دوست فارس زبان من ... این Gaikai که انقدر علاقه بش داری جز Backward compability صحبت دیگه ای راجبش نشده فکر نمیکنم شرکت های پر ادعایی مثل sony و Microsoft گرایشی به خویشتن داری داشته باشند ...... با همین Latency که شما می فرمایید هم کم نیستند دوستانی که HAlO بازی میکنند با سرور های ددیکیت قوی که داره و مسلملا با صحبت هایی که شده با قابلیت کلود خیلی بهترم خواهد شد حالا بحث قابلیت های دیگه ی کلود خیلی امیدی بش ندارم ولی همین که وضعیت سرور ها بهتر شه کافیه واسم و بعید به نظر می رسه عقب موندگی سخت افزاریشو بتونه اینتوری جبران کنه در هر صورت وضعیت کاملا مشابه نسل قبل نگرانیه خاصی وجود نداره جز اینکه اینبارPC از ابتدا یه کلاس بالاتر ه از کنسول ها..
خوشم میاد نتیجه بحث ریالی ارزش نداره اینجا و فقط جای کل کل های بی ارزش شده وگرنه باقیه پستم میخوندی و از اونجایی که فارسیت قویه معنیه اگر که در ابتدای پست بود رو در نظر می گرفتی....
اولا اگر منظورت Backward compatibility هست که باید عرض کنم که توی این زمینه ها داره کار میکنه:
Cloud gaming
game streaming technology
gaming on demand
remote play
video game and software advertising and distribution service
توی همون صحفه ویکی کلود گیمینگ حتی به دید آماری هم نگاه میکردی 13 بار اسم Gaikai اومده و درحالی که حتی خشک و خالی یک کلمه از سرویس کلود مایکرو حرفی بمیون نیومده..دوما بنده ابراز علاقه به Gaikai نکردم و حتی مقایسه هم نکردم که کدوم بهتره.فقط به سوابق رجوع کردم و که در اصل معروف تر و با سابقه تر از کلود گیمینگ مایکرو هست که صد البته هنوز عرضه نشده و به نظر میرسه که مایکرو تو این زمینه هم خیلی خرج کرده.ولی دوستان جوری دارن مقایسه میکنند که انگار 2 3 ساله دارن 600درصد پاور میزنند.چیزی که الان هست onlive و Gaikai پیشرو هستند.اشتباه شما همین جاست که داری با آنلاین بازی کردن مقایسه میکنی.فرض کن 10مگابیت پهنای باند داری و براحتی 10 مگابیت در ثانیه دانلود میکنی ولی بعلت تاخیر هر 10 مگابیت نیم ثانیه قبل برای شما فرستاده شده.وقتی توی بازی اول شخص 60fps موس رو میچرخونی تا به سیستم کلود اعلام بشه و تا سیستم کلود 60 فرم تصویر رو بفرسته دیگه دیر شده و تصاویر بدرد نمیخورند.ربطی به سونی یا مایکروسافت نداره.مشکل اینترنته.
دربازی های آنلاین قفط عملکرد کیبورد و موس هست که به سرور ارسال میشه و از اونجایی که انسان در حال کنترل کردن هست تاخیر های جزئی رو متوجه نمیشه.چون شما متوجه نمیشد که بعد از زدن دکمه Fire موس 60ms طول کشیده تا تیراندازی شروع بشه.ولی وقتی حرکات سریع توی بازی های گراقیکی اتفاق می افته این تاخیر خودش رو نشون میده چون چشم شما تشخیص میده که افت فریم وجود داره(1-بازی های کاملا مبتنی بر کلود) یا اینکه پردازش کمکی گرافیک توسط کلود صورت پذیرفته یا نه(2-بازی کمک گیرنده از کلود)
100.000 هزار سرور در کل دنیا..! ماکرو اینو برای چی زده به نظرتون
کلود قابلیت پردازش رو به کمک XBOX ONE داره که اینها قبلا این فن آوری رو در XBOX ONE قرار دادن اینطور نیست که چون از طریق اینترنت میاد این پردازش روی هر دستگاهی اجرا بشه
سونی هم شرکتی نیست که همچین چیزی رو مخفی نگاه داره و قطعا اگر کنسولش این قابلیت رو داشت 100 بار اعلام میکرد.
