شایعه مقاله IGN: اتفاقات بزرگ دنیای بازی در سال 2019

  • Thread starter Thread starter Ehsan
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Ehsan

Loyal Member
سال 2018 برای دنیای بازی های رایانه ای سال بزرگی بود و عناوین زیادی در این سال عرضه شدند. اما این تجارت بزرگ برای خود پایانی نمی بیند و هر ساله شایعات زیادی درباره نرم افزار و سخت افزار های مختلفی که در آینده عرضه خواهند شد وجود دارد. اقای جردن سیرانی از نویسندگان سایت IGN مقاله ای درباره 10 شایعه بزرگ بازی های رایانه ای در سال 2019 که ممکن است به واقعیت تبدیل شوند نوشته که به ترجمه و بررسی آن می پردازیم.


price.jpg


شایعه اول: کنسول های نسل بعد سونی و مایکروسافت

سال 2018 اولین سالی بود که شایعاتی درباره برنامه های سونی و مایکروسافت برای عرضه کنسول های نسل بعد مطرح گردید و هردو کمپانی درباره وجود کنسول های جدید خود و تاریخ های عرضه احتمالی صحبت هایی کردند.

ابتدا مایکروسافت در کنفرانس E3 2018 به Xbox یا (Xbox های) جدید اشاره کرد در حالی که فیل اسپنسر گفت: "ما بطور جدی روی معماری کنسول Xbox بعدی کار می کنیم تا تعهد خود را نسبت به عرضه بهترین کنسول بازی به انجام برسانیم" مدتی بعد نیز گزارشی منتشر گردید که درباره نقشه های مایکروسافت برای کنسول بعدی خود توضیحاتی ارائه می کرد و در آن گزارش اشاره شده بود که اسم رمز Xbox بعدی Scarlett است و برای عرضه در سال 2020 در نظر گرفته شده است.
بر اساس این گزارش مایکروسافت در سال 2020 قصد عرضه 2 کنسول را دارد که یکی از آنها مانند کنسول های نسل قبل با سخت افزار قوی تری است و دیگری ارزان تر است و تمرکز اصلی را به استریم بازی ها خواهد گذاشت.

شایعاتی درباره کنسول نسل بعدی سونی نیز وجود دارد، رئیس کمپانی سونی آقای یوشیدا گفت که زمان مالی مناسب برای عرضه کنسول های نسل بعد فرا رسیده ولی هیچ اشاره ای به جزئیات عرضه کنسول PS5 یا زمان عرضه آن نکرد. هرچند گزاشر هایی وجود دارد که تاکید می کند کنسول بدی سونی تغییر اساسی بزرگی با PS4 نخواهد داشت و از همان سبک معماری استفاده خواهد کرد.

بر اساس 3 شایعه و اینکه با گذشتن از ماه نوامبر دقیقا 6 سال است که از عرضه PS4 و Xbox1 می گذرد بعید نیست که در سال 2019 اولین نگاه به کنسول های نسل بعد این دو کمپانی را داشته باشیم.


Nintendo-Switch-2-concept-Curved-Labs-3-680x450.jpg

شایعه دوم: نینتندو روی کنسول Switch بهینه شده کار می کند

قبل از شروع نسل جدیدکنسول ها ممکن است نینتندو ورژن جدیدی از کنسول قابل حمل-خانگی هیبرید خود عرضه کند

بر اساس گزارش مجله وال استریت صحبت هایی درباره کنسول جدید switch با تغییراتی مثل یک LCD بهتر مطرح شده است که بر اساس این گزارش در نیمه دوم سال 2019 عرضه خواهد شد.



th

شایعه سوم: مایکروسافت یک Xbox one بدون درایو نوری را مد نظر دارد

به نسل فعلی برگردیم، بر اساس گزارش هایی مایکروسافت عرضه یک کنسول Xbox One بدون درایو نوری را در سال 2019 مد نظر دارد.
بر اساس گزارش های منتظر شده برداشتن درایو نوری می توند به مایکروسافت کمک کند تا کنسول Xbox One را با قیمت 200 دلار یا کمتر عرضه کند. بر اساس این گزارش صاحبان فعلی دیسک های بازی نیز می توانند با یک برنامه تبدیل دیسک به بازی دیجیتال از بازی هایی که قبلا خریداری کردند با دریافت یک کد دانلود دیجیتالی استفاده کنند.



Harry-Potter-RPG-AAA-Game-750x460.jpg


شایعه چهارم: بازی Harry Potter RPG در دست توسعه است

در ماه اکتبر یک ویدیو منتسب به بازی HP RPG در اینترنت پخش شد. ویدیو توسط یکی از کاربران ردیت منتشر شده بود که در آن یک جهان جادوگری RPG به نمایش کشیده شده بود و ساخت کاراکتر بازی، انتخاب مدرسه هاگوارتز و ورد های جادویی آشنایی در آن نمایش داده می شد.

در حالی که هنوز خبری در این رابطه تایید نشده اما شایعه ای وجود دارد که کمپانی برادران وارنر (که صاحب کمپانی Avalanche نیز هست) توسعه این بازی را در دستور کار خود دارد.

شرکت نرم افزاری Avalanche ساخت بازی هایی مانند Disney Infinity را نیز قبلا توسعه داده است.


rocksteady-superman-game-info-leaked.jpg

شایعه پنجم: بازی جدید شرکت Rocksteady

هیچ شکی وجود ندارد که بعد از عرضه Batman:Arkham Trilogy در سال 2015 بازی توسط این کمپانی در حال توسعه است. درحالی که شایعات زیادی وجود دارد که مدت زیادی است راک استدی روی بازی سوپر من جدیدی کار میکند. ولی بعد از ماه نوامبر که شرکت اعلام کرد "بازی بعدی ما سوپر من نیست" تمام این شایعات پایان یافت. و بار دیگر ما بدون هیچ سرنخی درباره بازی بعدی این گمپانی ماندیم!

در هر صورت امسال بعد از 4 سال احتمال اینکه بازی بعدی AAA این کمپانی معرفی و عرضه شود زیاد است.(البه اگر عرضه Batman: Arkham VR در نظر گرفته نشود).


diablo4.jpg


شایعه ششم: بلیزارد در حال کار بر روی Diablo IV با اسم رمز Feris است

بر اساس گزارش هایی بلیزارد از سال 2016 در حال کار بر روی عنوانی با نام Feris است. پیش از این شایعاتی وجود داشت که بازی بعدی سری دیابلو زودتر از سال 2020 عرضه نخواهد شد اما گزارش جدید به عنوانی با المان های MMO کم و محیط تاریک بازی اشاره دارد که شبیه سری دیبالو است.
همچنین بعد از عرضه بازی Diablo:immortal که فقط برای تلفن های هوشمند معرفی گردید و با واکنش منفی هواداران رو به رو شد همگی منتظر یک بازی برجسته دیگر از این سری محبوب هستند.


th

شایعه هفتم: بازی جدید از سری Bioshock در حال ساخت است

اوایل سال گذشته در گزارشی آینده سری بازی Bioshock مطرح گردید و اینکه بازی بعدی این سری در یک پروژه سری با کد رمز Parkside در حال ساخت است.

2k Games که کمپانی صاحب شرکت بازی سازی Take-two است پیش از این اعلام کرده بود که "سری Bioshock قطعا یک عنوان دائمی است" همچنین میدانیم که از سال 2013 و عرضه بازی Bioshock: infinite عنوان جدیدی از این سری محبوب در نسل حاضر معرفی نشده است. هرچند گفته می شود که توسعه Parkside که در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. اما در سال 2019 معرفی خواهد شد.



th


شایعه هشتم: بازی Borderland 3 معرفی خواهد شد

طرفداران این سری بی صبرانه منتظر معرفی عنوان بعدی هستند. در حالی که در سال 2016 وجود این بازی تایید شده بود کمپانی GearBpx تاکنون عنوان یا جزئیاتی درباره سری بعدی این عنوان مطرح نکرده است.

در GDC 2017 مدیر عامل GearBox یک دموی تکنیکی اولیه از عنوان بعدی این سری را که با استفاده از موتور Unreal Engine 4 ساخته شده بود را نمایش داد. البته همان موقع هم ایشان گفتند که این یک دموی تکنیکی ساده بود و یک بازی نیست. 6 ماه بعد مدیر عامل اعلام کرد که 90% تیم بازی سازی Gearbox در حال توسعه عنوانی هستند که همه ما دوست داریم روی آن کار شود. که به تصور خیلی ها منظور همان بازی Borderland 3 است.


th

شایعه نهم: مایکروسافت بازی fable را احیا خواهد کرد

هفته های اول سال 2018 شایعه ای مطرح شد که یک Fable جدید توسط کمپانی PlayGround ساده سری Forza Horizon در حال توسعه است. بر اساس گزارش های آن موقع یک بازی کاراکتر محور RPG در حال ساخت بود.

در سال 2017 کمپانی PlayGround آگهی استخدامی برای یک بازی سری RPG-OpenWorld داده بود و در نهایت کسانی را انتخاب کرد که در مراحل توسعه GTA V, MGS V , SW:B2 و HellBlade دخلی بوده اند.



Valve-VR-HMD-Speculation-21.jpg


شایعه دهم: کمپانی Valve در حال ساخت عینک واقعیت(VR) مجازی اختصاصی خود است

این شایعات با انتظار عکسی از مدل اولیه احتمالی عینک مجازی کمپانی Valve در سال پیش شروع شد.

جالب توجه تر از خود عینک مجازی این شایعه است که کمپانی ولو با توسعه این عینک همزمان عرضه یک بازی Half-Life جدید مبتنی بر عینک های واقعیت مجازی را در دستور کار خود دارد. بازی مطرح شده برای این عینک مجازی که اولین بار در سال 2016 شایعات آن مطرح گردید احتمالا دنباله ای بر سری Half Life است که آخرین بازی آن در سال 2007 عرضه گشته است.


