نمایش Tech Demo جدید توسط AMD

  • Thread starter Thread starter Wąnda
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت

1391007137-ruby-1024x576.jpg
درود.

شرکت AMD دیروز تصاویر جدیدی از دموی تکنیکی Ruby که با موتور گرافیکی CryEngine ساخته شده است، منتشر کرده، در این دمو از تکنولوژی TressFX نیز استفاده شده است.
از روی تصاویری که منتشر شده، ما شاهد کیفیت بسیار بالای بافت ها و همه جزئیات هستیم، ولی باید تا منتشر شدن دموی اصلی و واقعی صبر کرد، شاید که AMD نمایش خیره کننده ای را برای این دمو داشته باشد.
تصاویر مربوطه:
1391007144-ruby-crouch-lg-1-1024x1024.jpg
1391007316-ruby-stand-1024x1024.jpg
source
 
Earlier today AMD released a new image which is a teaser for an upcoming all new tech demo to show off the capabilities of the CryEngine with the character of Ruby. The CryEngine demo will utilize TressFX Tech
اون نسخه از تریلری که بعضی دوستان در صفحه های قبل قرار دادن متعلق به نسخه قبلی این تک دمو هستش !
نسخه جدید رو AMD گفته به زودی به نمایش میزاره !
 
خب ما که هنوز این Tech Demoرو ندیدیم رو دوتا عکس هم نمیشه در موردش قضاوت کرد.
اما نظر من بهترین Tech Demoکه تا حالا عرضه شده A NEW DAWN انویدیا هستش منظورم همون دمو پری هست که رو درخت نشسته.جلوه مویی که تو اون دمو به نمایش گذاشته شده بود از TRESS FX هم خیلی بهتره بود .تازه این دمو خیلی قبل از tress fx اومد
فناوریه DYNAMYC FUR رو هم تو بازیه COD Ghost دیدیم که چه کیفیت عالی داشت حتی بهتر از tress fx بود.
به نظرم amd تو این زمینه ها توانایی رقابت با انویدیا رو نداره.بیخود نیست که بیشتر بازار کارت گرافیک در اختیار انویدیاست حتی با قیمتهای بیشتری که انویدیا رو محصولاتش میگذاره مردم بیشتر به سمت انویدیا میرند.

اون تک دمو محشر بود حتی وزنه های پوست اون پری رو هم نشون میداد! البته یک بازی با این گرافیک ندیدیم هنوز به جر کرایسیس 3 که تقریبا نزدیک به اون بود. ! تک دموهای کرای انجین میشه بهش امیدوار بود که رو بازیها هم شاهد همچنین گرافیکی باشیم اما شرکت های دیگه بازیسازی که تک دمو میدن نمیشه روش زیاد حساب باز کرد و صرفا جهت تبلیغ هست.
 
یه دمو Star Swarm هم اومده البته amd نساختتش مال Oxide هست .این دمو بیشتر تمرکزش روی فشار به روی cpu و عملیات سنگینی که cpu باید انجام بده هست{حدود هزار تا سفینه فقط در یک مکان مثل گله زنبوری که اسمون پیدا نیست:d} .این دمو هم بر پایه API یا همون رابط جدید MANTLE که ساخت AMD هست توسعه داده شده و هم دایرکس ماکروسافت. در اینجا شما اختلاف فاحش فریم رو روی دایرکس ماکروسافت و MANTLE میبینید.

AMD-CPUScaling-640x303.jpg


i7 4770 اینتل که دیگه معرف حضور همه هست! معماری هاسول و یک غول بی شاخ و دم در همه زمینهای بنچمارکی .حتی این CPU با رابط دایرکس با تنظیمات اخر نمیتونه بیشتر 13 فریم در دمو بده در حالی که در MANTLE همین CPU با همین تنظیمات حدود 33 فریم میده.جالبه که این CPU با این قدرت که تقریبا HIGH END حساب میشه فقط 6 درصد با یه CPU رده میانی AMD در این دمو با رابط MANTLE اختلاف فریم دارن .

حالا نکته جالبتر خود AMD هم گفته API ما فقط برای کارت گرافیکها مون نبوده بلکه برای CPU های رده میانی و ضعیف هم بوده.چون عملا این API گلوگاهی که CPU درست میکنه برای GPU رو تقریبا از بین میبره و باعث افزایش کارایی CPU هم میشه که این برای CPU های ضعیف مخصوصا کنسولهای نسل جدید بسیار موثر خواهد بود چون CPU کنسولهای PS4 وXO واقعا به نسبت یه CPU رده میانی PC ضعیف هستن.

هر دو تا کمپانی سونی و ماکروسافت اگر اهمیتی داشته باشه براشون این موضوع ارائه گرافیک و فیزیک بهتر باید دنبال این رابط جدیدAMD برن و از این امتیاز ویژه استفاده کنن چون هم CPU و هم GPU از شرکت AMD هست و قابلیت پشتیبانی MANTLE رو دارن .

