برای انها WCW (و بعد هاWWF)
را ساخت و این موفقیت بزرگی برای THQ بود.بعد از این موفقیت این شرکت لایسنس های دیگری مثل :
MTV Sports, Ghost in the Shell, Rugrats, Power Rangers را خرید.این بازی ها کیفیت بالایی نداشتند,
اما باعث شدند THQ بر سر زبان ها بیفتد
2001 - 2005
در اوایل دهه 2000,THQ بازی های بر اساس لایسنس های مختلفی مانند:Britney Spears, Spongebob SquarePants, Scooby Doo, Blue’s Clues, Evil Dead, Indiana Jones, Hot Wheels, Buffy the Vampire Slayer, The Punisher, Constantine, و Bratz
ساخت.THQ با این که بیشتر تمرکز خود را بر روی ساخت بازی بر اساس لایسنس ها گذاشته بود ,اما IP های جدیدی مثل
Red Faction, Summoner, Destroy All Humans!, Dark Summit, Tak and the Power of Juju, و Full Spectrum Warrior
را در این دوره زمانی عرضه کرد که موفقیت های بسیاری رو کسب کردند.
2006 - 2013
در این سال های پایانی ,THQ درگیر مشکلات مالی شد اما شکی نیست که خلاقیت ان ها در این سال ها نمود کرد.
همانطور که بازی های بر اساس لایسنس قوی تر از همیشه حضور داشتند,THQ با ساخت IP های جدید توجه
بسیاری از گیمر ها را جذب کرد.Saints Row برای XBOX 360 عرضه شد که یک عنوان open world بسیار موفق
که دو نسخه بعدی ان نیز موفق عمل کردند, Red Faction حضور موفقی با Guerrilla داشت,Darksiders
عرضه شد که کمبو های شبیه به GOW داشت, De Blob هم یک پلتفرمر فان بود که متاسفانه از
لحاظ تجاری موفق نبود,50 Cent: Blood on the Sand عنوان ریسکی بود البته co-op جالبی داشت,
METRO 2033 عرضه شد,کشتی کج هم با عرضه WWE 13 جان تازه ای گرفت.
با نگاه به تاریخچه THQ می توان بدون شک گفت ان ها بسیار خلاق بودند.THQ شرکتی بود که از ریسک
کردن و استفاده از ایده های جدید هیچ ترسی نداشت.THQ در این اواخر ایده های جدیدی معرفی کرد((Saints Row, de Blob)
قدیمی ها را احیا کرد(Red Faction, WWE, YDKJ) و ژانرها را ادغام کرد.(Darksiders)
اگر مشکلات مالی انها رفع می شد ,THQ قوی تر از همیشه در 2013 حضور می داشت.
همیشه در یاد ما هستی,THQ