در کل شما ماهیت کلود ماکروسافت رو اشتباه گرفتین خیال می کنید یک اطلاعاتی هست که میاد و روی هر سیستمی جواب میده در حالی که این فرق میکنه و سازو کار پیچیده ای داره
در مورد اینترنت ایران هم قراره تا 2 سال آینده سرعتش 8 برابر بشه که اگر 4 برابرم بشه کار ما رو راه میندازه
و در آخر این رو بگم که پردازش کلود برای سالهای آینده هست که کنسولها کم اوردن و اونوقت برتری رو نشون میده
1-خوب شما بگو 20 میلیون سرور داره.سرور زیاد ترافیک و تاخیر ناشی از زمان پاسخ دهی رو کم میکنه.اگر قرار باشه که اون نوع تاخیر وجود داشته باشه که دیگه هیچ....ببین دوست من اگر سرور پردازش گر رو Machine B و Xone رو Machine A در نظر بگیریم در بهترین حالت این اتفاق میافته:
Machine A----->Switch---->Router---->Router---->Route---->Switch---->Machine B
و در برگشت هم
Machine B----->Switch---->Router---->Router---->Route---->Switch---->Machine A
این زیرساختیه که برای شما وجود داره و در کشور ما بدتره.مثلا شما توی مسیرت شاتل رو داری و بعد مخابرات(مخابرات دیگه نه به پارس آنلاین و نه شاتل اجازه دریافت مستقیم پهنای باند از خارج رو نمیده) و بعد مسیر و ایستکاه هایی که تا سرور مایکروسافت وجود داره که این تاخیر رو فعلا نمیشه کاریش کرد.این دیوایس ها خودشون عامل تاخیر هستند و توی مسیر شما تا سرور پردازشگر وجود دارند.اما خوب یویاش یواش داره تغییراتی بوجود میاد.ولی فعلا زمان میبره.مثلا یه نظرسنجی در خصوص پینگ که تازه به نظرم پینگشون عالیه(توجه داشته باش نه برای کلود بلکه برای بازی آنلاین):
what's your ave. ping in games?
- 8- JESUS! (1 vote [1.89%] - View)
- 8-12 WOW! (1 vote [1.89%] - View)
- 12-24 COOL (3 votes [5.66%] - View)
- 24-35 NICE (5 votes [9.43%] - View)
- 36-46 OK (4 votes [7.55%] - View)
- 47-60 average (8 votes [15.09%] - View)
- 61-75 not too good (0 votes [0.00%])
- 76-100 so so (7 votes [13.21%] - View)
- 100-150 not really comfortable (10 votes [18.87%] - View)
- 150-200 change your internet! (4 votes [7.55%] - View)
- 200-300 can you still play? (8 votes [15.09%] - View)
- 300-400 wow (1 vote [1.89%] - View)
- 400+ idk what to say (1 vote [1.89%] - View)
2-اینکه PS4 مثل Xone نمیتونه واقعا برام جالبه.مثلا یه لولو توی سخت افزار PS4 هست که وقتی چیزی از کلود میاد بازرسی میکنه که فقط اگر یه بازی کامل بود بهش اجازه ورود بده و اگر ناقص و کمکی بود راهش نده و PS4 از این تکنولوژی محرومه.بهتر بود میگفتی که توی درایورهای گرافیک PS4 هنوز همچین چیزی رو ننوشتند و یا Gaikai از لحاظ نرم افزاری اماده نیست و یا اینکه هنوز نتونستند پردازش کمکی کلود رو خوب اپتیمایز و بالانس کنند تا اینکه به سخت افزار ربطش بدی