حداقل دنبال فیزیک انویدیا و ویژگیهای GPU انویدیا نرفتین یا قدرت CPU های اینتل .دنبال این یک مورد که براحتی قابل اجرا هست چون نرم افزاریه باشین .چون واقعا اختلاف همین الان هم با PC ها زیاده و مشتریها خواهان یه ارتقا گرافیک خوب در خور نسل جدید هستن.
 
یه دمو Star Swarm هم اومده البته amd نساختتش مال Oxide هست .این دمو بیشتر تمرکزش روی فشار به روی cpu و عملیات سنگینی که cpu باید انجام بده هست{حدود هزار تا سفینه فقط در یک مکان مثل گله زنبوری که اسمون پیدا نیست:d} .این دمو هم بر پایه API یا همون رابط جدید MANTLE که ساخت AMD هست توسعه داده شده و هم دایرکس ماکروسافت. در اینجا شما اختلاف فاحش فریم رو روی دایرکس ماکروسافت و MANTLE میبینید.
ممنون از مطلب مفیدتون...
تا اونجا که م فهمیدم این تکنوژی متن بازه یعنی مثل dx همگانیه و AMD فقط ارئه_ش داده و تمامی شرکتها(nvidia،intel,amd)میتونند ازش استفاده کنند درسته؟؟یعنی فعلا انحصار خاصی دست AMD رو نگرفته(برعکس nvidia phsyx)که به خاطرش طرف بره گرافیک یا cpu رو به amd تغییر بده؟؟
چون تا اینجا که من فهمیدم این یه قضیه دلبخواهی نیست یعنی اینکه بازی یا باید بر اساس dx ساخته بشه یا mantle ..(مثل همون قضیه open GL و DX)!..درست گفتم؟؟
++
راستی نمیدونم مشکل این تکنولوژی کجاست که هم مایکرو به صورت علنی و هم سونی به صورت کم و بیش گفتند که از این تکنولوژی استفاده نخواهند کرد!!
 
ممنون از مطلب مفیدتون...
تا اونجا که م فهمیدم این تکنوژی متن بازه یعنی مثل dx همگانیه و AMD فقط ارئه_ش داده و تمامی شرکتها(nvidia،intel,amd)میتونند ازش استفاده کنند درسته؟؟یعنی فعلا انحصار خاصی دست AMD رو نگرفته(برعکس nvidia phsyx)که به خاطرش طرف بره گرافیک یا cpu رو به amd تغییر بده؟؟
چون تا اینجا که من فهمیدم این یه قضیه دلبخواهی نیست یعنی اینکه بازی یا باید بر اساس dx ساخته بشه یا mantle ..(مثل همون قضیه open GL و DX)!..درست گفتم؟؟
++
راستی نمیدونم مشکل این تکنولوژی کجاست که هم مایکرو به صورت علنی و هم سونی به صورت کم و بیش گفتند که از این تکنولوژی استفاده نخواهند کرد!!

ممنون دوست گرامی.

درسته این تکنولوژی متن بازه ولی API با زیرکی طوری درست شده که روی پردازندهای AMD بیشترین بازده رو داره {با توجه به ساختار پردازنده و معماریش} .در واقع AMD خواسته فاصله CPU هاش رو با اینتل به حداقل برسونه .چون عملا یه CPU دو هسته ایی اینتل مثل I3 4130 در بیشتر بازیها راندمان بهتری از یه CPU هشت هسته ایی مثل FX8350 شرکت AMD داره و این یعنی فاجعه برای AMD .:d

تازه مصرف برق تقریبا 3 برابری و حرارت بیشتر FX8350 رو هم ما در نظر نگرفتیم و حتی قیمت کمتر 4130 نسبت به 8350 .:d

بازدهی منتل بیشتر روی CPU های AMD هست مخصوصا سری جدید APU های این شرکت .{kaveri}
بازدهی GPU رو هم میبره بالا ولی تاثیرش اندازه بازده CPU نیست.

منتل روی APU های جدید بهمراه یه کارت گرافیک جدید AMD خوب راندمان رو افزایش میده .منتها همون کارت گرافیک با یه CPU پر قدرت اینتل اینقدر افزایش راندمان نداره و این احتمالا بر میگرده به سیستم HSA که در APU های AMD وجود داره و برای افزایش راندمان CPU از CU{واحد ترکیبی} های داخل خود GPU داخلی CPU استفاده شده .

خلاصه اینکه انصافا AMD تو این مورد منتل خوب کار کرده و عملا معضل گلوگاه شدن CPU و این DRAW CALL رو تقریبا حل کرده.

اگر شرکتهای بازیسازی بزرگ از MANTLE به همراه DX پشتیبانی کنن در بازیهاشون واقعا یک مشکل بزرگ این تاخیر DRAW CALL و گلوگاه شدن CPU حل خواهد شد.

کلید موفقیت پشتیبانی شرکتهای بازیسازی از MANTLE هست برای AMD چون این API بیشتر برای CPU و GPU های AMD برای استفاده با هم طراحی شده و برای بهینه سازی اونها هست.ولی انویدیا هم میتونه ازش استفاده کنه ولی معلوم نیست بازدهی چقدر باشه برای CPU و GPU.

