مصاحبه دیجیتال فاندری با سازنده DR3 و علت رزولوشن آن

  • Thread starter Thread starter benjohn
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

benjohn

کاربر سایت
[FONT=&amp]با نزدیک شدن لانچ کنسولهای نسل بعد سونی و مایکروسافت بحث قدرت این دو کنسول هر چه بیشتر داغ میشود . فریم ریت و رزولوشن بعنوان دو مقوله ی مهم در تعیین برنده ی این نبرد نقش اساسی دارند. در طی مقاله ای در گذشته به مقایسه بازی Dead Rising 3[/FONT][FONT=&amp] پرداختیم که منجر شد واژه ی جدیدی را به فرهنگ لغاتمان اضافه کنیم اکنون قصد داریم با سازنده بازی جاش بریج مصاحبه ای داشته باشیم تا نظرشان را در مورد قدرت Xbox One جویا شویم[/FONT].


[FONT=&amp]جناب آقای جاش بریج مدیر اجرایی کپکام ونکوور


[/FONT]
josh_bridge.jpg


[FONT=&amp]یوروگیمر: این بازی درE3 نمایش موفقی نداشت و از لحاظ پرفورمنس با مشکلاتی مواجه بود آیا از آن موقع بازی پیشرفتی داشته است؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج: اول اجازه بدهید بگویم که ما مفتخر هستیم اعلام کنیم که در نمایشگاهE3 بازی بر روی سخت افزار اصلی اجرا شده بود پشت درهای بسته بازی روی کیت و برای خبر نگاران قابل بازی بود. باید اعلام کنم که به خاطر وضعیت فعلی به هیچ عنوان شرمنده نیستم. اول باید کد نویسی کامل میشد و بهینه سازی ها انجام میپذیرفت. دقیقا هم همین اتفاق افتاد. در E3 شاهدش بودید در گیمز کام شاهدش بودید و هم اکنون هم شاهدش هستید. فریم ریت هر لحظه بالاتر رفته است. در حال حاضر فریم ریت بر روی 30 قفل شده است. این تلاش تیم ما بوده است که بازی را بهینه کنند. این اتفاق همیشه در فاز آخر تولید هر محصولی می افتد[/FONT]
[FONT=&amp]یوروگیمر: سخت افزارXbox One از آن موقع تا به حال چقدر تغییر کرده است؟[/FONT]

[FONT=&amp]جاش بریج: بجز آن افزایش فرکانس کاری که قبلا هم به آن اشاره شده بود سخت افزار تغییر دیگری نداشته است. بیشتر تغییر بر روی نرم افزار ها و درایورهای مسئول کنترل سخت افزار بوده است. این مسئله باعث دردسر هم بوده چرا که باید ارتباطات زیادی حاصل میشد تا بتوانیم بازی را با توجه به ابزارهای جدیدی که در اختیار ما میگذاشتند بهینه کنیم. [/FONT]
[FONT=&amp]یوروگیمر: رزولوشن نیتیو بازی شما چیست؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج: p720. و من از این مسئله بسیار خوشحالم. این مسئله ما را قادر کرد که فریم ریت را روی 30 قفل کنیم که بسییار عالیست. البته User Interface ما 1080 است ولی بازی 720 و 30 فریم.[/FONT]