ویدیو های مرتبط:

ویدیو منتسب به Harry Potter RPG
ویدیو دموی تکنیکی BL3 با UE4


منبع اصلی خبر
 
آخرین ویرایش:
شما که اهل ترول نبودی :D ولی برخلاف چیزی که گفتی پلیرهای هورایزن ۳ از فروش ریمستر تلو بیشتره، بقیه بازی هاش به کنار. در مورد چی داری حرف میزنی؟
تعداد پلیرهای ریمستر TLOU بالای 18 میلیون بوده :D البته بدون گیم پس و این داستانا
 
تعداد پلیرهای ریمستر TLOU بالای 18 میلیون بوده :D البته بدون گیم پس و این داستانا
ویرایش کردم، اولش خوندم فروش، تو متن هم نوشتم فروش ریمستر تلو :D بعدش فکر کنم پلیرهای نسخه سوم هورایزن از ده میلیون بیشتر شده باشه، روی گیم پس هم نبود ;) نسخه چهارم هم اضافه کنیم قطعا تا چند وقت دیگه میرسه به همین آمار. بعدش اگر بخوای بگی به خاطر گیم پس هست که خب خودت هم میدونی ریمستر تلو، تا مدت ها روی انواع کنسول های پلی 4 باندل بود و به نوعی همون نقش گیم پس رو داشت! :D البته هورایزن هم باندل بوده ولی نه با اون شدت!
 
آخرین ویرایش:
شما که اهل ترول نبودی :D آمار پلیرهای هورایزن هم بالا هست، همین طور آمار فروشش. بعد از اون اگه اشتباه نکنم پلی گراند تنها استودیو تو این نسل هست که تا این لحظه تونسته دو تا بازی با متای بالای ۹۰ بسازه، همین جور راحت نمیشه با گفتن اینکه بهترین استودیو مایکروسافت هست پرونده اش رو بست. به نظر من که با توجه به موفقیت هایی که داشته جز بهترین استودیوهای این نسل بوده و با گسترش استودیو میتونه حتی بیشتر از این خودش رو مطرح کنه. خلاصه هیچ وقت رقیبب رو دست کم نگیر :D البته اینم بگم این صحبت که مایکروسافت همه رو میترکونه و نسل بعد بییشترین موفقیت رو کسب میکنه رو قبول ندارم، رسیدن به این چیزها اصلا راحت نیست و فعلا نمیشه در موردش به صورت قاطع صحبت کرد.
من هنوزم اهل ترول نیستم و اخلاقیاتم هیچ وقت اجازه اینکار رو نمیده واسه همین تو قسمت پ.ن : کامل هدفم رو از پسنم نوشتم در جواب برخی پست های بی خود ، در مورد سطح فنی پست ها و ...، که ببینن وقتی با لحن خودشون صحبت کنیم فضا چجوری میشه .

همه حرفای شمارو هم کامل قبول دارم :D
 
کلا همیشه وقتی بحث کنسولی میشه بحث از اخر به اینجا ختم میشه هیچ استدیویی در گذشته و حال و اینده توانایی ساخت بازی بهتر از SM و ND و (GG و SP و ...) نداره و باقی هم خر هستند. اصلا هم فکر نکنید یک زمانی بانجی برای اکس باکس هیلو میساخت و اپیک گیرز میساخت و ...

حالا این وسط یکی اشاره کنه تو کل انحصاریهای سونی مثلا یک بازی رقابتی درجه یک نیست دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه
اینکه اشاره کنی تنوع ژانری شون به کمترین حد ممکن رسیده و عملا بازیهای سه تا استدیو مختلف شکل هم هستند دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه
اینکه بگی سرویس ها و تعداد پلیرها مهم اند دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه (جالبه امروز نتفلیکس خبر زده رقبای ما HBO و ... نیست بلکه فورتنایت ه چون تایم کاربر انلاین رو میگیره)
پلی گراندز رو اینطوری ترول میکنند که بهترین استدیو مایکروسافته!!!
و ... کلی مورد دیگه

در کل هر دفعه ادم پشیمون میشه از وارد شدن به این بحث ها، چون همیشه اخرش به این ختم میشه "به انچارتد نمیرسه"
 
ویرایش کردم، اولش خوندم فروش، تو متن هم نوشتم فروش ریمستر تلو :D بعدش فکر کنم پلیرهای نسخه سوم هورایزن از ده میلیون بیشتر شده باشه، روی گیم پس هم نبود ;) نسخه چهارم هم اضافه کنیم قطعا تا چند وقت دیگه میرسه به همین آمار. بعدش اگر بخوای بگی به خاطر گیم پس هست که خب خودت هم میدونی ریمستر تلو، تا مدت ها روی انواع کنسول های پلی 4 باندل بود و به نوعی همون نقش گیم پس رو داشت! :D
خب ویرایش کردی دیگه پس اشتباه گفته بودی :D منم اون مورد بحثم بود وگرنه پلیرها و آمار خوب FH3 و FH4 رو میدونم منکرش نبودم گفتی آمار پلیر FH3 از ریمستر TLOU بیشتر بوده که به قول خودت 10 میلیون هم شده باشه باز 8 میلیون کمتره حالا کاری به FH4 ندارم که گفتی
بحث باندل و این داستانا هم از شما بعید بود بگی چون همه فرست پارتی ها باندل دارن مثل هیلو5 و همین FH3 تا مدت ها باندل UK داشت ولی اینا دیگه در حدی نیستن که بخوای راجب آمارشون بحث کنی و با گیم پس و تعداد دسترسی که پلیرها دارن هم قابل مقایسه نیستن
پ ن : اصلا نمیشه PG رو ترول کرد کارنامش مشخصه 2 تا بازی 90+ ساخته این نسل و داره مسیر فوق العاده ای رو پیش میره , بحث با خاک یکسان کردن ND و SM و ترول های این تاپیک بود وگرنه کسی بخواد PG رو ترول کنه سطح اطلاعات خودشو ترول کرده
 
