همه چیز درباره Xbox One (پست اول تاپیک حتما خوانده شود)

آقا مهدی شما که زحمت میکشی خبر میزاری لطف کن با یکی دو جمله فارسی تفسیرش کن ما زیر سیکل ها هم بفهمیم قضیه چیه:d


میکروکنترلرها کامپیوترهای کوچیکی هستن که خودشون پردازنده و رم و ... دارن و بعضیاشون قابل برنامه ریزی هستن ، میکروکنترلرها برای اجرای برنامه های جاسازی شده درونشون طراحی شدن برعکس میکروپروسسورها (بهترین مثال برای میکروپروسسور همین CPU یا GPU کامپیوتر های شخصی هستن) که برنامه های عمومی رو پردازش میکنن ، واضحتر اینکه میکروپروسسور انعطاف پذیری زیادی داره ولی میکروکنترلر برای یه منظور خاص طراحی شدن ولی برای اون منظور خاص خیلی سریعتر و بهتر عمل میکنن چون خیلی از کامپلکسیتی های مراحل اجرای یک برنامه از روشون حذف شده.
با توجه به اینکه کنسول بازی یک سخت افزار غیر قابل تغییر هست و یک سری اپلیکشن خاص رو در یک مختصات سخت افزاری همیشه ثابت اجرا میکنه به کار بردن میکرو کنترلر به جای میکرو پروسسور میتونه مزیت داشته باشه و باعث بشه که یک سری الگوریتمهای تکراری به جای اجرا از طریق میکروپروسسور و هدر دادن منابع سیستم روی میکروکنترلرها اجرا بشن و منابع سیستم رو آزاد بزارن ، البته کاری که این میکروکنترلرها انجام میدن فعلا مشخص نیست و مایکروسافت هنوز درموردشون اطلاعاتی منتشر نکرده .

تو مقاله نوشته استفاده از این 50 تا میکروکنترلر روی چیپ اصلی Xbox one باعث میشه که سیستم به شکل عجیبی پرقدرت بشه طوری که هر PC گیمری تحسینش کنه.

73439285122699488854.jpg
 
آخرین ویرایش:
جالبه آلبرت پنلو گفته که این داستان رزولوشن هارو خودشم نمیدونه!و کاملا اظهار بی اطلاعی کرده از کارایی که 3rd پارتی ها دارن میکنن چون اصلا حاضر به اشتراک گزاری اطلاعات نیستن:
Microsoft***8217;s Albert Penello Investigates Xbox One/PS4 Resolution Differences, Discusses Findings | DualShockers

حرف قشنگی زده:

So let’s use some common sense. Almost nobody that works on Xbox knows details of 3rd party games besides that team

گفته هیچکدوم از آدمایی که روی Xbox کار میکنن از جزئیات کارهای 3rd پارتی ها خبر ندارن معنیش این میشه که حرفای یه مشت الاف و بیکار تو نئوگاف که میگن تو مایکروسافت کار میکنن و از فلان چیز خبر دارن و ... مثل CBOAT همش چرته.
در مورد رزولوشن بازیام کسی از رزولوشن واقعی بازیا که توسط سازنده ها تایید شدن خبر نداره در واقع همه اینا شایعس
 
میکروکنترلرها کامپیوترهای کوچیکی هستن که خودشون پردازنده و رم و ... دارن و بعضیاشون قابلیت برنامه ریزی هستن ، میکروکنترلرها برای اجرای برنامه های جاسازی شده درونشون طراحی شدن برعکس میکروپروسسورها (بهترین مثال برای میکروپروسسور همین CPU یا GPU کامپیوتر های شخصی هستن) که برنامه های عمومی رو پردازش میکنن ، واضحتر اینکه میکروپروسسور انعطاف پذیری زیادی داره ولی میکروکنترلر برای یه منظور خاص طراحی شدن ولی برای اون منظور خاص خیلی سریعتر و بهتر عمل میکنن چون خیلی از کامپلکسیتی های مراحل اجرای یک برنامه از روشون حذف شده.
با توجه به اینکه کنسول بازی یک سخت افزار غیر قابل تغییر هست و یک سری اپلیکشن خاص رو در یک مختصات سخت افزاری همیشه ثابت اجرا میکنه به کار بردن میکرو کنترلر به جای میکرو پروسسور میتونه مزیت داشته باشه و باعث بشه که یک سری الگوریتمهای تکراری به جای اجرا از طریق میکروپروسسور و هدر دادن منابع سیستم روی میکروکنترلرها اجرا بشن و منابع سیستم رو آزاد بزارن ، البته کاری که این میکروکنترلرها انجام میدن فعلا مشخص نیست و مایکروسافت هنوز درموردشون اطلاعاتی منتشر نکرده .

تو مقاله نوشته استفاده از این 50 تا میکروکنترلر روی چیپ اصلی Xbox one باعث میشه که سیستم به شکل عجیبی پرقدرت بشه طوری که هر PC گیمری تحسینش کنه.

من که به کنسولای نسل بعد زیاد امید ندارم ولی از معماری وان بیشتر خوشم میاد و جالبه برام:دی
 
میکروکنترلرها کامپیوترهای کوچیکی هستن که خودشون پردازنده و رم و ... دارن و بعضیاشون قابل برنامه ریزی هستن ، میکروکنترلرها برای اجرای برنامه های جاسازی شده درونشون طراحی شدن برعکس میکروپروسسورها (بهترین مثال برای میکروپروسسور همین CPU یا GPU کامپیوتر های شخصی هستن) که برنامه های عمومی رو پردازش میکنن ، واضحتر اینکه میکروپروسسور انعطاف پذیری زیادی داره ولی میکروکنترلر برای یه منظور خاص طراحی شدن ولی برای اون منظور خاص خیلی سریعتر و بهتر عمل میکنن چون خیلی از کامپلکسیتی های مراحل اجرای یک برنامه از روشون حذف شده.
با توجه به اینکه کنسول بازی یک سخت افزار غیر قابل تغییر هست و یک سری اپلیکشن خاص رو در یک مختصات سخت افزاری همیشه ثابت اجرا میکنه به کار بردن میکرو کنترلر به جای میکرو پروسسور میتونه مزیت داشته باشه و باعث بشه که یک سری الگوریتمهای تکراری به جای اجرا از طریق میکروپروسسور و هدر دادن منابع سیستم روی میکروکنترلرها اجرا بشن و منابع سیستم رو آزاد بزارن ، البته کاری که این میکروکنترلرها انجام میدن فعلا مشخص نیست و مایکروسافت هنوز درموردشون اطلاعاتی منتشر نکرده .

تو مقاله نوشته استفاده از این 50 تا میکروکنترلر روی چیپ اصلی Xbox one باعث میشه که سیستم به شکل عجیبی پرقدرت بشه طوری که هر PC گیمری تحسینش کنه.

73439285122699488854.jpg

Xbox One – Built for the Future


Xbox One ***8211; Built for the Future Video | X360 Magazine

___________________________________________________________________________


HYPE




Microsoft emerges as a CPU force with Xbox One and Kinect | ITworld

مایکرو سر این چیزها الکی هایپ نمیکنه نمیدونم اینها با سخت افزار چیکار کردند ولی این چیزها که میگن واقعا یه چیز خارق العاداست . این چیزهایی که میگن تصور گرافیک ها FP های خودشون برام سخته این هیلو جدید را خیلی منتظرم ببینم با این مشخصات سخت افزاری و از طرفی اون DX11.2 که میگن با 60 فریم و رزولوشن 1080P چیکار میکنند .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or