D.jpg


[FONT=&amp]یوروگیمر: آیا هرگز به 1080 فکر کردید؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج:[/FONT]​
[FONT=&amp]واقعا به عنوان یک دور نما در نظر نداشتیم. در ابتدا که شروع کردیم کنسولی وجود نداشت فقط پی سی بود و ما هم قصد 1080 داشتیم . حتی قبل از آن هم قیدش را زدیم چون فکر کردیم شاید ما را مجبور به دوباره کاری کند که کار بسیار طاقت فرساییست. مهم اینست که محصول نهایی بنظر عالی میرسد. فقط نگاه کنید که چقدر تصویر ما شلوغ است روحDR3 هم همین است. هدف ما همین بوده است امیدوارم واقعا متوجه باشید که چقدر تصویر شلوغ است.[/FONT]
[FONT=&amp]یوروگیمر: چقدر رسیدن به 720 و 30 فریم بر روی ایکس باکس سخت بوده است؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج:[/FONT]​
[FONT=&amp]سخت بوده ...... همیشه لانچ کنسولها سخت است. اما الان یاد گرفته ایم. همیشه خام بودن ابزارها مشکل بزرگی است. خوب خیلی شبیه به بازی سازی بر روی پی سی بوده پس جذاب هم بوده. خوشحالم که بازیمان انحصاری است بگذارید صادق باشم مولتی ردن بازیمان کار شاقی است. باید کارهای زیادی برای اختصاص رم و اجرای بازی انجام دهیم. در گذشته این مسئله باعث میشد که تیم های بزرگتری داشته باشیم.[/FONT]​
[FONT=&amp]یوروگیمر: دلمان برای مولتی سازان میسوزد[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج: بله حتما . مسلما نمیتوانستیم اینکار را در نسل قبل انجام دهیم. ما سعی کردیم باور کنید سعی کردیم که لودینگ نداشته باشیم اما نتوانستیم. راهی نبود این همه اطلاعات را به موقع منتقل کنیم. پس باید همیشه در حال لود بودیم.[/FONT]​
[FONT=&amp]یوروگیمر: خوب دیگر فرق نسل جدید با قدیم چیست؟ دیگر چکاری نمیتوانستید انجام دهید؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج:[/FONT]​
[FONT=&amp]خوب مسئله حجم اطلاعات لودینگ چیزی نیست که گیمرها بتوانند با آن کنار بیایند. لندازه و حجم دنیای بازی هم بسیار مهم است. اندازه ی دنیا بازی به اندازه سه برابر جمع دو شماره ی قبلی است. عمق هم همینطور ما قبلا باید به آرتیست هایمان میگفتیم که اینکار را یا آنکار را میتوانند انجام دهند چون رم یا منابع کافی برایش نداریم. اما الان آزادند. میتوانند جزئیات را گسترده کنند [/FONT]​

 
آخرین ویرایش:
در خصوص گیم پلی Ryse که مقاله GI بیشتر و بهتر از هرچیزی گویای عمق فاجعه هست. Beyond هم که ماشالا سوپر داغونه و عملا هیچی نیست! و دقیقا یکی از دلیلی که گرافیک بازی خوبه اینه که بازی نه AI داره، نه فیزیک، نه گیم پلی، نه هیچ VE آنلاینی! تو محیط راه میری و الکی دکمه میزنی و ... بگذریم! ولی Heavy Rain نه! اصلا نمیدونم چرا داری HR رو مقایسه میکنی چون هیچ ربطی به این دوتا نداره. یعنی از حیث مواردی که شمردیم یه Adventure کامل بود و قشنگ گیم پلی داشت.

ولی Beyond و Ryse صرفا تکنیکال دمو هستن. حالا Ryse یکم بهتره و Beyond دیگه از نظر مزخرفی شاهکاره!

کاری ندارم بازی خوب هست بد ... یا اشغال ... هوش مصنوعیش در حد چغندر ... موندم نیازش تو اون سبک بازی برای چی هست اصلا ....

ولی دیگه نگید فیزیک نداره ... پس اون همه چیزی که خورد کردیم ... یا برمیداشتیم میکوبیدیم این ور و اور پشمک بودن .... گیم پلی بازی هم یه چیز سلیقه ایه ....

درست بازی هیچی نداره .... ولی یه تکنیکال دموی نسل قبلی نشونم بدید که به نصف گرافیک این بازی رسیده باشه ... البته به جز اخرین شاهکار
 
ولی دیگه نگید فیزیک نداره ... پس اون همه چیزی که خورد کردیم ... یا برمیداشتیم میکوبیدیم این ور و اور پشمک بودن .... گیم پلی بازی هم یه چیز سلیقه ایه ....

