نسخه ریمستر The Last of Us Part 2 معرفی شد

  • Thread starter Thread starter Bahram
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
استودیو «ناتی‌داگ» ساعاتی قبل خبر از ساخت نسخه ریمستر بازی The Last of Us Part 2 را داد. با ادامه خبر با سایت بازی‌سنتر همراه باشید.

قسمت دوم از عنوان تحسین شده The Last of Us در سال ۲۰۲۰ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شد. عنوانی که در نهایت در همان سال از دیدگاه بیش از ۳۰۰ سایت مختلف به عنوان بازی سال انتخاب شد و همچنین از سایت بازی‌سنتر نمره کامل ۱۰ را کسب کرد.
در قسمتی از نقد این بازی می‌خوانیم:
«تجربه The Last of Us Part 2 به ما ثابت می‌کند که هنوز با بالاترین حد از پتانسیل بازی‌های ویدئویی روبرو نشده‌ایم. شاخه‌ای از هنر که هر سال حرفی تازه برای گفتن دارد و راه تبدیل شدن به کامل‌ترین شکل آن را با سرعتی بی‌سابقه دنبال می‌کند. راهی که سینما و تلویزیون سال‌هاست به انتهای آن رسیده و دیگر توان رقابت با بازی‌های ویدئویی را ندارند. ساخته Naughty Dog به راحتی استانداردهای یک بازی ویدئویی را در تمامی بخش‌ها از جمله داستان، گیم‌پلی، گرافیک و صداگذاری ارتقا می‌دهد. اثری که ما را به دیدن آینده‌ای جذاب‌تر، زیبا‌تر و درگیرکننده‌تر از امروز امیدوار می‌کند.» نقد و بررسی کامل بازی را اینجا بخوانید.

حال نوبت به آن رسیده که شاهد عرضه این عنوان برای کنسول پلی استیشن ۵ باشیم.

tlo2.jpg

نسخه ریمستر The Last of Us Part 2 در تاریخ ۲۹ دی (۱۹ ژانویه سال ۲۰۲4) برای کنسول پلی استیشن ۵ منتشر خواهد شد. این نسخه شامل این موارد می‌شود:

-امکان تجربه بازی با رزولوشن 4K همراه با بهبود های بصری
-کاهش زمان لودینگ بازی به لطف SSD کنسول پلی استیشن ۵
-پشتیبانی کامل از تمام قابلیت های کنترلر دوالسنس
- اضافه شدن مراحل جدید با نام «Lost Levels» (مراحلی که به نسخه دوم راه نیافته بودند)
- لباس‌های جدید برای شخصیت‌های بازی
-اضافه شدن مد «Guitar Free Play»
- یک مد Roguelike جدید
photo_2023-11-17_16-43-49.jpg

همچنین این عنوان برای دارندگان نسخه پلی‌استیشن ۴ با قیمت 10$ در دسترس خواهد بود. علاوه بر این بازی یک نسخه فیزیکی هم با نام WLF edition دریافت خواهد کرد که شامل استیل بوک، تریدینگ کارت، پین، پچ و نسخه فیزیکی بازی می‌شود.
 
آخرین ویرایش:
دیسلایک خورده چون تو سالی که سایبرپانک ورژن ۲ رو بدون ۱ دلار هزینه اضافی داد سونی می‌خواد ۱۰ دلار برا ریمستر بگیره! تلو فرنچایزی شده که الان اسمش با ریمستر و ریمیک مترادف شده نه نسخه جدید. حقیقتا نمیدونم یه سری چجوری دفاع میکنن از این حرکت
والا اون بازی که سایبرپانک اوایل داد بیرون باید یه 10 دلار هم به پلیرها جریمه میداد،نه اینکه الان بعد 2 سال که بازی رو کاملتر تحویل مشتری داده بشه نماد مشتری مداری و کوبیده بشه سر ناتی داگ
 
