خبر رسمی نسخه کنسولی بازی Redfall در هنگام عرضه از حالت 60 فریم پشتیبانی نمی‌کند

  • Thread starter Thread starter Ludens
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
سازندگان بازی Redfall تأیید کرده‌اند که نسخه کنسولی این عنوان در هنگام عرضه، تنها از حالت کوالیتی مود پشتیبانی می‌کند. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

بازی Redfall

زمان زیادی تا عرضه Redfall، جدیدترین انحصاری بزرگ مایکروسافت باقی نمانده و استودیوی Arkane طی روزهای اخیر، اطلاعات مختلفی را از شخصیت‌ها و گیم‌پلی بازی منتشر کرده است. هرچند پیش‌نمایش‌های بازی با واکنش‌های مثبتی همراه بود، اما اکنون سازندگان اخبار ناامیدکننده‌ای را با طرفداران به اشتراک گذاشته‌اند.

همان‌طور که گفته شد، به‌تازگی صفحه رسمی بازی بر روی توئیتر تأیید کرده که Redfall در هنگام عرضه بر روی کنسول‌های Xbox Series X و Xbox Series S تنها از یک حالت کوالیتی مود پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب، نحوه اجرایی نسخه کنسولی بازی بدین ترتیب خواهد بود:

  • Xbox Series X: 4K 30 FPS
  • Xbox Series S: 1440p 30 FPS
البته سازندگان وعده داده‌اند که «در تاریخ دیگری» پشتیبانی از حالت 60 فریم را از طریق یک آپدیت به بازی اضافه خواهند کرد. با این وجود، جزئیات دقیق‌تری در مورد این تاریخ اعلام نشده و برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر بمانیم.

بازی Redfall در تاریخ 2 می (12 اردیبهشت) برای رایانه‌های شخصی و ایکس باکس سری ایکس|اس منتشر خواهد شد.
 
اینکه یه استودیو تواناییش رو نداره به ۶۰ فریم برسه دلیل نمیشه برای کل نسل نسخه پیچیده بشه! اونم بازیی که حتی با استانداردهای قبلی ارکین یه عقبگرد کامل حساب میشه!
این همه بازی و n تا استودیو که با همین کنسول ۵۰۰ دلاری هم گرافیک بالایی ارایه کردن هم ۶۰ فریم و چه بسا بالاتر رو برای مخاطبشون مهیا کردن!
عجیبه که چون ردفال گند زده پس هرکی کنسول ۵۰۰ دلاری خریده با ۶۰ فریم خداحافظی کنه اونم زمانی که استودیو سازنده هورایزن ۲ به تنهایی با بازی بین نسلیشون تازه هم گرافیک بالا هم فریم ۶۰ رقم زدن!
ایده جدیده انگار!آرکین خراب کرده پس کلا فاتحه نسل ۹ و کنسول ۵۰۰ دلاری خونده بشه! بجا این ایده های عجیب غریب برای بهانه جور کردن، بهتره بگید که توانایی استودیو با نسل ۹ همخوانی داره یا نه که واضحه ارکین نداره و ابروریزی راه انداخته!
۶۰ فریم که الان استاندارد هست حداقل برای کنسول‌های ۵۰۰ دلاری و واقعا هم تا الان به اون صورت مشکلی برای اجرای بازیها با فریم ریت های بالای ۳۰ فریم نداشتند مگر تو ری تریسینگ..

تا یکسال و نیم دیگه که کنسولای بین نسلی میان که بطور کامل ری تریسینگ رو پوشش میدن و دیگه تا آخر نسل فریم ریت های بالا استاندارد می مونه.
الان خیلی بازیها که همین چند وقت عرضه شده Up to 120 هم دارن چه برسه به اینکه نتونن ۶۰ فریم اجرا کنند .حالا برخی میانگین 70-80 فریم برخی شون هم بالای ۱۰۰ فریم میدن .
HorizonFW
Ghostwire
Tlou P1
Hogwart
GT7
Atomic Heart
Spider-Man
God Ragnarok
هر چند من خودم چون مولتی پلیر بازی نمیکنم تمام بازیارو رو مود رزولوشن بازی میکنم که ۳۰ فریم در مود ۶۰ هرتز و ۴۰ فریم در مود ۱۲۰ هرتز میدن و مشکلی هم ندارم با این قضیه ولی بازی که FPS هست ،گرافیک بالایی هم نداره و دارای المان های مولتی پلیر هست حتما باید مود 60fps رو داشته باشه.
 