نه خوب دقت کن من دارم در مورد VE آنلاین صحبت میکنم! یعنی تمام ان تخریب پذیری که شما دیدی بیک شده و آفلاین هست. یبار انجین میاد یه شیشه رو میشکنه و محاسباتش رو انجام مبده، بعد ان صحنه اسکریپت میشه و تو بازی بیک میشه. عین سایه هایی که همیشه ثابتن. کلا تو همه بازی ها کلیه جلوه های ویژه ای که از پیش تعیین شده هستن و اصطلاحا RT نیستن از قبل محاسبه و تو بازی بیک میشن تا پردازش اضافه ای نداشته باشن. beyond هم به وضوح هیچ فیزیک یا تخریب پذیری RT نداره! همه چیز کاملا از قبل تعیین شده و اسکریپت هست. حتی دوربین هم فاجعه هست! برای اینکه متوجه بشید همین دوربین چقدر مهمه یه مثال از UC میزنم:

تو یه تاک طراحان دوربین UC میگفتن تو بازی همیشه 16 تا کره وجود دارن که شخصیت رو از زوایای مختلف رسد می کنن و همیشه محسابه میکنن ببینن کدوم زاویه بهترین دید رو به گیمرها میده. برای همین خیلی ازادانه میشه اوتار رو حرکت داد و دوربین هم همیشه بهترین نما رو نشون میده. خوب میدونید همینی که خیلی ساده توضیح دادم چقدر پردازش میخواد؟ حالا اینو بزارید کنار Beyond که عین فیلم قاب ها کارگردانی شده و ثابت هستن! تغییر زاویه دوربین هم انقدر بده که آدم قیدش رو میزنه! تا دستی هم هست نه رئال!

یا مثلا اصلی ترین عاملی که سرعت فریم رو تو بازی میاره پایین هوش مصنوعی هست. حالا بگذریم سیستم کاری هوش مصنوعی و سیستم پی ووت چجوری هست اما یه سری If هست که تو هر فریم باید بررسی بشه. برای همین هرچی هوش مصنوعی و تعداد دشمن ها بره بالا پردازش CPU هم میره بالا و بازی میتونه افت فریم داشته باشه. حالا شما بیا حساب کن KZ مثلا تو فریم 24 تا هوش مصنوعی مختلف رو پردازش میکنه اما مثلا Ryse یا خصوصا Beyond اصلا هوش مصنوعی یا ندارن یا خیلی داغونه! تو همین مقاله GI اشاره شده که هوش مصنوعی در حد جلبکه. خوب وقتی یه بازی میاد این همه پردازش رو از CPU میزنه دستش باز هست که بیاد روی شیدرها کار کنه و یه گرافیک خوش رنگ و لعاب در بیاره. عین Ryse یا Beyond! جفتشون کار شاقی نکردن! به نظر من که در مورد Ryse سوال اینه که چرا این بازی با این تفاسیر 1080 و 60 فریم نیست؟
 
نه خوب دقت کن من دارم در مورد VE آنلاین صحبت میکنم! یعنی تمام ان تخریب پذیری که شما دیدی بیک شده و آفلاین هست. یبار انجین میاد یه شیشه رو میشکنه و محاسباتش رو انجام مبده، بعد ان صحنه اسکریپت میشه و تو بازی بیک میشه. عین سایه هایی که همیشه ثابتن. کلا تو همه بازی ها کلیه جلوه های ویژه ای که از پیش تعیین شده هستن و اصطلاحا RT نیستن از قبل محاسبه و تو بازی بیک میشن تا پردازش اضافه ای نداشته باشن. beyond هم به وضوح هیچ فیزیک یا تخریب پذیری RT نداره! همه چیز کاملا از قبل تعیین شده و اسکریپت هست. حتی دوربین هم فاجعه هست! برای اینکه متوجه بشید همین دوربین چقدر مهمه یه مثال از UC میزنم:

تو یه تاک طراحان دوربین UC میگفتن تو بازی همیشه 16 تا کره وجود دارن که شخصیت رو از زوایای مختلف رسد می کنن و همیشه محسابه میکنن ببینن کدوم زاویه بهترین دید رو به گیمرها میده. برای همین خیلی ازادانه میشه اوتار رو حرکت داد و دوربین هم همیشه بهترین نما رو نشون میده. خوب میدونید همینی که خیلی ساده توضیح دادم چقدر پردازش میخواد؟ حالا اینو بزارید کنار Beyond که عین فیلم قاب ها کارگردانی شده و ثابت هستن! تغییر زاویه دوربین هم انقدر بده که آدم قیدش رو میزنه! تا دستی هم هست نه رئال!

