نشست بزرگ خبری مایکروسافت | 21 May

  • Thread starter Thread starter ke$ha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

ارزیابی شما از نشست


  • مجموع رای دهنده‌ها
    446
  • نظرسنجی بسته شده است .
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

ke$ha

کاربر سایت


در جریان نشست 21 می, مایکروسافت رسما از کنسول جدید خود موسوم به XBOX ONE پرده برداری کرد.


xbox-one.jpg




آپدیت:

طبق گزارش‌های رسید کنسول بازی جدید مایکروسافت، Xbox One بدون کینکت کار نخواهد کرد.

به گزارش بازیسنتر، به نقل از IGN - به گفته هاروی ایگل، مدیر بازاریابی اکس‌باکس انگلستان کنسول بدون اتصال کینکت قادر به فعالیت نیست.

به گفته وی: "کینکت می‌بایست همیشه به Xbox One متصل باشد."

در پاسخ به این سوال که آیا Xbox One جوابگوی کسانی که در مکان‌هایی به غیر از اتاق نشیمن، نظیر اتاق خواب می‌خواهند بازی کنند خواهد بود گفت: "بله، قطعن. ما تقریبا از اتاق نشیمن به عنوان الگو استفاده می‌کنیم - این جاییست که ما تصور می‌کنیم که بهترین تصویر (تلویزیون) در منزل قرار دارد. اما اگر مایل به بازی کردن در سایر اتاق‌های منزل باشید، Xbox One توانایی ارایه کیفیت و تجربه‌ای یکسان به شما خواهد بود."

با این‌حال کسانی که تجربه استفاده از کینکت را دارند می‌دانند که با این فناوری، کینکت قادر به پشتیبانی از این نخواهد بود. با این ترتیب سنسور کینکت جدید می‌بایست تغییرات چشمگیری کرده باشد تا بتوان در سایر اتاق‌ها از آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که کینکت به صورت باندل شده همراه Xbox One عرضه خواهد شد.

منبع



آپدیت:


برخلاف سیاستی که سونی با Playstation Store، نینتندو با eShop و Valve با Steam در پیش گرفته‌اند، مایکروسافت اجازه خود ناشری به سازندگان مستقل روی Xbox One نمی‌دهد. برای انتشار بازی آن‌ها باید با خود Microsoft یا یک ناشر third-party قرارداد انتشار امضا کنند، درست مثل حالت فعلی در Xbox 360 و Xbox Live Arcade.

زمانی که Shacknews سوال کرد که که آیا سازنده‌ها هنوز هم به یک ناشر برای انتشار محتوا روی Xbox Live نیاز دارند، Matt Booty مدیر ارشد Redmond Game گفت "تا این لحظه، بله. ما قصد داریم با روش‌هایی که داریم با سازنده‌ها تعامل کنیم"

او اضافه کرد: "من انتظار دارم که در این نسل جدید به بررسی مدل‌های اقتصادی جدید و روش‌های تازه انتشار محتوا ادامه دهیم. اما Microsoft Studios برای انتشار محتوای دیجیتال روی Xbox با طیف وسیعی از شرکای تجاری کار می‌کند."

تصمیم Microsoft که مورد انتقاد قرار گرفته، یک چالش اضافه برای سازندگان مستقلی به وجود ‌می‌آورد که می‌خواهند بازی خود را روی Xbox One منتشر کنند.

Mike Bithell سازنده‌ی Thomas Was Alone در Twitter نوشت: "به نظر میاد که شما #پروژه 2 را روی Xbox One ـتان نخواهید دید" و Two Tribes سازنده‌ی Toki Tori 2 در Twitter گفت: "نبود خود ناشری روی Xbox One احتمالا به معنی نبود بازی‌های Two Tribes (روی Xbox1) است. این شانس خوبی برای Mircosoft بود تا مشکلات XBLA را رفع کند"

بازی شناخته‌ شده‌ی Stranger's Wrath HD ساخت استودیو Just Add Water یکی از عناوینی بود که به خاطر قوانین سخت گیرانه Mircosoft نتوانست به Xbox 360 راه یابد.

در طرف دیگر Sony در ماه‌های اخیر حمایتی ویژه از بازی های مستقل داشته. دو هفته پیش بخش بازی‌های مستقل در PlayStation Store راه اندازی شد و قبل از آن سونی انتشار چندین بازی مستقل چشمگیر را برای PlayStation حتمی کرده از جمله Luftrausers و Hotline Miami و Thomas Was Alone که در بالا ذکر شد. یوروگیمر ماه قبل در مقاله‌ای علاقه‌ی تازه کشف شده‌ی این شرکت ژاپنی به بازی های مستقل رو بررسی کرده.

Eurogamer



آپدیت:


طبق اطلاعیه EA عنوان FIFA 14 بر روی XBOX ONE و PS4 از Ignite Engine جدید استفاده خواهد کرد اما نکته قابل توجه عدم برخورداری نسخه PC از این انجین است.
شاید این خبر برای علاقه مندان FIFA روی PC خبری ناامید کننده باشد اما با توجه به این که در سالهای اخیر نیز این عنوان روی PC از یک سری قابلیتهای کمتری نسبت به کنسولها برخوردار بود چندان دور از انتظار نبود.هر چند در چند نسخه مانند FIFA 12 نیز همه چیز برابر بود.در جریان کنفرانس دیروز مایکروسافت نماینده EA یعنی Andrew Wilson گفت Ignite Engine باعث پیشرفت زیاد FIFA و دیگر عناوین ورزشی EA دربسیاری از زمینه ها خواهد شد,مثلا درجه هوشیاری در حد انسان برای تیمها یا انیمیشنهایی با گستردگی ده برابر.
به هرحال چیزی که مشخص است نسخه PC و کنسولهای حال حاضر از این قابلیتها بی بهره هستند.عنوان FIFA 14 ماه پیش برای PS3 و XBox 360 و PC و حالا نیز برای XBOX ONE و PS4 معرفی شد,فعلا خبری از نسخه WiiU نیست.

منبع



آپدیت:




دیشب به وقت تهران بلاخره کنسول شرکت بزرک ماکروسافت یعنی Xbox One به همگان معرفی شد. بعد از نشان دادن برخی از عناوین این دستگاه، چیزی که بیشتر از همه ذهن گیمرها را به خود مشغول کرده بود شایعاتی بود مبنی بر همیشه آنلاین بودن کنسول که جوابی پیرامون این مسئله در کنفرانس دیروز داده نشد.

در همین راستا سایت معتبر Kotaku در مصاحبه‌ای که با اقای Phil Harrison معاون رئیس کمپانی داشت وی اذعان کرد نیازی به اتصال دائم و همیگشی کنسول نیست ولی باید در روز حتما یک بار به اینترنت متصل شوید. وی در ادامه اذعان کرد دستگاهای بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که تابع وصل شدن به اینترنت می‌باشند و کنسول Xbox One هم یکی از آن‌ها می‌باشد. وی در ادامه می‌گوید متصل شدن به ما، به شما قابلیت‌های Xlive را ارائه می‌دهد؛ متصل بودن به ما به شما این امکان را می‌دهد که از نوآوری‌ها موجود با خبر شوید و آن‌ها را دانلود کنید و این به آن معنی نیست که شما باید همیشه انلاین باشید."


اقای هریسون در جواب به این سوال که چه موقع باید به اینترنت متصل شد اذعان کرد:

برای انجام بازی‌ها تک نفره نیازی به اتصال به Xbox Live ندارید ولی برای دسترسی به فیلم، بخش دانلود، بلو-ری و دیگر سرگرمی‌ها باید به اینترنت متصل باشید.

در اخر سخنگوی سایت Kotaku از وی می‌پرسد، اگر من بخواهم بازی single player را انجام بدهم باید هفتگی به اینترنت متصل باشم یا باید به صورت روزانه باشد؟

هریسون پاسخ می‌دهد، 24 ساعته است نه هفتگی.

Kotaku: یعنی من روزانه یک بار باید به اینترنت وصل شوم درست است؟

هریسون: بله درست است.


آقای هریسون اینبار وقتی با سایت Polygon صحبت کرد اذعان کرد این مسئله (اتصال یک روز کنسول) یک بحث بالقوه به شمار میاد و شرکت ماکروسافت هیچ گونه تاییدی برروی این اطلاعات ندارد. در کل هنوز این مسئله در ابهاlم قرار داره.

خبر تکذیب نشده، آقای Harrison به دو خبرگذاری kotaku و Polygon حرف ها جدا گونه ای زده و حرفی از این که این مسئله وجود خواهد داشت یا نه نزده به سایت Polygon در مصاحبش اذعان کرده شرکت ماکروسافت در حال حاضر هیچ گونه مهر تاییدی بر روی این مسئله نخواهد زد، در کل ماکرو اعلام کرده چیزی رو امروز تایید نخواهد کرد.