دقیقاً!
من یه بار اومدم لیست بازی‌های بقیه استودیوها رو بنویسم و توی بحث‌های تاپیک PS5 بذارم، ولی دیدم طولانی می‌شه و بی‌خیال شدم. :D ولی از اونجایی که این بحث هنوز ادامه داره، دیگه ردیفش کردم که ببینیم ناتی داگ همچین جنایت خاصی هم نکرده و این قضیه به خاطر ساز و کار متفاوت صنعت بازی نسبت به قدیم، یه چیز تقریباً عادی هست.
آریا جان، ناتی قبلا یکبار با پارت یک، با سخت افزار فایو آشنا شده و خودشو گرم کرده، چنبار دیگه محک و تست تو ریلیز رسمی مگه لازمه؟ میترسم انقدر تو مرحله گرم کردن بمونن از مسابقه اصلی جا بمونن و این نسل رو کلا اسکیپ کنن.
مورد دوم اینکه افرادی که روی ریمستر کار میکنن انیماتور و آرتسیت و ویس اکتور نیستند، چون اینکارا قبلا انجام شده، پس اینها رو نمیشه گذاشت رو پروژه ریمستر که بیکار نچرخن و اخراج نشن
بلکه پروگرمر و انجین دولوپمنت های پروژه هستن که مثل آچار فرانسه هر جا جاشون کنی برای توسعه و بهبود براشون کار هست، مثل پروژه اصلی، مگه اینکه پروژه اصلی هنوز تو مرحله کانسپت گیر کرده باشه که اصولا کاری برا کدنویسهات نباشه، مجبور باشی جای اخراج بدی ریمستر رو ریمیک کنن و ریمیک رو ریمستر
 
  • Like
Reactions: Dinosaur
دقیقاً!
من یه بار اومدم لیست بازی‌های بقیه استودیوها رو بنویسم و توی بحث‌های تاپیک PS5 بذارم، ولی دیدم طولانی می‌شه و بی‌خیال شدم. :D ولی از اونجایی که این بحث هنوز ادامه داره، دیگه ردیفش کردم که ببینیم ناتی داگ همچین جنایت خاصی هم نکرده و این قضیه به خاطر ساز و کار متفاوت صنعت بازی نسبت به قدیم، یه چیز تقریباً عادی هست.
الآن سراغ بقیه استودیوهای سونی که بریم، اکثراً همین شکلی هستن و اگه نسخه‌های جانبی رو در نظر نگیریم (که معمولاً تولید اون‌ها همزمان با نسخه اصلی پیش می‌ره و چیز کاملاً جداگانه‌ای نیستن)، اکثر استودیوها در حد ناتی داگ یا حتی بیشتر فاصله افتاده بین بازی‌هاشون.

گریلا گیمز:
Horizon Zero Dawn: ۲۰۱۷
پروژه بعدی: Horizon Forbidden West بعد از ۵ سال

پولی فونی دیجیتال:
Gran Turismo Sport: ۲۰۱۷
پروژه بعدی: Gran Turismo 7 بعد از ۵ سال

سانتا مونیکا:
God of War: ۲۰۱۸
پروژه بعدی: God of War Ragnarok بعد از ۴ سال
پروژه بعدی از تیمی که God of War رو ساخت: بعد از ۵ سال هنوز معرفی نشده