آخرین ویرایش:
PS NOW الان N تا بازی 3 نسل مختلف به صورت استریم رو PC و PS4 با یه هزینه اشتراک کم در اختیار گذاشته از اون ور رو PS4 میشه بازیای PS4 دان کرد احتمالا بازیای 2 رو هم اضافه کنن فقط 3 نیست که دلیلش هم واضحه تنها نکته برتری گیم پس در حال حاظر یه چیزه اونم عرضه عناوین فرست پارتی مایکرو تو روز عرضه هستش
یه اشتباه سونی درباره PS NOW هم این بود که پشتیبانی ازشون رو گوشیا و TV قطع کرد هرچند احتمالا تا یکی دو سال دیگه دوباره برش گردونه و رو تمام TV ها و گوشی های هوشمند هم بشه دوباره بازی کرد
انحصاری جدید که خب نبایدم باشه مایکرو برای این روز عرضه بازیاش میده که تا زمان اماده شدن بازیایه جدیدش ملت راضی نگه داره
یسری از بازیای ps2 همین الانم رو ps now هست و تو ps4 قابل دانلوده که همچین شاخم نیستن dark cloud . Rouge galaxy و چندمورد معمولی دیگه بازیای ps4ش هم که چیز خاصی نداره اکثریت انحصاری های قدیمی به همرا چندتا ریمستره.....اتفاقا نبود بازیای ps3 برای دانلود بزرگ ترین ضعفه این سرویسه اینکه قابلیت دانلود برا pc نمیدن کاملا قابل درکه و فن ها راضین اما تو ps4 قابل قبول نیست(البته ناگفته نماند اگه بخاطر سیستم ps3 نبود این کار میکردن) این چیزیه که تو ps5 نیازه و باید باشه الان این شد n تا بازی از سه نسل؟:D تازه نداشتن بازیای ps1 که ظلمه:D مایکرو الان هرچی داره و نداره رو ریخته توش..........درباره گوشیا که نهایتش مجبورن این کار بکنن

Ps now یه سرویس استریم گیمه، قابلیت دانلود کردن بازی فقط یه ویژگی جانبی براش به حساب میاد ،خیلی فرق داره قضیش با گیم پس
بهتره بگیم بود....چون با وجود گیم پس اینکار خیلی ضایع هست اگه نبود سونی نمیومد برا بازیاش رو ps4 قابلیت دانلود بزاره بنظرم از الان باید به فکر بازیای ps3 رو ps5 باشن واگرنه ضرر کردن:D
 
کلا همیشه وقتی بحث کنسولی میشه بحث از اخر به اینجا ختم میشه هیچ استدیویی در گذشته و حال و اینده توانایی ساخت بازی بهتر از SM و ND و (GG و SP و ...) نداره و باقی هم خر هستند. اصلا هم فکر نکنید یک زمانی بانجی برای اکس باکس هیلو میساخت و اپیک گیرز میساخت و ...

حالا این وسط یکی اشاره کنه تو کل انحصاریهای سونی مثلا یک بازی رقابتی درجه یک نیست دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه
اینکه اشاره کنی تنوع ژانری شون به کمترین حد ممکن رسیده و عملا بازیهای سه تا استدیو مختلف شکل هم هستند دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه
اینکه بگی سرویس ها و تعداد پلیرها مهم اند دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه (جالبه امروز نتفلیکس خبر زده رقبای ما HBO و ... نیست بلکه فورتنایت ه چون تایم کاربر انلاین رو میگیره)
پلی گراندز رو اینطوری ترول میکنند که بهترین استدیو مایکروسافته!!!
و ... کلی مورد دیگه

در کل هر دفعه ادم پشیمون میشه از وارد شدن به این بحث ها، چون همیشه اخرش به این ختم میشه "به انچارتد نمیرسه"

مایکروسافت در بخش استودیوها داره خوب عمل میکنه و الان سبک‌های مختلف رو با استودیوهایی که از قبل داشته، به تازگی خریده و بعدا به تیم اضافه می‌کنه میتونه پوشش بده. از ریسینگ شبیه ساز گرفته تا ریسینگ آرکید، تا پلتفرمر 2 بعدی، شبیه ساز بقا، شوتر اول شخص، شوتر سوم شخص، فایتینگ، استراتژی ریل تایم، استراتژی ترن بیس، نقش آفرینی اول/سوم شخص، ادونچر/اکشن داستان محور و ... رو الان استودیوهاش پوشش میدن.

باید دید در آینده چه استودیوهایی رو خریداری می‌کنن و چه سبک‌هایی رو میخوان تقویت/ایجاد کنن. ولی طی زمان همین‌ها به مرور با اشتراک گذشتن تخصصشون به هم کمک میکنن تا همه با هم به یک سطح استاندارد بالاتر برسن کما اینکه همین الان The Coalition، Turn10، 343i، PlayGround Games، Rare، Obsidian و Ninja Theory خودشون رو به انواع مختلف ثابت کردن و در سبک خودشون بازیهای خوب و موفقی رو ساختن یا دارن میسازن و هر کدوم ویژگی مختص خودشون رو دارن. :D حالا اینکه یک عده دارن ترول میکنن خیلی مهم نیست.
 