من فکر میکنم مشکل اصلی 60 فریم نشدن مشکل cpu در ue5 هست که رو کنسولا نمیتونه 60 فریم اجرا بشه
حتی ue4 هم به زور 60 فریم میده رو کنسولا
این بازی رو تنظیمات high گفتن cpu 7700 amd . من فکر میکنم نه تنها در کنسول که خیلی ها در pc هم نمیتونن 60 فریم اجراش کنن
 
پسر خوب، اگه سونی این آی پی رو از دست بده درآمدش کم میشه، اگه درآمدش کم بشه نمیتونه بازی با کیفیت تحویل من فن بده، اگه از سر و ته کیفیت بازی هاش بزنه میشه مایکروسافت! طبیعیه که باید نگرانش باشم
سونی سگای بیست سال پیش نیست که با ساخت بازی ضرر بده و از پلتفرم هولدر بودنش پولش رو جبران کنه
اول چورتکه می ندازه تا میزان سود کافی رو بسنجه بعد شروع به ساخت می‌کنه و اگر ساخت و سود لازم رو نکرد ادامه ش رو نمی سازه تقریبا مشابه مشکلش با ژاپن استدیو
در کل این حرف رو هوایی بود که سونی تحویل رگولاتوری ها داد که چیزی از بازی نمی دونن شما چرا دو‌ دستی گرفتی
گیمری پیدا نمی شه که از خرید اکتیویژن ضرر کنه
 
سونی سگای بیست سال پیش نیست که با ساخت بازی ضرر بده و از پلتفرم هولدر بودنش پولش رو جبران کنه
اول چورتکه می ندازه تا میزان سود کافی رو بسنجه بعد شروع به ساخت می‌کنه و اگر ساخت و سود لازم رو نکرد ادامه ش رو نمی سازه تقریبا مشابه مشکلش با ژاپن استدیو
در کل این حرف رو هوایی بود که سونی تحویل رگولاتوری ها داد که چیزی از بازی نمی دونن شما چرا دو‌ دستی گرفتی
گیمری پیدا نمی شه که از خرید اکتیویژن ضرر کنه
مهمترین سوال واسه دوستان
سهامدارای سونی ضرر میکنن یا نه؟
 
  • Like
Reactions: AmirPh78 and omid0
مهمترین سوال واسه دوستان
سهامدارای سونی ضرر میکنن یا نه؟
پاسخ به این سوال به شرایط و عملکرد شرکت سونی در بازار و همچنین شرایط بازار بورس و صنعت الکترونیکی بستگی دارد. در عمل، عملکرد شرکت سونی و اقتصاد جهانی به شدت تأثیر متقابل دارند و بنابراین به دلیل پیچیدگی این رابطه، نمی‌توان به سادگی پاسخ قطعی به این سوال را داد.
اما این نکته را می‌توان در نظر گرفت که عملکرد بازار بورس به دلیل تحریک‌های مختلف ممکن است غیرمنتظره باشد و این امر ممکن است باعث بروز سود یا ضرر برای سهامداران شرکت سونی شود. به علاوه، مسئولیت‌های شرکت، اطلاعات مالی و همچنین رقابت در صنعت الکترونیکی نیز به عنوان عوامل دیگری می‌توانند بر روی سود یا ضرر سهامداران تأثیرگذار باشند.
بنابراین، قبل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت سونی یا هر شرکت دیگری، بهتر است مطالعه دقیقی درباره شرایط بازار و عملکرد شرکت انجام داده و به دلیل مسئولیت‌هایی که در قبال سرمایه خود دارید، تصمیم‌گیری صحیحی را انجام دهید.
 
این بحث بی فایده است. انتقاد ها رو که خود اکس فن ها هم انجام دادن.
ولی یه بخشی از دوستان کلا مهم نیست موضوع چیه، این غر زدنه در مورد پلتفورمی که اصلا ندارنش براشون عادت شده.
مثلا ما تاپیک مجزا برای رفتن اعضا کلیدی 343 داریم ولی برای کو فاندر مدیا مولکول نداریم، که البته بی ربط به سابقه XGS هم نیست ولی یه بخشی از دوستان این غر زدنا براشون تفریح هست.
خیلی درگیر جواب دادن نشید. سال دوم/سوم نسل هست، هر کسی می خواست هر انتخابی بکنه برای کنسولش، تا حالا انجام داده.
 
در مورد بازی‌های آینده و بحث 30fps/60fps:
من این روزها دارم Horizon Forbidden West رو 60fps بازی می‌کنم و گرافیکش به قدری زیباست (اون هم توی یه بازی اپن‌ورلد با کلی افکت و انفجار و...) که ترجیح می‌دم تا آخر نسل، بازی‌ها همین حد از گرافیک رو داشته باشن، ولی به 30fps عقب‌نشینی نکنن. :D
درسته که گرافیک بازی‌ها تا ابد پیشرفت می‌کنه و ۱۰ سال دیگه به جایی می‌رسیم که گرافیک‌های امروزی جلوی بازی‌های اون روزگار چیز خاصی محسوب نمی‌شن، ولی «برای من» با توجه به محدودیت سخت‌افزار کنسول‌ها، همین حد از گرافیک در کنار 60fps بودن تا آخر این نسل کافیه. البته باید به مرور بهتر هم بشه، چون HFW یه بازی میان‌نسلی هست که ۱۵ ماه بعد از اومدن PS5 منتشر شده. به تدریج با کار کردن بیشتر بازیسازها روی سخت‌افزار کنسول‌ها و تولید ابزار بهینه‌تر، باید به گرافیک‌های بهتر توی همین 60fps هم برسن، ولی منظورم اینه که همین میزان از جذابیت بصری هم برای بنده کفایت می‌کنه، در صورتی که گزینه 60fps رو ازم نگیرن.
حیف که متأسفانه به احتمال زیاد این حالت 60fps به تدریج کمتر می‌شه و از یه جایی به بعد هم گرافیک‌های بنیان‌فکن 30fps جاش رو می‌گیره، چون زرق و برق و گرافیک خفن و جزئیات مردمک چشم و تعداد تارهای سیبیل و... توی تبلیغ و هایپ بازی‌ها خیلی نقش پررنگ‌تری داره تا فریم ریت. بعدش هم کنسول‌های میان‌نسلی از راه می‌رسن و می‌گن هرکی 60fps می‌خواد، بره اون‌ها رو بخره. :|
 
سونی چقدر مقدس شده واقعا باورنکردنیه این قدر فن بازی و سهامداری از یه شرکت خوبه نه چیزی به شما میرسه و نه مدالی میدن اخرش ۷۰دلار میدین پای یه بازی مثل فوراسپوکن حداقل ما بازیه بدرد نخوری بقول شمارو با گیم پس اکانتی ارزون میزنیم
نکته دوم:اگه فشاری انتقادی چیزی باشه به مایکروفنا مربوط میشه دایه مهربون تر از مادر نخواستیم اطلاعاتمونم بالاهست که کجا و چحوری بگیم بازی مشکل داره نکه با تاکسیک بازی بفهمونیم این بازی اینجوریه ووو
نکته سوم: اینجارو هم مثل تاپیک خرید اکتیویژن نکنید که امثال کوروش گند زدن به تاپیکا و بحثا🙏
 
ترجیح بین ۳۰/۶۰ fps رو میشه تعمیم داد به کلی نگر/ جزیی نگر بودن
اونایی ۳۰ و جزییات رو ترجیح میدن، دیتیل اورینتد هستن، دقت و حافظه بهتری دارن (یا بیشتر روش حساب میکنن) و واقع گرا ترن
۶۰ رو افراد بیگ پیکچر تینکر ترجیح میدن، رو خلاقیت خودشون بیشتر حساب میکنن و بلند پروازی میکنند و تجربه کلی رو الویت میدن
از طرفی تحقیقات پزشکی ثابت کرده چشم انسان بیشتر از ۳۰ رو نمیتونه تشخیص بده و اعداد بالاتر باعث میشه بین مغز و چشم دیسینک پیش بیاد که باعث سردرد و حالت تهوع و در صورت ادامه دار بودن شکل بیماری مزمن میگیره
در نتیجه میشه گفت اونایی که ۶۰ رو ترجیح میدن بعلت اپتمستیک و دلوژنال بودنشون هست و مثل باقی فقط ۳۰ تاش رو تشخیص میدن، و باقیش توهم و خودبزرگ بینیشون هست که البته مقصر نیستن و بازیهای ذهنیشون هست و نیاز به درمان دارن
 
سونی چقدر مقدس شده واقعا باورنکردنیه این قدر فن بازی و سهامداری از یه شرکت خوبه نه چیزی به شما میرسه و نه مدالی میدن اخرش ۷۰دلار میدین پای یه بازی مثل فوراسپوکن حداقل ما بازیه بدرد نخوری بقول شمارو با گیم پس اکانتی ارزون میزنیم
نکته دوم:اگه فشاری انتقادی چیزی باشه به مایکروفنا مربوط میشه دایه مهربون تر از مادر نخواستیم اطلاعاتمونم بالاهست که کجا و چحوری بگیم بازی مشکل داره نکه با تاکسیک بازی بفهمونیم این بازی اینجوریه ووو
من درک می کنم که برخی افراد احساس می کنند که شرکت سونی به طور غیرمنصفانه مورد توجه و تحسین قرار گرفته است ولی باید در نظر داشت که شرکت سونی یکی از شرکت های پیشرو در صنعت بازی های ویدئویی است و بازی های بسیاری از آنها مورد تحسین قرار گرفته اند.
بله، سهامداری و فن بازی می تواند به دلایل مختلفی برای شرکت و برخی افراد مهم باشد، اما نباید فراموش کرد که شرکت های بزرگ در این صنعت باید برای حفظ رضایت مشتریان خود و جلب بازاریابی بهتر تلاش کنند.
 
