DieDie
کاربر سایت
آقا مهدی شما که زحمت میکشی خبر میزاری لطف کن با یکی دو جمله فارسی تفسیرش کن ما زیر سیکل ها هم بفهمیم قضیه چیه:d
میکروکنترلرها کامپیوترهای کوچیکی هستن که خودشون پردازنده و رم و ... دارن و بعضیاشون قابل برنامه ریزی هستن ، میکروکنترلرها برای اجرای برنامه های جاسازی شده درونشون طراحی شدن برعکس میکروپروسسورها (بهترین مثال برای میکروپروسسور همین CPU یا GPU کامپیوتر های شخصی هستن) که برنامه های عمومی رو پردازش میکنن ، واضحتر اینکه میکروپروسسور انعطاف پذیری زیادی داره ولی میکروکنترلر برای یه منظور خاص طراحی شدن ولی برای اون منظور خاص خیلی سریعتر و بهتر عمل میکنن چون خیلی از کامپلکسیتی های مراحل اجرای یک برنامه از روشون حذف شده.
با توجه به اینکه کنسول بازی یک سخت افزار غیر قابل تغییر هست و یک سری اپلیکشن خاص رو در یک مختصات سخت افزاری همیشه ثابت اجرا میکنه به کار بردن میکرو کنترلر به جای میکرو پروسسور میتونه مزیت داشته باشه و باعث بشه که یک سری الگوریتمهای تکراری به جای اجرا از طریق میکروپروسسور و هدر دادن منابع سیستم روی میکروکنترلرها اجرا بشن و منابع سیستم رو آزاد بزارن ، البته کاری که این میکروکنترلرها انجام میدن فعلا مشخص نیست و مایکروسافت هنوز درموردشون اطلاعاتی منتشر نکرده .
تو مقاله نوشته استفاده از این 50 تا میکروکنترلر روی چیپ اصلی Xbox one باعث میشه که سیستم به شکل عجیبی پرقدرت بشه طوری که هر PC گیمری تحسینش کنه.

آخرین ویرایش: