نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:
ای بابا:d
گوگل هم نه اجازه استفاده از اپ یوتوب به ماکرو میده نه اجازه دسترسی ماکرو به API های یوتوب!بعد بیا بگو ربطی به رقیب بودن ویندوز فون و آندرویدو...ندراه!
اینم مدرک که هر ننه قمری نمیتونه دسترسی به api داشته باشه:

لینک

این داستانش جداست و مربوط به قرارداد و شرایط مورد نظر سازنده میشه.مثلا شما وقتی یه آهنگ رو میخری حق گوش دادن بهش رو داری ولی حق انتشار نداری مگر اینکه لایسنسش کنی(مثل یوتوب و غیره)!

این هم ربطی به این قضیه نداره
مایکروسافت یه چیزی به نام dx ساخته و هرکس میخواد استفاده کنه باید از مایکروسافت اجازه بگیره .

:thanks:
ایشون جوابتون رو داد آقا HosseinBrusli
 
جان من بیخیال این Direct X مادر مرده بشید :دی اونقدر مسئله ی مهمی نیست که انقد روش بحث و جدل و زد و خورد بشه :دی
 
/:) یه جوری گفتی فکر کردم اینترنت اکسپلورر میخواد بیاد رو ایکس باکس ! D:

چجوری گفتم:dهمین الانم اینترنت اکسپلورر رو ایکس باکس موجوده ولی هنوز اسکایپ نیومده چون دارن روش کار میکنن قراره با کینکت باشه کلا چیز خیلی توپیه! شاید ماکرو ایده های بهتری هم پیاده کرده باشه بعد از این همه مدت مخصوصا برای کنسول بعدی
صداش میکنن app killer لول:d
psvita اسکایپ داره ولی 360 نه :|
 
بحث رو عوض کنیم.

من که خیلی دوست دارم یه Gears of war جدید ببینم.چرا کسی در مورد این بازی حرفی نمییرنه؟همه دنبال Forza و Alan Wake هستند!
 
:)

59375645223446465495.gif



Am!r
شما عالم:)

نه ! دقت نکردی باز ! DX واسه مایکروسافت ــه :d حالا هی بگو PS4 پشتیبانی میکنه :d
بحث کردن وقتی مخاطبت اطلاعاتش ناقصه باعث میشه فقط خودتو الکی خسته کنی.

ای بابا:d
گوگل هم نه اجازه استفاده از اپ یوتوب به ماکرو میده نه اجازه دسترسی ماکرو به API های یوتوب!بعد بیا بگو ربطی به رقیب بودن ویندوز فون و آندرویدو...ندراه!
اینم مدرک که هر ننه قمری نمیتونه دسترسی به api داشته باشه:

لینک

این داستانش جداست و مربوط به قرارداد و شرایط مورد نظر سازنده میشه.مثلا شما وقتی یه آهنگ رو میخری حق گوش دادن بهش رو داری ولی حق انتشار نداری مگر اینکه لایسنسش کنی(مثل یوتوب و غیره)!

این هم ربطی به این قضیه نداره
مایکروسافت یه چیزی به نام dx ساخته و هرکس میخواد استفاده کنه باید از مایکروسافت اجازه بگیره .

:thanks:
ایشون جوابتون رو داد آقا HosseinBrusli

خوب قرار نیست کم بیاریم دیگه . :d تو وجود بروسلی نیست کم آوردن :d

طبق تحقیقات جدید بایدبگم ساخت بازی بر اساس DirectX SDK کاملا آزاد و رایگانه و تنها زمانی که بازی بخواد روی ویندوز منتشر بشه باید مبلغی به مایکروسافت رداخت بشه . :d حالا بعضی ها نمیدونم چه اسراری دارن که سونی نمیتونه تو کنسولش از این SDK استفاده کنه !!!! اصلا چیز عجیبی نیست که ملت تعجب میکنن :d هر کسی ادرسی از مفاد قرار داد یا حق لایسنس داره به منم نشون بده :d چون کل سایت مایکرو روزیر و روکردم و چیزی ندیدم از این حقو لایسنس :d

پس میرسیم به حرف خودم که گفتم :

بازیسازا میتونن برای ساخت بازیشون از DX رو کنسول استفاده کنن . تنها در صورتی که بازی بخواد روی ویندوز یا کنسول مایکرو منتشر بشه باید حق لایسنس پرداخت بشه :|

منبع : Directx 11 license
 
بحث رو عوض کنیم.

من که خیلی دوست دارم یه Gears of war جدید ببینم.چرا کسی در مورد این بازی حرفی نمییرنه؟همه دنبال Forza و Alan Wake هستند!
geow رو دیگه ته دیگش رو هم خوردن :d
همه منتظر alan wake اند چون از معدود بازی های میلک نشده نسل قبلیه.
خوب قرار نیست کم بیاریم دیگه .
:d
تو وجود بروسلی نیست کم آوردن
:d


طبق تحقیقات جدید بایدبگم ساخت بازی بر اساس DirectX SDK کاملا آزاد و رایگانه و تنها زمانی که بازی بخواد روی ویندوز منتشر بشه باید مبلغی به مایکروسافت رداخت بشه .
:d
حالا بعضی ها نمیدونم چه اسراری دارن که سونی نمیتونه تو کنسولش از این SDK استفاده کنه !!!! اصلا چیز عجیبی نیست که ملت تعجب میکنن
:d
هر کسی ادرسی از مفاد قرار داد یا حق لایسنس داره به منم نشون بده
:d
چون کل سایت مایکرو روزیر و روکردم و چیزی ندیدم از این حقو لایسنس
:d

پس میرسیم به حرف خودم که گفتم :

بازیسازا میتونن برای ساخت بازیشون از DX رو کنسول استفاده کنن . تنها در صورتی که بازی بخواد روی ویندوز یا کنسول مایکرو منتشر بشه باید حق لایسنس پرداخت بشه
:|

منبع :
Directx 11 license
نیم ساعت دنبال این بودی تو نت؟:d
حالا بعضی ها نمیدونم چه اسراری دارن که سونی نمیتونه تو کنسولش از این SDK استفاده کنه !!!! اصلا چیز عجیبی نیست که ملت تعجب میکنن
بحث من سر این بلوری+حق انتشار+این جمله بود:
وقتی میان پشتیبانی از DX11 رومیزارن یعنی چی ؟! یعنی ما OPENGL و حذف کردیم و بجاش میخوایم از DX11 استفاده کنیم .
وگرنه ps3 هم از direct x 9c پشتیبانی میکرد!
همین الان ms داره اپ یوتوب عرضه میکنه ولی گوگل با سنگ اندازی اجازه دسترسی به api و غیره رو نمیده
 
آخرین ویرایش:
geow رو دیگه ته دیگش رو هم خوردن :d
همه منتظر alan wake اند چون از معدود بازی های میلک نشده نسل قبلیه.

احتمالا الن ویک و تو E3 نشون میدن . من دوست دارم به عنوان بازی لانچ DOOM 4 ونشون بدن تاصنعت گیم منفجر بشه :d
 
فقط یه تریلر 30 ثانیه ای از Alan Wake 2 و Fable IV نشون بدن که مطمئن بشم بازی ها در حال ساخته، دیگه هیچی از کنفرانس نمیخوام :دی هر چند طبق صحبت هایی که شده احتمال داره بازی انحصاری نشون ندن و هر چی هست رو بزارن واسه E3.
 
بدون پستهای فریدون این تاپیک مفت نمی ارزه :دی
45-6 ساعت :|
تعداد پستای این تاپیک تو گف 17 هزار و خورده ایه :| ( اگه درست دیده باشم :دی )
و چه گیف هایی دارن :دی یکیش هست که بالمر به ططرف میگه :
give it to me.give the xbox to me :دی پیداش کنم سریع میذارم خیلی باحاله :دی
 
geow رو دیگه ته دیگش رو هم خوردن :d
همه منتظر alan wake اند چون از معدود بازی های میلک نشده نسل قبلیه.

ولی خوب برای یه طرفدار حتی اگر عنوان تکراری هم بشه بازم قابله قبوله.

بخش Horde با گرافیک نسل بعد و 60 فریم بر ثانیه...دیوونه کنندست...:gunner:
 
نوشته شده توسط Fenris Wolf;2619132 give it to me.give the xbox to me :دی پیداش کنم سریع میذارم خیلی باحاله :دی[/QUOTE:
آقا گیف ترنسفورمره دیدیمش خواهشا" نزار!
 
بدون پستهای فریدون این تاپیک مفت نمی ارزه :دی
45-6 ساعت :|
تعداد پستای این تاپیک تو گف 17 هزار و خورده ایه :| ( اگه درست دیده باشم :دی ) قدیمیه ولی باحاله دیگه :دی
آقا گیف ترنسفورمره دیدیمش خواهشا" نزار!
پاکش کردم :دی
عمو بیلی و عمو بالی :دی
Bill+Gates+and+Steve+Ballmer+dancing.gif
 
دوستان همیشه بحث سر مالکیت BD که میشه یه عده از خامی یوزرها استفاده میکنن و بحث رو به BDA میکشونن.توضیحش از حوصله تاپیک حارجه ولی سونی بیشترین و مهمترین سهم رو داره.در اصل مالک و شروع کننده سونی بوده اگر بخواهم ساده توضیح بدم باید بگم از اونجایی که شما نمیتونید یه فرمت رو بدون حمایت شرکت های بزرگ،جا بندازید و توسعه بدهید(مثل بتامکس) این انجمن ها بوجود میان.برای CD و DVD هم داشتیم.
Origins
Sony started two projects in collaboration with Philips applying the new diodes: UDO (Ultra Density Optical) and DVR Blue together with Pioneer
The first DVR Blue prototypes were unveiled at the CEATEC exhibition in October 2000 by Sony A trademark for the "Blue Disc" logo was filed February 9, 2001 On February 19, 2002, the project was officially announced as Blu-ray Disc, and Blu-ray Disc Founders was founded by the nine initial members.The first consumer device arrived in stores on April 10, 2003: the Sony BDZ-S77, a $3,800(US) BD-RE recorder that was made available only in Japan. But there was no standard for prerecorded video, and no movies were released for this player