انحصاری جدید که خب نبایدم باشه مایکرو برای این روز عرضه بازیاش میده که تا زمان اماده شدن بازیایه جدیدش ملت راضی نگه داره
یسری از بازیای ps2 همین الانم رو ps now هست و تو ps4 قابل دانلوده که همچین شاخم نیستن dark cloud . Rouge galaxy و چندمورد معمولی دیگه بازیای ps4ش هم که چیز خاصی نداره اکثریت انحصاری های قدیمی به همرا چندتا ریمستره.....اتفاقا نبود بازیای ps3 برای دانلود بزرگ ترین ضعفه این سرویسه اینکه قابلیت دانلود برا pc نمیدن کاملا قابل درکه و فن ها راضین اما تو ps4 قابل قبول نیست(البته ناگفته نماند اگه بخاطر سیستم ps3 نبود این کار میکردن) این چیزیه که تو ps5 نیازه و باید باشه الان این شد n تا بازی از سه نسل؟:D تازه نداشتن بازیای ps1 که ظلمه:D مایکرو الان هرچی داره و نداره رو ریخته توش..........درباره گوشیا که نهایتش مجبورن این کار بکنن


بهتره بگیم بود....چون با وجود گیم پس اینکار خیلی ضایع هست اگه نبود سونی نمیومد برا بازیاش رو ps4 قابلیت دانلود بزاره بنظرم از الان باید به فکر بازیای ps3 رو ps5 باشن واگرنه ضرر کردن:D
سونی اگه میتونستن بازیهای ps3 رو روی 4 اجرا کنه که میومد بکوارد میزاشت ،
تفاوت سخت افزاری و عملکرد آنقدر زیاده ، که قطعا نتونستن حتی یه امولیتور درست حسابی بسازن ،
اصلااینکه چند تا بازی ps4 قابلیت دانلود داره هیچ شباهت بین این دو تا به وجود نمیاره ، فقط امکانات و ویژگی های psnow رو برجسته تر می‌کنه.
.........
جدا از این اصلا بحث برتر بودن سرویس نیست ، بحث آینده گیمینگ و آینده نگری و برنامه ریزی و برقرار کردن زیر ساخت ها برای رسیدن به اون آینده است ، و ps now چه زمان ایجادش و چه موفق بودن و جا افتادنش نشون میده ، سونی در این زمینه هم پیشگام و چند قدم جلو تر از رقباشه .
سونی بزرگترین و ثروتمند ترین شرکت نیست، تو ساخت و توسعه تکنولوژی نو و جا انداختنش در بازار یکی از برترین شرکت های جهانه
 
آخرین ویرایش:
کلا همیشه وقتی بحث کنسولی میشه بحث از اخر به اینجا ختم میشه هیچ استدیویی در گذشته و حال و اینده توانایی ساخت بازی بهتر از SM و ND و (GG و SP و ...) نداره و باقی هم خر هستند. اصلا هم فکر نکنید یک زمانی بانجی برای اکس باکس هیلو میساخت و اپیک گیرز میساخت و ...

حالا این وسط یکی اشاره کنه تو کل انحصاریهای سونی مثلا یک بازی رقابتی درجه یک نیست دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه
اینکه اشاره کنی تنوع ژانری شون به کمترین حد ممکن رسیده و عملا بازیهای سه تا استدیو مختلف شکل هم هستند دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه
اینکه بگی سرویس ها و تعداد پلیرها مهم اند دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه (جالبه امروز نتفلیکس خبر زده رقبای ما HBO و ... نیست بلکه فورتنایت ه چون تایم کاربر انلاین رو میگیره)
پلی گراندز رو اینطوری ترول میکنند که بهترین استدیو مایکروسافته!!!
و ... کلی مورد دیگه

در کل هر دفعه ادم پشیمون میشه از وارد شدن به این بحث ها، چون همیشه اخرش به این ختم میشه "به انچارتد نمیرسه"
خدا پدرت رو بیامرزه ولا حرف ما هم همینه
رمدی میاد کوانتوم بریک میسازه متا 77 میگیره همه میگن اشغال پول حروم کن
رمدی رو به خاک سیاه کشونده و از این حرف ها
حالا کوانتیک دریم دیترویت میسازه متا 78 میگیره دیگه میشه شاهکار سونی میشه ناشر برتر دیگه بهتر از دیترویت ساخته نشده کوانتیک دریم میشه بزرگ
ساکر پانچ بازی متا 80 و 73 میسازه میشه بهترین استودیو اصلا بقیه در سطحش نیستن
بعد اسم ما ترول در رفته
 