Source



آپدیت:



سخنگوی مایکروسافت Larry Hryb به طور رسمی تایید کرد که کنسول XBOX ONE از قابلیت 3D و همچنین رزولیشن 4K پشتیبانی میکند.
رزولیشن 4K که به ULTRA HD نیز معروف است چهار برابر رزولیشنهای فعلی Full HD یا 1920*1080 است یعنی چیزی در حدود 3840*2160 که البته این تفاوت در تلویزیونهای با کیفیت نسل بعد مشخص می شود.هرچند این تلوزیون ها در حال حاضر نیز در بازار موجود است اما با توجه به قیمت بسیار بالای آنها کمتر کسی حاضر به خرید آنها می شود و رزولیشن 4K راه طولانی تا راهی شدن به خانه ی اکثریت مردم دارد.
کنسول نسل بعد سونی PS4 نیز گفته شده از این رزوولیشن تنها در خروجی ویدیو ها پشتیبانی میکند و خبری از آن در بازیها نخواهد بود.در مورد XBOX ONE این مورد به طور کامل روشن نشده اما به نظر می آید تفاوت چندانی با PS4 نخواهد داشت.

منبع


آپدیت:

Remedy will return to Alan Wake when the time is right



در ویدئویی که چند لحظه پیش از طرف Remedy منتشر شد Sam Lake خالق بازی Alan Wake صحبتی با طرفداران این بازی داشت.

بخشی از صحبت ها:

"احتمالا تا الان در مورد بازی جدید Remedy چیزهایی دیدید یا شنیدید بازی که در معرفی xbox رونمایی شد.
بله ما الان داریم روی یک بازی دیگر کار میکنیم و این نشون میده بازی بزرگ بعدی Remedy بازی Alan Wake 2 نخواهد بود"

"ما بعد از پایان بازی اول تلاش زیادی برای ساخت قسمت دوم کردیم اما این گونه بازیها تعهدات گسترده ای می خواهد و برای
این که به وقوع بپیوندند باید چیزهایی زیادی سر جای خود باشند.از منظر خلاقیت خیلی عالی می شد اگر ما فقط می توانستیم
یک سری متود عالی طراحی کنیم و نگران جزییات کوچکی مانند هزینه نباشیم اما همه می دانیم که این گونه نمی شود
عمل کرد.هنگامی که Alan Wake عرضه شد در شروع کار موفقیت چشم گیری نداشت اما رفته رفته بسیار بهتر شد و توانست
از مرز سه میلیون نسخه بگذرد.با همه اینها وقتی شماره اول عرضه شد ما به شدت روی نسخه دوم تمرکز کردیم اما فایده ای
نداشت زیرا زمان مناسبی برای آن نبود."

"Wake بسیار برای من و باقی افراد تیم عزیز است.ما از همان ابتدا می دانستیم وقتی وی در کابوس تیره و سیاهش بیدار می شود
خارج شدن از آنجا کاری دشوار و طولانی است و نیاز به تلاش فراوان دارد و من حدس می زنم جایی که ما اکنون هستیم مکانیست
که تخیل به واقعیت تبدیل می شود.ما به شدت علاقه داریم روی ادامه داستان کار کنیم,علاقه داریم تا چیزی جدید برای
Alan Wake خلق کنیم اما همه ی اینها در زمانی که مناسب باشد"

با تشکر از مجتبی silent assassin

ویدئو:


HD---SD

Polygon---VG247

آپدیت:



خبرها پیرامون Xbox One یکی پس از دیگری در حال آمدن است. در جدیدرین خبر رسیده، اقای Marc Whitten اذعان کرد کنسول Xbox One متاسفانه هیچ سازگاری با دیسک‌های کنسول‌ Xbox 360 و یا Xbox Live Arcade و همچنین Gamerscore شما در این دستگاه ندارد.

واین به آن منظور است که Xbox One بازی‌های 360 را اجرا نخواهد کرد در کل هر چه شما در 360 انجام، دانلود و یا انتقال داده‌اید دیگر در X one کارایی نخواهد داشت. شایان ذکر است این چیزی نیست که خود ماکروسافت از قصد دست به انجامش زده باشد، این امر به این دلیل است که ساختار معماری دو کنسول 360 و One کاملا متفاوت هستند، همانطور که می‌دانید دو کنسول PS4 و Xbox One هر رو بر اساس پردازنده‌های x86 ساخته شده‌اند ولی بازی‌هایی که برای 360 طراحی شده‌اند بر مبنای پردازنده Xenon که معماری آن نیز PowerPC است درست شده‌اند که همین امر اجازه این کار را نمی‌دهد.

