نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:
مفتخرم اعلام کنم 2 روز هم تموم شد و تا مراسم فقط 47 ساعت باقی مونده :دی

----------



نسخه بتا بود الفا بود اُمگا بود هرچی بود لیک شد خلاصه. جوش این چیزها رو نزن :دی.

حرص چرا ... !!! من واقعا دوست دارم از هر چیزی برای سرگرم شدن و لذت بردن استفاده کنم... بقیه دوستان هم تا یه پست یا یه عکس میزاری اینجا کلی ضد حال میزنن

- - -ویرایش - - -

ThreeStooges:d
فرمت:gif
حجم:3.8مگ

این گیفه فوق العاده است وقتی دیدمش یه ساعت خندیدم
 
با توجه به اینکه معماری کنسولهای جدید بشددت شبیه PC هست و با مشخصات بسیار خوبی که از PS4 میدونیم
من خیلی خوش بین هستم که XBOX جدید هم بتونه پا بپای PS4 حرکت کنه .. به احتمال زیاد چون پورت بازی ها روی PC دیگه بدبختی های قبل نخواهد داشت . طراحان شاید برای اینکه نهایت گرافیک اثر خودشونو به چالش بکشن وسوسه بشن روی PC هم یه نسخه عرضه کنن تا قدرت اثر خودشونو به نمایش بزارن
البته شرکتهای سازنده بازی صفر انحصاری منظورم نیست

در کل PS4 خیلی منو خوشحال کرد همیشه ناراحت بودم منه PC GAMER چرا باید بخاطر ضعف کنسولها از تمام توان سیستمم استفاده نکنم و چرا تعداد بازیهای DX11 اینقدر کمه .

به امید روزی که کنسول بازان هم مثل ما DX11 تجربه کنن تا بفهمن PC گیمرها سالیان سال تو چه بهشتی بازی میکردن

خیلی دلت و خوش نکن . معیار و ملاک گرافیک تو هر نسل که شروع میشه ، کنسولی هست که ضعیف تره . نسل قبل x360 تو CPU از PS3 ضعیف تر بود . بریا همین LEAD پلتفرم بود وتمام بازیها اول رواین کنسول ساخته میشدن و بعد پورت میشدن رو بقیه کنسولا ! چیپ های گرافیکی اینتل که خیلیا دارن رو PC ازش استفاده میکنن ، اینقدر مشکل داشته که حتی خیلیا از لذت تجربه واقعی DX10.1 محروم بودن ! DX11 که جای خود ! برای همینه که همیشه میگیم بازی خفن میخوای برو کنسول بخر ! برای همینه که بعد از 7 سال از عمر PS3 بازی LAST OF US ، تمام بازی ها رو داره از ته درو میکنه و 100% تمام جوایز سال بعد و هم از ته درومیکنه !

مگه لینوکس روی pc نیست؟

مگه بلوری در انحصار سونیه؟

به خاطر منبع باز بودن لینوکس ، سونی اومد از فریم ورک OPENGL که متن باز هست برای توسعه بازیها استفاده کرد ! خوب وقتی معماری کنسولی شبیه معماری PC میشه دیگه این کار رونیمکنه . میره سمت DX11 . چون خیل خیلی بهتر ، راحت و انعطاف پذیر تر از OPENGL هست .

بلوری هم زیر نظر کنسرسیومی متشکل از چند تا شرکت بزرگ صنایع نیمه هادی مثل سونی ، سامسونگ و ... هست . همه میتونن تحت لیسناس این کنسرسیوم از فناوری بلوری استفاده کنن . مایکرو برای استفاده از بلوری فقط بایدقرار داد و مفادش و امضا کنه . همین . اما سونی برای استفاده از DX11 احتمالا باید لایسنس و بخره که خوب مشکلی نداره براش !
 
مفتخرم اعلام کنم 2 روز هم تموم شد و تا مراسم فقط 47 ساعت باقی مونده :دی
47 آئور مونده هنوز هیچ خبری نسل بعد لیک نشده ؟ ! ! یعنی نمیتونن یکی از آدمایی که تو چادر کار می کنن رو بخرن یا گروگان بگیرن ازشون حرف بکشن ؟:d
 
اما سونی برای استفاده از DX11 احتمالا باید لایسنس و بخره که خوب مشکلی نداره براش !

DirectX متعلق به مایکروسافت هست و هر کمپانی که بخواد ازش استفاده کنه مستقیما باید لایسنزش رو از مایکروسافت خریداریش کنه!