راستی نمیدونم مشکل این تکنولوژی کجاست که هم مایکرو به صورت علنی و هم سونی به صورت کم و بیش گفتند که از این تکنولوژی استفاده نخواهند کرد!!
یه چیزایی پیدا کردم.گویا باید معماری gpu بر پایه GCN1.1 باشه ولی مال 2 کنسول نسخه 1.0 هست.چون درایور جدید AMD برای منتل هم فقط از R9 290X و R9 260X پشتیبانی میکنه.{معماری دو کارت بر پایه GCN 1.1 هست}
گویا نسخه 1.1 یه سری دستورالعمل جدید پشتیبانی میکنه که GCN اولیه قادر به پشتیبانی نیست.
به نقل از اناند تچ:
The biggest change here is support for flat (generic) addressing support, which will be critical to enabling effective use of pointers within a heterogeneous compute context. Coupled with that is a subtle change to how the ACEs (compute queues) work, allowing GPUs to have more ACEs and more queues in each ACE, versus the hard limit of 2 we’ve seen in Southern Islands. The number of ACEs is not fixed – Hawaii has 8 while Bonaire only has 2 – but it means it can be scaled up for higher-end GPUs, console APUs, etc. Finally GCN 1.1 also introduces some new instructions, including a Masked Quad Sum of Absolute Differences (MQSAD) and some FP64 floor/ceiling/truncation vector functions.

اگر نشه برای کنسولها از منتل استفاده کرد واقعا بد میشه.

اپدیت:
amd اطلاعیه زده GCN 1.0 هم پشتیبانی میکنه از منتل پس جای نگرانی برای کنسولها نیست. و درایور سایر کارتها برای پشتیبانی منتل عرضه خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:
این دوستانی که میگن AMD ضعیفه و این حرفا فقط اینو بگن که حاضرن مثلا 800 دلار پول کنسول بدن که راندمان بهتری داشته باشه(نسبت به PS4 الان)

چرا که نه ....
همین الان داریم 600-800 دلار میدیم برا گرافیک.
کنسولی ها هم باید یکم بیشتر خرج کنن.
آخه تا کی کنسول 400-500 دلاری ؟

چه ضرری؟:-/
X1 که چوب ندونم کاری ماکرو رو میخوره
PS4هم نسبت به قیمتش بازدهش وحشتناکه از دلش همین اول نسل KZ:SF,ORDER,IF:SS,DC,........زده بیرون بماند اخر نسل که خدا میدونه چه خبره دیگه
توی بازی های مولتی هم عالی کار کرده مثل BF4
مشکل AMDنیست مشکل اینه که سونی و ماکرو از AMD,NVIDIAبا یه قیمت ثابت تراشه خواستن وAMD نسبت به قیمت قدرت بیشتری در اختیار کنسولا گذاشته اگه بازار فقط دست انویدیا بود که هم قیمت کنسول بیشتر بود هم قدرتش کمتر بدبخت بودیم کلا

کاش این جمله آخر رو نمیگفتی.
الان تو این چند ساله کجا nVidia از AMD عقب مونده ؟
قیمت محصولاتش هم گرونتره چون AMD ضعیف ظاهر شده. و انویدیا برا هر قیمتش مشتری داره.
 
من خودم amd r7870 دارم.میتونم بگم عالیه ولی پشتیبانی درایوری از 100 بهش 1 میدم و به خاطر ساپورت نکردن کامل physx بهش از 10 پنج میدم.
برای این گفتم ساپورت کامل نمیشه چون من تونستم با این کارت گرافیکم رو درجه نرمال با فیزیک ارکهام اوریجینز بازی کنم و واقعا هم کار میکرد!! :دی
 
من خودم amd r7870 دارم.میتونم بگم عالیه ولی پشتیبانی درایوری از 100 بهش 1 میدم و به خاطر ساپورت نکردن کامل physx بهش از 10 پنج میدم.
برای این گفتم ساپورت کامل نمیشه چون من تونستم با این کارت گرافیکم رو درجه نرمال با فیزیک ارکهام اوریجینز بازی کنم و واقعا هم کار میکرد!! :دی

امکان نداره
 
من خودم amd r7870 دارم.میتونم بگم عالیه ولی پشتیبانی درایوری از 100 بهش 1 میدم و به خاطر ساپورت نکردن کامل physx بهش از 10 پنج میدم.
برای این گفتم ساپورت کامل نمیشه چون من تونستم با این کارت گرافیکم رو درجه نرمال با فیزیک ارکهام اوریجینز بازی کنم و واقعا هم کار میکرد!! :دی
امکان نداره
چرا امکان داره...
فقط در این حالت فیزیک در اصل روی cpu سوار میشه!!
البته درصد فیزیک بازی روی 30 درصد هم نیست،یعنی به واقع در این حالت روشن بودن فیزیک مزیت خاصی نداره!!
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or