همه چیز در مورد Project Scorpio [اطلاعات کامل در پست اول]

Donger Reborn

کاربر سایت
014_xbox-project-scorpio-logo.jpg

در کنفرانس E3 2016، مایکروسافت از جدیدترین عضو خانواده Xbox، با نام فنی Project Scorpio رونمایی کرد.

به گفته مایکروسافت، این کنسول قویترین کنسول ساخته شده در تاریخ بوده و قرار است به هنگام تعطیلات آخر سال 2017 عرضه شود. مایکروسافت با این کنسول قول گیمینگ با کیفیت 4K و تجربه گرافیکی بالا در واقعیت مجازی، بدون قربانی کردن کیفیت اجرایی بازی‌ها را داده است.

هر سه کنسول Xbox One ،Xbox One S و Project Scorpio همگی با یکدیگر تطبیق داشته و تمامی بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول Xbox One بر روی هر سه محصول قابل استفاده خواهند بود.

در تاریخ 6/4/2017، دیجیتال فاندری وابسته به یوروگیمر، به صورت رسمی از مشخصات سخت افزاری Project Scorpio پرده برداری کرد

مشخصات کلی سخت افزار:
مشخصات کلی سخت افزاری کنسول به صورت زیر است:

SoC اصلی کنسول که شامل پردازنده اصلی و پردازه گرافیکی می شود، همانند قبل با همکاری AMD طراحی شده و توسط TSMC با معماری 16nm FinFET ساخته می شود و شامل 7 میلیارد ترانزیستور و 40 واحد پردازشی سفارشی سازی شده از نوع Radeon می باشد

از این SoC با عنوان Scorpio Engine یاد می شود.
اندازه سطح این SoC، برابر 360 میلی متر مربع است.

پردازنده اصلی - CPU:
بر خلاف شایعات، این کنسول از معماری پردازنده های Ryzen استفاده نکرده و کماکان از معماری Jaguar که در کنسول های Xbox One,Xbox One S,PS4, PS4 Slim و PS4 Pro استفاده می شود، استفاده می کند. البته با توجه به بازه زمانی، از همان ابتدا بعید به نظر می رسید که پردازنده های Ryzen آماده قرار گیری درون Project Scorpio باشند.
مایکروسافت معتقد است که استفاده نکردن از Ryzen نگرانی ای برای آن ها نبوده و آن ها به هرچه که که در پردازنده Project Scorpio می خواستند، با سفارشی کردن پردازنده رسیده اند.
پردازنده به طور کامل توسط مایکروسافت سفارشی سازی شده و دارای 8 هسته پردازشی می باشد که با فرکانس 2.3Ghz کار می کنند.
در واقع پردازنده کنسول، نسخه Upclock شده پردازنده Xbox One می باشد.
هشت هسته پردازشی در دو کلاستر به همراه 4 مگابایت کش لایه 2 قرار دارند تا در کنار کارایی حداکثری، کنسول جدید به طور کامل از نسل قبلی خود یعنی Xbox One و Xbox One S پشتیبانی کند.
پردازنده خود وظایف اصلی را به عهده دارد و پردازش های متفرقه بر عهده پردازنده های جانبی می باشد که درون SoC تعبیه شده اند.
در نهایت پردازنده مورد استفاده، 31% سریعتر از پردازنده Xbox One عمل می کند و به لطف سفازشی سازی، تاخیر آن نیز کمتر شده است.

پردازنده گرافیکی - GPU:
پردازنده گرافیکی، 40 واحد محاسباتی Radeon می باشد که سفارشی سازی شده اند و این پردازنده گرافیکی با فرکانس کاری 1172Mhz کار می کند. فرکانس کاری این پردازنده گرافیکی فقط 94Mhz از بالاترین فرکانس کاری پردازنده گرافیکی RX480 کمتر است در حالی که RX480 تعداد 36 واحد پردازشی دارد.
پردازنده گرافیکی توان پردازشی 6 ترافلاپ را داراست که 4.6 برابر کنسول Xbox One می باشد.
مایکروسافت می گوید که در Project Scorpio به Direct3D 12 مهاجرت و این مهاجرت باعث ارتباط فوق العاده بهینه بین بازی و پردازنده گرافیکی می شود. از دیدگاه مایکروسافت استفاده از D3D12 یک برد بزرگ برای هر دو مایکروسافت و توسعه دهندگان است چرا که طبق گفته های توسعه دهندگان،آن ها تواسنته اند میزان بار پردازشی CPU برای Rendering را به نصف کاهش دهند.
به گفته مایکروسافت، بخش قابل توحهی از پردازش CPU مربوط به دستور به GPU برای ترسیم خروجی به هدر می رود که این مقدار می تواند بین صد ها تا هزارات دستور پردازشی باشد و این مقدار در Project Scorpio به 11 دستور برای ترسیم و 9 دستور برای تغییر وضعیت کاهش پیدا کرده است.
همچنین مایکروسافت از AMD Detal Colour Compression (DCC) برای ذخیره بخشی از اطلاعات گرافیکی درون رم استفاده می کند که باعث ذخیره پهنای باند و حجم مصرفی حافظه می شود.