Microsoft has since entered into talks with Sony regarding Blu-ray,[SUP][73][/SUP] although Windows Vista has supported basic filesystem
همچنین:

The first mass-market Blu-ray Disc rewritable drive for the PC was the BWU-100A, released by Sony on July 18, 2006​
همچنین:

Since the Blu-ray Disc data layer is closer to the surface of the disc compared to the DVD standard, it was at first more vulnerable to scratches.[SUP][64][/SUP] The first discs were housed in cartridges for protection, resembling Professional Discs introduced by Sony in 2003

On January 1, 2010, Sony, in association with Panasonic, announced plans to increase the storage capacity on their Blu-ray Discs from 25GB to 33.4 GB via a technology called i-MLSE (Maximum likelihood Sequence Estimation)

On July 20, 2010, the research team of Sony and Japanese Tohoku University announced the joint development of a blue-violet laser,[SUP][161][/SUP] which will help in creating Blu-ray discs with a capacity of 1 TB (dual layer
با اینکه بسحتی میشه توی نت جزئیات مربوط بهroyalty ها رو بدست اورد ولی :
Sony is proposing a royalty fee of 1.5% of the net selling price or 3 US cents per BD-ROM disc(whichever is the greatest) and 1.5% of the net selling price or 6 US cents per BD-R/RE disc. It’s a confusing business

Instead of having to approach Blu-ray, DVD and CD holders individually and paying them separate royalties, the single licence should cut down the total cost of royalty payments by 40 percent, according to Sony.
The fees for the new licenses will be $9.50 for a Blu-ray player, and $14 for a Blu-ray recorder. Making Blu-ray Disc will cost 11 cents for read-only, 12 cents for recordable discs, and 15 cents for rewritable discs


تاپیک فرمت وار رو که جستجو کردم متوجه شدم که از اشکان(Wakashizuma) که فوق العاده در این زمینه حرفه ای به نظر میرسد همین سوال پرسیده شده بود:
سوال:حالا كه سوني موفق شد.سودي كه از blu-rayبه دست مياره چجورييه مثلا شركتايي كه ميخانbd-player بزنن ميان به سوني پول ميدن
يا سوني درصد ميگيره رو playerياbd-r
Wakashizuma: از royalty که از فروش دیسک به دست بیاد. به طور مثال سونی توی DVD زیاد patent و IP نداشت برای همین زیاد royalty گیرش نیومد و سهم زیادیش به توشیبا میرسید که patent های زیادی توی DVD داشت. همچنین patent های سونی توی سیدی هم سال 2008 تموم و expire شد (مدت هر patent بیست سال هست).
با موفقیت بلوری سونی میتونه سود عظیمی از royalty ها به دست بیاره. بعد از سونی هم فکر کنم پاناسونیک بیشترین patent رو توی بلوری داره. اینی که البته گفتم حدسه.






سال 2008 هم شایعه شده بود که سونی و فیلیپس روی هر بلوری پلیر 30 دلار میگره.
Sony Corp. and Royal Philips Electronics – demand $30 fee of every drive capable of reading Blu-ray
معمولا همچین اطلاعاتی به سخت جایی درز میکنه و جزئیات قراردادهای مالی مخفی میمونه.
موفق باشید.
 
جان من بیخیال این Direct X مادر مرده بشید :دی اونقدر مسئله ی مهمی نیست که انقد روش بحث و جدل و زد و خورد بشه :دی

بحثی نیست. مشکل اینجاست که یه عده فکر میکنن سونی الان کاسه ی گدایی زده زیر بغل رفته در خونه ی مایکرو نشسته منتظز لایسنس DXـــه. مشکل اینجاست که یه عده به هر طریقی شده دوست دارن به چیزایی که تا دیروز مهم نبود و چه بسا در جاهایی بعضی از بازیها که امروز بمب نسل لقب گرفتن فحش میخوردن چنگ بزنن و بگن مایکرو تو فلان چیز قوی تره در صورتی که سونی و ps3 یه نسل رو به خوبی با همین OpenGl که مظلوم واقع شده سپری کردن و مشکلی هم نبود و در آینده هم اگه از همین OpenGl استفاده بشه مشکلی نخواهد بود.
===============================================================================
یه سری از دوستان مثل فریدون و چنتا از بچه های دیگه gif های قشنگی میزارن و کلی شاد میشیم. دستشون درد نکنه ولی واقعا یه عده کارشون شده gif کپی کردن بدون اینکه بدونن چی به چیه. ماشالله صفحه دیگه باز نمیشه.
پ.ن: در مقابل حرفی که زده شده ، اگه مطلبی نداری لطف کن gif کپی نکن الکی.
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or