مصاحبه دیجیتال فاندری با سازنده DR3 و علت رزولوشن آن

  • Thread starter Thread starter benjohn
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

benjohn

کاربر سایت
[FONT=&amp]با نزدیک شدن لانچ کنسولهای نسل بعد سونی و مایکروسافت بحث قدرت این دو کنسول هر چه بیشتر داغ میشود . فریم ریت و رزولوشن بعنوان دو مقوله ی مهم در تعیین برنده ی این نبرد نقش اساسی دارند. در طی مقاله ای در گذشته به مقایسه بازی Dead Rising 3[/FONT][FONT=&amp] پرداختیم که منجر شد واژه ی جدیدی را به فرهنگ لغاتمان اضافه کنیم اکنون قصد داریم با سازنده بازی جاش بریج مصاحبه ای داشته باشیم تا نظرشان را در مورد قدرت Xbox One جویا شویم[/FONT].


[FONT=&amp]جناب آقای جاش بریج مدیر اجرایی کپکام ونکوور


[/FONT]
josh_bridge.jpg


[FONT=&amp]یوروگیمر: این بازی درE3 نمایش موفقی نداشت و از لحاظ پرفورمنس با مشکلاتی مواجه بود آیا از آن موقع بازی پیشرفتی داشته است؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج: اول اجازه بدهید بگویم که ما مفتخر هستیم اعلام کنیم که در نمایشگاهE3 بازی بر روی سخت افزار اصلی اجرا شده بود پشت درهای بسته بازی روی کیت و برای خبر نگاران قابل بازی بود. باید اعلام کنم که به خاطر وضعیت فعلی به هیچ عنوان شرمنده نیستم. اول باید کد نویسی کامل میشد و بهینه سازی ها انجام میپذیرفت. دقیقا هم همین اتفاق افتاد. در E3 شاهدش بودید در گیمز کام شاهدش بودید و هم اکنون هم شاهدش هستید. فریم ریت هر لحظه بالاتر رفته است. در حال حاضر فریم ریت بر روی 30 قفل شده است. این تلاش تیم ما بوده است که بازی را بهینه کنند. این اتفاق همیشه در فاز آخر تولید هر محصولی می افتد[/FONT]
[FONT=&amp]یوروگیمر: سخت افزارXbox One از آن موقع تا به حال چقدر تغییر کرده است؟[/FONT]

[FONT=&amp]جاش بریج: بجز آن افزایش فرکانس کاری که قبلا هم به آن اشاره شده بود سخت افزار تغییر دیگری نداشته است. بیشتر تغییر بر روی نرم افزار ها و درایورهای مسئول کنترل سخت افزار بوده است. این مسئله باعث دردسر هم بوده چرا که باید ارتباطات زیادی حاصل میشد تا بتوانیم بازی را با توجه به ابزارهای جدیدی که در اختیار ما میگذاشتند بهینه کنیم. [/FONT]
[FONT=&amp]یوروگیمر: رزولوشن نیتیو بازی شما چیست؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج: p720. و من از این مسئله بسیار خوشحالم. این مسئله ما را قادر کرد که فریم ریت را روی 30 قفل کنیم که بسییار عالیست. البته User Interface ما 1080 است ولی بازی 720 و 30 فریم.[/FONT]


D.jpg


[FONT=&amp]یوروگیمر: آیا هرگز به 1080 فکر کردید؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج:[/FONT]​
[FONT=&amp]واقعا به عنوان یک دور نما در نظر نداشتیم. در ابتدا که شروع کردیم کنسولی وجود نداشت فقط پی سی بود و ما هم قصد 1080 داشتیم . حتی قبل از آن هم قیدش را زدیم چون فکر کردیم شاید ما را مجبور به دوباره کاری کند که کار بسیار طاقت فرساییست. مهم اینست که محصول نهایی بنظر عالی میرسد. فقط نگاه کنید که چقدر تصویر ما شلوغ است روحDR3 هم همین است. هدف ما همین بوده است امیدوارم واقعا متوجه باشید که چقدر تصویر شلوغ است.[/FONT]
[FONT=&amp]یوروگیمر: چقدر رسیدن به 720 و 30 فریم بر روی ایکس باکس سخت بوده است؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج:[/FONT]​
[FONT=&amp]سخت بوده ...... همیشه لانچ کنسولها سخت است. اما الان یاد گرفته ایم. همیشه خام بودن ابزارها مشکل بزرگی است. خوب خیلی شبیه به بازی سازی بر روی پی سی بوده پس جذاب هم بوده. خوشحالم که بازیمان انحصاری است بگذارید صادق باشم مولتی ردن بازیمان کار شاقی است. باید کارهای زیادی برای اختصاص رم و اجرای بازی انجام دهیم. در گذشته این مسئله باعث میشد که تیم های بزرگتری داشته باشیم.[/FONT]​
[FONT=&amp]یوروگیمر: دلمان برای مولتی سازان میسوزد[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج: بله حتما . مسلما نمیتوانستیم اینکار را در نسل قبل انجام دهیم. ما سعی کردیم باور کنید سعی کردیم که لودینگ نداشته باشیم اما نتوانستیم. راهی نبود این همه اطلاعات را به موقع منتقل کنیم. پس باید همیشه در حال لود بودیم.[/FONT]​
[FONT=&amp]یوروگیمر: خوب دیگر فرق نسل جدید با قدیم چیست؟ دیگر چکاری نمیتوانستید انجام دهید؟[/FONT]
[FONT=&amp]جاش بریج:[/FONT]​
[FONT=&amp]خوب مسئله حجم اطلاعات لودینگ چیزی نیست که گیمرها بتوانند با آن کنار بیایند. لندازه و حجم دنیای بازی هم بسیار مهم است. اندازه ی دنیا بازی به اندازه سه برابر جمع دو شماره ی قبلی است. عمق هم همینطور ما قبلا باید به آرتیست هایمان میگفتیم که اینکار را یا آنکار را میتوانند انجام دهند چون رم یا منابع کافی برایش نداریم. اما الان آزادند. میتوانند جزئیات را گسترده کنند [/FONT]​

 
آخرین ویرایش:
حرف طراحی کنسول میشه، طراح خود کنسول XBOX ONE میگه کار کردن با ESRAM از GDDR5 راحت تره، بعد نتیجه برعکس میشه، میشه نا آشنایی و سخت بودن کار با Esram توسط بازی ساز های مولتی، به انحصاری که رسید دیگه نباید راجع بهش اصلا صحبت کرد :)) باید نگریست و لبخند زد!
 
خداییش شماها که دارید XO رو ترول می کنید خیلی هم سطح پایین و بی مزه این کارو می کنید اصلا متن مصاحبه رو کامل خوندید؟ها؟ یه نگاهی دوباره بزنیم به متن مصاحبه:

طرف داره میگه حال و حوصله نداشتیم و اصلا قصد نداشتیم 1080p بسازیم بازی رو بعد شماها دارین به سخت افزار XO ایراد می گیرید؟همچنین اشاره کرده که " همیشه لانچ کنسولها سخت است " . من واقعا دیگه حالم داره از فن بازی به هم میخوره.بازی سنتر هم بازی سنتر قدیم!
حداقل میخوای گند کاری این بابا رو بشوری یه جوری بشور که بتونی عناوین انحصاریتون رو بکشی بالا نه که بدتر از این یارو با کله بکوبی زمین. انحصاری که سازندش حوصله نداشته بسازتش و یه چیزی سر هم میکنه به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره.
 
تو E3 اکثر بازی های که روی ps4 نمایش داده شده افت فریم زیاد داشته ، چرا نمگید Watch dogs هم رو PS4 با رزلیشن 720p عرضه میشه ، سونی فقط یه بازی اعلام کرده رزلیشن 1080p داره ، اصلا سونی چیزی برای اعلام کردن داره؟ همه خبر ها در مورد بازی مایکروسافت هست ،
اصلا سونی چیزی هم داره تو این نسل رو کنه؟ تا الان چیز از سونی ندیدم،
کال اف دیوتی با گرافیک زغالیش ، حدود یک ملیارد دلار فروش کرده ، این یعنی کمتر کسی توی دنیا گرافیک براش مهمه ، من الان ps4 باید بخرم فقط برای گرافیک یه بازی مثل کیلزون و بتلفیلد ، دارن با همین خبر ها که همش میرن توی گرافیک صنعت گیم رو نابود میکنند
اگر تایتان فال بیشتر کیلزون فروخت اون روی یه کنسول مرگ سونی حتمی هست و دیگه کسی نباید بگه گرافیک
 
آخرین ویرایش:
تو E3 اکثر بازی های که روی ps4 نمایش داده شده افت فریم زیاد داشته ، چرا نمگید Watch dogs هم رو PS4 با رزلیشن 720p عرضه میشه ، سونی فقط یه بازی اعلام کرده رزلیشن 1080p داره ، اصلا سونی چیزی برای اعلام کردن داره؟ همه خبر ها در مورد بازی مایکروسافت هست ،
اصلا سونی چیزی هم داره تو این نسل رو کنه؟ تا الان چیز از سونی ندیدم،
کال اف دیوتی با گرافیک زغالیش ، حدود یک ملیارد دلار فروش کرده ، این یعنی کمتر کسی توی دنیا گرافیک براش مهمه ، من الان ps4 باید بخرم فقط برای گرافیک یه بازی مثل کیلزون و بتلفیلد ، دارن با همین خبر ها که همش میرن توی گرافیک صنعت گیم رو نابود میکنند
اگر تایتان فال بیشتر کیلزون فروخت اون روی یه کنسول مرگ سونی حتمی هست و دیگه کسی نباید بگه گرافیک

فقط یه بازی متاسفانه 1080p اعلام شده :(
  • The Order: 1886 = 1920x800
  • KillZone: Shadow Fall = 1920x1080
  • Infamous: Second Son = 1920x1080
  • DriveClub = 1920x1080
  • Resogun = 1920x1080
  • Knack = 1920x1080
  • Assassin's Creed 4: Black Flag = 1920x1080
  • Thief = 1920x1080
  • Blacklight: Retribution = 1920x1080
  • Warframe = 1920x1080
  • Call of Duty: GHOSTS = 1920x1080
  • Deep down = 1920x1080

قسمت دوم صحبتتون که راجع به کم ارزش بودن گرافیک نسبت به بقیه ی عوامل بود هم وقتی مطرح میشه که راجع به دو بازی مختلف باشه، مثلا دو بازی ریسینگ رو مقایسه میکنیم که اونیکه گرافیک پایین تری داره، در عوض گیم پلی و جذابیت بیشتری داره، پس میگیم گرافیک اینجا حرف اول رو نمیزنه!

ولی وقتی یک بازی کاملا یکسان، گیم پلی یکی، داستان یکی، همه چی در کل یکیه! عقل حکم میکنه اونی که گرافیک بهتری داره رو انتخاب کنیم! همه چیز یکسان، گرافیک یکی از یکی بیشتر، شما پایین تررو انتخاب میکنید؟
 
تو E3 اکثر بازی های که روی ps4 نمایش داده شده افت فریم زیاد داشته ، چرا نمگید Watch dogs هم رو PS4 با رزلیشن 720p عرضه میشه ، سونی فقط یه بازی اعلام کرده رزلیشن 1080p داره ، اصلا سونی چیزی برای اعلام کردن داره؟ همه خبر ها در مورد بازی مایکروسافت هست ،
اصلا سونی چیزی هم داره تو این نسل رو کنه؟ تا الان چیز از سونی ندیدم،
کال اف دیوتی با گرافیک زغالیش ، حدود یک ملیارد دلار فروش کرده ، این یعنی کمتر کسی توی دنیا گرافیک براش مهمه ، من الان ps4 باید بخرم فقط برای گرافیک یه بازی مثل کیلزون و بتلفیلد ، دارن با همین خبر ها که همش میرن توی گرافیک صنعت گیم رو نابود میکنند
اگر تایتان فال بیشتر کیلزون فروخت اون روی یه کنسول مرگ سونی حتمی هست و دیگه کسی نباید بگه گرافیک

نسل جدید بیشتر بخاطر گرافیک هست ، راستی Dead Rising 3 ، کوانتوم بریک ، تایتان فال هم یادتون نره
رکورد بوکمارک جابه جا شد فقط در 24 ساعت!
 