بِند:
Days Gone: ۲۰۱۹
پروژه بعدی: بعد از ۴ سال هنوز معرفی نشده

لندن:
Blood and Truth: ۲۰۱۹
پروژه بعدی: بعد از ۴ سال هنوز معرفی نشده

مدیا مولکول:
Dreams: ۲۰۲۰
پروژه بعدی: بعد از ۳ سال هنوز معرفی نشده

ساکرپانچ:
Ghost of Tsushima: ۲۰۲۰
پروژه بعدی: بعد از ۳ سال هنوز معرفی نشده

تیم اسوبی:
Astro's Playroom: ۲۰۲۰
پروژه بعدی: بعد از ۳ سال هنوز معرفی نشده

بلوپوینت:
Demon's Souls: ۲۰۲۰
پروژه بعدی: بعد از ۳ سال هنوز معرفی نشده

کوجیما پروداکشنز رو هم به عنوان اشانتیون اضافه کنیم! :D استودیو مال سونی نیست، ولی در حالی داره روی Death Stranding 2 کار می‌کنه که اگه سال بعد بیاد، می‌شه ۵ سال فاصله نسبت به بازی قبلی.
یعنی به جز اینسامنیاک که کلاً توی یه فاز دیگه‌ای هست و خیلی سریع عمل می‌کنن و همین‌طور سن‌دیگو که ورزشی‌ساز هست، بقیه استودیوها تفاوت خاصی در زمینه عرضه بازی‌هاشون نسبت به ناتی داگ ندارن.
فقط استودیوهای سونی هم نیستن. مثلاً 343Industries که یه زمانی ۳ سال فاصله بین Halo 4,5 بود، این دفعه ۶ سال فاصله افتاد تا Halo Infinite.
T10 که یه زمانی یه سال درمیون Forza Motorsport می‌ساخت، این دفعه ۶ بار طول کشید تا نسخه جدیدش بیاد.
The Coalition رو آخرین بار سال ۲۰۲۰ با بازی Gears 5: Hivebusters دیدیم که یه چیز جمع و جور ۳ ساعته بود و بازی بزرگ‌شون Gears 5 بود که ۴ سال از اومدنش می‌گذره.
بازی جدید Compulsion Games بعد از ۵ سال هنوز نیومده.
Hellblade 2 در حالی هنوز منتشر نشده که بازی قبلی نینجا تئوری یعنی Bleeding Edge قبل از TLoU2 اومده بود.
از زمان انتشار بازی Wasteland 3 هم بیشتر از ۳ سال می‌گذره و بازی جدید inXile نیومده.
به زودی به ۶ سالگی عرضه Sea of Thieves می‌رسیم و هنوز خبری از Everwild نیست.
۵ سال هم از اومدن State of Decay 2 می‌گذره و هنوز نسخه سوم منتشر نشده.
جا داره برای بار صدم بگم که من کلاً مخالف تولید TLoUP1 توسط خود ناتی داگ بودم و ترجیح می‌دادم همون وقت و انرژی (حتی اگه اصلاً در حد تولید یه بازی جدید نبوده) رو صرف کارهای دیگه کنن، ولی موضوع اینه که فاصله بین بازی‌های ناتی داگ، چیز عجیبی نیست و انقدر نمونه زیاده که می‌شه یه شاهنامه در موردشون نوشت. ولی دیگه سعی کردم قضیه رو فقط توی استودیوهای سونی و مایکروسافت خلاصه کنم و سراغ بقیه موارد نرم. :D
آقا پست واقعا عالی و کامل بود ،فقط در مورد اینسامنیاک یه توضیحی اضافه کنم بنظرم دلیل اینکه سریع بازی ریلیز میکنند به همون علت ساخت بازی های دنیای مارول هست. یعنی اینها کلا سر اینجور پروژه ها از نظر خلق کرکترها ، پیشینه شون، داستان ها ، اتمسفر و لوکیشن بازیها از بقیه جلو هستند. الان بر فرض ناتی داگ که داره یه نیو ip میسازه معلومه که مدتها فقط صرف طراحی دنیا و کرکترها و داستان گویی میکنه که کاملا یونیک خودشه یه همین خاطره که تا الان طول کشیده اما انشاله ۲۰۲۴ معرفی می‌کنند.
 
