در یک نظر سنجی جدید از طرف Rasmussen مشخص شد که 54 درصد از کسانی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند اعتقاد دارن که بازی های خوشنت امیز منجر به خوشنت بیشتر در بین جامعه می شود.
همچنین در این نظر سنجی از بین 1000 بزرگسال در تاریخ 8-9 نوامبر سئوال شده بود "آیا باید دولت قانونی را وضع کند که به افراد زیر سن قانونی بازی خوشنت امیز فروحته و کرایه داده نشود..؟ که حدود 65 درصد جواب مثبت داده بودن یعنی بازی به زیر 18 سال نفروشید
دوباره سئوال پرسیده شده که بیشترین مسئولیت برای دسترسی نکردن بچه های زیر سن قانونی با چه گروهی (والدین ، دولت ، ناشر) هست..؟ که 71 درصد پدر و مادر را مسئول دانسته بودن.
يه نگاهی هم به طرف مخالف بندازيم: http://health.usnews.com/health-new...eo-games-not-harmful-to-most-teens-study.html
Rani Desai-پروفسور روان پزشكی دانشگاه پپزشكی Yale-گفته كه: «تحقيقات نشون ميده كه گيمينگ خودش خطر خاصی برای بچه های زير سن ايجاد نميكنه» و همچنين گفته كه:«در واقع ما هيچ ارتباطی بين گيمينگ و رفتار های بد و ناسالام-خصوصا در پسرها- پيدا نكرديم»
البته خود همين گيمينگ يا اعتياد به بازی كردن(مثلا) يه سری علايم داره مثلا : طرف سعی ميكنه كه ساعت بازی كردنش رو كم كنه ولی نميتونه،يك احساس نياز وسوه انگيز به بازی كردن داره و يك كشش و احساس وابستگی شديد به گيمينگ پيدا می كنه كه البته خود Desai معتقده كه همين مشكلات می تونن يه سرآغاز باشن برای خيلی از مشكلات رفتاری بچه ها -مثل افسردگی،خلق و خوی تهاجمی يا استفاده از مواد مخدر- ولی در واقع فقط 5 درصد از افرادی كه سوژه ی تحقيق بودن هر 3 اين علايم به طور واضح توشون نمايان بوده.
يه نكته ی جالبی كه من تو اين تحقيق ديدم اين بود كه Desai گفته كه كثرت زمان بازی كردن يه عامل تعيين كننده توی اين مشكلات نيست؛در كل 67 درصد از پسرا و دوروبر 29 درصد از دخترا بازیميكنن ه از بين اينها 61 درصدشون در هفته كمتر از 7 ساعت و حدود 11 درصد بيشتر از 20 ساعت تو هفته بازی ميكنن.
حالا يه چيز جالب ديگه اينكه اين تحقيق نشون داده كه گيمينگ در بين پسرا نه تنها ضرر داره بلكه سود هم داره ^^ در بين پسرایی كه بازی ميكنن نه تنها ميانگين نمرات بالاتری ديده ميشه بلكه حتی يك درصد خيلی كمتری از پسرهای سيگاری ديده ميشه و اكثرشون حتی يك بار هم از الكل،marijuana(!) استفاده نكردن و اصلا هم احساس خستگی از درس نداشتن.
ولی در ميان دخترای گيمر آمار بيشتری از خشونت و يا حتی بردن اسلحه به مدرسه(!!) داشتن.بازم Desai درباره ی اين آمار ميگه كه «اين آمار ممكنه نشون بده كه گيمينگ در افزايش خشونت دخترا تاثير نداره،بلكه بيشتر دخترای خشن و با خلق و خوی تهاجمی، بازی ميكنن» ِDisclaimer:
اين نوشته به دوره ی سنی خاصی اشاره نميكنه.گير نديد كه بحث ما درباره ی بچه های كوچولو بود
یه نکته ای که به ذهنم میرسه درباره ی کسایی که میگن "ما از 3-4 سالگی شروع کردیم MK و Doom و ... بازی میکردیم و هیچ مشکلی هم الان نداریم"(نخواستم پستی رو نقل قول کنم!) اینه که شما نمیتونین بگین که اگه تو اون سن اون بازی هارو انجام نمیدادین الان چه جور آدمی بودین.شاید وضعیت خیلی بهتری از چیزی که الان دارین داشتین.شاید هم نه.پس بیخودی نتیجه گیری نکنین که چون برای من مشکلی پیش نیومده پس مشکلی نیست تو فلان سن فلان بازی رو انجام بدیم.
چرا جنبه نسلی رو میبری زیر سوال! آقای دهه 60! اون موقع مگهCommodore64 و بازی های 8 بیتی تائیری میتونست داشته باشه؟ یا اون مرتال کمبت ها روی سگا عمرا کمتر بچه های سراغش میرفت، چون اکثرا نمیتونستند Fighting بازی کنند ! یا اصلا معلوم بود خشونت ساختگی ـه و کسی همچین مثال خشونتی برای واقعیت نداشت و همه میدونستند که مصنوعی ــه ، اما باز هم قابل بازی برای کم سن و سالان نبود و به نوعی باز هم اثر گذار روی رفتار ها بود.
خشونت خشونته ! چه روی یه کنسول 8 بیتی چه روی یه ابر PC ! چرا که اگه اینجور نبود همین بازیها همون موقع هم M نمی گرفتن ! اون خط آخر نوشته ـتون در واقع درسته نه قبلیاش !
این مال خودمه هنوزم دارمش اگه به اون M شک داری بگو با پولی چیزی کنارش عکس بندازم
خشونت خشونته ! چه روی یه کنسول 8 بیتی چه روی یه ابر PC ! چرا که اگه اینجور نبود همین بازیها همون موقع هم M نمی گرفتن ! اون خط آخر نوشته ـتون در واقع درسته نه قبلیاش !
این مال خودمه هنوزم دارمش اگه به اون M شک داری بگو با پولی چیزی کنارش عکس بندازم
چرا جنبه نسلی رو میبری زیر سوال! آقای دهه 60! اون موقع مگهCommodore64 و بازی های 8 بیتی تائیری میتونست داشته باشه؟ یا اون مرتال کمبت ها روی سگا عمرا کمتر بچه های سراغش میرفت، چون اکثرا نمیتونستند Fighting بازی کنند ! یا اصلا معلوم بود خشونت ساختگی ـه و کسی همچین مثال خشونتی برای واقعیت نداشت و همه میدونستند که مصنوعی ــه ، اما باز هم قابل بازی برای کم سن و سالان نبود و به نوعی باز هم اثر گذار روی رفتار ها بود.
البته اینی که بگیم بازی روی فرو تاثیر داره یا نه برمیگرده به به مبزان واکنش پذیری اون فرد نسبت به محیط اطرافش. من یه دختر خانم 14 ساله ای میشناسم که متخصص بازیهای ترسناکه