نینتندو نسبت به پورت PC غیر رسمی بازی Super Mario 64 واکنش نشان داد

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
مدتی پیش یک پورت غیر رسمی اما با کیفیت از بازی Super Mario 64 بر روی رایانه‌های شخصی منتشر شد. حال شرکت Nintendo همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسبت به این پورت اقداماتی را انجام داده‌است.

Super-Mario-64.jpg


بنا به گزارش TorrentFreak، وکلای نینتندو اقدامات قانونی را نسبت به حق کپی رایت و از بین بردن محتویات مربوط به پورت غیر رسمی بازی Super Mario 64 بر روی PC انجام داده‌اند. تاکنون پست‌های مربوط به این پورت در ردیت و همچنین یک ویدئوی 12 دقیقه‌ای از روی سطح اینترنت حذف شده‌اند.

این پورت که برای مدتی سر و صدای زیادی به پا کرد، در ابتدای همین ماه به‌صورت رایگان عرضه شده‌بود و از قابلیت‌های جذابی مثل Ultra-widescreen و رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کرد. همچنین کاربران این امکان را داشتند که با کنترلر اکس باکس به تجربه بازی بپردازند. بر خلاف اکثر بازی‌های Nintendo 64 که با شبیه‌سازهای مختلف بر روی PC در دسترس هستند، این پروژه با DirectX 12 و به‌صورت Native اجرا می‌شد.

طبق گزارش TorrentFreak، نینتندو با کمک شرکت Wildwood Law Group حتی برخی از نتایج جستجوهای گوگل را نیز از بین برده‌است. به هر حال، چنین چیزی شاید برای برخی طرفداران چندان هم تعجب‌آور نباشد. مدتی پس از عرضه بازی Dreams، این شرکت از سونی درخواست کرده‌بود که بازی‌های خلق‌شده مربوط به شخصیت ماریو در این عنوان را حذف کند.

Continue reading...
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,360
از کجا دانلودش کردید راهنمایی کنید لطفا
از سایت The Pirate Bay
همینو سرچ بزنین توی گوگل اولین سایته. یه سایت تورنته
همونجا اسم انگلیسی بازی بزنین میاره
اگه نتونستین بگین من اپلود کنم کلا 6 مگ بیشتر نیس
 

EAST2WEST

کاربر سایت
Jul 31, 2009
1,569
نام
Danial
خیلی ساده جواب شما رو می دم.
اینکه شخصی از هنر کسی بدون اجازه اسکی بره، از نظر من با دزدی تفاوتی نداره!
بعضی از شرکت ها و بازی سازها خودشون شرایط چنین کاری رو مهیا می کنن! بازی هم زیاد داریم که چنین محتوائی براشون فراهمه! اما وقتی یک شرکت اجازه چنین حرکتی رو نداده و عملنا می بینه داره از کارش سوء استفاده می شه، این اجازه رو داره شکایت کنه! خیلی منطقیه!
مطمئن باشید موضوع فقط پورت این بازی نیست و داستان های دیگه ای پُشتش هست! یکی از دوستان به لو رفتن بعضی از سورس ها اشاره کرده بود!
خود من در جَوونی بازی ادیت می کردم و همین الآنم حمایت می کنم از هر کسی که چنین کاری رو انجام میده! با این همه ادعا و صحبت، بازی های کرکی هم می زنم!!! اما بالا بریم پائین بیام، محتوا برای یک شخص و یک شرکت دیگه ست! اون بخواد اجازه می ده، بخواد نمی ده! بخواد شکایت می کنه، بخواد بیخیال می شه! بخواد قُفل تپل می ذاره رو بازی هاش، نخواد حال میده به همه!
هرچیزی قانون داره!

خب نظر شما محترمه ولی نه یک fact هست نه یک تعریف از Plagiarism ؛ source code هم لو نرفته ، خیلی وقته که روی Github هست فقط decompile اش به اتمام رسیده ، این پروژه هم تنها یه تست بوده و در اون نه اسم نینتندو حذف شده و نه تغییری در داستان و

level design داده شده فقط کیفیتش را ارتقا دادن به 4K ، بنظرم بهترین کمک به developer ها پرهیز از همون بازی کرکی هست.
 