حافظه اصلی - RAM:
در ابتدا باید گفت که ESRAM درون کنسول به طور کامل حذف شده است.
مایکروسافت مدعی است که با توجه به پهنای باندی که حافظه کنسول در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، دیگر نیازی به ESRAM نیست.
حافظه 32 مگابایتی ESRAM اکنون به صورت یک حافظه مجازی و به صورت فیزیکی آدرس دهی می شود تا بازی های قدیمی ای که از آن استفاده می کنند، در اجرا با مشکل مواجه نشوند
حافظه اصلی کنسول از نوع GDDR5 می باشد و بر خلاف شایعات، کنسول از حافظه GDDR5X استفاده نمی کند.
در مجموع کنسول شامل 12 گیگابایت رم می شود که میان پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی مشترک بوده و با اینترفیس 384 بیتی پهنای باند 326GB/s را فراهم می آورند. حافظه ها در 12 کانال 32 بیتی کار می کنند و فرکانس کاری هر واحد 6.8Ghz می باشد. به عبارتی حافظه اصلی کنسول پهنای باند 1.6 برابری را نسبت به ESRAM کنسول Xbox One در اختیار سازندگان قرار می دهد. به گفته مایکروسافت، این پهنای باند، نیاز پدازنده گرافیکی را برای اجرای بازی ها با رزولوشن 4K به صورت Native به صورت کامل برطرف می سازد.
8 گیگابایت از حافظه در اختیار توسعه دهندگان است و 4 گیگابایت آن برای خود کنسول رزرو شده است، در مقایسه با Xbox One این کنسول 1 گیگابایت رم رزرو شده بیشتری دارد و مایکروسافت دلیل آن را اجرا کردن داشبورد و سیستم عامل بر روی رزولوشن 4K به صورت Native می داند.

هارد - HDD:
هارد کنسول، یک هارد 2.5 اینچی با ظرفیت 1 ترابایت می باشد که 50% پهنای باند بیشتری به نسبت هارد کنسول Xbox One دارد.
هارد کنسول در قسمتی قرار می گیرد که شامل لرزه گیر است.

سیستم صوتی:
Project Scorpio علاوه بر سخت افزاری پردازشی، در زمینه صوت نیز خود نمایی می کند.
پردازنده صوتی Xbox One به Project Scorpio کوچ کرده و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده است.
پردازنده صوتی از صدای 7.1 کاناله پشتیبانی می کند و پشتیبانی از آخرین تکنولوژی Dolby با نام Dolby Atmos بزای گیمینگ و هدفون نیز به آن اضافه شده است. همچنین فرمت صوتی ابداعی توسط تیم هولولنز با نام HRTF نیز توسط پردازنده صوتی پشتیبانی می شود.

سیستم تهویه:
با توجه به فرکانس کاری پردازنده گرافیکی، کنسول نیاز به یک سیستم تهویه بسیار قوی برای خنک سازی دارد.
مدل سیستم تهویه، هیت سینک محفظه بخار است. این مدل تهویه در کارت گرافیک های High End همانند GTX 1080 و GTX 1080 Ti مورد استفاده قرار می گیرد.
در کنسول از شریان های لوله های مسی استفاده شده که درون آن ها خلاء بوده و محتوی آب مقطر می باشند. گرما جذب آب شده و بعد از تبخیر، آب به باله های هیت سینک می رود و در آنجا با از دست دادن گرما مجددا به آب مایع تبدیل می شود.
برای خنک سازی هیت سینک از یک فن با طراحی سفارشی که از طراحی فن گریز از مرکز اقتباس شده است، استفاده شده است.

سیستم تغذیه:
منبع تغذیه کنسول به صورت داخلی بوده و یک منبع تغذیه واحد (بدین معنی که هر دو ولتاژ 220 و 110 ولت را پشتیبانی می کند) با توان 245 وات برای کنسول تعبیه شده است.

درایو نوری:
درایو نوری کنسول، Ultra HD Blu-ray Drive می باشد.
این درایو از لحاظ ساختار در واقع همان درایو درون Xbox One S می باشد که تغییرات جزئی برای قرار گیری درون کنسول داشته است.

پورت های دستگاه:
در بخش پشتی دستگاه، چینش پورت ها همانند Xbox One S می باشد. دلیل چینش پورت ها همانند Xbox One S، مهاجرت راحت کاربرانی که در حال حاضر از Xbox One S استفاده می کنند و کابل های خود را بر اساس آن چینش کرده اند، به Project Scorpio می باشد.
فیش برق دستگاه از نوع figure-eigth می باشد (همانند فیش برق PS4)، پورت کینکت همانند Xbox One S در کنسول وجود ندارد و باید از آداپتور USB برای اتصال کینکت استفاده کرد، ورودی HDMI کماکان وجود دارد.
همچنین پورت خروجی HDMI 2.1 برای پشتیبانی از رزولوشن 4K با فریم ریت 60، قابلیت HDR و گستره طیف رنگ وسیع بر روی کنسول تعبیه شده است.

طراحی و ساخت کنسول:
طراحی نهایی کنسول که با نام ID شناخته می شود، در E3 به صورت نهایی نمایش پیدا می کند.
در طراحی کنسول از روش طراحی ماژولار استفاده شده است. همچنین تکنیک های تولید پیشرفته باعث شده اند تا بتوان از فضا، حداکثر استفاده را برد.
در ساخت کنسول، از روشی به نام Hovis Method استفاده شده است. در این روش مادربورد هر کنسول به صورت مجزا با توجه به پردازنده ای که بر روی آن قرار گرفته است به صورت دقیق کالبیره می شود تا حداکثر کارایی را فراهم آورد.
مایکروسافت برای رسیدن به کارایی حداکثری و تولید گرمای حداقلی، هر جیپ را به صورت دقیق ولتاژ دهی می کند.
به جای استفاده از یک پروفایل تنظیم برای برد همه قطعات، هر پردازنده بعد از تولید یک پروفایل مصرفی منحصر به فرد دارد که برد کنسول بر اساس آن تنظیم می شود.