و مشکل اینه که سونی با این کار میره زیره بلیط مایکروسافت پس این قضیه منتفی هست.:)
 
DirectX متعلق به مایکروسافت هست و هر کمپانی که بخواد ازش استفاده کنه مستقیما باید لایسنزش رو از مایکروسافت خریداریش کنه!

و مشکل اینه که سونی با این کار میره زیره بلیط مایکروسافت پس این قضیه منتفی هست.:)

این تحلیل شماست . وقتی میان پشتیبانی از DX11 رومیزارن یعنی چی ؟! یعنی ما OPENGL و حذف کردیم و بجاش میخوایم از DX11 استفاده کنیم . مماری کنسولشون مبتنی بر pC هست . دویانه ان مگه برن سمت OPENGL ؟؟!!!!!
 
این تحلیل شماست . وقتی میان پشتیبانی از DX11 رومیزارن یعنی چی ؟! یعنی ما OPENGL و حذف کردیم و بجاش میخوایم از DX11 استفاده کنیم . مماری کنسولشون مبتنی بر pC هست . دویانه ان مگه برن سمت OPENGL ؟؟!!!!!

مگه PC فقط به ویندوز و DX و OpenGL و ... ختم میشه؟

دایرکت ایکس با ویندوز سازگاری داشته و اگر قرار بود رو سیستم عامل های دیگه بره تا الان رفته بود.این چیزه عجیبی نیست که کنسول بعدی مایکروسافت شبیه به یه کامپیوتر مبتنی بر ویندوز باشه اما اگر PS4 چنین باشه این یعنی اینکه سونی هنوز نتونسته تو قسمت نرم افزاری به تکامل برسه و این خودش یک ضعف محسوب میشه!

حرف شما کاملا صحیحه که PS4 شبیه به PC خواهد بود اما نه یک PC برپایه DX که میشه همون بر پایه ویندوز.شایدم یه سیستم نرم افزاری جدید دارن برای PS4 طراحی میکنند.
 
این تحلیل شماست . وقتی میان پشتیبانی از DX11 رومیزارن یعنی چی ؟! یعنی ما OPENGL و حذف کردیم و بجاش میخوایم از DX11 استفاده کنیم . مماری کنسولشون مبتنی بر pC هست . دویانه ان مگه برن سمت OPENGL ؟؟!!!!!
دیوانه ان مگه خدا د.لار بدن به رقیبشون ماکرو واسه DX11 ی که خیلی راحت میتونن به جاش Opengl استفاده کنن؟

- - -ویرایش - - -

میره سمت DX11 . چون خیل خیلی بهتر ، راحت و انعطاف پذیر تر از OPENGL هست .
شما چند قرنه دارید با DX11 و Opengl کار می کنید اینقدر مطمئنید؟
 
خیلی دلت و خوش نکن . معیار و ملاک گرافیک تو هر نسل که شروع میشه ، کنسولی هست که ضعیف تره . نسل قبل x360 تو CPU از PS3 ضعیف تر بود . بریا همین LEAD پلتفرم بود وتمام بازیها اول رواین کنسول ساخته میشدن و بعد پورت میشدن رو بقیه کنسولا ! چیپ های گرافیکی اینتل که خیلیا دارن رو PC ازش استفاده میکنن ، اینقدر مشکل داشته که حتی خیلیا از لذت تجربه واقعی DX10.1 محروم بودن ! DX11 که جای خود ! برای همینه که همیشه میگیم بازی خفن میخوای برو کنسول بخر ! برای همینه که بعد از 7 سال از عمر PS3 بازی LAST OF US ، تمام بازی ها رو داره از ته درو میکنه و 100% تمام جوایز سال بعد و هم از ته درومیکنه !
!

چه ربطی داشت به دمپایی ؟ :))

داداش حسین ماه ها در این مورد صحبت کردیم و بهت گفتم چون تو pc خیلی خیلی ضعیفی داری اصولا دیدت منفیه .
چه ربطی داشت به درو کردن ؟:d

فکر کن من 680gtx خودمو ول کنم بازیهای dx11 با تراشه اینتل بخوام اجرا کنم :))

بازم میگم چون تو pc highend نداری خیلی از مواردو نمیدونی .