  • Like
Reactions: Sepi_60

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
از سایت The Pirate Bay
همینو سرچ بزنین توی گوگل اولین سایته. یه سایت تورنته
همونجا اسم انگلیسی بازی بزنین میاره
اگه نتونستین بگین من اپلود کنم کلا 6 مگ بیشتر نیس

بده پ.خ بیاد
این قدر در موردش بحث کردید دلم هوس کرد دوباره برمش :D
 

SepehrR

کاربر سایت
May 23, 2006
1,684
نام
Sepehr
بله ما نادان هستیم و شما همگی دکترا دارید.

وقتی میگن جامعه ایران ظرفیت هیچ گونه بحث و تبادل نظری نداره و فقط هرکسی میگه هرچی من میگم همون درسته واقعا حقیقت داره.

مشت نمونه خروار .

یه جور برخورد میشه انگار همه حق به جانب خودشون هست و همه چی رو میدونن و طرف مقابل احمق ه....واقعا که فقط تاسف باید خورد/

خوش باشید دوستان./
مشکل نوشته خود شما هست. شما خودت یه چیزی نوشتی که انگار شما می‌فهمی و بقیه که به خاطر ماریو کنسول‌های نینتندو رو می‌خرن و بعد خود ماریو رو می‌خرن که بازی کنن نمی‌فهمن!
"میدونم سلیقه ها مختلف هست ولی واقعا بسه دیگه چقدر اخه باید به عنوان تکراری پول میدید؟!"
"بابا این همه بازی هست خیلی هاشون اشغالن ولی خیلی هاشون هم خیلی عالین چه دلیلی داره ملت بچسبن به ماریو که همیشه سرش دعواس؟ یکم تنوع بد نیست به خدا."

همین سوال رو میشه کرد که چرا سالانه فیفا میخرن یا سالانه کالاف می‌خرن یا سالانه AC میخرن. صد البته که ماریوهای اصلی سالانه نمیان و هر ۳-۴ سال میان و هیچ کدوم تکراری نیستند و وقتی ماریو بازی میکنی اصلا حس نمیکنی که همون قبلیه با اسکین جدید! لول دیزاین مراحل و گیم‌پلیش متفاوت و محشره. اینکه ماریو کارت و ماریو تنیس و ماریو میکر و ماریو پارتی هم میده مشکلی ایجاد نمی‌کنه. چون هم کیفیتشون خوبه و هم سبکشون متفاوته و هم اینکه همونا هم محتوا به قدر کافی دارند.
شما وقتی میگی یه کم تنوع بد نیست دوست دارم این سوال رو جواب بدی که آخرین ماریویی که بازی کردی روی چه کنسولی بوده؟ اصلا ماریوباز هستی؟‌ خوب اگر ماریوباز نیستی چه جوری به مخاطب‌هاش انتقاد میکنی که چرا می‌خرن؟


سال ۲۰۱۷، اگر BOTW نبود، بازی سال SMO بود.(من که خودم SMO رو به BOTW ترجیح می‌دم) SM بهترین بازی پلتفرمر هست و بازی‌های پلتفرمر تاپ دیگه مثل R&C(که خیلی دوستش دارم) هم خیلی ازش عقبن.
 

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
مساله ای در مورد این پورت هست که با بقیه فرق داره
چند هفته ای هست که سورس کد های مختلف از کنسول های نینتندو دارن لیک می شن.
توی دیسکورد ppg حدود ۳ هفتست که داره اطلاعتی لیک می شه که تاریخ به خوش ندیده. مثلا دیروز نرم افزار هایی که برای اولین بار روی 3DS نصب می شن تا دستگاه کالبیره بشه و روش سیستم عامل نصب بشه لیک شدن.
این اطلاعات مستقیم از سرور های خود نینتندو برداشته شدن.