یا مثلا اصلی ترین عاملی که سرعت فریم رو تو بازی میاره پایین هوش مصنوعی هست. حالا بگذریم سیستم کاری هوش مصنوعی و سیستم پی ووت چجوری هست اما یه سری If هست که تو هر فریم باید بررسی بشه. برای همین هرچی هوش مصنوعی و تعداد دشمن ها بره بالا پردازش CPU هم میره بالا و بازی میتونه افت فریم داشته باشه. حالا شما بیا حساب کن KZ مثلا تو فریم 24 تا هوش مصنوعی مختلف رو پردازش میکنه اما مثلا Ryse یا خصوصا Beyond اصلا هوش مصنوعی یا ندارن یا خیلی داغونه! تو همین مقاله GI اشاره شده که هوش مصنوعی در حد جلبکه. خوب وقتی یه بازی میاد این همه پردازش رو از CPU میزنه دستش باز هست که بیاد روی شیدرها کار کنه و یه گرافیک خوش رنگ و لعاب در بیاره. عین Ryse یا Beyond! جفتشون کار شاقی نکردن! به نظر من که در مورد Ryse سوال اینه که چرا این بازی با این تفاسیر 1080 و 60 فریم نیست؟

حرف شما رو قبول دارم ... خودمم به این موضوع فکر کرده بودم که بازی فیزیک رئال تایم نداشته باشه ... البته تایید نشده است ...

دوربین هم بزرگترین نقطه ضعف بازی هست که ای کاش فکری به حالش میکردن ... که برای روایت داستان هم خیلی خیلی بهتر میشد ...

اما حرف من اینه که روی سخت افزار هفت سال پیش ... و یه بازی نسبتا طولانی .... به یه جنبه گرافیکی رسیدن که از بازی های نسل بعد بهتر نباشه ..باهاشون رقابت میکنه ....
 
این بحثی که Ryse و Beyond و امثالهم چون بحث AI و تخریب پذیری به اون صورت درشون مطرح نیست پس کار شاقی نکردن و خیلی پیاده سازی این سطح از گرافیک آسون بوده و ... رو من تا حدودی نمی تونم قبول کنم در مورد هیچ کدومشون! اگه واقعاً همچین چیزیه پس یعنی این همه منتقد نفهمن بودن که 2010 برداشتن HR رو کلی از گرافیک فنی ـش تمجید کردن و حتی کاندید Best Graphic ـه VGA کردن؟ یا سر همین Beyond خیلیها با TLOU قیاسش کردن و گفتن احتمالاً بهترین تو نسل ـه؟ سر Ryse هم خیلی ها این طور جملات رو گفتن و طبیعتاً با K:SF و... قیاس کردن تو ذهنشون و گفتن، با این حساب پس ملاک این جماعت فقط Best Looking بودن یعنی؟ حالا هر طور و به هر قیمتی میخواد باشه؟
 
در خصوص گیم پلی Ryse که مقاله GI بیشتر و بهتر از هرچیزی گویای عمق فاجعه هست. Beyond هم که ماشالا سوپر داغونه و عملا هیچی نیست! و دقیقا یکی از دلیلی که گرافیک بازی خوبه اینه که بازی نه AI داره، نه فیزیک، نه گیم پلی، نه هیچ VE آنلاینی! تو محیط راه میری و الکی دکمه میزنی و ... بگذریم! ولی Heavy Rain نه! اصلا نمیدونم چرا داری HR رو مقایسه میکنی چون هیچ ربطی به این دوتا نداره. یعنی از حیث مواردی که شمردیم یه Adventure کامل بود و قشنگ گیم پلی داشت.