البته در آخر نیز شایان ذکر است درست است که PlayStation 4 نیز قادر به آوردن عناوین PS3 نیست ولی مسئولین سونی اذعان کرده‌اند در برخی بازی‌ها این امکان وجود خواهد داشت.

shacknews


آپدیت:

Xbox One & PS4 a generation ahead of high-end PCs, says EA exec


لینک کامل مراسم

HD | 2.24 GB

High res | 1.33 GB
 
آخرین ویرایش:
بحثی نیست. مشکل اینجاست که یه عده فکر میکنن سونی الان کاسه ی گدایی زده زیر بغل رفته در خونه ی مایکرو نشسته منتظز لایسنس DXـــه. مشکل اینجاست که یه عده به هر طریقی شده دوست دارن به چیزایی که تا دیروز مهم نبود و چه بسا در جاهایی بعضی از بازیها که امروز بمب نسل لقب گرفتن فحش میخوردن چنگ بزنن و بگن مایکرو تو فلان چیز قوی تره در صورتی که سونی و ps3 یه نسل رو به خوبی با همین OpenGl که مظلوم واقع شده سپری کردن و مشکلی هم نبود و در آینده هم اگه از همین OpenGl استفاده بشه مشکلی نخواهد بود.

دقیقا مشکل از همین جا شروع میشه ! فقط یه سوال ازت میپرسم ! برای چی سونی رسمااعلام کرد PS4 از DX11 پشتیبانی میکنه ؟! واسه خوشگلی ؟ یا واسه شاد کردن روح مرحوم PS2 ؟!

======================

چه قد تو سخت افزار واردی ؟!
 
حالا که بحث directX شده
می دونستید XBOX بر این اساس نام گذاری شد که بر پایه تکنولوژی directX بود
 
بحث دایرکس ماکرو دیگه خیلی سخته کننده شد DirectX یک سری از توابع کتابخانه ای گرافیکی هست

این توضیح برای کنسول بازان میدم چون ما pc gamer ها این مواردو سالهاست فوت ابیمو تجربه کردیم

در کل ما با دو دستاورد کلی در دایرکس 11 روبرو هستیم :فرایند تسلیشن TESSELLATION و MULTI-THREADING و صد البته الگوریتم محاسباتی جدید یعنی دستاورد سایه زنی مدل 5 و متمرکز کردن و فشرده سازی تکسچرها که خوب بطبع بیشتر شدن سطح CACHE
در مورد MULTITHREADING هم میشه گفت که پردازنده رو قادر میسازه تا بصورت مستقیم و موازی با چیپ گرافیکی ارتباط برقرار کنه .

حالا میرسیم به معروف ترین بخش DX11 همون TESSELLATION که AMD تا حدودی روی این دستاورد ضعف نشون داده و داره روش بیشتر کار میکنه احتمالا اینده در دستانش قرار خواهد گرفت.

در کل تمامی مدلهای اشیای 3D بنابه خاصیتی که دارن از تعداد بیشماری راس و مبداهای گرافیکی درست شدن که حاشور خوردن و پر کردن میون این راس هارو تسلیشن میگن که باعث میشه اجسام بعد بیشتری بگیرن و بسیار واقعی تر از گذشته بنظر بیان . چیزی که کار پردازش کارت گرافیکو فوق العاده سخت و دشوار میکنه اینکه در یک سکانس که قرار پردازش شه میلیاردها راس وجود داره که باید توسط TESSELLATOR که در چیپ کارت گرافیکهای مبتنی بر DX11 طراحی شدن باید پر بشه و این فرایند باعث ایجاد حرارت بسیار زیاد ار سوی کارت گرافیک ها خواهد شد .

پس ناراحت نشید اکه کنسول نسل بعدی در پردازش تسلیشن زیادی داغ کرد سوخت برید pc بخرید :))

یکی از معروف ترین برنامه های تست DX11 برنامه تست Heaven Benchmark هست میتونید دانلود کنید تسلیشن در فاکتور بالا تماشا کنید دندوناتون بریزه ماکه سالها پیش دندونامون ریخت :d


در نهایت سونی از دایرکس 11 در کنسول جدیدش استفاده میکنه ماکرو هم از بلوری استفاده میکنه اینا اصلا مهم نیست و فقط بین فنهای دو طرف مدام مطرح میشه .

مهم شما کنسول بازان هستید که باید خیلی خوشحال باشید که میخواین بعد قرنی به dx11 سلام کنید.

خوشحال باشید و صبور ببینیم ماکرو چه اشی برامون پخته .
 
بچه ها جاتون خالی توی دیبازی تو خبر مایکروسافت برنامه های خود را برای E3 2013 اعلام کرد, بیاین ببینین بعضی از فن های سونی چنین خزعبلاتی گفتن!
طرف فرق بین سود از فروش یه بازی با تعداد نسخه های فروخته شده ازش رو نمیدونه داره واسه سخن پراکنی میکنه.
اسم کاربری من اونجا
PrinceofPersia هست.
یعنی از بزرگ و کوچیک ترول کردن مایکرو رو.
 
دقیقا مشکل از همین جا شروع میشه ! فقط یه سوال ازت میپرسم ! برای چی سونی رسمااعلام کرد PS4 از DX11 پشتیبانی میکنه ؟! واسه خوشگلی ؟ یا واسه شاد کردن روح مرحوم PS2 ؟!

======================

چه قد تو سخت افزار واردی ؟!

اول سوال دومت رو جواب میدم ، بعد میرسیم به سوال اول.
من تقریبا به اندازه ای که مورد نیاز یه گیمر باشه درباره ی سخت افزار اطلاعات دارم.نه اینکه بخوام بشینم تمام توابع محاسباتی ورودی و خروجیشون رو تحلیل کنم. ولی الان ما بحثمون سخت افزار نبود.
در مورد سوال اول؛
سونی با اینکارش دست بازیساز رو باز گذاشت. اینجوری شما مجبور نیستی با چیزی که نمیخوای کار کنی. همینطور که خودت گفتی DX جامع تره چون انعطاف پذیر تره. من که خودم باهاش کار نکردم ولی از اینکه بیشتر مورد استفاده قرار میگیره میشه بهش پی برد ولی ندیدم جایی که کسی بخواد از openGl ایراد بگیره.

بحث دایرکس ماکرو دیگه خیلی سخته کننده شد DirectX یک سری از توابع کتابخانه ای گرافیکی هست

این توضیح برای کنسول بازان میدم چون ما pc gamer ها این مواردو سالهاست فوت ابیمو تجربه کردیم

در کل ما با دو دستاورد کلی در دایرکس 11 روبرو هستیم :فرایند تسلیشن TESSELLATION و MULTI-THREADING و صد البته الگوریتم محاسباتی جدید یعنی دستاورد سایه زنی مدل 5 و متمرکز کردن و فشرده سازی تکسچرها که خوب بطبع بیشتر شدن سطح CACHE
در مورد MULTITHREADING هم میشه گفت که پردازنده رو قادر میسازه تا بصورت مستقیم و موازی با چیپ گرافیکی ارتباط برقرار کنه .

حالا میرسیم به معروف ترین بخش DX11 همون TESSELLATION که AMD تا حدودی روی این دستاورد ضعف نشون داده و داره روش بیشتر کار میکنه احتمالا اینده در دستانش قرار خواهد گرفت.

در کل تمامی مدلهای اشیای 3D بنابه خاصیتی که دارن از تعداد بیشماری راس و مبداهای گرافیکی درست شدن که حاشور خوردن و پر کردن میون این راس هارو تسلیشن میگن که باعث میشه اجسام بعد بیشتری بگیرن و بسیار واقعی تر از گذشته بنظر بیان . چیزی که کار پردازش کارت گرافیکو فوق العاده سخت و دشوار میکنه اینکه در یک سکانس که قرار پردازش شه میلیاردها راس وجود داره که باید توسط TESSELLATOR که در چیپ کارت گرافیکهای مبتنی بر DX11 طراحی شدن باید پر بشه و این فرایند باعث ایجاد حرارت بسیار زیاد ار سوی کارت گرافیک ها خواهد شد .

پس ناراحت نشید اکه کنسول نسل بعدی در پردازش تسلیشن زیادی داغ کرد سوخت برید pc بخرید
yahoo_21.gif


یکی از معروف ترین برنامه های تست DX11 برنامه تست Heaven Benchmark هست میتونید دانلود کنید تسلیشن در فاکتور بالا تماشا کنید دندوناتون بریزه ماکه سالها پیش دندونامون ریخت
yahoo_4.gif



در نهایت سونی از دایرکس 11 در کنسول جدیدش استفاده میکنه ماکرو هم از بلوری استفاده میکنه اینا اصلا مهم نیست و فقط بین فنهای دو طرف مدام مطرح میشه .

مهم شما کنسول بازان هستید که باید خیلی خوشحال باشید که میخواین بعد قرنی به dx11 سلام کنید.

خوشحال باشید و صبور ببینیم ماکرو چه اشی برامون پخته .