پورتی که شما از Super Mario 64 بر روی PC می بینید (روی سویچ هم پورت شده) کامپایل شده سورس کد اون هست. خیلی فرق می کنه با پورت های دیگه که با شبیه سازی انجام می شن.
اطلاعاتتون اشتباهه

اون لیک نینتندو از سرور خود نینتندو نبوده و از سرور یه شرکت تو چین که همکار نینتندو بوده انجام شده

سورس هیچ بازی هم تو این لیک نبوده سورس کدهای خیلیییی خفنی هم نبوده توش ولی خب یه سری اطلاعات قابل توجه بوده
مهم ترین اطلاعاتش verilog یه سری از کامپوننت های سخت افزاری بوده خیلی از این اطلاعات هم به طور مهندسی معکوس توسط تیم های شبیه ساز ها در اومده بود ولی خب این مدلی یه فرق دیگه داره
ولی خیلی کاربردی نیست چون اگر یه تیم شبیه ساز بخواد از این کدا استفاده کنه تو شبیه سازش عمو نینتندو پدرشو در میاره

قضیه این پورت برمیگرده به پروژه ای که از سال پیش رو اینترنت شکل گرفته برای دیکامپایل کردن بازی sm64 که از نرم افزار ghidra که اونم سال پیش رو اینترنت منتشر شد برای دیکامپایل استفاده کردن

حالا یه برنامه نویس پیدا شده اومده اون کد رو برای pc کامپایل کرده این قضیه با این که همزمان شده با لیک نینتندو ولی ربطی به اون نداره
 
آخرین ویرایش:

33505775

کاربر سایت
May 17, 2013
711
نام
محمد علی
بده پ.خ بیاد
این قدر در موردش بحث کردید دلم هوس کرد دوباره برمش :D
این لینک مگنتشه واسه هر کی خواست
Code:
magnet:?xt=urn:btih:b305c01f5b7b1bf474b822704252e9520a17a82d&dn=Super+Mario+64+Unofficial+PC+Port&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.openbittorrent.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.publicbt.com%3A80&tr=udp%3A%2F%2Ftracker.ccc.de%3A80
واسه فول اسکرین هم مثل هر بازی دیگه ای alt+enter

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
بخوام جواب راجع به این سیاست نینتندو بدم نینتندو این حق رو داره که این جلو این پروژه ها رو بگیره

ولی این هم می گم که با این که این حق رو داره الزاما این کارش رو تایید نمی کنه کلا با این سیاست نینتندو و 2k مشکل دارم
این پروژه ها توسط خود طرفدارای نینتندو برای بقیه طرفدارای نینتندو ساخته میشن هدفشون رقابت با نینتندو نیست
کلا یه بخش مهمی از صنعت گیمینگ همین مادهای فن مید بودن که اصن خود همینا باعث ایجاد کانتر یا دوتا ۲ شدن

در اخر هم نینتندو هر چه بیشتر لج کنه کامیونیتی امولاتور ها و modder ها (کلا پروگرمرا) باهاش بیشتر لج می کنند این که نینتندو از اون کنسولاییه که امولاتور زود واسش ساخته میشه بی دلیل نیست (نمی گم همش به خاطر لج کردن برنامه نویساس ولی عامل کم تاثیری نیست)
 
آخرین ویرایش:

Sepi_60

کاربر سایت
Nov 25, 2009
2,240
منم از همون لینک داخل یوتوب که دوستمون گذاشت گرفتم و یه تستی کردم. چقدر ترتمیز در آورده دمش گرم و به کوری چشم نینتندو:D واقعا دیگه این رفتارها مسخرست. حیف این کامیونیتی که اینطوری داره برا این بازیها زحمت میکشه و وقت میزاره هیچی هم در قبالش نمیگیره بعد نینتندو اینطوری رفتار میکنه.
سر متروید هم همین رفتار رو کرد و یه مدت بعدش گفتن ما خودمون داشتیم یه ریبوت میساختیم که البته تایمینگ ساختشون الزاما با هم همپوشانی نداشتن. تازه اون پروژه فن مید متروید خیلی وقت بود که در دست ساخت بودش و از کسی هم پنهان نبود ولی همچین که تموم شد اینا جیغشون در اومد. اصلا حقشونه همه بازیاشون رو پایرت کرد تا دسته:D
 
  • Like
Reactions: Arima Kishou

mr-game&watch

کاربر سایت
Apr 26, 2012
1,395
اطلاعاتتون اشتباهه

اون لیک نینتندو از سرور خود نینتندو نبوده و از سرور یه شرکت تو چین که همکار نینتندو بوده انجام شده