(از اونجایی که اکثرا بازیها برای کنسولها طراحی میشن ) هر چقدر کنسولها سخت افزار قوی تری داشته باشن به پیشرفت گرافیکی بصری بازیها کمک میکنه و خیلی خوشبحال بازیهای مولتی و pc گیمرها میشه و من بشددت به این که ایکس باکس بعدی پابپای ps4 میتونه حرکت کنه ایمان دارم .

چه بسا خدارو چه دیدی وقتی طراحان بازی ببینن معماری هر سه پلتفرم یکیه پلتفرم مرجع pc انتخاب کنن و بعد پورت کنن رو دو پتلفروم دیگه . کاری که یوبی سافت داره میکنه

موفق باشی
 
اندر احوالات نفوذ به چادر:d:



یعنی میشه یکی از سورپرایزها این ها باشه (اولی عمرا" دومی هم انتظارش را میکشیم:d):


هایــــــــــــــــــپ ترینه :d


اینم ببینید جالبه همکاری Ghost و اسنیکه ، استاد هم توش حضور داره باحاله البته اکتای قبلیشم تو همین آپارات پیدا کنید ببینید باحالترم میشه:d
ماموریت ویژه - همکاری Ghost و Snake - قسمت پنجم

اینم مشخات کیکنت 2 هستش (به احتمال قوی همینه و همین میمونه) که اگر تغییری توش حاصل نشه و همین باشه با یه دستگاه پیشرفته تر و بهتر رو به رو هستیم از USB 3 هم برخوردار هست که سرعتش تو انتقال داده ها فوق العاده بیشتر میشه کالر استریمش باز به نظرم خیلی خوبه ولی رو یه چیزی مثله 60fps اجرا میشد فوق العاده بود حداقل خداکنه عنوانای محبوب تری رو با این دستگاه ببینیم و کاربردی تر باشه خیری از کینکت که ندیدیم اونقد تو بازی های سرشناسم کاربرد کلیدی نداشت:


خدایا یعنی میشه یه Halo 2 Remake ببینیم با این که خیلی دوست داشتم رو 360 تجربش کنیم ولی بازم ساختش برای Next Xbox وسوسه برانگیزه نمیدونم چرا ولی یه چیز دیگه بهم میگه اصلا" بمب کنفرانس این CoD یا چیزه دیگه نمیتونه باشه غیر از یه IP غول از Black Tusk مثلا" یه شوتر مدرن بده بتونه با این BF و CoD رقابت کنه البته نه تو فروش و غیره و غیره ، از نظر کیفیت وگرنه یه عنوان انحصاری همسبک با این بازی ها از لحاظ فروش و آماری کم میاره به نظرم اگر بزنه و زمان کنفرانسم بیشتر بشه باید منتظر کپکام با این IP جدیدشون (اسمش یادم نیست RPG بود فک کنم تو کنفرانس سونیم نشون دادن) باشیم یا مثلا بزنه یهو کیج بیاد رو استیج با موتور جدیدش از این حرفا (بازم عمرا":d) کلا" هر اتفاق محالی میتونه بیفته توش معلوم نیست فقط حالا حالاها یه گرز شماره دار معرفی نکن که دیگه کلیشه ای میشه حداقال بزارن یه 1 سالی بگذره بعد قشنگ روش کار کنن خاطرات معرفی گرز 1 رو از بین نبرن!
آقا خبری از این آپدیت جدیده که واسه دشبورد نداش رو داده بودن نیست مثلا" یه آپدیت اولیه یی چیزی به خاطر امتحانا کلا" انلاین میشم؟!
نزنن به فنامون بدن آخر نسلی:d
 

Attachments

  • VwXMrLS.jpg
    VwXMrLS.jpg
    76.4 KB · مشاهده: 8
بلوری هم زیر نظر کنسرسیومی متشکل از چند تا شرکت بزرگ صنایع نیمه هادی مثل سونی ، سامسونگ و ... هست . همه میتونن تحت لیسناس این کنسرسیوم از فناوری بلوری استفاده کنن . مایکرو برای استفاده از بلوری فقط بایدقرار داد و مفادش و امضا کنه . همین . اما سونی برای استفاده از DX11 احتمالا باید لایسنس و بخره که خوب مشکلی نداره براش !
بله دقیقا" مایکروسافت باید قرار داد مشترک کنسرسیوم رو ببنده که ربطی به سونی نداره که بخواد مانع بگذاره اماسونی باید امتیاز directX رو بگیره که 100% مایکروسافت که مالک انحصاری اینه مانع این کار میشه
همونطوری که مایکرو اومده از بلوری دیسک داره استفاده میکنه ! سونی هم میخواد از DX11 استفاده کنه .
پس نتیجه میگیریم استفاده از بلوری و dx شباهتی به هم ندارن(آیا؟)