الان درباره ی DirectX توضیح دادی یا تسلیشن؟
بعد اون جمله ی آبی رنگ یعنی چی ؟ میشه یکم توضیح بدی؟ الان اینجا بحث pc نیست بخدا !!!! داغ کرد سوخت؟ r u serious ؟
 
آخرین ویرایش:
بحثی نیست. مشکل اینجاست که یه عده فکر میکنن سونی الان کاسه ی گدایی زده زیر بغل رفته در خونه ی مایکرو نشسته منتظز لایسنس DXـــه. مشکل اینجاست که یه عده به هر طریقی شده دوست دارن به چیزایی که تا دیروز مهم نبود و چه بسا در جاهایی بعضی از بازیها که امروز بمب نسل لقب گرفتن فحش میخوردن چنگ بزنن و بگن مایکرو تو فلان چیز قوی تره در صورتی که سونی و ps3 یه نسل رو به خوبی با همین OpenGl که مظلوم واقع شده سپری کردن و مشکلی هم نبود و در آینده هم اگه از همین OpenGl استفاده بشه مشکلی نخواهد بود.
===============================================================================
یه سری از دوستان مثل فریدون و چنتا از بچه های دیگه gif های قشنگی میزارن و کلی شاد میشیم. دستشون درد نکنه ولی واقعا یه عده کارشون شده gif کپی کردن بدون اینکه بدونن چی به چیه. ماشالله صفحه دیگه باز نمیشه.
پ.ن: در مقابل حرفی که زده شده ، اگه مطلبی نداری لطف کن gif کپی نکن الکی.

ببین گفتم بحث رو عوض کنیم باز داری ادامه میدی!

از منبر بیا پایین انقدر داد نزن.بعضی مواقع آدم دیگه نمیتونه حرفشو به مخاطبش بفهمونه یه گیف قرار میده.کاریه که همه جا متداول هست و چیزه تازه ای هم نیست.

همیشه در مورد اون خرت و پرتایی که تو پلتفرمت هست بحث کن.حالا باز بیا بلندگو داد بزن.
 
آخرین ویرایش:
ببین گفتم بحث رو عوض کنیم باز داری ادامه میدی!

از منبر بیا پایین انقدر داد نزن.بعضی مواقع آدم دیگه نمیتونه حرفشو به مخاطبش بفهمونه یه گیف قرار میده.کاریه که همه جا متداول هست و چیزه تازه ای هم نیست.

همیشه در مورد اون خرت و پرتایی که تو پلتفرمت هست بحث کن.حالا باز بیا بلندگو داد بزن.

خوبدیگه چی ؟ ادامه بده ! :d مطمئن باش اگر با دلیل و درست حرف بزنی قبول میکنم . یه باردیگه برو گست هایی که در جواب من دادی روبخون ! خودت هم نمیدونی چی نوشتی ! :| همین جا هم میگم ، هر کسی با پست های اقای ghargharak قانع شد بگه قانع شدم .

اول سوال دومت رو جواب میدم ، بعد میرسیم به سوال اول.
من تقریبا به اندازه ای که مورد نیاز یه گیمر باشه درباره ی سخت افزار اطلاعات دارم.نه اینکه بخوام بشینم تمام توابع محاسباتی ورودی و خروجیشون رو تحلیل کنم. ولی الان ما بحثمون سخت افزار نبود.
در مورد سوال اول؛
سونی با اینکارش دست بازیساز رو باز گذاشت. اینجوری شما مجبور نیستی با چیزی که نمیخوای کار کنی. همینطور که خودت گفتی DX جامع تره چون انعطاف پذیر تره. من که خودم باهاش کار نکردم ولی از اینکه بیشتر مورد استفاده قرار میگیره میشه بهش پی برد ولی ندیدم جایی که کسی بخواد از openGl ایراد بگیره.

خوب پس چیزی درباره سخت افزار نمیدونی . منم فوق تخصص سخت افزار نیستم . اما اینو خوب میدونم که به خاطر معماری نزدیک به PC ، کنسولها به طرف DX11 میرن . دلیلش هم اصلا قابل بحث نیست . چیزی بوده که خود سونی رسما علام کرده تو نشتی که برای معرفی کنسولش داشت . حرف من نیست که ، هی داری برای من دلیل و ... میاری . اون معماری ایجاب میکنه برن سمت DX . حالا لازم باشه لایسنسش و هم از مایکرو میخرن ! هر چند که اصلا نیازی به این کار نیست .
 