همه ی بازیها روی این کنسول داره 720 اجرا میشه که به نظر من واقعا خیلی بده اونم برای عناوین انحصاری، xbox 720 بگیم بهتره...
 
حداقل میخوای گند کاری این بابا رو بشوری یه جوری بشور که بتونی عناوین انحصاریتون رو بکشی بالا نه که بدتر از این یارو با کله بکوبی زمین. انحصاری که سازندش حوصله نداشته بسازتش و یه چیزی سر هم میکنه به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره.

دقیقا به درد لای جرز میخوره! مگه من گفتم موافق این حرکتشون هستم؟.هرچند بازی لانچ هستش اما آخه دیگه چقدر تنبل باشی که 720p بسازی با فریم ریت 30 ؟ Are you kidding me ؟ من فقط دارم میگم قدرت XO خیلی بالاتر از این حرفاست و سازنده ها رو بازیهای لانچ خوب کار نکردن.
 
دقیقا به درد لای جرز میخوره! مگه من گفتم موافق این حرکتشون هستم؟.هرچند بازی لانچ هستش اما آخه دیگه چقدر تنبل باشی که 720p بسازی با فریم ریت 30 ؟ Are you kidding me ؟ من فقط دارم میگم قدرت XO خیلی بالاتر از این حرفاست و سازنده ها رو بازیهای لانچ خوب کار نکردن.
شما که این رو میگی
آیا معمار کنسول بودی؟
آیا Dev kit به دستت رسیده و تستش کردی؟
آیا تا حالا اصلا از نزدیک دیدیش؟
 
تو E3 اکثر بازی های که روی ps4 نمایش داده شده افت فریم زیاد داشته ، چرا نمگید Watch dogs هم رو PS4 با رزلیشن 720p عرضه میشه ، سونی فقط یه بازی اعلام کرده رزلیشن 1080p داره ، اصلا سونی چیزی برای اعلام کردن داره؟ همه خبر ها در مورد بازی مایکروسافت هست ،
اصلا سونی چیزی هم داره تو این نسل رو کنه؟ تا الان چیز از سونی ندیدم،
کال اف دیوتی با گرافیک زغالیش ، حدود یک ملیارد دلار فروش کرده ، این یعنی کمتر کسی توی دنیا گرافیک براش مهمه ، من الان ps4 باید بخرم فقط برای گرافیک یه بازی مثل کیلزون و بتلفیلد ، دارن با همین خبر ها که همش میرن توی گرافیک صنعت گیم رو نابود میکنند
اگر تایتان فال بیشتر کیلزون فروخت اون روی یه کنسول مرگ سونی حتمی هست و دیگه کسی نباید بگه گرافیک
حال شما را به تماشای کامنت این آقا در تاپیک http://forum.bazicenter.com/thread83742/page2/ دعوت میکنم:
نسل جدید بیشتر بخاطر گرافیک هست ، راستی Dead Rising 3 ، کوانتوم بریک ، تایتان فال هم یادتون نره
:|:|:|
 
قرمز= پاسخ

شما که این رو میگی
آیا معمار کنسول بودی؟ خیر!
آیا Dev kit به دستت رسیده و تستش کردی؟خیر اما کانفیگ XO مدتهاست رونمایی شده
آیا تا حالا اصلا از نزدیک دیدیش؟مگر باید از نزدیک دیده بشه؟آیا شما هم PS4 رو از نزدیک دیدی که به قدرتش ایمان داری؟تنها با مشاهده کانفیگش میشه فهمید PS4 کنسول قدرتمندی هست دقیقا به مانند XO
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or