من فکر میکنم که pc=/ windows
 
مگه PC فقط به ویندوز و DX و OpenGL و ... ختم میشه؟

دایرکت ایکس با ویندوز سازگاری داشته و اگر قرار بود رو سیستم عامل های دیگه بره تا الان رفته بود.این چیزه عجیبی نیست که کنسول بعدی مایکروسافت شبیه به یه کامپیوتر مبتنی بر ویندوز باشه اما اگر PS4 چنین باشه این یعنی اینکه سونی هنوز نتونسته تو قسمت نرم افزاری به تکامل برسه و این خودش یک ضعف محسوب میشه!
حرف شما کاملا صحیحه که PS4 شبیه به PC خواهد بود اما نه یک PC برپایه DX که میشه همون بر پایه ویندوز.شایدم یه سیستم نرم افزاری جدید دارن برای PS4 طراحی میکنند.

هسته ویندوز های جدید مبتنی بر معماری 64BIT ــه ! کنسول های نسل بعد هم 64BIT ان . برای استفاده بهینه از 64BIT هر کی باشه میره سمت فریمورک DX11 . نه فریم ورک منبع باز OPENGL . اصلا صرف نمیکنه .
DX با معماری های مبتنی بر pC سازگاری داره که از ویندوز پشتیبانی میکنن ! XBOX جدید از ویندوز 8 استفاده میکنه . سونی هم سیستم عامل مورداستفاده تو PS4 روبه کلی تغییر داده ( خودمم خبرش و تو بازی سنتر گذاشتم میتونی بری بخونی ) . این سیستم عامل هم خیلی بهینه طراحی شده تا بتونه از DX به نحو احسن اسفاده کنه . به هر حال تو مراسم سونی اعلام شد که PS4 از DX11 پشتیبانی میکنه و اینکه استفاده کنن یا نه بر میگرده با سازنده !

دیوانه ان مگه خدا د.لار بدن به رقیبشون ماکرو واسه DX11 ی که خیلی راحت میتونن به جاش Opengl استفاده کنن؟

- - -ویرایش - - -

شما چند قرنه دارید با DX11 و Opengl کار می کنید اینقدر مطمئنید؟


. برای بهروری بیشتر و سود بیشتر ، زمان ساخت کمتر بازی ، انعطاف پذیری بیشتر و ..... این کارو لازم باشه میکنن . البته همونطوری که گفتم شاید لایسنس ونخرن . فقط قابلیت و گذاشتن تا هر کی دلش میخواداستفاده کنه ! البته شاید . ربط استفاده از FX11 برمیگرده به معماری PC کنسلو های نسل بعد . وقتی استفاده از DX برای بازی سازی رو معماری PC راحتتر باشه ، هیچ عاقلی نمیره سمت OPENGL که منبع بازه !

چه ربطی داشت به دمپایی ؟ :))

داداش حسین ماه ها در این مورد صحبت کردیم و بهت گفتم چون تو pc خیلی خیلی ضعیفی داری اصولا دیدت منفیه .
چه ربطی داشت به درو کردن ؟:d

فکر کن من 680gtx خودمو ول کنم بازیهای dx11 با تراشه اینتل بخوام اجرا کنم :))

بازم میگم چون تو pc highend نداری خیلی از مواردو نمیدونی .

(از اونجایی که اکثرا بازیها برای کنسولها طراحی میشن ) هر چقدر کنسولها سخت افزار قوی تری داشته باشن به پیشرفت گرافیکی بصری بازیها کمک میکنه و خیلی خوشبحال بازیهای مولتی و pc گیمرها میشه و من بشددت به این که ایکس باکس بعدی پابپای ps4 میتونه حرکت کنه ایمان دارم .

چه بسا خدارو چه دیدی وقتی طراحان بازی ببینن معماری هر سه پلتفرم یکیه پلتفرم مرجع pc انتخاب کنن و بعد پورت کنن رو دو پتلفروم دیگه . کاری که یوبی سافت داره میکنه

موفق باشی

از بحث PC بیایم بیرون بهرته . چون موضوع تایپیک چیز دیگه ای هست . :d
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or