خوبدیگه چی ؟ ادامه بده ! :d مطمئن باش اگر با دلیل و درست حرف بزنی قبول میکنم . یه باردیگه برو گست هایی که در جواب من دادی روبخون ! خودت هم نمیدونی چی نوشتی ! :| همین جا هم میگم ، هر کسی با پست های اقای ghargharak قانع شد بگه قانع شدم .
بروسلی جان حرف من اینه که DirectX متعلق به مایکروسافته.چچند دفعه هم گفتم الانم باز تکرار کردم.چند نفر دیگه هم باز تاکید کردن که DirectX ماله مایکروسافته.اگر غیر از اینه ثابت کنید.
 
بروسلی جان حرف من اینه که DirectX متعلق به مایکروسافته.چچند دفعه هم گفتم الانم باز تکرار کردم.چند نفر دیگه هم باز تاکید کردن که DirectX ماله مایکروسافته.اگر غیر از اینه ثابت کنید.

خوب دوست عزیز مگه من غیر از این و گفتم ؟ 100% مال مایکروسافته !

حرف من اینه :


سونی تو مراسم معرفی PS4 رسما اعلام کرد کنسول PS4 از DX11 پشتیبانی میکنه . خوب این الان کجاش اشتباست ؟ سونی اعلام کرده و به من هم ربطی نداره ! :d از اولم همین و گفتم دیگه .

شما میگی چون انحصاری هست باید حق لایسنس پرداخت بشه

من در جوا گفتم : خوب قطعا نیاز باشه این اتفاق می افته . البته فقط در صورتی که اون بازی برای ویندوز هم منتشر بشه باید سازنده ( نه سونی ) حق لایسنس بده به مایکرو ! وگرنه ساخت بازی با DX کاملا آزاده و رایگانه !

بحث ما سر همین موضوعاته که شما میگی من دارم اشتباه میکنم ! خوشحال میشم بفهمم دقیقا کجای حرفم اشتباه بوده که اصلاحش کنم .
 
خوب پس چیزی درباره سخت افزار نمیدونی . منم فوق تخصص سخت افزار نیستم . اما اینو خوب میدونم که به خاطر معماری نزدیک به PC ، کنسولها به طرف DX11 میرن . دلیلش هم اصلا قابل بحث نیست . چیزی بوده که خود سونی رسما علام کرده تو نشتی که برای معرفی کنسولش داشت . حرف من نیست که ، هی داری برای من دلیل و ... میاری . اون معماری ایجاب میکنه برن سمت DX . حالا لازم باشه لایسنسش و هم از مایکرو میخرن ! هر چند که اصلا نیازی به این کار نیست .
اگه فوق تخصص سخت افزار نیستی پس بیشتر من هم نمیدونی. گفتم اندازه ای که نیاز باشه میدونم. اگه برداشتت از این حرف این بود که هیچی نمیدونم که حرفی نمیمونه بخوایم ادامه بدیم :|
هی دلیل میارم؟ مگه من میگم ps4 پشتیبانی از DX نمیکنه؟ تروخدا اول ببنین حرف من چیه بعد اینجوری نقل قول کن !!! من میگم سونی اومده دست بازیساز رو باز گذاشته با انتخاب cpu x86 که بر پایه ی معماری pc هست و بازیساز میتونه از DX استفاده کنه. حالا مشکلت چیه با این حرف only god knows
 
خوب دوست عزیز مگه من غیر از این و گفتم ؟ 100% مال مایکروسافته !

حرف من اینه :


سونی تو مراسم معرفی PS4 رسما اعلام کرد کنسول PS4 از DX11 پشتیبانی میکنه . خوب این الان کجاش اشتباست ؟ سونی اعلام کرده و به من هم ربطی نداره ! :d از اولم همین و گفتم دیگه .

شما میگی چون انحصاری هست باید حق لایسنس پرداخت بشه

من در جوا گفتم : خوب قطعا نیاز باشه این اتفاق می افته . البته فقط در صورتی که اون بازی برای ویندوز هم منتشر بشه باید سازنده ( نه سونی ) حق لایسنس بده به مایکرو ! وگرنه ساخت بازی با DX کاملا آزاده و رایگانه !

بحث ما سر همین موضوعاته که شما میگی من دارم اشتباه میکنم ! خوشحال میشم بفهمم دقیقا کجای حرفم اشتباه بوده که اصلاحش کنم .

خوب گیریم PS4 اصلا از DirectX پشتیبانی کرد اما اگر صاحب DirectX اجازه نده که سونی استفاده کنه اونوقت تکلیف چیه؟

شما طوری حرف میزنی که انگار DirectX یه پروژه اپن سورس هست که هر کسی میتونه ازش استفاده کنه در صورتی که اینطوری نیست.

