نویسنده ی عنوان Dead Space به Gears Of War حمله کرد !

MαMαSαN

کاربر سایت
20120313gow.jpg



جناب آقای Chuck Beaver، نویسنده ی عنوان بزرگ Dead Space امروز در طی صحبت هایی اعلام کرد که داستان Gears Of War از بدترین سبک نگارشی در بین بازی ها برخوردار است. در پی همین موضوع کمپانی EA از این شخص پرسید که آیا یک داستان بد می تواند یک عنوان خوب را زیر سوال ببرد ؟! که در ادامه Chuck Beaver پاسخ داد: " اگر مردم به داستان بازی اهمیت دهند، می تواند مهم باشد اما اگر مردم برای داستان ارزشی قائل نباشند، مهم نیست "

او در ادامه ی صحبتهای خود در مورد عنوان Gears Of War گفت: " محور اصلی داستان این بازی دارای موارد توهین آمیز است که متاسفانه مردم قادر به درک این نکته نیستند. داستان این بازی در بدترین حالت نگارشی به سر می برد اما به هیچ عنوان بر روی بازی تاثیر نگذاشته است "

این صحبت ها در حالی از سوی Chuck Beaver مطرح شده است که نویسنده ی عنوان Gears Of War کسی نیست جز Karen Traviss ! کسی که رمان های بزرگ و جذاب Halo و همچنین Star Wars را خلق کرده است.

البته Chuck Beave در صحبتهای خود به Portal نیز اشاره کرد و گفت: " داستان این بازی بسیار خوب است و همانند طراحی پلتفرمینگ آن، در وضعیت خوبی به سر می برد. همچنین گفت که گیمرهای دنیا سلیقه های مختلفی دارند و نظرشان راجع به اشخاص متفاوت است. به طور مثال تعدادی از مردم Michael Bay را دوست دارند و تعدادی از او متنفرند "

عنوان Dead Space 3 هنوز به طور رسمی از طرف شرکت سازنده ی آن معرفی نشده است اما با صحبت های موجود می توان نتیجه گرفت که این عنوان در حال ساخت است.

 
آخرین ویرایش:
با تمام علاقه ای که به بازی های EA دارم و اکثر بازیاشون از نظر گیم پلی و گرافیک در سطح بسیار بالایی قرار دارند ولی تو این نسل اکثره بازی هایی که EA ناشرشون بوده یا سازندشون ضعیف ترین داستان ها رو تو سبک خودشون داشتند : DS2-C1&2 - ME - BF3- MoH که بنظرم از لحاظ داستان و قدرن نویسنده هاشون نسبت به رقبا خیلی ضعیف ترند برای همین این ضعفشونو با جنگ های روانی و اینجور تمجید ها از بازی های خودشون و کار کردن روی بخش های ظاهری جلاپوشونی میکنند که تا حده زیادیم به هدف خودشنون یعنی فروش بالای بازیاشون میرسن
ایشونم جو گرفتتش و دیده سری GEOW موفقیت عالی در همه زمینه های داشته و بهترن هاست در همه فاکتور ها به نویسنده ی معروفش پریده تا DS3 تو صدر اخبارا بیاره و هایپ کنه مردمو که بنظرم خیلیم به هدفش میرسه متاسفانه
 
گیر به جایی بود. اقا اصلا طرف نویسندست ، کارنامش هم درخشانه ، دوست داره گیر میده دیگه چرا جد و آباد طرفو رو جلو چشش میارید ؟
به شخصه هیچ نکته مثبتی تو داستان سری DS ندیدم. یک داستان آبکی که به بهانه‌ی این داستان چهارتا جک و جونور بریزن سر کرکتر بازی! این سری رو فقط به خاطر اتمسفر و المان‌های ترسش بازی کردم و به قول خود نویسندش به داستان مقواش اهمیت ندادم. ایشون هم می‌خواسته اسمش بیاد تو تیتر خبرها، بالاخره نویسنده‌ها هم ترول می‌کنند، البته ارزش مادیش برای اونها بیشتر از ارزش معنویشه.

DS یکی از بهترین داستان ها رو توی سبک horror داره(فیلم-کتاب-گیم) .یه داستان پرکشش و پر پیچ و خم و در عین حال تا حدودی فلسفی یعنی ازون داستانهاییه که بی بروبرگرد بعد شنیدنش قلقلکت میده.اصلا این قضیه ساینتولوژی و فلسفه اون ، اونقدر برا من جذاب بود که بعد اون کلی مجبور شدم دربارش تحقیق کنم(توصیه میکنم یه سر به فروم بازیش بزنی تا ببینی که 80درصد بحثا فقط درباره داستانشه !).اما درمقابل gears چی داره ؟ جز فحش و ناسزا و تریپ خفن بازی درآوردن کارکتراش چیز دیگه ای هم تو چنتش هست ؟
 
آخرین ویرایش:
اینو که خودمون هم میدونستیم که داستان Gears آبکیه . احتیاجی هم به داستان خوب نداره چون تمرکزش رو چیز دیگست . داستان Dead Space هم که خیلی عالیه .
 
این آقا با گفتن این حرفا از ارزش خودش کم می کنه........نه به خاطر اینکه gears خیلی خفنه....بلکه مسیله اینه که گیرز ذاتا یه بازی گیم پلی محور و هرگز هم کسی از سازنده هاش ادعا نکردن که ما قرار داستان در حد پدرخوانده بدیم بیرون.....
+
بهتر به جای این کارا بشینه کمی شخصیت کاری بزرگان این صنعت(مثل valve یا rockstar و....)رو یاد بگیره و بفهمه که ایراد گرفتن از هر چیزی(حتی ایراد درست) همیشه کار درستی نیست و به اصطلاح کلاس گذاشتن محسوب نمیشه.... .
 
توهین که تو بازی Gears هست چون کاراکتر بازی میخواد یه جور نفرت خودشو از لوکاست ها بروز بده و لذتی که با کشتن اونها میبره از طرفی هر فرد عقل و شعور خاص خودشو داره و از سری های قبلی این بازی میتونه به این نکته توهین کردن پی ببره و دیگه نسخه های بعدی رو خریداری نکنه
من خودم طرفدار سری Dead Space هستم ولی مثل اینکه این نویسنده از این ناراحت هستش که آیزک تو سری اول بازی یه دیالوگ هم نداشت و EA حالشو سر دیالوگ نداشتن کاراکتر بازی گرفته بعد اومده اینجوری یه بازی رو کوبیده
محور اصلی داستان این بازی دارای موارد توهین آمیز است که متاسفانه مردم قادر به درک این نکته نیستند
خودت درک نداری مرد حسابی ... :|
 
موافق تخریب اینجوری داستان یک بازی نیستم ولی خدایی داستان dead space 1, 2 سر تر و عمیقتره .

خیلی معذرت میخوام کسری جان، میشه یکم از عمق داستانی DP برامون بگی؟ واقعاً داستان این بازی چیز جدیدی برای گفتن نداشت، داستان و روایت داستان تو این بازی جزو اولویت‌ها نیست و در درجه‌های پایین تری از اهمیت قرار داره. من این بازی رو با بازی دیگه‌ای مقایسه نمیکنم ولی خیلی مفهوم داستانش بیخود و بی روح بود.
 
خیلی معذرت میخوام کسری جان، میشه یکم از عمق داستانی DP برامون بگی؟ واقعاً داستان این بازی چیز جدیدی برای گفتن نداشت، داستان و روایت داستان تو این بازی جزو اولویت‌ها نیست و در درجه‌های پایین تری از اهمیت قرار داره. من این بازی رو با بازی دیگه‌ای مقایسه نمیکنم ولی خیلی مفهوم داستانش بیخود و بی روح بود.