پشتیبانی از نسل های پیشین:
Project Scorpio به صورت کامل از بازی های Xbox One, Xbox One S و Xbox 360 پشتیبانی می کند.
تمامی لوازم جانبی Xbox One نیز بر روی Project Scorpio پشتیبانی می شوند.

Project Scorpio در عمل:
به گفته مایکروسافت، هر بازی ای که با رزولوشن 900P به بالا بر روی کنسول Xbox One اجرا می شود، توانایی اجرا شدن به صورت 4K Native با HDR و طیف رنگ وسیع، بدون تاثیر بر فریم ریت، بر روی Project Scorpio را دارد.
استادیو Turn10، سازنده عنوان Forza Motosport در مدت 2 روز انجین Forza را بر روی Project Scorpio پورت کردند. عنوان Forza Motosport با تنظیمات گرافیکی ای مشابه Xbox One فقط با استفاده از بین 60 تا 70 درصد GPU، به صورت 4K Native با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه به صورت ثابت بر روی Project Scorpio به اجرا در آمد در حالی که این عنوان 90% پردازنده گرافیکی را بر روی Xbox One برای اجرا در رزولوشن 1080P استفاده می کند. با تغییر تنظیمات گرافیکی به بالاترین حد این مقدار به 88% رسید.

علاوه بر عناوین جدید، تمامی قدرت کنسول در اختیار عنوان قدیمی و بازی های Xbox 360 نیز هست تا این بازی ها نیز فریم دهی حداکثری و بدون screen tearing داشته باشند.
عناوینی همانند Doom, Halo 5,... که از رزولوشن متغییر استفاده می کنند، با بالاترین رزولوشن قابل احرا بر روی Project Scorpio به اجرا در می آیند.
تمامی بازی های Xbox One و Xbox 360 بر روی Project Scorpio اجرا می شوند با 16x AF (anisotropic filtering) به اجرا در می آیند.
لودینگ بازی های Xbox One و Xbox 360 سریع تر شده است و مقدار رم باقی مانده در زمان اجرای بازی ها به کش کردن IO های تکراری اختصتص میابد تا سرعت هرچه بیشتر را فراهم کند.

کنسول از AMD media block بهره می برد. بخش DVR آپدیت شده و اکنون قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K با کدک HEVC به همراه HDR را داراست. همچنین ویژگی ای با نام retroactive screen capture نیز به کنسول اضافه شده که با نمایش فریم به فریم فیلم گیم پلی ذخیره شده، امکان عکس گرفتن از بهترین صحنه را فراهم می آورد.

Project Scorpio قابلیت پشتیبانی از Freesync را نیز داراست و این کنسول از Freesync 2 پتشیبانی می کند تا با استفاده از آن، screen tearing در بازی ها به صفر برسد.
Project Scorpio در رزولوشن 1080P:
مایکروسافت اعلام کرده که فارق از رزولوشن صفحه نمایش، بهبود های Project Scorpio در تمامی رزولوشن ها در دسترس است حتی در رزولوشن 1080P.
در زمان اجرای بازی بر روی یک صفحه نمایش با رزولوشن 1080P، شما دو حالت را برای اجرا دارید که یکی باعث افزایش پرفورمنس بازی می شود و دیگری با supersample کردن تصویر 4k به 1080p (تمامی Texture ها به صورت 4k رندر شده و سپس supersample می شوند.) تصویری فوق العاده به نمایش می گذارد، و تصویر خروجی به صورتی است که انگار AA(anti-aliasing) حداکثری را داراست. این کار را خود کنسول انجام داده و نیازی به پیاده سازی از سمت توسعه دهنده نیست.

وجه تمایز Project Scorpio با PC:
مایکروسافت می گوید که کامپایلر سایه زن آن ها برای استفاده در Project Scorpio بسیار بهینه تر از نمونه مورد استفاده در PC است.
همچنین API آن ها برای دسترسی مستقیم به سخت افزار و گستره های مختص کنسول پردازنده های گرافیکی، باعث برتری یک سخت افزار ثابت می شود.
در نهایت نرم افزار بهینه سازی آن ها با نام PIX(Performance Investigator for Xbox)، ابزاری برای بهینه سازی بازی ها بر روی کنسول می باشد، بهینه سازی موردیست که با توجه به سخت افزارهای مختلف PC، به راحتی به دست نمی آید.

قیمت Project Scorpio:
قیمت این کنسول رسما اعلام نشده اما Digital Foundry قیمت آن را 499$ می داند.
 
آخرین ویرایش:
الان آخرت ساپورت رزولویشن همین 4k هست شما انتظار داری از این بالاتر باشه!!؟ برای گرافیک بهتر اومدن کنسول قوی تر ساختن شما انتظار سفینه دارین یا شاتل؟
آخرتش 8Kه ، که من به این مهم با 970 در بازی فورزا نائل اومدم :D ، اگر هم خواستین بدونین چطور ، تئوریه مسئله باید چارت بکشم کاستومایز ۹۷۰ رو بر اورکلاکش ارج بدم ، یه عددی به دس میاد که روح ۱۰۸۰هم خبر نداره :D . این روزا چرتکه انداختن مده .
 