فرق cdpr با بقیه همونجایی مشخص شد که یه بازی ناقص عرضه کردن با قیمت کامل 😁
کم لطفی میکنی . ناقص ، آخه این چه توصیف نا عادلانه ای هست از بازی
......
بازی که عرضه کردن حتی سایه ای از چیزی که تبلیغ میکردن نبود . رسما بزرگترین و شرم آور ترین کلاه برداری صنعت گیم بود .. جدا از اینکه اولین بازی هم بود که مهندسی متاش مشهود بود + اون سیستم های های اند چند هزار دلاری و صندلی و غیره که فرستادن برای تعداد زیادی از منتقدین که این کلاه برداری رو موفقیت امیز کرد ...
واقعا نمیفهمم چطوری همچین افتضاحی رو اینجا مطرح میکنن هیچ که ازش برای نقد ناتی هم بهره میبرن ، این خیلی خنده داره ...

یه پکیج مشخصی رو ناتی داگ عرضه کرده ، قیمتشم متناسب با محتوی هست ... شما میتونی بخری و فیضش رو ببری و میتونی بگی ارزش ۱۰ دلار نداره و بی خیال شی ...
من متوجه نمیشم مشکلش کجاست؟
اگه فقط یه اپدیت گرافیکی بود مثل فوربیدن وست من قبول میکردم که پول زوره و کلاشیه، ولی اینجا بحث محتوای اضافه و یه سری ارتقای قابل توجه وسطه
 
آخرین ویرایش:
والا اون بازی که سایبرپانک اوایل داد بیرون باید یه 10 دلار هم به پلیرها جریمه میداد،نه اینکه الان بعد 2 سال که بازی رو کاملتر تحویل مشتری داده بشه نماد مشتری مداری و کوبیده بشه سر ناتی داگ

البته دستاورد خیلی بزرگی هم داشتن. اینکه تونستن طوری رفتار کنن که بازی برای چندماه از استور PS حذف بشه. کار هر کسی نبود.
 
همه این حقو دارن که در مورد قیمت نظر بدن، یعنی چی میخوای بخر نمیخوای نخر. یاد اون بنده خدا افتادم که میگفت هر کی نمیخواد جمع کنه بره 😄
منه مشتری بازار نمی تونم در مورد قیمت گذاری یه شرکت تاثیرگذار نظر بدم؟ پس کی باید نظر بده؟
به بحث کار ندارم ولی از این تزها ندید، ترسناکه واقعا با این منطق بخوای قاضی پست کاربرها و عملکردشونم باشی 🙁
 
همه این حقو دارن که در مورد قیمت نظر بدن، یعنی چی میخوای بخر نمیخوای نخر. یاد اون بنده خدا افتادم که میگفت هر کی نمیخواد جمع کنه بره 😄
ناتی داگ داره برا بازی که خودش ساخته و مال خودشه تصمیم میگیره ولی اون بابا داره برا یه عده دیگه تصمیم میگیره و تو مسایل شخصیشون دخالت میکنه.مثال درست تر باید بر عکس این جملت میبود
 
مایکروسافت همون شرکتی هست که چند وقت پیش می‌خواست قیمت اشتراک گلدش رو دوبرابر کنه، ولی چون تو فضای مجازی شلنگ گرفتن بهش و چون فعلا بخاطر موقعیتش توانایی زورگویی رو نداره سریع از حرفش پا پس می‌کشه.
چقدر خوب که فن های اکس باکس شلنگ رو گرفتن بهش تا تصمیمش رو برگردونه. اگر فن های پلی استیشن هم برای شیردوشی های سونی یکم اعتراض میکردن و فقط به به و چه چه نداشتن، سونی هم این کارها رو میذاشت کنار، مثل افزایش قیمت پلاس که هیچ توجیهی نداره. فقط یه بار یادمه برای هورایزون اعتراض شد و سونی هم نتوتست "زورگویی" کنه و تصمیم رو برگردوند. اصلا به من چه، جیب خودتونه، هر چقدر میخوایید خرج کنید:D
----------