الان Xbox 360 هم قدرت این رو داره که خیلی از بازی های انحصاری PS3 رو اجرا کنه اما آیا سونی چنین اجازه ای رو میده؟خوب معلومه خیر.قضیه دایرکت ایکس هم شبیه به اینه.
 
اگه فوق تخصص سخت افزار نیستی پس بیشتر من هم نمیدونی. گفتم اندازه ای که نیاز باشه میدونم. اگه برداشتت از این حرف این بود که هیچی نمیدونم که حرفی نمیمونه بخوایم ادامه بدیم :|
هی دلیل میارم؟ مگه من میگم ps4 پشتیبانی از DX نمیکنه؟ تروخدا اول ببنین حرف من چیه بعد اینجوری نقل قول کن !!! من میگم سونی اومده دست بازیساز رو باز گذاشته با انتخاب cpu x86 که بر پایه ی معماری pc هست و بازیساز میتونه از DX استفاده کنه. حالا مشکلت چیه با این حرف only god knows

تا جایی که یادمه ، تو اولین پستت ، چند صفحه قبل این نوشتی :

نه ! دقت نکردی باز ! DX واسه مایکروسافت ــه :d حالا هی بگو PS4 پشتیبانی میکنه :d

اونی که بولد شده یعنی چی ؟ :d

- - -ویرایش - - -

خوب گیریم PS4 اصلا از DirectX پشتیبانی کرد اما اگر صاحب DirectX اجازه نده که سونی استفاده کنه اونوقت تکلیف چیه؟

شما طوری حرف میزنی که انگار DirectX یه پروژه اپن سورس هست که هر کسی میتونه ازش استفاده کنه در صورتی که اینطوری نیست.

الان Xbox 360 هم قدرت این رو داره که خیلی از بازی های انحصاری PS3 رو اجرا کنه اما آیا سونی چنین اجازه ای رو میده؟خوب معلومه خیر.قضیه دایرکت ایکس هم شبیه به اینه.

بذار اشتبات و اصلاح کنم :


اول اینکه : اصلا مایکرو نمیتونه اجازه نده : چونکه سونی نمیخواد بازی بسازه ! استدیو های بازی سازی میخوان بازی بسازن واین استدیو ها قبلا مفاد قرار داد استفاده از DX رو امضا کردن . این قرار داد میگه اگر هر بازیسازی بازی ای با فریم ورک DX ساخت و اون بازی برای وندوز منتشر شد ، بازیساز باید مبلغی از سود خودش و به عنوان ق لایسنس با مایکرو بده .

دوم اینکه : همه میتونن از DX SDK به صورت رایگان برای ساخت بازی استفاده کنن ( با شرایط بالا ) . شما همین الان برو موتور کرای انجین و دانلود کن . بعدش هم DX SDK 11 رو هم دانلود کن تا بتونی اولین MOD رسمی خودت و بدی بیرون . ( بدون مشکل ) . مثل بچه های استدیو اپیدمیک .

سوم اینکه : X360 قدرت داره . ولی نمیتونه به 2 دلیل مهم : 1- بازیهای PS3 باتوابع مخصوص OPENGL ساخته میشن و به صورت مخصوص روی بلوری رمز گذاری میشن . پس عملا مثال خط سومت اشتباست .
 
تا جایی که یادمه ، تو اولین پستت ، چند صفحه قبل این نوشتی :



اونی که بولد شده یعنی چی ؟ :d

:-o اینو جدی گرفتی ؟ فکر کنم تابلو بود شوخی کردم !! :( منظورم این بود که اگه تا صبح بگی پشنیبانی میکنه ، بازم اون شخصی که باهش داشتی بحث میکردی میگه واسه مایکروــه :|
پ.ن: یادم باشه از این به بعد بنویسم شوخی میکنم ;)
 
:-o اینو جدی گرفتی ؟ فکر کنم تابلو بود شوخی کردم !! :( منظورم این بود که اگه تا صبح بگی پشنیبانی میکنه ، بازم اون شخصی که باهش داشتی بحث میکردی میگه واسه مایکروــه :|
پ.ن: یادم باشه از این به بعد بنویسم شوخی میکنم ;)

من فهمیدم شوخی کردی بااین علامت " :d " اما مثل اینکه بقیه دوستان متوجه شوخی شما نشدن .

- - -ویرایش - - -

اینم منبع استفاده از DX 11 روی PS4 .

http://www.geek.com/games/sony-iimprove-directx-11-for-the-ps4-blu-ray-1544364/
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or