داستان جدید نبود ولی نوع روایت و نحوه قرار گرفتن شخصیت ها در اون وضعیت خیلی خوب بود, قافل گیری خوبی داشت (مخصوصا شماره اول در مورد هویت واقعی kendra و توهمات آیزک در مورد نیکول و ....... ) , تعلیق ایجاد میکرد. در ضمن جدا از خط سیر اصلی داستان, بازی یه سری ایدئولوژی و عقیده ( پیروان marker) هم در پشت storyline داشت که انسان رو به تفکر وادار میکرد و به داستان عمق بیشتری میداد. من از نظر داستانی شماره اول رو خیلی بهتر از دومی میدونم. گیم اسپات هم به شماره اول مدال great story داد.
 
داستان جدید نبود ولی نوع روایت و نحوه قرار گرفتن شخصیت ها در اون وضعیت خیلی خوب بود, قافل گیری خوبی داشت (مخصوصا شماره اول در مورد هویت واقعی kendra و توهمات آیزک در مورد نیکول و ....... ) , تعلیق ایجاد میکرد. در ضمن جدا از خط سیر اصلی داستان, بازی یه سری ایدئولوژی و عقیده ( پیروان marker) هم در پشت storyline داشت که انسان رو به تفکر وادار میکرد و به داستان عمق بیشتری میداد. من از نظر داستانی شماره اول رو خیلی بهتر از دومی میدونم. گیم اسپات هم به شماره اول مدال great story داد.

قبول می‌کنم که داستان بازی با توجه به سبک بازی نسبتاً قابل قبول بود، ولی روایت داستان به شدت افتضاح بود، به نحوی که مخاطب رو سردرگم می‌کرد(به راحتی میشد بازی رو تموم کرد بدون اینکه داستان بازی شفاف سازی بشه- یعنی تأکید کم بازی به خط داستانی). کارگردانی بازی محشر بود ولی نتونست به روایت داستان قوت بده.
شخصیت پردازی بازی، مخصوصاً در نسخه اول اصلاً در حد نام و آوازه بازی نبود. در نسخه اول که حتی ایزاک قدرت تکلم نداشت تا احساساتش رو به مخاطب القا کنه.
نکات قابل تأمل در خط داستانی مثل ایدئولوژی‌ای که نام بردید زیر سایه سنگین گیم پلی و اتمسفر بازی محو می‌شد، در واقع همچین مواردی مد نظر سازنده‌ها نبوده. مثلاً شما بازی‌ای مثل سایلنت هیل رو در نظر بگیرید که تک تک عناصر در این بازی به نحوی روایت گر داستانند و فلسفه وجودی خاص خودشون رو دارند، به راحتی هم مخاطب رو غرق در افکار خودشون می‌کنند.
داستان نسخه اول و دوم در یک سطحه، فقط روایت داستان در نسخه دوم ضعیف تره.
 
صحبتای ایشون بیشتر حالت تبلیغی داشته واسه بازی،ولی‌ کسایی‌ که فکر می‌کنن با کشتن چند تا نکرومرف تا ته داستان رفتن, و اینجا دارن به داستانDS میپرن، واقعا یه لول بزرگ دارن،DS 2 داستانش به قدری گنگ و مفهومی :دی روایت میشد تو خود بازی که بدون رمز گشایی تو Main menu بازی و کامل کردن Marker امکان نداشت یه نفر به نکته‌های اصلی‌ داستان پی‌ ببره،در ضمن کسی‌ هم نمیتونه بدون بازی کردنExtraction و Mobile و خوندن Martyr و دیدن انیمیشن‌هایDS داستان رو ساده بنامه :دی هر وقت کسی‌ اونارو کامل کرد، بیاد بحث کنیم :دی

=====================================

مشکلی‌ هم با داستان GEOW ندارم :دی فقط یکم فیلم هندی می‌زنه بعضی‌ مواقع :d
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or