Lewis Ward: پروژه اسکورپیو با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد

طبق گفته های Lewis Ward از IDC (شرکت بین المللی داده‌ها)، مایکروسافت از پس عرضه اسکورپیو با قیمت ۴۰۰ و یا ۵۰۰ دلاری بر نمی‌آید. اکس باکس بعدی قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت، بر اساس داده های وی و گفته مایکروسافت که این یک محصول ویژه خواهد بود، حدس و گمان ها نسبت به قیمت بالاتر این کنسول کمی قویتر شده‌اند.

تخمین میزنم که قیمت سخت افزار کنسول چیزی حدود ۶۵۰ دلار شود، پس اگر مایکروسافت به دنبال کوچک ترین سودی است، اسکورپیو باید با قیمت ۷۰۰ دلار و یا بیشتر به فروش برسد. اگر نگاهی به Alienware Aurora بیاندازید، که یک رایانه شخصی قوی برای تجربه واقعیت مجازی است، این دستگاه حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. فکر میکنم اسکورپیو کم تر از این قیمت داشته باشد، اما چقدر کمتر هنوز مشخص نیست!

Ward به GamesIndustry International گزارش داد:

پلی استیشن ۴ پرو می‌تواند کیفیت ۴K را با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا کند. اما اسکورپیو بازی‌ها و محتوای ویدیویی را با نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد کرد البته فراموش نکنید که هنوز ظرفیت قابلیت‌های ویژه و خروجی صدا خاص در این کنسول وجود دارد. اسکورپو در معرفی AR و VR (واقیعت افزوده و واقعیت مجازی) به پلتفرم اکس باکس وان موفق خواهد بود، همانطور که برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد. اما اگر این کنسول با قیمت ۷۵۰ دلاری هم منتشر شود، چیزی حدود دوبرابر باندل های اکس وان اِس موجود در بازار است. گویی اکس باکس اسکورپیو برای طرفداران اصیل اکس باکس که پول زیادی برای خرج کردن دارند ساخته شده البته اگر با عناوین هنگام عرضه ۴K رو به رو باشیم. مطمئنم همه چیز در E3 نمایان می‌شود اما امیدواریم اکس باکس از چیزی اساسی مانند Halo VR و شاید HaloLens AR (هدست های مخصوص مایکروسافت برای تجربه واقعیت افزوده) رونمایی کند.
 
Lewis Ward: پروژه اسکورپیو با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد

طبق گفته های Lewis Ward از IDC (شرکت بین المللی داده‌ها)، مایکروسافت از پس عرضه اسکورپیو با قیمت ۴۰۰ و یا ۵۰۰ دلاری بر نمی‌آید. اکس باکس بعدی قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت، بر اساس داده های وی و گفته مایکروسافت که این یک محصول ویژه خواهد بود، حدس و گمان ها نسبت به قیمت بالاتر این کنسول کمی قویتر شده‌اند.

تخمین میزنم که قیمت سخت افزار کنسول چیزی حدود ۶۵۰ دلار شود، پس اگر مایکروسافت به دنبال کوچک ترین سودی است، اسکورپیو باید با قیمت ۷۰۰ دلار و یا بیشتر به فروش برسد. اگر نگاهی به Alienware Aurora بیاندازید، که یک رایانه شخصی قوی برای تجربه واقعیت مجازی است، این دستگاه حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. فکر میکنم اسکورپیو کم تر از این قیمت داشته باشد، اما چقدر کمتر هنوز مشخص نیست!

Ward به GamesIndustry International گزارش داد:

پلی استیشن ۴ پرو می‌تواند کیفیت ۴K را با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا کند. اما اسکورپیو بازی‌ها و محتوای ویدیویی را با نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد کرد البته فراموش نکنید که هنوز ظرفیت قابلیت‌های ویژه و خروجی صدا خاص در این کنسول وجود دارد. اسکورپو در معرفی AR و VR (واقیعت افزوده و واقعیت مجازی) به پلتفرم اکس باکس وان موفق خواهد بود، همانطور که برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد. اما اگر این کنسول با قیمت ۷۵۰ دلاری هم منتشر شود، چیزی حدود دوبرابر باندل های اکس وان اِس موجود در بازار است. گویی اکس باکس اسکورپیو برای طرفداران اصیل اکس باکس که پول زیادی برای خرج کردن دارند ساخته شده البته اگر با عناوین هنگام عرضه ۴K رو به رو باشیم. مطمئنم همه چیز در E3 نمایان می‌شود اما امیدواریم اکس باکس از چیزی اساسی مانند Halo VR و شاید HaloLens AR (هدست های مخصوص مایکروسافت برای تجربه واقعیت افزوده) رونمایی کند.
Bullshit
ته تهش ٥٠٠$
هالولنز هم نميدونم چرا انقدر گير دادن بهش
مگه يه پلتفرم جدا نيست؟
چرا هي ميچسبوننش به اسكورپيو :/
اصلا هم به درد بازي نميخوره فعلا با اين قيمتش


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Lewis Ward: پروژه اسکورپیو با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد

طبق گفته های Lewis Ward از IDC (شرکت بین المللی داده‌ها)، مایکروسافت از پس عرضه اسکورپیو با قیمت ۴۰۰ و یا ۵۰۰ دلاری بر نمی‌آید. اکس باکس بعدی قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت، بر اساس داده های وی و گفته مایکروسافت که این یک محصول ویژه خواهد بود، حدس و گمان ها نسبت به قیمت بالاتر این کنسول کمی قویتر شده‌اند.

تخمین میزنم که قیمت سخت افزار کنسول چیزی حدود ۶۵۰ دلار شود، پس اگر مایکروسافت به دنبال کوچک ترین سودی است، اسکورپیو باید با قیمت ۷۰۰ دلار و یا بیشتر به فروش برسد. اگر نگاهی به Alienware Aurora بیاندازید، که یک رایانه شخصی قوی برای تجربه واقعیت مجازی است، این دستگاه حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. فکر میکنم اسکورپیو کم تر از این قیمت داشته باشد، اما چقدر کمتر هنوز مشخص نیست!

Ward به GamesIndustry International گزارش داد:

پلی استیشن ۴ پرو می‌تواند کیفیت ۴K را با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا کند. اما اسکورپیو بازی‌ها و محتوای ویدیویی را با نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد کرد البته فراموش نکنید که هنوز ظرفیت قابلیت‌های ویژه و خروجی صدا خاص در این کنسول وجود دارد. اسکورپو در معرفی AR و VR (واقیعت افزوده و واقعیت مجازی) به پلتفرم اکس باکس وان موفق خواهد بود، همانطور که برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد. اما اگر این کنسول با قیمت ۷۵۰ دلاری هم منتشر شود، چیزی حدود دوبرابر باندل های اکس وان اِس موجود در بازار است. گویی اکس باکس اسکورپیو برای طرفداران اصیل اکس باکس که پول زیادی برای خرج کردن دارند ساخته شده البته اگر با عناوین هنگام عرضه ۴K رو به رو باشیم. مطمئنم همه چیز در E3 نمایان می‌شود اما امیدواریم اکس باکس از چیزی اساسی مانند Halo VR و شاید HaloLens AR (هدست های مخصوص مایکروسافت برای تجربه واقعیت افزوده) رونمایی کند.

این شایعات و گمانه زنی ها بیشتر به نفع مایکرو سافته ... وقتی ذهنیت ها جوری تنظیم شده که حداقل 500 دلار و فیر بودن این قیمت کشیده شده ... اگه همین قیمت رو بده که همه میپذیرن ... اگه 400 یا 450 هم بده همه رو ذوق مرگ میکنه و باورشون میشه اسکورپیو قیمتش فوق العاده و ارزونه .

البته مایکرو هم سابقه ارزه کالا و قیمت گذاری های لوکس زیاد داره . بعید نیست یه قیمت عجیب بده که البته احتمال نزدیک به زیر 1 درصده
 
Lewis Ward: پروژه اسکورپیو با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد

طبق گفته های Lewis Ward از IDC (شرکت بین المللی داده‌ها)، مایکروسافت از پس عرضه اسکورپیو با قیمت ۴۰۰ و یا ۵۰۰ دلاری بر نمی‌آید. اکس باکس بعدی قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت، بر اساس داده های وی و گفته مایکروسافت که این یک محصول ویژه خواهد بود، حدس و گمان ها نسبت به قیمت بالاتر این کنسول کمی قویتر شده‌اند.

تخمین میزنم که قیمت سخت افزار کنسول چیزی حدود ۶۵۰ دلار شود، پس اگر مایکروسافت به دنبال کوچک ترین سودی است، اسکورپیو باید با قیمت ۷۰۰ دلار و یا بیشتر به فروش برسد. اگر نگاهی به Alienware Aurora بیاندازید، که یک رایانه شخصی قوی برای تجربه واقعیت مجازی است، این دستگاه حدود ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد. فکر میکنم اسکورپیو کم تر از این قیمت داشته باشد، اما چقدر کمتر هنوز مشخص نیست!

Ward به GamesIndustry International گزارش داد:

پلی استیشن ۴ پرو می‌تواند کیفیت ۴K را با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه اجرا کند. اما اسکورپیو بازی‌ها و محتوای ویدیویی را با نرخ فریم ۶۰ اجرا خواهد کرد البته فراموش نکنید که هنوز ظرفیت قابلیت‌های ویژه و خروجی صدا خاص در این کنسول وجود دارد. اسکورپو در معرفی AR و VR (واقیعت افزوده و واقعیت مجازی) به پلتفرم اکس باکس وان موفق خواهد بود، همانطور که برای ویندوز ۱۰ منتشر خواهد شد. اما اگر این کنسول با قیمت ۷۵۰ دلاری هم منتشر شود، چیزی حدود دوبرابر باندل های اکس وان اِس موجود در بازار است. گویی اکس باکس اسکورپیو برای طرفداران اصیل اکس باکس که پول زیادی برای خرج کردن دارند ساخته شده البته اگر با عناوین هنگام عرضه ۴K رو به رو باشیم. مطمئنم همه چیز در E3 نمایان می‌شود اما امیدواریم اکس باکس از چیزی اساسی مانند Halo VR و شاید HaloLens AR (هدست های مخصوص مایکروسافت برای تجربه واقعیت افزوده) رونمایی کند.
این کارا رو خود ماکرو میکنه که بعدن قیمت ۵۰۰ دلار شد همه بگن به به جه قیمت مناسبی. همون کاری که سایپا سر پراید با این ملت بینوا میکنه.
 
Bullshit
ته تهش ٥٠٠$
هالولنز هم نميدونم چرا انقدر گير دادن بهش
مگه يه پلتفرم جدا نيست؟
چرا هي ميچسبوننش به اسكورپيو :/
اصلا هم به درد بازي نميخوره فعلا با اين قيمتش


Sent from my iPhone using Tapatalk
میشه که برای هالولنز هم از قدرت اسکورپیو استفاده کنن با استریمینگ یا حتی سیم میشه که پردازش تو سخت افزاری مثل اسکورپیو انجام بشه و توی هالولنز نمایش داده بشه.ولی اصلا هالولنز حالا حالا کار داره که بیاد،قیمت فعلی اش واقعا بالاست به علاوه اینکه یک سری محدودیت هایی که الان داره در حال حاظر چندان نمی تونه پاسخگوی بازی باشه،البته مشخصا در آینده ازش استفاده میشه بی بورو برگرد ولی حالا حالا ها کار داره.
ولی احتمالا آکلیس ریفت یا هدست های VR از اسکورپیو پشتیبانی خواهند کرد،کنفرانس 2015 آکلیس که اعلام کردن از اکس باکس وان می خوان پشتیبانی کنن ولی خوب منطقی نبود و الان با اسکورپیو میتونن وعده شونو عملی کنن.
 
  • Like
Reactions: Spartan AR
حالا این 30_40 درصد اختلاف قدرت (که کم هم نیست) توی بازیها جوری خودشو نشون میده که ما با چشمامون از فاصله یک و نیم متری جلوی یه تیوی 43یا55 اینچ، اونو تشخیص بدیم و بگیم واقعا اختلاف محسوسه؟
 
آخرین ویرایش:
میشه که برای هالولنز هم از قدرت اسکورپیو استفاده کنن با استریمینگ یا حتی سیم میشه که پردازش تو سخت افزاری مثل اسکورپیو انجام بشه و توی هالولنز نمایش داده بشه.ولی اصلا هالولنز حالا حالا کار داره که بیاد،قیمت فعلی اش واقعا بالاست به علاوه اینکه یک سری محدودیت هایی که الان داره در حال حاظر چندان نمی تونه پاسخگوی بازی باشه،البته مشخصا در آینده ازش استفاده میشه بی بورو برگرد ولی حالا حالا ها کار داره.
ولی احتمالا آکلیس ریفت یا هدست های VR از اسکورپیو پشتیبانی خواهند کرد،کنفرانس 2015 آکلیس که اعلام کردن از اکس باکس وان می خوان پشتیبانی کنن ولی خوب منطقی نبود و الان با اسکورپیو میتونن وعده شونو عملی کنن.
كلا بنظرم هم VRهم AR خيلي كار دارن...
كلا كمتر كسي هم ديدم خيلي خوشش بياد و مدام بازي كنه
ادم ميشناسم كلي پول بالاي HTC Vive داده كلا ٢ روز ازش استفاده كرده بعد انداختتش كنار
هنوز نه بازي درستي هست براشون نه خودشون كامل هستن...
هرچند با هولوگرام بازي هاي جالبي ميشه ساخت
يه نمونش همون ماينكرفت كه ديديم
يا مثلا فيفا به صورت هولوگرافيك رو هالولنز
يا بازي هاي استراتژيك جالب ميشن...
ولي همين هالولنز هم خيييلي جاي كار داره
اگر هم قرار باشه به صورت انفرادي باشه براي هميشه قيمتش همين ٣٠٠٠ دلار ميمونه
چون يه جا خونده بودم مثل اينكه يه پردازنده ٢٤ هسته اي توش هست...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: R3D_R4N9ER
ببینید اینها همه بستگی به ساپورت سونی و مایکروسافت از کنسول های میان نسلی داره . الان سونی پرو رو عرضه کرده ولی ما هیچ اختلاف خاصی بین بازیهایی که برای پرو و 4 عرضه میشه نمیبینیم. من خودم بیش از یکسال هست تلویزیون 4k دارم و هم 4 و هم پرو روی تلویزیون 4k بازی میکردم . به جرات میگم تو هیچ بازی از فاصله یک متری که بری عقب تفاوتی نمیبینید. اگر بیای کلتو بچسبونی به تلویزیون اره شاید یه تفاوتهایی بیینی! که اونم اکثرا ما با فاصله 3 الی 4 متری میشینیم جلو تلویزیون بازی میکنیم . شاید فقط استودیوهای فرست پارتی سونی و مایکرو بتونن عنوان هایی بسازن که بتونه قدرت کنسول های جدید رو نشون بده مثل هوریزون.
به طور کلی این وضعیت خوب نیست و شرکتها باید بازیها رو بر مبنای کنسولهای جدید بسازن تا کیفیت بافتها و سایه زنی و ... بهبود پیدا کنه و برای قبلیها پورت کنن تا درست بشه وگرنه تا زمانی که بازیها روی بیس وان و 4 میسازن خرید کنسول جدید اشتباهه . من که خودم از اینکه پرو خریدم پشیمونم و اگر میدونستم فرقش در این حده نمیخریدم.
شما وقتی کنسول 20 ترافلاپس داشته باشی ولی بازی ها از قدرتش استفاده نکنن بدرد چی میخوره ؟

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
ببینید اینها همه بستگی به ساپورت سونی و مایکروسافت از کنسول های میان نسلی داره . الان سونی پرو رو عرضه کرده ولی ما هیچ اختلاف خاصی بین بازیهایی که برای پرو و 4 عرضه میشه نمیبینیم. من خودم بیش از یکسال هست تلویزیون 4k دارم و هم 4 و هم پرو روی تلویزیون 4k بازی میکردم . به جرات میگم تو هیچ بازی از فاصله یک متری که بری عقب تفاوتی نمیبینید. اگر بیای کلتو بچسبونی به تلویزیون اره شاید یه تفاوتهایی بیینی! که اونم اکثرا ما با فاصله 3 الی 4 متری میشینیم جلو تلویزیون بازی میکنیم . شاید فقط استودیوهای فرست پارتی سونی و مایکرو بتونن عنوان هایی بسازن که بتونه قدرت کنسول های جدید رو نشون بده مثل هوریزون.
به طور کلی این وضعیت خوب نیست و شرکتها باید بازیها رو بر مبنای کنسولهای جدید بسازن تا کیفیت بافتها و سایه زنی و ... بهبود پیدا کنه و برای قبلیها پورت کنن تا درست بشه وگرنه تا زمانی که بازیها روی بیس وان و 4 میسازن خرید کنسول جدید اشتباهه . من که خودم از اینکه پرو خریدم پشیمونم و اگر میدونستم فرقش در این حده نمیخریدم.
شما وقتی کنسول 20 ترافلاپس داشته باشی ولی بازی ها از قدرتش استفاده نکنن بدرد چی میخوره ؟

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
میلیون ها نفر همین PS4 معمولیو دارن.حداقل فعلا نمیان به اون افرادی که کنسول اصلیو خریدن پشت کند بخاطر یه عده محدود.
درضمن کنسول بین نسلی برای ارتقا رزولوشن ایناس نه که از پایه بازی با کنسول اصلی فرق داشته باشه.
در هر حال از اسم بین نسلی مشخصه که نباید تفاوت زیاد باشه.
خیلیا حتی بعد معرفی پرو بازم کنسول اصلیو خریدن و سونی مسلما هیچوقت به چندمیلیون نفری که ساپورتش کردن پشت نمی‌کنه.درصد Pro دارها کجا و PS4 اصلی دارها کجا.اگه کنسول نسل بعدی بود حرف شما درست ولی هنوز نسل تموم نشده و نمیشه بی‌خیال صاحبای کنسولای عادی شد
 
  • Like
Reactions: mahdi-ps4
چيزي كه مشخصه پرو و اسكورپيو كاملا ميان نسلي هستن و فقط جهت ارائه 4k اومدن.
حالا چيزي كه ميمونه بايد ديد كه كنسولهاي نسل ٩ بازم روي 4k هستن يا با يك جهش بزرگ به سمت 8k ميرن،تي وي و مانيتورهاي 8k دارن يكي يكي راهي فروشگاهها ميشن و قطعا اگه تاريخ نسل ٩ رو سال ٢٠٢٠ در نظر بگيريم تا اون موقع 8k هم بيشتر جا افتاده و هم قيمتش كاهش شديد داشته،
اگه هم شركتها در نسل ٩ بازم بخوان روي 4k مانور بدن كه بازم از تكنولوژي روز عقب هستن و حتمن بازم ميان نسلي با ساپورت 8k ارائه ميدن،
اين وسط ما ميمونيم كه داريم در يك كشور با درآمد پايين و ارزش پول پايين تر زندگي ميكنيم و مرتب بايد براي تهيه كنسول ضرر بديم،

در مورد قيمت اسكورپيو هم مطمئن باشيد مايكروسافت هيچ توجهي به كشورهاي جهان سوم نداره و قيمتشو بر اساس قدرت خريد بازار اولش كه خود آمريكا هستن ميزاره ،اونجا اين چند صد دلار پول توجيبي براشون حساب ميشه،مثل ما نيستن كه براي خريد كنسول ٢ تومني كلي بايد دردسر و زحمت داشته باشيم،ولي نظرم اينه بين ٥٠٠ تا ٦٠٠ دلار قيمتش باشه مگر اينكه مايكروسافت بزنه به سرش و قيمت كالاي لوكس روش بزاره كه قطعا فروشش كم ميشه،مثل دسته الايت كه با پول دوتاش ميشه يدونه كنسول خريد


Sent from my iPad using Tapatalk
 
میلیون ها نفر همین PS4 معمولیو دارن.حداقل فعلا نمیان به اون افرادی که کنسول اصلیو خریدن پشت کند بخاطر یه عده محدود.
درضمن کنسول بین نسلی برای ارتقا رزولوشن ایناس نه که از پایه بازی با کنسول اصلی فرق داشته باشه.
در هر حال از اسم بین نسلی مشخصه که نباید تفاوت زیاد باشه.
خیلیا حتی بعد معرفی پرو بازم کنسول اصلیو خریدن و سونی مسلما هیچوقت به چندمیلیون نفری که ساپورتش کردن پشت نمی‌کنه.درصد Pro دارها کجا و PS4 اصلی دارها کجا.اگه کنسول نسل بعدی بود حرف شما درست ولی هنوز نسل تموم نشده و نمیشه بی‌خیال صاحبای کنسولای عادی شد
به نظر من در کل این ایده کنسول میان نسلی ایده خوبی نبود . چون یه بدی هم که داره این کار نسل 9 رو هم به تاخیر انداخت و نسل 9 که میتونست از اواخر 2018 استارت بخوره با عرضه کنسولهای میان نسلی تا 2020 به تاخیر افتاد و همچنین به خاطر مجبور بودن به ادامه ساپورت کنسولهای پایه مجبورن سیاست کج دار و مریز رو ادامه بدن و اینجوری از قدرت کنسولهای جدید استفاده بهینه نمیشه . رزولوشن 4k خوب هست ولی چیزهایی مثل سایه زنی و کیفیت بافتها و نورپردازی اهمیت زیادی داره که تو این موارد هیچ پیشرفتی روی کنسولهای جدید دیده نمیشه . شما ببین الان همین پرو 3 برابر از 4 قویتره ولی ایا شما هیچ تفاوتی تو سایه زنی و نورپردازی و بافتها میبینی ؟ مسلما خیر !

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: mohsen2012
چيزي كه مشخصه پرو و اسكورپيو كاملا ميان نسلي هستن و فقط جهت ارائه 4k اومدن.
حالا چيزي كه ميمونه بايد ديد كه كنسولهاي نسل ٩ بازم روي 4k هستن يا با يك جهش بزرگ به سمت 8k ميرن،تي وي و مانيتورهاي 8k دارن يكي يكي راهي فروشگاهها ميشن و قطعا اگه تاريخ نسل ٩ رو سال ٢٠٢٠ در نظر بگيريم تا اون موقع 8k هم بيشتر جا افتاده و هم قيمتش كاهش شديد داشته،
اگه هم شركتها در نسل ٩ بازم بخوان روي 4k مانور بدن كه بازم از تكنولوژي روز عقب هستن و حتمن بازم ميان نسلي با ساپورت 8k ارائه ميدن،
اين وسط ما ميمونيم كه داريم در يك كشور با درآمد پايين و ارزش پول پايين تر زندگي ميكنيم و مرتب بايد براي تهيه كنسول ضرر بديم،

در مورد قيمت اسكورپيو هم مطمئن باشيد مايكروسافت هيچ توجهي به كشورهاي جهان سوم نداره و قيمتشو بر اساس قدرت خريد بازار اولش كه خود آمريكا هستن ميزاره ،اونجا اين چند صد دلار پول توجيبي براشون حساب ميشه،مثل ما نيستن كه براي خريد كنسول ٢ تومني كلي بايد دردسر و زحمت داشته باشيم،ولي نظرم اينه بين ٥٠٠ تا ٦٠٠ دلار قيمتش باشه مگر اينكه مايكروسافت بزنه به سرش و قيمت كالاي لوكس روش بزاره كه قطعا فروشش كم ميشه،مثل دسته الايت كه با پول دوتاش ميشه يدونه كنسول خريد


Sent from my iPad using Tapatalk
این طرز فکرتون با کمال احترام اشتباهه که فکر میکنید در صورتی که کنسول قیمت بالا داشته باشه برای کشور های غربی مهم نیست شما ببینید یه تخفیف 50 دلاری که به کنسولها میخوره همه میریزن کنسول میخرن و تفاوت 50 دلارم براشون مهمه ،این تفاوت قیمت زمانی توی چشم میاد که طرف میبینه کنسول مثلا 600 دلاری تنها تفاوتش کیفیت 4K هست پس درصورتی که کسی tv 4k نداشته باشه که اکثر دنیا ندارن مزیتی براش نداره و این رو هم میبینه که بازیها رو کنسول رقیب(بازیهای مولتی پلتفرم)با کیفیت خوبی اجرا میشن، مگر اینکه مایکروسافت بخواد بین کیفیت بازیها بین اسکورپیو و مدل استاندارد تفاوت زیادی بزاره که بازم به ضررش تموم میشه و انگار به 20 میلیون خریدار کنسولش خیانت کرده حتی سونی هم با وحود pro تفاوت زیادی توی بازارش بوجود نیومد و هنوز کنسول ارزونتر بیشتر میفروشه

البته اگر مایکروسافت قیمت مناسبی برای کنسول تعیین کنه مثلا 450 تا 500 دلار و چند تا بازی انحصاری قوی هم توی e3 معرفی کنه میتونه بازار رو به سمت خودش متمایل کنه چون مسلما تا زمانی که اسکورپیو بیاد به بازار، سونی هم به مدل pro تخفیف میزنه و اون موقعست که رقابت با کنسوله برای مثال 350 دلاری سخت تر هم میشه
 
  • Like
Reactions: PEDRAMGOLCHIN
الان آخرت ساپورت رزولویشن همین 4k هست شما انتظار داری از این بالاتر باشه!!؟ برای گرافیک بهتر اومدن کنسول قوی تر ساختن شما انتظار سفینه دارین یا شاتل؟
پس به نظرمن خریدش برا اونای که میخوان 4k تجربه کنن واجبه نه ما که نهایتا با 1080 بازی میکنیم
ما دلمون و صابون زده بودیم یه اختلاف گرافیکی بین نسلی باشه نه فقط رزلوشن و یه خرده جزئیات
 
پس به نظرمن خریدش برا اونای که میخوان 4k تجربه کنن واجبه نه ما که نهایتا با 1080 بازی میکنیم
ما دلمون و صابون زده بودیم یه اختلاف گرافیکی بین نسلی باشه نه فقط رزلوشن و یه خرده جزئیات
والا همینشم کم اختلافی نیست شما مشخصات نخوندی اختمالا همین کنسول اگه بخوان براش تو رزولوشن 1080 بازی بسازن اختلافش خیلی زیاد میشه با x1 و ps4 معمولی حتی بسیار قویه فقط نقطه ضعفش همون cpu شه
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or