پ.ن: این دوست مکزیکیمون هم خیلی کاربر خوب و بامزه ایه. تو یه پست سوالی رو مطرح میکنه، تو پست بعدی جواب خودش رو میده:D ای کاش همه مثل ایشون باشن:love:
اونوقت یه سوال این تاد هاوارد و فیل اسپنسر گور به گور شده چیکار میکنند؟ هلببلد ۲۰۱۹ معرفی شده تا الان یه گیمپلی نشون ندادن. استیت او دیکی چی شد. پرفکت دارک چی‌شد؟ فیبل چندساله معرفی شده؟ الدر چندسال پیش تا الان معرفی شده ؟ یه گیمپلی ندارن اینا هنوز فقط یه سری CG نشون دادن.
:Arrowd:
راکستار هم یه موقعی سالی یا دوسالی یکبار بازی بیرون میداد. خود ناتی داگ ۲۰۰۷ ،۲۰۰۹ ،۲۰۱۱ ،۲۰۱۳ هر دوسال یکبار بازی داد.
یه موقعی دوسال دوسال بتمن و گیرز او وار و... بیرون میدادن.
بازیهای اون زمان اسکیل کوچیکتر داشتن. هزینه و وقت کمتری میبردند.
نسل قبل همینطور کمی این پروسه طولانی تر شد‌ ولی این نسل اومدن رو یه پروژه خیلی بزرگ کار کردن معلومه بیشتر براش باید وقت بذارن. راکستار ۱۰ ساله داره روی GTA 6 کار میکنه. میفهمی ۱۰ سال؟
ناتی داگ هم پروژه بزرگی دارن کار میکنن.
۲ سال هم کرونا بوده کلی وقفه افتاده.
:love::دی
 
ده صفحه تاپیک برا ده دلار رفت جلو هم خودم هم خودت می‌دونیم این اعتراضا فقط بهونس چون دیوار کوتاه دگ نیست و هر دیواری رفتن روش زیر پاشون خالی شده:D
دگ از اونایی که بازی دستشون نرسیده بود صفر و یک برا یوزر اسکور ثبت کردن و فروش ده میلیونی بازی رو زیر سوال بردن و با هر خبری آیه یاسی از بازی خوندن انتظاری جز این واکنش ها نمیره
حتی اگه صرفا بازی از لحاظ رزولوشن بهبود داشت باز جای توجیه داشت چه برسه به اینکه بازی محتواها و بخش های داستانی جدید هم داره
شاید چون اسم ریمستر هست غلط اندازه و اگه به اسم دی ال سی میومد حتی ۳۰ دلاری بودنش هم اینطوری واکنش نداشت
البته بهتون این مژده رو بدم که بهونه جدید نمرات این ریمستر هست که قاعدتاً مثل نسخه اصلی احتمالا نشه(هر چند ریمستر تلو یک اون نمرات رو تکرار کرد) و داستان جدید این خواهد بود که بازی حالا نمره های واقعی رو گرفت و اگه زیر ۹۰ بشه که خب دوباره میرسیم به داستان تعطیلی ناتی داگ:D
 
جدی باورکردنی نیست این داستانا واسه 10 دلار!

چقدر خطرناکه وقتی انسان‌ چیزی واسه از دست دادن نداشته باشه!
لامصب سریالش هم این جریانات رو داره . مهم نیست سریال چقد رکورد بیننده محبوبترین سریالهارو میزنه یا چقد تحسین منتقدا و حتی امتیاز بالای imdb رو میگیره بازم توجیه و دلیل بی خودی برای تخریب سریال میارن
 
جدی باورکردنی نیست این داستانا واسه 10 دلار!

چقدر خطرناکه وقتی انسان‌ چیزی واسه از دست دادن نداشته باشه!
از کسی که فرق پورت و ریمستر را نمیدونه و خودش اقرار کرده که وظیفه شرعی داره که به سونی و فنهاش هیت بده و توهین کنه چه توقعی میشه داشت ؟ وگرنه در حالت عادی و منطقی خبر ریمستر یک عنوان باید اینهمه بحث داشته باشه؟
چقدر ناراحت کنندس، حتما دلیلی داره این همه ناراحتیش که ما خبر نداریم
 
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or