سونی اگه میتونین بازیهای ps3 رو روی 4 اجرا کنه که میومد بکوارد میزاشت ،
تفاوت سخت افزاری و عملکرد آنقدر زیاده ، که قطعا نتونستن حتی یه امولیتور درست حسابی بسازن ،
اصلااینکه چند تا بازی ps4 قابلیت دانلود داره هیچ شباهت بین این دو تا به وجود نمیاره ، فقط امکانات و ویژگی های psnow رو برجسته تر می‌کنه.
.........
جدا از این اصلا بحث برتر بودن سرویس نیست ، بحث آینده گیمینگ و آینده نگری و برنامه ریزی و برقرار کردن زیر ساخت ها برای رسیدن به اون آینده است ، و ps now چه زمان ایجادش و چه موفق بودن و جا افتادنش نشون میده ، سونی در این زمینه هم پیشگام و چند قدم جلو تر از رقباشه .
سونی بزرگترین و ثروتمند ترین شرکت نیست، تو ساخت و توسعه تکنولوژی نو و جا انداختنش در بازار یکی از برترین شرکت های جهانه
مشکل همینجاست که این سرویس بدرد اینده نمیخوره شاید الان موفق باشه ولی نداشتن بکوارد و ساپورت استریم رو موبایل و tv که دوستمون اشاره کرد به ضررشون تموم میشه چون cloud و کنسولایی مثل nintendo switch اینده گیمینگه ملت همین الانم بخاطر نداشتن بکوارد صداشون درامده سونی صد در صد از پیش گام ها و بهترین هاست ولی با این وضع هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه الانم که این کودرا امده و حرف پشتش زیاد هست و میگن که بدرد نمیخوره و خودشم با ps classic و اون سیاستای جدید و ول کردن سازنده های ژاپنی این ثابت کرده بعید نیست ps5 تغییرخاصی نسبت به الان نکنه شایعشم که هست.....
 
کلا همیشه وقتی بحث کنسولی میشه بحث از اخر به اینجا ختم میشه هیچ استدیویی در گذشته و حال و اینده توانایی ساخت بازی بهتر از SM و ND و (GG و SP و ...) نداره و باقی هم خر هستند. اصلا هم فکر نکنید یک زمانی بانجی برای اکس باکس هیلو میساخت و اپیک گیرز میساخت و ...

حالا این وسط یکی اشاره کنه تو کل انحصاریهای سونی مثلا یک بازی رقابتی درجه یک نیست دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه
اینکه اشاره کنی تنوع ژانری شون به کمترین حد ممکن رسیده و عملا بازیهای سه تا استدیو مختلف شکل هم هستند دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه
اینکه بگی سرویس ها و تعداد پلیرها مهم اند دیگه انواع متلک ها بهت وارد میشه (جالبه امروز نتفلیکس خبر زده رقبای ما HBO و ... نیست بلکه فورتنایت ه چون تایم کاربر انلاین رو میگیره)
پلی گراندز رو اینطوری ترول میکنند که بهترین استدیو مایکروسافته!!!
و ... کلی مورد دیگه

در کل هر دفعه ادم پشیمون میشه از وارد شدن به این بحث ها، چون همیشه اخرش به این ختم میشه "به انچارتد نمیرسه"
خو بیا علی جان در مورد Tetris Effect و ASTRO BOT Rescue Mission بحث کنیم :D ، وقتی بازیها زیاده و با کیفیته بچه ها خوشمزه ترینشو انتخاب میکنن برا همین خودمم ناراحت میشم چرا بعضی بازیها توی لیست گم میشن ! ، وقتی توی اون تاپیک گفتم بعضی کاربرا خودشون دوس دارن QB رو با کارهای QD مقایسه کنن جریان همینه ، البته فکر کنم خودتون هم ازش خسته شدید :D

اینکه کمترین بازیمون ! جزو لیست اول برنده های BW و در لیست خیلیا حضور داره فراتر از فرمتهای این ژانرهاست که اتفاقا متنوع و بصورت ارگانیک ! طعم های جدیدی رو در همون سبکی که تا الان انتظار تغییر ازش نداشتیم بوجود آوردن . خیلی هم میشه مثال آورد .

باز خوبه PG بود تا جور بقیه رو بکشه .
 
  • Like
Reactions: Solidsnake_1
نمیخام نظر خاصی در مورد پیروز میدان در نسل بعدی بدم چون تا فرارسیدن نسل بعد واقعا چندان نمیشه روش حساب کرد. اما چندتا مساله وجود داره. اول اینکه بیزینس الکترونیک اصلا بیزینس وفاداری نیست و هرآن با یک سری اشتباه های پی در پی میتونه کلا شرکت تاج تختش را از دست بده، نمونه اش هم زیاده (سگا، آتاری، نوکیا و یا خود همین سونی در اکثر بخش های غیر گیمینگ).

اما چیزی که الان در آستانه نسل جدید کاملا مشخصه اینه که ماکروسافتی که قصد داره وارد نسل نهم بشه با ماکروسافتی که وارد نسل هشت شد خیلی فرق داره. اینو میشه از تصمیماتشون کامل فهمید. این اواخر اکثر تصمیمات ماکروسافت درست بوده و اتفاقا به صورت گسترده با استقبال جامعه گیمینگ روبرو شده. اگه به بخش سرویس دهی و سخت افزار نگاه کنیم :

* Game Pass
*Play Anywhere
*Backward Compatibility
*Refund
*Cross Play
*Cloud

و حتی خرید یک سری از سرویس های ساختاری مثل Havok کاملا برتری ماکروسافت در این زمینه ها نسبت به رقبا را نشون میده و در این مورد به نظرم چندان نمیشه رقابتی در حال حاضر متصور شد مگر اینکه یک تکونی بقیه هم به خودشون بدن. در کنار امسال اکثر بازی های Third Party هم حق تبلیغاتشون را ماکروسافت گرفت و این نشون میده که در این زمینه هم دارن کار میکنن.

اما نکته منفی تقریبا ده پونزده ساله ماکروسافت که همیشه توی این مدت هم خود شرکت و هم طرفدارا را اذیت کرده بود بحث استدیوهای First Party و بازی های انخصاری بود که همین امسال میشه گفت که ره چندین ساله را تونستن به صورت قابل توجهی طی بکنن با خرید چندین استدیو.

343 Industries
Compulsion Games
InXile Entertainment
Microsoft Casual Games
Mojang
Ninja Theory
Obsidian Entertainment
Playground Games

Rare
The Coalition
The Initiative
Turn 10 Studios

Undead Labs

دیگه این چیزی نیست که بشه دست کمش گرفت یا حتی مسخره اش کرد. اینایی که بولد کردم کاملا پتانسیل ساخت بازی با متای بالا 85 و حتی 90 را دارند. حسن اساسی شون هم نسبت به سونی در تنوع سبکشون هست. تازه به اینها شایعه IO Intractive و Turtle Rock Studio را هم اضافه کنید. کاملا مشخصه که نگاه ماکروسافت به بخش گیمینگ خیلی خیلی جدی تر شده و با این حجم از پشتوانه مالی که دارن کاملا میتونن معادلات را عوض کنند. خلاصه مقایسه وضعیت الان با شروع نسل هشتم هم خنده داره و هم غیر واقعی.
 
ساکر پانچ بازی متا 80 و 73 میسازه میشه بهترین استودیو اصلا بقیه در سطحش نیستن
بعد اسم ما ترول در رفته
مسئله متای qb نیست مسئله اینجاست که بازی یه داستان ضعیف و یک فروش بسیار ضعیف داشت واسه همینه ما سونی فنای شیاطین صفت به رمدی میگیم اشغال ساز الان که یادم میاد ما مایکروسافت تحدید کردیم که ارطباتش با رمدی قطع کنه lol چقدر ما خفنیم B-):)) استاد فکر کنم با واژه dlc اشنایی نداری یا خودت زدی به اون راه بازی متاش 30 باشه ولی بفروش باشه هیچ مشکلی برا سازندش ایجاد نمیشه اینایی که گزاشتی فروش خودشون کردن و شاهکار سونی به حساب میان بله:))
 
  • Like
Reactions: only sony
نمیخام نظر خاصی در مورد پیروز میدان در نسل بعدی بدم چون تا فرارسیدن نسل بعد واقعا چندان نمیشه روش حساب کرد. اما چندتا مساله وجود داره. اول اینکه بیزینس الکترونیک اصلا بیزینس وفاداری نیست و هرآن با یک سری اشتباه های پی در پی میتونه کلا شرکت تاج تختش را از دست بده، نمونه اش هم زیاده (سگا، آتاری، نوکیا و یا خود همین سونی در اکثر بخش های غیر گیمینگ).

اما چیزی که الان در آستانه نسل جدید کاملا مشخصه اینه که ماکروسافتی که قصد داره وارد نسل نهم بشه با ماکروسافتی که وارد نسل هشت شد خیلی فرق داره. اینو میشه از تصمیماتشون کامل فهمید. این اواخر اکثر تصمیمات ماکروسافت درست بوده و اتفاقا به صورت گسترده با استقبال جامعه گیمینگ روبرو شده. اگه به بخش سرویس دهی و سخت افزار نگاه کنیم :

* Game Pass
*Play Anywhere
*Backward Compatibility
*Refund
*Cross Play
*Cloud

و حتی خرید یک سری از سرویس های ساختاری مثل Havok کاملا برتری ماکروسافت در این زمینه ها نسبت به رقبا را نشون میده و در این مورد به نظرم چندان نمیشه رقابتی در حال حاضر متصور شد مگر اینکه یک تکونی بقیه هم به خودشون بدن. در کنار امسال اکثر بازی های Third Party هم حق تبلیغاتشون را ماکروسافت گرفت و این نشون میده که در این زمینه هم دارن کار میکنن.

اما نکته منفی تقریبا ده پونزده ساله ماکروسافت که همیشه توی این مدت هم خود شرکت و هم طرفدارا را اذیت کرده بود بحث استدیوهای First Party و بازی های انخصاری بود که همین امسال میشه گفت که ره چندین ساله را تونستن به صورت قابل توجهی طی بکنن با خرید چندین استدیو.

343 Industries
Compulsion Games
InXile Entertainment
Microsoft Casual Games
Mojang
Ninja Theory
Obsidian Entertainment
Playground Games

Rare
The Coalition
The Initiative
Turn 10 Studios

Undead Labs

دیگه این چیزی نیست که بشه دست کمش گرفت یا حتی مسخره اش کرد. اینایی که بولد کردم کاملا پتانسیل ساخت بازی با متای بالا 85 و حتی 90 را دارند. حسن اساسی شون هم نسبت به سونی در تنوع سبکشون هست. تازه به اینها شایعه IO Intractive و Turtle Rock Studio را هم اضافه کنید. کاملا مشخصه که نگاه ماکروسافت به بخش گیمینگ خیلی خیلی جدی تر شده و با این حجم از پشتوانه مالی که دارن کاملا میتونن معادلات را عوض کنند. خلاصه مقایسه وضعیت الان با شروع نسل هشتم هم خنده داره و هم غیر واقعی.
تمام این استودیوها قراره بازیاشون رو PC هم عرضه بشه که به طور واضحی نیمی از تاثیرشون خواهد گرفت
نیایید بگید کنسول و PC جدان که نه تنها جدا نیستن بلکه شدیدا برای هم خطرناک هم هستن همونطور که Sony گفت برای جلوگیری از رفتن گیمرا به طرف PC ما PSPRO عرضه کردیم
و حتی قبلا یوشیدا گفت بزرگ ترین و خطرناک ترین رقیب ما PC هستش!
بله سیاست های جدید مایکرو قراره درآمدشو از گیم خیلی بالا ببره ولی تاثیر عمده ای رو فروش کنسول XBOX نخواهد داشت
 
نمیخام نظر خاصی در مورد پیروز میدان در نسل بعدی بدم چون تا فرارسیدن نسل بعد واقعا چندان نمیشه روش حساب کرد. اما چندتا مساله وجود داره. اول اینکه بیزینس الکترونیک اصلا بیزینس وفاداری نیست و هرآن با یک سری اشتباه های پی در پی میتونه کلا شرکت تاج تختش را از دست بده، نمونه اش هم زیاده (سگا، آتاری، نوکیا و یا خود همین سونی در اکثر بخش های غیر گیمینگ).

اما چیزی که الان در آستانه نسل جدید کاملا مشخصه اینه که ماکروسافتی که قصد داره وارد نسل نهم بشه با ماکروسافتی که وارد نسل هشت شد خیلی فرق داره. اینو میشه از تصمیماتشون کامل فهمید. این اواخر اکثر تصمیمات ماکروسافت درست بوده و اتفاقا به صورت گسترده با استقبال جامعه گیمینگ روبرو شده. اگه به بخش سرویس دهی و سخت افزار نگاه کنیم :

* Game Pass
*Play Anywhere
*Backward Compatibility
*Refund
*Cross Play
*Cloud

و حتی خرید یک سری از سرویس های ساختاری مثل Havok کاملا برتری ماکروسافت در این زمینه ها نسبت به رقبا را نشون میده و در این مورد به نظرم چندان نمیشه رقابتی در حال حاضر متصور شد مگر اینکه یک تکونی بقیه هم به خودشون بدن. در کنار امسال اکثر بازی های Third Party هم حق تبلیغاتشون را ماکروسافت گرفت و این نشون میده که در این زمینه هم دارن کار میکنن.

اما نکته منفی تقریبا ده پونزده ساله ماکروسافت که همیشه توی این مدت هم خود شرکت و هم طرفدارا را اذیت کرده بود بحث استدیوهای First Party و بازی های انخصاری بود که همین امسال میشه گفت که ره چندین ساله را تونستن به صورت قابل توجهی طی بکنن با خرید چندین استدیو.

343 Industries
Compulsion Games
InXile Entertainment
Microsoft Casual Games
Mojang
Ninja Theory
Obsidian Entertainment
Playground Games

Rare
The Coalition
The Initiative
Turn 10 Studios

Undead Labs

دیگه این چیزی نیست که بشه دست کمش گرفت یا حتی مسخره اش کرد. اینایی که بولد کردم کاملا پتانسیل ساخت بازی با متای بالا 85 و حتی 90 را دارند. حسن اساسی شون هم نسبت به سونی در تنوع سبکشون هست. تازه به اینها شایعه IO Intractive و Turtle Rock Studio را هم اضافه کنید. کاملا مشخصه که نگاه ماکروسافت به بخش گیمینگ خیلی خیلی جدی تر شده و با این حجم از پشتوانه مالی که دارن کاملا میتونن معادلات را عوض کنند. خلاصه مقایسه وضعیت الان با شروع نسل هشتم هم خنده داره و هم غیر واقعی.

دلیل اینکه Rare رو بولد نکردی متای SoT هست ولی متای یک بازی Share World تماما آنلاین که هر ماه تغییر میکنه خیلی بیانگر چیزی نیست. SoT هم الان یک تیم 150-180 نفره بالای سرش هستن و با سرعت دارن کانتنت و فیچر جدید بهش اضافه میکنن و این هم وضعیت استریم‌های بازی هست:

upload_2019-1-18_21-56-34.png
Sea of Thieves - Twitch Viewership & Stream Data

تا چند هفته دیگه Arena و کوئست‌‎های داستان محورتر و ... هم به بازی اضافه میشن که باز خودشون میتونن بازی رو به مراتب بهتر و کاملتر کنن و مخاطبای بیشتری رو به بازی اضافه کنن. تیم دوم Rare هم با 70-80 نفر کار روی بازی جدید (احتمالا IP جدید) رو شروع کردن و با توجه به این چیزهایی که گفتم اینکه Rare رو جزو استودیوهای مهم مایکروسافت نذاشتی یکم عجیبه.
 
  • Like
Reactions: Only Xbox
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or