  • Smile
Reactions: Vice City FM
ترجیح بین ۳۰/۶۰ fps رو میشه تعمیم داد به کلی نگر/ جزیی نگر بودن
اونایی ۳۰ و جزییات رو ترجیح میدن، دیتیل اورینتد هستن، دقت و حافظه بهتری دارن (یا بیشتر روش حساب میکنن) و واقع گرا ترن
۶۰ رو افراد بیگ پیکچر تینکر ترجیح میدن، رو خلاقیت خودشون بیشتر حساب میکنن و بلند پروازی میکنند و تجربه کلی رو الویت میدن
از طرفی تحقیقات پزشکی ثابت کرده چشم انسان بیشتر از ۳۰ رو نمیتونه تشخیص بده و اعداد بالاتر باعث میشه بین مغز و چشم دیسینک پیش بیاد که باعث سردرد و حالت تهوع و در صورت ادامه دار بودن شکل بیماری مزمن میگیره
در نتیجه میشه گفت اونایی که ۶۰ رو ترجیح میدن بعلت اپتمستیک و دلوژنال بودنشون هست و مثل باقی فقط ۳۰ تاش رو تشخیص میدن، و باقیش توهم و خودبزرگ بینیشون هست که البته مقصر نیستن و بازیهای ذهنیشون هست و نیاز به درمان دارن
داداش اینایی که گفتی جدی بودی یا شوخی کردی؟
 
  • Angry
Reactions: ar-15
داداش اینایی که گفتی جدی بودی یا شوخی کردی؟
9536592_0.png

گمونم ایشون داره تیکه میپرونه به سخنای قدیمی یه عده که میگفتن ۳۰ فریم حس سینمایی بهتری میده و ما حس میکنیم داریم فیلم میبینیم :D و میگفتن ما ۳۰ فریم سینمایی با گرافیک بالاتر رو ترجیح میدیم به ۶۰ فریم.
---------‐---------------
راه دور نریم تا یکی سال پیش یه بنده خدایی میگفت چشم انسان بالاتر از ۶۰ فریم رو نمیبینه و بالاتر از ۶۰ فریم فقط برای کاهش اینپوت لگه:))
 
View attachment 290314

گمونم ایشون داره تیکه میپرونه به سخنای قدیمی یه عده که میگفتن ۳۰ فریم حس سینمایی بهتری میده و ما حس میکنیم داریم فیلم میبینیم :D و میگفتن ما ۳۰ فریم سینمایی با گرافیک بالاتر رو ترجیح میدیم به ۶۰ فریم.
---------‐---------------
راه دور نریم تا یکی سال پیش یه بنده خدایی میگفت چشم انسان بالاتر از ۶۰ فریم رو نمیبینه و بالاتر از ۶۰ فریم فقط برای کاهش اینپوت لگه:))
اینو که یادمه تا نسل قبل میگفتن 60 فریم بو میده ، حالا نمیتونن 30 فریم رو تحمل کنن.
والا من که همیشه 60 (اصلا 120 :D) فریم ترجیح میدم اگه دستم بهش برسه :D
 
Dead space و کالیستو رو روی ps5 رو مد رزولوشن ۳۰ فریم بازی کردم چون ایمیج کوالیتی و ری تریسینگ و جزئیات گرافیکی برام مهم هستن
با استفاده از فن آوری true motion تقریبا همون حس ۶۰ فریم رو میده و تا حدودی قابل قبولتر میشه

من هیچوقت جزئیات و پیشرفت گرافیک و فیزیک بازیها رو دوست ندارم فدای فریم ریت بالاتر بشن.

Trumotion اصلا کاربرد گیم نداره و همیشه توصیه می شه غیر فعالش کنید. رسما تجربه بازی رو نابود می کنه!

برای بازی‌هایی که تاخیر اهمیت داره و حیاتی هست مثل sekiro هنگام deflect کردن بله نباید فعال باشه ولی برای بازی‌هایی که نام بردم یا حتی من روی ratchet and clank هم فعال کردم هیچ مشکلی پیش نمیاد و به تجربه بازی هیچ صدمه ایی نزده.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or