ولی Beyond و Ryse صرفا تکنیکال دمو هستن. حالا Ryse یکم بهتره و Beyond دیگه از نظر مزخرفی شاهکاره!

2cad9e1f9ae7.jpg


نه فیزیک،


یه دو دقیقه پاشو بیا اینجا
یا کمتر انقدر فکت های مسخرت رو بنویس!!
 
این بحثی که Ryse و Beyond و امثالهم چون بحث AI و تخریب پذیری به اون صورت درشون مطرح نیست پس کار شاقی نکردن و خیلی پیاده سازی این سطح از گرافیک آسون بوده و ... رو من تا حدودی نمی تونم قبول کنم در مورد هیچ کدومشون! اگه واقعاً همچین چیزیه پس یعنی این همه منتقد نفهمن بودن که 2010 برداشتن HR رو کلی از گرافیک فنی ـش تمجید کردن و حتی کاندید Best Graphic ـه VGA کردن؟ یا سر همین Beyond خیلیها با TLOU قیاسش کردن و گفتن احتمالاً بهترین تو نسل ـه؟ سر Ryse هم خیلی ها این طور جملات رو گفتن و طبیعتاً با K:SF و... قیاس کردن تو ذهنشون و گفتن، با این حساب پس ملاک این جماعت فقط Best Looking بودن یعنی؟ حالا هر طور و به هر قیمتی میخواد باشه؟

چند تا نکته:

اول اینکه خودتم داری میگی Ryse و Beyond، در نتیحه HR رو قاتی نکن!:دی

دوم اینکه من نمیگم کار شاقی نکردن و فن افزار شریف هم میتونه اینکارو بکنه، من گفتم کارشون راحت تره و فرصت دارن روی جزییات بیشتر پرداخت کنن. خیلی واضح هست گرافیک Beyond رو QD نمیتونه توی یه بازی مثلا FPS پیاده کنه! وگرنه گرافیک خیلی خوشگلی داره و آدم از دیدن تصاویرش لذت میبره.
 
خوب تحلیل جامع Df هم در رابطه با بازی منتشر شد گویا وضع تکنیکی بازی اصل جالب نیست

The statement from the team is that a locked 30fps is targeted here, but in the build we saw there's a huge gap to be bridged in this regard; drops to 20fps are consistent and sustained when outdoors, with 16fps being our record low during some of the biggest explosions.

گویا بر خلاف صحبتهای جناب جاش بازی به هیچ عنوان روی 30 فریم قفل نیست و در اکثر مواقع حول و حوش 20 میچرخه که در انفجارهای بزرگ تا 16 هم افت میکنه که رسما فاجعست
 
اره تو یه ویدئوش کلا حول و حوش 20 فریم بود تو یه دقیقه از گیم پلی چندین بار روی 16-17 اومد . ولی بازیش جالبه امیدوارم منتقدا زیاد ازش ایراد نگیرن
 
اره تو یه ویدئوش کلا حول و حوش 20 فریم بود تو یه دقیقه از گیم پلی چندین بار روی 16-17 اومد . ولی بازیش جالبه امیدوارم منتقدا زیاد ازش ایراد نگیرن

واقعا من متاسفم که این سازندگان کنسول و بازی اینقدر دروغگو شدن مثل نقل و نبات دروغ میگن صد دفعه طرف اعلام خوشحالی کرد که 30 فریم قفله
 
واقعاً بده اگه بازی بخواد تا این حد افت فریم داشته باشه. البته معمولاً توی بازی‌ها OW و پر از کرکتر، قدرت CPU خیلی مهمه که متاسفانه در این زمینه کنسول‌های نسل بعد خیلی قوی نیستن. مطئمناً توی بازی‌ها خطی با محیط بسته (مثلاً Ryse) کیفیت خیلی بهتری رو شاهد خواهیم بود.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or