سورس هیچ بازی هم تو این لیک نبوده سورس کدهای خیلیییی خفنی هم نبوده توش ولی خب یه سری اطلاعات قابل توجه بوده
مهم ترین اطلاعاتش verilog یه سری از کامپوننت های سخت افزاری بوده خیلی از این اطلاعات هم به طور مهندسی معکوس توسط تیم های شبیه ساز ها در اومده بود ولی خب این مدلی یه فرق دیگه داره
ولی خیلی کاربردی نیست چون اگر یه تیم شبیه ساز بخواد از این کدا استفاده کنه تو شبیه سازش عمو نینتندو پدرشو در میاره

قضیه این پورت برمیگرده به پروژه ای که از سال پیش رو اینترنت شکل گرفته برای دیکامپایل کردن بازی sm64 که از نرم افزار ghidra که اونم سال پیش رو اینترنت منتشر شد برای دیکامپایل استفاده کردن

حالا یه برنامه نویس پیدا شده اومده اون کد رو برای pc کامپایل کرده این قضیه با این که همزمان شده با لیک نینتندو ولی ربطی به اون نداره

دیکامپایل کردن هم مشکل قانونی داره چون بازهم کد همون کد هست که حقوقش در اختیار نینتندو هست اما اگر یک نفر بشینه بازی رو انجام بده و با توجه به خروجی کد رو مهندسی معکوس بکنه دیگه چون کد متفاوتی ایجاد شده خود کد کپی رایت رو نقض نمی کنه اما باز هم طراحی کاراکترها و ... مشمول کپی رایت میشه.

منم از همون لینک داخل یوتوب که دوستمون گذاشت گرفتم و یه تستی کردم. چقدر ترتمیز در آورده دمش گرم و به کوری چشم نینتندو:D واقعا دیگه این رفتارها مسخرست. حیف این کامیونیتی که اینطوری داره برا این بازیها زحمت میکشه و وقت میزاره هیچی هم در قبالش نمیگیره بعد نینتندو اینطوری رفتار میکنه.
سر متروید هم همین رفتار رو کرد و یه مدت بعدش گفتن ما خودمون داشتیم یه ریبوت میساختیم که البته تایمینگ ساختشون الزاما با هم همپوشانی نداشتن. تازه اون پروژه فن مید متروید خیلی وقت بود که در دست ساخت بودش و از کسی هم پنهان نبود ولی همچین که تموم شد اینا جیغشون در اومد. اصلا حقشونه همه بازیاشون رو پایرت کرد تا دسته:D

به نظرم اتفاقا سر AM2R خیلی حال دادن به طرف (در مقایسه با وسواس معمولشون روی حق معنوی) گذاشتن کارش دیده بشه تا حدی که برای TGA هم نامزد شده بود که اونجا جلوش رو گرفتن در نهایت هم اگه اشتباه نکنم به واسطه همین بازی جذب استدیوی سازنده Ori شد.
 
  • Like
Reactions: reza8

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
یعنی چی یعنی انحصاری های سونی و ماکروسافت اهمیتی نداره؟

من دقیقا کدوم قسمت حرفم گفتم انحصاری های سونی و مایکرو اهمیتی ندارن؟ حداقل قبل از نقل قول کردن پست هارو درست و کامل بخونید!

یه نفر که PS یا Xbox میگیره الزاما برای بازی کردن انحصاری ها نیست و میتونه بخاطر یه عالم بازی مولتی باشه، اما با توجه به اینکه بیشتر بازی های مولتی ورژن سوییچ ندارن، بیشتر مخاطب های این کنسول متشکل از یه قشر دیگه ان و این کنسولو رو حساب تجربه انحصاری های متفاوتش میگیرن. این به معنای بی اهمیت بودن انحصاری های سونی و مایکرو نیست، فکر کنم خیلی مطلب ساده ای باشه.
 

Rezahajizadegan

کاربر سایت
Oct 1, 2005
2,592
همین ماریو64 هم یه بنده خدایی داره با آنریل انجین بازسازی میکنه گرافیکش از ماریو ادیسه بالاتر شده! فیلمشو تو یوتیوب دیدم اونو کسی نداره لینک دانلودشو؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر